Tulokset 1:stä 14:een 14:sta
  1. #1
    Tämä reitti on varmaan monille tuttu, mutta jos ei ole niin suosittelen ajamaan!
    Varsinkin reitti pulkkilanharjulta Järvenpäähän on aivan mahtavaa mutkaa, kunhan ensin oppii risteykset mistä käännytään. Kyllähän tuossa aikaa kuluu mutta eipä ainakaan renkaat kulu kantikkaiksi.

    http://goo.gl/maps/FFVpm

    Mitä reittiä itse kuljet pääkaupunkiseudulle?


    EDIT:

    Lainaa knappe kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä käydä ajamassa tuo reitti joku kerta. Missäs on Korpilahden jälkeen seuraava huoltsikka?
    Taukopaikkoja:
    -Sysmä - Laituriranassa terassi ja paikan omistajakin motoristi (2011).
    (Vääksy - Tämä on reitin ulkopuolella, mutta Kanavalla on kiva hörppäistä kuppi jos sitä kautta ajelee)
    -Pulkkilanharju - kioski ja ravintola
    -Sälinkää - Kahvila/ravintola(?) (en ole itse käynyt, mutta tietääkseni motoristien suosiossa)
    -Paippinen - Moottorikahvila (auki hieman erikoisemmin, tarkista sivuilta)

    Huoltoasemia:
    -Korpilahdella (Neste?)
    -Sysmä (Neste)
    -Järvelä (Neste, jkl -> hki suunnasta tultaessa jää ison tien toiselle puolen, joutuu ajamaan 100m "ohi")
    -Kellokoski (kylmä st1?)


    Ja tietysti Vääksyssä ja Mäntsälässäkin voi poiketa jos menovesi meinaa loppua tai rannetta kolottaa.


    Yleensä tuon ajelee:
    JKL -> Sysmä (kahvitauko rantaterassilla ja tankkaus nesteellä jos tarpeen)
    Sysmä -> Mäntsälä (sälinkäällä tauko? itse käväisen kotipaikalla)
    Mäntsälä -> HKI


    Taukopaikat: http://goo.gl/maps/cnDWE (HUOM: reitti on "väärä" koska merkattu vain taukopaikat, ei reittiä)
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 18.04.2013 klo 12:21. Syy: Google maps reititti erilailla kuin viime vuonna, linkki vaihdettu parempaan
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  2. #2
    Kiitos vinkistä! Olenkin miettinyt vastaavaa reittiä mutta ei ikinä viitsi lähtetä ummikkona testaamaan. Seuraavalla Helsingin reissulla tuo pätkä ajoon
  3. #3
    Pitääpä käydä ajamassa tuo reitti joku kerta. Missäs on Korpilahden jälkeen seuraava huoltsikka?
  4. #4
    Lainaa knappe kirjoitti Katso viesti
    Pitääpä käydä ajamassa tuo reitti joku kerta. Missäs on Korpilahden jälkeen seuraava huoltsikka?
    Taukopaikkoja:
    -Sysmä - Laituriranassa terassi ja paikan omistajakin motoristi (2011).
    (Vääksy - Tämä on reitin ulkopuolella, mutta Kanavalla on kiva hörppäistä kuppi jos sitä kautta ajelee)
    -Sälinkää - Kahvila/ravintola(?) (en ole itse käynyt, mutta tietääkseni motoristien suosiossa)
    -Paippinen - Moottorikahvila (auki hieman erikoisemmin, tarkista sivuilta)

    Huoltoasemia:
    -Korpilahdella (Neste?)
    -Sysmä (Neste)
    -Järvelä (Neste, jkl -> hki suunnasta tultaessa jää ison tien toiselle puolen, joutuu ajamaan 100m "ohi")
    -Kellokoski (kylmä st1?)


    Ja tietysti Vääksyssä ja Mäntsälässäkin voi poiketa jos menovesi meinaa loppua tai rannetta kolottaa.


    Yleensä tuon ajelee:
    JKL -> Sysmä (kahvitauko rantaterassilla ja tankkaus nesteellä jos tarpeen)
    Sysmä -> Mäntsälä (sälinkäällä tauko? itse käväisen kotipaikalla)
    Mäntsälä -> HKI


    Taukopaikat: http://goo.gl/maps/cnDWE (HUOM: reitti on "väärä" koska merkattu vain taukopaikat, ei reittiä)
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 19.08.2012 klo 14:20.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  5. #5
    Kiitos reitityksestä!

    Pohjoinen etappini on Joutsa. Pääkaupunkiseudulle kulkiessa suuntaan mieluusti eri vaihtoehtoja käyttäen Pulkkilanharjulle ja sieltä Asikkalaan. Edelleen reittiäsi noudattaen ajelen Kärkölään. Mutta ... sieltä yritän löytää mutkaväyliä suunnaten hieman enemmän länteen, koska määränpääni on Espoon Kauklahti, lähellä Kehä III:n ja 1-väylän risteysaluetta.
    Vinkkejä reitille (mieluusti päällystetty) kuullostellaan ... 'hörökorvalla'.

    Viime syksystä lähtien (kun hankin m-pyörän 40 v tauon jälkeen, mikä on ollut-kin ehdottomasti paras hankintani sitten ... ) Kauklahteen mennessäni olen käyttänyt vain tylsiä pääväyliä, jotka eivät enää tyydytä ... kallistelu-nautinto-haluja (kyllä se vanha 'perttu' kallistelee kiltisti ja ... kellistyykin ... sattuvan ... sopivasti).

    Mielenkiinnosta katsastanen syksyn aikana tarjoamasi reitin täältä Joutsan tasalta aina Espalle asti. 1980 luvulla työpaikka oli Katajanokalla ja Hki-city tuli silloin tutuksi - eikä pelota siellä ajaminen, ja ... seniorilla kun on sitä ... aikaa-kin.

    Nautinnollisia kulkuja
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  6. #6
    Tuohon reittiin otetaan kyllä ehdotuksia etelä-paippisista helsinkiin. Laitoin sen tuohon reittiin vain siksi että saa määränpään hki asti. Paippisiin asti siis "tarkasti suunniteltu" ja hyvä reitti. Sieltä hesaan saatte itse suunnistaa.

    Oikeasti ajan Järvenpään suunnalta motaria kehälle asti jos jkl-hki väliä paahdan, paippisiin on tullut ajeltua muuten vain.

    Mutta nuo kuuluukin eteläsuomen ketjuihin, ja siellä niitä reittejä piisaa kaikkien makuun.
    Viimeksi muokannut: mRkukov; 19.08.2012 klo 16:10.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  7. #7
    Kiitos tarkennuksesta.

    Extra mutkavinkki ... tähän ketjuun: Tuossa -> http://goo.gl/maps/BV3j4 on tarjolla kunnon mutkapätkä sitä tahtoville ... väylä koko ajan väärällään ... johonkin suuntaan ja ... vieläpä viimosen päälle pitävässä (kuivana) kunnossa ... uusi assu pari vuotta sitten. B- ja C- pisteet ovat vain karttaohjelman reitinvalintaa varten.

    Mutkailemisiin, matkailemisiin ja ... naatiskelemisiin, t: Eso
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  8. #8
    Hyvä reitti - viimeviikolla just noin tulin Helsingistä Jyväskylään.
    Tämmijärvellä on tänä kesänä avattu kahvila Luhangantien ja Korpilahdentien risteykseen.

    Länsi Helsingistä lähtiessä olen ajellut myös reittiä Jokela - Hikiä - Hämeenkoski - Pukkilanharju
    www.goo.gl/maps/iODYq Hiekkatietä on pätkä Asikkalan Kirkkotie n. 3 km

    No tosiaan oli hiekkatietä enemmäkin. Sitten Lammin kautta jos asfalttia pitää olla.
  9. #9
    Lainaa Arima kirjoitti Katso viesti
    Hiekkatietä on pätkä Asikkalan Kirkkotie n. 3 km
    Om tossa näköjään parikymmentä kilsaa soratietä Hämeenkoskelta etelään Porvolantie!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  10. #10
    Kiitos vinkeistä.

    Soratietäkin on tullut opeteltua ... viimeksi eilen, kun köröttelin Korpilahdelta Petäjävedelle ja Vesangasta Nyrölän kautta Tikkakoskelle. Matkavauhti asfalttirenkailla 'RS-pertulla' lie keskimäärin noilla kulmilla n. 50 km/h.
    Mitäs siitä, kunhan etenemistä tapahtuu
    BMW R1100RS -93 ex, K1100LTSE -95 ex.
  11. #11
    Sysmässä taitaa nesteen lisäksi olla myös abc:n kylmäasema, jos joku tätä ketjua suosii tankkaillessaan...
    VFR 800
  12. #12
    On, nykyään siirretty s-marketin pihaan. Kun tulee kylälle kääntyy pankkien jälkeen vasemmalle kohti luhankaa. Jos tulet liikenneympyrään tulit ohi, ota vasen ja seuraaavasta nakkarin kulmalta uus vasen kohti tokmannia.

    Tämä siis asikkalan suunnasta tullessa.

    Edit: tää helevett... onko mun kalenteri perseellään vai miksi tarjoaa mulle kaks vuotta vanhaa ketjua uusien joukossa?! Kello näyttää mitä sattuu enkä saa sitä muutettua...
    Omituisten Otusten Kerho
    Yamaha GTS 1000 '93
    Cagiva Mito Evo2 4t turbo-projekti '05
    Ex:Bashan BS200-S7 `07 katumönkkäri
    Ex:Benelli Tornado TRE Novecento '06
    Ex:Triumph Daytona 955i DSSA `02 fighter
    Ex:Honda CBR 600F2 '91
  13. #13
    Ekan sivun vika ketju vuodelta 2010. Kyllä tähän saa toki vastata.

    Sysmän rantaterassi uudisti itsensä ja on nyt vielä hienommalla paikalla lähempänä rantaa. Omistajana sama kuin ennenkin.
    XX -00
    Exä: 600 CBR F3
  14.  
  15. #14
    Ja Sysmän torille kahville. Makeita rahkapiirakoita vaunusta.
    Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.

    BMW K1300S K15
    BMW Nine T Pure K17
    BMW K1300S K14
    Suzuki GSX-R 1000 K9
    Honda CB 1000R K8
    Suzuki GSR 600 K6