Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 147:sta
  1. #1
    Nyt on kyykkypyörä (kikseri) alla ja olen kyllä nauttinut ajamisesta. Tulee ajeltua mutkateitä aika paljon ja sopivaa vauhtia pidetään yllä. Radalla olen käynyt muutaman kerran ja on päästävä uudelleen. Ammattilainen en ole, mutta sanotaan että 2-3 kesässä olis kiva kurvailla radalla. Nämä onnistuu oikein hyvin tuolla 750:llä kiksulla.
    Mutta sitten tuo matka-ajo.... Viime kesänä käytiin Ruotsissa 4 päivää ja kilsoja tuli joku 1700km. Joka paikka vetää aivan juntturaan ja reissun jälkeen pyörä sai olla ainaki viikon ihan rauhassa, ei tehnyt mieli ajaa. Euroopan kierros olis kiva tehdä, mutta ei kyykyllä...

    Heittäkääs hyviä vaihtoehtoja. Edellinen pyörä oli VFR 800 ja se oli kyllä aika lähellä semmoista "jokapaikanhöylää".
    Miten noi nakut? Esim CB1000R, Z1000?? Meneekö niillä mukavasti matkat?

    Myös sitä olen miettinyt et hommais oikee matkapyörän, tyyliin XX ja sit toinen kilvetön ratapeli. Mut sit joutuis pelaa noitten kärryjen yms kanssa... ei oikeen sekään kiinnosta.

    Ideoita???
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  2. #2
    GSX-R nyt on huonoin mahdollinen matkapyöräksi.

    En lähtisi niinkään nakuihin, katettu on aina parempi matka-ajossa. Kyllä sport-touring pyörät olisi tollaiseen käyttöön omiaan. Hayabusa, 12r/zzr1400, XX jne. Tosin noistakin busa/12r on hieman sporttisempia mitä blackbirdi, mutta matka taittuu silti mahtavasti. Noi pyörät pesee täysiverisen sporttikyykyn kaikkialla muualla mukavuudessa pl. ratakäyttö tai syheröt mutkapätkät. Mutta niitäkin ajaa noilla helposti ja mukavasti.

    Itse sain uutta kipinää moottoripyöräilyyn kun tajusin vaihtaa gsx-r:n 12r:ään. Juurikin tuli pidempää siivua ajettua, niin oli se gsx-r aivan kauhea peli siihen hommaan. Olisi vähintään pitänyt jatkuvasti 150km/h pitää maantiellä, että ei olisi niin tuskastunut siihen tärinään ja paikkojen puutumiseen. Nämä sport-touring vehkeet ei yllytä kuskia samanlailla kaahaamaan mutkapätkää mitä esim. gixxerit tekee, sekin ihan hyvä puoli Matkanteko on sport-touring pyörällä ihan leppoisaa rajoituksen mukaisilla vauhdeillakin.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 27.01.2013 klo 16:57.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  3. #3
    En ole vielä koskaan törmännyt pyörään joka olisi oikeasti hyvä kaikilla noilla osa-alueilla. Oma valinta oli hankkia ratapyörä erikseen kärryineen päivineen. Toiveissa olisi saada ratapäivistä irti enemmän iloa ja vauhtia siihen vahvemmin tarkoitetulla vehkeellä. Huomasin että pieni sääli katulaitetta kohtaan radalla, katkaisi isoimmalta ilolta kärjen pois. Samoin renkaistuksen järkeistäminen olisi ollut tavattoman hankalaa jos samoilla tulisi yrittää ajaa mutkapätkiä tiellä ja napsia sekunteja radalla. Millään busalla en voisi edes kuvitella nauttivani ratapäivistä. Sen verran tahmean ja kankean näköistä niiden menoa oli katsella.

    eli reilusti vaan joku ratarääkki siihen hommaan ja sitten katupyörän valinta sen mukaan mitä eniten sillä harrastaa. Nakua en itsekkään pitäisi jos ajelisin useamman sadan päiväkilometrin siirtymiä. Oma valinta perustui siihen että mietin mistä pääosa ajamisesta koostuu ja huomasin heti että mutkailu täytti 80% ajamisesta. Päätin siis olla investoimatta sellaiseen mitä teen vain sattumalta kerran kaksi kesässä ja sijoitan rahani sellaiseen mikä oikeasti palvelee harrastustani. Enkä ole katunut valintaani sekuntiakaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #4
    Mielestäni tuolla jakaumalla (tuhansia kilometrejä matkaa reissun aikana, muutama ratapäivä vuodessa) pitäisi painotusta viedä matkustusmukavuuden puolelle. Kuskistahan se riippuu mistä sitä pitää, mutta jos kikseri tuntuu pahalta, niin en minä näe järkeä vaihtaa toiseen kyykystä ajettavaan. Pikemminkin miettisin, millä matka tahi yleispyörällä viitsii tehdä ne muutaman ratakäyntiä vuodessa. Pömmin #moottoripyora.orgilla aiheesta esitetyn idean vfr1200:sesta jota matkapyöräfanit sanovat huonoksi matkapyöräksi (aitoihin sellaisiin verrattuna). Kyykkytaustalla sellainen voisi olla hyvä matkapeli ja riittävän vikkelä viihdyttääkseen satunnaisesti radallakin.

    Katteilla on valtava merkitys matkustusmukavuuteen. En ikipäivänä ajaisi euroopan kierrosta smc:llä tai millään muullakaan nakulla vaikka jotkut hullut niinkin tekevät
    Tunturi Supersport '82, Honda CBR 600f '03, Yamaha YZF-R1 '07, Yamaha XT 660X '04, KTM smc 690 '09, KTM exc 300 '10 -> Suzuki GSX-r 1000 '07
  5. #5
    Kiitoksia pointeista. Joo, en hae isoa sporttista matkapyörää (ZZR, Busa yms). Koska eniten kuitenkin nautin mutkateistä ja sen vuoksi varmaan ajelenkin nyt kiksulla. Muuten olen erittäin tyytyväinen pyörään, mutta nyt tuntuu että olis kiva heittää pidempiäkin lenkkejä. Kiksulla tuli ajettua esim 500km päivässä ja se meni hyvin (sopivasti mutkatietaä ja sopivasti vauhtia). Mutta sitten kun niitä päiviä tulee peräkkäin... niin ei olekkaan enää niin mukavaa.

    Paras vaihtoehto olisi varmasti se 2 pyörän vaihtoehto jota GW suositteli.

    Nakulla ei ole tullut ajettua kuin 50 km ja en osaa niistä sanoa mitään, sen vuoksi kyselinkin. ( ja olen lukenut juttuja jossa niillä käydään euroopassa heittämässä muutaman tonnin lenkki).
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  6. #6
    Jotta mutka-ajamisesta ei kokonaan lähtisi vauhdin hurma ja nautinto olisi pyörän kai kuitenkin oltava aika sporttinen? Joten XX, Hayabusa, ZZR1400, BMW K1200-1300, FZ1-S ym lienee oikeanlaisia vaihtoehtoja.
    Mutta yllättäen nämä mykyiset isot adventurepyörät tarjoavat myös hyvän vastuksen näille sporttisille matkapyörille! (Varsinkin Ducatin Multistrada, Triumphin Explorer tai KTM 1200 Adventure !!)
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  7. #7
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Nakulla ei ole tullut ajettua kuin 50 km ja en osaa niistä sanoa mitään, sen vuoksi kyselinkin. ( ja olen lukenut juttuja jossa niillä käydään euroopassa heittämässä muutaman tonnin lenkki).
    omapohjaisesta kokemuksesta nakuilla ajamisesta, voin kertoa että lähes kaikki suoralla tiellä ajetut vauhdit 130km/h ja yli on sellaista niskarääkkiä että sukat jalasta. Jännää on se että mutkilla ei haittaa hetkittäiset selvästi kovemmatkaan nopeudet. Mutta tasainen ajoviiman paine puuduttaa jos 20 kilsan päästä, ja tehokkaasti. Mutta en ihan heti näkisi että vaihtaisin nakua mutkaleluna mihinkään muuhun. Ajoasento, hallittavuus, nopeiden väistöjen teko ja moni muu asia on niin helppoa tolla että joskus oikein toivoo että eteen tulisi jotain väisteltävää
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #8
    Joskus muistan nähneeni linkin jollekkin sivulle missä voi valita pyörän merkin/mallin/kuski pituuden ja siitä näkee sitten kaikki etäisyydet mm. kahvojen, jalkatappien ja polvikulmat yms. Ja vielä voi muutella jalkatappien ja kahvojen paikkaa.

    Muistaakos joku tämmöistä, vois vähän kattella siitäkin eri malleja. Jossain vaihessa meni tietokoneen asennus uusiks, niin ei ole paljoa suosikkeja muistissa...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  9. #9
  10. #10
    Lainaa JuSu1978 kirjoitti Katso viesti
    Joskus muistan nähneeni linkin jollekkin sivulle missä voi valita pyörän merkin/mallin/kuski pituuden ja siitä näkee sitten kaikki etäisyydet mm. kahvojen, jalkatappien ja polvikulmat yms. Ja vielä voi muutella jalkatappien ja kahvojen paikkaa.

    Muistaakos joku tämmöistä, vois vähän kattella siitäkin eri malleja. Jossain vaihessa meni tietokoneen asennus uusiks, niin ei ole paljoa suosikkeja muistissa...
    Oletkos koskaan testaillut supermotoja? Hypermotard, KTM 990 SMR, Aprilia Dorsoduro, BMW Megamoto...

    Ajoasennon puolesta menee kaikenlaista matkaa, pidempää ja lyhempää, yksin ajaessa. Ja matkatavaraa mahtuu sen verran mukaan mitä yksi mies matkoillaan tarvitsee.
    Itse en ole radalla käynyt, mutta nähnyt ja kuullut että radallakin pääsee kivasti kurvailemaan. Mutkatiellä ja kaupungissa nuo on ihan ykkösiä.

    Ei muutakuin testaamaan keväällä, suosittelen lämpimästi.
    NYT BMW HP2 SPORT 2008
    ex BMW S1000XR
    ex Ducati Multistrada 1200 S
    ex Kawasaki ZZR1400
    ex BMW Megamoto
  11. #11
    CB1000R on kadulla ihan mukava ajokki, jos tuulensuojan puutetta ei lasketa. Sen sijaan radalla kallistusvara loppuu totaalisesti kesken jos vauhdit alkavat olemaan sellaista reipasta keskinopeanryhmän vauhtia. Sama juttu tosin ilmeisesti melkein kaikissa muissakin nakupyörissä, eli ei ne kyykkyjen polvikulmat turhaan ole niin tiukkoja.
  12. #12
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Millään busalla en voisi edes kuvitella nauttivani ratapäivistä. Sen verran tahmean ja kankean näköistä niiden menoa oli katsella.
    Wiltzu ei vetäny busalla radalla kai kuin ~10 sekkaa sua kovempaa.
    Superbike #7
  13. #13
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Aloittajan kysymykseenkin piti tietty vastata, mutta meinas unohtua tuolle arvuuttajalle kettuillessa.

    Tähän mennessä paras all-around pyörä, jonka olen omistanut on ehdottomasti Super Duke. Päivittäisenä työmatkakulkineena ihan loistava, helppo pyörä kikkailla, toimii mutkapätkillä kuin unelma (mielestäni katukaahaamiseen parempi kuin kyykyt), ainut pyörä tähän mennessä, jolla on voinut ajaa yli 400km päiväsiivuja ilman, että se on suorittamista ja matkustajallekin on ihan mukavasti tilaa. Ja radallakin tällä ehtii nopean ryhmän kyytiin suhteellisen kivuttomasti. Hauskimmillaan tää laite on kuitenkin ehkä soralla. Mikäs sen hauskempaa kuin laskee koko ajan sladissa joko kaasulla tai moottorijarrulla. Vielä kun heittäs nappulat alle (myös takavanteelle sopiva kumi löytyy) vois kuvitella vetävänsä jopa vähän off-roadia.
    Superbike #7
  14. #14
    Mulla samanlaiset pohdinnat kuin aloittajalla. Itse ajelin viime kesän BMW F800R ja nakupyörän suojattomuus häiritsi yli 150km ajoissa... Joten siis pohdinnassa sporttista matkapyörää joka sopii mutkakäyttöön. Kävin lyhyesti ajamssa syksyllä K1300S ja Kawan Z1000SX. K1300 olisi tietty hieno mutta suht kokemattomalle ajajalle se tuntui liian rajulta. Sen sijaan Z tuntui hyvältä kompromissilta minulle, toimi mutkateillä hyvin, ajoasento ei liian kyykky, ja katteet toimi hyvin. Ja omaa silmään siisti !

    Todnäköisesti kallistun siis kawaan, ellei tässä nyt jotain ihan järisyttäviä ehdotuksia tule.

    Bk
    Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
    Etelä-Saksa
  15. #15
    Lainaa Hurvatti kirjoitti Katso viesti
    Thanks! Just tämä oli hakusessa. Ja kiitokset muistakin kommenteista...
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  16. #16
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Wiltzu ei vetäny busalla radalla kai kuin ~10 sekkaa sua kovempaa.
    Kyllä mä löydän sulle muitakin ukkoja jotka kikkailee sun kisapyörän kanssa samoilla luvuilla busalla (jonka pitäs hävettää jotain ihan muuta kuin minua), ja jotkut ehkä jopa lujempaa. mutta nyt on kyse jostain ihan muusta. Suurin osa radalla bussia kuskanneista olivat mutkissa aika lailla helisemässä sen varttitonnarin kanssa.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 27.01.2013 klo 23:20.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  17. #17
    Lainaa Bratkartoffel kirjoitti Katso viesti
    Todnäköisesti kallistun siis kawaan, ellei tässä nyt jotain ihan järisyttäviä ehdotuksia tule.
    Bk
    Joo, tota yks myyjä suositteli minulle ja vähän kiinnostuin, mutta kuvia kun katselee, niin ulkonäkö ei ihan hirveesti miellytä. Normaali Z on taas komea mielestäni. Mutta kunhan näkee livenä, niin se voi ollakkin ihan eri juttu.
    Jos vaikka MP-messuilla olis esillä.

    Duke olis varmaan myös harkitsemisen arvoinen kapistus.
    Kawa Z1000SX
    Exät:Yamaha R1,Kawa ZX-6RR (rata), Honda CB1000R, GSX-R750 K7, Honda VFR800, CBR600F
  18. #18
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    poikkeus vahvistaa säännön. Kyllä mä löydän muitakin ukkoja jotka kikkailee sun kanssa samoilla luvuilla busalla (jonka pitäs hävettää jotain ihan muuta kuin minua), ja jotkut ehkä jopa lujempaa. mutta nyt on kyse jostain ihan muusta. Suurin osa radalla bussia kuskanneista olivat mutkissa aika lailla helisemässä sen varttitonnarin kanssa.
    Ois muuten oikeesti aika pirun hausta nähdä joku tekijämies busan puikoissa radalla varsinkin niin, että kaveri painais edellä karkuun. Sais taas vähän eri tavalla perspektiiviä tähän harrastukseen. Viime kesänä oli pirun hienoo katella kun Kallion Mika veti linjaa edellä. Ite veti maailman eniten täysiä samalla kun Mika katteli olan yli taaksepäin, että tuleeko se sieltä. Muutenhan tuossa olan yli kattelussa ei olis mitään, mutta kun samaan aikaan kaveri käyttää koko radan niin, että hiekka pölähtää radan reunasta ilmaan...ja itseä pelottaa kun on alle metri radan reunaan matkaa.
    Odotapa muuten kun olet ekaa kertaa nopeassa ryhmässä radalla silloin kun seassa on piikkikuskeja. Pikkasen meinaan kasvaa nöyryys kun tollanen alle 15v kaveri vetää eka ulkokautta mutkassa ohi ja seuraavalla suoralla sitä ei saa kiinni edes tonnarilla.
    Mut siis tää posken soittaminen sulle vaan tähtää vahvasti ens kesää varten. Kun on leuka riittävän tiukasti rinnassa heti alkukeväästä, ottaa myös pääkoppa ihan eri tavalla uutta infoo vastaan. Että eiköhän me susta ihan ripee vanhus vielä tässä tehdä.
    Superbike #7
  19. #19
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ois muuten oikeesti aika pirun hausta nähdä joku tekijämies busan puikoissa radalla varsinkin niin, että kaveri painais edellä karkuun. Sais taas vähän eri tavalla perspektiiviä tähän harrastukseen. Viime kesänä oli pirun hienoo katella kun Kallion Mika veti linjaa edellä. Ite veti maailman eniten täysiä samalla kun Mika katteli olan yli taaksepäin, että tuleeko se sieltä. Muutenhan tuossa olan yli kattelussa ei olis mitään, mutta kun samaan aikaan kaveri käyttää koko radan niin, että hiekka pölähtää radan reunasta ilmaan...ja itseä pelottaa kun on alle metri radan reunaan matkaa.
    Odotapa muuten kun olet ekaa kertaa nopeassa ryhmässä radalla silloin kun seassa on piikkikuskeja. Pikkasen meinaan kasvaa nöyryys kun tollanen alle 15v kaveri vetää eka ulkokautta mutkassa ohi ja seuraavalla suoralla sitä ei saa kiinni edes tonnarilla.
    Mut siis tää posken soittaminen sulle vaan tähtää vahvasti ens kesää varten. Kun on leuka riittävän tiukasti rinnassa heti alkukeväästä, ottaa myös pääkoppa ihan eri tavalla uutta infoo vastaan. Että eiköhän me susta ihan ripee vanhus vielä tässä tehdä.
    Tiedän tunteen. Liki 10 vuotta motocross radoilla eikä ollut ihan yks ja kaks kertaa kun kiskot 500:lla hondallas tai isolla Husabergin nelikolla ja luulet siirtäväs vuoria. Kunnes alat kuulla sellasta infernaalista ulinaa takaa ja pian huomaat kun joku A luokan junnu kiskoo rinnalle kasikymppisellä. Mä lähden ensi kesään nöyrempana kuin olen koskaan mihinkään lähtenyt ja otan ilolla vastaan kaiken mikä tekee hommasta turvallisesti nopeampaa. Tässä iässä kun ei juuri ole varaa mihinkään kahden kuukauden saikkuihin harrastuksen takia

    Mutta itse aiheeseen liittyen olen silti vahvasti siinä uskossa että kehittyäkseen ja erityisesti nauttiakseen harrastamisesta, oikean laatuinen harrasteväline on parhaita tapoja saavuttaa se tila.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #20
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Mutta itse aiheeseen liittyen olen silti vahvasti siinä uskossa että kehittyäkseen ja erityisesti nauttiakseen harrastamisesta, oikean laatuinen harrasteväline on parhaita tapoja saavuttaa se tila.
    Tässä kohtaa kyllä yhdyn teikäläiseen (siis mielipiteeseen). Yhden kesän vietin kilvellisen k7 gixerin puikoissa, joka tuli hankittua rata-ajoa silmällä pitäen ja kyllähän saa paskempaa katupyörää ihan oikeasti etsiä. Rataväleillä se sentään alko olemaan suurinpiirtein ajettava laite myös kadulla, mutta ajoasennon puolesta ois pitäny vetää koko ajan n. 200 lasissa, että olis ollu kivaa. Eli kadulle katulaite (Se uus Duke, kunhan suostuuvat myymään) ja radalle sitten sinne tehty laitos niin on harrastaminen hauskaa koko ajan.
    Superbike #7
  21. #21
    Lainaa Bratkartoffel kirjoitti Katso viesti
    Mulla samanlaiset pohdinnat kuin aloittajalla. Itse ajelin viime kesän BMW F800R ja nakupyörän suojattomuus häiritsi yli 150km ajoissa... Joten siis pohdinnassa sporttista matkapyörää joka sopii mutkakäyttöön. Kävin lyhyesti ajamssa syksyllä K1300S ja Kawan Z1000SX. K1300 olisi tietty hieno mutta suht kokemattomalle ajajalle se tuntui liian rajulta. Sen sijaan Z tuntui hyvältä kompromissilta minulle, toimi mutkateillä hyvin, ajoasento ei liian kyykky, ja katteet toimi hyvin. Ja omaa silmään siisti !

    Todnäköisesti kallistun siis kawaan, ellei tässä nyt jotain ihan järisyttäviä ehdotuksia tule.

    Bk
    Mää kävin kanssa ajamassa Z1000SX. Tuntui todella kankealta ZXR400-fighterin jälkeen.

    Kaveri osti Tuonon (v2) kokeilematta ilmeisesti samat käyttötarkoitukset mielessä kuin aloittajalla. Voi olla, ettei voi mennä vikaan.
    Viimeksi muokannut: Miikam; 28.01.2013 klo 00:02.
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  22. #22
    Nakuista Triumph Speed Triple... Enkä kyllä itse ainakaan näe kyykkyä huonona matka-ajossakaan... Viimekesänä taisi pisimmät lenkit olla 300+km... Ja ainakin itselle tuo Ruutonen sopii kuin hanska käteen. Raskain reissu olisi ollut raskas millä tahansa pyörällä (matkatavaroiden paino n. 20kg)... Rytkönen toki voisi olla kiva mutta siinä ei taida olla ihan samaa kiukkua kuin tuossa kusiaisessa... Oma valinta on siis Ruutonen
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  23. #23
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    Nakuista Triumph Speed Triple... Enkä kyllä itse ainakaan näe kyykkyä huonona matka-ajossakaan... Viimekesänä taisi pisimmät lenkit olla 300+km... Ja ainakin itselle tuo Ruutonen sopii kuin hanska käteen. Raskain reissu olisi ollut raskas millä tahansa pyörällä (matkatavaroiden paino n. 20kg)... Rytkönen toki voisi olla kiva mutta siinä ei taida olla ihan samaa kiukkua kuin tuossa kusiaisessa... Oma valinta on siis Ruutonen
    Kyllä siinä on...se kiukku vaan alkaa muutaman tonnin aiemmin ja sitä tulee aika lailla isommalla kädellä.
    Superbike #7
  24. #24
    Omaa kokemusta CB1000R. Viimekesänä radalla, mutkapätkillä ja reissussa. Heikoin lenkki hondalle on rata ja nakulla matkaa ajaessa täytyy tyytyä alle 130km/h kuten GuessWho yllä jo mainitsikin, mutta kukapa ny huvikseen rätkällä motaria ajaa jos on maalaistietä vieressä. Parasta antia on mutkapätkät tuolle CB:lle. Viimekesänä käytiin viikonloppureissulla Vimpeli-Savonlinna 370km/suunta, 1050km/3vrk eikä mitn ongelmia... Tietty ongelmia voi tuottaa oma asenne nakupyörällä matkailuun, mutta kun asenne on kunnossa niin lähes mikä tahansa pyörä on matkapyörä....
    Yamaha T7 World Raid -22
    Honda CB1000RA -10


  25. #25
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kyllä siinä on...se kiukku vaan alkaa muutaman tonnin aiemmin ja sitä tulee aika lailla isommalla kädellä.
    No no, oos nyt hiljaa! Koittanu tässä itelle vakuutella miksi en tonnaria tarvi PERKELE! Taasko sitä joutuu mopoa vaihtamaan
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  26. #26
    Lainaa Hammurab kirjoitti Katso viesti
    No no, oos nyt hiljaa! Koittanu tässä itelle vakuutella miksi en tonnaria tarvi PERKELE! Taasko sitä joutuu mopoa vaihtamaan
    Et sä tarvi, enkä mäkään olis tarvinut. Hankin tonnisen vain siksi että voin kertoa omistaneeni sellaisen joskus
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  27. #27
    Viimekesänä 3500km/7päivää kawasaki z750:llä, ei tullut kuin perse kipeäksi, mutta 50km välein kun nousi hetkeksi seisomaan tapeille niin johan helpotti. Voin suositella nakua myös matkailuun
    Poista häiritsevät mainokset: https://getadblock.com/
    ABSillinen turbobusa powered by delvac.
  28. #28
    Kyllä noilla ajotottumuksilla (parit ratakierrokset, arkiajoa ja muutamat pidemmät reissut) kallistuisin ehkä jonnekin nakuun päin. Itse nyt en ajele kuitenkaan paljon yli 200km siivuja vaikka olisi minkälainen matkalehmä alla kun en autollakaan jaksa posottaa tuhottomasti.

    Samaa mantraa voi tässä toistella, että motarilla naku ei ole kovin pop. Tosin kun esim. Z1000 SX:n kävin koeajamassa niin sitten sen sijaan, että tuuli olisi painanut kroppaan niin se pyöritteli päätä ja suhinoi menemään. Ehkä tästä olisi tottumuksen kautta päässyt ohitse. Hitusen kankea (rengastus, paineet?) oli omana makuun SX vaikka muutoin vaikutti mukavalta peliltä ja kaksi päällä olisi varmasti ollut kätevämpi kun CB.

    CB1000R tuulisuoja on tosiaan olematon. Tiedä sitten miten esim FZ1-S:n osittainen kate auttaisi tuollaisessa ajossa. Missäs se Bemarin S1000RR:n naku-versio viipyy
    Kawasaki ZZR 1400 -13 ex: Honda CB1000RA -11, Honda CB600F Hornet -09
  29. #29
    http://www.motorcycle-usa.com/9/1112...-Shootout.aspx
    Ei muuta kuin lisää vettä myllyyn. Ja nyt pitäisi olla objektiivista asiantuntemusta.
    <p>.</p>
  30.  
  31. #30
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Mää kävin kanssa ajamassa Z1000SX. Tuntui todella kankealta ZXR400-fighterin jälkeen.

    Kaveri osti Tuonon (v2) kokeilematta ilmeisesti samat käyttötarkoitukset mielessä kuin aloittajalla. Voi olla, ettei voi mennä vikaan.
    Tuohon vielä saa kait jonku vähän jatketun pleksin.

    Kakspäällä ominaisuudet voi olla niin ja näin, mutta muuten menee varmaan hyvin matkalle, mutkille ja radalle.?

    (Toimintasäde on tietty miinus matka-ajoon, ja aika iso sellainen)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen