Terve.
Löytyy Kawasaki zx-9r -98 tallista, joka varastettiin tuossa reilu vuosi sitten ja pyörä kuitenkin löytyi loppu kesästä.
Varkaat olivat tyyppikilven ottanu poijes ja uuden tarvis, että saisin sen tiekäyttöön.
SGN Groupi:lle olen laittanut asiasta viestiä ja ottanut kuvat moottorinumerosta, sekä emäputkesta.
Sanoi, että hän laittaa Kawasakille viestiä asian tiimoilta, mutta sanoi, että varastettuihin pyöriin ei yleensä saa uutta tyyppikilpeä.
Eli, mites sitten tehdään, kun (jos) uutta tyyppikilpeä en saa tuohon.
Onko sitä mahdollista tehdä itse jotain kautta, vai pitääkös alkaa yrittämään myymään Kawaa osina poijes ?
Kylä tää elämä on vaikeaa, kun pyörä löytyy niin en saakkaan sitä enään rekisteriin![]()
Jee Jee
Jawaan niitä kuulemma myydään pikkurahalla?Oispa ollu Jaawa.
poku banuhäiskä:Suzuki,Moto-Guzzi,Velocette ja NSU-601
Tee itte. Pyydät joltakulta samnvuotisesta mallin ja teetätä sen jossain tarrapainossa. Niin mä tein omaanikin aikanaan kun siitä oli edellisen omistajan toimesta koko tyyppikilpi hiottu pois rungon kiillotuksen yhteydessä. Olis sen saanut Yamahaltakin edulliseen 120 euron hintaan. Kyseessä on muutaman neliösentin kokoisesta tarrasta. Tarrapainosta löytyy ihan metallipintainen tarra johon tämän tyyppikilven voivat tehdä.
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mitä laki muuten sanoo tommosesta tyyppikilven teosta?
Olisko tuosta mitään apua/vinkkiä...
http://www.mmaf.fi/forum/index.php?topic=127.0
asialliset kuteet, hiustenleikkuu, paperit mukaan ja lakki kourassa katsastuskonttorille neuvottelemaan...![]()
juuri nyt pyörätön
Jeee.
Eli eihän hätä olekkaan tämän näköinen.
Nyt pitäisi jostain vain löytyy mukava herrasmies joka voisi näyttää osviittaa minkälaista kilpeä pitäisi alkaa tekemään.
Elikkä periaatteessa tekisin samankokeisen peltilevyn mikä on orkkiksessa ja sitten ottaisin kuvan orkkis laatasta.
Tämän jälkeen koneella muuttaisin kuvasta otetusta laatasta oman runkonumero, moottorinumero ynm. tiedot siihen
ja siitä kuvasta kävisin teettämässä jossain tarra version.
Laitan sen peltilätkään kiinni ja lakkaa päälle (tällöin kestäisi ainakin hitusen kulutusta).
Meniskö näin ?
Jee Jee
Ilmeisestikin voi eikä tartte olla kovinkaan kummoinen
http://www.moottoripyora.org/keskust...C3%A4n-ongelma
Viimeksi muokannut: collikka; 12.01.2013 klo 21:21.
juuri nyt pyörätön
Hyvä linkki, hienoa tekstiä. On onni syntyä suomalaisena!
Ensimmäisen käytetyn tuontipyörän toin vuonna 99 kun H. Kuitusen systeemit rupesivat "rakoilemaan". Olisko ollut 6 vuotta myöhemmin kun pyörän todellinen maahantuontiarvo selvisi. Ihan silloisen ministerin kautta jauhoin asiaa tullin toimia vastaan.
Lopputulos oli, että noin puolet perityistä veroista palautettiin 9% korkojen kera.Tuon jälkeen viivästysverokäytäntö muuttukin.
Jos korkotuoton laskee tuotoksi, niin eipä tullut pyörän tuonti kovin kalliiksi.
Samoihin aikoihin aloitti pääkaupunkiseudulla yritys tuomaan maahan käytettyjä. Voin vain kuvitella minkälaisia palautuksia liiviinsä käärivät.
... remember the times, when sex was safe and bikes were dangerous?
Tarra ollut kiinni kolme vuotta ja on pysynyt menossa mukana, joten ei se mitään lakkaa päälle tartte. Ei ole pesukaan mitään saanut aikaan. Todennäköisesti lähtee nyt pois kun saa hiekkapesua päälle.
Itselläni se on prikulleen samanlainen kun alkuperäinen. Ainoa ero on vain lätkän hinta.
Mitäkö laki sanoo tästä tyyppikilven teosta? Se on mulle aivan sama.......![]()
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/
Mullakin on tuo alkuperäinen tarra tyyppikilpi kulunut liian paljon. Pitäisi kysellä maahantuojalta tai sitten suojata se ennen kuin siitä ei saa selvää ollenkaan
Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
kannattaa suojata, taitaa olla sen verran tärkeä lätkä että oksat pois...(en kyllä ymmärrä miksi)
jos kiinnostaa, haku sanoilla tyyppikilpi tai valmistajan kilpi
Viimeksi muokannut: collikka; 12.01.2013 klo 23:34.
juuri nyt pyörätön
Kannattaa otta foto. sillo ku siitä vielä tolkun ottaa. Teettää tarrafirmassa parit kopsut. Helppoa, halpaa ja kätevää. On noita tarroja teetetty uittoautoihin/rätkiin. Mistä moinen on sattunut olemaan rikki etc etc.
Elä ja anna muiden roudata.
Mutta mikä mahtaa olla rikoksen nimike ja sanktio jos vaikka uuteen tarraan lipsahtaa pikkasen liian iso desibelimäärä esimerkiksi?
^ no tollalaillahan se tietysti on, ja siinä saattaa tarkastavalla tahollakin kellot soida…
Mutta sili kiinnostaa. Määritelläänkö se lätkä jossain jotenkin ikäänkuin viralliseksi dokumentiksi tai jotain sellaista? Onko sillä joku lailinen status…
Kuulostaako "uuden" RF:äsi äänet liian kovilta, vai mitä Shy ajat takaa?![]()
Kawasaki ZZR1400SP 2016
(Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05, Z900 '22)
No minähän pääsin helpolla, mutta kalliilla laskulla tästä.
Oli ollut lomalla kyseinen henkilö, kuka hoiti minun asiaa ja ilmotti lomansa jälkeen sähköpostilla,
että oli tullut tyyppikilpi hänen työpöydälleen ja lähettelee sen tännepäin.
Ja tuli maksamaan tosiaan 124E+postikulut :/
Jee Jee
Huh huh.
Saman olis maksanut Yamahalta tilatessa tarramallinen kilpi. Siksi jäi tilaamatta.....
-Bmw S1000RR 2021-
http://www.jaha.fi/