Sivu: 58 / 70:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 848565758596068 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1711:stä 1740:een 2072:sta
  1. #1711
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Eli EMPRO:ssa on vielä tylymmät ennakot ylemmällä moottorijarrun alueella ja alemmalla samaa luokkaa. Kai tuo on sitten järkevää. EMPRO:ssahan on useampi asetus moottorijarrulle, mikähän taulukossa oli?

    Noista kartoista voi todeta ennakot missä kohtaa tahansa. Täydellä laululla ennakko alle puolet verrattuna pieniin kaasuihin korkeilla ja keskikierroksilla.
    Ymmärtääkseni se Empron moottorijarrukartta vaikuttaa vain kaasuläppään ja kaikissa kartoissa sytkäkartta on sama. Se säätötapahan on siis kierrosluvun mukaan laskeva ramppi ja päätyy nollaan asetuksista riippuen jossain 5-9krpm haarukassa. Tuon kierrosluvun alla moottorijarru on siis käytännössä sama kuin vakiossa. Ja vakiovivustolla kaasuläppää saa max. ~10% auki.

    Huom. Tämä siis ulkomuistista, joten voi olla vähän heittoa suuntaan tai toiseen.

    Mut tuo sytkäennakko on kyllä jännä...niin jännä, että en ihan suoraan uskalla mennä varmaksi väittämään mitä sillä haetaan, mutta äkkiseltään tosiaan tuntuu, että tuolla kovalla ennakolla moottorijarru on paljon tömäkämpi kuin normaalilla ennakolla. Ja tuo ennakko on niin iso, ettei kone nakuta, koska palotapahtuma ehtii jo todella pitkälle ennen yläkuolokohtaa.

    Edit. Eli jos tuota ennakkoa lähtee muuttamaan, kannattaa huomioida, että kone tod. näk. alkaa nakuttelemaan jossain kohtaa kun lähestytään tuota normaalia ennakkoa. Eli kannattaa varmaan kokeilla +-5 astetta tuon nykyisen ympäriltä ja sitten hypätä suoraan tuohon normaaliin karttaan jos haluaa eron selville.

    Edit. 2. Sinänsä vähän ristiriitaiset tuo sytkäkartta ja kaasuläpän avaaminen...sytkän perusteella enempi soppaa tarkottas enempi moottorijarrua...pitää varmaan konsultoida vähän viisaampia tämän suhteen.
    Superbike B #7
  2. #1712
    Jätänpä sytytyksen tuolta osin rauhaan toistaiseksi.
  3. #1713
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Jätänpä sytytyksen tuolta osin rauhaan toistaiseksi.
    Otan takas tuon edellisen, ei pitäs väsyneenä funtsia näitä. Nakuttaminen tuskin tulee ongelmaksi, koska noilla kaasunasennoilla soppaa syötetään aika vähän ja sylinteripaine jää aika maltilliseksi. Eli sytkää voi rukata aika huoletta.
    Superbike B #7
  4. #1714
    Näin off-the-record voin mainita, että kokeilin kyllä niiden kaikkien isojen arvojen puolitusta. No problemo, kun pyörittää paikallaan. Ei myöskään mitään havaintoa hyödystäkään. Pakko se on päästä ajamaan jos noita muuttaa.

    Woolichissa on kätevää muutosten kannalta se, että taustalla pysyy koko ajan alkuperäinen data ja käyttäjä voi tehdä sen päälle muutoksia, ja myös kumota muutokset helposti. Tehdyt muutokset erottuvat selvästi ja paluu vakioon on suoraviivaista.

    Omassa K8-päivitetyssä laitteessa on myös karttavalinnat A-B-C, eli napin taakse saisi mulkattua kolme erilaista settiä. Normaalistihan noita ei ole tullut kuin kerran kokeiltua. Sitten on vielä mahdollista käyttää modeswitchiä erillisellä kytkimellä, mikä tuplaa karttojen määrän. Ihan varmaan menisi sekaisin.
  5. #1715
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Näin off-the-record voin mainita, että kokeilin kyllä niiden kaikkien isojen arvojen puolitusta. No problemo, kun pyörittää paikallaan. Ei myöskään mitään havaintoa hyödystäkään. Pakko se on päästä ajamaan jos noita muuttaa.

    Woolichissa on kätevää muutosten kannalta se, että taustalla pysyy koko ajan alkuperäinen data ja käyttäjä voi tehdä sen päälle muutoksia, ja myös kumota muutokset helposti. Tehdyt muutokset erottuvat selvästi ja paluu vakioon on suoraviivaista.

    Omassa K8-päivitetyssä laitteessa on myös karttavalinnat A-B-C, eli napin taakse saisi mulkattua kolme erilaista settiä. Normaalistihan noita ei ole tullut kuin kerran kokeiltua. Sitten on vielä mahdollista käyttää modeswitchiä erillisellä kytkimellä, mikä tuplaa karttojen määrän. Ihan varmaan menisi sekaisin.
    Saako tosiaan tuon mode switchin avulla tuplattua kartat kaikilta osin? Emprossa A,B,C -kartat vaikuttaa Soppa- ja sytkäkarttoihin sekä luistonestoon ja mode switch sitten moottorijarruun, ellen vallan väärin muista.
    Superbike B #7
  6. #1716
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Saako tosiaan tuon mode switchin avulla tuplattua kartat kaikilta osin? Emprossa A,B,C -kartat vaikuttaa Soppa- ja sytkäkarttoihin sekä luistonestoon ja mode switch sitten moottorijarruun, ellen vallan väärin muista.
    Kaikki tärkeimmät kartat löytyvät avaimilla map mode (A/B/C) ja map select (ms0/1). Eli kaikki ruisku- ja syttykartat, STP, jopa pakokaasuläppä. Ramair-kartta on yhteinen ja vaikkapa ohjausiskarin kartta.
  7. #1717
    Hiukanko on "harrastaminen" ja murheet muuttuneet.... eikä niin pitkässä ajassa.

    Ei sillä, että olisi pelkästään huono juttu.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  8. #1718
    Tuossa edellähän puhuttiin muinaisesta laitteesta. Nykyisissä on luistonestot, keulimissäädöt ja gyroskoopit sun muut kaiken taustalla. Jarrut ja moni muu riippuu pyörän asennosta ja alustakin säätyy tilanteen mukaan.
  9. #1719
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hidas57 kirjoitti Katso viesti
    Tuossa edellähän puhuttiin muinaisesta laitteesta. Nykyisissä on luistonestot, keulimissäädöt ja gyroskoopit sun muut kaiken taustalla. Jarrut ja moni muu riippuu pyörän asennosta ja alustakin säätyy tilanteen mukaan.
    Joo, nää meitin mopothan on kymmenen vuoden takaa. Uusissa sitten on jo vähän sähköälyäkin mukana.
    Superbike B #7
  10. #1720
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Saako tosiaan tuon mode switchin avulla tuplattua kartat kaikilta osin? Emprossa A,B,C -kartat vaikuttaa Soppa- ja sytkäkarttoihin sekä luistonestoon ja mode switch sitten moottorijarruun, ellen vallan väärin muista.
    Kaikille moodeille on ms0 ja ms1 kartat. En tiedä eroaako EMPro K9 seiskasta kun seiskassa mode valinta (A, B ja C) vaikuttaa ainoastaan luistonestoon. Hätävilkkunapista vaihdetaan kahden eri kartan kesken ja esim. moottorijarrun asetuksien.

    Woolichilla kun avaa EMPro binin niin siellä on ihan samat jutut kuin vakiobinissä. Eli ABC sekä ms0/ms1 optiot, mutta sieltä taas puuttuu EMPro softassa olevat asetukset moottorijarrulle jne. Varmaan parempi käyttää vain Yoshin softaa EMPro ecun kanssa.
    Viimeksi muokannut: -JuhaK-; 10.01.2018 klo 22:41.
    Perus ECU flashaus + quickshifterin aktivointi onnistuu GSX-R 1000 K5-L1 ja 600/750 K6-L5
  11. #1721
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Uusissa sitten on jo vähän sähköälyäkin mukana.
    Valitettavasti... koht ollaa siin missä noi Le Mans protot että käytännössä kaasu pohjaan tai jarru pohjaan ja jeesus ohjaa loput.
    Everyone dies... today or 50 years from now, what does it matter?
    - Achilles, Troy -
    (my words exactly)
  12. #1722
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Jotain pientä tapahtunut tallissakin tässä.

    Lauantain starttitilanteessa oli pata ja runko lattialla. Ja koska motti on vähän kettumaisen mallinen ja painoinen nostaa runkoon, päädyin nostamaan rungon moottorin päälle. Huomattavasti helpompi tehdä noin päin. Siitä sitten kahteen pekkaan nosto pukkien päälle ja moottorin kiinnikkeet momenttiin. Seuraavana steppinä sivusta nostava pukki paikoilleen, että mopoa on helpompi liikutella. Tämän jälkeen väliaikainen alakolmio takas hyllyyn ja keula pakettina paikoilleen.

    Lauantain jälkeen tuo alkoi jo taas muistuttaa moottoripyörää. Sunnuntain pari tuntisesta suurin osa meniki sitten sähköjen ja vaijereiden reititystä tehdessä (näistähän ei ikinä kannata ottaa kuvaa purkaessa) ja n. kolmannellatoista iteraatiolla kaikki istui passelisti paikoilleen. Sitten ei muuta kuin ruiskorungot ja ilmaboksi paikoilleen ja tankkia perään. Ja tietty sen verran piti hifistellä, että hiilarinen tankkikate löysi paikkansa vakion tilalta. Saa nähä maalaanko tankin vai saako jäädä mustaksi. Eli putkistoa ja syyläriä vaille käynnistyskuntoinen paketti tällä hetkellä.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Superbike B #7
  13. #1723
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jotain pientä tapahtunut tallissakin tässä.

    Lauantain starttitilanteessa oli pata ja runko lattialla. Ja koska motti on vähän kettumaisen mallinen ja painoinen nostaa runkoon, päädyin nostamaan rungon moottorin päälle. Huomattavasti helpompi tehdä noin päin. Siitä sitten kahteen pekkaan nosto pukkien päälle ja moottorin kiinnikkeet momenttiin. Seuraavana steppinä sivusta nostava pukki paikoilleen, että mopoa on helpompi liikutella. Tämän jälkeen väliaikainen alakolmio takas hyllyyn ja keula pakettina paikoilleen.

    Lauantain jälkeen tuo alkoi jo taas muistuttaa moottoripyörää. Sunnuntain pari tuntisesta suurin osa meniki sitten sähköjen ja vaijereiden reititystä tehdessä (näistähän ei ikinä kannata ottaa kuvaa purkaessa) ja n. kolmannellatoista iteraatiolla kaikki istui passelisti paikoilleen. Sitten ei muuta kuin ruiskorungot ja ilmaboksi paikoilleen ja tankkia perään. Ja tietty sen verran piti hifistellä, että hiilarinen tankkikate löysi paikkansa vakion tilalta. Saa nähä maalaanko tankin vai saako jäädä mustaksi. Eli putkistoa ja syyläriä vaille käynnistyskuntoinen paketti tällä hetkellä.
    Hyvä konsti toi rungon nostaminen moottoriin
    Saman tyylistä käyttänyt moottori"norsulla" nousee kätevästä yksin touhutessa
    ja voi olla swingit renkatta ym paikallaan jos ei muuta tarvetta niitten irrotellule ole
    2013Halli 5x1Maili2016Lappenranta K 3X1Maili
    2013Joensuu 2X1Maili
    2013Lappenranta S7X1Maili
    2014Lappenranta S 6X1Maili
    2015Halli6X1Maili
    2015Lappenranta K 17X1Maili
    2015Kauhava17X1Maili
    2015Räyskälä27X1/4Maili
    2015Lappenranta S 3X1Maili
  14. #1724
    Japanista alkuperäistä Suzuki-osaa.
    Seuraavaksi kansi irti ja osat kohti kansikorjaamoa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  15. #1725
    Ja on Triumphikin edistynyt.

    Vesi- ja öljysyylärit kävi uimassa ultraäänipesurissa. Niiden päälle vielä uutta kilikolimustaa ja ne pääsee asentamaan.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  16. #1726

    Lattarauran viäntelyä... Staattorin koppa tuli kans maalattua ryppymustalla.


    Stunttihäkin tilalle hiukan kevennystä





    Seuraavaks tarttis keksiä miksei tuo kerpele lataa kunnolla... tyhjäkäynnillä tulee 13.1v, kierroksilla tasainen 12.6v, staattori mitattu, johdot paranneltu joten seuraava epäilty on latausvirransäädin... Niijja tietty kehittää uus maski. EN ollu tyytyväinen vanhaan ja poistaessa paneelit vaurioitui sen verran pahasti että lens roskiin (peukut 3M:n harmaalle kakspuol "vaahto"teipille, hitto että oli tiukassa!)

    Hittoku tuo takaratas näyttää kuvissa ihan älyttömän isolta vaikkei se nyt niin suuri ole in rial laif...
    Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  17. #1727
    Pyörä toimii, huolto hoidettu syksyllä, joten tallissa olisi hiljaista...

    ...ellei sitten rouva olisi murtanut joulun alla liukasteltuaan kättään, jonka seurauksena piti hommata invavarusteinen ajoneuvo eli automaattilootalla varustettu Honda CR-V. Hondan pikkuvioista viimeisimpänä hoidettu rikkinäinen keskuslukko. Kaikki muut ovet aukesivat, mutta kuskin ei. Tyyppivikana kuljettajan oven keskuslukon moottori, jonka hinta Länsi-autossa 130;-. Tilasin ebaystä kiinankopion yksinkertaisesta aktuaattorista 10,94 posteineen ja kahden viikon odottelun jälkeen osa pöydällä. Youtuben videon avulla 1,5 tuntia myöhemmin keskuslukko pelittää taas

    Rouva kun saa kätensä kuntoon, niin ajakoon manuaalilla ja minä saan Hondan myös talviajoon... mää oon kohta ympärivuotinen Hondamies
    Mutkaista tietä näkymättömiin... Honda CBR1000F -93
  18. #1728
    Chaos Garagessa illan ohjelmassa kotariin uusi bensapumppu ja suodattimet, triumppiin mosfet lataussäädin ja sähköhommia.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  19. #1729
    ^ Mistä lataussäädin ja paljon kustansi? Niinkuin yltä voi lukea ois vissiin sama homma tiedossa.
    Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  20. #1730
    Ebaysta käytetty shindengen fh020aa, vähän epäilytti että onko näissäkin kopioita niin ostin varuilta käytetyn s1000rr:stä niin on ainakin aito. Viisikymppiä siihen, kaveriksi triumphin oma välikaapeli T2500676 jotain vähän päälle kympin niin homma oli plug and play. Tyhjäkäynnilläkin lataa nyt päälle 14v eli toimii.
    690 Enduro
    Speed Triple 1050 Turbo
  21. #1731
    Olraidis tarvii pitää silmällä jos itekkin tollasen nappais!





    Vattapataan tuli roiskittua ryppymustat tänään päälle, ihan kohtuu onnistunu lopputulos, mitä nyt näköjään tonna sarvien väliin jäi vähän pohjamaali loistamaan läpi mut eiköhän kivipölly sen puhalla kohtapian joko umpeen tai paljaaksi kuitenkin...
    Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  22. #1732
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lähtötilanteeseen nähden putket ei oo kovin pahasti vinossa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Superbike B #7
  23. #1733
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Lähtötilanteeseen nähden putket ei oo kovin pahasti vinossa.
    Se on ihan huvä!

    Olikos sulla aikomus vielä myydä niitä sponsoritarroja katteen kylkeen?
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  24. #1734
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Lähtötilanteeseen nähden putket ei oo kovin pahasti vinossa.
    Ja jos joku käy aukomaan päätään, niin toteat vain kylmästi, että vasemmalle taittuvissa mutkissa tarvitaan suurempi maavara

    Puolen pöntön verran sinne tai tänne ei Motorsportissa ole mikhään...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  25. #1735
    Mutta eikö aerodynaamiset siivekkeet ole kielletty?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  26. #1736
    Cafe racer tarvis vielä kaasareiden synkkauksen, mutta hondan hieno systeemi tarvii sellaset nipat letkuille ja sellaisiahan ei tietenkään ole.
    https://www.youtube.com/channel/UCyBrstNuTORBvFsUoMgHF5Q
  27. #1737
    Lainaa UMAS kirjoitti Katso viesti
    Cafe racer tarvis vielä kaasareiden synkkauksen, mutta hondan hieno systeemi tarvii sellaset nipat letkuille ja sellaisiahan ei tietenkään ole.
    Pultti/kierretankoa ja reikä läpi?
  28. #1738
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Pultti/kierretankoa ja reikä läpi?
    Joo onnistuis varmaan (tosin 5mm kierre) mutta pistin tilauksen atkoolla.
    https://www.youtube.com/channel/UCyBrstNuTORBvFsUoMgHF5Q
  29. #1739
    Motorg ry:n hallituksen jäsen, koulutusvastaava Nitrous:n avatar
    Liittyi Mar 2004
    Hälsinki
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mutta eikö aerodynaamiset siivekkeet ole kielletty?
    Jos joku tuosta rotestin tekee niin siitä vaan. Onhan tuota pöljemmistäkin asioista (esim. ketjunkiristäjistä) protesteja tehty kun ei muuten hanskat piisaa pallille. ;)
    Superbike B #7
  30.  
  31. #1740
    Ilma- ja öljysyylärit kävi ultraäänipesussa ja sai lämpöäkestävää mattamustaa päälle.
    Alkukäyrätkin nostin päälle, vaikka yhdistäjän jälkeinen osio on rakentamatta kokonaan. Lähinnä mallailin, menikö syyläreiden asennus nappiin.

    Sit ois kohta tankin vuoro ja siinä onkin melkoisesti rakentamista.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
Sivu: 58 / 70:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 848565758596068 ... ViimeinenViimeinen