Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 106:een 106:sta
  1. #91
    Tämän jälkeen voi ainakin unohtaa ne kuljettaja pystyssä, Cd 1 skenaariot.

    http://www.leesperformance.com/artic...id=20&act=view


    Eli viimeisin tuulitunnelitesti mp-puolella, sportrider 2006.



    Eli ilman kuskia pyöritään 0,5 ja 0,6 välillä; kuski pystyssä ollen 0,552- 0,667 välillä, ja kuski maaten 0,467- 0,504 välillä. Ja sitten modattu kuitenkin vakiokatteinen(tankkia lukuunottamatta) Busa 0,400...

    Kuskikaan ei näyttänyt ihan pienikokoinen olevan.

    Eli tuollaista 0,6-0,7 voisi käyttää Cd-arvona, mikäli haluaa katetulle pyörälle laskeskella pystyssä ajoasennossa ilmanvastuksia. Nämä varmaan nahkapuvulla. Löysät goretexit , reppu selässä ja laukut matkassa niin eiköhän sitten liikuta siellä 0,8-0,9 paikkeilla?
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 20:54.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  2. #92
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    Tuossa oli niin paljon hymiöitä, että se oli uskottavasti sarkasmia.
    Vääjäämättä silti muistuu mieleen eräs taannoinen mainos.
    Se kuvastaa mielestäni aika hyvin sitä, että jotkut eivät tunnista ohitseen kiitävää kehityksen tuulta vaikka se minkälaisessa paketissa ja tarjottimella eteen kannettaisiin. Saati että heikoista signaaleista kykenisivät ennakoimaan jotain. En siis väitä että sinulla on näin, tuli vain kommentistasi mieleen.

    Tuo filkka on vähän kuin eilen, tänään ja huomenna.

    Mitähän MP voikaan olla "huomenna"?
    Vai onko sillä edes tulevaisuutta?

    Myönnetään, itselläkin menee OT:ksi.

    Sarkasmin häiväys... enintään... sanoisin

    Monessa asiassa ihmiset jakautuvat mielipiteiltään, tarpeiltaan toiveiltaan ties miten moneen ryhmään.

    Kun "isojako" tehdään kahteen.. ja varsinkin jos puhutaan mistä tahansa "välineurheilusta".....
    vaikka sitten viulunsoitosta tai reiän kohdalta rämpyttämisestä ,
    toiset hakee sitä armotonta alkukantaista fiilistä.... toiset taas tumputtaa teknisillä detaljeilla.

    Yksi siis ruikkii punttiin kun 60/70- luvun taitteen, ajan trendien mukainen jyrkkänokkainen ja
    korkeapuristeinen isolohko kaikessa karuudessaan tömistää tannerta ja tennarin takana
    jyrähtää 600-700 kopukkaa.
    Ajo-ominaisuuksista ei paljon juteltavaa ole... ellei sitten tehdä alustaa kisakuntoon.... eikä
    paljon sittenkään.

    Toinen taas askartelee uuden Nipponin huipputekniikan ja elektroniikan kanssa, eikä
    em. tehoihin puolet lisää ole mitenkään tavoittamattomissa.
    Tojo tosin vaan puhisee kun naapurin fabun perus Corolla käydessään paikallaan tai
    normiajossa....... mutta puntti on harrastajalla ihan yhtä märkä.... eri syistä tosin.

    Ihan käytännön esimerkkinä voisi ottaa vaikka kovemman luokan Lexuksen... suoraan kaupasta.
    Hieno peli.... mutta kuskille kuuluisi ainakin vuoden sukkahousut kaupan päälle...
    sukupuolesta riippumatta .

    Mopoilussa taas vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat samalla tavalla universaali "juttu", mutta
    mistä kukin sitten sen "fiiliksen" ammentaa muilta osin....

    Yhdelle se on kun "kaksio kodin täydeltä elektroniikkaa".... ei puutu kun paskapönttö ja suihku .
    (nekin pitäis tosin olla elektronisesti ohjattuja yms)
    Toiselle taas maistuu "niin Neanderthaalia.... niin Neanderthaalia juttu" ja.... juu . Ei aja Hondalla!

