Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 138:sta
  1. #1
    Kyseistä pyörää katsellut sillä silmällä jo pitempään. Nykyinen pyörä gsx 600 f -00. Painoa taitaa olla joku kilo enemmän kuin suzukissa...mut vastaavasti ajoasento helpompi? Onko jollakin nais kuskilla kokemuksia tuosta yamahasta? Kun pyörän pitäis olla sellainen millä vaimoni voi myös ajaa.


    Onko tietoa miten kyseinen pyörä poikkeaa esim. Suzukin vastaavasta gsx 1400 "nakupyörästä"?mitä eroja noissa on mitä kannattaa ottaa huomioon?

    Nyt yamaha kuskit hyviä perusteluita ja kokemuksia jotta olis yks yamaha kuski taas lisää...
    Honda Varadero -01
    ex:Suzuki GSX 600F -98
    ex:Yamaha TZR 125 -91
  2. #2
    Omalla XJR:llä olen nyt ajanut reilut 90000km niin jotain kait pitäisi osata ominaisuuksista jo kertoa. Minun pyörä -04 mallinen ja uudesta asti ajellut sillä, tähän mennessä suurimpina korjauksina ollut keulan huolto ja viime kesänä meni takapyörän laakeri.
    Muuten pyörä on just minulle sopiva kompromissi, se näyttää ihan hienolta toriparkissa, sillä on kiva käydä lähiseudun mutkateitä ajelemassa työpäivän päätteeksi ja lomareissutkin heittää lepposasti menemään. Tietenkään tuo ei ole paras pyörä moottoritielle mutta Suomen motarit tarvittaessa sillä ajelee, paljon mukavampaa on vaanpienemmillä teillä. Ajoasento on tietysti aina henkilökohtainen juttu ja selviää vain itse pyörän päälle istumalla. Itse olen n. 180cm ja 90kg keskivartaloon asettuneena niin tilaa on riittänyt. Ehkä pidemmälle matkalle satulan ja jalkatappien väli saisi olla isompi. Pienelle ihmiselle XJR voi olla aika vaikea käsitellä, koska satula on kohtuullisen leveä niin jalat yltää huonosti maahan vaikka istuma korkeus ei iso olekaan. Ja onhan siinä painookin 250kg tankki täynnä.
    GSX:llä en ole itse ajanut mutta jos oikein muistan niin siinä on ollut ruiskukone alusta lähtien ja XJR:n tuli vasta 2007 ruiskut ja GSX taitaa olla vähän tehokkaampi. Mikään rataohjushan pyörä ei ole mutta ainakin itsellä pyörän ominaisuudet riittää varmasti pidemmälle kuin kuskin ajotaidot, nössöraitaa jää sentti takarenkaaseen .
    <br /><br type="_moz" />
  3. #3
    Lainaa Lauri12 kirjoitti Katso viesti
    Kyseistä pyörää katsellut sillä silmällä jo pitempään. Nykyinen pyörä gsx 600 f -00. Painoa taitaa olla joku kilo enemmän kuin suzukissa...mut vastaavasti ajoasento helpompi? Onko jollakin nais kuskilla kokemuksia tuosta yamahasta? Kun pyörän pitäis olla sellainen millä vaimoni voi myös ajaa.


    Onko tietoa miten kyseinen pyörä poikkeaa esim. Suzukin vastaavasta gsx 1400 "nakupyörästä"?mitä eroja noissa on mitä kannattaa ottaa huomioon?

    Nyt yamaha kuskit hyviä perusteluita ja kokemuksia jotta olis yks yamaha kuski taas lisää...
    Itse vaihdoin viimme kesänä alle -03 vuoden XJR ja oon tykänny! Ajoasento sopii isommallekkin miehelle 190 cm ja 95 kg. Aiempi pyörä oli just GSX mutta tuolla 750 koneella, ei huono sekään mutta ei näitä varsinaisesti voi verrata niin paljon eroa massassa ja tehoissa. Huonoja ei ole kumpikaan mihin sitten päädytkään.
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  4. #4
    Uusi .org käyttäjä ilmoittautuu.. Hyvä foorumi, miten löysinkin vasta näin myöhään. Hieman eri tasoa kuin Suomi24:n älykkäät keskustelut.
    Mielenkiintoista lukea mitä XJR:stä tuumataan, hommasin 2003 mallisen myöhään syksyllä. On Saksan tuontia, joten ajolenkit jäi muutamaan yön pimeydessä suoritettuun lyhyeen lenkkiin ilman kilpiä.. sen verran kova oli polte päästä ajamaan. Vaikutuksen teki edellisten pyörien jälkeen, voimaa ainakin minulle riittävän oloisesti. En ole ennen odottanut kesää ihan näin kovasti...
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  5. #5
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Uusi .org käyttäjä ilmoittautuu.. Hyvä foorumi, miten löysinkin vasta näin myöhään. Hieman eri tasoa kuin Suomi24:n älykkäät keskustelut.
    Mielenkiintoista lukea mitä XJR:stä tuumataan, hommasin 2003 mallisen myöhään syksyllä. On Saksan tuontia, joten ajolenkit jäi muutamaan yön pimeydessä suoritettuun lyhyeen lenkkiin ilman kilpiä.. sen verran kova oli polte päästä ajamaan. Vaikutuksen teki edellisten pyörien jälkeen, voimaa ainakin minulle riittävän oloisesti. En ole ennen odottanut kesää ihan näin kovasti...
    No täälä vähän samat fiilikset. Kerkesin kuitenkin ajelemaan sen 3000 km syksyllä mutta kyllä polttelee! Ite kaipasin vielä vähän lisää ääntä joten pöntöt menee vaihtoo ja tilalle onkin jo tulossa uutta putkea!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  6. #6
    paino ei tunnu tuossa ajaessa yhtään. Se on käsittömättömän hyvän oloinen rampeissa ja kaarteissa. Vakaa ja ennustettava.

    moottori on tasainen, joka ei yllätä, mutta aina vääntää, helppo ajaa. 600:sen jälkeen tuo on kuin hunajaa söisi. Leppoisat matkakierrokset ja ohittaa vaihtamatta. Tietysti ulkonäöllisesti 600f jää kuin kusi lumeen.
    we cannot tolerate zero tolerance!

    BMW R1200GS & Speed triple 1050
  7. #7
    Jos tehoa ja ääntä haluaa niin käykääpä kahtoon myyntipalstaa,ois putkisto myytävänä XJR:ään ;)
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  8. #8
    Nonniin lyökää vaan löylyä.. ajohommat tulee jo uniin ja pyörän päällä pitää käydä istumassa melkein joka ilta.
    Mullakin oli muuten tuommonen äffä suzuki, se oli ihan perusmukava ajaa mutta ulkonäköön en tottunut ollenkaan. Jotenkin semmosen sulaneen pulkan oloinen.
    Oletteko muuten penkinpäällisiä tilanneet ja mistä? Omassani on saumassa halkeama, ei näy mihinkään mutta taitaa olla semmonen että perse kastuu kun vaahtomuovit imasee vettä.
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  9. #9
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Jos tehoa ja ääntä haluaa niin käykääpä kahtoon myyntipalstaa,ois putkisto myytävänä XJR:ään ;)
    Tulipa vilkastua ja eihän asiassa oo kun kaks vikaa.. Näytti olevan 4-2-1 malli ja kun ite niin tykkään kun XJR on 4-2-2 Toisekseen oon jo ehtiny tilata!

    Mutta jollekin tosta on varmasti iloa!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  10. #10
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Tulipa vilkastua ja eihän asiassa oo kun kaks vikaa.. Näytti olevan 4-2-1 malli ja kun ite niin tykkään kun XJR on 4-2-2 Toisekseen oon jo ehtiny tilata!

    Mutta jollekin tosta on varmasti iloa!
    Ok

    Mulle on tulossa 4-1 ja välissä on ahdin ;)
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  11. #11
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Ok

    Mulle on tulossa 4-1 ja välissä on ahdin ;)
    Tästä projektista olisi kiva kuulla lisää
    <br /><br type="_moz" />
  12. #12
    Lainaa Äksjiiärrä kirjoitti Katso viesti
    Tästä projektista olisi kiva kuulla lisää
    Tuossa on vähän juttua ja päivittelen sitä mukaa kun on aihetta!

    http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=71563
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  13. #13
    ^ Kiitos ja onnea
    <br /><br type="_moz" />
  14. #14
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa on vähän juttua ja päivittelen sitä mukaa kun on aihetta!

    http://forum.bomber.fi/viewtopic.php?f=24&t=71563
    Tostahan tulee hurja peli! minkä merkkistä ahdinta sinne aattelit? ja onko mitään hajua paljon tuossa tulee olemaan potkua?
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  15. #15
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Tostahan tulee hurja peli! minkä merkkistä ahdinta sinne aattelit? ja onko mitään hajua paljon tuossa tulee olemaan potkua?
    Ahdin on Mitsun TD06-17c,teho arvioon sen verran että yli 200 on pakko tulla!
    Kesälle 2014 ois tarkoitus rakentaa kone kokonaan uusiksi(männät+veivit) ja sitten vois kokeilla joskos sen 300 sais rikki!
    Tiedä sitten miten toi Yammun laatikko kestää,yllättävän vähän löytyy juttua ahdetuista Yammuista!

    Ja jos jollain on tietoa mistä löytys kohtuu hinnalla taka swingi tuohon pyörään niin laita viestiä!
    Onko muuten tietoa sopiiko 1300 swingi 1200:seen?
    Yamaha XJR1200Turbo -95
    Bmw LT1200 -01
    Ktm 640 enduro -02
    Ex.
    kawasaki vn 1500 mean streak -02
    Honda CBR1100XX -98
    Yamaha XJR1200T -95
    Yamaha FZR1000 -88
    Kawasaki GPZ750R -87
    Suzuki GSXR1100 -90,-91,-92
    KTM SC620 -99
    Suzuki Intruder 1400 -88
  16. #16
    Vähän ohi keskustelun... Uusimmassa MP-maailma lehdessä on "kilometrejä mittarissa" palstalla esitelty minun entinen XJR. Siitä saa joku todella hyvän pyörän.
    nyk. BMW R1200GSA Triple Black -17, BMW R1200GS -15, Suzuki GSX1300R Hayabusa -10, Honda CB1300SA -12,Yamaha XJR1300 -09 ja monta muuta...
  17. #17
    Voin kyllä suositella
    Oman XJR hommasin viime keväänä ekaksi iskoksi pyöräksi
    kävin ennen osto päätöstä tyypittämässä cb 1300 hondaa ja gsx1400...
    cb honda: oli vähän semmoinen "kolho" ja gsx: ketterä ja hivenen pippurisempi, xjr sopi minun tyyliin: rauhallinen liikkeissään / vaatii määrätietoisempaa otetta ja nöyrä moottori. (ei tarvii vaihteita rumpata) ja se paino ei tunnu missään muussa kuin talissa työnnelessä..

    Ehkä jos joskus vaihan pyörää niin MT-01
  18. #18
    Lainaa Antonioxi kirjoitti Katso viesti
    Voin kyllä suositella
    Oman XJR hommasin viime keväänä ekaksi iskoksi pyöräksi
    kävin ennen osto päätöstä tyypittämässä cb 1300 hondaa ja gsx1400...
    cb honda: oli vähän semmoinen "kolho" ja gsx: ketterä ja hivenen pippurisempi, xjr sopi minun tyyliin: rauhallinen liikkeissään / vaatii määrätietoisempaa otetta ja nöyrä moottori. (ei tarvii vaihteita rumpata) ja se paino ei tunnu missään muussa kuin talissa työnnelessä..

    Ehkä jos joskus vaihan pyörää niin MT-01
    Itekkin vähän kattelin tuota MT-1 mutta XJR sattu tulemaan vastaan sopivasti ja sopivalla rahalla niin en malttanut olla tarttumatta tilaisuuteen. Tosin en oo koeajanut MT-1 eli en noista sen ominaisuuksista niin tiedä..
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  19. #19
    Lainaa Mata76 kirjoitti Katso viesti
    Onko muuten tietoa sopiiko 1300 swingi 1200:seen?
    Jotain muutoksia swingiin on vuosien varrella tehty. Olisko ollut 2002-mallista eteenpäin vahvempi ja suuremmalla takapyörän akselilla. Ja sitten ruiskukoneisessa on iskarin korvakkeet eri kohdassa, kun sen moottori on vähän sivussa keskilinjalta. Kai ne kaikki on kuitenkin kohtuu helposti soviteltavissa.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  20. #20
    Lainaa Juti86 kirjoitti Katso viesti
    Tulipa vilkastua ja eihän asiassa oo kun kaks vikaa.. Näytti olevan 4-2-1 malli ja kun ite niin tykkään kun XJR on 4-2-2 Toisekseen oon jo ehtiny tilata!

    Mutta jollekin tosta on varmasti iloa!
    Mä kans samaa mieltä, joten laitoin Brock`s änkkärit...kax kirkasta kartioputkea 52mm sisäputkella, saundit siis kohillaan ja ulkonäkö myös. Tilasin Usasta suoraan ja maksoi kotiin asti 300 egee. Putket on Hayabusan putket, mut kävi suoraan paikoilleen pelkän grafiittiholkin kanssa
  21. #21
    Lainaa macomaco kirjoitti Katso viesti
    Mä kans samaa mieltä, joten laitoin Brock`s änkkärit...kax kirkasta kartioputkea 52mm sisäputkella, saundit siis kohillaan ja ulkonäkö myös. Tilasin Usasta suoraan ja maksoi kotiin asti 300 egee. Putket on Hayabusan putket, mut kävi suoraan paikoilleen pelkän grafiittiholkin kanssa
    Tuli noita kans katottua mutta päädyin kuitenkin nuihin Scorpareihin.. Itelle tulee ovaalina hiilikuituna!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  22. #22
    Itellä -99 ja tykänny kyllä sen mitä ajellu.

    Änkkärit vaihoin scorpparin pönttöihin niin tuli ko uus pyörä.
    Alavääntö parani huomattavasti.
    Yamaha XJR 1300 sp
  23. #23
    Lainaa ssi kirjoitti Katso viesti
    Itellä -99 ja tykänny kyllä sen mitä ajellu.

