Katso äänestykset tulokset: Pitäisikö moottoripyörät katsastaa vuosittain?

Äänestäjät
503. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä

    42 8,35%
  • Ei

    461 91,65%
Sivu: 9 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ViimeinenViimeinen
Tulokset 241:stä 270:een 312:sta
  1. #241
    Koska on aivan turha enään yrittää muuttaa EU vaikuttajien mieltä, katsastus lobbaajat osasivat hommansa tehdä vähin äänin, nyt ei vasta lobbauksella enään mitään saavuteta. Itse päätin laittaa ensikeväänä pyörän myyntiin, jos tulee ajohimoja ostan sit jonkun enskan millä voi käydä ravistelemassa ajokitkuja. On niin paskamaa pitää pyörää tää suomi, kun kuitenkin ajoaika jää aika vähäiseksi verrattuna etelä euroopan maihin.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  2. #242
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Mcmies se näyttää ymmärtävänkin, mistä tässä on kysymys, ilman että täytyy rautalangasta vääntää, no se ei mikään normi urpo taida ollakaan...
    Juu. Viittasin myös itse tuossa aikaisemmin, että autokorjaamolle katsastus saattaisi kannattaa huollon yhteydessä. Mut et varmaan lukenut sitä lausetta, tai ainakaan sisäistänyt
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  3. #243
    Lainaa sky kirjoitti Katso viesti
    Juu. Viittasin myös itse tuossa aikaisemmin, että autokorjaamolle katsastus saattaisi kannattaa huollon yhteydessä. Mut et varmaan lukenut sitä lausetta, tai ainakaan sisäistänyt
    Noo ei se tossa ole koko totuus, kokonaisuus ratkaisee ja kuten sanottua aika näyttää...
    Elä ja anna muiden roudata.
  4. #244
    Hmm...

    Nyt kun meukkaatte ja katsastatte niitä autojanne täälä, niin että ruosteiset helmapellit lepattaa...

    Niin pysähdytääs miettiin hetki.
    Teidän -83:n Cherryn saatto hakata täyteen reikiä se mulkk... eiku katsastusmies, joka osaa kaikesta kaiken ja tietää, onhan se sentään insinööri...
    Niin. Insinööri. Tai teknikko.
    Mahdollinen kouluttautuminen:
    -Lukio
    -Teku
    -katsastusmieskoulutus...
    Työkokemusta on opiskeluajalta puhelinmyyjänä, siwan kassana ja kotikaupungilla ollu kesätöissä kukkakeppinä...

    Vai...
    Olisko parempi jotta sitä katsastusta hoitais "Veke", joka ollu yleiskorjaamolla töissä jo 16-vuotiaasta ja peruskouluki kesken. Mut se äijä tietää näistä romuista kaiken ja osaa sanoo heikot kohdat ja tietää mitä kattoa. Sillä on se "näppituntuma"...
    Ja jos on joku pikkuhomma, niin laittaa sen kuntoon.
    Ja osaa katsoa nää suomalaisen autoilijan tekemät huijausyritykset.

    Merkkiliikkeen lasipalatsissa on duunissa yleensä autopuolelta valmistuneet märkäkorvat, jotka osaa kyllä ohjelmoida tuhkakuppeja ja sisävaloja, mutta jos kädet sotkeentuu, sitte tulee itku.
    Jos joudutte käyttään autoo pajalla, kattokaa sellanen verstas, missä on vanhemmat tekijät, se on vähä sekanen ja pääset jutteleen asentajan kans.
    Ei minkään sliipatun huoltoneuvojan, joka on täynnä itteensä kun on saanu firman villatakin tai slipoverin, ko. automerkin logolla...

    Ja joo.
    Jos se katsastus mopoille sitte joskus tulee, mitä siinä voi muuta tehdä ku tarkastaa valot, jarrujen toiminta, renkaat ja yleissilmäys laitteelle.
    Ok.
    Mutta tää ei voi maksaa montaa euroa.
    Päästöt... Miten ne mitataan?
    Koittanu omasta moposta säädellä kaasareita, mittapilli kiinni. Juu, jossainkohtaa se mittari sano:
    Err... Clean clint and calibrate.
    Vai kielletäänkö kaasarikoneet kokonaan?

    Mites rungon tarkastus?
    Puretaanko joku täysvarusteltu håmosohva siihe konttorin lattialle ja tuumataan: -sori, oli turhaa, vie v****un se osakasa täältä....

    Toisaalta taas mielenkiintosta seurata miten tää asia ratkastaan täällä periferiassa...
    Se oli jo rikki...
  5. #245
    Puolassa kans toimii toi autokorjaamokatsastus. Oli siellä yks kaveri poikkeemassa, niin kävivät paikallisen hemmon pirssin leimauttaa. Kaveri on NS: toiminut alalla, eli ymmärrystä riittää. Koko kätevästi hoitu homma ja samat jutut tehtiin, kuin suomessakin, paitsi päästöjä ei otettu, kun niistä on puolan autokannalle paljon moottoririkkoja tullut Kyseesä siis oli diesel moottorilla varustettu ajoneuvvo.
    Viimeksi muokannut: andestone; 27.09.2012 klo 12:36.
    Elä ja anna muiden roudata.
  6. #246
    Katsastuksen aikana asiakas pääsee mukaan kattomaan sitä autoansa tuon tarkistuksen ajaksi, ainakin näissä paikoissa missä oon ite autoani käyttänyt. Se on mielestäni hyvä homma. Marmoritiskipalveluliikkeet eivät päästä asiakasta korjaamotiloihin, ja mikäli autot katsastettaisiin merkkihuoltojen yhteydessä, niin epäilen ihan samaa mitä mcmieskin. Vikoja voi olla enemmän kuin mitä oikeasti onkaan, ja että leima tulee niin viathan täytyy korjata.

    Konttoreilla on mahdollisuus keskeyttää katsastus. Olen pari kertaa joutunut vetämään pelit seis kesken katsastuksen, kun inssi alkoi täyttään vikalistaa sellaisista asioista minkä varmasti tiesin olevan kunnossa. Sanoin että keskeytetään tää leikki nyt, ja vein toiselle yrittäjälle katsastettavaksi. No kehuilla läpi, että ompas hyvässä kunnossa. No mistäkö tiesin? Itse kun korjaa ja tekee ja rakentaa niin tietää yleensä mikä on tilanne. Tässä ei paljon autorasvarin asiat painanut, kun inssi pääsi kokemuksellaan pätemään. Mikäli olisin jatkanut, ja ottanut vikalistan mukaan, se olisi uusintakatsastus. Ei auttaneet kuitit osista eikä mikään, vaan koska kyseessä oli vanha auto, täytyi siitä koittaa saada tavoiteltuun hylkäysprosenttiin merkintä. Eräässä maakuntaan sijoittuvassa pikkukonttorissa oli viikon kytistelemässä joku trafin pamppu, hän oli vahtimassa että hylkäysprosentti pysyy tavoitellussa lukemassa, ja ettei konttori päästä ihan jokaista autoa läpi, vaikka olisi kunnossa. Näin kertoi minulle kyseisellä konttorilla katsastusmies, että sori, näin täytyy toimia. Vanha, 70-luvun auto, täysin rakennettu uusilla alusta- ja jarruosilla nykyaikaselle tasolle, mut hylsyä tarjottiin. Katsastus seis ja toiselle konttorille hakeen leima. Uusintatarkistus oli sen 60e.

    Ainiin, eräs kokemus MP-alan merkkiliikkeen huollosta. 10 tonnin huolto moottoripyörään maksoi 800e, koska olin ostanut pyörän toisesta liikkeestä, ja sovittiin liikkeen kanssa että tehään huolto siihen kaupan päälle niin liike tilasi merkkihuollosta ajan tälle pyörälle. No, laskun saatuaan liike alkoi karjumaan että ei he maksa tämmöstä summaa, ja mää sitten jouduin selvittämään tämän. Otin huoltokirjan, ajoin 30km merkkihuoltoon kysymään työkorttia näkyville, vertasin toimenpiteitä huoltokirjan 10tonnin huoltokohteisiin ja ruksin huoltokortista kymppitonnin huoltoon kuuluvat toimenpiteet. Kas, se hinta putoskin sitten kolmeensataan kun vähän riiteli. Sen jälkeen olen huoltanut pyöräni itse. Samassa liikkeessä maksoi 2-napainen vilkkurele naiselle 45e, miehelle alle kympin. Lisäksi se, että alkaa käydä vähiin nämä hyvän palvelun huoltoliikkeet, liekö tämä taantuma ja maailman taloustilanne, ja se että ihmiset pitää mieluusti rahoistaan kiinni eivätkä käytä näitä palveluita enää niin aktiivisesti että toiminta kannattaa. Sit kiskotaan pikkunippeleistä helvetin isoa summaa huoltojen yhteydessä.

