Tulokset 1:stä 4:een 4:sta
  1. #1
    Tervehdys!

    Etsiskelen Ducati Monster 1000S vm 2004:ään originaaliputkien tilalle uusia komposiittiputkia. Onko kenelläkään tietoa mistä sellaiset voisi kohtuu hinnalla löytää ja erityisesti mitkä putket ovat tuolle mallille olleet suosittuja tai hyviä? En kaipaa mitään naapurustonpelotteluvehkeitä mutta toki jos investoi putkiin niin olisihan ne hyvä olla asteen paremmat kuin nykyiset.

    Lisäksi kaipaisin tietoa onko putkien vaihtaminen hankala tehdä itse vai tulisiko antaa ammattilaiselle? Huoltoaktiivisuuteni on aiemmin rajoittunut auton renkaiden vaihtoon joten mikään rasvamontun guru en ole.

    Toinen kysymys, olen nyt yhden kesän ajellut ekalla pyörällä ja edessä olisi ensimmäinen keväthuolto. Mitä huoltotoimenpiteitä Ducatini vaatii ja onko toimenpiteisiin jotain hyvää ohjeistusta? Ohjekirja ei valitettavasti juuri ota keväthuoltoihin kantaa. Riittääkö siis öljynvaihto, akun lataus ja mahdollinen ketjujen kiristys?

    Kiitokset jo etukäteen vastauksista!
  2. #2
    Moi!

    Keväthuollon tarve riippuu aika paljon siitä miten pyörää muuten huoltaa.
    Onko Monsteria huollettu huolto-ohjelman mukaisesti? Jos on, ei pyörälle välttämättä tarvitse tehdä mitään muuta kuin tarkastaa öljyjen määrä ja ketjujen kireys, ladata akku yms juoksevaa tarkistusta.

    Moni joka tekee huollot itse ei välttämättä noudata huolto-ohjelmaa orjallisesti vaan sumplii hommat sopivasti kilsojen ja käytön mukaan. Itse näkisin hyväksi vaihtaa öljyt syksyllä ennen seisonnan alkamista jotta koneeseen ei jää talveksi vettä/karstaa.

    Jos taas pyörää ei ole koskaan huollettu kunnolla niin sitten olisi korkea aika tehdä laaja huolto. Kaikki nesteet, filsut, remmit... Kaikki käytettynä ostetut prätkät ja autot joiden kanssa olen itse ollut tekemisissä ovat olleet enemmän tai vähemmän huolloiltaan laiminlyötyjä.

    Viimeisin "hauska" yksityiskohta joka sattui eteen just pari viikkoa sitten oli näkyvältä osalta puhtaaksi kiillotettu öljyfilsu joka oli piilossa olevalta puolelta paksun lian peitossa vaikka öljyt ja filsu oli muka juuri vaihdettu.
    Pegaso IE
  3. #3
    Lainaa Cobretti kirjoitti Katso viesti
    Keväthuollon tarve riippuu aika paljon siitä miten pyörää muuten huoltaa.
    Samoilla linjoilla tuon keväthuollon suhteen. Kannattaa selvittää, mitä Monsterille on tehty ja milloin. Sen mukaan sitten niitä huoltoja. Huolto-ohjelma antaa hyvin osviittaa. Tietysti jos sen noudattamisesta ei ole varmuutta, niin sitten melko kaikenkattavat huollot/tarkistukset kannattaisi tehdä/teettää. Tietääpähän sitten ainakin, missä mennään.

    Ja niitä putkia on tarvikekaupat väärällään. Ducati -jälleenmyyjiltä saat varmasti. Kotimaasta ja Euroopasta löytyy myös tarvikeliikkeitä. Googlella löytyy vaikka mitä. Ja hiukan hakemalla tältäkin foorumilta löytyy aiheeseen viestiketjuja. Hintojen kohtuullisuuteen en ota kantaa sen enempää.
    Sinun tilanteessasi antaisin putkien vaihdon ja säätöjen hakemisen ammattilaisen hommiksi. Varsinkin, jos olet teettämässä muita huoltoja samoihin aikoihin. Tietenkin, jos halua ja kykyä riittää, niin kaikenhan voi aina opetella tekemään itsekin.

    Edit: Niin, minäkin vaihtaisin öljyt syksyllä. Ei sitä vanhaa öljyä kannata siellä koneessa talvea seisottaa.
    Ducati Monster S2R 1000 -07
  4.  
  5. #4
    Itse tilasin omaani Arrowin titaaniputket. Hyvin pelittää ja soundit on jotenkin miellyttävämmät kuin termareissa. Tehoakin tuli tuntuvasti lisää. Putkia toimittaa muunmuassa Designcorse. Huolto kannattaa tosiaan tehdä kunnolla jos historia ei ole varma. Eli remmmit ja öljyt ja tulpat. Itselläni on paja helsingissä. www.classicautoservice.fi, ja remmihuollot onnistuu kyllä. Ducatidiag softat löytyy yms.
    Lainaa Hurvatti kirjoitti Katso viesti
    Samoilla linjoilla tuon keväthuollon suhteen. Kannattaa selvittää, mitä Monsterille on tehty ja milloin. Sen mukaan sitten niitä huoltoja. Huolto-ohjelma antaa hyvin osviittaa. Tietysti jos sen noudattamisesta ei ole varmuutta, niin sitten melko kaikenkattavat huollot/tarkistukset kannattaisi tehdä/teettää. Tietääpähän sitten ainakin, missä mennään.

    Ja niitä putkia on tarvikekaupat väärällään. Ducati -jälleenmyyjiltä saat varmasti. Kotimaasta ja Euroopasta löytyy myös tarvikeliikkeitä. Googlella löytyy vaikka mitä. Ja hiukan hakemalla tältäkin foorumilta löytyy aiheeseen viestiketjuja. Hintojen kohtuullisuuteen en ota kantaa sen enempää.
    Sinun tilanteessasi antaisin putkien vaihdon ja säätöjen hakemisen ammattilaisen hommiksi. Varsinkin, jos olet teettämässä muita huoltoja samoihin aikoihin. Tietenkin, jos halua ja kykyä riittää, niin kaikenhan voi aina opetella tekemään itsekin.

    Edit: Niin, minäkin vaihtaisin öljyt syksyllä. Ei sitä vanhaa öljyä kannata siellä koneessa talvea seisottaa.
    Ducati 749S vm-06
    Ducati Monster 1000DS -04