Tulokset 1:stä 30:een 30:sta
  1. #1
    Päivää. Onko mielestänne ok että varaosien saaminen kestää viikkokausia? Onko kenelläkään toisella vastaavanlaisia kokemuksia? Mopo on yamaha midnaitstaari -07. Toisena kesänä, -08 eli takuuaikana, "lysti" alkoi; vetohihna katkesi ja 6 viikon kuluttua pyörä oli liikenteessä. -10 meni takapyörän laakeri ja holkki ja varaosien saaminen kesti 4 viikkoa. Nyt ootellaan laturia....menny jo 2 viikkoa ja jos entiset merkit pitävät paikkansa niin tulee kestämään. Ihmettelen kovasti kuinka varaosien saaminen voi olla nuin hankalaa ja aikaavievää...
  2. #2
    Veikkaan tämmöistä kuvioo, mistä oletkin tilannut osat niin joko liike tai maahantuoja ei oikeasti ole tilannut vielä osia vaan odottavat kunnes tilattavaa tavaraa kertyy riittävästi ja sitten tilaavat.
    Eihän tänäpäivänä kukaan usko noinpitkiin tilauksiin/toimitusaikoihin.
    Autopuolella Audin varaosat tulevat ruotsista ja jos tänään tilaat niin ylihuomena liikkeessä, kesko siinäkin mukana.
    Honda vfr 750f -92
  3. #3
    Itse en osta oikeastaan mitään varaosia Suomesta ja lähinnä hinnan takia. Joko toimitusajat ovat järjettömiä ja/tai hinnat aivan poskettomia. ZX-6R:n takaswingin kruunumutteri olisi maksanu liikkeestä vaivaiset 70EUR ja kestänyt 4vk tilata. Ei se tyhmä ole joka pyytää, vaan...
  4. #4
    Suzukin varaosapoijaat sano, että ei löydy Suomesta , tilataan Euroopan varastosta Belgiasta , tuli alta viikossa. Ilmoittivat tekstiviestillä osan saapumisesta. Mielestäni ihan riittävä suoritus.
    Keskon varaosahessuille voit näyttää keskaria ja soittaa/meilata isolle päällikölle ja kertoa minkä niminen myyjä ei osaa hoitaa hommiaan.
    Kesko tarvitsee sinunlaisia asiakkaita jotka ostavat heidän palveluitaan , sinä et välttämättä tarvitse Keskoa.
  5. #5
    Aika normaalilta kuulostaa. Itse sain Kawan jarrusatuloitten pultit viikossa, ei ollut maahantuojalla hyllyssä. Kauppias piti hyvin yhteyttä, kahden päivän päästä tuli tekstari että kestää kun pitää tilata, sitten kesti 4 päivää kun tuli viesti että pultit voi noutaa.
    Taivas saa odottaa
  6. #6
    Tutun kuuloista, hondan osia sai odotella, ja sitten lopulta maksaa itsensä kipeäksi.
    Ulkomailta tuli nopeammin ja halvemmalla.
    Nyt ostetaan samalta tiskiltä KTM:n osia ja alle viikossa on tullut vähän eksoottisemmatkin tilausosat, eikä hintakaan oikein kannusta ulkomailta tilaamiseen.

    Maahantuoja tosin eri, mutta myyjä liike sama.
    Tosin olen käsittänyt että tuo KTM:n tilausketju olisi kohtuu lyhyt, tilaus tiskiltä suoraan tehtaan varastoon?
  7. #7
    Brembon radiaalijarrupääsyltty ja systeemit ovat nyt olleet kuukauden tilauksessa. bikeworldin kautta tilasin, kesä taitaa mennä ilman niitä...
  8. #8
    Lainaa NADI 36 kirjoitti Katso viesti
    Suzukin varaosapoijaat sano, että ei löydy Suomesta , tilataan Euroopan varastosta Belgiasta , tuli alta viikossa. Ilmoittivat tekstiviestillä osan saapumisesta. Mielestäni ihan riittävä suoritus
    Mulle tul viimeiset ruuvit n4kk päästä, kun oli tilattu. Kesän lopulla oli mopo korjattavana. Jouluna tuli viimeiset ruuvit. Muuta tavaraa tuli pitkin syksyä.
    Mielipiteeni vain omiani, eikä minua kiinnosta mitä muut niistä ajattelee. Tietoisesti en kuitenkaa loukkaa ketään tai mitään.

