Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 45:sta
  1. #1
    Tuossa töissä ollessa jo muutaman kuukauden oireili tuo vasen olkapää / lapaluun seutu ja kun lomalle jäin niin alkoi vesisateet, sitten kun aurinko ilmestyi taivaalle niin oli pakko päästää menemään parissa päivässä yli 1000km no kolmantena yritin sitkeesti lähteä liikkeelle mutta parin kilometrin ajon jälkeen oli pakko palata kotiin kun ei vaan pystynyt ajamaan.
    Ekana odoteltiin parantumista, kun ei auttanut niin meniin yksityiselle mikä määräsi lääkkeitä ja röngteniin kun sen mielestä oli nikama c7 vaiva, no sitten uudestaan viikonlopun jälkeen kunnalliselle lääkärille joka katsoi myös ne röngtenkuvat ja sanoi että ei näissä hänen mielestään mitään vikaa ole ja määräsi uudet särkylääkkeet ja fysioterapiaa. Kävin heti fysioterapiassa ja sen päivän oli hyvä mutta seuraavana aamuna samanlainen kuin aikaisemmin, seuraava fysioterapia vasta ensi viikon lopulla. No tähän särkyyn kyllästyneenä soitin tänäänajan kiropraktikolle maanantaiksi ja katotaan nyt saako se paikat kuntoon.

    Se tässä vaan harmittaa kun meni loma pilalle ja eikä tiedä koska sitä pääsee seuraavan kerrab taas ajeleen , no kaikkea sitä sattuu.

    Onko muilla tullut näitä hartiat jumissa juttuja, kauanko meni kun sai kuntoon jne..?
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  2. #2
    Saako kysyä, että minkälaista työtä teet? Itse kun olen näyttöpäätteen orja (dataniska), niin ajoittaiset "hartialukot" on aika tuttuja. Liikuntaa ja sellaisia lajela tulee harrastettua, jotka tuohon auttavat. Lisäksi nyt on tullut käytyä viimeiset puolivuotta tasaisin väliajoin hierouttamassa alaselkää, hartioita/niskaa, kallonpohjaa ja jalkoja auki. Meni nimittäin selkä niin pahaksi, että alkoi harrastaminen kärsimään.

    Mutta kyllä, viimeksi tuossa kesäkuussa oli vasen lapa viikon niin jumissa, ettei ajamisesta meinannut tulla mitään. Siitä se sitten itsekseen aukeni ja hieronnassa avattiin loput. Lopetin myös töissä vasempaan käteen nojaamisen.
    Evoluutio: Honda Monkey Z50J -86 -> Kawasaki KMX 125 -86 -> Honda NSR 125 -89 -> Yamaha YZF-R6 -04 -> KTM Superduke 990 -09 -> Triumph Street Triple 765 RS -17 -> ??
  3. #3
    Itse koneen ääressä koko päivän istuessa välillä on noita jumituksia tullut. Urheiluhierojalla käynti on korjannut tilanteen aina tilapäisesti, mutta työasennon tarkastuttaminen ammattilaisella ja tästä poikinut työtuolin vaihto + pöydän korkeuden säätäminen korjasi ongelmat pysyvästi. Nyt ei ole vuoteen ollut minkäänlaista jumitusta.
    Honda CB1000R
  4. #4
    Työnjohtaja/Kärkimies hommia teen sähköliikkeessä ja aika usein kädet on ylöspäin. On noita pieniä hartiajumeja ollut joskus aikaisemminkin mutta ne on aina lähtenyt omalla keppijumpalla pois, mutta tää on niin kivulias särky ollut että ei ole paljoa pystynyt mitään tekemään. Eilen koitin painojen kanssa käsiä nostella sen minkä pystyin mutta muuten ei ole muuta voinut yrittää.

    Etu- ja keskisormikin puutuvat ja vasen käsi on aika voimaton, silloin kun tuo olkapää vaan oireili niin ajaessa kun ajoi töyssyyn niin vihlasi aika kovaa lapaluun/olkapään suunnalta mutta kun ei se oikeen vaivannut muuten kuin pienenä särkynä ajoittain niin eipä sitä tullut silloin mentyä lääkäriin
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  5. #5
    Mulla ei oo hartiasärkyjä ollut oikeastaan vuoden 2007 jälkeen. Silloin aloitin moottoripyöräilyn ja ilmeisesti se on niin rentouttavaa, että kivut laukeaa.

