Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 36:sta
  1. #1
    Mieli tekisi ostaa busa ja käväsin koeajollakin -08 mallista pyörää koittamassa. Pääasiallisena käyttönä lähiseudulla ajelu mutta myös pitkään matkantekoon pitää soveltua ja niin että isokokoisen kuljettajan lisäksi emäntä ja laukut mahtuu kunnolla kyytiin.

    Onko jollain busassa kiinni tangonkorotuspala ja mitä vaikuttaa ajoasentoon. Kuinka pitkiä päivämatkoja 2 päällä olette ajaneet. Entä korkeampi plexi, toimiiko onko hyvä tai tuleeko ruman näköinen? Entä löytyykö busaan touring satulaa jne. Kuinka äkkiä selkä tai perse puutuu verrattuna pystympään ajoasentoon.

    Lähinnä tälläisia matkaominaisuuksia kyselisin ja tietty muutakin busa tietoa ostoa varten voipi kirjoitella.
    ZZR1400
  2. #2
    Tuolta löytyy vastaukset kysymyksiis ja moneen muuhun busa kysymykseen, mukava porukka ja melko pikainen vastaus jo joku askarruttaa busassa! http://www.busanistit.org/foorumi/ikonboard.cgi
    Gsx 1441r
  3. #3
    2 busaa omistaneena ja niillä yhteensä reilun 30000 km ajaneena: ZZR1400 on parempi matkapyöränä, ehdottomasti. Kyllä Bussillakin Eiuroopan kiertää, mutta ZZR toimii paremmin kaiken kaikkiaan siinä touhussa. On tilaa enemmän 2:lle, ja varsinkin isolle kuskille on Zetorin ohjaamossa enemmän tilaa vaihdella asentoa ym. pitkän ajon aikana. Kawassa huomattavasti paremmat jarrut, ja kokonaisaerodynamiikka autobaanalle, ja pieni mutta mukava ero on myös litran suurempi tankki....mulla on nyt toinen ZZR menossa, vm.-12....
  4. #4
    Busassa ei ole keskitukea ja vielä kaksi äänenvaimenninta. Ketjujen rasvaus aika hankalaa tien päällä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  5. #5
    Reilu 100000 km ja toistakymmentä Busaa omistaneena sanoisin että kannattaa kallistua Kiwisäkkiin... ehdottomasti parein ajo mukavuuden kannalta.
    Nopeus on valttia!

    +200 MPH CLUB FINLAND

    Kawasaki Ninja H2



    * * * * * * * *
  6. #6
    ...oletan ketjun alottajan jo verranneen tavalla tai toisella sopivia vaihtoehtoja ja on päätymässä Busaan, ja haluaa tarkentaa noita matkaominaisuuksia. Edellisten vastaajien kommentteihin voi sanoa, että jos ne matkaominaisuuet on ainua kriteeri, niin voi olla että zzr1400 parempaakin löytyy

    Korotuspaloja ja muita ajoasenthon vaikuttavia palikoita löytyy. Selkäsuorana ei tosin niilläkhän varmasti ajella, mutta helpottavat, josko originaalissa on jottain mikä ei tunnu hyvältä.

    Pleksejä löytyy myös monenlaista, itte olen kokkeillu lähes kaikki tuohon vanhemphan malliin soveltuvat. Vaikutus on yllättävänki iso, joskin kuskin pittuuella, kypärällä, tankkilaukulla/ilman tankkilaukkua, matkustajalla jne on iso vaikutus lopputulemhan, joten paree kokkeilla ja ehkä jopa paria eri mallia pittää ittellä. Vaihtaminen on heleppoa.

    Satuloita löytyy niin eBaysta kuin kotikutosesti muokkaamalla. Itte tykkään tuosta originaalista.

    Olen itte 180cm ja satakilonen, rakkaani ei ole myöskhän mikhän hippiäinen, joten tiivis tunnelma on pitemmillä reissuilla ja esim. olemme ite tulhet siihen tulokshen, että takalaukkua emme piä vaan takapakaasit on mallia säänkestävät putkipussit yms. Sivulaukut kyllä mennee hyvin. Ja toimivat.

    Kaksi päällä olhan ajeltu pitkää päivää sopivasti tauottaen eikä se ole ongelma. Enemmän minusta asennekysymys

    Yllä olevat kommentit omakohtasia, ja perustuvat gen1 eli 99-07 -malliin. Käsittääkseni gen2 eli 08 ja uudemmat on jopa parempia ajoasennolthan. Tosin en ole pitempää reissua kokkeillu, kun olen tykästyny tuohon nykyshen. Siinä kilometrejä mittarissa 135.000 ja jokanen kilometri on taatusti ajettu, ei ole rullattu ylöspäin

    Kuten tuossa aikasemmin jo kirjotethinki, niin Busafoorumilta löytyy näihin, ja monneen muuhun kysymykshen, paaaaaaljon luettavaa.

    Ja kuten alussa mainittin, pelekkää pitkän matkan matkailua varten löyvät varmasti paljon parempia vaihtoehtoja kuin ZZR1400 ja Busa ovat, mutta kyllähän monikäyttösyys ja hauskuuskerroin, mukavaa foorumia ja mallikerhoporukkaa unohtamatta, on noissa mainituissa aivan eri luokkaa kuin varsinaisissa matkapyörissä. Tosin Busan hinta on kyllä erinomasen paljon kiinnostavampi kuin ison Setorin.
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  7. #7
    Ei piä olla sokkee vaikha kahthookin vain yhenvärisillä laseilla...
  8. #8
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Ei piä olla sokkee vaikha kahthookin vain yhenvärisillä laseilla...
    No, hyvinhän Toimeve perusteli kantansa.

    Kysymys. Vipottiko yhtään 311 kmh. On kyllä aika saavutus.
    <p>.</p>
  9. #9
    Lainaa sefo kirjoitti Katso viesti
    ...ja vielä kaksi äänenvaimenninta...
    Makuasioita http://www.moottoripyora.org/keskust...n-pakoputkisto
  10. #10
    Viime kesänä 3:lla laukulla 2 päällä Busalla:lähtö Rostockista 07.15 perillä Itävallan Alpeilla Serfauksessa n.18.00 ja matka 970 kilsaa.Kuski 120kg ja 188cm ja eukko huomattavasti snadimpi,joten kyllä sillä matkaa tekee.Toki parempiakin matkapyöriä löytyy,mutta mä tykkään busasta
    Kela racing club, factorydriver
    Hayabusa K8
    alias buslake
  11. #11
    No tuohan ny tiedetään Raiteri......mistä sää tykkäät...

    PS. Raiteri, huomenna pe klo 18 alk. Mummolassa tämän kesän reissun kuvailtamat...welcome!
  12. #12
    Eikai Suzuki-mies, mitään kansivikaista Kasawikaa rupee osteleen???



    600-800km tullu ajeltua päivässä, ja yli 12 tunnin päiviä Norjassa Gen II:lla. Tosin yksi päällä, mutta kuitenki
    Hajapusanisti
  13. #13
    Lainaa Huhan Kolli kirjoitti Katso viesti
    Eikai Suzuki-mies, mitään kansivikaista Kasawikaa rupee osteleen???



    600-800km tullu ajeltua päivässä, ja yli 12 tunnin päiviä Norjassa Gen II:lla. Tosin yksi päällä, mutta kuitenki
    Siis tarkoitatko tosiaan että 600-800km ja vielä saman päivän aikana??? Aivan uskomatonta tykitystä
  14. #14
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Siis tarkoitatko tosiaan että 600-800km ja vielä saman päivän aikana??? Aivan uskomatonta tykitystä
    Zot Zot, pientä rajaa. Tuollaista päivälegiä kutsutaan suoriutumiseksi, olipa vehje mikä tahansa, ja varsinkin, kun se on Busan kaltainen laite.
    Tykittäminen onkin toinen juttu. Eri mieltä?
    <p>.</p>
  15. #15
    600-800 on ihan oikeasti vasta kevyt päivämatka. Joku 1000km on jo kohtuullinenn suomessa ajettuna.
    Ajomatkaa rajoittaa ainakin minulla se että illalla tekee mieli päästä nukkumaan jossain vaiheessa ja jollei ole varattua hotellia niin sitten pitää kohtuullisen ajoissa alkaa etsimään paikkaa. Tukholma-Amsterdam on jo kohtuullinen päivämatka, samoin Tukholma-München. Kumpikin on hiukan alle rautaperseen. Eli pikku juttuja.
    Kun ajaa 6000km/6pv putkeen niin tietää ajaneensa :-). Sitä varten moottoripyörät on, ei ne mitään näyttelyesineitä ole. Ei se matkan pituus kilometreistä ole kiinni vaan asenteesta.

    ismo
  16. #16
    Pekingin kannattaa käydä testaamassa myös zzr1400 ja lisäisin samaan listaan myös bmw 1200 ja 1300s:n.

    PS. Tollasia alle 800km päivälenkkejä ajelee kusiais kyykylläkin.
  17. #17
    Mun vertailu perustuu kokemusperäiseen mielipiteeseen. En tarkoittanut(kaikille Busa-uskovaisille tiedoksi!) että Busa olisi huono matkapyörä tms. Olen ajanut Busalla mm. yli 9000 kmn Euroopan reissun ja pitkällisen kokemuksen perusteella mun mielipide ja näkemys on että Zetori on selkeesti vaan vielä parempi häkkyrä moninaiseen matkapäristelyyn, sportti- ajoa, baanaa, ym. Ja kun alavääntösekoilukin on poissa niin kyllä Kawalla kelpaa päästellä...
  18. #18
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Mun vertailu perustuu kokemusperäiseen mielipiteeseen. En tarkoittanut(kaikille Busa-uskovaisille tiedoksi!) että Busa olisi huono matkapyörä tms. Olen ajanut Busalla mm. yli 9000 kmn Euroopan reissun ja pitkällisen kokemuksen perusteella mun mielipide ja näkemys on että Zetori on selkeesti vaan vielä parempi häkkyrä moninaiseen matkapäristelyyn, sportti- ajoa, baanaa, ym. Ja kun alavääntösekoilukin on poissa niin kyllä Kawalla kelpaa päästellä...
    Ehkä kawasialla uskaltaa nykyään ajaa, mulla on huonoja kokemuksia zz1100:sta, se kun jätti Montpelieriin kolmospytyn laakeroinnin petettyä ( taisi olla joskus 98, tuli ajettua Travemündestä tuonne, tarkoitus oli jatkaa Fungirolaan mutta matka pysähtyi tuonne hetkeksi).

    Jos tosissaan matkaa ajaa niin joku LT on myös ihan hyvä, tosin sillä tosinopeat siirtymät ovat utopiaa. Ehkä joku K1200GT voisi olla myös hyvä.

    ismo
  19. #19
    Kyllä se vaan Norjan teillä rupee oleen ihan tarpeeksi 6-800 kilsaa. Suoraa ja tasaista tietähän ajaa vaikka horisonttiin.
    Hajapusanisti
  20. #20
    Moi

    Itsellä toinen Busa menossa ja samaan käyttötarkoitukseen hommattu kuin ketjun aloittajalla oli tarkoitus. Mielestäni pyörä on hyvä kompromissi kaikkiin käyttötarkoituksiin. Päivämatkat ovat (tai satulassa istumisaika) enemmän asenteesta ja halusta kuin pyörästä kiinni. Itse olen ajellu mm Tukholmasta Brysseliin saman päivän aikana ja yli 1000km ajopäiviä joka kesä. Aiemmin minulla oli ZZR ja sillä suoriutui yhtä mainiosti päivämatkoista (joku kehui sitä paremmaksi => varmasti 2012 malli voi ollakin, mutta hinta +22000€!).
    Busasta kuulee usein mainittavan huonon ajoasennon (kädet/ selkä puutuu), mutta ainakaan itselläni ei ole niistä kokemuksia.
    Pyörään saa vaikka mitä härpäkettä millä sitä pystyy modaamaan "Bandit" maisemmaksi. Ehkä edullisin ja hyödyllisin on kuitenkin mainitsemasi katteen vaihtaminen. Pyöriin kuuluu tuunaus ja siksi suosittelen että ajelee ensin vakiolla ja ajan myötä kun huomaa tarpeet omasta näkökulmasta fiksaa itseä ärsyttävät asiat kuntoon.
    Vakio penkit ovat mielestäni hyvät, mutta varmasti joku suosittelee geeli istuinta. Takapenkkiläinen on myös erittäin tyytyväinen pyörään jolla oli yllättävän suuri vaikutus uutta Busaa hommattaessa.

    Eli kaupoille vain mars mars!
  21. #21
    Lainaa temetsu kirjoitti Katso viesti
    Pekingin kannattaa käydä testaamassa myös zzr1400 ja lisäisin samaan listaan myös bmw 1200 ja 1300s:n.

    PS. Tollasia alle 800km päivälenkkejä ajelee kusiais kyykylläkin.
    Tarkoitus on käydä kyllä ajamassa ZZR1400 ainakin kunhan tulee jonnekkin lähelle hyväkuntoinen uudehko sellainen myyntiin. Mielellään koeajaisin tietty tuon BMW1200s ja iso gessukin pitäis koeajaa.

    Perskules kun haluaa kaikkea, mut mihinkään FJR matkalotjaan en halua sotkeutua. BMW1200s on hienon näköinenkin, kuten myös busa.. riippuu henkilöstä tietty kaikki ei tykkää, ja sit Kawasaki 1400ZZR ai mikä namu tekis mieli sitä uutta 2012 mallia..

    No koeajetaan kaikki kunhan kevät tulee. Sitäpaitsi tuo minun ZRX1200s on helvetin hyvä ajettava. Jotenkin vaan nälkä kasvaa syödessä ja välillä tuntuu ettei mopo kulje tarpeeksi.
    ZZR1400
  22. #22
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Zot Zot, pientä rajaa. Tuollaista päivälegiä kutsutaan suoriutumiseksi, olipa vehje mikä tahansa, ja varsinkin, kun se on Busan kaltainen laite.
    Tykittäminen onkin toinen juttu. Eri mieltä?
    Mutta eihän tuo voi olla totta jopa 600-800 km/d ja vielä busan kaltaisella laitteella, aivan uskomatonta myrkytystä
  23. #23
    Lainaa nenoat kirjoitti Katso viesti
    Mutta eihän tuo voi olla totta jopa 600-800 km/d ja vielä busan kaltaisella laitteella, aivan uskomatonta myrkytystä
    Ja metriäkään busalla ei ole tullut ajettua
    Puuttuva ajotaito korvattu teholla!
    Suzuki Hayabusa -09 (rek. -10)
    Suzuki Hayabusa -07
    Suzuki 1200s bandit -03
    Kawasaki zx10r -06
    Honda 600cbr -98
  24. #24
    Lainaa sam77 kirjoitti Katso viesti
    Ja metriäkään busalla ei ole tullut ajettua
    Ei niin kun harrastan enempi noita matkapyöriä
  25. #25
    Yhden ainoan kerran olen ajanut Busalla matkaa. Vein kaverin ostaman pyörän Jyväskylästä Halmstadiin yläkautta, ja tulin vaihtopyörällä eli K1200S:llä takaisin samaa reittiä.

    Itse ottaisin ihan kaikissa tapauksissa tuon Bemarin matka-ajoon, mutta ei bussillakaan ajellessa paha ollut. Kuskin kokoluokka 185 ja miehen kokoinen.

    Yleisesti ottaen ajelen aika pitkiä siivuja kun olen sillä päällä, siis tonnin siivuja normaalisti ja epänormaalissa mielentilassa rautaperseitä erilaisia. Täytyy vaan sekin sanoa, että oikealla matkapyörällä (katteet, ajoasento, varusteet, laukut) on sen tonnin vedon jälkeen aivan tuore, matkakyykyllä jo tuntuu. Samoin reissatessa laukuista on aika paljon käytännön hyötyä. Tätä hyötyä sitten maksellaan takaisin passoille päästyä, ei ole samaa tunnelmaa... Tosin ei ole isolla sportillakaan sen jälkeen kun supermotolla on ajanut niitä tiukimpia kippuroita!
  26. #26
    Busanistit on hyvä foorumi mutta sanoisin että kannattaa kysyä myös täältä sillä täältä voi saada puolueettomampia mielipiteitä.

    Itse esimerkiksi entisenä busanistina en enää selaa busanistit foorumia mutta .ORGia luen. Joku joka ei pidä hayabusasta jostain syystä tuskin lukee busanistit foorumia.
    F4i Sport '02 -> ZX12R '05 -> Hayabusa '09 -> Ducati 1098 '09 -> pyörätön
  27. #27
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    No, hyvinhän Toimeve perusteli kantansa.

    Kysymys. Vipottiko yhtään 311 kmh. On kyllä aika saavutus.
    ...sori, tämä kysymys jääny huomiotta: ei vipottanu. Tuo matkalehemähän mennee ku juna. Myös noissa isoissa (tarkennettuna: minulle isoissa) vauhdeissa. "Esson baareissa" kun kuuntelee juttuja, niin vähinthänki joka toinen moottoripyörällä ees jonku kilometrin kruisaillu on ajanu yli kolmiasattaa ja vielä normi liikenthen seassa. Minusta ei olis siihen(kään).
    Hayabusa -01 mm. Norjanreissusta albumilinkki! kuva s. 7

    319km/h Hallin kentällä 2014 liki 160tkm ajetulla tourinki-Busalla
  28. #28
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Tarkoitus on käydä kyllä ajamassa ZZR1400 ainakin kunhan tulee jonnekkin lähelle hyväkuntoinen uudehko sellainen myyntiin. Mielellään koeajaisin tietty tuon BMW1200s ja iso gessukin pitäis koeajaa.

    Perskules kun haluaa kaikkea, mut mihinkään FJR matkalotjaan en halua sotkeutua. BMW1200s on hienon näköinenkin, kuten myös busa.. riippuu henkilöstä tietty kaikki ei tykkää, ja sit Kawasaki 1400ZZR ai mikä namu tekis mieli sitä uutta 2012 mallia..

    No koeajetaan kaikki kunhan kevät tulee. Sitäpaitsi tuo minun ZRX1200s on helvetin hyvä ajettava. Jotenkin vaan nälkä kasvaa syödessä ja välillä tuntuu ettei mopo kulje tarpeeksi.

    Tässä sarjassa meikäläisen näkövinkkelistä varsin oleellisesta on ero, että onko mieltymys enemmän ketjupolttajien kerhoon, vai keppikakkoslaisiin.
    <p>.</p>
  29. #29
    Lainaa Peking kirjoitti Katso viesti
    Pääasiallisena käyttönä lähiseudulla ajelu mutta myös pitkään matkantekoon pitää soveltua ja niin että isokokoisen kuljettajan lisäksi emäntä ja laukut mahtuu kunnolla kyytiin.
    Vaikka ensisilmäys muuta kertoisi, niin Bemut K 1200-1300 S on tiloiltaan eri luokkaa kuin Busa, myös ässän ajoasento on mielestäni enempi matka-ajoon sopiva. Kun Busaa joskus kokeilin, niin ahtaanoloiselta se tuntui ja mielestäni siinä oli ässään verrattuna vähemmän hyvä ajoasento. Busa taitaa olla ~15 cm lyhyempi, muistelisin.. Hinta on kylläkin paljon parempi
    Kannattaisi varmaan koeajaa kaikki varteenotettavat vaihtoehdot..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  30.  
  31. #30
    Kolmas busa menossa.
    Ajo tourinkia suomessa ja euroopassa. Usein täys laukkusatsi kiinni ja rva takana.
    Jonkun verran työmatka-ajoa ja vähän ratailua.

    Jokaiselle löytyy mieleinen fillari alle, mutta busassa on erittäin luotettava ja nopea kaveri vähän joka ajoon.
    Sanoisin, että käyppä ajamassa kaikki yllä mainitut ja sitten vasta valitset.

    tv. 188cm ja yli 100kg

    https://picasaweb.google.com/jussim76/Iphonesta
    TEAM CAMPARI
    BMW R1250 GS Adventure

    EST,LT,LV,SWE,DEN,PL,GER,AUT,ITA,CRO,SUI,LU,SLO,SV K,HUN,SRB,BIH,RO,UA,MNE,FRA,NL,BE,

    http://ekoteko76.blogspot.fi
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen