Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 68:sta
  1. #1
    Nyt on ihan vähällä, että FJR lähtee vaihtumaan johonkin otsikon vehkeistä. Pyydän asiantuntija-apua.
    1200 gessusta aika moni "viisas" on sanonut, että kannattaa ostaa vasta 2007 tai uudempi. Lastentaudit ovat kuulemma poissa (servojarrut?).
    Markkinoilla on myös ihan kohtuullisesti ajettuja 1150:ia järkevään hintaan. Mitä mieltä näistä? Ja mitä oleellisia eroja eri vuosimalleilla GS 1200 suhteen on?
    Auttakaa paatunutta (tähän saakka) japsikuskia http://static.moottoripyora.org/smile/riding.gif. Olen kahlannut eri foorumeja, mutta en ihan ole vielä viivalla yo. asioistahttp://static.moottoripyora.org/smile/blink.gif.
    Nosigntoday
  2. #2
    Tuon kysymyksen kun esittää myös kurapyörä foorumilla niin luulisi tulevan vastauksia riittämiin...

    Omien kokemusten mukaan molemmat on yhtä raskaan tuntuisia nostaa pystyyn...
  3. #3
    Pannaan nyt jotain tännekin(Mielipiteet ovat täysin omiani):1200 gessu on kevyempi,ajettavuudeltaan parempi,itsehuollon kannalta hankalampi,vikaherkempi jossain määrin,kalliimpi hankkia.Ja joo,itse hankkisin 07:sta ylöspäin,ilman niitä servojarruja,ovat perseestä.
    1150 gessu,halvempi hankkia,painavampi,helpompi itsehuoltajalle,palikkaa löytyy käytettynä hyvin,löytyy ilman abseja,jos niistä ei tykkää.Ja tähän löytyy netistä miljoona huolto-ohjetta.
    Molemmista juttua esim. täällä:
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...php?f=5&t=1648
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...0gs&start=1110
    http://www.matkaendurot.net/phpBB3/v...333&start=1080
    Kummastakin löytyy Adventure malli,joia en itse höyhensarjalaisena ottaisi,ovat painavampia ja korkeampia kuin vakio.
    Molemmissa hyviä alkuperäisvarusteita,erilaisia istuimia,orggislaukut yms.
    Mielestäni kohtuuajettuja 1150 gessuja ei kyllä paljoa ole tarjolla.
    Sitten tuo perämurikkahan noissa menee,itsellä kesti 40 000km 1150:ssä,ennenkä hajosi.
    Viimeksi muokannut: gixxerman; 31.01.2013 klo 09:48.
  4. #4
    Tässä listattuna joitain eroja (v.2008 saakka).

    http://www.r1200gs.info/misc/specs/

    Eri mallien 'hyvyys' riippuu varmaan vähän siitäkin millaiseen käyttöön tulee, mitä ominaisuuksia arvostat, vaikuttaako koko/paino jne.
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  5. #5
    Kiitoksia, noista saa lisäsivistystä. Kyllä se tuohon GS 1200:een taitaa kallistua. Suomessa ovat kyllä ihan hyvin ajettuja. Nyt on kiikarissa -09, jolla kilometrejä 68000. Mutta kai tuo kestää? Onko jotain suurempaa huoltoa noilla kohdin, jota vois esittää myyjän tehtäväksi?

    Käyttötarkoituksesta sen verran, että matkaa tehdään ja kaks päällä niinkuin nykyiselläkin. Mieli on vaan pitempään ollut enemmän sorateille. Endurotyyppistäkin rajojen kokeilua voi harrastaa yksin vanhasta muistista. Ja kun sopivia uria sattuu kohdalle. Mutta pikitietä kuitenkin arvelisin 70/30. Kaks päällä samassa suhteessa.
    Nosigntoday
  6. #6
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kiikarissa -09, jolla kilometrejä 68000. Mutta kai tuo kestää? Onko jotain suurempaa huoltoa noilla kohdin, jota vois esittää myyjän tehtäväksi?
    Ei siinä mitään suurempaa ole.
    Laturin hihnan vaihto 60.000 km. Onko vaihdettu?
    Jarrunesteet olisi kanssa hyvä vaihtaa.
    Huolto-ohjelmia

    Pekka
  7. #7
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    Ei siinä mitään suurempaa ole.
    Laturin hihnan vaihto 60.000 km. Onko vaihdettu?
    Jarrunesteet olisi kanssa hyvä vaihtaa.
    Huolto-ohjelmia

    Pekka
    Paitsi että nykyisin hihnan vaihtoväli on 40tkm... Niin ne speksit päivittyy...

    -09 on hyvä vuosimalli, pystyy vielä venttiilitkin säätämään tienpäällä. Ei noissa kilometreissä vielä ole muuta tehty kuin sisäänajo ja jos on muuten *oikeasti* huollettu eli nesteet vaihdettu ja venttiilit säädetty niin ei pitäisi ongelmia ihan nopeasti tulla.

    ESAkin on ollut ruksittavissa lisävarusteissa (aivan ehdoton).
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  8. #8
    Ihan pieni kommentti sun ekan lauseen olettamukseen servojarruista: Olen ajanut noin 80 tuhatta kilsaa kahella eri servojarrullisella 1200 gessulla (molemmat alle 100 tonnia ajettuina). Mitään ongelmia servojarrujen kanssa ei mulla noissa ole ollut.

    Joskus näinkin. Eli rohkeesti vaan.
    "Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat."
  9. #9
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    ESAkin on ollut ruksittavissa lisävarusteissa (aivan ehdoton).
    ääni esalle täältä takarivistä!
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  10. #10
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    ääni esalle täältä takarivistä!
    No näin olen ymmärtänyt, että ESA olisi poikaa. Tässä yksilössä, joka nyt on kiikarissa,sitä ei valitettavasti ole.
    Nosigntoday
  11. #11
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    No näin olen ymmärtänyt, että ESA olisi poikaa. Tässä yksilössä, joka nyt on kiikarissa,sitä ei valitettavasti ole.
    ESA ei ole autuaaksitekevä,Öhlins,Wilbers,Hyperpro ja moni muu ovat säädettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan parasta a-ryhmää.Itse liputan kuitenkin ESA:n puolesta koska ajan sekä yksin että kuljetan sekä matkustajaa että tavaroita.Loistava kampe,en vaihtaisi pois!
  12. #12
    Mahtava kampe se ESA minunkin mielestä. Suurin hyöty tulee silloin kun ajoalusta ja kuormitus vaihtuu usein.
    Ilmankin tulee varmasti toimeen. Jos mieleisen yksilön löydät jossa tuntuu kaikki loksahtavan kohdalleen niin siitä vaan kauppa kiinni vaikka siinä sitä ESA ei sitten olisikaan.

    Itseäkin pelotti gessua hankkiessa se kaikki elektroniikka mahdollisine vikoineen (ABS, ASC, RDC, ESA ym.)
    mutta ainakin tähän asti pelko on ollut täysin turhaa ja pyörä on toiminut ja palvellut kuin unelma (vuosimalli 2009 kyseessä.)
    R 1200 GSA LC

    Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
  13. #13
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Käyttötarkoituksesta sen verran, että matkaa tehdään ja kaks päällä
    Kannattaa sitten Adventurekin pitää mielessä, kun 1200:ia katselee. Isommasta pleksistä ja tankista voi olla kummasti iloa, samoin paremmista tavarankuljetusvälineistä (orig.). Eikä siinä painoakaan kumminkaan sen enempää ole kuin vanhassa 1150:ssä. Mitä enemmän pitkää matkaa tulee, sitä enemmän harkitsitin GSA:ta (omat kokemukset vain 1150GS ja 1200GSA).
    "Minulla ei ole mitään sitä vastaan, jos tiellä välillä vauhti nouseekin, vaikka sitä enemmän mitä mukavampi tie, ja yhtä hyvin silloinkin, jos tie on yksitoikkoinen, ja jos on mukavia näkymiä, ajetaan hiljalleen." (Keijo Virtanen: Tielle tuuleen)
  14. #14
    Tuo on ihan totta. Ensimmäisenä tuossa adventuressa paistaa tuo iso tankki, mutta oikeasti sillä hintaerolla mikä niillä on saa paljon vastinetta:
    - iso tankki
    - jalkatapit
    - kaatumaraudat + pyttyjen suojat
    - taakkateline
    - isompi suojaavampi pleksi, jossa myös lisätuki härpäkkeiden kiinnitykseen
    - pidemmät joustot, korkeampi maavara
    - toki on korkeampi, painavampi

    Perus gessuun tuolta listalta lähdetään hakemaan tarvikkeena jo montaa kohtaa niin hinta humahti kerrasta ohi GSA:n.

    Nyt näyttää olevan perusmalleissa ~700€ uuden vesipyssyn ja vanhan GSA:n hinnan ero. Minä en kyllä kahta kertaa miettisi kumpi mukaan lähtisi jos nyt olisin menossa ostoksille omaa pyörää hankkimaan (lauantaina menossa katsomaan 125cc vehkeitä, sattuneesta syystä... saapi nähdä mitä tarttuu mukaan...).
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  15. #15
    Lainaa Garba kirjoitti Katso viesti
    ESA ei ole autuaaksitekevä,Öhlins,Wilbers,Hyperpro ja moni muu ovat säädettävyydeltään ja ominaisuuksiltaan parasta a-ryhmää.Itse liputan kuitenkin ESA:n puolesta koska ajan sekä yksin että kuljetan sekä matkustajaa että tavaroita.Loistava kampe,en vaihtaisi pois!
    Käyttö vaikuttaisi sulla samansuuntaiselta kuin mullakin. Eipä se yksi ainoa ominaisuus ratkaise kauppaa, mutta harkita täytyy. Näitten pyörien tarjonta näyttäisi olevan (ainakin vielä) kuitenkin kohtuullisen rajallista.

    Kuinka kätevää muuten on jousituksen säätö ilman ESAa, kun kuormitus vaihtelee?
    Nosigntoday
  16. #16
    Laitetaa nyt vielä vähän kommenttia tähän soppaan, jos et ole ajatellut tältä kanalta.

    Elikkä ESA ja ilman, ainoa ero on että ESA:ssa sähkömoottori ruuvaa niitä säätöjä joita muuten kierretään käsin. Jousitus on muuten sama. Ilman ESAa se vain on portaaton ja tarkempi.
    Jos ei ole ESAa sitä ei kaipaa, jos on sitä ei halua antaa pois.

    Sitten toi servojarru, mulle aika tuttu, ollut jo ID ja xantia citikoissa, elikkä ylipainejarru. Jarrutusteho ja ABS toiminta ylivertainen muihin nähden, varsinkin integral toiminnassa hätäjarrutuksessa. Ei tarvitse ABS järjestelmäpumppua kuten muut, koska jarrupaine muodostetaan painepumpuilla eikä pääsylinterillä. Huonoa ohjausyksikön vikaantuessa, jos pumpput ei käynnisty, heikko jarrutusteho, parempi kuitenkin kuin autossa jossa moottori on sammunut. Onneksi yksikkö on käyttövarva ja nykyään kohtuu hintainen ja ohjausyksikön voi korjata kuten autoissa, hydrauliosa ei juurikaan vikaannu.
  17. #17
    Moi!

    Itse vaihdoin syksyllä harrikan uuteen Adventureen ja ei ole kaduttanut hetkeäkään. Upea peli ja varusteet tekevät ajamisesta huomattavasti mukavampaa kun ei enää viima osu kypärään ja ABS:it taisivat jo kerran pelastaa hirvikolariltakin kun hyppäsi mokoma eteen kesken matkanteon. HD:n varusteina kun oli kaasu, valot ja kaksi jarrua niin tuntuu bemulla ajaminen ihan luksukselta...

    Kevättä odotellen

    Sunkku
    Historia opettaa vain sen, ettei historiasta koskaan opita mitään.
  18. #18
    Lainaa tapjar kirjoitti Katso viesti
    Ihan pieni kommentti sun ekan lauseen olettamukseen servojarruista: Olen ajanut noin 80 tuhatta kilsaa kahella eri servojarrullisella 1200 gessulla (molemmat alle 100 tonnia ajettuina). Mitään ongelmia servojarrujen kanssa ei mulla noissa ole ollut.

    Joskus näinkin. Eli rohkeesti vaan.
    Mulla on ollut K1200S servoilla ja nykyinen Gessu on myös servoilla. Pyöriin olen ollut täysin tyytyväinen ja mikäli vielä joskus pyörää vaihtaisin servot ei olisi este hankinnalle. Nyt on alla 25000km ajettu -04:n, joten taidan ajaa tällä auringonlaskuun
    R1250GS
  19. #19
    Minullakin on tuo -04 gessu eikä jarrujen kanssa ole ollut mitään ongelmia.Enkä tiedä ketään jolla olisi ollut.

    Tuolla joku kirjoitti että perämurikka hajoaa noissa gessuissa.
    Pitää täsmentää että joillakin on laakeri mennyt siitä mutta sekin on pieni homma vaihtaa.
    BMW R1100RS
  20. #20
    Lainaa GSR600 kirjoitti Katso viesti
    Mahtava kampe se ESA minunkin mielestä. Suurin hyöty tulee silloin kun ajoalusta ja kuormitus vaihtuu usein.
    Ilmankin tulee varmasti toimeen. Jos mieleisen yksilön löydät jossa tuntuu kaikki loksahtavan kohdalleen niin siitä vaan kauppa kiinni vaikka siinä sitä ESA ei sitten olisikaan.

    Itseäkin pelotti gessua hankkiessa se kaikki elektroniikka mahdollisine vikoineen (ABS, ASC, RDC, ESA ym.)
    mutta ainakin tähän asti pelko on ollut täysin turhaa ja pyörä on toiminut ja palvellut kuin unelma (vuosimalli 2009 kyseessä.)
    Itelläkin tuo elektroniikka vähän arvelutti, mutta onhan tuo jo merkkinsä varmaan näyttänyt. Mikä on RDC?
    Nosigntoday
  21. #21
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Itelläkin tuo elektroniikka vähän arvelutti, mutta onhan tuo jo merkkinsä varmaan näyttänyt. Mikä on RDC?

    RDC = reifendruck control, eli näyttää rengaspaineet ajotietokoneella ja ilmoittaa varoitusvalolla jos paineet laskevat alle tietyn tason.
  22. #22
    Lainaa Rudi11 kirjoitti Katso viesti
    RDC = reifendruck control, eli näyttää rengaspaineet ajotietokoneella ja ilmoittaa varoitusvalolla jos paineet laskevat alle tietyn tason.
    Oukkidoukki, tuo lyhenne oli outo.
    Nosigntoday
  23. #23
    Tarpeen mukaan nämä tiätysti tulee.....mutta heitämpä tähän vielä tämänkin: R1100GS
    Kulkee sinne minne haluat (talvella myös vaikka kelkkauraa, latupohjia tms.) Yksinkertainen tekniikka kun ei ole
    RDC:tä, ei ABS;ja ei RID:iä, eikä mitään muitakaan kirjaimia eli mahdollisimman vähän vikaantuvia kohteita
    Halpa kuin kilosaippua kun kaikilla pitää olla päivitetty malli ja sitten jos kupsahtaakin eli alkaisi huilaamaan niin eipä tuo haittaa kun on hintaluokaltaan semmonen että jos vaikka suon silmäkkeeseen jäisi, säilyyhä se sielläkin pari kesää. Kantaa kuitenkin sen saman kuorman kuin uudemmatkin tai kyytiläisen myös. Joka paikan yleispyörä ja yhtä rumakin on kuin uudemmat

    Että tämmöstä, oli vaan ihan pakko pitää wanhemmankin puolta...kateellisen mutinaahan tämä...