    Yamaha FJR 1300A -08
  9. #9
    Lainaa yks.9 kirjoitti Katso viesti
    Päivää. Onko mielestänne ok että varaosien saaminen kestää viikkokausia? Onko kenelläkään toisella vastaavanlaisia kokemuksia? Mopo on yamaha midnaitstaari -07. Toisena kesänä, -08 eli takuuaikana, "lysti" alkoi; vetohihna katkesi ja 6 viikon kuluttua pyörä oli liikenteessä. -10 meni takapyörän laakeri ja holkki ja varaosien saaminen kesti 4 viikkoa. Nyt ootellaan laturia....menny jo 2 viikkoa ja jos entiset merkit pitävät paikkansa niin tulee kestämään. Ihmettelen kovasti kuinka varaosien saaminen voi olla nuin hankalaa ja aikaavievää...
    Kysy nyt siltä myyjältäsi mihin ovat sen tilauksesi laittaneet, näyttää nimittäin olevan 3 kpl latureita Yamahan keskusvarastossa Hollannissa. Tuolta ne kaikki osat jälleenmyyjät ympäri eurooppaa tilaavat, toimitusaika 3 pv tänne suomeen ja 97 % osista löytyy suoraan varastosta, loppujen mennessä tehdastilaukselle. Viimeaikoina ainoa osa jota olen joutunut odottamaan oli uuden mallin Vmax:n öljypumppu.

    Petri
  10. #10
    Mascoa täytyy kehaista tässä välissä, meni lambda-anturi scopasta ja kysäisin varaosista, että saako koska?
    Sanoivat, että löytyy hyllystä
    Muutenkin, jos jotain tarttenut, niin löytyy yllättävän hyvin osat suoraan varastosta
    (onneksi harvoin tarttee).
    Kymco Visa R 50
    Yamaha Majesty 400
  11. #11
    KESKO potee samaa mammuttitautia kuin NOKIA, Microsoft yms. kun tullaan tarpeeksi isoiksi, tärkeintä on itsensä pyörittäminen, ei asiakkaan kuunteleminen ja palvelu
  12. #12
    Lähestulkoon kaikki osat molempiin kotareihin tulleet alle viikossa.. aina. Poikkeuksena takajousi, jonka osalta olivat vissiin vaihtaneet valmistajaa viime syksynä/talvena tjsp.
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  13. #13
    Kotarikuskeille vinkki: kysykää myös aina ensin Motopalvelu Niemitalolta orimattilasta! Ennen kuin tyydytte Odottelemaan pitkiä tilausaikoja... Eihän sielläkään toki kaikkea hyllyssä ole mutta kokemukseni mukaan parhaiten kuitenkin.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  14. #14
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Kotarikuskeille vinkki: kysykää myös aina ensin Motopalvelu Niemitalolta orimattilasta! Ennen kuin tyydytte Odottelemaan pitkiä tilausaikoja... Eihän sielläkään toki kaikkea hyllyssä ole mutta kokemukseni mukaan parhaiten kuitenkin.
    Samoiten Racingbike Sidecar Nurmijärvellä (korjaavat lähestulkoon ainoastaan kotareita). Mutta en ole kyllä ikinä joutunut odottamaan tosiaan kuin tuon max. 4 pv (jos ei oteta sitä takajousta huomioon) ja ihan sama mistä ja mitä olen tilannut..

    Tiedä sitten, ehkä nuo japsit ja italiaanot ei mee koskaan rikki, niin ei tarvi pitää varaosia
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  15. #15
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Tiedä sitten, ehkä nuo japsit ja italiaanot ei mee koskaan rikki, niin ei tarvi pitää varaosia
    Näin sen on pakko olla, mullakaan ei ole ollut yhtään yllättävää vikaa kotarissa...
  16. #16
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Näin sen on pakko olla, mullakaan ei ole ollut yhtään yllättävää vikaa kotarissa...
    Ainoa yllättävä vika oli kytkimen räjähtäminen 52 000 km kohdalla ja nyt tiivisteen vuotaminen, loput ollu perus kuluvaa osaa ja yleensä vaihdettu vain sen takia, että haluttu parempaa osaa vakion tilalle

    Vesipumppukaan ei ole edes antautunut vaikka on tyyppvika
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  17. #17
    Sen 1 kerran kysynyt yamahaan maahantuojalta kytkinvaijeria, kun ei löytynyt tarvikkeena vielä siihen aikaan.
    Muutama viikko/kuukausi ois ollut toimitus aika, sekä hintaa perkeleesti.Jätin väliin ja sanoin että tilaan netistä.
    Vittuilivat vielä maahantuojalla että onnea yritykselle, muualta et vaijeria tule saamaan...

    Tilasin suoraan täältähttp://www.boats.net/parts/search/Ya...cle/parts.html ja kesti sekin muutaman viikon mutta
    eipä hintakaan päätä huimannu.
  18. #18
    Lainaa Tinne kirjoitti Katso viesti
    Sen 1 kerran kysynyt yamahaan maahantuojalta kytkinvaijeria, kun ei löytynyt tarvikkeena vielä siihen aikaan.
    Muutama viikko/kuukausi ois ollut toimitus aika, sekä hintaa perkeleesti.Jätin väliin ja sanoin että tilaan netistä.
    Vittuilivat vielä maahantuojalla että onnea yritykselle, muualta et vaijeria tule saamaan...

    Tilasin suoraan täältähttp://www.boats.net/parts/search/Ya...cle/parts.html ja kesti sekin muutaman viikon mutta
    eipä hintakaan päätä huimannu.
    Tätä olen myös itse käyttänyt, toimii ja penniä säästyy vai menisi tulliinkin...
    Yamaha DT 125 -84 ------> Yamaha FZ6-S -06
  19. #19
    Jyväskylässä ei ainakaan eräästä vanhasta mp liikkeestä saa Yamahan osia tilattua kuin melkoisella viiveellä.
    Itse entinen omistaja neuvoi menemään nykyisen Yamahan edustajan liikkeeseen, josta osa luvattiin viikossa, kun toisessa olisi ainakin pari viikkoa mennyt.

    Kuukausi ainakin mennyt, ei ole mitään kuulunut, ei kai kiinnosta 5€ ruuvin takia viestiä laittaa, onneksi pysyy normiruuvillakin venakoppa kiinni.
    Täytyisi kai käydä kyselemässä, josko tilaisivat loputkin ruuvit, kaksi jo meni poikki, josko 5 ruuvia olisi tarpeeksi iso tilaus, että asiakkaaseen otetaan yhteyttä...
    Honda CBR 1000F -92
    Suzuki Gsx 600F - 95
  20. #20
    Lainaa Tinne kirjoitti Katso viesti
    Sen 1 kerran kysynyt yamahaan maahantuojalta kytkinvaijeria, kun ei löytynyt tarvikkeena vielä siihen aikaan.
    Muutama viikko/kuukausi ois ollut toimitus aika, sekä hintaa perkeleesti.Jätin väliin ja sanoin että tilaan netistä.
    Vittuilivat vielä maahantuojalla että onnea yritykselle, muualta et vaijeria tule saamaan...

    Tilasin suoraan täältähttp://www.boats.net/parts/search/Ya...cle/parts.html ja kesti sekin muutaman viikon mutta
    eipä hintakaan päätä huimannu.
    Muistitko käydä kääntymässä ovella näyttämässä vaijeria/pyllyä ?
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  21. #21
    No en, ku oon niin mukava, mutta irvistin rumasti tumman visiirin läpi ku ajoin ohi seuraavan kerran, kai se lasketaan.?
  22. #22
    Ihan normaalia KESKOn toimintaa! Aikonaan kun hysterin trukit meni Sigmalta Keskolle niin varaosien hinnat nousi reilusti samoin saatavuus huononi todella reilusti - eli sen minkä ennen sai hyllystä tai muutamassa päivässä Kesko toimitti vasta viikkojen päästä! Ja ammattitaitoista henkilökuntaa ei sitten oikeastaan ollutkaan.....
    Joskushan jollekin ennustinkin että kun Yamaha menee Keskolle niin käy ihan samalla tavalla kuin hysterin kanssa.... Olispa yhtä hyvä tuuri lotossa
    R.I.P Jaska - Motoristi
    Asiantuntijalausuntoja kalliilla, takuuta ei anneta!
    Romu on rautaa ja rauta on romua - romurautaa!
  23. #23
    No, minä menin tämän viikon tiistaina Yamaha-Centeriin Tuupakassa kun tarvitsin FJR:n takajarruun osia. Ei ollut varastossa joten tilattiin ja luvattiin laittaa tekstari kun on tullut. Tekstari tuli tänään puolelta päivin eli osat tuli kahdessa päivässä. Näin tällä kertaa.
    FJR -17
  24. #24
    EU:n sisältä alkup. moottoripyöräosia täältä, ilman extra-tullimaksuja tai alveja:
    https://www.teile-katalog.com/

    Liike Neubert Racing Saksasta, sivuilla hyvät räjäytyskuvat osista eri pyörämalleille ja hinnat näkyvät suoraan. Saksan kielikylpy tulee samalla sivuja tutkiskellessa.

    Itse tilannut tuolta Yamahan osia; tulivat viikossa ja olivat juuri sellaisia kuin pitikin alkuperäis-pakkauslaatikoissa hyvin pakattuina ja ehjinä. Ainakin silloin mun osien kohdalla hinnat olivat noin 20% edullisemmat kuin Suomessa.

    Hyvä vaihtoehto jenkeistä tilaamiselle tai merkkiliikkeen tiskille.
    Tulikallio.
    Yamaha FZ1-S ABS, DNMG.
  25. #25
    Täysin normaalia on nykyisin se, että osa tulee Euroopan tai pohjoismaiden varastosta. BMW:llä tuo toimii kokemukseni mukaan parissa päivässä - oli jälleenmyyjä mikä hyvänsä. Sen sijaan eksoottisempien osien (esim. valmiiksi maalatut katteiden osat) toimitus saattaa kestää viikkoja - parhaat tapaukset myös kuulemma kuukausia.
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Ennenmuinoin, kun Yamahan osat haettiin Arwidsonilta, tuli puuttuvat osat vähintään kerran viikossa kuriirilla heille Euroopan keskusvarastolta.

    Liekkö hitaiden toimitusten firmat ovat hioneet kustannustehokkuutta asiakastyytyväisyyden kustannuksella, tai sit hitaasti toimiva palvelu on henkilöitynyt....
    Viimeksi muokannut: Rastafari; 28.07.2012 klo 11:30.
    Vauhti karsii .....
  27. #27
    Lainaa Tinde kirjoitti Katso viesti
    No, minä menin tämän viikon tiistaina Yamaha-Centeriin Tuupakassa kun tarvitsin FJR:n takajarruun osia. Ei ollut varastossa joten tilattiin ja luvattiin laittaa tekstari kun on tullut. Tekstari tuli tänään puolelta päivin eli osat tuli kahdessa päivässä. Näin tällä kertaa.
    Samat kokemukset täällä ja lisäksi sähköposteihin vastattu nopeesti tuolta Vantaalta, kiitos heille.

    Itse autoliikkeessä ja semmoisessa koko maata kattavassa ketjussa olevana tiedän että ei niitä osia aina tule vaikka kuinka itse haluiasi. Aika pieneltä se meikäläisen rooli tuntuu isossa konsernissa ja vaikutusmahdollisuudet vielä pienempiä.
  28. #28
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Täysin normaalia on nykyisin se, että osa tulee Euroopan tai pohjoismaiden varastosta. BMW:llä tuo toimii kokemukseni mukaan parissa päivässä - oli jälleenmyyjä mikä hyvänsä. Sen sijaan eksoottisempien osien (esim. valmiiksi maalatut katteiden osat) toimitus saattaa kestää viikkoja - parhaat tapaukset myös kuulemma kuukausia.
    Lossiin sai uudet kuttaperkat n. 3kk ajovirheen jälkeen
  29. #29
    Ainahan ne osat saa itse tilaamalla nopeammin kuin liikkeen tilaamana, ihmettelen kyllä miksi se liikkeillä tuntuu aina kestävän niin jumalattoman kauan, omaan hondaan keskikatetta ooteltu nyt kuukaudenpäivät.
    Z 750-06
    CBR1000RR- 05
  30.  
  31. #30
    Lainaa guide5 kirjoitti Katso viesti
    Ainahan ne osat saa itse tilaamalla nopeammin kuin liikkeen tilaamana, ihmettelen kyllä miksi se liikkeillä tuntuu aina kestävän niin jumalattoman kauan, omaan hondaan keskikatetta ooteltu nyt kuukaudenpäivät.
    Nykymallin mukaan (ainakin muilla aloilla) on mahdollista, että toimittajat käyttävät mallia, jossa osille on viikkotilauspäivä ja minimitilausarvo. Jos jämäri pääsee tilaamaan suoraan euroopan keskusvarastosta tavaraa, on yksi hidasteleva komponentti (maahantuoja) välistä pois. Jos keskusvarastossa ei ole tavaraa ja alihankkijalla on lomasesonki kuumimmillaan, voi osissa kestää yllättävän kauan. Alle minimitilausarvon tilaaminen on jämärille kaikkea muuta kuin hyvää bisnestä, koska tuolloin yleensä maksetaan kaiken maailman pientoimituslisät, rahtikulut sun muut erikoismaksut.

    Eli jos jossakin yksittäisessä ruuvissa kestää tolkuttoman kauan ja hinta tuntuu kovalta, pitää ymmärtää, että vaikka asiakas voi sen jostain keskieuroopan nettikaupasta puoli-ilmaiseksi tilata, jämäri ei, jos haluaa tehdä bisnestä siinä samalla.

    Voisin kuvitella katteiden kohdalla, että niitä ei maalattuna mitään hirveitä määriä mikään merkki hyllyssä pidä. Myöskään se alihankkija, joka niitä tekee, ei lähde yksiä katteita maalarille viemään mikäli talossa ei omaa maalaria ole.

    En liity itse moottoripyörien enkä moottoripyörien osien kauppaan millään tavalla, em. faktat muutaman muun konetyypin varaosatoimitusten kanssa. Meillä toimittajia on n. 25, joista yksi tarjoaa ilmaisen toimituksen varaosille ilman minimitilausarvoa kerran päivässä euroopan keskusvarastosta.

    Edit : Mikäli kyseessä on täysin uusi malli, kaikki liikenevät osat menevät yleensä uusien laitteiden kokoonpanoon. Tällöin varaosien toimitusvarmuus 14pv sisällä on todella alhainen.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -