Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Laitetaan nyt tälläinen ketju pystyyn sunnuntain fiilistelyksi.

    Eli miksi valitsit Aprilian pyöräksi?

    Itsellä mennyt näin: Mopoikäisenä, tai hieman sen alle tuli rakennettua itselle vanhemmilta salaa Solifer SM osista ja mm. kaatopaikoilta löytyneistä ja kavereilta ostetuilta osista. Voi sitä riemua kun ensimmäiset savut sai ulos. Heti oli päästävä tienpäälle joku vanha muoviruukku päässä, jonka pystyi kääntämään päänympäri 360 astetta ilman että niskaa tarvitsi liikuttaa. Ajamisen riemu oli uskomatonta, alaikäisyys toi vielä hurjaa jännitystä. Kipinä ajamiseen oli syntynyt eikä ole himmennyt.

    Opintojen ja pakollisten köyhistelyjen jälkeen sain hankittua oman pyörän. Siihen asti olin lainapyörillä ajallut satunnaisesti. Trumppa tarjosi mukavia kilometrejä, mutta sai pian vaihtua isompaan trumppaan. Kivoja pelejä, mutta jotain puuttui, olisiko ollut sitä luonnetta?

    Sitten tein "virheen" ja kävin kokeilemassa Tuonoa. Oho. Se oli PAKKO saada. Tuli mieleen teinipojan into, tehoa hieman enemmän kuin Soliferissa mutta ajamisen riemu oli jotain aivan loistavaa. Näin fiilistellen tuntui että oli päässyt harrastuksessa perille. Nyt kun on pyörä jo talviteloilla, voi vaan odottaa ensikautta että pääsee ajelemaan typerän leveä hymy kypärän sisällä. Näin täällä.

    Johan tuli fiilistelyt tosissaan, vaikka ei ole edes krapula.
    Tuono 1000 R -07
    Ex S3 -05
    Ex S4 -04
  2. #2
    Ratavastaava tamik87:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi May 2012
    MotOrg ry jäsen
    No itsellä hyvin pitkälti samanlainen nuoruuden tarina kun sinulla (kuten varmaan aika monella muullakin täällä).

    Kevarina oli aprilian RS 125 jonka ostamisen mahdollisti motoristi isäni rahallinen avustus. Hän kun ei halunnut mitään romua pihaan riesakseen. Tästä jäi pysyvä aprilia kipinä. Onhan niitä ärkuutosia sun muita kerennyt olemaan tässä välissä.

    Nakupyöriin innostuin koeajettuani 2006 vuosimallin tuonoa. Ei ollut kuitenkaan varaa siihen, joten päädyin ostamaan trumpan speed fourin. Oli aivan uskomattoman makea peli, mutta neljän kesän jälkeen rupesi kaipaamaan hieman lisää vääntöä.

    Vihdoin myös rahatilanne mahdollisti tuonon ostamisen. Päädyin 2005 eli vanhemman mallin tuonoon, sillä siinä oli mielestäni enemmän viimeistelyn makua ja vaikutti luotettavammalta peliltä kuin uudemmat. Vehje olisi pysynytkin tuonona ellei kaverini olisi houkutellut minua rata-ajon maailmaan. Nykyisin "tuononi" muistuttaa enemmän milleä kuin tuonoa, mutta nakupyörän luonne löytyy edelleenkin. Olkoot nyt lähempänä "1000cc twini speed fouria".

    Mutta näissä italiaanoissa ja erityisesti V2 moottoreissa on kyllä tuhat kertaa enemmän luonnetta ja fiilistä kuin tunnottomissa sähkömoottoripyörissä kuten trumpan speed triple ja suurin osa japanialaisista. Jos vaan rahaa riittää niin pysyn merkissä jatkossakin!
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä
  3. #3
    Kun MOTO 6.5 aikoinaan ilmestyi, niin se jätti varauksen aivolohkon pimeälle puolelle. Siellä se sitten kummitteli kaikki nämä vuodet, kunnes tänä syksynä oli oikea hetki hommata sellainen.
    MOTO tuli hommattua vain ulkonäön, Italialaisuuden ja harvinaisuuden takia. Voi olla, että siitä tulee minun yksi vähiten ajetuista pyöristä.
  4. #4
    RSV4, koska se oli/on ajettavuudeltaan paras mitä olen testannut. Lisäksi hinta/laatu, tai se miten saa rahoille vastinetta, oli kohdallaan. Plussana myös upealta kuulostava V4-kone.
  5. #5
    Menin taannoin haahuilemaan liikkeeseen jossa kaupan setä kehoitti kokeilemaan Tuonoa, vaikka olin ilmaissut epäilyni twinejä kohtaan koska kokemuksesta pidin niitä tehottomina puksuttajina. Melkoista varmuutta osoittaen myyjä ilmoitti tekevänsä koeajoni aikana paperit valmiiksi. Paprut oli tosiaan valmiit kun kurvasin takaisin pihaan ja siitä olikin nimenkirjoituksen jälkeen mukava lähteä räyhäpelillä liikkeelle. Eikä ole tähän päivään mennessä kaduttanut vaikka nutullaankin on käyty
    <br />
  6. #6
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Tauno on kyllä kadulle hyvä peli. Yleensäkin tuo twinin potku alhaalta tekee katuajamisesta riemastuttavaa. Näin ne kotarikuskitkin raportoi. Lisäksi Tauno (vanha) ei ole perinteinen kompromissinaku. Plussat siitä.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  7. #7
    Oikeastaan Aprilia tuli vain siksi, kun sopivasti sattui tulemaan tuo Factory "Tauno" tarjolle ja myyjälle kelpasi silloinen ST4 vaihdossa ja pyörät vaihtuikin ihan kohtuullisella välirahalla.
    Muutenkin järkevänhintaiset pyörävaihtoehdot oli silloin 2010 aika vähissä, kun oikeastaan se mitä itse halusin oli V2/ei-japsi/ei-kyykky/ei clipareita/hyvä alusta jne.
  8. #8
    Testasin silloin noin-98 ekaa RSV:tä kun ne tulivat Suomeen, ja pyörä tuntui käteen tosi mukavalta. Kun mallia hieman muutettiin 2000- niin se muuttui myös ergonomialtaan paremmin "atleettiselle" (170cm/90kg) vartalolleni sopivaksi. Ostin sitten ensimmäisen RSV:ni 2002. Kai sitä halusi vähän jotain muuta kuin sen saman Gixerin joita tulee sata päivässä vastaan, lisäksi Apriliassa ei tarvinnut maksaa nimestä ekstraa (vrt Ducati). Toistaiseksi ne kolme RSV:tä (2002,2004 ja 2007) ja nyt 2010 V4Factory ovat tuon -04:n laturia lukuunottamatta toimineetkin ilman ongelmia, kaikilla olen ajanut siinä 30-50.000 km.
    Eka RSV:ni (NU-160) näytti olevan tänä syksynä hylkykuntoisena Hesan p&m:ssä.
  9. #9
    Tuomo V4 koska hakusessa oli nakupyörä, ja tää nyt säväytti koeajollaan eniten tarjolla olevista
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM
  10. #10
    Eläkeläinen pupu:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2005
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Sain halvalla
    "Puput on kyllä suloisia, muttei kovin älykkäitä"
  11. #11
    Ostin Ducatin 916 verovapaana pienen kiristyksen takia (velipoika asialla) ja tykkäsin heti. Kun karessi tuli täyteen prätkä lähtikin veljelle ja aloin miettimään uutta tilalle taas verovapaana. Koska Ducatin vanhaa mallia ei enää saanut ja kaipasin vähän mukavampaa ajoasentoa niin V2 vehkeissä ei oikein valinnan varaa ollut muita kuin Aprilia RSV-R. Satuin löytään vielä 03 Colin Edwarts replikan myynnistä suomessa ja kaupat tuli.
    Täytyy myöntää että välistä tuntuu että menee hieno pyörä hukkaan mun reissaamisessa, mutta mutkapätkälle kun pääsee niin hymy on korvissa.

    Kävin kokeilee tuota uutta RSV4 ja siinä olis seuraava peli jos rahapoliittinen tilanne sen joskus sallii.
  12. #12
    Joskus vuonna 2003 työkaveri osti itselleen uuden RSV mille R:n. Pyörän ulkonäkö ja äänet vapaammilla putkilla saivat ainakin minulle tunteen että tuommoinen on joskus saatava. Aprilian hinnat ovat onneksi tulleet alaspäin sopivaan tasoon joka mahdollisti viime syksynä pitkäaikaisen haaveen toteutumisen.

    En ole kertaakaan ollut pettynyt valintaani.
    aprilia RSV mille R -01
  13. #13
    aprilia ... aprilia ? no näin se meni. kaksi kesää ilman pyörää ja kun koeajoin kikseriä muutama vuosi sitten, samalla ajoin myös apriliaa(mille) joka oli kalliimpi, hienompi ja munampi, mutta ei ollut varaa ostaa, joten päädyin kikseriin. joka myös oli elämäni rakkaus... Mutta nyt vanhempana ja "viisaampana" menin taas koeajamaan RSV;n ja kuin kohtalon viemänä se vaan oli ostettava . ja nyt kauhea polte ensikesää varten uuden rakkauteni kanssa kesälaitumelle
    Honda 1000XL -09
  14. #14
    RSV Mille sattu olemaan sopivasti tarjoolla kun etsin radalle sopivaa pyörää.
    Hyvä ajaa myös matkaa, todettu keväällä kun tuli ajettua Rautaperse ajo 1500 mailia/24h.
    Ongelmitta mennyt reilu 30tkm kahteen kesään.
    Live every day like it's your last
  15. #15
    Mulla on RSV1000R, vähän tuunailtu.Ajofiilikset,äänet,vääntö...Jotain muuta kuin japsipyörillä (ei moite,niitäkin on ollut).Ja olen käynyt testaamassa näitä viimeisimpiä tonnisia,hienoja pyöriä mutta en löytänyt yhtään syytä lähteä vaihtamaan.Jos ostan uuden niin Aprilia jää vielä varalle
  16. #16
    Rakkautta ensi silmäyksellä/koeajolla
    Sitä tehdään, mistä milloinkin nautitaan ;0)
    Aprilia Shiver 750
  17. #17
    Aprilia Mana 850 erittäin mukava ajaa automaatilla ja ketterä käsitellä.
    Suzuki GSX 1400-04 Honda CB 900 hornet-03 Suzuki GSX 1400-07 Aprilia Mana 850-08
    Kawasaki ZR-7-99 Yamaha FZ6N-07
  18. #18
    Sain halvalla, niin oli pakko ostaa.

    Puhdas heräteostos noin 5 minuutin miettimisen jälkeen.
    Trying is the first step towards total failure.

    Aprilia Tuono Factory '17
  19. #19
    Itsekkin siitä kevari ajoista lähteny liikkeelle.
    Elikkä Aprilia AF1-Futura 2 aloittelin moottoripyöräilyn.
    Kun ikää karttui lisää niin pääsin kokeilemaan isän silloista etv capoa ja heti tykästyin siihen v2 luonteeseen, että tämmöisellä koneella oleva pyörä pitää ehdottomasti jossain vaiheessa hankkia.
    Varsinaine eka iso pyörä oli sitte 2010 keväällä hankittu 750 -98 gixeri ,jolla tuli ajettua viime syksyyn asti.
    Mutta nyt sattui tammikuussa nettimotossa hinta/vm/km nähden kohdilleen ja tuli sitten kaupat tehtyä -05 vm rsv 1000r factorystä.
    Lumien sulamista ja ensimmäistä ajoa odotellessa..
    Suzuki PV->Suzuki R->Suzuki Solifer S1->Derbi Senda R1-02->Aprilia AF1 Futura2-92->Suzuki GSXR 750 SRAD -98->Aprilia RSV 1000 R Factory -05
  20. #20
    Lainaa _JiiHoo_ kirjoitti Katso viesti
    Mutta nyt sattui tammikuussa nettimotossa hinta/vm/km nähden kohdilleen ja tuli sitten kaupat tehtyä -05 vm rsv 1000r factorystä.
    Lumien sulamista ja ensimmäistä ajoa odotellessa..
    Onnittelut hienon pyörän hankkimisesta

    Toivotaan että sulla ei ihan yhtä paljon ole tiedossa murheita kuin minulla, ikäluokka on kuitenkin aika samoissa...
    Nimimerkillä viime kesänä 2kk:n aikana kolme tonnia huoltoihin
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  21. #21
    Lainaa D-Iivil kirjoitti Katso viesti
    Onnittelut hienon pyörän hankkimisesta

    Toivotaan että sulla ei ihan yhtä paljon ole tiedossa murheita kuin minulla, ikäluokka on kuitenkin aika samoissa...
    Nimimerkillä viime kesänä 2kk:n aikana kolme tonnia huoltoihin
    Kiitos, toivotaan parasta ja pelätään pahinta
    Suzuki PV->Suzuki R->Suzuki Solifer S1->Derbi Senda R1-02->Aprilia AF1 Futura2-92->Suzuki GSXR 750 SRAD -98->Aprilia RSV 1000 R Factory -05
  22. #22
    Lainaa _JiiHoo_ kirjoitti Katso viesti
    Kiitos, toivotaan parasta ja pelätään pahinta
    Mut sit jos jotain kilahtaa, niin mulla on melkeen koko kone olemassa mistä voin myydä varaosia
    Riku #666
    www.trackpunkracing.com
  23.  
  24. #23
    Bella passione
    Aprilia Tuono V4R aprc + KTM