Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234
Tulokset 91:stä 109:een 109:sta
  1. #91
    Oma tapaus if:n korvaamisesta:
    Kaaduin 1.6 Alastarossa. Lanssilla TYKS:iin. Solisluu poikki.
    Tänään olin if:iin yhteydessä ja tein vahinko ilmoituksen.
    Ukko: solisluu murtui
    Varusteet: Kypärä, visiiri, leat stx rr niskasuoja, ajohanskat, ajosaappaat, nahkapuku, nahkapuvun alusasu. Nahkapuku ja alusasu leikattiin lanssi/ TYKS toimesta.
    Pyörä: vas, clipari, tupla kupla, kate halki yms. pientä

    IF:n korvaukset tämän päivän tiedon mukaan:
    Liikennevakuutuksesta: ukon solisluu, lääkkeet, matkat, ansiomenetykset jne. + nahkapuku ja alusasu (koska leikattu pelastus toimien yhteydessä)
    Kotivakuutuksesta: leatt stx rr niskasuoja, hanskat, saappaat. Muutoin korvattaisiin, mutta ei riittävän kattavaa kotivakuutusta, joka korvaisi rikkoutuvat esineet (= pitäisi olla laajin mahdollinen)
    Kaskosta korvattaisiin: Kypärä ja pyörän vauriot... mutta olemassa vain "pikku kasko" (palo, varkaus, eläin törmäys). Eli koska vakuutusyhtiöt yleisesti ilmoittavat että kaskosta ei korvata radalla tapahtuneita vahinkoja, niin mulla tosiaan tuossa rata pyörässäni vain liikennevakuutus ja pikku kasko. Silti kypärä korvattaisiin vain kaskosta (lienee laajimmasta), vaikka liki samaan hengenvetoon ilmoittavat ettei kaskosta korvata radalla tapahtuneita vahinkoja. Eli onko ymmärrettävä että ei ole vakuutusta, mikä korvaisi rata vahingossa kypärän?
    Työnantaja ottanut henkilöstölle vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen lähi-Tapiolasta... Ei kata kuulemma edes lyhyenä kokeiluna moottoriurheilua...
    Onko kilpailulisenssin vakuutus ainoa mahdollisuus vakuuttaa kypärä?

    Oon ollut jo vuosia sitä mieltä että vakuutukset on suurta kusetusta. Nytkin 3 eri vakuutusta, mutta kaikista pitäisi varmaan olla kaikkein laajimmat ja kalleimmat versiot ja silti ei ole kattavuutta? Olen vuosien myötä säästänyt vakuutusmaksuissa noi nyt vakuutuksista korvaamatta jääneet varusteet. Sellaisessa mielikuvassa elänyt, että kypärä korvattaisiin liikenne vakuutuksesta, koska on kuitenkin pakollinen varuste.

    Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla
  2. #92
    Op Pohjola ei aikanaan korvannut ajovarusteita kotivakuutuksesta, siellä on pykälä jossa mainitaan harrastevarusteet, tennismailat ja tässä tapauksessa kypärä, eivät kuulu korvauksen piiriin. If edustajan kanssa keskustelin kun siirsin kotivakuutuksen sinne. Sanoi että korvaa ajovarusteet, muistin tämän ehdon ja kysyin, jos vaikka työmatkalla kaatuu korvaa, rata-ajo taas on harrastamista. Mulla siis ei täyskaskoa.
    K8-1000
  3. #93
    Samantyyliset kokemukset IF:n kanssa. Kaato tosin maantiellä. Kypärä ei mennyt kotivakuutukseen. Hanskoja ja housuja en edes kysynyt, takki (nahkaa) ei vaadi kuin kovaa käyttöä.

    Ansionmenetykset ja fysioterapiat on korvattu mukisematta liikennevakuutuksesta.

    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti
    Oon ollut jo vuosia sitä mieltä että vakuutukset on suurta kusetusta. Nytkin 3 eri vakuutusta, mutta kaikista pitäisi varmaan olla kaikkein laajimmat ja kalleimmat versiot ja silti ei ole kattavuutta? Olen vuosien myötä säästänyt vakuutusmaksuissa noi nyt vakuutuksista korvaamatta jääneet varusteet. Sellaisessa mielikuvassa elänyt, että kypärä korvattaisiin liikenne vakuutuksesta, koska on kuitenkin pakollinen varuste.
    Olet kokolailla oikeassa. Pikkukasko kannattaa silti olla, varkaisiin kun ei oikein muuten voi varautua. Mukisematta korvasivat aikanaan ZRX:n.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  4. #94
    Vakuutus kannattaa ottaa silloin, jos on selvästi keskiarvoa onnettomuusalttiimpi kuljettaja, tai jos säilyttää pyörää vaurioherkellä alueella. Todennäköisesti pitäisi sijoittua jonnekin huonoimman 20-30% joukkoon, koska vakuutusmaksut menevät paljon muuhunkin kun vain onnettomuuksista aiheutuneiden kustannusten korvaamiseen.
    Kaikki muut häviävät ottaessaan vakuutuksen.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  5. #95
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti

    Oon ollut jo vuosia sitä mieltä että vakuutukset on suurta kusetusta. Nytkin 3 eri vakuutusta, mutta kaikista pitäisi varmaan olla kaikkein laajimmat ja kalleimmat versiot ja silti ei ole kattavuutta? Olen vuosien myötä säästänyt vakuutusmaksuissa noi nyt vakuutuksista korvaamatta jääneet varusteet. Sellaisessa mielikuvassa elänyt, että kypärä korvattaisiin liikenne vakuutuksesta, koska on kuitenkin pakollinen varuste.

    Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla
    Jäikös tuossa nyt omaksi tappioksi mitään muuta kuin kypärä? Kengät, hanskat ja niskatuki tuskin ainakaan kaikki menivät käyttökelvottomiksi? Ei paha kustannus mun mielestä harrastetöhöilystä?

    P.S. Ymmärtääkseni kilpailulisenssi ei kata ajokamoja, joku korjannee jos meni väärin.
    Superbike #7
  6. #96
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti
    Työnantaja ottanut henkilöstölle vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen lähi-Tapiolasta... Ei kata kuulemma edes lyhyenä kokeiluna moottoriurheilua...
    Mikä on moottoriurheilua? Meidän päivillä kilpaileminen on kiellettyä. Olet ollut ajoharjoittelutapahtumassa.
    RF900R, ZX6R, (XJ600S)
  7. #97
    Noissa kotivakuutuksissa on monesti myös se ehto, että urheilu- ja harrastusvälineitä ei korvata silloin jos ne menee urheilusuorituksessa rikki. Olen kotivakuutuksesta saanut korvauksen kypärästä (OP vakuutus, vuonna 2018) kun tiputin sen vahingossa lattialle ja siihen tuli jälki. Ei taida enää olla millään vakuutusyhtiöllä laajan kaskon "kolarointi" turvaa voimassa suoraan radalla vaan vaatii niitä EAK-koulutuksia yms käsittelyharjoittelua, joissa on kouluttaja ja koulutusohjelma. Turvan laajaan kaskoon myös kuuluu kypärä, ajopuku, kengät ja hanskat, mutta siitä ei kamalasti radalla ole hyötyä.
    Suzuki GSX-R600 2011
  8. #98
    Lainaa Gixxeriina kirjoitti Katso viesti
    Noissa kotivakuutuksissa on monesti myös se ehto, että urheilu- ja harrastusvälineitä ei korvata silloin jos ne menee urheilusuorituksessa rikki. Olen kotivakuutuksesta saanut korvauksen kypärästä (OP vakuutus, vuonna 2018) kun tiputin sen vahingossa lattialle ja siihen tuli jälki. Ei taida enää olla millään vakuutusyhtiöllä laajan kaskon "kolarointi" turvaa voimassa suoraan radalla vaan vaatii niitä EAK-koulutuksia yms käsittelyharjoittelua, joissa on kouluttaja ja koulutusohjelma. Turvan laajaan kaskoon myös kuuluu kypärä, ajopuku, kengät ja hanskat, mutta siitä ei kamalasti radalla ole hyötyä.
    Fennian kotarista sai kanssa radalla pannutetun kypärän korvattua 2017, vaihdoin yhtiötä sen jälkeen (muista syistä) joten eos. korvaako nykyään. Olis menneet muutkin ajokamat mutta nahkoihin ei tullut kuin katu-uskottavuutta vähän lisää.
    -
  9. #99
    Lainaa Kilppari kirjoitti Katso viesti
    Oma tapaus if:n korvaamisesta:
    Kaskosta korvattaisiin: Kypärä ja pyörän vauriot... mutta olemassa vain "pikku kasko" (palo, varkaus, eläin törmäys). Eli koska vakuutusyhtiöt yleisesti ilmoittavat että kaskosta ei korvata radalla tapahtuneita vahinkoja, niin mulla tosiaan tuossa rata pyörässäni vain liikennevakuutus ja pikku kasko. Silti kypärä korvattaisiin vain kaskosta (lienee laajimmasta), vaikka liki samaan hengenvetoon ilmoittavat ettei kaskosta korvata radalla tapahtuneita vahinkoja. Eli onko ymmärrettävä että ei ole vakuutusta, mikä korvaisi rata vahingossa kypärän?
    Työnantaja ottanut henkilöstölle vapaa-ajan tapaturmavakuutuksen lähi-Tapiolasta... Ei kata kuulemma edes lyhyenä kokeiluna moottoriurheilua...
    Onko kilpailulisenssin vakuutus ainoa mahdollisuus vakuuttaa kypärä?

    Lähetetty minun SM-T815 laitteesta Tapatalkilla
    Mikä oli tarkalleen kypärän korvauksen hylkäysperuste. Mullakin Fennia hylkäsi ensimmäisen hakemuksen vedoten korvattavuuteen Kaskosta mutta jos ei ole kaskoa josta korvata, peruste ei ole pätevä eli oikaisupyynnöllä sain maksuun.
    -
  10. #100
    Vakuutusmeklarin kanssa olen asiasta joskus keskustellu.
    Kypärä kun on pakollinen turvavaruste kuin esim. turvavyö. Vakuutusyhtiö katsoo että kypärä kuuluu moottoripyörän/ mopon kiinteäksi turvavarusteeksi ( laki määrää ). Näin ollen laaja kasko korvaa kypärän, mutta osa/ liikennevakuutus ei.

    Ajovarusteet luetaan vaatteiksi koti/ laaja kaskon korvauksen piirissä.
    Laukut/ reput kotivakuutus, laaja kasko.

    Osakasko / liikennevakuutus ei korvaa matkustajan tavara vaurioita.

    Toki vakuutuskohtaisia pieniä eroja voi löytyä.
    Ducati Diavel
  11. #101
    mulla on bläkkärissä -05 täyskasko ifillä, vaikka näin vanhaan pyörään ei periaatteessa edes moista kannattais en ottaa. Vuosi maksu liikennevakuutus + täyskasko vuodessa 335,66€ ja ympärivuotinen vakuutus. Tuohon hintaan kannattaa mieestäni "ylivakuuttaakin" niin jos nyt jotain sattuis nin ainakin vois olettaa korvausten toimivan
    CBR 1100 xx -05 7/2016-
    CBR 1000F -89 7/2013-7/2016
    GS 1000S -79 85-88
    CB750-73 83-84
    CB350F -7? 82-83
    CB125Tvin -79 81-82
    CB100S -7? 80-81
  12. #102
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mikä on moottoriurheilua? Meidän päivillä kilpaileminen on kiellettyä. Olet ollut ajoharjoittelutapahtumassa.
    Niin... Mikä tulkitaan moottori urheiluksi? Kilpailuun en ainakaan ole tietääkseni osallistunut, vaikka näinkin osataan TYKS:n raportissa väittää (... kaatunut moottoripyörä kilpailussa... ). Tuosta kommentista olenkin jättänytyt oikaisu pyynnön, ettei mahdollisesti jäisi minnekään elämään omaa elämäänsä pompsahtaen jossakin vaiheessa ikävästi esille...
  13. #103
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Jäikös tuossa nyt omaksi tappioksi mitään muuta kuin kypärä? Kengät, hanskat ja niskatuki tuskin ainakaan kaikki menivät käyttökelvottomiksi? Ei paha kustannus mun mielestä harrastetöhöilystä?

    P.S. Ymmärtääkseni kilpailulisenssi ei kata ajokamoja, joku korjannee jos meni väärin.
    Oot Nitrous kohtuu jäljillä. Hanskoissa ja saappaissa on ilmeisesti vielä käyttöarvoa jonkin verran jäljellä. Tarvii noita jossain vaiheessa kattella lähemmin. Niskasuojasta katkesi ainakin toinen taka tuki. Täytyy käydä kaupassa arvioittamassa ja vertaamssa aivan uuteen. Hieman sellainen kutina että olis auenneet/ suoristuneet noi etutuet. Jää tosiaan vielä jatko tutkiskelujen varaan. Paljonko vaikuttaa hiilikuidussa hankautumis skraadut. Tuskin on pelkästään hiilikuidusta valmistettu.

    Kypärä on tässä lähinnä se mikä mieltä kaivertaa. Pakollinen varuste, mutta ei käytännössä ole mistään korvattavissa. Se että tarviiko aina kaiken ollakkaan, onkin aivan eri juttu. Esim. harrastajan ja sponsoroidun urheilijan näkemykset voivat erota asiassa jo jonkin verran, saati kun on lisää yksilöitä tai sidosryhmiä, joiden näkökannoista tuota arvioidaan. Se ettei kypärää korvata, voi mielestäni kohtuu herkästi mm. johtaa mielestäni epäterveeseen kehitykseen. Eli kaadon sattuessa mahdollisia rahareikiä on useita. Hinku jatkamaan on kova. Siksi näenkin epäterveenä luoda houkutus ostaa "halpa 150€:n muovi ämpäri" päähän. Sen sijaan, että hankittaisiin uusi erittäin laadukas kypärä. Oon taipuvainen uskomaan kuitenkin että johonkin pisteeseen asti kypärän hinnan nousu tuo valmistajalle mahdollisuuden kasvattaa tuotteen suojaavuus ominaisuuksia. Jonkin veteen piirretyn viivan jälkeen alkaa tietysti hienot maalaukset ja kasvavassa määrin voitto osuus kasvamaan. Eli saamalla ihmiset ostamaan noita halpoja "ruukkuja" saatetaan jatkossa tuottaa vakavista päävammoista kärsiviä henkilöitä. Tästä aiheutuukin kustannuksia aivan eri lailla samoille tahoille, jotka noiden kypärien korvattavuudessa säästää, sekä viimekädessä yhteiskunnalle ja vakuutuksia hankkiville. Tuhoutunut kypärä oli mielestäni laadukas ja ostettu "loppukaudesta" uuden mallin alta pois, kohtuulliseen hintaan. Sen verran on pelkotiloja tätä harrastusta kohtaan, että hommaan tuon esittämäni teorian vastaisesti laadukkaan kypärän. On kuitenkin se tärkein suojain.

