Sivu: 74 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 2191:stä 2220:een 2639:sta
  1. #2191
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Kävin tänään ajelemassa ja huomasin että kotarin lämpömittari ei taida tuntea kylmempää keliä kuin -10,5 c kun muut mittarit näytti -18-20c. Ootteko muut huomannut moista!
    Nuo mun pyörät ei talvellakaan kohtaa alle +10 asteen lämpötiloja, joten ei aiheuta toimenpiteitä
    ADV890R
  2. #2192
    Sopiihan se wp "race" säädettävä ohjausiskari alkuperäiseen keulaan pienellä modauksella, epn jäähdyttäjän suojan kanssa. Lyhentää vain n.1cm pituudesta
    CB1000R -11, KTM Superduke 1290 R -15
  3. #2193
    Onko täällä heräilty jo kevääseen?

    Tuolla Tallissa tapahtuu -ketjussa jo tulikin laitettua..

    Vähän tuli Petoa hellittyä tänään:

    - Kaikki kamppikset (Tankin "reikien" tulppaaminen, tankin huohotusletku, mittariston takamuovin vaihto, takarenkaan klapin tarkastus)
    - Öljyt ja suodatin
    - Puhdas K&N putsari hieman likaantuneen tilalle
    - Jarru- ja kytkinnesteet
    - Vaihdekaavion kääntö
    - 16 eturatas
    - Donglen asennus
    - Tangonpääpeilit

    Vielä jäi, kun ei ole saapuneet:
    - ABS tunnistinlevyjen vaihto (jotta mittarivirheen saa pois)
    - Lyhyet kytkin- ja jarrukahvat

    On se voima vaan brutaalia... Jos ei sudi, niin pyrkii pystyyn. Nelosellakin kaasusta.
    Nyt viel kun lämpenis kelit.

    WP_20160326_015.jpg
    Viimeksi muokannut: Juspa; 27.03.2016 klo 11:55.
    1290 Super Duke R
  4. #2194
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mittariston takamuovinvaihto
    Mitä vikaa siinä on?
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  5. #2195
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mittariston takamuovinvaihto
    Mitä vikaa siinä on?
    Jospa se on nyt muutettu kesäaikaan
    LÄHETETTY ILMAN TAPATALKKIA XIAOMI 12 5G PUHELIMELLANI

    GEN2
    ER5
    SLAVA UKRAINI!
    FUCK PUTIN!
  6. #2196
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mittariston takamuovinvaihto
    Mitä vikaa siinä on?
    Minunkin pedosta tuo vaihdettiin takuuna . Kuulemma saattaa mennä rlikki ajan kanssa ja mittari alkaa heilumaan sitten .
    Ultrafast KTM machine .
  7. #2197
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mittariston takamuovinvaihto
    Mitä vikaa siinä on?
    Vanhalla saattaa tärinästä mittaristo rikkoutua, uudessa kiinnitys kumien varassa.
    Viimeksi muokannut: Juspa; 27.03.2016 klo 19:33.
    1290 Super Duke R
  8. #2198
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juspa kirjoitti Katso viesti
    Vanhalla saattaa tärinästä mittaristo rikkoutua, uudessa kiinnitys kumien varassa.
    Tänks pitääkin tsekata
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  9. #2199
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Tänks pitääkin tsekata
    Eli mulla on kumipuslat mittarissa ja siinä alus levyssä. eli ilmeisesti jo korjattu. Mutta mutta takalampun toinen kumi kiinnike on repeytynyt irti onko muilla vastaavaa?
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  10. #2200
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Eli mulla on kumipuslat mittarissa ja siinä alus levyssä. eli ilmeisesti jo korjattu. Mutta mutta takalampun toinen kumi kiinnike on repeytynyt irti onko muilla vastaavaa?
    Ei kai sitä muilla kun ajelet kumminkin niin paljon enenpi hanaa antaen kuin muut ! Koko aika keulimassa ynnä muuta niin kai siinä lamppujen kiinnikkeet pysy mukana .
    Ultrafast KTM machine .
  11. #2201
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Eli mulla on kumipuslat mittarissa ja siinä alus levyssä. eli ilmeisesti jo korjattu. Mutta mutta takalampun toinen kumi kiinnike on repeytynyt irti onko muilla vastaavaa?
    Eikös takavalon kiinnike ollut yksi tyyppivika? Aika moni siitä mainitsi dukepalstalla.
  12. #2202
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Dege kirjoitti Katso viesti
    Ei kai sitä muilla kun ajelet kumminkin niin paljon enenpi hanaa antaen kuin muut ! Koko aika keulimassa ynnä muuta niin kai siinä lamppujen kiinnikkeet pysy mukana .
    Vai meneekö pakkas vaurion piikkiin
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  13. #2203
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tullu nappularenkaan tutinasta.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  14. #2204
    Mulla menee takuuaika umpeen 2,5kk:n kuluttua, niin mistä kaikista tyyppivioista mun pitäisi nyt sitten kiljuen huutaa, että eräs Vantaalla toimiva diileri tekisi pyörälle jotain, ainakaan takapyörän väljyyttä sieltä ei edes lähdetty kokeilemaan ratkaista eli siitä pitää elämöidä ja sitten tsekata noi mittariston ja takalampun kiinnikkeet. Mitäs muuta? Ne jotka olette takavanteen irrottaneet pyörästä, niin onko teillä ollut vettä takanavassa ja onko ollut seuraamuksia?

    Onko 2016:sissa mahtanut olla takanavan kanssa väljyysongelmia?

    Muuten kiva peli.
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  15. #2205
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Mulla menee takuuaika umpeen 2,5kk:n kuluttua, niin mistä kaikista tyyppivioista mun pitäisi nyt sitten kiljuen huutaa, että eräs Vantaalla toimiva diileri tekisi pyörälle jotain, ainakaan takapyörän väljyyttä sieltä ei edes lähdetty kokeilemaan ratkaista eli siitä pitää elämöidä ja sitten tsekata noi mittariston ja takalampun kiinnikkeet. Mitäs muuta? Ne jotka olette takavanteen irrottaneet pyörästä, niin onko teillä ollut vettä takanavassa ja onko ollut seuraamuksia?

    Onko 2016:sissa mahtanut olla takanavan kanssa väljyysongelmia?

    Muuten kiva peli.
    Mulle porattiin reikä svingin alapuolelle ja oli mulla ainakin siellä vettä ollut. Ei siellä rullien puolella mitään huolestuttavaa havaittavissa ja on tolla nyt rullattu jo 30 kiloo tosin ehkä vähemmällä käytöllä voisikin olla.

    Jos en ihan väärin ole ymmärtänyt niin 2015 loppupään pyörissä oli jo tuo päivitetty akseli ja laakeri jossa ei ole klappia havaittu.

    Kieroja jarrulevyjä on ilmeisesti ollut aika paljon liikkeellä.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  16. #2206
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Mulla menee takuuaika umpeen 2,5kk:n kuluttua, niin mistä kaikista tyyppivioista mun pitäisi nyt sitten kiljuen huutaa, että eräs Vantaalla toimiva diileri tekisi pyörälle jotain, ainakaan takapyörän väljyyttä sieltä ei edes lähdetty kokeilemaan ratkaista eli siitä pitää elämöidä ja sitten tsekata noi mittariston ja takalampun kiinnikkeet. Mitäs muuta? Ne jotka olette takavanteen irrottaneet pyörästä, niin onko teillä ollut vettä takanavassa ja onko ollut seuraamuksia?

    Onko 2016:sissa mahtanut olla takanavan kanssa väljyysongelmia?

    Muuten kiva peli.
    Takaisinkutsu kampanjat ei lopu takuun umpenemiseen, muut viat on sitten neuvottelu eli riitelyhommia!
    Trafin sivuilta löytyy kaikkien ajoneuvojen kampanjoiden aikataulut.
  17. #2207
    Lainaa XJ 900 kirjoitti Katso viesti
    Takaisinkutsu kampanjat ei lopu takuun umpenemiseen, muut viat on sitten neuvottelu eli riitelyhommia!
    Trafin sivuilta löytyy kaikkien ajoneuvojen kampanjoiden aikataulut.
    Takaisinkutsu kampanjaa ei ole tosta takanavasta tehty vaan niitä korjataan käsittääkseni tilanteen mukaan. Varmaan riippuu kuinka paljon sitä väljyyttä on , mutta ainakin minulle sanottiin jo heti kun takanavan ongelmista tuli tietoa ettei kannata hermostua asiasta sillä niitä kyllä korjataan takuun puitteissa vaikka takuu olisi mennyt ohi , kuinka paljon saa mennä pitkäksi sitä en tiedä . Ajaessahan tuota ei huomaa mitenkään muttei se hyvä asia ole . Vuoden 2015 malleissa ongelmaa ei kuulemma enää ole tavattu . Näin omanpyörän akselin ja ei oikeen hyvältä näyttänyt ja syynä ilmeisesti sinne jäänyt vesi . Noh , syksyllä uusi napa ajokauden päätteeksi . Sitä en tiedä mitä kaikkea sieltä uusittiin .
    Ultrafast KTM machine .
  18. #2208
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Ei kumit mutta muoviset studit oli halki, ensin hoksasin (2014) toisesta ja aattelin että oonko ite jotenkin syypää mutta kun varmuudeksi toisesta katsoin välittämästi kaupasta tuotua (2015) niin sama vika eli ruuvit murtaa muovin ensiasennuksella jo tehtaalla. Leikkasin kelvottomista 30-06:n hylsyistä n. 12mm pätkät vahvikkeiksi ja liimasin 2-k liimalla, sopii kumiläpivientien sisään kun ei tahri liimaa liikaa hylsynpalasten päälle...

    Takahaarukassa on jo valmiina melkein reikä kun katsoo altapäin, sinne reikä itte poraten (no ei se ihan optimi paikka oo), vettä oli molemmissa pyörissä siellä muttei niin paljon että olisi ulottunut neulalaakereihin. Ajellaan vaan kesällä kauniilla keleillä, ei jos ei oo pakko niin sateessa. Nuo sateessa muuten sotkee kuskinkin ihan totalt...

    Ku itte tekee niin voi tulla kelpo, hiukan rapissut viime aikoina luotto kaikenlaisiin ammattilaisiin...
    Mulla oli poikki se muovi ihan juuresta ja kummatkin oli vielä halki. Toivottavasti seuraava on tehty eri muovista. On meinaan ihan selvä materiaali vika.
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  19. #2209
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Takahaarukassa on jo valmiina melkein reikä kun katsoo altapäin, sinne reikä itte poraten (no ei se ihan optimi paikka oo), vettä oli molemmissa pyörissä siellä muttei niin paljon että olisi ulottunut neulalaakereihin. Ajellaan vaan kesällä kauniilla keleillä, ei jos ei oo pakko niin sateessa. Nuo sateessa muuten sotkee kuskinkin ihan totalt...

    Ku itte tekee niin voi tulla kelpo, hiukan rapissut viime aikoina luotto kaikenlaisiin ammattilaisiin...
    Mietin tota takapäätä, että mahtaako siitä saada hyvää vedenkeston osalta millään? Vaikka sen reiän poraisikin alapinnalle päästäen veden pois, mutta mites siellä olevan korkean ilmankosteuden käy? Eikös siinä sama lopputulema ruostumisen kannalta ole, jos kosteus on suht kova tuossa sisällä eikä se pääse haihtumaan kunnolla alapinnalla olevan pienen reiän kautta vai kuvittelenko vaan? Reiänhän pitäisi kosteuden poiston kannalta yläpinnalla, muttei tietystikään käytännön syistä johtuen voi olla. Vertaa esim. jos nurmikolle laitat pienen muovipressun, niin alapinnalle tiivistyy kosteutta, joka ei oikein haihdu millään, ellet tee reikää muovin korkeimpaan kohtaan, eikö?

    Toivottavasti olen väärässä ajatuksenjuoksuni kanssa ja tarkastelen asiaa turhan kriittisesti, mutta onhan toi nyt aika helvetin typerä konstruktio kokonaisuudessaan. Täällä kun mietitään valitettavan aiheellisesti, että voiko pyörällä ajaa sateessa!
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  20. #2210
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Mietin tota takapäätä, että mahtaako siitä saada hyvää vedenkeston osalta millään? Vaikka sen reiän poraisikin alapinnalle päästäen veden pois, mutta mites siellä olevan korkean ilmankosteuden käy? Eikös siinä sama lopputulema ruostumisen kannalta ole, jos kosteus on suht kova tuossa sisällä eikä se pääse haihtumaan kunnolla alapinnalla olevan pienen reiän kautta vai kuvittelenko vaan? Reiänhän pitäisi kosteuden poiston kannalta yläpinnalla, muttei tietystikään käytännön syistä johtuen voi olla. Vertaa esim. jos nurmikolle laitat pienen muovipressun, niin alapinnalle tiivistyy kosteutta, joka ei oikein haihdu millään, ellet tee reikää muovin korkeimpaan kohtaan, eikö?

    Toivottavasti olen väärässä ajatuksenjuoksuni kanssa ja tarkastelen asiaa turhan kriittisesti, mutta onhan toi nyt aika helvetin typerä konstruktio kokonaisuudessaan. Täällä kun mietitään valitettavan aiheellisesti, että voiko pyörällä ajaa sateessa!
    Selittäkääs tyhmälle mikä tuossa heilahduskädessä on ongelma? Siellä on ilmeisesti keernan reiät jossain kohtaa, joista vesi pääsee sisään, mutta ei pohjassa reikää josta se pääsis ulos, vai olenko ymmärtänyt väärin? Mut mitäs se vesi aiheuttaa? Ruostuttaa sisäpuolelta ja lisää jousittamatonta massaa? Jos ongelma on tuo niin sehän ratkeaa tuolla tyhjennysreiällä?
    Superbike #7
  21. #2211
    Niin siis, tämä tyhmä tässä eli minä, yritin aika selvästi tuossa mun edellisessä viestissäni kysyä, että häviääkö kosteus tuolla alapinnan pienellä reiällä vai ei? Ja meneekö märällä kelillä ajaessa pyörteiden mukana siitä vettä/kosteutta sisään.
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  22. #2212
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa maakus kirjoitti Katso viesti
    Niin siis, tämä tyhmä tässä eli minä, yritin aika selvästi tuossa mun edellisessä viestissäni kysyä, että häviääkö kosteus tuolla alapinnan pienellä reiällä vai ei? Ja meneekö märällä kelillä ajaessa pyörteiden mukana siitä vettä/kosteutta sisään.
    Itekin sillä kysyin kun ei oo tuttu tuo rakenne. Kuvista kattelin ja arvuuttelin, mutta en tiiä mitä konkreettisia ongelmia tuo on aihettanu. Ilmankosteus sinänsä ei pitäisi olla vaarallista, mutta jos siellä seisovaa vettä on jatkuvasti niin korroosion riski kyllä kasvaa huomattavasti.
    Superbike #7
  23. #2213
    MotOrg ry:n hallituksen pj marko.fzs:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jan 2010
    Paimio
    MotOrg ry jäsen
    Mulla on teoria:
    Vesi menee jousen vieressä olevien kumitulppien välistä sisään ja valuu alareiästä pois. Kosteus mikä jää sisään haihtuu kun laakeri lämpenee kun ajetaan miljoonaa. Eli jos seisottaa pyörää tallissa talvet ja muutenkin ajelee vain vähän silloin tällöin. Takalaakeri suorastaan räjähtää kun se on niin ruosteessa, mutta jos ajelee paljon ja nimen omaan talvella kun ilmankosteus on pienempi niin ongelmaa ei tule
    Elämä on onneksi mutkikasta