    Veikkaisin sahkarin ammatiksi sähkäriä.

    Ed, no niinhän se oli. Sama täällä.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  6. #6
    Mulla on juurikin samantyyppisiä lapaluualueelle sijoittuvia vaivoja ollut/on. Muutama viikko sitten viimeeksi oli aika pahana. Vaikea mennä arvioimaan, johtuuko sulla samoista syistä kuin itselläni, mutta mulla on venyttelyt auttaneet siihen. Muutama päivä piti olla mopoilematta, mutta nyt on taas pystynyt hyvin ajamaan. Mä olen tehnyt sen tyyppisiä venyttelyjä, että esim. lattialla istuen oon ottanut oikealla kädellä vasemman jalan varpaista kiinni ja pysynyt siinä asennossa minuutin verran. Sitten sama juttu uudestaan kättä ja jalkaa vaihtaen. Siinä hyvin tuntee, kun "lihakset" alkavat pikkuhiljaa joustamaan. Tästä voi kokeilla kaikennäköisiä variaatioita, mikä vaan tuntuu itselleen auttavan. Toinen hyvä ja helppo venyytys on sellainen, jonka Pulssin fysio mulle joskus neuvoi. Käski venyttelemään rintalihaksia. Vähän ihmettelin ensin, että mitä helv... kun olin siellä selkä- ja niskavaivojen takia. Fysio kertoi, että jumissa olevat rintalihakset saattavat aiheuttaa myös selkäpuolen jumittamista. Se rintalihaksien venyttely on tosi helppoa. Käydään kapealle penkille makaamaan ja annetaan käsien roikkua rentona sivulle, kämmenet ylöspäin . Siinä sitten voi makailla, niin kauan kuin hyvältä tuntuu. Ps. Ei kannata sitten nukahtaa siihen.

    En tiedä, onko näistä sulle mitään apua, mutta kannattaa kokeilla, jos et jo ole kokeillut. Toinen, vähemmän terveellinen vaihtoehto on vetää kännit. Siinä sitten rentoutuneessa tilassa unohtaa niitä jäkittäviä hartioita jännittää ja hyvässä tapauksessa, seuraavana aamuna särky on siirtynyt lavoista päähän. Mulla oli tuo jälkimäinenkin vaihtoehto osana lääkitystä. Huom! ei kelakorvauksen piiriin kuuluva lääkevalmiste.

    Nimimerkistä jo vähän arvelinkin, että oot sähkäri. Sama ammatti. Ilmankos on samat vaivatkin.
    BMW R850R -02
    web: www.oilhead.org
    mail: info@oilhead.org
  7. #7
    Lainaa jyke kirjoitti Katso viesti
    Mulla ei oo hartiasärkyjä ollut oikeastaan vuoden 2007 jälkeen. Silloin aloitin moottoripyöräilyn ja ilmeisesti se on niin rentouttavaa, että kivut laukeaa.

    Veikkaisin sahkarin ammatiksi sähkäriä.

    Ed, no niinhän se oli. Sama täällä.
    Onhan se rentouttavaa ja siksi se harmittaakin kun ei pääse/pysty ajamaan... onneksi hyvä kaveri kävi eilen ulkoiluttamatta mun pyörää ettei pyörä ota nokkiinsa
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  8. #8
    mulla vähän samaa vaivaa... saan aina uusiutumaan oikean olkapään "räjähdyksen" , yleensä IT-hommien ja muun raskaan/fyysisen homman yhteistyönä

    viime viikonlopun ajelu Kirjavankierrokselle Emolahteen oli aika tuskaa. Eilen kävin röntgenissä, en uskonutkaan että siellä silleen mikään rikki on, pahasti vaan joku pölypussi, eiku nivelpussi tulehtunut ilmeisesti
    kasan kummallisia vaaleanpunaisia pillereitä anto lekuri ja näillä konsteilla + fyssarin antamalla kumilenkillä sain kuntoutettua viimeksi ainakin olkapään

