Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12
Tulokset 31:stä 59:een 59:sta
  1. #31
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Laajennuksen ympäristöluvasta oli tehty valitus, jota käsitellään parasta aikaa. Tupala sai kuitenkin toimenpideluvan aloittaa pohjanrakennustyöt, koska niissä pääosin vain siirretään samaa soraa tontilla paikasta toiseen ja ne voidaan maisemoida uudelleen mikäli lupa peruuntuu.

    Kuulemma tarkoituksena olisi asfaltoida rata kerralla, jolloin siihen olisi todennäköisesti saatavissa tukea valtiolta. Ennen kun uuden rataosuuden ympäristölupa varmistuu, ei tukia kuitenkaan heru, joten asfaltointiakaan tuskin tehdään ennen kun lupaprosessi on valmis. Pienet mahdollisuudet voisi olla, että ensi kesän lopussa jo pääsee Alastarossakin tuoreelle mustalle.
    No huh... mulla on vielä tavallaan vähän kanaa kynittävänä sen vanhan radan kanssa.

    (Moneskohan valitus oli muuten jo kyseessä? Ristus mitä touhua.)
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  2. #32
    Maiseman muutoksestako siellä nyt valitetaan?
    <p>Suzuki GSX-R1000 K7</p>
  3. #33
    Mikä tilanne/aikataulu tällä hetkellä?
  4. #34
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Huhujen mukaan päätös pitäisi tulla tässä kuussa Vaasan Hallinto-oikeudelta. Pikkasen vaan nyt pelottaa, että päätös on ollut tämä:

    http://www.oikeus.fi/hallintooikeude...896463326.html

    Tuosta voisi päätellä, että koko radan ympäristölupa olisi taas peruttu. Toisaalta tuossa viitataan jokkisrataan, joka oltiin kyllä sulkemassa voimassa olleen ympäristöluvan mukaan joka tapauksessa.

    Tiedä näistä sitten. Sattuiko kukaan jututtamaan Alastaron moottoriradan väkeä kun siellä viikonloppuna olitte?
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #35
    Päätöstä odotellaan tällä viikolla ja jos on myönteinen niin lisälenkkiä ruvetaan puuhastelemaan.
    Senior Team:
    R1200GS
    VTR SP-1 street, SP-2 race
    Honda CR250 ice
    Honda CRF150R SM
    YCF150 Factory Pilot *
    Junior Team:
    Honda RS125R, the real beast.
    Honda CR85R ice, CR85R dirt
    Derbi GPR80Cup
  6. #36
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa mikan kirjoitti Katso viesti
    Päätöstä odotellaan tällä viikolla ja jos on myönteinen niin lisälenkkiä ruvetaan puuhastelemaan.
    Joo, sen verran tuli itsekin jutusteltua äitienpäivänä Tuen päivillä, että päätöksen ollessa myönteinen, kuokka lyö soraan suurinpiirtein välittömästi ja lisälenkki vanhan radan uudelleen päällystämisineen olisi käytössä jo ensi vuonna.

    Toivossa on hyvä elää.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  7. #37
    onkoos tästä tullut nyt mitään uutisia? oon yrittänyt vähän tietoa kaivella mutten löydä muuta kuin että 2014 keväällä pitäs alottaa asfaltoiminen mutta se nyt ei selvästikään pidä paikkaansa
  8. #38
    Tietääkö kukaan mikä tämän Alastaron laajennushankkeen tilanne mahtaa olla?
  9. #39
    Lainaa PekkaP kirjoitti Katso viesti
    Tietääkö kukaan mikä tämän Alastaron laajennushankkeen tilanne mahtaa olla?
    Lupa tuli: http://www.kho.fi/fi/index/paatoksia...783349665.html
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  10. #40
    Motorg ry:n hallituksen sihteeri Knaku:n avatar
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    En jaksanut lukea koko päätöstä läpi, mutta pitkä rata kelpaa
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

    Sihteerille voit lähettää sähköpostia osoitteeseen knaku(ät)moottoripyora.org tai sihteeri(ät)moottoripyora.org
  11. #41
    joko sinne on roudattu asfalttikoneet.
    Elämä on onneksi mutkikasta
  12. #42
    Mu mielestä jossain kohtaa (kinkkaapeli ja pitkä teksti) luki, että laajennusosa ja uudet varikkoalueet tai jotain sellaista, olis oltava luvan mukaan valmiita joskus 2018?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  13. #43
    Tekivätkös ne siellä niitä uuden radan pohjatöitä etukäteen tuon vakuussumman turvin, vai alkaako homma nyt nollista vasta?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  14. #44
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Tekivätkös ne siellä niitä uuden radan pohjatöitä etukäteen tuon vakuussumman turvin, vai alkaako homma nyt nollista vasta?
    Ainakin mettä laitettiin nurin jo pari vuotta takaperin, eli on siellä ainakin jotain tehty.
  15. #45
    Mahdoinko lukea oikein tota päätöstä, niin vissiin pitää aika hyvin tuo uusi osa viemäröidä ja eristää turva-aluekin jotta hulevedet menis kaivojen kautta vasta jonnekin. Toivottavasti ei ole mikään kynnyskysymys… Olishan se siistiä jos vois vetää vaan keväällä asvaltin päälle, vois olla nopeestikin käytössä, mutta mahtoiko niillä olla jotain avustuksien hakuja valtiolta. Voi olla ettei sellasia saa näinä aikoina.
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  16. #46
    Lupaehdot on aika pitkälti kynnyskysymys. Saahan sitä puskaa pietä, mutta ajeta siellä ei, jos ehdot ei täyty. Ympäristölupa on nimenomaan eräänlainen käyttölupa.
  17. #47
    Ennustan, että rataharrastajat saavat tulevina vuosina tottua tämänkaltaisiin pattitilanteisiin:

    http://yle.fi/uutiset/ei_saa_ampua_k..._ampua/8428151

    Eli radalla ei saa ajaa koska ei ole tehty melumittauksia ja melumittauksia taas ei saa tehdä, koska radalla ei saa ajaa. Sitten vain puomi tielle ja muihin hommiin.
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  18. #48
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ennustan, että rataharrastajat saavat tulevina vuosina tottua tämänkaltaisiin pattitilanteisiin:

    http://yle.fi/uutiset/ei_saa_ampua_k..._ampua/8428151

    Eli radalla ei saa ajaa koska ei ole tehty melumittauksia ja melumittauksia taas ei saa tehdä, koska radalla ei saa ajaa. Sitten vain puomi tielle ja muihin hommiin.
    Olen tota ampumaradan tilannetta lukenu aikasemminkin, lähtökohtana on ollu, että ihmiset haluaa rakentaa aina vaan lähemmäs ja lähemmäs ampumarataa, sit myyvät kämpän ja seuraava asukas rupee valittaan, että nyt on paljon melua tossa ihan lähellä.

    Mittaukset oli tehty ennen ekojen lähitalojen tekoa, sitten jossain välissä asuinalueen ja ampumaalueen välistä joku toinen yksityinen maanomistaja kaatoi kaiken metsän 2-300 m ja luonnollisesti melu aavistuksen nousee tuon seurauksena. Hulluinta on, että miten voi melu luvissa olla pykälä, jonka mukaan kolmannen osapuolen metsän kaataminen voi vaikuttaa ampumaradan lupaan tuottaa melua. Tai siis meluluvathan hommataan vissiin aina välillä uudestaan ja sillä perusteella voidaan kieltää ampuminen vaikka meluntuotto ei edellisestä hyväksytystä luvasta ole muuttunut mihinkään.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  19. #49
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Ennustan, että rataharrastajat saavat tulevina vuosina tottua tämänkaltaisiin pattitilanteisiin:

    http://yle.fi/uutiset/ei_saa_ampua_k..._ampua/8428151
    Voi v***n idiootit Oisko se nyt liian helppo, halpa ja nopea ratkaisu jos tehtäis melumittaus nyt ja sitten korotettais lisää jos tarve vaatii? Mikä noita virkamiehiä vaivaa...
    Honda Magna 750C -99
    Honda cbf 600 s -04 (Myydään)
  20. #50
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    Voi v***n idiootit Oisko se nyt liian helppo, halpa ja nopea ratkaisu jos tehtäis melumittaus nyt ja sitten korotettais lisää jos tarve vaatii? Mikä noita virkamiehiä vaivaa...
    Ampumarataa ei voi nyt käyttää ja jos homma tosissaan pitkittyy niin lopputulemana on paikka pakko ajaa alas kun tuloja ei ole, mikä tietysti saattaa olla joillakin takaajatuksena koko prosessissa.
    2016: Honda CBF125 -09
    2012: MP-kortti: Kawasaki ER6-n
    2002-2014: Honda Monkey Z50J vm.94
  21. #51
    Lainaa froid kirjoitti Katso viesti
    ... Mikä noita virkamiehiä vaivaa...
    Niitä on aivan liikaa, eikä niillä ole järkevää tekemistä. Kumma kyllä, että vaikka melkein joka paikassa muualla käydään YT-neuvotteluja, julkishallinnossa ei käydä (Huom, ei siis tarkoita liikelaitoksia).
    BMW R1200GSA LC
    BMW R1150GS
    ex: K1600GT, K1200GT
  22. #52
    Laajennuslupakin on jo plakkarissa ja aikataulu on näköjään tarkentunut lähivuosiin.

    http://www.kauppalehti.fi/uutiset/ra...entaa/A8d8EfUY

    Radan laajentaminen alkaa lähivuosina. Tie luvan saamiseen on ollut pitkä ja kivinen.

    Tupala osti radan vuonna 2007. Rata on kuitenkin perustamisestaan saakka, vuodesta 1989 lähtien, toiminut pelkän sijoituspaikkaluvan turvin. Ympäristölupaa on haettu koko radan olemassaolon ajan, mutta sen saanti on vuodesta toiseen kaatunut valituksiin.

    ”Itse olen käynyt oikeutta melkein kymmenen vuotta. Kaikki oikeusasteet on käyty useampaan kertaan”, sanoo Tupala.

    Lupa heltisi vihdoinkin syksyllä 2014.


    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  23. #53
    Mahtavaa! Mites tota sitten ajetaan, laspalmasista läpi (tätähän moni on jo harjoitellut) uudelle osuudelle josta takas laspalmasin vanhaan ulostuloon ja siitä lemminkäseen, vai mennäänkö uudelle osuudelle vasta lemminkäisen jälkeen kikkamutkasta suoraan ja uudesta osuudesta kahvilan mutkaan?
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  24. #54
    mähän sanoin... adville:n avatar
    Liittyi Jun 2008
    Nokian parkkitalon takapiha
    MotOrg ry jäsen


    no perhana...

    lupaan viedä Tupalan Terolle pienen pullon konjakkia kun menen alastaroon seuraavan kerran, vähän niinku taistelijan maljan..

    kova suoritus näitä kitisijöitä vastaan
    HRD vh125 silverhorse -86
    V-max 1700 "Tohatsu"
    GSX-R 1100
    huskyTE410
    Yamaha XJ650 Turbo -84
    Triumph Legend TT -01
    600sec V12
    Jaguar xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
  25. #55
    Herra Heinäkuu JMH:n avatar
    Liittyi Jul 2010
    Paronin Tilukset
    MotOrg ry jäsen
    Melko vaivatonta yrittäjän harjoittaa elinkeinoaan Suomessa.
    02 Mille R
    Kaikki kirjoittamani on lähes poikkeuksetta täyttä paskaa, eikä sitä ole tarkoitettu kenenkään silmille, vaan tulisi pikemminkin moderoida helvettiin... ja heti.
    Ajolinjani ovat kuin Hendrixin soolot. Ennalta-arvaamattomia, ja aina erilaiset.
  26. #56
    Häätäjien räpeltäjä kum1ankka:n avatar
    Liittyi Apr 2011
    Sachseln
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Mites tota sitten ajetaan, laspalmasista läpi (tätähän moni on jo harjoitellut) uudelle osuudelle josta takas laspalmasin vanhaan ulostuloon ja siitä lemminkäseen, vai mennäänkö uudelle osuudelle vasta lemminkäisen jälkeen kikkamutkasta suoraan ja uudesta osuudesta kahvilan mutkaan?
    Jos saa äänestää, ni mä kannatan palmasista uudelle puolelle -vaihtoehtoa. Perustelu: Kikkamutka on paljon mielekkäämpi säilytettävä radan osana, kuin Palmasin neulansilmä.
    KTM 990 Super Duke 2006
    ex: Honda VTR 1000F Firestorm 2005
    ex: Honda VT750 Shadow 2007
  27. #57
    Niinpä, ei muuten kai voi sitten enää puhua Alastarosta hitaana ratana, nelosmutkasta ulostulo päälle 100kmh tuppi nurin laspalmasin läpi.. Alkaa teho puhumaan, sit kovasta vauhdista kova jarru ja taitto loivaan mutta pitkään käännökseen missä vietetään aikaa jos menee pitkäks, paitsi jos tekee niinku Raaseri viikonloppuna, et kiskoo lemminkäisessä jengistä ohi ulkokautta tosta vaan..
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
  28. #58
    Alastaro Circuit

    Arvoisat moottoriurheilukeskuksen asiakkaat. Ensinnäkin on aika taas kiittää erittäin hyvästä yhteistyöstä ja vuodesta 2017. Vuosi on ollut haastava, säiden johdosta, mutta olemme siitä selviytyneet. Ilman teitä ei tälläistä toimintaa ja paikkaa ei olisi. On ollut suuri kunnia ja ilo toimia kanssanne. Haluan kiittää omasta ja mailman parhaan henkilökunnan puolesta kaikkia asiakkaita ja alueen palveluita käyttäneitä.... sitten asiaa...😃 kun vuonna 2007 keväällä olin ostamassa aluetta, toimintaa, kukaan ei uskonut, että saisimme edes lupaa toimia alueella, kaikki oli tyhjän päällä... vuosien, useiden oikeuskäsittelyjen jälkeen, näkyi valoa tunnelin päässä, ja kaikki valtava työ, riskit, edes vähän palkittiin. Hyvässä yhteistyössä viranomaisten kanssa, olemme saaneet luvan aluella toimia. Tie ei ole ollut helpoin, eikä tule olemaan. Minulla aina ollut haave toteuttaa 80 luvulla piirretty moottoriurheilu keskus... Nyt otamme askeleen kohti tuota. Ensi viikolla alkaa historiamme suurin investointi. Pinnoitamme koko moottoriradan uudelleen, samalla pinnoitamme myös tulotiet, paluutiet jne... investointi todella suuri, ja ilman valtion, opetus ja kulttuuriministeriön tukea, paikkallisten päättäjien ja rahoituslaitosten luottoa, luottamusta hankeeseen en olisi siihen pystynyt. Haluan kiittää jo etukäteen tuesta ja luottamukskesta. Tulevalla kaudella 2018 toiminta alkaa täysin uudella radalla. Suomessa käynnissä paljon alan hankkeita, halusin ensin tehdä tämän salassa, mutta päätin kuitenkin kertoa teille jo etukäteen, kun tiedän, että työt käynnistyy maanantai aamulla. Tulen kertomaan lisää kun hanke käynnissä ja sen etenemisestä. Tehdään yhdessä hyvä tulevaisuus, ilman teitä en tätä tekisi. Kiitos luottamuksesta. Tero
  29.  
  30. #59
    Vähän kiinnostaa että tuleeko pintaa vanhojen kurvien lisäksi myös uusien mutkien päälle
    ZX6R-05 (RF900R, XJ600S)
Sivu: 2 / 2:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12