Tulokset 1:stä 5:een 5:sta
  1. #1
    Hommasin ensimmäisen kurapyörän yz250f 2007. Nyt kun aloin tutkimaan kuluvia osia niin huomasin että etuiskarin alapäässä on väljää. Liukuputken ja siinä ihan alaosan (missä jarrusylinteri on kiinni) välissä on väljää ja öljyt tulee pihalle. Onko tuolle mitään tehtävissä vai onko ostettava uusi liukuputki. Onko normaali kuluva osa?
    Toivottavasti tuosta selityksestä sai jotain selvää.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  2. #2
    Poistettu
    Ulko- ja sisäputken välissä olevat grafiittiset liukuholkit on kulutustavaraa. Muutama tunti märässä hiekkaliejussa ja ovat valmiit stefojen ohella. Ei maksa paljoa ja onhan ne öljytkin aika-ajoin syytä vaihtaa. Työnä ei maksa paljoa ja on tehtävissä kotikonsteinkin.

    Edit: vai puhutkohan sittenkin liukuputken ja haarukanjalan välistä? Liukuputki on jalassa kiertämällä kiinni. Tulee mieleen että voisko olla löystynyt. Ikinä en ole moisesta edes kuullut, mutta kai mahdollista. Jos jälkimmäinen, en ajaisi metriäkään ennen kuin on tarkistettu.
  3. #3
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    Ulko- ja sisäputken välissä olevat grafiittiset liukuholkit on kulutustavaraa. Muutama tunti märässä hiekkaliejussa ja ovat valmiit stefojen ohella. Ei maksa paljoa ja onhan ne öljytkin aika-ajoin syytä vaihtaa. Työnä ei maksa paljoa ja on tehtävissä kotikonsteinkin.

    Edit: vai puhutkohan sittenkin liukuputken ja haarukanjalan välistä? Liukuputki on jalassa kiertämällä kiinni. Tulee mieleen että voisko olla löystynyt. Ikinä en ole moisesta edes kuullut, mutta kai mahdollista. Jos jälkimmäinen, en ajaisi metriäkään ennen kuin on tarkistettu.
    Juurikin tuosta liukuputken ja haarukanjalan välistä. Tuntuu oudolta kun ei ole minkäänlaisia ulkoisia kolhuja mikä olisi hajoittanut tuon. Kiertämällä, pystyykö korjaamaan jos niin miten?
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  4. #4
    Poistettu
    En ole ikinä itse vaihtanut, mutta vaihto sinänsä on ns rutiinijuttu. Kun putki on taipunut tällissä, saanut ison kiven/kolhun kromaukseen jne. Olen siinä uskossa että vaan putsataan ja kierretään ruuvilukitteen kera kiinni. Joissain on lukitusruuvina pieni kuusiokolotappi tms. Jos kierteet on molemmissa ehjät, putsaus, lukite ja kiinni. Jos ei, rikkinäinen vaihtoon.

    Itse veisin iskarisepälle, mutta jos joku tekee sulle jostain kovasta muovista työkalun jolla saa liukuputkesta kiinni, niin ei kai tuo hommana hankala ole. Crosseihin löytyy korjaamomanuaalit aika helposti verkosta.
  5.  
  6. #5
    Lainaa 998sFE kirjoitti Katso viesti
    En ole ikinä itse vaihtanut, mutta vaihto sinänsä on ns rutiinijuttu. Kun putki on taipunut tällissä, saanut ison kiven/kolhun kromaukseen jne. Olen siinä uskossa että vaan putsataan ja kierretään ruuvilukitteen kera kiinni. Joissain on lukitusruuvina pieni kuusiokolotappi tms. Jos kierteet on molemmissa ehjät, putsaus, lukite ja kiinni. Jos ei, rikkinäinen vaihtoon.

    Itse veisin iskarisepälle, mutta jos joku tekee sulle jostain kovasta muovista työkalun jolla saa liukuputkesta kiinni, niin ei kai tuo hommana hankala ole. Crosseihin löytyy korjaamomanuaalit aika helposti verkosta.
    Ok, kiitos tiedosta. Otan auki ja katson mitä tarvitsee tehdä.
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89