Sivu: 51 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4149505152 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1501:stä 1530:een 1540:sta
  1. #1501
    Tein Cagivaan telineet majoitusvälineille.

    Miksi ihmeessä hommat aina karkaa käsistä?

    Nyt on venttiilien säätö menossa ja sitten jatketaan kahvalämppäreillä.

    Kun paikat on levällään, niin tulee mieleen kaikenlaisia ajatuksia ja eihän sitä malta olla koskematta...

    Edit: Veinas ahistus iskeä, kun piti konetta laskea, että sai kaksi pakoventtiiliä tarkastettua. *kele, kun kaikki pitää ahtaa niin tiukkaan...
    Onneksi tuska helpotti, kun pääsi lempiduunia tuusaamaan, eli laittelemaan relettä, liittimiä, piuhaa ja kutistesukkaa kahvalämppäreitä varten.
    Viimeksi muokannut: lario; 22.08.2017 klo 02:00.
    You have been banned for the following reason:
    alko vittuilee

    Date the ban will be lifted: Ei koskaan
  2. #1502


    Vaihtelun vuoksi vähän toisenlaista projektia...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  3. #1503
    Endurance-PV:n valmistelua lauantain koitokseen.
    Mopogp.com
    http://pakkouskonto.fi
  4. #1504
    Honda NTV mittaristoa rakennettu pari päivää. Aika sekundaa sain Kiinasta, mutta ei ollut kallistakaan. Mittarinkotelo oli mennyt rikki nopeusmittarin puolelta. Siksi ostin uudet kotelon. Hieno kromikotelo se oli, mutta kierrospuolen syvyydestä puuttui 1cm.
    Oli pakko kairata mittarin koneistolle reikä ja ottaa vanhasta mittarista pohjaa 1cm ja pultata se pohja ruuveilla Kiinan koteloon.
    Mittaritaulukin oli nopeuspuolelta halki ja se piti tilata Puolasta. Kun mittari oli uudestaan läjässä ja sovitin trippimittarin ruuvia paikoilleen, se minun oikaisema akseli katkesi, se oli kaatumisessa vääntynyt. Piti hakea vanha NSR mittari ja irrottaa siitä trippirumpu. Tietenkin se oli erilainen, mutta akseli oli sama. Siirsin NTV-rummun osat NSR-akselille ja tuntui toimivan. Pirusti oli pientä rikkaa ja planeettapyörästöä pikkuosassa.
    Mittariremontin hankaluuden kruunasi vielä se, että kotelon yksi kiinnityspultti oli sileä, ilman jenkoja. Oli laadunvalvonta pettänyt pahasti hikipajassa. Ei mahtunut mikään jenkapakka paikoilleen, joten katkaisin dremelillä jenkaosan pois ja porasin 4mm reiän ja jenkasin 5mm pultin siihen, 6mm olisi ollut liian paksu, kun pitää jäädä seinämävahvuuttakin jonkin verran.
    Täytyy myöntää, että hyvin kuluu aika moottoripyörän kanssa, välillä mietin, että olisi kannattanut ostaa ehjä käytetty mittari 140 eurolla. Mutta nyt on kuitenkin oikea mittarilukema ja noin 80€ tähän urakkaan kului. Honda-varaosana mittari olisi maksanut ainakin 500 euroa. Kyllä joskus Kiinan teollistumisesta on hyötyäkin, vaikka monet työpaikat ovat hävittäneet Suomesta.
    Viimeksi muokannut: a100rookie; 10.09.2017 klo 11:42.
  5. #1505


    Tuommosta tuli ostettua



    Huimaa tavaraa, ei voi rättiä laskea tuohon katteen päälle kun se liukuu heti lattialle. Paska kamera ei tee oikeutta, kiiltää nimittäin in riel laif kuin kekkosen kalju.
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  6. #1506
    Lainaa Rekkamasa kirjoitti Katso viesti


    Tuommosta tuli ostettua



    Huimaa tavaraa, ei voi rättiä laskea tuohon katteen päälle kun se liukuu heti lattialle. Paska kamera ei tee oikeutta, kiiltää nimittäin in riel laif kuin kekkosen kalju.
    Näyttää hyvältä mistä hommasit?
  7. #1507
    Tallissa, tai siis autokatoksessa kun tallia ei ole, tapahtuu lähinnä massiivinen vitutus.

    Ninja päätti lopettaa käynnistymisen, pyörä purettu melko palasiksi mutta vikaa ei löytynyt ainakaan mistään triviaalista asiasta. Tekisi mieli potkia koko romu suohon ja ostaa jotain muuta tilalle.

    Ja olisi ollut viimeinen rataviikonloppukin tarjolla. Taidan korkata viskipullon.
  8. #1508
    ^Tappokytkin?
    RC8 mökkiajeluihin
    K7 gixxeri radalle, FXST kainaloiden tuuletukseen, Kymco Agility 50 ajokiellon varalle
    Don't call me stupid, I'm insane!
  9. #1509
    Lainaa compinho kirjoitti Katso viesti
    ^Tappokytkin?
    Ei edes pyöritä jos tappokytkin on väärässä asennossa. Ei myöskään seisontajan kytkin, kytkinkahvan turvakytkin eikä vapaan tunnistin. Eikä huono akku. Bensakaan ei ole lopussa ja pumppu pyörii kun virrat kytkee. Eikä rikkinäinen sulake.
  10. #1510
    Bensasuodatin tukossa tai pumpun paine ei riitä??
    Joteskin tuntuu että jos pumppu saa ilmaa niin pumpun teho laskee

    Ps. Tuu Lopelle Enskaamaan
    Life is a trip
    Do it on two wheels!
    --F800GS--
  11. #1511
    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Bensasuodatin tukossa tai pumpun paine ei riitä??
    Joteskin tuntuu että jos pumppu saa ilmaa niin pumpun teho laskee
    Ei riitä osaaminen/välineet tarkistaa bensapainetta, jos on ideoita miten tuo kotikonsteilla onnistuu niin otan mielelläni vastaan.

    Lainaa Nysse kirjoitti Katso viesti
    Ps. Tuu Lopelle Enskaamaan
    En osaa ajaa edes kadulla enkä omista enskamopoa joten taitaa jäädä väliin.
  12. #1512
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Ei riitä osaaminen/välineet tarkistaa bensapainetta, jos on ideoita miten tuo kotikonsteilla onnistuu niin otan mielelläni vastaan.
    Huono siitä mitään viisasta on ilman mittaria todeta. Haiseeko bensa ja kastuuko tulpat on se mitä kautta voi arvata, että etsiäkö vikaa kipinästä vaiko bensapuolelta. Minkä ikäinen Ninja, pystyykö lukemaan vikakoodit kotikonstein samoin kuin esim Versyksestä maadoittamalla yhden piuhanpään ja katsomalla fi-valon välkyttelyä?
  13. #1513
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Huono siitä mitään viisasta on ilman mittaria todeta. Haiseeko bensa ja kastuuko tulpat on se mitä kautta voi arvata, että etsiäkö vikaa kipinästä vaiko bensapuolelta. Minkä ikäinen Ninja, pystyykö lukemaan vikakoodit kotikonstein samoin kuin esim Versyksestä maadoittamalla yhden piuhanpään ja katsomalla fi-valon välkyttelyä?
    Tulppien kastumisen tarkistaminen on sen verran iso projekti (pitää purkaa pyörää vielä reilusti lisää, tankki irti jne) ettei ole tullut jaksettua vielä, semminkin kun tankki on (tietysti) aivan täysi. Bensa mielestäni vähän haisee mutta ei tuosta nyt ihan helppo ole sanoa juuta tai jaata ulkona tuulessa ja sateessa ihmetellessä...

    Kyseessä on siis 2015 (tjsp, ei noissa ole oikeasti mitään olennaista eroa vuosimallien välillä) Ninja 300, ja vikakoodeja tuskin on kun vikavalo ei pala mittaristossa starttiyritysten jälkeen, ainakin service manual antaisi ymmärtää näin mielestäni.
  14. #1514
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Tulppien kastumisen tarkistaminen on sen verran iso projekti (pitää purkaa pyörää vielä reilusti lisää, tankki irti jne) ettei ole tullut jaksettua vielä, semminkin kun tankki on (tietysti) aivan täysi.
    Tankattu viime ajokerran lopuksi? Voisko olla huonoa bensaa jopa?

    Kyseessä on siis 2015 (tjsp, ei noissa ole oikeasti mitään olennaista eroa vuosimallien välillä) Ninja 300, ja vikakoodeja tuskin on kun vikavalo ei pala mittaristossa starttiyritysten jälkeen, ainakin service manual antaisi ymmärtää näin mielestäni.
    Ok. Oletko kokeillut "tulppien kuivausta" starttaamalla kaasu täysin auki jonkin aikaa ja sitten hetken päästä normaali käynnistysyritys? Tosin en tiedä onnistuuko tuokaan jos siinä on ride-by-wire.
  15. #1515
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tankattu viime ajokerran lopuksi? Voisko olla huonoa bensaa jopa?
    Tähän liittyen viinabensasta vesi voi seistessä erottua tankin pohjalle ja aiheuttaa siten oman tuskansa. Toki silloinkin pyörän olisi pitänyt käynnistyä ensin ja kuolla sitten. Epätoivoinen yritelmä voisi olla pyörän hölskyttely niin että tankin sisältö sekoittuu ja sitten startata sen verran pitkään että suuttimet saa veden sijasta vetistä bensaa. Onnistuuko tuo muuten kuin teoriassa, sitä en arvaile. Mutta kawat tuntuu usein omaavan ominaisuuden lorauttaa sadevedet tankkiin tankatessa...
  16. #1516
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Tankattu viime ajokerran lopuksi? Voisko olla huonoa bensaa jopa?
    Oli kaverilla lainassa joka tankkasi tuodessaan sen takaisin minulle. Parin päivän seisomisen jälkeen käynnistyi, sammui juuri pihasta lähtiessa ja nyt ei pihaustakaan.

    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Ok. Oletko kokeillut "tulppien kuivausta" starttaamalla kaasu täysin auki jonkin aikaa ja sitten hetken päästä normaali käynnistysyritys? Tosin en tiedä onnistuuko tuokaan jos siinä on ride-by-wire.
    Mekaaniset ensiöläpät tuossa on ja joo, olen pyöritellyt kaasu auki jonkun verran, ei auttanut.
  17. #1517
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Oli kaverilla lainassa joka tankkasi tuodessaan sen takaisin minulle. Parin päivän seisomisen jälkeen käynnistyi, sammui juuri pihasta lähtiessa ja nyt ei pihaustakaan.
    Kauhean hyvin tuo kyllä oireena osuisi tuohon bensa-vesiongelmaan...
  18. #1518
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Kauhean hyvin tuo kyllä oireena osuisi tuohon bensa-vesiongelmaan...
    Kai se pitää ostaa lisää työvälineitä ja tyhjentää tankki ja kokeilla tuoreella bensalla.
  19. #1519
    ^Imaiset bensat pois letkulla, kai siellä bensaa sentään on vai oliko kaveri diesel-autoilija?
  20. #1520
    Mulla jäi pikkuninjan sivukatteessa olevan kaatumisanturin liitin irti. Starttaa starttaa vaan ei käynnistynyt.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  21. #1521
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mulla jäi pikkuninjan sivukatteessa olevan kaatumisanturin liitin irti. Starttaa starttaa vaan ei käynnistynyt.
    Korjataan nyt vielä että kyseessä ei ole se mitä yleensä tarkoitetaan "pikkuninjalla" eli ZX-6R vaan EX300 eli sanotaan nyt sitten vaikka tosipikkuninja. Ei ole sivukatteessa mitään kaatumisanturin liitintä. Ja toisekseen service manuaalin mukaan bensapumppu ei toimi jos kaatumisanturi sanoo että mopo on nurin, eli ei pitäis siinäkään olla tämä ongelma koska bensapumppu surisee kun virrat kytkee.
  22. #1522
    Lainaa suizamaniac kirjoitti Katso viesti
    Näyttää hyvältä mistä hommasit?
    CCL Design/Quartz Lamppukalvot, auton detailaus firma Hollolan Salpakankaalla Laanikujalla, Bike&Tuning:in vanhan paikan vieressä. Vein niille jonkun tarraleikkurin/printterin/mikälie ja osu silmään hyllyssä kun olin just menossa päivän päätteeks hakemaan lisää Autoglymin instant bike shineä, onneks en menny toi pullo kestää maaliman tappiin pyörän kanssa eikä maksa sen enempää (18,90) Sain samalla hieman koulutusta siitä miten ja miksi kuluttajaa "huijataan" noiden "quick detailer" aineiden kanssa, suurin osa markettikamasta kyllä tekee pinnasta liukkaan muttei lopulta juurikaan kiillota ja lähtee yhdessä kahdessa pesussa pois. En aivan uskonut myyntipuhetta ennenkun kokeilin ja onhan toi jostain ihan toiselta planeetalta...
    Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
  23. #1523
    TIG-alumiinihitsausharjoituksia Fronius MagicWave 2200:lla tänään ja eilen. Vaihtelevalla menestyksellä. Ikinä ole aiemmin hitsannut alumiinia ja muukin aikaisempi hitsauskokemus (ei-TIG) amiskasta on jostain 25 vuoden takaa.

    TIG-Alu-Harj1-side-a.jpg TIG-Alu-Harj1-side-b.jpg
    TIG-Alu-Harj2-side-a.jpg TIG-Alu-Harj2-side-b.jpg
    TIG-Alu-Harj3-side-a.jpg

    Ehkä tuo tuosta kohenee kun tulee lisää kaariaikaa.

    t. Janne
    KTM 1190 Adventure ABS -16
    Beta ALP 4.0 -16
  24. #1524
    Talviunilla.jpg
    Pesin ja vahasin mopon. Lopuksi tuli vielä öljyt & suodatin vaihdettua. Nyt sen on hyvä nukkua talviunet
    Sitten ensi kaudella taas sutikeupäks
    ex-Yamaha XV 750 Virago 1994
    ex-GSX-F 600 K6
    ex-GSX-R 1300 Hayabusa K7
    ex-GSX-R 1000 K8
    Honda CBR1000RR Fireblade ABS 2013
  25. #1525
    Pientä pintaremonttia vielä ja sitten kaverin pyörä alkaa olemaan valmis Petrol Circus näyttelyyn..
    20170914_194407.jpg
  26. #1526
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Korjataan nyt vielä että kyseessä ei ole se mitä yleensä tarkoitetaan "pikkuninjalla" eli ZX-6R vaan EX300 eli sanotaan nyt sitten vaikka tosipikkuninja. Ei ole sivukatteessa mitään kaatumisanturin liitintä. Ja toisekseen service manuaalin mukaan bensapumppu ei toimi jos kaatumisanturi sanoo että mopo on nurin, eli ei pitäis siinäkään olla tämä ongelma koska bensapumppu surisee kun virrat kytkee.
    Selvisikös se mikä tuota sun pyörää lopulta vaivasi?
  27. #1527
    Lainaa sami1024 kirjoitti Katso viesti
    Selvisikös se mikä tuota sun pyörää lopulta vaivasi?
    Ei. Sen verran edistystä että muutaman anturin lisää tarkistin ja sain OBD-työkalun jolla totesin että vikakoodeja ei ole aktiivisena eikä muistissa ja kaikki anturidata mitä ECUlta voi lukea näyttää ainakin suunnilleen oikean suuntaiselta.

    Seuraavana työlistalla on kerätä motivaatiota pyytää jotain korjaamoa hakemaan romu pois pihasta.
  28. #1528
    Lainaa LoneWolf kirjoitti Katso viesti
    Ei. Sen verran edistystä että muutaman anturin lisää tarkistin ja sain OBD-työkalun jolla totesin että vikakoodeja ei ole aktiivisena eikä muistissa ja kaikki anturidata mitä ECUlta voi lukea näyttää ainakin suunnilleen oikean suuntaiselta.
    No jopas on. Kokeilitko sitä tankin tyhjäystä vai totesitko kotikonstein turhan haastavaksi (mitä täysi tankki toki on, kun tavaraa tulee se toistakymmentä litraa)?
  29. #1529
    Päätin yrittää fiksatsa 3 kolopallon öljyntiputtelun vaihtamalla koko oljypähjan kun tiivisteen vaihto korjaamolla ei riittäny. Ite tällä kertaa. Jumalauta etta oli kaks pulttia(ruuvia) vaikeessapaikassa kytkimen puolella. 1.5 tuntia ahtaasti auton alla takatukka öljylammikossa yritin yhtä saada jengalle, aja päätin jo luopua ajatuksesta etta tukka ei olis öljyssä, ja toivoa että jos se vaikka pitäis ilman yhtä pultttia (20 yht). Vittu se viimdinebki uppos jengalleen!!! Aivan helhetin monta kertaa oli menossa vinoon ja väärälle jengalle, mutta maltoin stopata ja kiertää auki. Olin jo varma että lohkossa on jengan alku paskana. Sit se taas otti jumiin, mut viimeisellä toimivalla taskulampulla katoin että nyt on aika suorassa vaikka. OttAa jumia... väänsin varovasti kii ja meni jengalle. Olis pitäny olla pallopäinen torx avain. Ei ollu, oli vaan taipuvavartinenn 1/4 räikkän jatko. Neloskarhu o hyvää! Saa nähdä pitääkö. Uus moyonetin öljypohja oli silmällä katottuna ihan kiero, vanha suora mutta asennettu korjaamolla ilman tiivisteliimaa. Saa. NÄhä. Laiton sen vanhan pohjan uudella tiivisteellä jsa liimaa vliiin.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  30.  
  31. #1530
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Päätin yrittää fiksatsa 3 kolopallon öljyntiputtelun vaihtamalla koko oljypähjan kun tiivisteen vaihto korjaamolla ei riittäny. Ite tällä kertaa. Jumalauta etta oli kaks pulttia(ruuvia) vaikeessapaikassa kytkimen puolella. 1.5 tuntia ahtaasti auton alla takatukka öljylammikossa yritin yhtä saada jengalle, aja päätin jo luopua ajatuksesta etta tukka ei olis öljyssä, ja toivoa että jos se vaikka pitäis ilman yhtä pultttia (20 yht). Vittu se viimdinebki uppos jengalleen!!! Aivan helhetin monta kertaa oli menossa vinoon ja väärälle jengalle, mutta maltoin stopata ja kiertää auki. Olin jo varma että lohkossa on jengan alku paskana. Sit se taas otti jumiin, mut viimeisellä toimivalla taskulampulla katoin että nyt on aika suorassa vaikka. OttAa jumia... väänsin varovasti kii ja meni jengalle. Olis pitäny olla pallopäinen torx avain. Ei ollu, oli vaan taipuvavartinenn 1/4 räikkän jatko. Neloskarhu o hyvää! Saa nähdä pitääkö. Uus moyonetin öljypohja oli silmällä katottuna ihan kiero, vanha suora mutta asennettu korjaamolla ilman tiivisteliimaa. Saa. NÄhä. Laiton sen vanhan pohjan uudella tiivisteellä jsa liimaa vliiin.
    Nyt on urakka tainnut vaatia useamman asennuskaljan
Sivu: 51 / 52:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 4149505152 ViimeinenViimeinen