No vähän samojen asioiden parissa painin Brutalen kanssa. Ihme juttu etteivät tuohonkaan ole saaneet "ylänippaa" pääsylkälle aikaseksi. Olis nimittäin kohtuullisen maalaisjärkinen juttu... Multistradassa moinen ylänippa oli, ja siitä tosiaan ilmaukset sai suoritettua vimosen päälle loppuun.
Mut siis että banjoa raottamalla homma onnistuu? Mä olen nimittäin miettiny tuota, mut ajatuksen asteelle on jääny tähän saakka. Eli toimitaanko tuon bajopultin kans samalla periaatteella ku nipan kanssa?![]()
Viimeksi muokannut: Yamaha1; 19.04.2014 klo 22:55.
It´s better to die on your feet than live on your knees...
Olutta, jallua ja vahaa auton pintaan, että julkenee emäntäkin sillä liikkua.
Mopo saa olla siinä parkissa mihi sen tönäsinkin..![]()
Yamaha fz1-s
ex Yamaha xt660x
ex Honda CB 600 hornet
ex Kawasaki er-6n
Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
Voihan sen ilmausnipan asentaa itsekkin...
Suorat mutkiksi ja pisintä tietä perille... ja kahella pyörällä, aattelppa ite!
Munamankeli
Yamaha XV 250 Virago -94
Yamaha XJ 600 Diversion -99
Honda NT 650 Deauville -04
BMW R 1200 RT -06
KiittiTympäännyin tosiaan katteiden teippaamiseen ja siihen, että penkin päälle ei oikeen saanu mitään hyvin kiinni. Ajattelin sitte illan pimeinä tunteina tilata stormilta Krauserin sportrackin, jota sitte ajattelin hieman jatkojalostaa omaan laukkukombinaatioon sopivaksi. Tein 3-4 pahvista sapluunaa, ennen kuin se itseä tyydytti. Alumiinista sitten paikallinen metallipaja teki kappaleen sapluunan mukaan, josta erittäin iso Kiitos heille. Ite viimeistelin kappaleen ja lopuksi maalaus sekä U-profiili reunanauhaa pariin paikkaan, jossa on suurin hankausriski. Nyt oon kyllä lopputulokseen enemmän ku tyytyväinen. Huomenna lataan molempiin laukkuihin 5kg tavaraa ja käyn heittämässä koeajon, jolloin näkee sitte lopullisen toimivuuden... Jos ei toimi ni rakennetaan sitte EVO2 versio.
![]()
Yamaha T7 World Raid -22
Honda CB1000RA -10
Tallissa tapahtunut parina viime päivänä aika paljon.
Pyörä nousi ensimmäistä kertaa tuossa kokoonpanossa harjakorkeuteen![]()
Huomenna vois olla blogipäivityksen vuoro
http://vesawho.123kotisivu.fi/
Tuli hommattua ja laitettua pyörään eturattaan mutteri + lukkolevy ja pätkä uutta jäähdytysletkua. Eturatas hyppäsi nimittäin pois akselilta, mutta onneksi ei ollut kummoinen vauhti, eväät oli pahempaankin. Tuo kiinnitysmutteri ja lukkolevy oli varmaankin aikaisemman omistajan mielestä turhakkeita, koska on pois jääneet. Liekö ketjulinja muuttunut kiristellessä talven aikana, kun vasta nyt pääsi käymään. Uusi kokemus oli joka tapauksessa pyörän levähtäessä Loviisaan, kun itse asuu Vantaalla.
yamaha fzs 1000 fazer 2005
väriä saatu päälle.. väriksi tuli siis candy vihreä![]()
2022- Honda CBR900RR 1997
2013-> kawasaki Z1000 -03 "appelsiini" VARASTETTU JA LUNASTETTU 2014
2006-2008 Kawasaki zzr600 -91
"don´t ride faster than your guardian angel can fly"
Ducatista etukeula irti ja stefat vaihtoon. Meinas mennä sormi suuhun ton etuseisontatuen käytön kanssa kun ei meinannut mahtua pyörän alle. Onneks oli enemmän ku tarpeeks kavereita tallilla
On myös tässä kova cafe racer -kuume päällä. Mutta enemmän ajot houkuttaaEhkä sit talvella.
http://instagram.com/p/nlCdlTuNvl/
Ducati SS 750 i.e. -02
Kun Aprilia on saatu maalarille ja Tuksu odottelee tallin ulkopuolella vuoroaan, niin sain kuningasajatuksen ja päätin siivota tallin.
V*tutus alkoi jo eka hyllyn kohdalla, kun ajattelin näppäränä vähän "selkeyttää ja yhdistää". Tyhjensin eka hyllyn ja nyt on lattialla niin paljon tavaraa, että "selkeyttämällä ja yhdistämällä" ne vaatisi kaksinkertaisen tilan.
Taidan vain lakaista kaikki isommat roskat lattialta ja jatkaa kaljanjuontia.
Palataan asiaan, zetori on tässä ja valmis sekä ajeltukkin jo muutama tonni.
Vanhasta loiteputken heijastimesta ketjusuoja
Vanhoista vaimentimista rakennettu 4-1 systeemi, pakovastus laskettu keskialueelle 3000-7000 optimaaliseksi.
Korotuspalat tangolle 10 mm paksut
Etupleksiä lyhennetty 20 cm
Takanakki 190 mm levee, 200 nenkin olis näköjään menny
![]()
Viimeksi muokannut: jurvelo; 16.05.2014 klo 21:35.
kato sinne päähän onko mitään ylimääräisen näköistä vai vaan pelkkä suora reikä
Kottaraisen keinuvivun neulalaakeri http://1drv.ms/1qYzV4c oli ottanut itseensä ja päättänyt hieman sulaa/palaa kiinni.. Samalla oli myös sitten syönyt nokka-akselia, mutta onneksi vain hitusen, jahka nokan jaksaa repiä irti niin lähtee Kuusjoelle hiottavaksi. Että ei tässä "tallissa", pihalla, sen ihmeempiä näin kesän alkuun.Nooooh onneks ei kuitenkaan leikannut koko pasha.
Niin ja tietty uudet romut kumpaankin keinuvipuun tietty kanssa samalla sitten pistää tulemaan. Notta sellaaaasta pientä puuhastelua..
Bad luck, fist fuck
Tuossa kun googlettelin ja lueskelin niin juuri tuon imupuolen neulalaakerin vaihto "olis" hyvä suorittaa juuri tuossa 40tkm kohdalla. Tuossa irrottelin laakerit pesistään ja kuvassa näkyy ero.. Ja siis tuon pakopuolen laakerin kesto on sen about 60tkm "asiantuntijoiden" mukaan, mut menee sekin vaihtoon nyt samalla kun palikat on kourassa. http://1drv.ms/SsemK8
Onhan noissa pieni ero njuuuuh. Ja koneenahan toimii siis LC4 640cc 2003 vuosimallia, selvyyden vuoksi.
Bad luck, fist fuck
Kannattaa samalla avauksella vesipumppu jos ei ole tietoa milloin on viimeksi avattu.
Ja tarkastaa ne keinujen akseleiden shimmiprikat.
Itsellä vaihtui just komannet rullat koneeseen, +145kkm mittarissa.
Eka vaihto oli turha, rullat oli kuin uudet.
Ja numero kakkoset oli sisäpinnoiltaan virheettömät mutta ulkopuolla pakorullassa ja nokassa identtinen jälki.
Joku kikkare ilmeisesti pyörähtänyt välistä kun jäki ei oikein näyttänyt kulumisen aiheuttamalta.
Pumpun talvella huolsin, ja tosiaan pitänee lisätä noi shimmit ostoslistaan, kiitos tästä vinkistä [Olis varmaan jääny vaihtamatta ilman ylempää]. Ja tosiaan ensimmäinen mopotin alla, joten tässä mennään siis tosiaan ihan "arpapelillä" näiden huoltojen/huollettavien osien suhteen. Onneksi suvusta löytyy yksi ammattilainen niin saa aina neuvoa näissä jo meikäläiselle perinteeksi tulleissa moottori ongelmissa, oli sitten auto tai kakspyöränen kyseessä
Nokan kunnosta nakkaan kanssa kuvan läntää, jahka saan vaan napattua sen irti.....
Bad luck, fist fuck
Mulla on noita prikkoja "hyllyssä", ei tosin mitään muistikuvaa mitä paksuuksia, mutta LC4:ää varten hankittuja kuitenkin.
Voin kyllä penkoa esiin jos tarve on akuutti...
Noita luulisi löytyvän hyvin varustetusta laakerikaupastakin kun ovat ihan standardi kokoisia...
0988162210 THRUST WASHER DIN0988-16X22X1,0
0988162205 THRUST WASH. DIN0988-16X22X0,5
Ja noi akselien o-renkaat (58036095000 O-RING 15,08 X 2,62 NBR 70) kannattaa vaihtaa kanssa aina välillä, kovettuvat ja tulee ruma kosmeettinen öljytahra kannen kylkeen...![]()
Kiitos tarjouksesta, mut iiiiihan niin akuutti tarve ei ol. Nokka-akselikin kun menee hiontaan niin menee ens kuun puolelle reippaasti, joten saapi tulla tuolta motokeitaasta ajallaan.
Ja juu nuo O tiivisteet on myös ostettavien listassa, justiinsa tuon kosmeettisuuden takiaVarmaan ole niitäkään ikänä vaihettu, englannista pyörä nimittäin joskus tuotu ja tarkemmasta historiasta ei ole tietoa.
Mutta kiitos tarjouksesta! Näin se vaan alkaa tämänkin laitteen taika aukeamaan, kiitos!
Bad luck, fist fuck