    Kehitys on hyvä ja monin osin jopa välttämätön asia.
    Itse Perkeleeksi se kuitenkin muodostuu sitä kautta, ettei siihen suhtauduta
    missään yhteydessä kriittisesti ja sitä pidetään kaiken yli kävelevänä itseisarvona jota
    ei sovi kyseenalaistaa.

    PS. Perinteinen "tuleen tuijottaminen" versus sähkö/lumetakka .

    Taitaa suurin osa huomata "eron" lisäksi myös "kehityksen", mutta
    väitän vakaasti, että valtaosa työntää tuolta(kin) kohdalta sen "kehityksen"
    just sinne mihin se tuolla kohtaa kuulukin .
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  3. #93
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Sarkasmin häiväys... enintään... sanoisin

    Monessa asiassa ihmiset jakautuvat mielipiteiltään, tarpeiltaan toiveiltaan ties miten moneen ryhmään.

    Kun "isojako" tehdään kahteen.. ja varsinkin jos puhutaan mistä tahansa "välineurheilusta".....
    vaikka sitten viulunsoitosta tai reiän kohdalta rämpyttämisestä ,
    toiset hakee sitä armotonta alkukantaista fiilistä.... toiset taas tumputtaa teknisillä detaljeilla.

    Yksi siis ruikkii punttiin kun 60/70- luvun taitteen, ajan trendien mukainen jyrkkänokkainen ja
    korkeapuristeinen isolohko kaikessa karuudessaan tömistää tannerta ja tennarin takana
    jyrähtää 600-700 kopukkaa.
    Ajo-ominaisuuksista ei paljon juteltavaa ole... ellei sitten tehdä alustaa kisakuntoon.... eikä
    paljon sittenkään.

    Toinen taas askartelee uuden Nipponin huipputekniikan ja elektroniikan kanssa, eikä
    em. tehoihin puolet lisää ole mitenkään tavoittamattomissa.
    Tojo tosin vaan puhisee kun naapurin fabun perus Corolla käydessään paikallaan tai
    normiajossa....... mutta puntti on harrastajalla ihan yhtä märkä.... eri syistä tosin.

    Ihan käytännön esimerkkinä voisi ottaa vaikka kovemman luokan Lexuksen... suoraan kaupasta.
    Hieno peli.... mutta kuskille kuuluisi ainakin vuoden sukkahousut kaupan päälle...
    sukupuolesta riippumatta .

    Mopoilussa taas vauhti ja vaaralliset tilanteet ovat samalla tavalla universaali "juttu", mutta
    mistä kukin sitten sen "fiiliksen" ammentaa muilta osin....

    Yhdelle se on kun "kaksio kodin täydeltä elektroniikkaa".... ei puutu kun paskapönttö ja suihku .
    (nekin pitäis tosin olla elektronisesti ohjattuja yms)
    Toiselle taas maistuu "niin Neanderthaalia.... niin Neanderthaalia juttu" ja.... juu . Ei aja Hondalla!

    Kehitys on hyvä ja monin osin jopa välttämätön asia.
    Itse Perkeleeksi se kuitenkin muodostuu sitä kautta, ettei siihen suhtauduta
    missään yhteydessä kriittisesti ja sitä pidetään kaiken yli kävelevänä itseisarvona jota
    ei sovi kyseenalaistaa.

    PS. Perinteinen "tuleen tuijottaminen" versus sähkö/lumetakka .

    Taitaa suurin osa huomata "eron" lisäksi myös "kehityksen", mutta
    väitän vakaasti, että valtaosa työntää tuolta(kin) kohdalta sen "kehityksen"
    just sinne mihin se tuolla kohtaa kuulukin .
    No nyt ihmettelen enää, miksi tulit tähän topiciin huuteleen? Miten liittyy alkuperäiseen aiheeseen? Minun tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa moittia niitä, jotka haluavat ajaa vaikka työntötanko V8:lla tai ihan millä vaan. Itsekin ihailen myös niiden raakaa olemusta kun ovat parhaimmilleen rakennettuja. Tässä nyt vaan on aivan muusta kyse.

    Tämä topici ei ole myöskään missään nimessä tekniikan kehittymisen sokeaa ihailua, vaan nimenomaan tarkoitin kriittiseksi keskusteluksi. Erityisesti teknisen kehityksen kokemuksia tarjoavien vaihtoehtojen puuttuminen on se juttu, jonka jo siis uskallan esittää väittämänä matkamoottoripyörien osalta.

    Eläköön isolohkotkin edelleen!
    Viimeksi muokannut: sarkka; 03.10.2012 klo 21:39.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  4. #94
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Ootko VFR1200FD:tä kokeillut? Siinähän on toi kaksoiskytkinvaihteisto. Kisapyöriin/tonnareihin tuo tuskin on tulossa, sillä shifterillä saavutetaan tuo sama etu, eli pyörä ei elä vaihdettaessa. Ihme ettei tuota vielä ole Wingiin ja LT:hen laitettu, kun niihinhän nuo kaikki ajonavustimet on yleensä menneet.
    Kieltämättä tuo oli pyörä, jota ennakkohehkutuksen perusteella olin vahvasti ostamassa. Olin jo ennakkoon koeajonkin varannut. Sitten kun tuli ensimmäiset testit ja todelliset tekniset speksit näytille, niin pettymys oli niin raju, etten vieläkään halua edes koeajolle lähteä.

    Varmasti hieno vaihteisto ja pyörä muutenkin pääosin. Mutta:
    - paljonko tarjoaa vääntöä esim 2000rpm? Ei motivoi minua.
    - oliko poikkeuksellisen kevyt tullessan suhteessa muihin?
    - tarjoaako pienen kukutuksen kautta pitkää toimintasädettä?
    - pahimmat niitit mielenkiinnon loppumiseen olivat toistuvat jutut siitä, miten ruikkii kurat mittariston kohilta kuskin päälle.

    Ei matkapyöräksi minulle näillä näkymin. Vaikka pirun nätti laite onkin mielestäni.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  5. #95
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    No nyt ihmettelen enää, miksi tulit tähän topiciin huuteleen? Miten liittyy alkuperäiseen aiheeseen? Minun tarkoitukseni ei ole ollut missään vaiheessa moittia niitä, jotka haluavat ajaa vaikka työntötanko V8:lla tai ihan millä vaan. Itsekin ihailen myös niiden raakaa olemusta kun ovat parhaimmilleen rakennettuja. Tässä nyt vaan on aivan muusta kyse.

    Tämä topici ei ole myöskään missään nimessä tekniikan kehittymisen sokeaa ihailua, vaan nimenomaan tarkoitin kriittiseksi keskusteluksi. Erityisesti teknisen kehityksen kokemuksia tarjoavien vaihtoehtojen puuttuminen on se juttu, jonka jo siis uskallan esittää väittämänä matkamoottoripyörien osalta.

    Eläköön isolohkotkin edelleen!
    Viihteeksihän tämä on mennyt jo alkumetrien jälkeen, jolloin kysymykseen liittyvät
    rankat realiteetit lyötiin useammaltakin taholta tiskiin.

    Toki.... Sivujuonteena oleva "mitä elämystä MOOTTORIPYÖRÄILYSTÄ haetaan", ei ehkä
    kuitenkaan ole niin merkityksetön asia.... kaupallisiin realiteetteihinkään liittyen
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  6. #96
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti


    Toisaalta ne 4l/100km autot tuskin kovin isokokoisia ovat ns. matka-autoja. Minun mielestä jotakin Yamahan FJR:ää, puhumattakaan massiivisemmista matkapyöristä tulisi verrata lähinnä vastaavaan autoon (5-sarjan bemari, 7sarja jne.).
    Totta sekin, että autoissakin 4l "gt"-luokissa bensakoneilla harvinaista.
    Mutta silti tekniikka on saavuttanut jotain tehokkaampaa kokonaispalamisprosessia tässäkin.
    Myönnän että esimerkki on hiekkalaatikkoluokkaa minulle, mutta kyllä näitäkin Suomen teille alkaa ilmaantua ja itsellekin muutaman vuode päästä voisi olla Saksan haku jälleen kohdallaan.
    http://www.bmw.fi/fi/fi/newvehicles/...ata/index.html

    On siinä varmasti pieni ilmanvastuskin, mutta melko upeat luvut on heittää pöytään suorituskyvyn ja kulutuksen suhteeksi.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  7. #97
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    Viihteeksihän tämä on mennyt jo alkumetrien jälkeen, jolloin kysymykseen liittyvät
    rankat realiteetit lyötiin useammaltakin taholta tiskiin.

    Toki.... Sivujuonteena oleva "mitä elämystä MOOTTORIPYÖRÄILYSTÄ haetaan", ei ehkä
    kuitenkaan ole niin merkityksetön asia.... kaupallisiin realiteetteihinkään liittyen
    Olet kyllä oikeassa, viihdettä ja turhan ajan tappoa tämä jokatapauksessa on.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  8. #98
    Onkohan moottoripyörissä muutenkin kyse rahasta, joka pitää tekniikan suhtkoht yksinkertaisena? Varmasti prätkiinkin pystyisi soveltamaan paljonkin uutta jo automaailmasta tuttua tekniikkaa mm. tuohon taloudellisuuteen liittyen, mutta karkaisiko uusien pyörien hinnat pilviin?

    Näillä energian hinnoilla se ei varmasti olisi yhtään huonompi asia. Tietenkin sporttisissa pyörissä se ei liene hankinnan kannalta niin tärkeä juttu, mutta matkapyörissä ja allroad pyörissä voisi olla kova sana.

    Pieni ahdettu bensamoottori, niin todennäköisesti päästäisiin hyvinkin pieniin kulutuksiin normaaliajossa. Ihme ettei tuollaista ole vielä tullut nykypyöriin. 80-luvulla oli lähinnä sen takia että saatiin voimaa reilummin ulos, mutta sen jälkeen sitä on saatu on vaparistakin enemmän kuin tarpeeksi.
    Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 22:57.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  9. #99
    Sporttipyörissä taas sitten voi miettiä suorituskyky/kulutus suhdetta. Jos 1000rr bemari menee vaikka 6l/100km ja suoritusarvot on 0-200km/h 6,5s ja 0-1000m 300km/h niin ei ensimmäisenä tule mieleen että kulutusta pitäisi saada alas.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  10. #100
    Lainaa SMRacing kirjoitti Katso viesti
    Sporttipyörissä taas sitten voi miettiä suorituskyky/kulutus suhdetta. Jos 1000rr bemari menee vaikka 6l/100km ja suoritusarvot on 0-200km/h 6,5s ja 0-1000m 300km/h niin ei ensimmäisenä tule mieleen että kulutusta pitäisi saada alas.
    1000rr ja Ducatin muutamat pyörät kyllä ovat minun mieleeni erityisen kauniita. Se kauneus on nimenomaan teknistä ylemmyyttä. Silti ne eivät taivu kaksipäällä matkailuun tai edes yksin pitkille mukaville reiteille.

    Kyykyistä en kyllä yhtään osaa kaivata edes toimintasädettä lisää.
    Ja niissä painot alkavat olla jo erityisen hyvissä lukemissa.
    Enkä osaa itse ainakaan kuvitella niiden kaipaavankaan tai edes saavan lisäarvoa jostain erityisestä turbotekniikasta.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  11. #101
    Autot on aika monta dekadia isompaa businesta kuin mopot.
    Vertaa paljonko maailmanlaajuisesti jotain Nissan Pesupalloa myydään vs. vaikka Gixu.
    Ja myydyimpiä pyörätyyppejä on kyykyt ja cruiserit, matkapyöräily on marginaali-ilmiö.
    Vaikka kate / mopo voi matkapyörässä olla hiukan isompi kuin kyykyssä, asiakaskunnan eroista johtuen (eläkkeellä olevat papat vs. parikymppiset jannut), niin isoista voluumeista se raha saadaan.

    Tästä seuraa väistämättä niukkuutta tuotekehitystiimien nuppiluvussa, simulaatioajassa (aerodynamiikka, moottorin virtauslaskenta, lujuuslaskenta ym.), dynon tuntimäärässä, tuulitunneliajassa, montako protovaihetta on ym ym, siis ylipäätään budjettiin.
    Att tänka innan man talar är som att torka sej i röven innan man skiter... - Arne Anka
  12. #102
    Lainaa sarkka kirjoitti Katso viesti
    1000rr ja Ducatin muutamat pyörät kyllä ovat minun mieleeni erityisen kauniita. Se kauneus on nimenomaan teknistä ylemmyyttä. Silti ne eivät taivu kaksipäällä matkailuun tai edes yksin pitkille mukaville reiteille.

    Kyykyistä en kyllä yhtään osaa kaivata edes toimintasädettä lisää.
    Ja niissä painot alkavat olla jo erityisen hyvissä lukemissa.
    Enkä osaa itse ainakaan kuvitella niiden kaipaavankaan tai edes saavan lisäarvoa jostain erityisestä turbotekniikasta.

    Joo se onkin kyllä totta. Sen takia itsekin ajelen nykyään 12r:llä, kun silläkin pidemmät etapit taittuu mukavammin mitä täysiverisillä kyykyillä. Toki ei tuotakaan täysiveriseksi matkapyöräksi vielä voi oikein lukea, vaikka 1 henkilö+ tavarat mukavasti liikkuukin paikasta toiseen.
    Kawasaki ZX12R B1
    EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R



  13. #103
    Lainaa TIJ kirjoitti Katso viesti
    Autot on aika monta dekadia isompaa businesta kuin mopot.
    Vertaa paljonko maailmanlaajuisesti jotain Nissan Pesupalloa myydään vs. vaikka Gixu.
    Ja myydyimpiä pyörätyyppejä on kyykyt ja cruiserit, matkapyöräily on marginaali-ilmiö.
    Vaikka kate / mopo voi matkapyörässä olla hiukan isompi kuin kyykyssä, asiakaskunnan eroista johtuen (eläkkeellä olevat papat vs. parikymppiset jannut), niin isoista voluumeista se raha saadaan.

    Tästä seuraa väistämättä niukkuutta tuotekehitystiimien nuppiluvussa, simulaatioajassa (aerodynamiikka, moottorin virtauslaskenta, lujuuslaskenta ym.), dynon tuntimäärässä, tuulitunneliajassa, montako protovaihetta on ym ym, siis ylipäätään budjettiin.
    Näinhän se maailma tapaa maata.
    Kuitenkin henkilökohtaisesti en tahdo millään hyväksyä keskinkertaista tai huonoa työtä. Jos ei voi tehdä parasta pyörää suunnitellessaan uutta, niin miksi tuhlata rahaa kehittämiseen ollenkaan? En vain kaikesta huolimatta pysty hyväksymään viimevuosien uutuuksien keskinkertaisuutta tai osittaista taantumista. Samalla rahalla voi tehdä asiat hyvin tai huonosti.

    Itse ennustan (toivon) että aivan lähivuosina nähdään VAG-konsernin autotekniikan hyödyntämistä Ducatissa. Samoin BMW:llä. Onkohan muilla merkeillä jotain kytköksiä? Tai tietääkö joku esimerkiksi sellaista, että jostain merkittävästä syystä nuo olisi niin vahvasti yhtiöitetty toisistaan erilleen, ettei synergiaetua ole odotettavissa?
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
  14. #104
    1..... Se kaiken lähtökohta on RAHAN TEKEMINEN. Ei sinällään esim. moottoripyörän(tai minkä tahansa),
    puhumattakaan että "hyvän" sellaisen". Joskus tietty rahan tekemisen palapeliin (kokonaisuuteen)
    kuuluu myös esim. teknisesti ylivoimainen tai edistyksellinen tuote.

    2. Toimivan markkinahinnan ja tuotantokustannusten suhde tuppaa vaan olemaan se kivijalka... ja
    tietysti myös se, johon se varvas tahtoo kolahtaa.

    Suunnittelu sinällään, sen kustannukset sun muut oheisasiat ei välttämättä ole ongelma
    muutoin kuin taloudellisen lopputuleman kautta.

    Kyllähän tähän "murheen yhtälöön" törmää kuluttajana ihan asiassa kuin asiassa ja
    ankarasti se usein vituttaa.... ihan rehellisesti sanoen, eikä elämän realiteetteja
    aina... jostain innostuessaan välttämättä jaksa tarpeeksi muistaa.

    Meillähän on arki turvoksissa erilaisia asioita... tavaraa, palvelua jne. jossa kaikessa hulluudessaan
    homma menee niin, että "parempaa" voisi saada helpostikin, mutta tuotantopuolella asian
    toteuttaminen kataa taloudelliset realiteetit..... kun toiminnan pitäisi olla liiketoimintaa (rahan tekoa).

    Kun tässä nyt ollaan jo "viihteen puolella", kuten todettiin, voisi miettiä juuri mopohommissa
    erästä mielenkiintoista ilmiötä.

    Tehtaiden "kilpailuosastot" ja toiminta.

    "Tuotekehitys ja innovointi" on omalla tavallaan ja merkittävissä määrin ulkoistettu jo
    ajat sitten ympäri maailmaa erilaisiin "kisateameihin" ja "pajoihin".

    ???? Tehokkain ja samalla myös taloudellisin tapa oikein ja oikeassa mittakaavassa toteutettuna!
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  15. #105
    Kun on OT, niin olkoon.
    BTTB edellä, on olemassa osastoja joiden tarkoitus nimen omaan on huonontaa tuotteita suunnitellusti, jotta elinkaari olisi kohtuullinen ja kauppa kävisi, ollen taasen kuluttajien kukkarolla.
    Näistä huonontamisasiostahan oli hiljan dokumenttikin TV:ssä.
    Että, kyllä tässä markkinavoimien armoilla ollaan, haluttiinpa tai ei, voi siitä uloskin hypätä - mutta se on taas
    toinen juttu.
    <p>.</p>
  16.  
  17. #106
    Lainaa BadToThe Bone kirjoitti Katso viesti
    1..... Se kaiken lähtökohta on RAHAN TEKEMINEN. Ei sinällään esim. moottoripyörän(tai minkä tahansa),
    puhumattakaan että "hyvän" sellaisen". Joskus tietty rahan tekemisen palapeliin (kokonaisuuteen)
    kuuluu myös esim. teknisesti ylivoimainen tai edistyksellinen tuote.

    2. Toimivan markkinahinnan ja tuotantokustannusten suhde tuppaa vaan olemaan se kivijalka... ja
    tietysti myös se, johon se varvas tahtoo kolahtaa.

    Suunnittelu sinällään, sen kustannukset sun muut oheisasiat ei välttämättä ole ongelma
    muutoin kuin taloudellisen lopputuleman kautta.

    Kyllähän tähän "murheen yhtälöön" törmää kuluttajana ihan asiassa kuin asiassa ja
    ankarasti se usein vituttaa.... ihan rehellisesti sanoen, eikä elämän realiteetteja
    aina... jostain innostuessaan välttämättä jaksa tarpeeksi muistaa.

    Meillähän on arki turvoksissa erilaisia asioita... tavaraa, palvelua jne. jossa kaikessa hulluudessaan
    homma menee niin, että "parempaa" voisi saada helpostikin, mutta tuotantopuolella asian
    toteuttaminen kataa taloudelliset realiteetit..... kun toiminnan pitäisi olla liiketoimintaa (rahan tekoa).
    Sitähämmää just sanoin.
    Seon ny tästä jutusta mun osalta kiva kiitos ja hei.
    Jääköön yhteisymmärrys minun puolestani elämään.
    Jatketaan jossain toisessa aiheessa.
    BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234