Sivu: 99 / 121:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2941:stä 2970:een 3627:sta
  1. #2941
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Jos on männästä tarttunut ainetta Nicalin pintaan, niin kevyt hoonaus, Onnistuu myös kotikonstein. Jos Nicasil pinnoite rikki, niin pinnoitukseen. Suomessahan tätä ei ole ollut aikoihin, vaan Ruotsiin, Englantiin, Saksaan, Italiaan jne. Ruotsissa muutama puulaaki pinnoittaa, mm Blixten, on niitä muitakin.
    Kävin tallilla vähän pyttyä pällistelemässä, vaikuttaa pinnoite ehjältä. Volkarin dieselkoneita autoissa on tullut pari hoonattua ihan Motonetin porakonehoonilla aikanaan, mutta onkohan vähän karkeat kivet niissä tähän homman? Voisi kokeilla, kaikkihan tietysti pitää tehdä itse ja "säästää" niin että menee osat v*tuiksi.
    Born to be middle aged.
  2. #2942
    Jollain hapolla on porukka ottanut alumiinia pinnoitteesta, käytin itse viemärinavaajaa trilun pyttyyn kun oli pari länttiä leikkanut.
  3. #2943
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Juu. Emäs puree alumiiniin. Kannattaa suojata kädet ja simmut.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  4. #2944
    Vai että viemärinavaajaa sylinterin putsaukseen, tulikin tuplakeikka sitten kun keittiön viemärikin sopivasti kenkkuilee.
    Born to be middle aged.
  5. #2945
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Kävin tallilla vähän pyttyä pällistelemässä, vaikuttaa pinnoite ehjältä. Volkarin dieselkoneita autoissa on tullut pari hoonattua ihan Motonetin porakonehoonilla aikanaan, mutta onkohan vähän karkeat kivet niissä tähän homman? Voisi kokeilla, kaikkihan tietysti pitää tehdä itse ja "säästää" niin että menee osat v*tuiksi.
    Ite harrastanut tuota kevyttä hoonaamista aika monesti ja ihan Motonetin tai vastaavilla hooneilla. Kivet ovat vähän karkeita, mutta öljyllä ja pienellä paineella onnistuu. Kohtuudella, voitelukin paranee männälle, kun vähän hoonijälkiä seinämissä.
    <p>Tallissa odottelee ajovuoroa: WLA45-1942 _FLH74-1957 _FLSTC-1994 _T120R -969 _K100RS-1991 _CR500Hm-2005 _CR 500-1988&nbsp; _RD125-1970 _HVA125-1974_KTM EXC300-2005_R 1200 GSA -2011_ Kawasaki G5 100_CR 250 -1996</p>
  6. #2946
    Lainaa 57pannu kirjoitti Katso viesti
    Ite harrastanut tuota kevyttä hoonaamista aika monesti ja ihan Motonetin tai vastaavilla hooneilla. Kivet ovat vähän karkeita, mutta öljyllä ja pienellä paineella onnistuu. Kohtuudella, voitelukin paranee männälle, kun vähän hoonijälkiä seinämissä.
    Samalla tavalla runsaalla öljyllä ja kevyesti nuo autodieselit vetäistiin silloin joskus mäntien uudelleen rengastuksen yhteydessä. Näkyy olevan eri karkeuksilla kiviä ainakin Bilteman hökötykseen saatavilla, täytyy käydä kaupoilla katsomassa minkä hommaa kun tuo vanhakin hoonauslaite jossain on mutta kivet vähän heikonlaisia siinä jo vuosikausien ties missä romukasassa säilyttämisen jäljiltä.
    Born to be middle aged.
  7. #2947
    Lainaa ST77 kirjoitti Katso viesti
    Vähän tuntuu sormella pinnanmuotoa leikanneella alueella, mutta voi olla tarttunutta alumiiniakin joka muodostaa harjanteita jotka tuntuvat urilta. Oletan että pyörällä on ajettu tuon kiinnileikkaushaaverin jälkeen mutta voi olla leikannut tuon tasapainoakselin ulostulonkin paikkeilla, vedet oli sisällä että jäähdytys on pelannut loppuun asti.
    Suora metalliviivoitin lappeelleen tuon huonon kohdan yli, valoa toiselle puolelle ja sen jälkeen tihrustelua mistä kohtaa näkyy valo läpi sylinterin ja viivottimen välistä.
    Löytyy kohollaan tai kuopalla olevat kohdat.

    Pinnoitukseen vaan, täyttävät samalla mahdolliset kuopat ja saa sylinterin takaisin vaikka tehtaan mitoissa, tai jos on uusi mäntä jotain muuta kokoa niin siiihen sovitettuna.
  8. #2948
    Viemärinavaaja on lipeää eli erittäin emäksistä.

    Jos happoa haluaa, niin akkuhappoa löytyy Motonetista. Sillä saa myös ruostuneen valurautaviemärin taas vetämään.
  9. #2949
    Suolahappo on oikea aine alumiinijäämien poistoon pinnoitetusta sylinteristä.
  10. #2950
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Suolahappo on oikea aine alumiinijäämien poistoon pinnoitetusta sylinteristä.
    Muistan kun lukiossa alumiinipenni pudotettiin happoon. Ei tapahtunut juuri mitään. Sama väkevällä natriumhydroksidiliuoksella, johan kävi kuhina. Ope selitti että hapossa alumiinin pintaan muodostuu oksidikerros joka ei liukene juuri mihinkään. Mitenkäs se eloksointi menikään...

    Mut ehkä sylintereissä toimii eri kemia...
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  11. #2951
    Suolahappohan se oli mitä olen yleensä kuullut käytettävän ja ymmärtääkseni toimii. Minulla ei sitä ollut käsillä niin koitin ensin fosforihappoliuosta (Annitrol) ja sitten putkaria, putkarilla alkoi kuohua alumiinläntit niin otin sitten sillä.
  12. #2952
    Lainaa skuikka kirjoitti Katso viesti
    Suolahappohan se oli mitä olen yleensä kuullut käytettävän ja ymmärtääkseni toimii. Minulla ei sitä ollut käsillä niin koitin ensin fosforihappoliuosta (Annitrol) ja sitten putkaria, putkarilla alkoi kuohua alumiinläntit niin otin sitten sillä.
    Jos vielä spekuloidaan niin eipä suolahapon kaavassa HCl ole happea, joten oksidi oli varmaan pennissä jo valmiina. Toisaalta suolahappo taitaa aina olla vesiliuos. Niin tai näin, emäs ei pure rautaan, joten jos sylinteriputki on terästä niin se on paremmin turvassa. Metallinen alumiini on kyllä hyvin reaktiivista.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #2953
    Putkari, suolahappo ja lipeä, niilä saa alumiinia syövytettyä. Lipeää käytetään anodisoinnin poistossa ja rikkihappoa anodisoinnissa sähkön kanssa, pelkkä rikkihappo ei ihmeitä tee alumiinille.

    Mietoa suolahappoa joskus käyttänyt ennen maalausta että saa pinnan puhtaaksi ja karheaksi, vahvalla seoksella alkaa pinta kuohumaan.
    Kylätason kurapyöräilijä.
  14. #2954
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Siis tässä vaiheessahan ainoa oikea ratkaisu on tilata ylikokosylinterisarja. On jotain tonnin pintaan kaikkine hilppeineen.

    Ja itse asiaan, kakspuolikkaassa tahtoi männät alkaa helposti leikkaantua, jos seokset ei olleet riittävän paksulla. Alumiini on pehmeää, nikasil kovaa. Vesihiomapaperilla lähti alumiinit oikein hyvin pois, kun varovasti otti.
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  15. #2955
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti
    Niin tai näin, emäs ei pure rautaan, joten jos sylinteriputki on terästä niin se on paremmin turvassa. Metallinen alumiini on kyllä hyvin reaktiivista.
    Ainakin tuo kotarin lc4 koneen sylinteri on alumiiniä, nikasil pinnoituksella.
  16. #2956
    Suolahappoa suositellaan pinnoitteen päällä olevien männänjätteiden poistoon ainakin tuolla:

    https://www.sylinterikauppa.fi/page/...pinnoituksesta
  17. #2957
    Laitoin pyörien akut lataukseen, kevät huolto ja rassaus pitäisi aloittaa. Jäänee taas kuitenkin viime tinkaan 🤔
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  18. #2958
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Suora metalliviivoitin lappeelleen tuon huonon kohdan yli, valoa toiselle puolelle ja sen jälkeen tihrustelua mistä kohtaa näkyy valo läpi sylinterin ja viivottimen välistä.
    Löytyy kohollaan tai kuopalla olevat kohdat.

    Pinnoitukseen vaan, täyttävät samalla mahdolliset kuopat ja saa sylinterin takaisin vaikka tehtaan mitoissa, tai jos on uusi mäntä jotain muuta kokoa niin siiihen sovitettuna.
    Yksi naarmu on niin syvä että arvelen kuitenkin sen vaurioittaneen pinnoitetta jonkun verran, ja pistin tilaukseen saksanmaalta kunnostetun vaihtosylinterin, kunnostetun kampiakselin uudella kangella ja tiivistesarjan koneeseen, yhteensä rahteineen vajaa 900 euroa. Vähän vielä laakereita ja muuta pientä niin eiköhän tuo taas aikansa pyöri. Ei tämä ainakaan sen halvemmaksi jää kuin valmiiksi ehjän mopon ostaminen mutta tietääpä mitä ja kuka on tehnyt ja miten. Eikä tarvitse peiliä kauempaa hakea syyllistä kun homma ei toimi.
    Born to be middle aged.
  19. #2959
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Mikäs paja se noita tekee?
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  20. #2960
    Lainaa JMH kirjoitti Katso viesti
    Mikäs paja se noita tekee?
    https://www.weber-metallmanufaktur.n...e/zylinder/ktm

    Ja maksu Paypalin kautta jos käy niinkuin muutama vuosi aikaa Irlannista tilattujen traktorin osien kanssa että rahat kelpaa mutta tavaraa ei kuulu eikä vastata kyselyihin niin Paypalin kautta sai maksun takaisin kun aikansa jaksoi odottaa. Vanhat osat lähti postilla Saksaan, toivottavasti tulee ehompaa aikanaan tilalle.
    Viimeksi muokannut: ST77; 01.03.2021 klo 14:46.
    Born to be middle aged.
  21. #2961
    Nopeasti kyllä Paypal palauttaa fyrkat tilille,mulla meni pari päivää.
    ex:ät ZZR1100 1993x2
    ex Honda cbr1000f -94
    Triumpheja
    nykyiset
    Kawa zzr1100 -91
    Kawa GPz1100 -81



  22. #2962
    Joo, PayPal on jonkinlainen takuu, mulle myös tuli "refund" nopeasti kun kävi ilmi että tilattuja tarvikkeita ei ollutkaan saatavilla. Ja oli vielä .ru myyjä.
    FJR -17
  23. #2963
    Putkari, suolahappo ja lipeä, niilä saa alumiinia syövytettyä. Lipeää käytetään anodisoinnin poistossa ja rikkihappoa anodisoinnissa sähkön kanssa, pelkkä rikkihappo ei ihmeitä tee alumiinille.

    Mietoa suolahappoa joskus käyttänyt ennen maalausta että saa pinnan puhtaaksi ja karheaksi, vahvalla seoksella alkaa pinta kuohumaan.
    Mistä hommaat suolahappoa? Olen etsiskellyt sitä mutta kuluttajamyyntiin sitä ei tahdo löytyä mistään.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  24. #2964
    Lainaa itl kirjoitti Katso viesti
    Mistä hommaat suolahappoa? Olen etsiskellyt sitä mutta kuluttajamyyntiin sitä ei tahdo löytyä mistään.
    Tässä kodin ja puutarhan ihmeaineessa on suolahappoa. Tuota oon käyttäny rosteriputkiston puhdistukseen ja vähän kaikkeen koti&puistokemistelyihin. https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/...-5701092112866
    UwU Jäsenvastaava UwU
    Gsx-r 600 Bukkake Kawai!
    Aprilia RSV Mille R -03
    Oh senso. potrei essere ancora un po' Kobe?
  25. #2965
  26. #2966
    Kiitos JL-tuotteen linkistä. 30l pönttöä ei viitsi ostaa satasella, kun tarve on kuitenkin yleensä luokkaa desilitra tai pari kotikemistin juttuihin

    Tätä pitääkin heti hakea yksi pullo testiin.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  27. #2967
    Mä oon joskus 10v sitten ostanut suolahappoa apteekista.
    ex:ät ZZR1100 1993x2
    ex Honda cbr1000f -94
    Triumpheja
    nykyiset
    Kawa zzr1100 -91
    Kawa GPz1100 -81



  28. #2968
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kerberos kirjoitti Katso viesti
    Tässä kodin ja puutarhan ihmeaineessa on suolahappoa. Tuota oon käyttäny rosteriputkiston puhdistukseen ja vähän kaikkeen koti&puistokemistelyihin. https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/...-5701092112866
    Miks mä en yllättynyt
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  29. #2969
    Italian ihmeen sähköjä oikaisin.
  30.  
  31. #2970
    Tässä kun tallia siivoan ja aihe on ollut esillä valmiiksi niin kertokaas arvon kemistit millä saa rosterisesta tiskialtaasta ruostetahrat irti vaurioittamatta itse allasta?

    Edit: itse itselleni vastaten, akku- eli rikkihappoa kaadoin hiukan rättiin ja sillä pyyhkäsin, lähti jynssäämättä (kumihanskat tietty kädessä ja huolellinen huuhtelu perään)
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
Sivu: 99 / 121:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4989979899100101109 ... ViimeinenViimeinen