    ei muuta kuin kovia tulehduskipulääkkeitä tiiviisti ja kevyttä kuntoutusta niin taas toimii
    ***
  9. #9
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Tuossa töissä ollessa jo muutaman kuukauden oireili tuo vasen olkapää / lapaluun seutu ja kun lomalle jäin niin alkoi vesisateet, sitten kun aurinko ilmestyi taivaalle niin oli pakko päästää menemään parissa päivässä yli 1000km no kolmantena yritin sitkeesti lähteä liikkeelle mutta parin kilometrin ajon jälkeen oli pakko palata kotiin kun ei vaan pystynyt ajamaan.
    Ekana odoteltiin parantumista, kun ei auttanut niin meniin yksityiselle mikä määräsi lääkkeitä ja röngteniin kun sen mielestä oli nikama c7 vaiva, no sitten uudestaan viikonlopun jälkeen kunnalliselle lääkärille joka katsoi myös ne röngtenkuvat ja sanoi että ei näissä hänen mielestään mitään vikaa ole ja määräsi uudet särkylääkkeet ja fysioterapiaa. Kävin heti fysioterapiassa ja sen päivän oli hyvä mutta seuraavana aamuna samanlainen kuin aikaisemmin, seuraava fysioterapia vasta ensi viikon lopulla. No tähän särkyyn kyllästyneenä soitin tänäänajan kiropraktikolle maanantaiksi ja katotaan nyt saako se paikat kuntoon.

    Se tässä vaan harmittaa kun meni loma pilalle ja eikä tiedä koska sitä pääsee seuraavan kerrab taas ajeleen , no kaikkea sitä sattuu.

    Onko muilla tullut näitä hartiat jumissa juttuja, kauanko meni kun sai kuntoon jne..?
    Jos löydät hyvän kiropraktikon, voi lähteä vaiva jo ekan käynnin jälkeen. Mulle riitti kaksi kertaa viimekerralla. Tosin tosta on jo aikaa varmaan yli 5 vuotta.
    Lääkäreitä vältän itse kuin ruttoa.
    ZX10R -08
    S1000RR -11

  10. #10
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Jos löydät hyvän kiropraktikon, voi lähteä vaiva jo ekan käynnin jälkeen. Mulle riitti kaksi kertaa viimekerralla.
    Sama täällä. Ja mulla kivun aiheutti kiropraktikon diagnoosin mukaan ihan rakenteellinen vika, on polvesta lantioon asti kaikki nivelet mutkalla... Mutkalla ne on edelleen mutta kaksi käyntiä (löysin onneksi hyvän heti ensi yrittämällä) on pitänyt pahat jalat alta vievät kivut poissa jo monta kuukautta. Mopoilukunnossa olisin ollut jo ensimmäisen käynnin jälkeen.
    Lääkärissä kävin ennen kiropraktikkoreissua. Tuomio oli että vedä kipulääkkeitä, kyllä se varmaan kuukauden sisällä helpottaa ja jos ei helpota niin hae uusi resepti.
    I ride the Lightning (XB9S -03)
  11. #11
    Ehdotan, että "varjonyrkkeilet" saadaksesi yläkropan aineenvaihdunnan liikkeelle.
    Aamuin, illoin vaikkapa 20 toistoa.

    Mulla oli keväällä lumitöiden jäljiltä sama ongelma, kävin OMT-fyssarilla joka ohjeisti
    korostuneesti liikeradat.
    Treeni tekee aluksi pirun kipeetä, mutta tilanne rauhoittunee muutaman päivän treenin jälkeen.

    Minulla ongelma korjaantui viikossa - eikä ole sen jälkeen enää vaivannut.

    Ja kyykyllä ajellaan, no problem
  12. #12
    Joo oli joskus töiden takia hartiat/kädet tulehtunu ja jumissa niin pahasti että pari kertaa meinas pyörtyä. 2 viikon sairasloma ja kuuri burana 600 kolmekertaa päivässä + lihasrelaksantit ja sit vielä 10 käyntikertaa fysioterapiassa. Sen jälkeen helpotti ja hartiat pysyny kohtuu hyvänä. Taishan siinä jokunen viikko mennä. Siellä fysiossa ainakin sanovat että enempi siellä käynnistä on iloa jos pystyy töiden/rasituksen jälkeen käymään eikä sitä ennen. Tällä nykyisellä kyykyllä kipeytyy sen 350-450 km jälkeen hartiat melko helliks.
    990 Adventure '06
    EXC Racing 250 '06
  13. #13
    On tuossa kokeiltu varjonyrkkeilyä, punnusten nostoa, keppijumppaa, selän alle pyyhe rullalle ja käsien pyörittelyä siltä osin kun pystynyt mutta ei noista ole ollut apua, päätä kun venyttää oikealle eteenpäin niin tuntee sen kipukohdan hyvin tuolla vasemman lapaluun alla mutta ei sitäkään venytystä pysty hirveesti tekemään kun vihloo niin penteleesti..
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  14. #14
    Mulla kans tuli pieni tauko prätkäilyyn ku sain salireissulta kotiintuomisina fasettinivellukon.
    Jumittuneet selkälihakset vetivät jonkun pienen nivelen nikamissa jumiin ja sen jälkeen oli vaikeuksia jopa hengittämisessä.

    Lääkäri määräs buranaa ja venyttelyä. Venyttelyliikkeitä täällä olikin jo lueteltuna mutta lisättäköön tohon vielä kyynerpääpunnerrukset eli kyynerpäät lattiaan kiinni ja punnertamaan.

    Jokin niksautus tohon olisi kai auttanut, mutta itse vedin särkylääkkeitä ja lihasrelaksanttia muutaman päivän ni alkoi hellittämään.

    Ilkeitä kyllä noi selkä-, niska- ja hartiakivut. Moottoripyörän kans tarttee niin paljon käännellä päätä ja niskan seutu joutuu välillä aika koville.
    Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
  15. #15
    Motorg ry, rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Kerran viikossa kuntosali ja mä olen muuten jo unohtanut, että viimevuonnakin toinen olkapää oireili.
  16. #16
    On ollu nikamalukkoja, mut säännölinen venyttely auttaa jo aika paljon asiaan, että eikun venyttelemään ja jooga on myös hyvästä ei , että itse olisin ollut vaan kehuneet ovat ne jotka ovat käyneet.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  17. #17
    Tuota noin,noiden ongelmien kanssa touhunneena sanoisin että hyvä fysio kyllä pistää kuntoon sen mitä pistettävissä on ja ohjaa sitten eteenpäin jollei homma hoidu.Kertakeikalla se ei tule kuntoon vaan vaatii useamman käynnin jos tuollaiseksi on pääsyt.Ja Kangasalla löytyy kyllä sitten tasokkaista kavereita,vastaanotot vaan kaupungissa.
  18. #18
    Lainaa rellonen kirjoitti Katso viesti
    Tuota noin,noiden ongelmien kanssa touhunneena sanoisin että hyvä fysio kyllä pistää kuntoon sen mitä pistettävissä on ja ohjaa sitten eteenpäin jollei homma hoidu.Kertakeikalla se ei tule kuntoon vaan vaatii useamman käynnin jos tuollaiseksi on pääsyt.Ja Kangasalla löytyy kyllä sitten tasokkaista kavereita,vastaanotot vaan kaupungissa.
    Oon nyt käynyt kerran fysioterapeutti Savenius Jarkkolla ja siellä jatkohoidotkin, mutta kun ensi keskiviikona pitää päästä töihin niin otin ajan kiropraktikolle maanantaiksi (Tuomo Ahola) kun fysioterapeutille aika vasta torstaina,
    Töissä on hiukan huono tilanne, tai sairastuin huonoon aikaan ja lupasin mennä keskiviikkona vaikka puolikuntoisena, tällä hetkellä vasemalla kädellä ei pahemmin tehdä mitään..
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  19. #19
    sul on vaan vääränlainen ajoasento suhteessa työasentoon johon sun kroppas on tottunu...

    paa siihen stongaan korotuspalat tohon malliin niin eipä tarvi valitaa kun voi roikuskella...

    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  20. #20
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    sul on vaan vääränlainen ajoasento suhteessa työasentoon johon sun kroppas on tottunu...

    paa siihen stongaan korotuspalat tohon malliin niin eipä tarvi valitaa kun voi roikuskella...

    Joo löytyykö suzukiin kanssa tollaset?
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  21. #21
    tai sit halvempi vaihtoehto...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  22. #22
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    tai sit halvempi vaihtoehto...
    Joo toi on hyvä venytys asento
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  23. #23
    Tämä on keski-ikäisten kansalaisten yleinen ja vaiettu sekä kiistanalinen vaiva; 'Jäätynyt Olkapää'.

    Osittain menee ammattiperäiseksi, mutta riippunee viimekäteen lääkäristä.

