Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 112:sta
  1. #31
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Sulla nyt ei näytä olevan kompetenssia sano asiasta mitää, joten miksi vaivaudut....heh...ja erittäin epäreilua niille jotka haluaisivat tulla mukaan, eikö totta.
    Mikä siinä on epäreilua? Säännöt on kaikille samat. Ostamalla paikan etukäteen varmistat, että pääset ajamaan. Jos tulet paikalle kokeilemasn tuuria ja jos paikat on myyty etukäteen niin oma moka - olisit ollut tarkempi. En minäkään sitä poliisia syyllistä siitä että saan ylinopeussakon - kyllä se oli ihan oma moka, jos en liikennesääntöjä noudattanut.
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  2. #32
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Voi ristus mitä nillitystä!

    Orgin päivät on oikeasti parhaita ratapäiviä järjestelyjen suhteen mitä voi olla. En itse ainakaan keksi mitään parannettavaa.. Homma toimii ja hinta on kohdillaan. Säännöt ovat reilut, kaikille samat ja etukäteen luettavissa netistä. Kaikki orgin taustakuviot ei itseäni mielytä, mutta yhdistyksessä on jäsenen mahdollisuus osallistua kokouksiin ja vaikuttaa asioihin, enkä tätä mahdollisuutta ole käyttänyt, joten niistä asioista minun on turha lässyttää julkisesti.

    Sen erään toisenkin "huippujärjestäjän" ratapäivällä kalakavereille löytyy aina liput ja muille kyselijöille jaetaan roppakaupalla laatusanoja.. Jollain ratapäivillä ei ole mitään ensihoitohenkilöstöä, lippumiehiä, sääntöjä tai ajajakokouksia ja sen mukainen meininki.

    Itse en kehtaisi moisia tilityksiä kirjoittaa, mutta taitaa muilla foorumeilla juttuseura alkanut hiipumaan?



    - T -


    PS. ISO käsi kaikille niille vapaaehtoisille jotka jaksavat järjestää näitä tapahtumia ja varikolla palvella meitä ratailijoita vuodesta toiseen!
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  3. #33
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Samana viikonloppuna olin radalla ajamassa ja ainakin nopea ryhmä oli ihan riittävästi täynnä liikkuvaa shikaania, joten ihan hyvä, että järkkäreillä oli pokkaa olla myymättä ylimääräisiä lippuja. En tiedä mikä oli tilanne muissa ryhmissä, mutta oletettavasti yhtä tukkoinen kerran päivä oli loppuun myyty. Orgin päivillä plussana on se, että ratakapasiteettia ei myydä täyteen, jolloin saa ajaa jopa muutaman kierroksen päivässä ihan omaa ajoa.

    Sen verran lanatille vinkkiä, että palautteen saa paremmin perille kun ei ensimmäisenä ala hokemaan vittua ja haukkumaan järjestävää tahoa homoksi. Suosittelen hieman korrektimman tyylin kokeilua seuraavalla kerralla varsinkin näin verkkomediassa.
    Superbike #7
  4. #34
    Niin jos haluaa olla ja hoitaa asiat perse edellä niin mikäs siinä sitten kun niin vaan, paskat muiden mielipiteistä...mää vaan, mitäs muista periaate ei kyllä minusta kuulosta oikein hyvälle...mutta aina näitä on ja tulee olemaan paljon...itse kannatan reiluutta ja tilannetajua, anteeksi porukan tiukkiksille, kyllä se napsuu vielä joskus omaan nilkkaan, mutta mennään näin sitten, vaikka se ei olekkaan paras mahdollinen tapa hoitaa asiaa, onnea! en jaksa enää jauhaa paskaa, jahuakaa keskenänne, asiani tuli kuitenkin kaikille selväksi.
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  5. #35
    Sen takia nimenomaan .org päivät toimii kun on säännöt ja kaikki noudattavat niitä!
    Olen käynyt muidenkin päivillä, mutta jos vaan mitenkään mahdollista niin mieluummin .org päiville.
    Muilla järjestäjillä saattaa kesken päivää muuttua systeemit kun järjestäjälle sattuu nyt itselleen sopimaan paremmin niin. Ja päivät myydään yli täyteen dollarin kuvat vilkkuen silmissä!
    Yamaha R1 -08
    Kawasaki ZX-10R -06
    Yamaha FZ1-N -06
    Yamaha FZ6-S -04
    Suzuki GSX-750F -89
    Honda CBR 600F -89
  6. #36
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Samana viikonloppuna olin radalla ajamassa ja ainakin nopea ryhmä oli ihan riittävästi täynnä liikkuvaa shikaania, joten ihan hyvä, että järkkäreillä oli pokkaa olla myymättä ylimääräisiä lippuja. En tiedä mikä oli tilanne muissa ryhmissä, mutta oletettavasti yhtä tukkoinen kerran päivä oli loppuun myyty. Orgin päivillä plussana on se, että ratakapasiteettia ei myydä täyteen, jolloin saa ajaa jopa muutaman kierroksen päivässä ihan omaa ajoa.

    Sen verran lanatille vinkkiä, että palautteen saa paremmin perille kun ei ensimmäisenä ala hokemaan vittua ja haukkumaan järjestävää tahoa homoksi. Suosittelen hieman korrektimman tyylin kokeilua seuraavalla kerralla varsinkin näin verkkomediassa.
    jaa, sen verran vinkkiä sulle, lue ketju ja valaistu siitä, äläkä kirjota paskaa ja olematonta!

    Hei, vaikka teitä tulisi 200kpl kirjottamaan mua vastaa, se ei muuta sitä että olisin oikeassa tässä että siitä itkette vaan eteen päin...olkaa hyvät vaan. Verkkomedia in joor ääs...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  7. #37
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Niin jos haluaa olla ja hoitaa asiat perse edellä niin mikäs siinä sitten kun niin vaan, paskat muiden mielipiteistä...
    Muiden mielipiteethän tässä juuri painaa.
    Muut ovat tyytyväisiä.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  8. #38
    Lainaa lunastar kirjoitti Katso viesti
    Mikä tässä on ongelma? Oma moka, jos et paikkaa hanki etukäteen ja jäät ilman. Lippunsa ostaneille taas reilua, että säännöistä pidetään kiinni, eikä myydä ylimääräisiä paikkojan.
    Sivusta seuraavana voin todeta, että ei todellakaan näytä olevan mitään ongelmaa. Ongelma on vain ketjun aloittajalla ja se on asenteessa. Ja se asenne on tämä nykyään niin yleinen "Mulle heti kaikki tänne nyt!" Viis veisaten säännöistä ja sopimuksista.

    Näyttää ulkopuolisen silmin siltä, että lippu on aika helppo hankkia jos sellaisen haluaa. Jos siihen ei pysty, niin kannattaa katsoa peiliin ja sieltähän se vika sitten löytyykin.

    Entiset moottoripyörät: https://www.dropbox.com/sh/amqoywn9u...QMSPvQiWa?dl=0 Nyt M-G Bellagio 940
  9. #39
    You just don`t get it!
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  10. #40
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    paskat muiden mielipiteistä -- itse annatan reiluutta ja tilannetajua -- en jaksa enää jauhaa paskaa
    No sitähän olet tosiaan sanonut. Paskat muiden mielipiteistä, vain sinun mielipide on oikea.
    Kannatat reiluutta ja tilannetajua, muttet .orgin ratapäivillä. Reiluutta on noudattaa sovittuja sääntöjä - sinä haluat, että niitä rikotaan ja venytetään sen mukaan, mikä sinulle parhaalta tuntuu.
    No sitä paskaa olet kyllä tässä ketjussa jo melkoisesti viljelly
    you say i'm a bitch like it's a bad thing..!?
  11. #41
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    jaa, sen verran vinkkiä sulle, lue ketju ja valaistu siitä, äläkä kirjota paskaa ja olematonta!

    Hei, vaikka teitä tuli 200kpl kirjottamaan mua vastaa, se ei muuta sitä että olisin oikeassa tässä että siitä itkette vaan eteen päin...olkaa hyvät vaan.
    Tollanen keskenkasvusen teinin kirjotustyylillä heitetty teksti ei onneksi vielä ihan saa parkumaan. Lähinnä myötähäpeän tunne puskee pintaan, mutta onneksi muutaman BB-jakson katsoneena tuonkin tunteen saa painettua aika nopeasti pinnan alle.

    Tästä lienee turha jatkaa sun kanssa täällä netissä varsinkaan tässä topicissa. Jos haluat keskustella aiheesta paskanjauhanta, voidaan jatkaa joko privalla tai sitten kasvotusten varikolla. Seuraavan kerran meikäläisen tavoittaa orgin päiviltä Kemorasta syyskúun alussa. Tervetuloa.

    P.S. Jos tulet paikalle, suosittelen ostamaan lipun etukäteen, että pääsee varmasti ajamaan.
    Superbike #7
  12. #42
    Lainaa tkard kirjoitti Katso viesti
    Ihan ihme nillitystä
    Itse oon käynyt ajelemassa ratoja suht tiuhaan ja ainaskin itse olen sitä mieltä että jos liput on myyty loppuun niin en tällä kertaa pääse mukaan ratarallattamaan Ensi kerralla paremmalla onnella......
    Jos lippuja myydään 25 ja huomaan että radalla on ainostaan 22 niin millä oikeudella voin alkaa nillittämään asiasta??
    Hehee!! Puhut muuten samasta viikonlopusta kun itsekkin olin ajelemassa.. Mielestäni sinne ei olisi mahtunut yhtään enempää porukkaa mitä siellä olikin Ihan tarpeeksi ohitettavia ja nopeempia kuskeja oli..

    Selvästi haluat vaan säästää rahaa?? Jos huono ilma, "enpäs mene" pers aatteella...
    Just, et ole tainnut käydä oikein missään ajamassa, joten se siitä nillittämisestä hieno termi mutta sopii paremmin tuohon omaan juttuusi, mielestämme siellä nyt vaan oli ihan hyvin tilaa ja asenne oli sitä mitä oli, poistakaa vaan tämäkin viesti jos ei mielytä heh heh herroja tai tytteleitä. ihan jees ...ei mulla ole tarve säästää missään, tuon nyt vaan mielipidettäni tänne julki, mikäs siinä on vikana?

    Niin totuus on että iltapäivällä viime launtaina oli 15 pyörää radalla ja herrat kielsi mukaan tulon kaverilta, siitä nyt on kyse, nillittäkää vaan, ei se juttu siitä mihinkään muutu...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  13. #43
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Sulla nyt ei näytä olevan kompetenssia sano asiasta mitää, joten miksi vaivaudut....heh...ja erittäin epäreilua niille jotka haluaisivat tulla mukaan, eikö totta.
    Kyse on viihtyvyydestä ja turvallisuudesta.

    Jos radalla on liikaa porukkaa ei kenelläkään ole hauskaa ja homma menee ennen kaikkea vaaralliseksi.

    -Matti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  14. #44
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Niin jos haluaa olla ja hoitaa asiat perse edellä niin mikäs siinä sitten kun niin vaan, paskat muiden mielipiteistä...mää vaan, mitäs muista periaate ei kyllä minusta kuulosta oikein hyvälle...mutta aina näitä on ja tulee olemaan paljon...itse kannatan reiluutta ja tilannetajua, anteeksi porukan tiukkiksille, kyllä se napsuu vielä joskus omaan nilkkaan, mutta mennään näin sitten, vaikka se ei olekkaan paras mahdollinen tapa hoitaa asiaa, onnea! en jaksa enää jauhaa paskaa, jahuakaa keskenänne, asiani tuli kuitenkin kaikille selväksi.
    Vaikutat ainakin tämän keskuskustelun perusteella kaikin puolin juurikin reilulta ja hienolta ihmiseltä

    1. Haistattelet porukalle, jota et selvästikään tunne
    2. Vieläpä asiasta, jonka olet kuullut muilta.

    Sinulla olisi varmaan kivaa seuraavien skenaarioiden osalta:

    1. Olet menossa baariin jonka edessä portsari sanoisikin, että se on täynnä ja et pääsisi sisään.
    2. Olet menossa lentokentältä ostamaan lentolippua.

    Niin epäreilua kuin se onkin, niin siinäkin on kyse turvallisuudesta ja viihtyvyydestä.

    Sinulla on varmasti helppo elämä edessä! Joten tsemppiä ja jaksamisia tähän vääryyttä ja epäreiluutta täynnä olevaan maailmaan!

    -Matti
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  15. #45
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    asiani tuli kuitenkin kaikille selväksi.
    Ööö.. Täytyy kyllä sanoa, että juuri nimenomaan Sinun asiasi jäi epäselväksi, vaikka kuinka luin.

    Muut kommentoijat kyllä perustelivat kantansa.
  16. #46
    Lainaa jase10 kirjoitti Katso viesti
    Ööö.. Täytyy kyllä sanoa, että juuri nimenomaan Sinun asiasi jäi epäselväksi, vaikka kuinka luin.

    Muut kommentoijat kyllä perustelivat kantansa.
    Ehkä kyse on siitä että et vaan ymmärrä asiaa...
    Se voi johtua myös siitä että olen ollut 7 vuotta enemmän tekemisissä ORG kanssa kuin sinä...
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  17. #47
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Ehkä kyse on siitä että et vaan ymmärrä asiaa...
    No valaisetkos?
  18. #48
    Itse ratailua vasta aloittaneena toisin esille että olen saanut varsin loistavaa kohtelua järkkäreiltä, yleinen henki on ollut 10+, ryhmäkoot soppelit ja homma on toiminut loistavasti.

    Tollasella tekstillä varustettu "motoristien yleisen edun" penääjä saa mun puolesta jäädä rannalle ruikkimaan kaikessa rauhassa. Turha tulla pilaamaan upeaa yhteishenkeä, pyyteetöntä auttamisen halua ja jeesiä sekä avunsaantia ilman tunnetta kiitollisuudenvelasta. Tosin kun noita lukee tulee väkisinkin tunne että ihan avosylin eivät ole muutkaan vastaanottamassa, muuta kuin ehkä ratamaksun...

    Rataporukka on eittämättä yksi MotOrg ry:n toiminnan parhaista ja osaavimmista jengeistä.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #49
    Hyvät naurut sai tästä ketjusta Ei elämä

    Taitais olla radalla tunkua jos lanat saisi jakaa lippuja paikan päällä kaikille halukkaille
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  20. #50
    Niin , no ehkä se auttaa ymmärtämään jos on juuri aloittanut tai ei muuten vaan ymmärrä, lukekaa ketju alusta, jos se auttaa ymmärtämään.
    Voin mä sen laittaa viel uusiksi lyhennettynä.

    Mielipiteeni ratapäiviltä on että, iltapäivästä voi ihan hyvin ottaa mukaan jälki-ilmoittautuneita jos tilaa on, ei muuta. Toivottavasti hieman "hitaammatkin" ymmärtää nyt.
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  21. #51
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Nyt kun on yö nukuttu asian kanssa, niin voitaneen avata keskustelu uudelleen. Pidetään keskustelu asiallisena niin ei tarvitse moderaattorien käydä tätä ketjua siivoamassa.

    Mikäli oikein tämän tarinan nyt ymmärrän, niin olet pahastunut siitä, että joku kolmas osapuoli on kertonut sinulle ettei hän päässyt ajamaan? Mikäli kyse on 11.8 pidetystä ratapäivästä Alastarolla, niin ko. päivä oli loppuun myyty jo hyvissä ajoin ennen ratapäivää. Nopeaan ryhmään oli myyty 25 lippua, jonka lisäksi siellä ajoi viitisen kappaletta meidän omia järkkäreitä. -> ryhmä on yksiselitteisesti täynnä. Kuten Heli aiemmin kirjoittikin, meille on tärkeää, ettei ryhmiä myydä niin tukkoon että kukaan ei pääse ajamaan puhtaita kierroksia settien aikana. Kun pyörämäärä ylittää 30, niin tukkoista alkaa olemaan.

    Ratapäiväkohtaisesti on paikanpäällä myyty iltapäivästä lippuja jos esimerkiksi nopeasta ryhmästä on pari kolme pyörää kaatunut ja joku on tullut kahden, kolmen aikaan kysymään josko radalle pääsisi ajamaan. Mikään automaatio ei ole, että jonkun kontatessa tulisi lippu myyntiin, sillä esimerkiksi 11.8. Alastarossa oli nopeassa ryhmässä meidän kouluttajien koulutus menossa ja kuskeja oli ryhmässä enemmän kuin tarpeeksi.

    Ryhmäkokojen pitäminen sovitussa noin 25 pyörässä on sekä viihtyvyysasia että turvallisuusasia. Esimerkkinä voi käyttää vaikkapa MP-Tuen viime lauantain ratapäivää jossa porukkaa kaatui kuin heinää rankkasateella. Mitä enemmän yhdessä ryhmässä on porukkaa, sitä enemmän ruuhkaa, sitä enemmän turhautumista ja tyhmiä ohituksia-> kaatoja tulee enemmän.

    Tässä tapauksessa täytyy sanoa, että haukut sikäli väärää puuta, koska paikalla päivää pyörittäneet ratavastaavat hoitivat päivän juuri niin kuin on yhteisesti sovittu. Monet käytössä olevista säännöistä ja asiakkaan kannalta joustamattomuudeksi tulkitut käytännöt ovat käytännön pakkoja, jotta vapaaehtoistyönä päiviä pyörittävät kaverit saavat ajaa itsekin päivän aikana. Näistä hyvä esimerkki on kahden ajajakokouksen käytäntö. Ymmärrän hyvin, että se vituttaa jos sattuu myöhästymään ajajakokouksesta sen 10 minuuttia ja joutuu sen takia odottamaan kaksi tuntia ennen kun pääsee ajamaan. Homman nimi vaan on se, että ratavastaavilta meni aiemmin puoli päivää omaa ajoaikaa hukkaan kun porukkaa valui paikalle miten sattuu ja parhaana päivänä itsekin olen pitänyt viisi ajajakokousta yksittäisille ihmisille. Vituttamaan se alkaa sekin.

    Kaikenkaikkiaan MotOrgin ratapäivät ovat palvelu joka on suunnattu yhdistyksemme jäsenistölle. Tämän takia jäsenet pääsevät ratapäiville edullisemmalla hinnalla ja he pääsevät ostamaan lippuja verkkokaupasta noin viikkoa aiemmin kuin ei-jäsenet. Näin on asia linjattu yhdistyksen kokouksessa jo parina vuonna peräkkäin ja järjestelystä on tullut palaute on ollut 99% positiivista. Mikäli on haluja asiaan vaikuttaa, niin liity jäseneksi ja tule syyskokoukseen. Tarjolla taitaa olla pari hallituspaikkaa (esim. minun) ja vaikuta asioihin sisältä käsin. Jos ei ihan hallitukseen asti kiinnostus riitä, niin tuolla voi ainakin vaikuttaa yhdistyksen linjauksiin rata-asioiden suhteen.

    Pasi Kolehmainen
    Motorg ry
    Hallituksen jäsen, ratavastaava

    P.S. Hieno juttu jos sillä 15v tytöllä ajo kulkee. Olisi ihan hyvä juttu jos saadaan Heipalle kirittäjä kun meillä muilla ei enää vauhti siihen riitä.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  22. #52
    Voi elämä miten voi tällänen asia jotakuta syödä näin paljon...
    Vois olla foorumi trolli tai muuten vaan omanelämänsä valurautapata.
    Viimeksi muokannut: Kodiaki; 20.08.2012 klo 11:21.
    -It´s always funny until someone gets hurt... and then it´s absolutely friggin´ hysterical!

    Kawa z750 '04
    Kawa z1000 'o5
    Yammu MT-01 '07
    Suzuki GSX1300BK '11
    Yammu MT-01 '11
    Kawa z1000 '14
  23. #53
    Niin, kirjoitin vaan provokatiiviseen sävyyn mieltämästäni epäkohdasta, joka koskee tilannetta ratapäivillä iltapäivästä kun suurin puhti on loppunut lipun ostaneilla ja radalla kiertää 15 pyörää, sitten tulee joku mattimyöhänen ja haluiaisi ostaa ajopaikan esim. nyt iltapäivälle, HUOMAA, J O S T I L A A O N, en ole kritisoinut tapahtumaa, järjestäjää tai toimitsijoita, vaan sitä että jos tilaa on ja kapasiteettia tilaisuuden lopussa jossain ryhmässä, niin miksi ihmeessä sinne ei voisi tulla ajamaan myöhemmin ostetulla lipulla paikan päältä, miksi siihen pitää suhtautua niin negatiivisesti? tiedän, politiikkanne on että ulkopuolisia liputtomia ei huolita ajamaan, tätä kritisoin, sitä saa kritisoida, epäkohti saa tuoda esille ja niistä pitää voida kirjoittaa, ei kantsi povosoitua liikaa.

    Jos ajajamäärä lisääntyy iltapäivästä esim 15 pyörästä 17 pyörään, ei pitäisi kaataa kenekään maailmaa, mun ymmärtääkseni, nyt se vaan näyttää olevan mahdotonta...se lisäisi positiivista mieltä, toisi lisää innostuneita mukana olijoita lippumiehiksi ja sisäpiiri voisi ihan hyvin silti.

    Ei kannata kommentoida jos ei osaa muuta kuin pureutua henkilöön, ja missaa itse asian.
    Autovero pois moottoripyöristä PERKELE!
  24. #54
    Kauriinmetsästäjä riisor:n avatar
    Liittyi Apr 2007
    Kytäjä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    Jos ajajamäärä lisääntyy iltapäivästä esim 15 pyörästä 17 pyörään, ei pitäisi kaataa kenekään maailmaa, mun ymmärtääkseni, nyt se vaan näyttää olevan mahdotonta...se lisäisi positiivista mieltä, toisi lisää innostuneita mukana olijoita lippumiehiksi ja sisäpiiri voisi ihan hyvin silti.
    Ja näille mattimyöhäisille sitten pidettäisi taas ylimääräinen ajajakokous iltapäivällä? Missäs välissä nämä mattimyöhäiset sitten vielä liputtamaankin ehtisivät? Sitä paitsi lippuvuorot lyödään lukkoon jo päivän alussa, tietenkin..
    Reissulla ei sitten ole kusitaukoja emmekä pysähdy syömään

    >> PK-letkaohjeet <<

    Ducati SFV4S
  25. #55
    Lainaa lanat kirjoitti Katso viesti
    radalla kiertää 15 pyörää, sitten tulee joku mattimyöhänen ja haluiaisi ostaa ajopaikan esim. nyt iltapäivälle, HUOMAA, J O S T I L A A O N.
    Radalla saattaa olla 15 pyörää hetkellä x, ja 5 minuuttia myöhemmin pyöriä saattaa olla maksimimäärä!! Kukaan ei tiedä kuinka monta kuljettajaa on vessassa, kahvilla, tankkaamassa tai jossain muualla. Oletuksena kaikkien niiden jotka ovat saaneet tarran pyöräänsä aamulla pitää päästä ajamaan vaikka välillä ovat poissa.
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  26. #56
    Usein tilanne on se että kaikki eivät jaksa/viitsi ajaa koko päivää vaan pakkaavat tavarat ja lähtevät kotiin kesken päivän. Tällöin voisi ilmoittaa järkkäreille että oma paikka on vapaa ja harkinnan mukaan se voitaisiin laittaa myyntiin. Saataisiin loppupäiväksikin "täydet" ryhmät.

    Kuitenkin tilanne on "mattimyöhäiselle" sama. Pääseekö ajamaan vai ei. Riskin ottaa jättämällä lipun ostamatta ajoissa kaupasta.
    S 620 FF, 999S
    Tilastollisesti moottoripyöräily vastaa riskitasoltaan esimerkiksi harrasteilmailua.
  27. #57
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa IlDuce kirjoitti Katso viesti
    Usein tilanne on se että kaikki eivät jaksa/viitsi ajaa koko päivää vaan pakkaavat tavarat ja lähtevät kotiin kesken päivän. Tällöin voisi ilmoittaa järkkäreille että oma paikka on vapaa ja harkinnan mukaan se voitaisiin laittaa myyntiin. Saataisiin loppupäiväksikin "täydet" ryhmät.
    Toiselta kannalta ajateltuna iltapäivän tyhjemmällä radalla on mukavampi treenata omaa ajoa ja kellokin tykkää kun ei ohitukset sotke ajamista. Ymmärrän kyllä, että kiukuttaahan se jos ajamaan ei pääse, kun mieli tekisi, mutta toisaalta ennakkoon lipun ostaneet ovat varmasti huomattavasti tyytyväisempiä ajellessaan iltapäivällä väljällä radalla. Tosin ko. päivänä kuskeja riitti iltapäivää myöten eikä kovin montaa puhdasta kierrosta päässyt ajamaan.

    Ja ainiin: Hieno juttu, että myös juniorikuskeja ja varsinkin tyttöjä löytää orgin päiville. Liian montaa nopeaa tässä maassa ei ole ja ainakin itse toivotan jokaisen uuden lupauksen lämpimästi tervetulleeksi.
    Superbike #7
  28. #58
    Muutaman vuoden kokemuksella ei ORGin ratapäivistä ole valittamista. Jatkakaa vaan samalla linjalla.

    jake
  29. #59
    1) Ratapäivien järjestäminen on yhäkin vapaaehtoistyötä, kun säännöt on sanottu niin niitä noudattamalla kaikki pääsevät nopeammin ja helpommalla - mukaanlukien järkkärit. En näe syytä sille, miksi järkkäreitä pitäisi velvoittaa tarkkailemaan radan tilaa ja pitämään jonotuslistaa radalle vielä haluavista.

    2) Ennakkoon maksajat kantavat sadekelin riskin ja rahoittavat sitä kautta toiminnan pyörittämisen surkeampinakin kesinä. Siitä hyvästä voi mielestäni ajaa iltapäivän tyhjemmällä radalla. Eihän se varsinaisesti haittaa, jos joku auringonkärkkyjä tulee paikalle ja pääsee ajamaan, mutta en kyllä todellakaan pitäisi sitä ajamaan päästämistä moraalisena velvoitteena.

    Minunkin mielestäni ORGin ratapäivät toimivat aivan loistavasti. Kyllä, järjestelyt eroavat joiltain osin muiden järjestäjien päivistä, mutta homma on etukäteen kyllä selkeästi sanottu eikä siinä pitäisi olla mitään epäselvyyttä.

    Kiitokset järjestäjille kuluneesta kesästä, ja toivottavasti homma jatkuu samaan tapaan myös ensi kesänä.
    Yamaha XJ 600 - Suzuki GSX-R 1000 K7 - Triumph Daytona 675 - Triumph Street Triple 765
  30.  
  31. #60
    Jos joku kauppa ilmoittaa että nyt myynnissä 100kpl sitäsuntätä, enempää ei ole, luuleeko joku että kauppa tosiaan jostain kaivaa sen yhden kappaleen lisää kun joku välttämättä tahtoo sen just nyt mulle kaikki heti?
Sivu: 2 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen