Tulokset 1:stä 13:een 13:sta
  1. #1
    http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012...70083_uu.shtml

    Ei taida monelle tulla mieleen, että noin voi käydä ennemmin tai myöhemmin jos tekee reikäpäisiä ohituksia?
    Aina jos edessä on enempi kuin yksi auto, on syytä olla varovainen ohituksen suhteen. En tosin tidä mikä on ollut nopeusero, mutta riski kasvaa joka tapauksessa nopeuseron kasvaessa.

    Tästä syystä pitäis olla ne suorat putket, että edessä oleva kotilo kuulee välittömästi kun lähetään ohittaan!

    Edit: syy on tosin ilman muuta puusilmä-koomalammas-autoilijassa
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  2. #2
    Noita puusilmäautoilijoita näkee vielä valitettavan usein oli alla sitten auto tai moottoripyörä. Toisilla ei vaan se pää käänny edes sen vertaa, että voisi peiliin vilkaista ennen ohitusta. Tänä kesänä tuntuu olevan / olleen liikenteessä vielä normaaliakin enemmän näitä töhöilijöitä. Pyörälläkin joutunut niin monta kertaa väistämään äkillisesti ettei taida enää kahdenkaan käden sormet riittää.
    Kawasaki Z1000 -03
    Kawasaki ZX-6R 636B - EX
  3. #3
    Meinasin ottaa kesällä yhden ison pyörän kolopallon tavaratilaan, kun kaveri otti räjähtävän lähdön liikennevaloista, kiihdytti ylinopeuteen ja vaihtoi kaistaa risteyksessä... Joku vaan selkärangassa varoitti siitä kusipäästä, joten väistin jottei kaveri tullut takaluukusta sisään

    Kaveri oli siis mun perässä ja minä lähin hyvin rivakasti valoista ja vaihdoin kaistaa heti, kun sen sai laillisesti tehdä. Katoin vielä valoista lähtiessä tausta peilistä, kun kaveri ihmetteli pyöränsä kanssa valoissa... Mutta 0-100 km/h 3 sekunnissa on lyhyt matka ja pyörä liikkuu jo kohtuu matkan tona aikana
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  4. #4
    Tottahan noissa saa tarkkana olla, mutta aika usein se vilkku syttyy autoilijalla vasta kun kaistaa on alettu vaihtaa. Ja autoilijahan tässä se pääsyyllinen on, kun ei riittävästi peileihin katsonut.

    ABS:it ois hyvin suurella todennäköisyydellä estänyt kaadon.
  5. #5
    Kyllähän ne edellä ajavan ohistusaikeet huomaa melko helposti vaikka se vilkku ei heti välkähdäkään.

    Täytyy vaan olla malttia ja viivähtää hetki siellä takana ennen ohistusta ja tutkailla mikä mättää.
    Vaarallisinta on se kun tullaan vauhdilla jonkin autoryppään taakse ja tuupataan saman tien ohi.
    Yleensä semmoisessa ryppäässä joku on odottanut pitkän tovin sitä sopivaa ohituspaikkaa sille alitehoiselle datsunilleen ja kun se aukeaa niin silloin mennään eikä paljon taakse vilkuilla.

    Kyllä suurin osa autoilijoista on niin fiksuja että kun ne huomaa että sinne taakse on jostain tyhjästä ilmestynyt prätkä niin kyllähän se sieltä ohi menee. Mutta siihen prätkän huomaamiseen menee aina aikaa kun on niin paljon muuta puuhasteltavaa siinä autossa, täytyy säädellä kaikenmaailman namiskuukkeleita, keskustella repsikan kanssa, puhua puhelimeen, kuunnella musiikkia ja kaivaa hurmoksellisesti nenää ja kaikkea muuta sellaista tärkeätä.
  6. #6
    Tässä taas valitetava moka kun mennään vauhdilla ohi. Pysähdyksissä oleva auto maantiellä on paljon vaarallisempi kuin liikkeessä oleva.
  7. #7
    2 kuollutta ja 1 haavoittunut kahdessa päivässä. Mikäs loppukiri nyt alkoi?
    Retired
  8. #8
    Lainaa TwinTenox kirjoitti Katso viesti
    2 kuollutta ja 1 haavoittunut kahdessa päivässä. Mikäs loppukiri nyt alkoi?
    Hyvät ilmat. Muutenhan on ollut kesän aikana rauhallista.
  9. #9
    Itselläni kävi juurikin sama tapahtuma Teneriffalla ajaessa, vanha turistipariskunta lähti ohittamaan edellä ajavaa autoa kun minä olin jo ohittamassa, muuten tuossa maassa oli kyllä hyvä ajaa kakspyöräisellä, osasi ainakin paikalliset suhtautua hyvin. Tosin en kaatunut kovan jarrutuksen takia vaan auto tönäisi eturenkaan kumoon.

    Eipä onneksi muuta tullut kuin polvi ruvella, ei tarvinut ambulanssilla kiitää sairaalaan

    -maz
  10. #10
    Lainaa Nomad kirjoitti Katso viesti
    Tottahan noissa saa tarkkana olla, mutta aika usein se vilkku syttyy autoilijalla vasta kun kaistaa on alettu vaihtaa. Ja autoilijahan tässä se pääsyyllinen on, kun ei riittävästi peileihin katsonut.

    ABS:it ois hyvin suurella todennäköisyydellä estänyt kaadon.
    Hätäjarrutusta on mahdoton treenata, mutta tiukkoja jarrutuksia voi edes yrittää treenata. Mutta kyllä se pahin vihollinen on tollasessa tilanteessa se kuuluisa hartialukkoa. Tai sit käy niinnkuin mulla hiekalla, että etunen napsahtaa lukkoon ja saman aikaisesti tulee selkärangasta vaistomaisesti väistöliike!
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  11. #11
    Ohittelin ihan rauhassa (joo, joo) letkaa ja joku siittä letkasta lähti sitten kanssa ohittamaan. Ehdin puikkaamaan ihan kohtuu hyvin vasemmalta vielä ohitse reunaviivalla ajaen. Jarruttamaan ei kannattanut enää ruveta. Taisi autoilija säikähtää kun puikkasin etukulmasta edelle. Toivottavasti muistaa katsella seuraavan kerran peileistä, kun lähtee ohitse.
    Yamaha Tenere 700 2019 "Ghost"
    Previous bikes:*Yamaha FZS 600 2001>Honda VFR 800 V-tec 2004 ABS DCBS PGM-FI H.I.S.S Staintuned>Honda XL650V TransAlp 2002*
    *Does my bike make my butt look fast?*
  12. #12
    Lainaa marza kirjoitti Katso viesti
    Ohittelin ihan rauhassa (joo, joo) letkaa ja joku siittä letkasta lähti sitten kanssa ohittamaan. Ehdin puikkaamaan ihan kohtuu hyvin vasemmalta vielä ohitse reunaviivalla ajaen. Jarruttamaan ei kannattanut enää ruveta. Taisi autoilija säikähtää kun puikkasin etukulmasta edelle. Toivottavasti muistaa katsella seuraavan kerran peileistä, kun lähtee ohitse.
    Todennäköisesti manasi kaikki helvetin-pomperit ja kirjoitti yleisönosastolle vaarallisista kaahareista jotka syö kaikki pikkulapset.
    Jokaisen mutkan takana on uusi mahdollisuus.
    -Raptor 650ie*
    Rahaa!
  13.  
  14. #13
    Lainaa marza kirjoitti Katso viesti
    Ohittelin ihan rauhassa (joo, joo) letkaa ja joku siittä letkasta lähti sitten kanssa ohittamaan. Ehdin puikkaamaan ihan kohtuu hyvin vasemmalta vielä ohitse reunaviivalla ajaen. Jarruttamaan ei kannattanut enää ruveta. Taisi autoilija säikähtää kun puikkasin etukulmasta edelle. Toivottavasti muistaa katsella seuraavan kerran peileistä, kun lähtee ohitse.
    Se on kyllä totta että kovemmissa vaihdeissa ei enään jarrutella vaan ainoa mahdollisuus on nopea väistö.
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)