Nössöilyt ja hipistelyt sikseen!
BossHoss isolohkolla ja "tankkikärry" perään
On voimaa ja vääntöä "hetii-nytee" ja jos ei vieläkään tunnu siltä, että
nyt on oikeesti jalkojen välissä jotain..... alkaa olla sillä kaverilla hypyn paikka
Toimintasäteen voi rakentaa mieleisekseen ihan vaan "tankin" tilavuudella.
Jaksaa kyllä hinata.....
Hondista... ja niiden luonteestasen verran että....
Kisapelit on erikseen, mutta siviilipelit on kyllä kaikessa hienoudessaan sarjaa:
Niillä ajaa sellainen, joka kiihottuu myös Toyota Avensiksesta ja suurin
unelma on päästä deittailemaan " Ingalssin Lauraa"
Sori.... oli pakko![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
En itsekään ymmärä sitä, että moottoripyörässä pitää olla maamoottori. En väitä etteikö vääntö helpota elämää, mutta sitä vääntöä on, kun valitsee sopivan välityksen jalalla.
Tietysi sellainen 300kg vauhtipyörällä varustettu komero pyörillä, jossa kone pyörii vakiokierroksilla ja hihnalla valitaan välityssuhde/ajoneuvon nopeus sopisi monelle matka"motoristille"![]()
Noh, eipähän tarvitsisi "vinguttaa" ja kierättää konetta
Eihän noita nykyisiäkään tarvitse kierrättää, sen kun ajele rauhallisesti niinkuin matkailuun kuuluu. Kyllä ne vetää pienilläkin kierroksilla sen verran että pääsee muuta liikennettä nopeammin.
?
Toi on aivan totta. Viime keväänä kun tulin Madridista kotia FJR:n kanssa taisin tankata 7 kertaa päivän aikana, alkoi jo hiukan ketuttamaan toi jatkuva puljaaminen kun toisissa paikoissa maksettava vielä etukäteen että pumppu käynnistyy.
Hommaa ei yhtään helpottanut paska starttimoottori joka ei jaksanut pyörittää jos tuli huoltoasemalle ilman riittävää jäähdyttelyajoa (alle 120kmh) muutama kilometri ennen.
Mulle paras matkapyörä olis iso Zetori tai Busa jollain 30 litran tankilla.
ZX10R -08
S1000RR -11
No laskettakoon tämä sitten merkittäväksi eroksi.
Moottori ja vaihteisto ovat kaksi erillistä asiaa. Piste. Moottoripyörän ja auton vaihteistot ovat erillaisia erilaisista rajoitteista ja tavoitteista johtuen ja niillä ei ole moottorin kanssa muuta tekemistä kuin välittää voima kampiakselilta renkaille.
Voisiko tuo johtua mitenkää siitä, että prätkät ja autot on suunniteltu karvan verran erilaisille ajomäärille? Jos jokaisella pyörällä ajettaisiin järjestään yli 200tkm eliniän aikana, olisi suunnittelulähtökohta aika erilainen. Nykyisellään 100tkm ajettu mopo on ennen romuttamistaan jo suht harvinainen. Voisi sanoa, että 500tkm ajettu auto ja 100tkm ajettu prätkä ovat aikalailla samalla viivalla elinikänsä osalta. Molempia löytyy, mutta kumpaakaan en itselleni ostaisi.
Prätkiä saa muuten myös 2-tahtisina ja 1-sylinterisinä. Monessako autossa on sellainen moottori ja miksi ei? Tähän arvoitukseen ratkaisuna on kaksi sanaa:
1) Käyttötarkoitus
2) Päästömääräykset
Ilmeisesti sitten osien koon ja laitteen eliniän ja käyttötarkoituksen muuttuminen tarkoittaa merkittävää eroa.
Superbike #7
Itse olen ihmetellyt miksei matkapyöriin ole saatu selkeästi pienempää kulutusta ja päästöjä kuin nykyisin.
Jos nykyään perheauto saadaan menemään 4L/100km bensalla (E95) niin pyörän pitäisi mennä liki puoleen tuosta.
Joku varmaan tietänee mikä on suurinpiirtein moottoripyörän kokonaisilmanvastus (A*Cv) vrt. autoihin? Onko puolet?
Turbot yms. hitech tuo painoa enemmän kustannuksia, se varmaan selittää niiden vähyyttä toistaiseksi.
Jossain vaiheessa varmasti tulee pyöriin kuten nyt autoihin on tulleet.
Yksi idea olisi tuoda pyöriinkin se "sylinterien sammutus" ajettaessa osakuormalla. Joku valmistajahan (Audi?) oli tuomassa tuota nyt jo pieniinkin auton moottoreihin, eli pienellä osakuormalla ajettaessa voitaisiin osa sylintereistä pudottaa pois käytöstä: venttiilit auki jottei ole vastusta ja katkaistaan polttoaineen syöttö.
"Vääntöä" haluaville voisi olla ratkaisuna variaattorityyppiset tai muunlaiset automaattivaihteistot. Sitähän siinä ihan oikeasti halutaan, että kiihtyvyyttä on aina tarjolla ilman tarvetta vaihtaa (itse) pienemmälle vaihteelle.
Ei se matkapyörä ihan oikeasti tarvitse välttämättä sitä isoa moottoria ja isoa Nm lukemaa pienillä kierroksilla.
Taitaapi olla tuo kerroin toisinpäin. Moottoripyörän aeromystiikka on ylipäänsä aika heikkoa ja monesti ollaan lähellä tilannetta, että olisi helpompaa työntää eteenpäin poikittaista vanerilevyä kuin kuski-pyörä yhdistelmää. Tämä siis kärjistetysti sanottuna, mutta ilmanvastus on se syy, joka sitä polttoainetta syö.
Tuo on yksi tapa säästää vähän, mutta tuossakin jää kitkahäviöt syömään ylimääräistä ainetta. Polttoainetaloudellisinta on tosiaan ottaa pienestä moottorista kovilla ahtopaineilla se hetkittäin tarvittava teho ja pyrkiä muuten pysymään suht lähellä moottorin parhaan hyötysuhteen toiminta pistettä (tästä ollaan nykyisellään vielä pirun kaukana). Paras nykytekniikalla toteutettava autoa liikuttava voimanlähde olisi tod. näk. vakiokierrosdiesel-moottori, joka pyörittää generaattoria ja ajovoima otetaan sähkömoottorilta. Kaikkine häviöineenkin tuo hakkaisi nykyiset polttomoottorit hyötysuhteen osalta 6-0.
Superbike #7
No ei sitä kyllä ilmanvastuksen piikkiin voi laittaa tuota kulutusta. Pystyssä ajellessakin moottoripyörän ilmanvastus on murto-osa henkilöauton ilmanvastuksesta. Tarvittava teho moottorista tasaisella nopeudella ja kiihdytettäessä on huomattavasti pienempi.
Itse en kyllä ole törmännyt yhteenkään bensiinikäyttöiseen henkilöautoon tai edes diesel, joka oikeasti menisi 4litralla 100kilometriä.
Niin siitä ilmanvastuksesta, paljonko on ison henkilöauton ja katetun moottoripyörän ero käytännössä? Omilla vehkeillä helppo verrata Saab9000 150hp todellinen huippunopeus tasaisella n.190km/h, entinen gsx-r 750 ~150hp(130rwhp), todellinen huippunopeus n.280km/h? Taitaa olla vähemmän kuin puolet Saabin ilmanvastuksesta.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 17:04.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Jostain muistelen, että moottoripyörän Cd-arvo olisi noin 0,8-1,0 ja siitä ylöspäin. Esim Priuksella ilmoitettu Cd-kerroin on 0,25 ja kokonais CdA= 0.580 m2. Tuo vastaisi noin metrin korkeaa ja puolimetriä leveää moottoripyörää kokonaisarvoltaan. -> CdA arvot on varmaankin aika lähelle samalla tontilla autojen kanssa silloin, kun ollaan aivan kyyryssä ja maataan tankin päällä. Jos istutaan kuin kirkossa ja reidet irti tankista, niin autolla on huomattavasti pienempi kokonaisilmanvastus kuin pyörällä.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Hayabusan Cd-arvo kuskeineen on 0,5 paikkeilla kaikki katuhärpäkkeet kiinni. Autoilla tuulitunnelitesteissä 0,3-0,4 välissä.
1 Cd arvolla tuon entisen 750 gixerin ilmanvastuksen voittamiseen 280 nopeudessa olisi tarvittu +180hp työntövoima, siihen kun summattaisiin vierintävastus niin oltaisi 200hp luokassa takarengastehossa. Eli ei ihan kohdilleen osunut nuo Cd arvailut.
Sportriderin testissä 0,565 katuvarusteiselle hayabusalle kuskeineen.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 17:13.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Hyvä ettet ole törmännyt äläkä mielellään törmääkään minuun. Allekirjoittaneen Seat Exeo menee kyllä. Pienin lukema mitä sille olen "kellottanut" on 3,6l/100km, mutta silloin kyllä hissuteltiin 80km nopeutta pohjanmaalla. Nyt kun alustan muovit ovat levinneet pitkin ojanpenkkaa ja lämpösuojapellit on solmussa, niin kulutus on luokkaa 7,0l/100km @140kmh. Blade söi muistaakseni bensaa suurinpiirtein samaan tahtiin motariajossa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Aika hyvän käsityksen esim. moottorien peruskonstruktioiden ja ilmanvastuksen vaikutuksesta
saa seuraavasta:
1402cc / 250kg +kuskilla Suikka syö liikennevirtojen mukana ajellessa väkisin sen kuutosen sadalla.
Kolmipyttyinen / 1000kg+kuski Toyotankäppänä kulkee oikeasti 4,5 -5,0:lla.
Näin pitkässä juoksussa tarkasteltuna ja samalla tyylillä "piripintaan" tankatessa.
Suikkaan hukkuu siis soppaa samanlaisessa liikennöinnissä, samoissa olosuhteissa heti neljänneksen
enemmän vain neljänneksellä painoa, kuin muutamia vuosia vanhaan pikkuautokeksintöön.
Weird or What![]()
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
http://www.sneed4speed.com/mini-wind...and-m7-m-wing/
Tuossa on uuden mini-cooper S:n tuulitunnelitesti ensin vakiokuosissa ja sitten "tuunattuna".
Alin mitattu Cd siis vakiokunnossa 0,446. Työntövoimaa siis pelkän ilmanvastuksen voittamiseen 130mph(joka oli tuossa testissä ilmavirran nopeus) vauhdissa tarvitaan jo 137hp.
Ei se henkilöauton ja katetun prätkän ero Cd:ssä todellisuudessa niin kovin suuri ole. Vaikka ei tuo mini tietysti aerodynaamisimpia nykyautoja ole, mutta 0,3 alkuisia sillekin paperilla luvataan.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 17:28.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Sportriderissa on jotain mittauksia:
http://www.sportrider.com/tech/146_0106_aero/
Vastukset voi kyllä pienellä viitseliäisyydellä mitata itsekin rullauskokeita käyttämällä.
Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
Niin on joo sportriderilla nuo mittaukset. Tosin tuo käyrä tehon tarpeesta vs. nopeus on virheellinen, jonka tylyttäjä taisikin tänne joskus korjata.
Joten itse kaipaisin hiukan parempia argumentteja, kuin se että ilmanvastuksen takia katettu moottoripyörä vie paljon bensaaTotuus kuitenkin taitaa olla, että tasaisen 120km/h nopeuden ylläpitoon keskiverto henkilöauto tarvitsee 2-3x voiman. Joten sillä ei kyllä kulutus selity. Nelaripiikillä kyllä pääsee 80-100km/h nopeuksilla 2 ja 3 litran väliin/100km. Sellaista siis alle jos haluaa vähän kuluttavan moottoripyörän. Taitaa kuitenkin vähänkään sporttisimmilla autoilla olla matka-ajossakin keskikulutus 10l/100km tietämillä tai yli, joten siihen nähden tehokkaan moottoripyörän 5l/100km on vähän.
Itse naureskelin ääneen tolle 0,25Cd vs 1,0 Cd-arvoille, ei paljon nopeusajoissa 2-pyöräisiä näkyisiMinulla ton 9000 saabin kulutus on tasaisella tiellä 130km/h nopeudessa n.10l/100km, entisillä pyörillä sai vedellä kovempaakin 5-alkaviin keskikulutuksiin. Saabin ilmoitettu Cd 0,32, mitä lienee todellisuudessa? Eli kyllä sillä moottoritekniillakin taitaa helvetisti olla merkitystä, paljonko se hörpää ainetta tietyllä teholla(hyötysuhde).
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 18:05.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Et varmaan ajanu tuota 280km/h nopeutta pystyssä istuskellen. Tuo on pyörien kohdalla aika iso ongelma, että katteen takana kyyristelemällä kyttyräpuku päällä päästään tuonne 0,5 luokkaa oleviin Cd kertoimiin, mutta matka-ajossa kyykyllä(kin) ja matkapyörien isojen pleksien kanssa tilanne onkin huomattavasti heikompi ja soppaa palaa ihan eri tahtiin.
Superbike #7
En toki. Mutta ei nyt tourinkiakaan tule tollasella tiukka-asentoisella kyykkärillä ajeltua täysin pystyssä, välillä tankillakin makaillen. Niin se on kyllä totta että ne järkyttätävät pystypleksit(esim. yamaha fjr) toimii kyllä melkoisena jarruvarjona, ilmanvastus ei voi olla kasvamatta räjähdysmäisesti(sekä pinta-ala että turbulenssia tulee lisää).
Pienempi iskutilavuus voisi olla yksi säästön kohde, järjettömän paljon tuollainen 1,2-1,6l kone hörppää jo tyhjäkäynnillä, joita isoissa matkapyörissä käytetään. Eiköhän joku 800 VFR kulje vähän pienemmällä?
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 18:19.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Mp:n suhteellinen ilmanvastus (eli se mistä aina autolehdissä puhutaan) on suurempi kuin autossa.
Otsapinta-ala on kuitenkin pienempi ja mun mielestä asiaa pitäisi verrata vähän eri tavalla.
Joskus takavuosina (kauan sitten!) Motorradissa verrattiin eri pyörien ilmanvastusta laskemalla minkä verran mikäkin pyörä vaatii tehoa kulkeakseen kahtasataa.
Sen aikuisista katupyöristä RS-bokserissa taisi olla pienin vastus, 68hv/200.
Vertailun vuoksi sen aikainen 250rs kisahonda vaati 36hv kahdensadan vauhtiin.
Jep, tai lienee tuo pelkän ilmanvastuksen osuus. Vierintävastustakin kuitenkin aina on. Autossa vielä huomattavan paljon enemmän kuin prätkässä, luonnollisesti kun on enemmän kosketuspinta-alaa renkaissa sekä massaa päällä.
Vierintävastus karkeasti 10% kokonaisvastuksesta?
Kovaa menisi tuollainen 250 Rs, jos siihen runkoon saisi istutettua jotenkin vaikkapa 200hp
Löytyi muuten tuulitunnelitesti Corveteista, kaikista generaatioista:
http://www.corvettefever.com/techart...g/viewall.html
Sportriderin tuulitunnelitestissä Hayabusan CdA oli 3,37 ft^2 ... Tästä voisi siis päätellä että nykyaikaisen urheiluauton ilmanvastus on vähän reilusti kaksinkertainen verrattuna sporttisen matkapyörän vastukseen kuljettajan kanssa(tankilla maaten). Ja vanhan vetten vastus noin kolminkertainen. Ison sedanin kokonaisvastus lienee lähempänä tuota 10 ft^2 , kuin modernin corvetten 7.
Eli käytännössä keskiverto perheauto tarvitsee noin 3x voiman ilmanvastuksensa ja vierintävastuksensa voittamiseen tietyssä nopeudessa, verrattuna katettuun moottoripyörään. Jos kuski istuu "puolipystyssä", joka yleensä matkapyörille ominainen ajoasento on niin tilanne muuttuu radikaalisti, mutta ei ilmanvastus voi kolminkertaistua sentään?
=Ilmanvastuksen ja vierintävastuksen puolesta prätkän pitäisi pystyä huomattavasti pienempään kulutukseen kuin henkilöauton.
Toisaalta ne 4l/100km autot tuskin kovin isokokoisia ovat ns. matka-autoja. Minun mielestä jotakin Yamahan FJR:ää, puhumattakaan massiivisemmista matkapyöristä tulisi verrata lähinnä vastaavaan autoon (5-sarjan bemari, 7sarja jne.).
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 19:11.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Niin unohtui mainita että tuo siis huippunopeuksissa... Ja kyllä vierintävastuskin hieman kasvaa nopeuden kasvaessa(kitkahäviöt laakereissa), mutta ei radikaalisti.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 20:02.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Tuossa oli niin paljon hymiöitä, että se oli uskottavasti sarkasmia.
Vääjäämättä silti muistuu mieleen eräs taannoinen mainos.
Se kuvastaa mielestäni aika hyvin sitä, että jotkut eivät tunnista ohitseen kiitävää kehityksen tuulta vaikka se minkälaisessa paketissa ja tarjottimella eteen kannettaisiin. Saati että heikoista signaaleista kykenisivät ennakoimaan jotain. En siis väitä että sinulla on näin, tuli vain kommentistasi mieleen.
Tuo filkka on vähän kuin eilen, tänään ja huomenna.
Mitähän MP voikaan olla "huomenna"?
Vai onko sillä edes tulevaisuutta?
Myönnetään, itselläkin menee OT:ksi.
Viimeksi muokannut: sarkka; 03.10.2012 klo 19:32.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Sitähämmää just kysyin.
Että miksi.
En käsitä kustannusongelmaa tekniikassa. Näkyy ne käyvän kaupaksi aika kovillakin hinnoilla, esim Panigale tai K16 bemut.
Automaatti ei ole hakemani vastaus, vaikka jotain toimivaa kaksoiskytkintä en pahaksi laitaisikaan missään nimessä. Autoissa ollut jo pitkän aikaa pelkkiä automaatteja, ja olen ajellut kaikenlaisilla variaattoreilla, kaksoiskytkimillä, momentinmuuntajallisilla, roboteilla. Niissä kaikissa on ainakin autokäytössä yksi lieveilmiö, jonka takia ei ratkaise toivettani. Kierroskoneissa niillä on aina viive, jonka aikana vaihtaa pienemmälle ja kone kerää kierroksia. Näissäkin ratkaisun avaimena on vasta hyvin yhteenpelaava vahvasti jo tyhjäkäynniltä vääntävä kone. Mutta siis erilaisia automaatteja en laita pahaksi hyvän koneen jatkona, kunhan on lisäksi toimiva käsinvaihtomahdollisuus.
BMW K12RS-00 ext: Susuki GSX600F-88, Honda NS125R-88, Yamaha RD125LC-84, Honda Z50J-85
Wikipedia-Automobile drag coefficient
Tuolla on kertoimia eri automalleille sekä niiden avulla laskettuja CdA arvoja. Noi tukee päätelmää, että autolla CdA ois noin tuplat verrattuna pyörään. Veikkaampa että tuohon 0,5 Cd:hen pääseminen normaalilla kyykyllä käy aika raskaaksi jos pitää pari sataa kilsaa ajella. Itse tuli aikanaan huomattua, että nopeus nousi käytännössä kympillä ja hetkellinen kulutus tippui noin litralla motariajossa jos yritti liimautua tankkiin kiinni. Jos verrattaisiin johonkin pienikokoisempaan kaveriin joka oikeasti mahtuu pleksin taakse ja saa siihen järkevämmän ilmavirtauksen aikaiseksi, niin kulutus tippuisi vielä huomattavasti enemmän. Itseäni näin 193cm pitkänä ja 0.13 tonnia painavana ei tuo bensan säästäminen niin paljoa napannut.
Nopeusajoista jos puhutaan, niin siinä vaiheessa on silkkaa tyhmyyttä istua kuin kirkossa, jättää peilit paikalleen yms. -> niillä on yhtä paljon tekemistä katupyörän kanssa kuin F1:n aerodynamiikalla perheauton kanssa.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Ootko VFR1200FD:tä kokeillut? Siinähän on toi kaksoiskytkinvaihteisto. Kisapyöriin/tonnareihin tuo tuskin on tulossa, sillä shifterillä saavutetaan tuo sama etu, eli pyörä ei elä vaihdettaessa. Ihme ettei tuota vielä ole Wingiin ja LT:hen laitettu, kun niihinhän nuo kaikki ajonavustimet on yleensä menneet.
Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
Niin varmasti onkin. Puhuinkin ihan puolueettomissa tuulitunnelitesteissä saaduista arvoista, en paperiarvoista. Ei nuo em. pyörienkään arvot ole mistään mainospaperista otettu.
Lotus Esprit V8 2002:kin ilmoitettu Cd-arvo on 0,33, kumma silti että vakiokuntoisena fifth gearin tuulitunnelitesteissä antoi 0,4 alkusia lukemia, ja mittavien parannuksien jälkeen (madallus, peilit pois, takaspoileri irti ja pleksistä levy tasoittamaan peräosastoa), pääsi mataliin 0,3 alkuisiin lukemiin.
http://www.youtube.com/watch?v=CM7NbL9Be0s
1:30 jälkeen on se lotus tunnelissa. 0,401 siis alussa ja 0,330 modien jälkeen. Minusta se on aika outoa, jos täytyy madaltaa, poistaa peilit ja spoilerit ja lisätä vielä levyä taakse. Kaukana vakiosta, jotta päästään ilmotettuun arvoon.
Samakuin uskoisi paperilla ilmoitettuihin kulutus- tai päästölukemiin, saati suorituskykyarvoihin. Ei minulla yksikään auto tosiaan ole tasamaalla yltänyt niihin ilmoitettuihin nopeuslukemiin. Enkä kyllä ihmettele, kun katsoo testejä miten isoja heittoja niissä parametreissa voi olla(esim. ilmanvastus), ja yleensä sinne parempaan suuntaan "pyöristettynä". Mutta niillä ne myydään.
Viimeksi muokannut: SMRacing; 03.10.2012 klo 20:28.
Kawasaki ZX12R B1
EX: SUZUKI GSX-R750 k1 / SUZUKI GSX-R750 Y /KAWASAKI ZX6R
Kyllä näillä nykyvehkeilläkin hyviä kilometrejä normitankilla liikutaan:
Ja tässä kuvassa oli jo ajettu reilu 35 km...
Itse tykkään ajella tankin tyhjäksi ja sitten vasta pysähtyä - tankkaamaan.
https://www.juvander.me/ilpo
AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
MAN