  24. #24
    Lainaa mchuurre kirjoitti Katso viesti
    Että tämmöstä, oli vaan ihan pakko pitää wanhemmankin puolta...kateellisen mutinaahan tämä...

    Ehkä ei nyt alkuperäiselle kysyjälle ihan oikea pyörä, kun vaimoakin pitää kuskata.
    Mutta on se R1100GS mainio pyörä ja kestää.
    Paljon ajettu R1100GS

    Taidan ajaa omallani ainakin 10 vuotta vielä. On se niin mainio peli.

    Pekka
  25. #25
    Hyviä huomioita mchuurteelta. Arvostan itsekin noita ominaisuuksia - jossain toisessa pyörässä.

    Ja vaimon huomio: "SAA kuskata vaimoa". Allekirjoitan
    Nosigntoday
  26. #26
    Lainaa hanzki1 kirjoitti Katso viesti
    Ja vaimon huomio: "SAA kuskata vaimoa". Allekirjoitan
    tuohon voi kyllä sanoa, että meillä martta istuu paaaaljon mieluummin gessun kyydissä kuin xx:n, onhan sen alusta mukavampi ja pehmoisempi kaikin puolin. toki hieman hankalampi punnertaa sinne ylös, mutta se nyt on ihan eri asia..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  27. #27
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuohon voi kyllä sanoa, että meillä martta istuu paaaaljon mieluummin gessun kyydissä kuin xx:n, onhan sen alusta mukavampi ja pehmoisempi kaikin puolin. toki hieman hankalampi punnertaa sinne ylös, mutta se nyt on ihan eri asia..
    Meillä taas GSA:n kyytiin ei oikein saa millään, mutta LT:n kyllä... Mistäköhän tuokin johtuu...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    MAN
  28. #28
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Meillä taas GSA:n kyytiin ei oikein saa millään, mutta LT:n kyllä... Mistäköhän tuokin johtuu...
    varmaan lt:ssä pehmoisempi kyyti kuin gsa. ja taas gsa:ssa on pehmoisempi kyyti kuin xx:ssä.

    tosin joskus kuulostaa olevan paineita sen ylösnousemisen suhteen..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  29. #29
    Aika hyvin on vältelty foorumeita ja tiedon hankintaa, jos servo- (puhumattakaan ABSII) jarruja väitetään ongelmattomiksi. Ja vaikka se vikaantuminen olisi harvinaistakin, niin korjauksen hinta, puhumattakaan mahdollisesta vaikutuksesta turvallisuuteen kyllä lisää pelkokerrointa ihan mukavasti. Itse meinasin aikoinaan tuupata rekan alle ST:llä, kun kojelauta välähti täyteen punaista kun piti hätärit tehdä risteyksessä. Niissä servojarrullisissa kun muuten ei sitten ole jarruja, kun se pumppu päättää olla käynnistymättä (siis mitään merkityksellisiä jarruja).
    <p>2002-2014</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Niissä servojarrullisissa kun muuten ei sitten ole jarruja, kun se pumppu päättää olla käynnistymättä (siis mitään merkityksellisiä jarruja).
    noiden absien kait pitäisi kyllä toimia tavallisten jarrujen tapaan, jos niistä pumppaustoiminto katoaapi, niin olen ymmärtänyt..?

    uusi tekniikka maksaa aina, minkäpä sille mahtaa.. sama homma uusien autojen kans, liian hienoja vehkeitä, mukavia toki..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 3:sta 123 ViimeinenViimeinen