    Kuten sanoitkin, niin kohtuu halvalla tuosta omasta hölmöilystä selviämässä.
    Tarkoitus ei ole nokkia If:iä eikä muutakaan vakuutusyhtiötä. Pikemminkin herätellä ihmisiä siihen todellisuuteen, että eri nikaleiden korvattavuudet on pirstottu useisiin eri vakuutuksiin, joista liki järjestetään pitää olla laajin kattavuus (lue kallein vakuutus). Kokematta jäi, menisikö vielä joka vakuutuksesta tuo omavastuu+ korvattavan kohteen iästä johtuva ikä vähennys, jolloin ei paljon korvattavaa sitten enään tainnutkaan jäädä. Bisnestähän tuo vakuuttaminen kuitenkin on.

    Hiljalleen raavitaan uudet kamat ja ukko kasaan, jotta toivottavasti vielä loppukaudesta pääsis rataa kiertämään.
  14. #104
    Lukekaa ne vakuutusehdot, suurin osa normaali järjellä tajuttavia. Ei sitten tarvitse ihmetellä kun korvausta ei makseta. Yhteenvetona mitä olen ehtoja lukenut niin paljon siellä on syitä miksi ei tarvitse maksaa.
    K8-1000
  15. #105
    Lainaa lakari kirjoitti Katso viesti
    mulla on bläkkärissä -05 täyskasko ifillä, vaikka näin vanhaan pyörään ei periaatteessa edes moista kannattais en ottaa. Vuosi maksu liikennevakuutus + täyskasko vuodessa 335,66€ ja ympärivuotinen vakuutus. Tuohon hintaan kannattaa mieestäni "ylivakuuttaakin" niin jos nyt jotain sattuis nin ainakin vois olettaa korvausten toimivan
    Itselläni myös katupyörä ( BMW k 1300 GT) ilmeisesti hyvinkin ylivakuutettu, koska siinä on laajin kasko juur siinä mielikuvassa että myös ajovarusteet jne. Tarvittaessa korvataan. Nyt kuitenkin tuli eteen että menevätkin kotivakuutuksen puolelta, mikäli irtaimisto on vakuutettuna laajasti. Muutinkin tuon osuuden nyt laajaksi. Tuohon r6:een laittanut vaan liikenne vakuutuksen ja suppean kaskon (palo varkaus ja eläin). Laaja kasko, kun ei yleisien ilmoituksien mukaan korvaa mitään. Nyt herääkin kysymys pyrkivätkö markkinoimaan// myymään laajaa kaskoa kypärän korvattavuudella?
  16. #106
    Normaalissa liikenteessä tapahtuneessa onnettomuuksissa If korvaa kypärän liikennevakuutuksesta. Muut ajovarusteet menee kotivakuutuksen piikkin.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  17. #107
    Just ifiltä kysyttynä, kypärän korvaa ainoastaan Kasko jossa on törmäysturva
  18. #108
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Normaalissa liikenteessä tapahtuneessa onnettomuuksissa If korvaa kypärän liikennevakuutuksesta. Muut ajovarusteet menee kotivakuutuksen piikkin.
    Ei korvaa, nimim. kokemusta on. Voipa siinä tietysti olla eroa siinäkin oliko kyseessä yksittäisonnettomuus vai kahteentörmäys, mutta silloin korvaukset menee varmastikin vastapuolen vakuutuksesta.
    Polvi aina maassa - ketjua rasvatessa. Delvacin todistaja. VZ800, Ex LTD440, Ex GSF1200 (kaadettu), Ex ZRX1100(varastettiin), Ex ER-5
  19.  
  20. #109
    Josson "kahteentörmäys" niin korvaa kaikki kamat. Siis vastapuolen LV, ainakin jos vastapuoli syyllinen.
    T765 RäsSi
    GSX-R750 K8 =ex
    CBR600F -00 (Manki)=Dö. R.I.P.
    6-Horo 2005=ex
Sivu: 4 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 234