    On sitten semmoinen, kun pahaksi pääsee, että herättää moneen otteeseen yöllä ja sitämyötä olo ja elo rupeaa olemaan nk. pers..stä...
    nimim. 'jäässä jo toinenkin'

    Hoitoa:
    - ei missään tapauksessa hierontaa, pahentaa oleellisesti tilaa
    - tulehduskipulääkettä isolla kädellä, jotta nukkuminen/arki sujuu
    - kahvakuula kouraan ja etukumarassa nojaten antaa alkuun painovoiman tehdä työ viikon ajan
    - kahvakuula kourassa etukumarassa pöytää vasten nojaten kevyttä pyörittelyä, ei nostelua

    Sitten aikanaan, kun tuntuu, ettei mikään auta, niin voi kokeilla Aloe Vera -mehua.
    Sen saanti onkin sitten oma juttunsa. Google auttanee, samoin kannattaa kysellä kaveripiiristä putkimiehiltä tai sähkärikollegoilta, Parhaassa tapauksessa joku tietää jonkun jne.

    Tämä kaktusmehu on tehonnut ittellä, kun kaikki em. on kokeiltu ja todettu jotta tarttee oikeasti jotakin, mikä auttaa.

    Lopuksi faktaa: 'Jäätynyt Olkapää' paranee hoitamattomana itsestään. Aikaa kuluu 1,5 - 2 vuotta.
    Hoidettuna hommaan menee 18 - 24 kk...

    Jami, toipilas
    Honda CB 125 Twin (1978) 1978 - 1980
    Suzuki GS 500 E (2000) 2006 - 2007
    'Hilja' ('Modesty' in english...) Honda VFR Vtec (2004) 2007 -
  24. #24
    Kaikenlaista vaivaa on ja on ollut. Ei ole venyttelyn voittanutta omalla kohdallani. Hierontakin on hyvästä mutta piru kun se kroppa oppii vaatimaan sitä. Monenlaista kipua ja puutumista on käsissäkin ollut mutta niskavenyttely auttanut toistaiseksi niihin. Vaatii vain jokapäiväistä venyttelyä niin auttaa minulla. Kummallista että jos sattuu pääsemään etelän lämpöön ei kolotukset vaivaa...
  25. #25
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Tuossa töissä ollessa jo muutaman kuukauden oireili tuo vasen olkapää / lapaluun seutu ja kun lomalle jäin niin alkoi vesisateet, sitten kun aurinko ilmestyi taivaalle niin oli pakko päästää menemään parissa päivässä yli 1000km no kolmantena yritin sitkeesti lähteä liikkeelle mutta parin kilometrin ajon jälkeen oli pakko palata kotiin kun ei vaan pystynyt ajamaan.
    Ekana odoteltiin parantumista, kun ei auttanut niin meniin yksityiselle mikä määräsi lääkkeitä ja röngteniin kun sen mielestä oli nikama c7 vaiva, no sitten uudestaan viikonlopun jälkeen kunnalliselle lääkärille joka katsoi myös ne röngtenkuvat ja sanoi että ei näissä hänen mielestään mitään vikaa ole ja määräsi uudet särkylääkkeet ja fysioterapiaa. Kävin heti fysioterapiassa ja sen päivän oli hyvä mutta seuraavana aamuna samanlainen kuin aikaisemmin, seuraava fysioterapia vasta ensi viikon lopulla. No tähän särkyyn kyllästyneenä soitin tänäänajan kiropraktikolle maanantaiksi ja katotaan nyt saako se paikat kuntoon.

    Se tässä vaan harmittaa kun meni loma pilalle ja eikä tiedä koska sitä pääsee seuraavan kerrab taas ajeleen , no kaikkea sitä sattuu.

    Onko muilla tullut näitä hartiat jumissa juttuja, kauanko meni kun sai kuntoon jne..?
    On ollut, parikin kertaa. Yhen kerran on niskanikama mennyt "nikamalukkoon" eli jumiutuu yhteen asentoon totaalisesti, joka aiheuttaa ensin pientä särkyä kun epäkäs ja muut tukevat lihakset tekee "ylitöitä" ku nikamat ei tee omiaan, ja sitte HUPS, tulehtuu/revähtää lihas. Toisella kerralla oli vaan kovan punttistreenin aiheuttamana nikamat painunu niin tiukkaan etteivät liikkunu kunnolla. Huomas varsinki prätkää ajaessa pistävänä kipuna yläniskassa.

    Voin sanoa, että OSTEOPAATTI auttaa kertalaakista. Kaikki kivut katos itellä 2pv myöhemmin, mukaanlukien migreenit katos 3 kuukaudeksi täysin. Huonojakin osteopaatteja on maa pullollaan niinku hierojiakin, mutta Salossa "Salon Selkähoitola" nimisessä firmassa työskentelee mun mielestä maan paras osteopaatti.

    Itseni lisäksi olen lähipiirissä nähny 5 muuta "ihmeparantumista" yhden ainoan hoitokerran jälkeen, joten en todellakaan nyt tässä paskaa puhu. Oma ex-tyttöystäväni kärsi 2 vuotta tulehtuneesta yläselästä ja hirveistä päänsäryistä. Lääkärit suositti kaikkea muuta hoitoa, sähköshokkiterapiaa, fysioterapiaa, selittivät ja vetosivat TOS-oireyhtymään (yliliikkuvat nivelet), mutta aina ku lääkäreiltä kysy osteopaatille menemisestä, sanoviat suoraan "en usko että siitä on mitään apua". Noh, maksoin tyttöystävälleni joululahjaksi yhen hoitokäynnin. Hoidon jälkeen 5 päivää oksetti koko ajan, ja ajattelin jo että ei hitto nyt meni metsään. Kuudentena päivänä soi puhelin ja iloinen ääni sanoi : "oot ihana, kaikki kivut on hävinny, ei särje mihinkää, selkä ei oo tulehtunu" ja kaikki muut vastaavat vaivat oli kadonnu ku tuhka tuuleen.

    En voi tarpeeks suosia osteopatiaa, on se auttanu itseä ja lähipiiriä niin helvetin paljon. Viimeisin "ihmeparannus" oli eilen ku urheiluseurasta yks kaveri jolle puoli vuotta site suosittelin päänsärkyihin ja niskakipuihin osteopaattia (tätä salossa työskentelevää siis). Soitti mulle eilen, sanoi että kävi viikko sitten vihdoinki siellä. Nyt kaikki kivut kadonnu eikä jumita yhtään niska minnekää suuntaan tms.

    Toi osteopaatti sanoi aika ympäripyöreän muistisäännön joka toimii ihan joka ihmiseen:
    "jos jotain paikkaa särkee yli 3 päivää, ei syy ole ikinä lihaksistossa (vaikka siis lihasta särkis). Se syy on sillon AINA AINA ja AINA rankapohjainen. Ensin pitää hoitaa ranka kuntoon, sitten vasta lihaksisto".

    En varmaankaan tässä riko mitään lakia jos annan kyseisen firman puhelinnumeron ja nimen, koska pikemminkin annan tässä ilmaista promootiota. Kyseessä siis osteopaatti Juha Kontro (040 501 4926). Yks hoitokerta on 50€ ja kestää 45 minuuttia. Ei paha hinta kivuttomasta elämästä?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  26. #26
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    On ollu nikamalukkoja, mut säännölinen venyttely auttaa jo aika paljon asiaan, että eikun venyttelemään ja jooga on myös hyvästä ei , että itse olisin ollut vaan kehuneet ovat ne jotka ovat käyneet.
    No itseasiassa venyttely ei auta yhtään mihinkää jos se nikama on jumissa. Se venyttely ei auta yhteenkään nikamaan eikä niveleen, se auttaa ainoastaan lihaksistoon, ja jos se lihas kärsii jo valmiiksi jumiutuneen nikaman takia, niin "venyttely ja baanalle" mentaliteetti rikkoo sen lihaksen vain ripeemmin. Kyllähän venyttely "auttaa" sen 5 minuuttia, mutta ei sen venyttelyn kannata odottaa estävän niitä lihasvaurioita jos on pohjimmiltaan paikat lukossa. Tämä siis about 20 lihastulehdusta jne jne kärsineen suusta (joka venytteli 3 kertaa päivässä koko kropan, salipäivinä useemmin) ennenku tajusin olla "seuraamatta näitä 50-luvun taattuja hoitokeinoja" ja aloin hoitaa itseäni kuntoon nykyaikasin konstein.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #27
    Tänään tossa löysin kohdan miten venyttämällä osu juuri siihen lapaluun alla olevaan jumissa olevaan lihakseen ja sitä väkisin venyttelin koko aamupäivän niin nyt tuntuu huomattavasti paremmalta, kun kään päätä alaspäin eteen oikealle niin tunsi oikeen kun niskasta kainalon alle saakka vihloi.

    Jos sitä vaikka pääsisi mopoileen jo alkuviikosta
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  28. #28
    Kohta 2 viikkoa ilman mopoilua , alkaa oleen vierotusoireita varsinkin kun kelit ollut loistavia suurimman osan sairastamisajasta. Ehkä tulevana viikonloppuna pääsee heittään pienen lenkin mopolla, mutta jos säryt ei siihen mennessä ohitse niin taas siirtyy eteenpäin.

    Ei voi sanoa muuta kuin *%&*E
    Suzuki GSX 1250FA -14

    Edelliset pyörät:
    Suzuki GSX1250FA -10, Suzuki GSF1250FA -08, Suzuki GSX650F -08, Suzuki GSX650F -07,Suzuki GSX750F -03, Suzuki GSX750F -02, Kawasaki LTD450
    + kevarit joskus nuorena
  29. #29
    Toivotaan ettei oo jäätynyt...
    Just vuoden lepo loppunut. Arka se vieläkin vähän.
    Siin ei auta mikään, kekseliäs tekee lumityötkin yhdellä kädellä...ja kiroaa välillä.
    kun ei saa edes paitaa housuihin..

    "etunojatkaan ei tuu mieleen"
    XJ750 -83
    Specialized Camber Comp 29 -13
    TDM900A -08
    Fantic trial 200 -79
  30.  
  31. #30
    Lainaa sahkari kirjoitti Katso viesti
    Tuossa töissä ollessa jo muutaman kuukauden oireili tuo vasen olkapää / lapaluun seutu ja kun lomalle jäin niin alkoi vesisateet, sitten kun aurinko ilmestyi taivaalle niin oli pakko päästää menemään parissa päivässä yli 1000km no kolmantena yritin sitkeesti lähteä liikkeelle mutta parin kilometrin ajon jälkeen oli pakko palata kotiin kun ei vaan pystynyt ajamaan.
    Ekana odoteltiin parantumista, kun ei auttanut niin meniin yksityiselle mikä määräsi lääkkeitä ja röngteniin kun sen mielestä oli nikama c7 vaiva, no sitten uudestaan viikonlopun jälkeen kunnalliselle lääkärille joka katsoi myös ne röngtenkuvat ja sanoi että ei näissä hänen mielestään mitään vikaa ole ja määräsi uudet särkylääkkeet ja fysioterapiaa. Kävin heti fysioterapiassa ja sen päivän oli hyvä mutta seuraavana aamuna samanlainen kuin aikaisemmin, seuraava fysioterapia vasta ensi viikon lopulla. No tähän särkyyn kyllästyneenä soitin tänäänajan kiropraktikolle maanantaiksi ja katotaan nyt saako se paikat kuntoon.

    Se tässä vaan harmittaa kun meni loma pilalle ja eikä tiedä koska sitä pääsee seuraavan kerrab taas ajeleen , no kaikkea sitä sattuu.

    Onko muilla tullut näitä hartiat jumissa juttuja, kauanko meni kun sai kuntoon jne..?
    No mulla on lyhyehkö kokemus motoristina yläselkäongelmista, mutta kuitenkin.. siis päivätyönä ns päätetyö ja harrastuksena pyöräily ja moottoripyöräily, ei ole hyvä yhdistelmä. Päätetyö ja pyöräily tuppaa viemään hartioita etukenoon, ja jos ajaa kyykkyä niin menee samaan nippuun eli ongelma kertautuu. Itsellä custom, mutta siinäkään ergonomia ei ole kummoinen. Pyöräilyn suhteen auttaa se oivallus että käsin ei pidä ottaa tangosta vastaan, vaan käyttää vatsalihaksia asennon ylläpitoon. Sama voisi päteä kyykyn ajoon, tosin kovemmassa vauhdissa ilmanvastus auttanee ? Mutta siis oikotietä onneen ei käsittääkseni ole. Hieronta, fys.terapia ja muut taikatemput auttaa tovin, mutta pitempiaikaisempi 'lääkintä' , se pitää itse hoitaa esim liikunnalla. Punttisali ja nyrkkeily on auttaneet monia. Kipukääkkeet on ihan idiootti keino, jota pitäisi käyttää vain äärimmäisessä hädässä, esim jos ei saa muuten nukuttua. Ongelma pitää hoitaa pikku hiljaa liikunnalla kuntoon. Veikkaan että tämä lääkitys auttaa useimmille, mutta ei se kaikkia pelasta. Nämä ongelmat on niin monimutkaisia, että eri lääkäritkin antaa aivan eri hoito-ohjeet. Tsemppiä!
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen