Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 65:sta
  1. #31
    Mitkä on parhaat liikkeet Espoossa (ym. pääkaupunkiseutu) käydä ajovarusteita sovittelemassa ja kenties ostamassakin? Entäpä käytettyjen vermeiden parhaat apajat (netissä?)?

    Sitten sarjassamme tietämätön kysyy. Vakuutukset pitänee ottaa hetimiten pyöränoston jälkeen, vaikka sesonki alkaa vasta keväällä? Kai se näin on ihan varkaus yms. vahinkomahdollisuuksien takia?!?
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  2. #32
    Sitten kun ne kirjat on luettu, niin toi video kannattais vielä katsella pariin kertaan:


    Ja sen jälkeen voikin lähteä lähimmälle moottoriradalle nöyryyttämään konkareita, tai ainakin yrittämään pysymään perässä
    Triumph Street Triple 765 RS -24
    Pitkä lista exiä.
    http://www.youtube.com/user/exhaust34
  3. #33
    Lainaa Kootee kirjoitti Katso viesti
    Mitkä on parhaat liikkeet Espoossa (ym. pääkaupunkiseutu) käydä ajovarusteita sovittelemassa ja kenties ostamassakin? Entäpä käytettyjen vermeiden parhaat apajat (netissä?)?

    Sitten sarjassamme tietämätön kysyy. Vakuutukset pitänee ottaa hetimiten pyöränoston jälkeen, vaikka sesonki alkaa vasta keväällä? Kai se näin on ihan varkaus yms. vahinkomahdollisuuksien takia?!?
    Jotain liikkeitä..

    Espoo:
    Superbikers
    Bike World
    Allrighting Outlet

    Hki:
    Eurobiker
    Allright
    Storm Motor

    Jos ottaa esm seisonta-ajattoman vakuutuksen niin ei se talvella maksa kuin satasen (jos siis maksaa osissa) kesällä sitten on himpunverran kalliimpi.
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  4. #34
    Itellä on kanssa pyörän ja varusteiden hankinta edessä. Tuttavapiiristä löytyy motoristejä, mutta heiltä kysymällä menee vaan sekaisin. Toinen suosittelee Customia (ei minun tyyliini) ja toinen puhuu vain omista pyöristään (turhan hintavia).

    Omat mittani ovat 180cm/70kg ja budjettia max. 3000€, jonka pitäisi riittää pyörään ja uuteen kypärään (muut löytyy jo). Ajokokemusta löytyy autokoulun lisäksi, kaverin Kawasaki ZXR:stä ja Honda VFR:stä

    Tässä olen pyöritellyt mielessäni Suzuki SV650n ja Honda CB600F, osin siksi että vakuutukset ovat pienet ja ovat nakuja, joista tällä hetkellä pidän

    Viikonloppuna pitäisi mennä kattelemaan Suzuki SV650n -03 65tkm 2500€, mutta mietin onko kilometrejä jo liikaa? Tässä pyörässä on ruisku ja uudistunut runko, mutta n.2000€ saisi vanhempia missä ei vielä ole, ovatko nämä n.500€:n hintaan järkeviä sijoituksia?
    Suzuki GS500E -99
  5. #35
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Jos ottaa esm seisonta-ajattoman vakuutuksen niin ei se talvella maksa kuin satasen (jos siis maksaa osissa) kesällä sitten on himpunverran kalliimpi.
    Itselläni on seisonta-ajaton vakuutus Pohjolasta ja siellä vakuutusmaksut määräytyvät prosenttiosuuksien mukaan seuraavasti:
    tammi 0
    helmi 0
    maalis 0
    huhti 10
    touko 15
    kesä 20
    heinä 20
    elo 20
    syys 10
    loka 5
    marras 0
    joulu 0
    yhteensä 100 %

    Eli nyt kun ottaa vakuutuksen niin ens huhtikuuhun mennessä pitää maksaa n. 5 % vuosimaksusta eli ei kovin paljoa.
    Tags: eYamaha, Thundercat, EV, ex-Busa, ex-Hornet, IBA, SS1000
    Check this: https://electricyamaha.blogspot.com/
  6. #36
    Lainaa VelluK kirjoitti Katso viesti
    Itselläni on seisonta-ajaton vakuutus Pohjolasta ja siellä vakuutusmaksut määräytyvät prosenttiosuuksien mukaan seuraavasti:
    tammi 0
    helmi 0
    maalis 0
    huhti 10
    touko 15
    kesä 20
    heinä 20
    elo 20
    syys 10
    loka 5
    marras 0
    joulu 0
    yhteensä 100 %

    Eli nyt kun ottaa vakuutuksen niin ens huhtikuuhun mennessä pitää maksaa n. 5 % vuosimaksusta eli ei kovin paljoa.
    Tuleekos tuosta takautuvasti lasku jos katkaisee alle vuodessa ? Koska jos noin menee noi, niin otan vaikka ifistä tasaisesti koko vuodelle jakautuvan vakuutuksen ja vaihdan talveksi aina pohjolaan ..

    Mahtasko onnistua
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  7. #37
    No jos ei haittaa että kaksi kertaa vuodessa tulee uusi rekisteriote ja muutaman pikavaihdon jälkeen molemmat vakuutusyhtiöt toteavat ettei sulle vakuutuksia enää kannata lainkaan myöntää niin kokeile ihmeessä
    Honda CBR1000RR Fireblade
    Yamaha YZF-R6R (ex)
    Suzuki GSX650F (ex)
    http://mopollasuohon.blogspot.com/
    https://www.youtube.com/@Qassu78
  8. #38
    Lainaa IgNIs kirjoitti Katso viesti
    Viikonloppuna pitäisi mennä kattelemaan Suzuki SV650n -03 65tkm 2500€, mutta mietin onko kilometrejä jo liikaa? Tässä pyörässä on ruisku ja uudistunut runko, mutta n.2000€ saisi vanhempia missä ei vielä ole, ovatko nämä n.500€:n hintaan järkeviä sijoituksia?
    En pitäisi tuota mitenkään pahana lukemana. Omassa taloudessa on vanhemman mallin SV, jolla oli ostettaessa mittarissa 60tkm ja nyt noin 80tkm. Tuossa ei ainakaan ole mitään isompaa remppaa tullut vastaan tällä välillä eikä ole myöskään heti näköpiirissä. Enkä muutenkaan ole kuullut, että noilla kilometreillä olisi yleisemmin joutunut mitään isompaa tekemään.

    Tietty kaikenlaiset kulutusosat saattavat olla lähempänä vaihtopistettä kuin vähemmän ajetuissa, mutta tähänkin vaikuttaa enemmän ko. yksilön käyttöhistoria ja huollot kuin mittarilukema. Tämä pitää erityisen hyvin paikkansa näissä halvemman hintaluokan peleissä. Yhteenvetona siis, jos pyörä vaikuttaa hyväkuntoiselta, niin tuskin on huono ostos.

    Itse en ole tuolla uudemman mallin SV:llä edes ajanut, mutta olisin valmis maksamaan sellaisesta tuon 500€ enemmän vanhempaan verrattuna. Ruisku on siinä mielessä olennainen parannus, että noilla kilometreillä ja vuosilla SV:n kaasarit ovat todennäköisesti jo nähneet parhaat päivänsä. Tietääkseni jousitustakin parannettiin tuohon uudempaan malliin, vanhemmassa se ei ole mitenkään turhan hyvä.
    Arttu
  9. #39
    Kerrankin hyvää keskustelu eli osallistun he he

    Paljon erilaisia pyöriä ajaneena niin Suzuki Bandit 650 ABS on ihan loistava pyörä, alottelijalle ja miksei myös kokeneelle kuskille.

    Teron kanssa ehdottomasti samaa mieltä, nyt on talvi aikaa, lue se Ajo Hanskassa teos ja lue monta kertaa.
    Itselläni se tässä tulostettuna ja aina tuntuu , että siitä saa uusia ajatuksia. (Löytyy MP69 sivuilta)


    Mp69 järjestämä kahden päivän kurssi (Motorist survival) loistava kurssi ja hyvän hintainen, suosittelen.

    Autokouluun menemistä en suosittele, koska sulla on jo kortti, joten heiltä häviää opettamisen vastuu. siitä johtuen saattaa olla usein rahastusta.

    Vaatepuolesta niin mun mielestä eurobiker on hyvä. ( www.eurobiker.fi )
    Ideana siinä, että heillä on hyvät nettisivut, ok hinnat, paljon tarjouksia, ja heiltä saa kaikkea prätkäilyyn liittyvää.
    Eli voit liikkeessä kokeilla kaikkia ajovarusteita kerallaan, jolla varmistat, että yhteensopivuus on hyvä ja varusteita on helppoa käyttää ja mukava pitää päällä asukokonaisuutena.


    Hankkisin mopon ja varusteet nyt talven aikana.
    Keväällä kun ajokelit alkaa. Vaikka meikäläiseen yhteyttä, kun treenaan ite, niin katotaan sun ajo kuntoon samalla, ilman korvausta.
    Sitten Orgin ajotaito ykkenen ehdottomasti ja jos fiilistä riittää niin sitten Motorist Survivaliin.
  10. #40
    Lainaa IgNIs kirjoitti Katso viesti

    Viikonloppuna pitäisi mennä kattelemaan Suzuki SV650n -03 65tkm 2500€, mutta mietin onko kilometrejä jo liikaa? Tässä pyörässä on ruisku ja uudistunut runko, mutta n.2000€ saisi vanhempia missä ei vielä ole, ovatko nämä n.500€:n hintaan järkeviä sijoituksia?
    On.
    ja
    Ei.

    Pyörän kunto ratkasee enemmän.
    Kannattaa ostaa mahdollisimman siivo ja hyvillä kulutusosilla oleva paketti. Siinä äkkiä viikonloppu-viissatanen vilahtaa, kun alkaa harsimaan mopoa kuosiin.

    Kärjistetysti:
    -osta niin hyvä ja kallis, kun vähänkään kynnet pystyy, se tulee halvimmaksi...

    Ja kato avoimin mielin mopoja, tuumi ja funtsi.
    Lue niistä, niiden vioista ja olemuksesta.

    Ja unohda kaikki kun just se mopo tulee kohdalle. Sen huomaat.
    Siitä ei pääse irti, ja se on saatava, vaikka päätä seinään hakaten.

    Mää itte hajin tossa kesällä 3ke mopoa, ja kattelin noin 30 pöristintä, laidasta-laitaan. Sitte yhdellä moponkattomisreissulla broidi bongas netistä -95:n Vifferin...
    Sillä sitte ajelin kotia. Vaikka tarkotus oli hakee nakumopoo tai jotain vastaavaa...

    Nyt taas pähkinöin, jotta olisko vifferin aika mennä, ja hommata hanurin alle jotain ilmajäähdytteistä brittituotantoa...

    Sitä mieli on välillä kuin tuuliviiri. Ikinä ei aamulla tiedä, mikä on päivän aivopieru...
    Se oli jo rikki...
  11. #41
    Lainaa tarez kirjoitti Katso viesti
    Vaatepuolesta niin mun mielestä eurobiker on hyvä. ( www.eurobiker.fi )
    Ideana siinä, että heillä on hyvät nettisivut, ok hinnat, paljon tarjouksia, ja heiltä saa kaikkea prätkäilyyn liittyvää.
    Eli voit liikkeessä kokeilla kaikkia ajovarusteita kerallaan, jolla varmistat, että yhteensopivuus on hyvä ja varusteita on helppoa käyttää ja mukava pitää päällä asukokonaisuutena.
    Ostin aloittelevana motoristina säästöbudjetilla Eurobikerin Sweep-tarjousajoasun. Kyseessä oli tekstiilivaatteet, One-sarjaa. En voi oikein suositella koska vaikka kuinka markkinoivat että puku pitää vettä niin ei toimi ainakaan enää neljännellä ajokaudella luvatusti. Hölmöä vetää aina vesikelillä sadetakkia niskaan kun vesi tulee takin läpi. Ajovarusteissa ei siis kannata säästää koska joutuu ostamaan sitten parempaa myöhemmin kuitenkin jos ensin lankeaa halpaan hintaan. MP-messuilla on hyviä tarjouksia laadukkaista ajovarusteista, kannattaa käydä messuilla alkuvuodesta. MP-Asun varusteisiin olen ollut tyytyväinen.

    Vakuutuksista: mulla IF:in ympärivuotinen jaettu kuuteen erään. Eli joka toinen kuukausi muistavat laskulla läpi vuoden. Eipähän tule ajokauden aikana mielettömiä vakuutusmaksuja kun on jotain maksanut jo talven aikana.
    BMW F700GS - Honda VFR800 - Honda CBF600S - Honda Monkey
  12. #42
    Luulen, että ihan sama mistä merkistä on kyse, mutta jos ostaa halvimmasta päästä niin voi joutua ehkä joskus pettymään.
  13. #43
    Nyt on sitten ajokamat hankittu, vaikka pyörää ei vielä olekaan
    Kiertelin Eurobikerin, Superbikersin ja Allright Outletin. Kaikki kamat tarttui mukaan viimeisestä. Aika sitten näyttää laadun, mutta ensivermeiksi en raaskinut kalliita Gore-tex Rukka tms. alkaa hankkimaan.

    Eli Yokon Y1 takki ja housut, 2 eri hanskat (lämpimät ja vähemmän lämpimät), Alpinestar Web Gore-Tex kengät, kypärähuppu, kauluri, HJC HQ-1 hiilikuitu-umpikypärä (199 euroa). Kaikkineen 800 euroa. Tuostahan ne varmaan alkaa sitten ajan mittaan kehittymään, mutta noilla pääsen alkuun jahka se tärkein eli pyörä tulee hommattua (ja kun selviää talven yli).
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  14. #44
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ^ Hyvän kuuloinen setti. Ihan vinkiksi, niin noi web goertexin nahka menee kärjestä ruvelle heti ku polvillaan rasvaa ketjuja tms... Ei ole vaarallista sinänsä (goretex on kengän sisällä nahkojen all "sukkana"), mutta on epäsiistin näköstä, mikä nyt sinänsä moottoripyöräilijästä puhuttaessa aika normaalia sinänsä kyllä... Sitten se goretex ei ulotu niin korkealle varteen kun luulis, ei ole sikäli merkityksellistä, paitsi jos käy… hmm… lannoittamassa metsänreunaa ja on vetistä paikkaa tossun alla..
  15. #45
    ^
    Tosta on hyvä lähteä.

    Ja järjestys on oikea, kamat ensin, sitte mopo. Vaikka se tyhmältä kuulostaaki.

    Jaa, tohon ajokamoihin vielä lisäksi saattasin liittää jonku sadeasun ja sadehanskat. Joo, jossainkohtaa se ajelu muistuttaa enemmän vesiskootterointia ku mopoilua. On koettu.
    Ja sillon tuli vedet läpi tixtekseistä...

    Juutiiän, rukan kamppeet olis pitäny veden ja saanu aakkosbaarin kahvistaki parempaa, mut ei ryybeni repeä...
    Se oli jo rikki...
  16. #46
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    ^ Hyvän kuuloinen setti. Ihan vinkiksi, niin noi web goertexin nahka menee kärjestä ruvelle heti ku polvillaan rasvaa ketjuja tms... Ei ole vaarallista sinänsä (goretex on kengän sisällä nahkojen all "sukkana"), mutta on epäsiistin näköstä, mikä nyt sinänsä moottoripyöräilijästä puhuttaessa aika normaalia sinänsä kyllä... Sitten se goretex ei ulotu niin korkealle varteen kun luulis, ei ole sikäli merkityksellistä, paitsi jos käy… hmm… lannoittamassa metsänreunaa ja on vetistä paikkaa tossun alla..
    Hyvä tietää tuo kenkien kärkien pehmeys. Goretex tosiaan loppuu varren puolivälissä, mutta idis onkin kai olla lahkeet kengän päällä. Ei passaa syvissä ojissa kahlata
    Suzuki DL1000 V-Strom 2015
    ex. Suzuki GSF 1250A 2007
    ex. Suzuki GSF 650SA 2007
  17. #47
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Se gorekalvo loppuu paljon alempana kun se harmaa sisävuori antaa ymmärtää... En nyt muista tarkaan, mutta testailin kylppärissä omieni vedenpitävyyttä ja jäi vaan mieleen että alkaapas vesi tulla matalalta sisään, mutta ajossa ei ole haitannut.
  18. #48
    Tämä nyt ei oleellisesti liity aloittajan kysymyksiin mutta, niitä ajohanskoja ei koskaan ole liikaa
  19. #49
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Hanskat on kyllä kans iso mukavuustekijä, mulla oli ekat hanskat sellaset, että puolentunnin jälkeen ne oli kosteet. Ja sitte kosteena kylmät. Ja sateella jäätävät kun ne oli ulkoakin märät. Sitten Rukkan gorehanskat ei olekaan ollut kertaakaan sisältä märät. Olipa sadetta tai paistetta.
  20. #50
    Kouluttaja Hannula:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jul 2003
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Vettä pitävissä kamppeissa on tullut omat harjoitukset pidettyä, ja muuta kuin Gorea en enää huoli vaikka ilmaiseksi jaettaisiin kotiovelle toimitettuna. Muiltakin valmistajilta on toimivia kalvoja tullut, mutta mopokamppeissa niitä en ole vielä nähnyt.
    1000
  21. #51
    Kannattaa muistaa myös että vaikka kuinka olisi Gore-TixTax-vermeet jotka pitävät kuskin kuivana sateessa, niin taskuissa olevat sälät saattavat silti kastua. Itsellä ainakin kaksi eri Gore-rotsia päästävät ilmeisesti taskujen vetoketjuista vettä läpi. Ekalla kerralla oli kiva huomata että ~500e kännykkä oli kauttaaltaan märkä ajelun päätteeksi vaikka kuski kuivana säilyikin

    Eli tarinan opetus: kriittiset kamat minigrip-pussiin ja sitten vasta taskuun.
  22. #52
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    ^ Joo toi on ihan totta! Mullakin Rukkan takissa vaan vetskarin sisäpuolella kaks "karttataskua" mitkä on vedeltä suojassa. Lanteilla noi "tavarataskut", samoin kuin housujen, taskut lainehtii vettä sateella. Ittelläkin arvoelektroniikka saanut kylpyä.. Ei onneks menny omasta rahapussista..
  23. #53
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    ^ Joo toi on ihan totta! Mullakin Rukkan takissa vaan vetskarin sisäpuolella kaks "karttataskua" mitkä on vedeltä suojassa. Lanteilla noi "tavarataskut", samoin kuin housujen, taskut lainehtii vettä sateella. Ittelläkin arvoelektroniikka saanut kylpyä.. Ei onneks menny omasta rahapussista..
    Oispa joku kertonna mullekin, tai oisin hoksinnu lukea jostakin, ennen suven kesälomareissua.
    Kantapään kautta koettuna, nahkainen lompakko tuossa Rukan takin lannetavarataskussa alkumatkasta täynnään, osana matkabudjettia, pieniä seteleitä. Rankkasateen jälkeen sitten märkä nippu seteleitä näpissä litimärän lompakon uumenista.
    Noh, saihan ne irti toisistaan ja kuivamaan Alforten huoneenpöydälle yöksi, kuten lompakkokin ja muovikortit.
    Ihan kelpo seteleitä niistä vielä tuli...

    Sisätaskuissa Gorekalvon suojassa olleet: rek.ote, passi jne, säilyivät rutikuivina. Sinne siis jatkossa kaikki, mikä ei saa kastua.
    <p>.</p>
  24. #54
    Ihan vaa sellasta kyselisin, että voiko moottoripyörään tulla jotain isoa vikaa, mikäli se on ollut käytännössä ajamattomana viimeiset 2 vuotta? Kyseisellä yksilöllä ajettu alle 1t km kahden vuoden sisällä.
  25. #55
    Jos tuntuu siltä että matka-ajelut laukkujen kanssa olis se oma juttu ja kokoa on kuskillakin ihan hyvin niin harkitsisin suoraan isompaa pyörää. Ei se tehokkaampi ja väännökkäämpi moottori tee siittä pyörästä yhtään sen vaikeampaa, ainoastaan mahdollinen lisäpaino tuntuu paikallaan pyörää käsiteltäessä mutta uskoisin että tuon kokoinen mies tonnistakin työntelee ihan vaivatta.

    Tuntuu vaan hölmöltä, että kaikki ostavat sen kuussatasen ekaksi vuodeksi ja sitten vaihdetaan siihen isompaan mitä ollaan koko ajan kuolattu. Kun ei se ole oikeasti yhtään sen vaikeempi ajaa, tietenkin jos tuntee itsensä niin hyvin että pelkää joutuvansa tonnisella kaahaamisen takia vaikeuksiin niin kannattaa harkita jotain vielä hitaampaa koska menee noi kuussatasetkin ihan saatanasti.
  26. #56
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaa sellasta kyselisin, että voiko moottoripyörään tulla jotain isoa vikaa, mikäli se on ollut käytännössä ajamattomana viimeiset 2 vuotta? Kyseisellä yksilöllä ajettu alle 1t km kahden vuoden sisällä.

    Akku luovuttaa enimmäisenä, jos ei ladata välissä tai ajeta sopivan pituista lenkkiä. Bensa tankissa myös voi mennä huonoksi. Onhan tuolla kuiten vähän ajettu joten uskaltaisin ostaa.

    -Akku vaihtoon
    -Uudet moottoriöljyt
    -Uutta bensaa
    -Kovaa ajoa



    Tuosta sopiva pyörähttp://www.nettimoto.com/bmw/f/1397767

    Yllättävän tehokas, helppo ja kevyt ajaa. Saa laukkusarjoja bmw:ltä ja sw-motechilta. Pieni kulutus. Kävin biimeriä testaamassa ja saattaa zx6r vaihtua tollaiseen.
    Viimeksi muokannut: temetsu; 04.10.2012 klo 10:28.
  27. #57
    Tarezilla oli hyvää asiaa kaiken kaikkiaan.

    Itse olen mainittujen lisäksi saanut omaa vajavaista ajotaitoani kohennettua rata-ajoissa.
    Vaihtoehtojahan löytyy useampaankin makuun.

    Lainaan suoraan erään tuttavani, nyt jo eläkkeellä olevan, aikanaan mp-poliisinakin toimineen herran toteamuksen: "On palkitsevaa, kun radalla oppii ajamaan paikkoja, eli mutkia jne, hyvin".

    Olen todennut saman.
    <p>.</p>
  28. #58
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaa sellasta kyselisin, että voiko moottoripyörään tulla jotain isoa vikaa, mikäli se on ollut käytännössä ajamattomana viimeiset 2 vuotta? Kyseisellä yksilöllä ajettu alle 1t km kahden vuoden sisällä.
    Jos on ollut pelkässä seisonnassa kaks vuotta, niin voi olla että bensa on hartsiintunut kaasareihin, jos ruiskukone niin kai ei ole niin herkkä(?). Asianmukaisesti säilytettynä ei tuon suhteen varmaan ole probleemaa, eli kaasarit tyhjennettynä ja varmuuden vuoksi ajettu viimeksi pienkonebensalla tai bensan seassa jotain söilöntäainetta/stabilisaattoria.. Toi ei ole sillälailla kai ongelma jos konetta on käytetty aina välillä. Akkuhan on se yks sitten mikä vaatii helposti lataamista tai jopa vaihtoa. Kaipa kytkinkin voi "vähän liimautua" kiinni pitkässä seisokissa. Etuiskareiden stefat saattaa alkaa käytönpuutteessa vuotamaan?
  29. #59
    Lainaa Raatis kirjoitti Katso viesti
    Ihan vaa sellasta kyselisin, että voiko moottoripyörään tulla jotain isoa vikaa, mikäli se on ollut käytännössä ajamattomana viimeiset 2 vuotta? Kyseisellä yksilöllä ajettu alle 1t km kahden vuoden sisällä.
    Tuotako meinasit? http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-5/1301575

    Itse mietin ihan samaa, koska olen edelleen ilman omaa pyörää. Mahtaako vielä parissa vuodessa käydä niin, että kun yrittää käyntiin niin leikkaa kiinni?

    Jotain vikaa tuossa mopossa on, koska ei ole mennyt koko kesänä kaupaksi - ehkä hinta on vain liian kova vaikka pyörä on lähes käyttämätön. Tuo on kallein viissatanen ER, joka on myytävänä.
    Honda NC700S
  30.  
  31. #60
    Lainaa Setämies kirjoitti Katso viesti
    Tuotako meinasit? http://www.nettimoto.com/kawasaki/er-5/1301575

    Itse mietin ihan samaa, koska olen edelleen ilman omaa pyörää. Mahtaako vielä parissa vuodessa käydä niin, että kun yrittää käyntiin niin leikkaa kiinni?

    Jotain vikaa tuossa mopossa on, koska ei ole mennyt koko kesänä kaupaksi - ehkä hinta on vain liian kova vaikka pyörä on lähes käyttämätön. Tuo on kallein viissatanen ER, joka on myytävänä.

    Akku ja nesteet vaihtoon ja kovaa ajoa. Tietty kattelee ettei iskarit vuoda öljyä.

    edit. Shyhander olikin jo kerennyt vastata ensin
    ZX10R -08
    S1000RR -11

Sivu: 2 / 3:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 123 ViimeinenViimeinen