    Btw, olen ollut alalla myös, ei sopinut minulle. Perusrehellinen luonteeni, ja maalaisjärki sotivat näitä toimintamalleja vastaan.

    Riskybusiness tuntuu olevan tässä maassa sitä, että kokeillaan uunottaa asiakasta, liikettä, kaikkia.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  7. #247
    Lainaa janite2 kirjoitti Katso viesti
    Hmm...

    mitä siinä voi muuta tehdä ku tarkastaa valot, jarrujen toiminta, renkaat ja yleissilmäys laitteelle.
    Ok.
    :
    Pakoputkisto ja äänenvaimennin / vaimentimet.
    Rekisterikilpi, sijainti ja kulma.
    Ohjauslukko jos vaaditaan.
    Äänimerkin antolaite.
    Peili / peilit.
    Vilkut, vai kuuluuko valoihin?
    Heijastin taakse.

    Nuo nyt äkkiseltään ainakin.
    Jo nuokin teettää monelle pojalle lisähommia, jos katsuri tulee.
    <p>.</p>
  8. #248
    "Liikenne- ja viestintäministeriön yli-insinööri Maria Rautavirta muistuttaa, että nyt moottoripyörien valvonta menee poliisin kautta kaikkien verovaroista."


    Olisikin hienoa jos tulevan katsastuksen jälkeen poliisit eivät enää valvoisi pyöriä
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  9. #249
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Pakoputkisto ja äänenvaimennin / vaimentimet.
    Rekisterikilpi, sijainti ja kulma.
    Ohjauslukko jos vaaditaan.
    Äänimerkin antolaite.
    Peili / peilit.
    Vilkut, vai kuuluuko valoihin?
    Heijastin taakse.

    Nuo nyt äkkiseltään ainakin.
    Jo nuokin teettää monelle pojalle lisähommia, jos katsuri tulee.
    Entäs sitten, kun tuleekin semmonen vanha pyörä jotka eivät ole tyyppihyväksynän piirissä, eikä inssi löydä yhtäkään e-merkintää mistään, heijastimet puuttuu koska ei tarvi, valot voi olla vaikka työkoneen alkuperää, äänimerkiksi riittää vaikka ovikello, jne..

    Tuleeko korjauskehoitus sen takia että nämä puuttuu, vai sen takia että inssi ei tiedä mitä tehdä, vai sen takia että inssi menee paniikkiin koska ohjeistus ei kerro miten tulee toimia vanhemman moottoripyörän kanssa, koska kaikkihan ovat lähtökohtaisesti uusia ja samalla viivalla kaikkien kesken.

    Vähän kärjisteltyä tuo mun teksti, mutta esimerkkinä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  10. #250
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Entäs sitten, kun tuleekin semmonen vanha pyörä jotka eivät ole tyyppihyväksynän piirissä, eikä inssi löydä yhtäkään e-merkintää mistään, heijastimet puuttuu koska ei tarvi, valot voi olla vaikka työkoneen alkuperää, äänimerkiksi riittää vaikka ovikello, jne..

    Tuleeko korjauskehoitus sen takia että nämä puuttuu, vai sen takia että inssi ei tiedä mitä tehdä, vai sen takia että inssi menee paniikkiin koska ohjeistus ei kerro miten tulee toimia vanhemman moottoripyörän kanssa, koska kaikkihan ovat lähtökohtaisesti uusia ja samalla viivalla kaikkien kesken.

    Vähän kärjisteltyä tuo mun teksti, mutta esimerkkinä.
    Jo vain, soppaa riittää...

    EDIT, lisäys: Mites museoajoneuvorekisterissä olevat?
    <p>.</p>
  11. #251
    Lainaa tontze kirjoitti Katso viesti
    "Liikenne- ja viestintäministeriön yli-insinööri Maria Rautavirta muistuttaa, että nyt moottoripyörien valvonta menee poliisin kautta kaikkien verovaroista."


    Olisikin hienoa jos tulevan katsastuksen jälkeen poliisit eivät enää valvoisi pyöriä
    Pitkällisen miettimisen jälkeen minäkin olisin valmis tinkimään oikeudestani poliisin suorittamaan "ilmaiseen" valvontaan.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #252
    Eikös valtakunnallinen pussihousuyhteisö käytä museorekisteröinneissä ja katsastuksissa asiaan vihkiytynyttä museokatsastajaa? Semmosta, joka erottaa uuden taiwanissa tehdyn retro-osan vanhasta korjatusta ja alkuperäisestä vaikka side silmillä? Nämä erikoismiehet ovat kai jotain museoporukkaa? En oo koskaan tuohon museojuttuun niin perehtyny, kun nuo kustomit ja chopperit -joiden rakentaminen on synti ja häpeä pilkkoa jotain alkuperäistä-, ovat tehneet minuun vaikutuksen jo alta kouluikäisenä.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  13. #253
    Kaveri juuri 164 volvon vei museoon, ei moittinut toimenpidettä laisinkaan ja ko pussihousut olivat hyvinkin asiallisia. On myös kyseinen herra paljon NS: pilkontaa ajoneuvvoille harrastanut, eli on harrastaja laidasta laitaan. Ei tääkään laji nii mustavalkoista oo...
    Elä ja anna muiden roudata.
  14. #254
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Eikös valtakunnallinen pussihousuyhteisö käytä museorekisteröinneissä ja katsastuksissa asiaan vihkiytynyttä museokatsastajaa? Semmosta, joka erottaa uuden taiwanissa tehdyn retro-osan vanhasta korjatusta ja alkuperäisestä vaikka side silmillä? Nämä erikoismiehet ovat kai jotain museoporukkaa? En oo koskaan tuohon museojuttuun niin perehtyny, kun nuo kustomit ja chopperit -joiden rakentaminen on synti ja häpeä pilkkoa jotain alkuperäistä-, ovat tehneet minuun vaikutuksen jo alta kouluikäisenä.
    Museokatsastuksessa kyllä, mutta sillä vain saadaan laitteelle toi museostatus. Tämän jälkeen ajoneuvo rekisteröidään museoajoneuvoksi (katsastusasemalla), jolla saa halvoilla vakuutuksilla ajaa 30 päivää vuodessa. Autojen kohdalla "käyttöautot", eli vuoden 1960 jälkeen valmistuneet on katsastettava kahden vuoden välein, sitä vanhemmat neljän vuoden välein. Katsastuksella varmistetaan, että ajoneuvo on tieliikennekelpoinen, ja edelleen museokelpoinen.
    Museopyörien osalta tätä jälkikatsastusta ei tietenkään (vielä) ole, joten niitä "saa" museorekisteröinnin jälkeen rakennella ihan miten haluaa (kuten näkyy myynnissä oleville tehdynkin).
  15. #255
    Lainaa JaZZo kirjoitti Katso viesti
    Entäs sitten, kun tuleekin semmonen vanha pyörä jotka eivät ole tyyppihyväksynän piirissä, eikä inssi löydä yhtäkään e-merkintää mistään, heijastimet puuttuu koska ei tarvi, valot voi olla vaikka työkoneen alkuperää, äänimerkiksi riittää vaikka ovikello, jne..

    Tuleeko korjauskehoitus sen takia että nämä puuttuu, vai sen takia että inssi ei tiedä mitä tehdä, vai sen takia että inssi menee paniikkiin koska ohjeistus ei kerro miten tulee toimia vanhemman moottoripyörän kanssa, koska kaikkihan ovat lähtökohtaisesti uusia ja samalla viivalla kaikkien kesken.

    Vähän kärjisteltyä tuo mun teksti, mutta esimerkkinä.
    Laitteen pitää täyttää rekisteröintiajankohtansa vaatimukset. Eli jos silloin joku näistä nykypäivän vaatimuksista ei ollut voimassa, ei sitä vaadita niistäkään.
    Mutta laitteen on täytettävä noi prosenttimääräykset, jos liikaa osaa vaihdettu, voitaneen tuomita uudeksi, josta seuraa verot, uudelleenrekisteröinti, ja silloin tarvitaan myös nämä nykypäivän vaatimukset täyttävä laite.
  16. #256
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Laitteen pitää täyttää rekisteröintiajankohtansa vaatimukset. Eli jos silloin joku näistä nykypäivän vaatimuksista ei ollut voimassa, ei sitä vaadita niistäkään.
    Mutta laitteen on täytettävä noi prosenttimääräykset, jos liikaa osaa vaihdettu, voitaneen tuomita uudeksi, josta seuraa verot, uudelleenrekisteröinti, ja silloin tarvitaan myös nämä nykypäivän vaatimukset täyttävä laite.
    Tää on tuttua kauraa mulle, mutta mitä inssit tuumaa näistä, oli se pointti. Ja mitä he vuosikatsastuksesa näistä tarkistaisivat? Oma pyörä on muutoskatsastettu jäykkäperä ja prosentit on otteessa merkittynä. Edellinen pyörä noudatti samaa linjaa, mutta siinä oli jo jotain e-merkintävaatimuksia. Nykysessä ei oo mitään tommosia. Edes poliisit ei viiti pysäyttää vaikka kattoovatkin vähän pidempään.
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  17. #257
    Näinhän se menee! Vaikka itse kovasti tota prätkien katsastusta vastustan, Taitaa suurin kusi olla sukassa niillä jotka "omiin nimiin" ovatten pyöränsä rakentaneet...
    Elä ja anna muiden roudata.
  18. #258
    ^mihin viittaat tuolla "omin nimiin" -kohdalla?
    Tyyli ennen tarkoitusta.
  19. #259
    No nää jotka ovatten palikkaa vaihtaneet, käymättä lähtöruudun kautta, ovatten marginaalia, mutta kuitenkin.
    Elä ja anna muiden roudata.
  20. #260
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    No nää jotka ovatten palikkaa vaihtaneet, käymättä lähtöruudun kautta, ovatten marginaalia, mutta kuitenkin.
    Kovin on suurilukuinen marginaali, häh?

    P.S. Mä en ole pyörääni muuttanut mitään, mutta on tietysti mahdollista, että 22 vuoden aikana joku jotain osaa olisi vaihtanut. Näistä en voi tietenkään mitään tietää, vaan olen ostanut pyörän vilpittömässä mielessä ja siinä uskossa, että se täyttää kaikki lait ja asetukset. Sellaisena se minulle myytiin. Ajokunnosta ja (omasta) turvallisuudesta vastaan minä, ei rahastaja.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  21. #261
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Näistä en voi tietenkään mitään tietää, vaan olen ostanut pyörän vilpittömässä mielessä ja siinä uskossa, että se täyttää kaikki lait ja asetukset. Sellaisena se minulle myytiin. Ajokunnosta ja (omasta) turvallisuudesta vastaan minä, ei rahastaja.
    Koska usko ja vilpitön mieli on viranomaiselle riittänyt?
  22. #262
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Pakoputkisto ja äänenvaimennin / vaimentimet.
    Rekisterikilpi, sijainti ja kulma.
    Ohjauslukko jos vaaditaan.
    Äänimerkin antolaite.
    Peili / peilit.
    Vilkut, vai kuuluuko valoihin?
    Heijastin taakse.

    Nuo nyt äkkiseltään ainakin.
    Jo nuokin teettää monelle pojalle lisähommia, jos katsuri tulee.
    Tulisi varmaan paljon muutakin..

    - pyöränlaakerien välykset
    - välykset takahaarukassa
    - välykset ohjauksessa
    - tulisi ehkä jarrydynamometri myös pyöriä varten
    - jarrupalojen ja levyjen kuluneisuuden tarkistus
    - jarrukahvan ja polkimen liike
    - jalkatappien, kahvojen ja polkimien kunto
    - jarruletkujen ja vaijerien kunto
    - iskunvaimentimien kunto
    - mahdollisen abs-järjestelmän toiminta
    - mahdollisen jarrutehostimen toiminta
    - omien viritysten ja korjausten tsekkaus
    - ehkäpä myös ketjut ja rattaat tarkistettaisiin
    - renkaista näkee muutakin kuin kulutuspinnan
    - rengaskoko
    - vanteiden ja pinnojen suoruus / kunto
    - mahdolliset kolarivaurioiden korjaukset
    - rungon murtumat
    - jne...
    Viimeksi muokannut: J@ck; 27.09.2012 klo 15:28.
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  23. #263
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    Tulisi varmaan paljon muutakin..

    - pyöränlaakerien välykset
    - välykset takahaarukassa
    - välykset ohjauksessa
    - tulisi ehkä jarrydynamometri myös pyöriä varten
    - jarrupalojen ja levyjen kuluneisuuden tarkistus
    - jarrukahvan ja polkimen liike
    - jalkatappien, kahvojen ja polkimien kunto
    - jarruletkujen ja vaijerien kunto
    - iskunvaimentimien kunto
    - mahdollisen abs-järjestelmän toiminta
    - mahdollisen jarrutehostimen toiminta
    - omien viritysten ja korjausten tsekkaus
    - ehkäpä myös ketjut ja rattaat tarkistettaisiin
    - renkaista näkee muutakin kuin kulutuspinnan
    - rengaskoko
    - vanteiden ja pinnojen suoruus / kunto
    - mahdolliset kolarivaurioiden korjaukset
    - rungon murtumat
    - jne...
    Joo, noi pystyy helposti kaikista pyöristä tarkistamaan ja epäilemättä nämäkin seikat tulevat tarkastusten piiriin:

    - runkojen hiusmurtumat
    - kiertokankien metalliväsymyksen aste
    - renkaiden kumiseosten kitkakerroin
    - laittomat ilokaasu- ja nitrometaanijärjestelmät
    - ylitehokkaat hirvipillit sorsien pesinnän aikaan
    - tiestöä kuluttavat jalkatapit (mutka-ajotesti)
    - laittomat ilmatorvet (varsinainen riesa keväisin taajamissa)
    - rottapyörien hapolla syövytettyjen ruuvinkantojen ruoste voi ilmaan joutuessaan kulkeutua alumiinijauhoon ja muodostaa termiittiä
    - tarvikelaukkujen tuulitunnelikoe, jossa varmistetaan yhteensopivuus pyörän aerodynaamiseen profiiliin
    - ympäristöä ja pohjavesiä saastuttavien m-öljyn hukkaavien huohotinputkien seurantatesti
    - rasistiset ja joukotuhontaan yllyttävät tarrat/maalaukset/logot
    - mc-jengiläisten huumekätköt- ja jäämät
    - ohjaustangon sisään rakennetut haulikot
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  24. #264
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Koska usko ja vilpitön mieli on viranomaiselle riittänyt?
    Niinpä ja siinäpä se homman typeryys juuri tuleekin esiin, etenkin vanhemman kaluston kohdalla. Luulo on kaiken tyrimisen äiti ja olen siinä luulossa, että mun mopedi on laillinen, toimiva ja turvallinen käyttää, virkamiehen mielestä. Olen 100% varma, että se on toimiva ja turvallinen käyttää, enkä tarvitse rahastajaa riesaksi.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  25. #265
    Lainaa andestone kirjoitti Katso viesti
    Noo ei se tossa ole koko totuus, kokonaisuus ratkaisee ja kuten sanottua aika näyttää...
    Ei varmaan, mutta sitä kutsutaan keskusteluksi ja näkökulmien esittämiseksi. Toki sekin on näkökulma jos vastaa toisen näkökulmaan toteamalla tämän olevan urpo
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  26. #266
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Niinpä ja siinäpä se homman typeryys juuri tuleekin esiin, etenkin vanhemman kaluston kohdalla. Luulo on kaiken tyrimisen äiti ja olen siinä luulossa, että mun mopedi on laillinen, toimiva ja turvallinen käyttää, virkamiehen mielestä. Olen 100% varma, että se on toimiva ja turvallinen käyttää, enkä tarvitse rahastajaa riesaksi.
    Eli vanhemman vehkeen kanssa riittää, että se on toimiva ja turvallinen, laillisuudesta niin väliä? Monennenko hyvässä uskossa ostaneen jälkeen mahdollisesti laiton vehje siirtyy siihen kastiin, että sille riittää toimivuus ja turvallisuus?
  27. #267
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eli vanhemman vehkeen kanssa riittää, että se on toimiva ja turvallinen, laillisuudesta niin väliä? Monennenko hyvässä uskossa ostaneen jälkeen mahdollisesti laiton vehje siirtyy siihen kastiin, että sille riittää toimivuus ja turvallisuus?
    Tarkoitetaanko laittomuudella nyt vaihdettujen osien määrää vaiko kenties jotain laitonta "rakennetta" tms.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  28. #268
    Montaa prosenttia moottoripyöräkannasta "vanhat ja rakennetut" moottoripyörät edustaa? Entä monta prosenttia kuolonkolareista on sellaisilla ajettu?

    Oikeat vastaukset löytyvät MMAF:n sivulta, mutta niitä ei kannata lukea jos aihe on herkkä
    Eskopiippo: Harlei-Teivitsons, koffee änt deth.
  29. #269
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Eli vanhemman vehkeen kanssa riittää, että se on toimiva ja turvallinen, laillisuudesta niin väliä?
    Mitäs varten niitä lakeja taas säädettiinkään?
    High Stuck Are Wit To
  30.  
  31. #270
    Orgin Keulahahmo JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Presidentin naapuri
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mcmies kirjoitti Katso viesti
    Mitäs varten niitä lakeja taas säädettiinkään?
    Voi voi, kuulut promillen vähemmistöön
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
Sivu: 9 / 11:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 7891011 ViimeinenViimeinen