Asiasta kolmanteentoista... Ite oon katellu nyt näitä XJR 1300:sia eilisestä asti, kun ihan sattumalta nettimotosta bongasin tämmösen. Jos nyt puhutaan -01 -> -06 kaasarimalleista, jotka on ostettu uutena Suomesta, niin onko ne kaikki noita 106 heppasia (vai mikä se teho tarkalleen ottaen on?), vai onko näitä tehokkaampiakin tehdasversioita?
XJR 1300 -02 Exät: VF 750 Magna, -97. VT 500 Shadow, -85.
Toinen kysymys, että onko tuohon saatavissa pienempää/sirompaa ajovaloumpiota, jonka sais siihen helposti istutettua ja onko kukaan laittanu sellasta tai millasta? Ois kiva saaha vaikka kuvaa lopputuloksesta tai linkkiä mistä vois katella. Tuo etunäkymä tuo lähinnä mieleen 60-luvun Jawat, IC:t yms...![]()
XJR 1300 -02 Exät: VF 750 Magna, -97. VT 500 Shadow, -85.
Vahan viela jatkan, tuo 98 hp on papereissa ja yleensahan ne on kampuratehoja. Eli alakanttiin on tehdas tehot ilmoittanut.
Viritin sitten Goertzin sarjalla ja huiput oli 124 hp takarenkaalta. Tehoa tuli lisaa kierroksille yli 5000 rpm enka saanut sille normaalialueelle yhtaan lisaa, kaasuun vastaaminen kylla parang. Kansitoita ei tarvinnut tehda.
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Lainaan vähän tätä topiccia. Tietääkö joku käykö 99--> eteenpäin jarruletkut vanhaan 95 xjr:ään?
Osaako joku sanoa että kuinkas paljon on eroa 2007-2014 äxjiiärrillä?
2007 tuli ruisku, mutta mitäs sen jälkeen? (muutakuin eri maalit)
Oon yrittänyt kaivella infoa mutta ei oo osunut silmään. Jokseenkin jännä hintakehitys tuntuu olevan välillä nuissa äxjiiärrissä 2007 = 6000€, kun taas 2014 = 8000€, suhteellisen samoilla kilometreillä... On näissä joku Porsche 993 juttu että sen jälkeiset ei olekkaan niin hyviä.. ei![]()
Viimeksi muokannut: Keesy; 18.11.2019 klo 13:04.
ulkonäkö?
https://www.autoevolution.com/moto/yamaha/xj-r/
https://bikeswiki.com/Yamaha_XJR1300
ainakin minusta aikaisempi on paremman näköinen
ja kyllä, aikaisempi eli 2003 on kotona, tuplaputkilla
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
NL-AD-(AU)-BE-(GB)-(BG)-EE-ES- HR-(ZA)-NL-IT-AT-(CN)-CY-LV-LI-LT-LU-MC-NO-PT-PL-FR-SE-DE-(SM)-SK-SI-FI-CH-DK-CZ-HU-(US)-NZ-VA-RU-EE
Myös tähän jos mihin kuuluisi ihan ehdottomasti ne...… PINNAVANTEET
Z 900 RS:n "säälittävät" valuhahmotelmat tuohon suuntaan ei hyppyläpsyjä kerää ja
Kawakin oikein huutaa aitoja pinnavanteita.
Ei ne pahalta näyttäis Rexerin/GSX 1400:n allakaan.
Kiillotetut kehät taitaa olla kaikilla noissa paras vaihtoehto valujen kanssa tuskaillessa.
"Ratareplikaa" rakennellessa tilanne on toki hieman toinen..... Cebareita ja Rexereitä muistellessa,
mutta kadulle....
Tyylikysymys jos mikään ja paljon enemmän sitä kuin makukysymys.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
XJR 1300 SP -09, jossa Akran XJR -15 vuoden ränni. Muuten pelaa kuin junan vessa, jopa kaasuvaste on aika hyvä. Mutta joutuu kolme neljä sekuntia sahaamaan että lähtee käyntiin. Yleensähän ruiskut lähtee melkein ajatuksella. Mikä voisi olla syynä ettei heti pyörähdä, onko kellään kokemuksia vastaavasta? Laihalla?
Joka startissa tähän asti. En ole tosin perättäisiä käynnistyksiä vielä tehnyt. Pitääpä tsekata. Updeittaan tähän.
UPDATE:
No niinhän se on että lämpimänä paljon helpommin käyntiin.
En vain ymmärrä mistä moinen johtuu, koska ajaahan pumppu linjan täyteen joka käynnistyksessä. Hemmetti pojan ruisku Jinkkumankikin lähtee kylmänä paremmin käyntiin.
Viimeksi muokannut: Kaimaani; 09.08.2020 klo 20:31.
Paljonkos tommosella kaasarijyräyksellä pitäis tankillisella suunnilleen päästä? Mulla on bensamittari särki enkä nyt aatellu purkaa pyörää ennekun sitten talvella.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91
Muistelen 21l olleen tankin omassa -04 pyörässä ja kulutus oli tuolla 6l/1ookm paikkeilla. Tosin siihen sai helposti isoa vaihtelua, nätisti ajaessa taisi olla lähempänä 5l ja kovaa ajaessa paljon enemmän.
<br /><br type="_moz" />
Oma XJR kuluttaa matka-ajossa 4,6-5 ltr/100km, sekalaisessa ajossa en ole kulutusta niin seurannut.
Pyörään laitettiin aikoinaan "Goerzin sarja" eli perus hengitysmuutokset tehtiin+dynossa (Bike&Tuning Hollola) säädettiin. Muuten pyörä on täysin vakio.
Takapyöräteho nousi muutoksilla n. 10 hv, +100hv taisi olla muutosten jälkeen, en muista tarkkaan.
Bensatankki vetää tasan 20 litraa, mitattu on, tiedä sitten tuleeko tankki hanan kautta ihan tyhjäksi.
Tehdas ilmoittaa tilavuudeksi 21 ltr.
Yleensä tulee tankattua siinä 300-350 km kohdalla.
Harley Davidson FLSTF -98
Yamaha XTZ750 -90
Mielenkiintoisia lukemia sikäli kun itse hain tankin täyteen ajelemaan lähtiessä (tankattu sivujalalle kallistettuna niin täyteen kun meni) niin alkoi kyselemään varatankin perään tasan 170km merkillä. Kauheasti ei tullu edes huimisteltua, perus mutkatiekruisingia suurin osa.
Omituisten Otusten Kerho
Yamaha GTS 1000 '93
Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
Ex:Honda CBR 600F2 '91