Tulokset 1:stä 18:een 18:sta
  1. #1
    Moro!
    Isoa harrikkaa tekisi mieli mutta pörssi ei anna periksi joten olen alkanut kaavailemaan trumppaa ja näistä jompaa kumpaa. Kuvissa pyörät on molemmat hyvännäköisiä eikä näissä isoja eroja ilmeisesti olekkaan. Mutta kysymys kuuluukin minkä kokoisia pyöriä nämä ovat kun itse olen n.185cm100kg ja suht pitkä jalkainen, joten minkä kokoinen trumppa on verrattuna esim hd? jos sporan kokoinen niin auttamasti liian pieni mutta dynan kokoluokka olisi ihan jees. kiitos jo vastauksista!
  2. #2
    Seuraava teksti on täysin omaa, sekä suurelta osin provosoivaa ja subjektiivista mielipidettä...

    Asetelma ja kysymys kuullostaa oudolta?
    Osta se mikä tuntuu parhaimmalta, sun tapauksessa siis HD.
    Prätkä kuitenkin ostetaan ihan fiiliksellä. Ei tarvitse selitellä omia valintoja... Näin minäkin toimin aikoinani.

    Jos fyrkasta on kiinni, niin osta sitten vanhempi HD. Siis, jos työkalut pysyy handussa.
    Jos taasen halajat uudempaa, niin osta pyörä liikkeestä, hae käsiraha pankista ja loput rahoituksella. Näin minäkin toimin aikoinani.

    Ole niin kuin muut keski-ikäiset lakimiehet, hammaslääkärit, yms. Osta katu-uskottavuus, identiteetti, parempi itsetunto, miesten kunnioitus, naisten kaiho, jne. ja se HD.
    Unohda sumuisten saarten mystiset vehkeet.

    Trumpalla ajava on individualistisempi kuin HD:llä ajava. Kyllä joka jamppa HD:n tuntee, mutta kuka tuntee Trumpan pyöräpiirien ja vanhojen ukkojen lisäksi? Ei oma profiili juuri nouse...

    Käy koeajolla näillä pyörillä, ja päätä vasta sitten. Sekä HD:tä ja Trumppaa.
    Viiksettää vähemmän jatkossa...

    Jos nämä Trumpat on vielä mielessä, niin Americassa(sic!) on enemmän kromia ja blingiä. Jos mustasta tykkää, niin Speedy on valinta.

    Mulle valintani oli aikoinaan selvä, toisten puolesta on huono sanoa.

    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  3. #3
    America ja Speedmaster on aika lähellä toisiaan, koneet samaa kokoluokkaa. Amerikassa leveämpi tanko, mutta itse olen tykännyt paljon Speedmasterin ulkonäöstä. Aikanaan mietin itse harrikkaa, mutta kaupasta sanottiin että Spede pärjää ulkomitoillaan HD:lle. Eikun koeajamaan, pienihän se oli niinkuin 99% maailman pyöristä. Rocketti alle 2005...

    Karkeasti sanoisin että America ja Speedy sopii esim. naiselle kuin nyrkki silmään, helppoja ajaa ja ihan ripeitäkin. Tässä hieman ruumiinrakenne ja pituus vaikuttaa. Aavistuksen riuskemmille Thunderbird / Thunderbird Storm. Roksua en suosittele ja se onkin omassa kategoriassaan. Sitä ei kannata "kokeilla", sitä pitää haluta. Tämä on paljon omista mieltymyksistä kiinni, kaikkia näitä ajaa 175cm ihan ok.

    Sitten se seikka että vaikka HD:stä sanotaan sitä ja tätä, niin osissa ja osien saatavuudessa ym. on sitten valikoimaa riitävästi ja usein suoraan hyllystä. Ja se ääni! Trumpasta tiedetään että takuut ja osatoimitukset voi vähän takkuilla. Kyllähän ne sieltä aikanaan tulee ja jos ei ole kiire niitten kanssa niin eihän siinä... Itselle vaan käynyt muutamasti niin, että niitä osia on odoteltu pari kolme viikkoa keskellä kesää kun pyörä seisoo.
    "En mää *täss syyllist kaipaa yhtikäs, Lahtist ja konekiväärii mää kaipasin"

    Clutch - The Regulator
  4. #4
    Mä ostin vuonna 2006 Speedmasterin vm. -04 "kuin sikaa säkissä" eli en koeajanut, diggasin vaan ulkonäöstä. Ajoin sillä melkein 40tkm eikä harmittanut, mitä nyt perse puutui pidemmillä matkoilla. Mitään ei tarttenut korjata tolla matkalla, normihuollot, öljyt ja kerran kuluneet kaasuvaijerit vaihdatin.

    America on sama laite pienillä ulkonäkö eroavaisuuksilla, kuten aiemmin mainittiin. Mulla oli 790cc, 2007-> (muistaakseni) 865cc ja kaasarit muuttui ruiskuksi vähän tuon jälkeen. Siitä sitten pieniä ulkonäkömuutoksia vuosimalleittain, mutta peruskaura on pysynyt samana.

    Osien ja lisävarusteiden saanti kusi ennen ainakin pk-seudulla, kiitos edesmenneen HD-Centerin, mutta mitä olen asioinut Biketeamin kanssa, homma toimii jo paremmin. Noita vaihdettuja kaasuvaijereita jouduin odottamaan 7 viikkoa (en tosin Biketeamista vaan eräästä Turkulaisesta pyöräliikkeestä) kesän kynnyksellä ja turha kai kysyä vituttiko!

    Spede vaihtui neljän vuoden jälkeen Thunderbirdiksi, jolla ajoin vajaassa 1 1/2 kesässä karvan alle 12tkm, eikä sekään harmittanut. Kaksi vuotias Thunderbird vaihtui 22 vuotta vanhaan Harrikkaan ja nyt olen siellä mihin halusin päästä.

    HD:lle löytyy osia, uusia ja käytettyjä pilvin pimein. EVO -koneen lotkotusta ja saundeja ei peittoa mikään. Mun pyörä on 50tkm ajettu vm. -90, jossa kaikki toimii kuin uudessa. Viherpiperotkin tykkää, kun HD vie bensaa vähemmän kuin kumpikaan edellisistä Trumpista. Kaasari vs. ruisku, valitsen kaasarin. Ruisku tekee pyörästä tusinatuotteen ja itselleni riittää moinen peltikuorilla. Trumppa vs. HD vakuutusmaksuissa -> HD on puolet halvempi vakuuttaa, jos tällä nyt on merkitystä. Aivan sama jos kaikki tunnistaa pyörän, niinhän käy jo äänienkin puolesta ja jos vanhemmat herrasmiehet tulevat toteamaan, että onpa sulla hieno uusi pyörä, ei taida 22 vuotias uutta hävetä juurikaan, vai? HD:lla ajaessa ei edes perse puudu eli pyörä passaa senkin puolesta.

    Mieti siis tarkkaan mitä lopulta haluat. Minä vaeltelin varjojen mailla kunnes sain lopulta sen, minkä olin alunperinkin halunnut, en vain tiennyt/tiedostanut sitä siinä vaiheessa.

    Kaikki kolme siis hienoja pyöriä, mutta kovin äkkiä en vaihda HD:sta takaisin Trumppaan, ehkä jo senkin takia, että joku individualismi, oman profiilin nosto tai muu homostelu ei kiinnosta mua pätkääkään. Haluan vaan ajaa sillä, mikä tuntuu itselle oikealta. Tiedä sitten jos mieli joskus muuttuu???

    P.S. HD:n myötä vaimokin totesi; "Nythän sä olet ihan oikeasti alkanut harrastamaan", kun kaikki huollot sun muut kiristelyt tulee vanhukseen tehtyä itse, kun ei tartte takuista sun muista olla huolissaan. Täytyy myöntää, että ropaaminen on terapeuttista toimintaa.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  5. #5
    Budjetti ei ole kuin 6-max 7tonni ja siihen hintaan ei isoa hd:ta saa. Siksi siis triump ja trumppa on muutenkin ollut aina se "toinen" suosikki. Koko on se ainut ongelma ei muut asiat. Spora on ainut hd mihinrahat riittäisi mutta vaikka olisi siirtosarjat niin näyttää että olisi polvet suussa ja se ei vaan ole hyvä juttu! joten minkä kokoinen pyörä se trumppa siis on? Paljon isompi kuin spora? ja joo koeajamalla se selviäisi, mutta jos varmasti pieni jo heti alkuun niin en viitsi lähteä mihinkään pitkälle vain toteamaan tätä asiaa. Vastauksia siis koosta kiitos.
  6. #6
    [QUOTE=jäsen k;6113047]Budjetti ei ole kuin 6-max 7tonni ja siihen hintaan ei isoa hd:ta saa. Siksi siis triump ja trumppa on muutenkin ollut aina se "toinen" suosikki. Koko on se ainut ongelma ei muut asiat. Spora on ainut hd mihinrahat riittäisi mutta vaikka olisi siirtosarjat niin näyttää että olisi polvet suussa ja se ei vaan ole hyvä juttu! joten minkä kokoinen pyörä se trumppa siis on? Paljon isompi kuin spora? ja joo koeajamalla se selviäisi, mutta jos varmasti pieni jo heti alkuun niin en viitsi lähteä mihinkään pitkälle vain toteamaan tätä asiaa. Vastauksia siis koosta kiitos.[/QUOTE

    Americassa ja speedmasterissa on samat koneet. Eroja speedmasterin ja american välillä on, tupla levyt edessä, suorempi tanko, musta moottori ja erilainen etu lokari. Itselläni 2004 speedmaster ja ajo asento on ihan hyvä, itse olen 176cm.
    Jotkut lyhyemmät ovat valittaneet, että kädet eivät yllä niin hyvin tankoon speedmasterissa kuin americassa.
    Speedmaster on kyllä isompi minun mielestä kuin spora. Itselläni Speedmaster myynnissä nettimotossa hintaan 6990e. Ajettu ainoastaan vähän yli 8000km siis melkein uusi.
  7. #7
    Trumpan kone on suoraansanoen tylsä, erityisen tylsä! Hevosia on käytännössä sen minkä tarvitsee, mutta ne ovat luonteeltaan jokseenkin lauhkeita eivätkä lähde millään kierrosaluella laukkaan (olipas oudot vertauskuvat allekirjoittaneella).
    Trumpan kone vetää tasaisesti koko kierrosalalla. Tehoa ei ole hirmuisesti ja sen puutetta korostaa se että missään kohtaa ei ole minkäänlaista tehopiikkiä luomassa villiä fiilistä. Teho sinänsä riittää kuljettamaan ihan kelvosti, mutta se ei tunnu missään.
    Amerikkaa tai speediä en ole ajanut, joten kokokysymykset jää minullekin mysteeriksi. Omat kokemukset koneesta tulee Thruxtonista.
    Osta se mistä haaveilet äläkä mieti mitä muut sanovat. Rahaa saa aina pankista lisää. Itelläkin on tämänhetkisestä lelusta vielä aimo siivu maksamatta, mutta joskus siitäkin tulee ikioma (ellen ehdi vaihtamaan taas toisenlaiseen ennen sitä).
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  8. #8
    Olen kerran kokeillut Speedyä(uusi ja vakio), ja koneen luone oli perin "kuminauhamainen".
    No, viripalikkaa saa ympäri mualimaa, varsinkin ison veden takaa. Kuulemma saa muutettua pyörän ihan toiseksi...
    Muutenkin vierastan ajamista stiflat edellä, joten päädyin T-birdiin. Ei siis tähän viimeisimpään, vaan rivikolmosella liikkuvaan. Kyyti on ihan erilaista.

    Kuten aikaisemmin sanon, ja mitä basic myös, niin mars pankkiin, tms. rahoituslaitokseen. Osta se mitä halajat...

    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  9. #9
    ei oo pankki nyt vaihtoehtona ei yksinkertaisesti perse kestä mitään osamaksuja! muutenhN mulla olis alla jo 2000--> vm softail. trumppa kiinnostaa ulkonäöllisesti ja oon aina tykännyt et pyörä on persoonallinen eikä ns tavis. juu kattelin et nettimotossa oli sellane mut kauhea matka porista. ainakaan vaan koeajamaan.
  10. #10
    Jos oot porin läheltä niin noormarkussahan on Ameriiikkkaa tarjolla. Meet sinne ja kokeilet.
    Triumph T-bird 900 Sport -03
  11. #11
    Lainaa jäsen k kirjoitti Katso viesti
    joten minkä kokoinen pyörä se trumppa siis on? Paljon isompi kuin spora? ja joo koeajamalla se selviäisi, mutta jos varmasti pieni jo heti alkuun niin en viitsi lähteä mihinkään pitkälle vain toteamaan tätä asiaa. Vastauksia siis koosta kiitos.
    Mä olen siro 184cm/135kg ja Speedmaster oli ihan ok kokoinen laitos minulle. Paljon isompi ja miehekkäämpi kuin Spora. Tosin kaveri tuossa totesi kesällä, että tuo mun nykyinen Hertsikka näyttää ihan mopolta mun alla -> mikäpä ei näyttäisi? Ostan seuraavaksi BossHossin tms, saatana sentään!
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  12. #12
    Lainaa jäsen k kirjoitti Katso viesti
    Moro!
    Isoa harrikkaa tekisi mieli mutta pörssi ei anna periksi joten olen alkanut kaavailemaan trumppaa ja näistä jompaa kumpaa. Kuvissa pyörät on molemmat hyvännäköisiä eikä näissä isoja eroja ilmeisesti olekkaan. Mutta kysymys kuuluukin minkä kokoisia pyöriä nämä ovat kun itse olen n.185cm100kg ja suht pitkä jalkainen, joten minkä kokoinen trumppa on verrattuna esim hd? jos sporan kokoinen niin auttamasti liian pieni mutta dynan kokoluokka olisi ihan jees. kiitos jo vastauksista!
    Mä ajelen americalla (ruisku) ja olen suurin piirtein samaa kokoluokkaa (+pitkät koivet). Ihan riittävän ripeästi kuljettaa. 900:n sporster ei pärjää, mutta 1200 voisi olla hyvä vaihtoehto. Jalan pituus ei ole ongelma, mutta matka-ajoon selkänoja on tarpeen. Ilman sitä ajaa max 200, selkänojalla olen vetässy 1000 km päiväetapin ilman ongelmia.
    Speedmaster ja america valinta on tyylikysymys, tekniikka on käytännössä sama.
  13. #13
    no niin. nyt menossa viikon loppuna muutamaakin trumppaa katsomaan mutta mihin näissä kannattaa kiinnittää huomiota? onko esim jotain selkeitä tyyppivikoja?
  14. #14
    En ole kuullut ensimmäisestäkään tyyppiviasta. Noiden twinien pitäisi olla sangen luotettavia. Eräs huoltoukko tokaisi koneesta, että sitä ei saa ajamalla rikki (kohta joku sanoo ajaneensa sellaisen rikki
    Scrambleristä jannut on ajanut runkoja mutkalle. Kestää normiajot, mutta kun leikkii enduroa niin alkaa taipumaan. Mikä on sinänsä väärin, koska ko peli on vähän sellaiseksi tehty...
    antti.kemppainen@smoto.fi - Suomen motoristit Ry - www.smoto.fi - Modified Motorcycle Association of Finland - www.mmaf.info
  15. #15
    Vielä löytyis minulta vähän ajettu ja hyvin huollettu Speedmaster (vähän yli 8000km). Kuljetuskin onnistuu pientä korvausta vastaan.
  16. #16
    Lainaa Hude 75 kirjoitti Katso viesti
    Vielä löytyis minulta vähän ajettu ja hyvin huollettu Speedmaster (vähän yli 8000km). Kuljetuskin onnistuu pientä korvausta vastaan.
    Onkos pyörä tuo iisalmessa oleva? vähän liian pitkä matka porista, vaikka muuten pyörä on sellainen mikä on hakusessa.
  17. #17
    Juu kyllä on. Pyörä on tällä hetkellä talvisäilössä Kuopiossa. Varmalle ostajalle kuljetus järjestyy bensa rahalla. Jos kiinnostaa ota yhteyttä nettimoton kautta.
  18.  
  19. #18
    Muut olennaiset erot on mainittu, mutta ajogeometriasta ei ole tainnut olla puhetta. Spedessä on kapea ja lähes suora tanko, Americassa customeille tyypillisempi leveä mutkatanko. American ajoasento on pystympi/takakenompi siinä missä Spedeä tanko laittaa kurkottamaan pidemmälle eteen. Tämän vuoksi Spedeä on luontevampi ajaa aggressiivisesti mutkiin. Toisaalta jos on taipumusta alaselkävaivoihin, niitä tuo Speden ajoasento saattaa korostaa. Tarvittaessa tangon voi tietysti kumpaan tahansa pyörään vaihtaa.