    Änkkärit vaihoin scorpparin pönttöihin niin tuli ko uus pyörä.
    Alavääntö parani huomattavasti.
    Mistä muuten hommasit pöntöt?
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  24. #24
    Keväiset tutinat ja tärinät on pahimmillaan, vielä en ole lenkkiä heittänyt mutta kohta.. kohta..
    Kysymyskin Yammun omistajille: Oletteko huomanneet onko näissä mitään väliä öljymerkillä? Toki täytyy olla oikeantyyppistä. Kawamiehet vaan vannoivat yhden tietyn merkin nimeen mutta mitä mieltä olette aiheesta..?
    ex ER 5
    ex GS 500
    ex GSXF 750
    ex ZR-7
    ex XJR1300
    ex Aprilia SL Falco
    ex Kawa ZZR-1200
    ex FZ1-S
    Moto Guzzi Griso 1200 8v
  25. #25
    Lainaa PyöräJussi kirjoitti Katso viesti
    Keväiset tutinat ja tärinät on pahimmillaan, vielä en ole lenkkiä heittänyt mutta kohta.. kohta..
    Kysymyskin Yammun omistajille: Oletteko huomanneet onko näissä mitään väliä öljymerkillä? Toki täytyy olla oikeantyyppistä. Kawamiehet vaan vannoivat yhden tietyn merkin nimeen mutta mitä mieltä olette aiheesta..?
    Onhan niissä eroja. Eläytymiskykyiset kuljettajat saattavat käyttää jopa ilmaisua "isoja eroja". Toisella öljyllä on kytkin ja vaihteisto enemmän tunnoton, kun taas toisella pykälät paukahtavat selkeästi tarkemman "kuuloisesti". Jollain käytös muuttuu lämmön mukaan enemmän kuin toisella. Mää oon aina laittanut fiilispohjalta mitä sattuu kohdalle ja jos ei toimi, niin sitten seuravalla kertaa taas sitä, minkä tiedän toimivan varmasti. Kerran jouduin vaihtamaan öljyn tukkimat kytkinlevyt.. (Sittemmin tämä "öljy" vedettiin pois markkinoilta.) Kawamiesten öljyä en käytä.
    "Kai täs ny ryyppää, ku koneet hajoo ja lunta sataa..."
    -lentäjä-
    4PU3-010 A
  26. #26
    Saako xjr 2007 asennettua tuplaputket?
  27. #27
    Eiköhän, jostain kaivaa vaan vanhemman mallin "kerääjä" eli se mihin 4 putkea tulee ja siitä lähtee 2 putkea(tälle on varmaan joku omakin nimi). Sitten vaan askartelee sille ja uudelle putkelle paikan.
    Se maksaa kuka nauttii!
  28. #28
    Lainaa Jebbe kirjoitti Katso viesti
    Eiköhän, jostain kaivaa vaan vanhemman mallin "kerääjä" eli se mihin 4 putkea tulee ja siitä lähtee 2 putkea(tälle on varmaan joku omakin nimi). Sitten vaan askartelee sille ja uudelle putkelle paikan.
    Ok. Eli ruisku yms. Ei vaikuta 07--> malleissa mitenkään teknisesti esteenä tuplaputkille?
    Tattista
  29. #29
    Näyttäisi kyllä siltä että ei mene ihan niin. 2007 mallissa käyrät on kiinteästi kiinni tuossa yhdistyksessä. Eli tarvitaan myös käyrät vanhasta mallista. Lisäksi täytyy keksiä jotain tuolle pakoputken servolle 21 ja kattianturille 2, en tiedä riittääkö vaan että ottaa vaijerit ja johdot irti.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    FJR -17
  30.  
  31. #30
    Tuossa on aika lailla peruscase siitä, miten idistasolla helppo ja nopea homma tarkoittaakin
    käytännön tasolla montaa mutkaa matkassa + usein vielä väistämättä säätöhommat kaupan päälle.

    Tapoja swappien hoitumiselle on useita, mutta useinkin voi olla se tilanne (laitteesta riippuen),
    että olemassa olevien vermeiden (kollektori, anturi, läppäsysteemi) modaaminen leikkaa ja liimaa
    taktiikalla ja "perään" käärmeenkieli..... jolloin meillä on siinä kohtaa käsissä oikeastaan
    vain "sliparimodi".

    Työn kokonaismäärää määrää ei ole helppoa vähentää merkittävästi, mutta "taktiikka" määrittää
    pitkälti sen, mitä kaikkea tapahtuu ennen vaimentimia.

    Se saattaa olla hyvinkin merkityksellistä..... eri asioiden arvottamisesta riippuen.
    Kun liikutaan ihan perusvermeillä ja katuympäristössä, turhan helposti lähdetään "kisalinjalle".....
    eli hirveä määrä "romua lepikkoon" ihan alkajaisiksi ja sen enempää ajattelematta.....
    kuin torvi auki vetoa ja ylimpää neljännestä käyristä.

    Normiajossa on kädessä hieman erilaisia painoituksia luokkaa min. 80% ajosuoritteesta .....
    Eikä kaikesta "romusta" ole tässä todellakaan kategorisesti pelkkää haittaa.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
Sivu: 1 / 5:sta 123 ... ViimeinenViimeinen