    Suihkuvastaava
  24. #2214
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    No sekin vielä että Ducati- ja Triumph- ym. omistajien lailla kannattaa katsella takapään kondista ja lämpötiloja ajeluiden jälkeen... Tuos on vielä jonkun tekemä minusta konstailematon videokin Triumphin taka-akselin laakereiden vaihdosta: https://youtu.be/g8uN2OHoMsU
    Omassa Trumpassa on nyt muistaakseni 53tkm ajetut alkuperäiset laakerit takanavassa. Olen käyttänyt auki 19tkm, 37tkm ja jossain 50tkm kohdilla ja en ole huomannut mitään erityistä. Klappiakaan ei ole. Putsaus ja puhtaat rasvat sisään. Napa lämpenee ajossa reilu kädenlämpöiseksi. Minusta siellä ei ole mitään reikiä, vaan koko murikka on tiivistetty könttä. Saatan muistaa väärinkin. Täällä orgissakin oli trumppafoorumilla umpiruosteiset laakerit jollakin ollut, mutta itse veikkaisin painepesuria. Liian vähällä rasvalla kai myös ollut tehtaan jäljiltä. Tehdas antaa rasvan määräksi 5g, ei yli eikä alle.
    Triumph Bonneville Bobber Black -18
    KTM 690 Enduro R -15
    Vespa GTS 300 SuperSport -21
  25. #2215
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa marko.fzs kirjoitti Katso viesti
    Mulla on teoria:
    Vesi menee jousen vieressä olevien kumitulppien välistä sisään ja valuu alareiästä pois. Kosteus mikä jää sisään haihtuu kun laakeri lämpenee kun ajetaan miljoonaa. Eli jos seisottaa pyörää tallissa talvet ja muutenkin ajelee vain vähän silloin tällöin. Takalaakeri suorastaan räjähtää kun se on niin ruosteessa, mutta jos ajelee paljon ja nimen omaan talvella kun ilmankosteus on pienempi niin ongelmaa ei tule
    Onko takahaarukan läpi reikä tuolle laakerille? Eikös siellä ole laakeria varten koneistettu potero, eikä sinne ainakaan haarukan sisältä vesi pääse? En löytänyt äkkiseltään kuvaa takahaarukasta ilman vetopakkaa, että näkis mistä se vesi sinne laakeriin menisi? Edit: Tästä kuvasta näkyy ainakin tuo keernan(?) reikä swingin sisäkyljessä: http://www.rubbersideup.com/media/ca...dsc_2581_4.jpg
    Superbike #7
  26. #2216
    Hurja määrä vettä tuosta 848:sta lorahti ulos. Tää SD:n takapää on kyllä aikamoinen härdelli väljyyden ja vesiongelman takia, hei suunnitteluinsinööri, miten meni omasta mielestä?
    Orange is orange: SD1290R '14 + EXC-F350 '15
  27. #2217
    Lainaa xjrrrrräyh kirjoitti Katso viesti
    Jaaha ja ny on joku menny ja pilannu tämänkin ihan täysin: http://www.ktmforum.eu/forum3/wbb/in...hmentID=162210
    Voi harmi kyseinen linkki vaatii tuonne foorumille kirjautumisen
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  28. #2218
    Lainaa Husky510 kirjoitti Katso viesti
    Voi harmi kyseinen linkki vaatii tuonne foorumille kirjautumisen
    SDR_Motocenter.jpg
    2017 R1200GS Rallye
  29. #2219
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pave kirjoitti Katso viesti
    Vähän se vihlaisee silmää aluksi kun katsoo, vähän niin kuin triplapenetraation näkeminen, mutta kuitenkin jää tuijottamaan, että mitä tässä tapahtuu. Mielenkiintoista.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  30.  
  31. #2220
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Pave kirjoitti Katso viesti
    Nyt on aika asiallista.
    Superbike #7
Sivu: 74 / 88:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2464727374757684 ... ViimeinenViimeinen