Tulokset 1:stä 27:een 27:sta
  1. #1
    Mä en löydä tolla uudella haulla sitte kerrassaan mitään. Varsinkin toi kehitteempi haku tuntuu olevan ihan suolesta. Esimerkkinä vaikka semmonen, että koska en muista mitä olen milloinkin jutellut, haen omalla nimimerkilläni kirjoitetut tekstit. Tällä hetkellä haku antaa tulokseksi neljä vastausta. Anteeksi, viisi, joista yksi ei näy (Tulokset 1:stä 4:een 5:sta).

    Oisko tohon jotain käyttöohjeita, vai onko se vaan oikeesti noin huono? Edellisen foorumin haku oli selkeä ja toimiva.

    Pahoittelen, jos tästä on jossain keskustelua, en löytänyt haulla
  2. #2
    Lainaa MadMan kirjoitti Katso viesti
    Mä en löydä tolla uudella haulla sitte kerrassaan mitään. Varsinkin toi kehitteempi haku tuntuu olevan ihan suolesta. Esimerkkinä vaikka semmonen, että koska en muista mitä olen milloinkin jutellut, haen omalla nimimerkilläni kirjoitetut tekstit. Tällä hetkellä haku antaa tulokseksi neljä vastausta. Anteeksi, viisi, joista yksi ei näy (Tulokset 1:stä 4:een 5:sta).

    Oisko tohon jotain käyttöohjeita, vai onko se vaan oikeesti noin huono? Edellisen foorumin haku oli selkeä ja toimiva.

    Pahoittelen, jos tästä on jossain keskustelua, en löytänyt haulla
    Itse totesin aivan saman kun etsin euroopan teiden tiemaksuja. Tiesin sellaisen keskustelun olevan mutta etusivulla haku ei antanut yhtään vastausta. Vasta kun menin "keskustelu" -puolelle niin haku antoi tuloksia.
    Esim. PHPBB-keskustelualustalla voi valita mistä hakuja tekee vai kaikkialta. Tässä tuo ei oikein toimi loogisesti.
    Life is an adventure that requires correct equipments.
    'R1200GSA
  3. #3
    Virkistävää, että jollain muullakin on sama ongelma
    ... jotain piti muistaa
  4. #4
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sul on joku täppä jossain tai joku valinta jotain joka sössii sen sun haun.
    Been there, done that, moni muukin.
    Onnea sen etsintään/ se haku kyl toimii kunhan osaat käyttää.
    Kyllä toi haku on ihan persiistä. Uskomatonta että sitä ei näin uuteen softaan saatu kuntoon.

    Paremmin löytää kun hakee googlella.

    esm: zx12r site:moottoripyora.org
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  5. #5
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kehittynyt haku -> Hae yhdestä sisältötyypistä, älä koske hakutapaan, oma nikki kohtaan "Käyttäjätunnus", ruksi "Tarkka nimi" ja valitse "Hae viestit käyttäjältä". Suurin osa noista on defaulttina tolleen. Mulla antaa 20 sivullista hittejä eli maksimimäärän.

    Samoin tuosta yläpalkissa olevasta pikahausta tulee 20 sivullista hittejä kunhan tekee sen foorumisivulta käsin eikä esim. etusivulta.
    1000
  6. #6
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Toi uus haku on kyllä pirun monimutkanen käyttää. Yleensä käytän tota hakua samaan kuin Mädäri ja haen viestiketjuja joihin olen itse kirjoittanut. Jotain kertonee haun käytettävydestä, että kertaakaan en ole vielä ekalla yrityksellä löytänyt sitä mitä etsin. Yleensä jollain kymmenennellä yrityksellä on kaikki täpät oikeessa asennossa. Jotain kertoo haun käyttäjäystävällisyydestä sekin, että vaikka hakua on onnistuneesti käyttänyt muutaman kerran, joutuu joka kerta arvailemaan uusiksi, että mitkä ne asetukset olikaan.

    Esim. Miksi pitää olla kaksi (tai kolme) vaihtoehtoa haulle, jos toinen niistä ei löydä mitään? Mikä ihmeen ero on haulla hae yhdestä sisältötyypistä ja hae useista sisältötyypeistä? En muista kumpi, mutta toinen noista ei yleensä löydä yhtään mitään, eli jotain eroa noilla kai on? Ja miksi ihmeessä tuo "Hae" -nappi on useammassa paikassa? Hakeeko se eri kriteereillä kun painaa eri nappia vai onko se saman napin kopio? Esimerkkinä google, niillä on vain yksi nappi, on sen verran helppo käyttää, ettei tartte arvailla. Mitä tarkoittaa kenttä Tagi? Mikä h*lvetti ylipäänsä on tagi? Entäs kenttä sanan "vastauksia" edessä? Pitäisikö tuon olla tyyliin "5 vastausta" eikä "5 vastauksia"? Mitä eroa on sillä, että hakeeko viestit vai foorumi? Viestit on mun käsityksen mukaan foorumilla, joten eikö tuokin ole turha valinta?

    Kiitos ja anteeksi.

    Edit. Niin juu, kyllähän niitä hittejä yleensä tulee vaikka kuinka paljon, mutta yleensä ne ei kyllä liity siihen haettuun aineistoon millään tavalla.
    Superbike #7
  7. #7
    Mä en oo tolla haulla vielä kertaakaan löytäny ketjuja mitä oon etsinyt. Se on yksinkertaisesti rasittava käyttää.
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  8. #8
    HA! Nyt löysin jotain kerrankin tuolla uudella haulla! paitsi että:

    "Tulokset 1:stä 8:een 20:sta "



    Loppuja 12 hakutulosta ei sitten löytynytkään mistään...
    Nordöstersjökustartilleriflygspaningssimulatoranlä ggningsmaterielunderhållsuppföljningssystemdiskuss ionsinläggsförberedelsearbeten
  9. #9
    Google hakua tulee käytettyä,tuo org.oma on kyl...
    Sachs 50cc 6x, Solifer SM 50cc -78 ... Vt750 - 06, FJR -07, VFR 1200 XC => KTM 1290 SAS />Alias/karivei
  10. #10
    Lainaa karivei kirjoitti Katso viesti
    Google hakua tulee käytettyä,tuo org.oma on kyl...

    Jep, samat käytöt ja esimerkiksi hakemallla etusivulta suoraan vaikkapa hakusanoilla "Olitko se sinä 2013" mikä oli ensimmäinen vastaantuleva vastaus oli ettei yhteen löydy. Jossain lienee ongelmaa
    Viimeksi muokannut: seppo02; 09.05.2013 klo 01:39.
    Ktm 1290 SAS 06/2022
    Grizzly 450 02/2009 lumitöissä
  11. #11
    Meikälle pitäs kans olla semmonen tyhmän pojan haku siinä alla.

    Eli siihen kirjoitettas sana tai sanat joita haetaan ja sit ku napauttas enteriä niin se ettis ne sanat foorumilta.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  12. #12
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Meikälle pitäs kans olla semmonen tyhmän pojan haku siinä alla.

    Eli siihen kirjoitettas sana tai sanat joita haetaan ja sit ku napauttas enteriä niin se ettis ne sanat foorumilta.
    Tähän se perinteinen plus yks.

    On tää jumalauta, ettei niin yksinkertaista asiaa, kuin haku saada kuntoon.
    Etsi keskusteluista vaikka Delvac... Ei löydy etusivun haulla.
    Tähän monet kirjoittaa pyörähistoriaansa.
    Niin mäkin. ...Ne on kaikki olleet nopeita ;D

    Speed kills..........but only the dumb and the inexperienced!

  13. #13
    Etsi keskusteluista vaikka Delvac... Ei löydy etusivun haulla.
    Plus yksi tälle
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  14. #14
    Voisko tohon yläpaneeliin saada suoraan googlen haun? Itsekin olen aina toisinaan käyttänyt googlea apuna kun olen täältä koittanut löytää jotain
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  15. #15
    Lainaa Heksa kirjoitti Katso viesti
    Etsi keskusteluista vaikka Delvac... Ei löydy etusivun haulla.
    Veikkaan hakukoneen ylikuormitusta ja totaalista sekoamista tämän johdosta
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  16. #16
    Laitetaan nyt tähän ketjuun tällanen kysymys.
    Onko jossakin semmonen "nappi" millä sais haettua semmoset ketjut joihin itte on kirjottanu?
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  17. #17
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa cb-61 kirjoitti Katso viesti
    Laitetaan nyt tähän ketjuun tällanen kysymys.
    Onko jossakin semmonen "nappi" millä sais haettua semmoset ketjut joihin itte on kirjottanu?
    Klikkaa omaa nimimerkkiäsi, tuosta avattaren päältä
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  18. #18
    No perhana... eipä ollu vaikeeta.
    zx-10r -2004 => yzf-r6 -1999 => transalp
  19. #19
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Klikkaa omaa nimimerkkiäsi, tuosta avattaren päältä
    Tuolta yläreunasta se ei tunnu onnistuvan vaikka loogisesti olisi juuri siellä. Vaikka siinä Historia -kohdassa.

    Emmä muuten, mut ku en muista mihin oon kirjottanu jotta löytäisin paremman paikan. Siksi mä vastaankin tähän jotta on jatkossa yks paikka mistä helposti löytää oman nikin...
  20. #20
    Minä en myöskään saa haulla mitään järkeviä tuloksia tai edes haettua valituista osioista.

    Esim. hakusanalla "KTM" tulee ilmoitus "Hakusi ei tuottanut tulosta. Kokeile toisella hakusanalla."
    Onko edes mahdollista hakea esim. "Varaosat, tarvikkeet ja tallirojut," osiosta hakusanalla jotain?

    Aika onneton systeemi tai sitte en vaan osaa.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  21. #21
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Ulkomuistista vetäen alle 4 merkin haut ei tee mitään, olisi raskas operaatio näin isosta kannasta.
    1000
  22. #22
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Google löytää nätisti kun laittaa hakusanan lisäksi site:moottoripyora.org
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  23. #23
    No ei kyllä mun mielestä.

    Jos yritän hakea esim. tuolta myyntipalstalta googlella, niin tuloksia kyllä löytyy, mutta tulos ei ikinä ole sillä sivulla enää missä se on ollut kun google on indeksoinut sivun.

    En ole löytänyt mitään järkevää tapaa etsiä myynnissä olevia kamoja vaan ne pitää kahlata vaan läpi sivu kerrallaan.
    KTM 690 Enduro R -2014
    Moto Guzzi Griso 850 -2007
    Yamaha XT660 Z Tenere -2009
    Ducati Monster 696 -2008
    Triumph Scrambler -2008
    H-D Sportster 883 L -2007
    Kawasaki ZR-7 -2000
  24. #24
    Lainaa Hannula kirjoitti Katso viesti
    Kehittynyt haku -> Hae yhdestä sisältötyypistä, älä koske hakutapaan, oma nikki kohtaan "Käyttäjätunnus", ruksi "Tarkka nimi" ja valitse "Hae viestit käyttäjältä". Suurin osa noista on defaulttina tolleen. Mulla antaa 20 sivullista hittejä eli maksimimäärän.

    Samoin tuosta yläpalkissa olevasta pikahausta tulee 20 sivullista hittejä kunhan tekee sen foorumisivulta käsin eikä esim. etusivulta.
    Talla tavalla se antaa ketjut johon on kirjoittanut. Miten loytaa yksittaiset viestit muuten kuin kelaamalla ketjun lapi?
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  25. #25
    Lainaa GoSpel kirjoitti Katso viesti
    Talla tavalla se antaa ketjut johon on kirjoittanut. Miten loytaa yksittaiset viestit muuten kuin kelaamalla ketjun lapi?
    Hae yhdestä sisältötyypistä -> Tarkka nimi (käyttäjätunnus) ja lisävalinnoista "Näytä tulokset millaisina: viestit"
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
  26. #26
    Lainaa mico kirjoitti Katso viesti
    Hae yhdestä sisältötyypistä -> Tarkka nimi (käyttäjätunnus) ja lisävalinnoista "Näytä tulokset millaisina: viestit"
    Spike klepel en 'n donkie gat, sehan toimii, dankie.

    Arvaisin, etta haku on ihan pateva mutta hankala kayttaa jos ei tieda kaikkia functioita.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  27.  
  28. #27
    Lainaa pupu kirjoitti Katso viesti
    Klikkaa omaa nimimerkkiäsi, tuosta avattaren päältä


    Tätä oon ettiny ties kuinka pitkään, kannatti uhrata aikaa ja käydä tämä osasto läpi

    Onko toista tapaa löytää kirjoittamia juttua? ( jos vaikka ei löydy ensimmäistäkään viestiä, että vois tota nimimerkkiä painaa tosta?)
    Gsx-r 1000 k8