Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 43:sta
  1. #1
    Yamaha FZ1-S, eli katettu versio.

    Takapenkin tilalle ei saa seatcoveria. (vain N-versioon löytyy).

    Corbin jenkkilässä myy muotoiltua, takapenkin tilalle tulevaa 8:n litran säilytyslootaa joka käyttää
    penkin omia kiinnityspisteitä (irroitus virta-avaimella), hinta VAIN 800 taalaa

    Nuuka kun oon, niin siitä se ajatus sitten lähti... (lapasesta..)

    Pala peltiä, paljon mittailua ja hieman suunnittelua..


    Sitten hieman taittelua ja matkalla pikku hitsakseen (nuo avoimet kohdat umpeen)


    Hiukan maalia ja lopullinen kasaus ja tämmönen siitä sitten tuli..


    Ja tältä se sitten näyttää..




    Loppusaldo, takaloota Motonetistä 29,90€ ja jokunen tunti suunnittelua ja metallitöitä ja maalaus sekä kasaus.

    Kokonaisuus irtoaa virta-avaimella ja alkuperäinen penkki odottaa kotona, jos tarvetta kyytiläisen kyyditykseen tulee.
    Ja kyllä, kuski mahtuu vielä väliin istumaankin.

    Huomenna keula kohden Tanskanmaata. Toivottavasti pysyy paikoillaan...

    Semmosta tälläkertaa.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  2. #2
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Nostan hattua ja arvostan osaamista. Toi on tyylikäs !

    Itse olisin laittanut kilpitelineen, mutta kun ei kaupoissa ollut... Sama ratkaisu. Puoli päivää mittailua ja arpomista ja sitten orggis telineestä rautasahalla pala pois. 11€ led ja muutamia muttereita ja ruuveja, 2 tuntia askartelua ja mopossa oli uusi kilpiteline kiinni. Itse ainakin ollut tyytyväinen, eikä toista samanlaista tule vastaan. Ja speksit on niin kuin polliissi tykkää: oikea kulma kilvellä ja valot
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  3. #3
    Hieno idea! Tommosenhan vois väsätä omaankin pyörään...
    sv1000s k6-->DL650 V-Strom 2005
  4. #4
    Tommonen olisi kätevä, kun ajelen aina ilman kyytiläistä. Mutta mitenköhän penkin omat kiinnikkeet kestää laukun painoa(tavaroineen) + tuulen riepottelut? Tietysti onhan se selän takana suojassa mutta silti vituttaisi jos laukku tippuisi juurimutineen motarille
    Valitettavasti myö ollaan jo eellä!
    0.25kW sähköpyörä - kyllä lähtee!
  5. #5
    Lainaa jyk4 kirjoitti Katso viesti
    Tommonen olisi kätevä, kun ajelen aina ilman kyytiläistä. Mutta mitenköhän penkin omat kiinnikkeet kestää laukun painoa(tavaroineen) + tuulen riepottelut? Tietysti onhan se selän takana suojassa mutta silti vituttaisi jos laukku tippuisi juurimutineen motarille
    Jos penkin kiinnikkeet kestävät sen +60kg mamman siellä heilumassa, niin eiköhän se yhden laukunkin sisältöineen kestä
    Honda CBR600F -90 --> Honda VFR800FI -98
    Suzuki GT125R -76
  6. #6
    Nii siis takapenkistä en irrottanut mitään, vaan tein tuohon pellinpalaan vastaavan laiset kiinnityskoukut.

    Ja ajopelin omat kiinnityskohdat on tukevanoloiset.

    Ja takalaukun mukana tulleen asennuslevyn sit vaan pulttasin siihen kiinni. Valmis.

    Noiden taitoksien kanssa sai hetken ahertaa, mut lopulta onnistu ihan hyvin.

    Motarilla tänään työmatkoilla kokeiltuna, ei mitään ylimääräistä tuntunut. Eli, kun laukku on heti selän takana, ei tule mitään ylimääräisiä pyörteitä niinkuin mahdollisesti niissä "lintulautalaukkuvirityksissä".

    Ainut mikä hiukan korpeaa, kun tuli aikanaan pyörän mukana ostettua ne Yammun omat sivulaukut.
    Ei oo irrotettavat nuo laukkutelineet.

    Mut joo, tulipahan askarreltua. (enkä ole edes metallimies)
    Viimeksi muokannut: Ropaaja; 20.07.2012 klo 14:00. Syy: tarkennus..
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  7. #7
    Lainaa Tero-75 kirjoitti Katso viesti
    Jos penkin kiinnikkeet kestävät sen +60kg mamman siellä heilumassa, niin eiköhän se yhden laukunkin sisältöineen kestä
    Sitä mammaa ei oo pultattu kiinni siihen pyörään. Mutta enpä usko että selän takana ollessaan ilmanvastus kasvaisi niin kovaksi että irti repisi. Tai no, riippunee miten leveä selkä ja laukku yhdistelmä.

    Kotariin miettiny samanlaista viritystä mutta taitaa jäädä laiskalla tekemättä, pääsee helpommalla ostamalla.
    RC8
    Don't call me stupid, I'm insane!
  8. #8
    Omassa pyörässä on takalaukku melkein samalla kohdalla ja ajettavuus on paljon parempi kuin jos täyteen pakattu laukku olisi siellä omalla paikalla taka-akselin takapuolella.
    Jos ei ole vaaraa kyytiläisestä, niin tuon sijoituspaikan soisi yleistyvän.
  9. #9
    Tämä on oivallinen ja hyväksi havaittu idea. Jos ei ole kiinnostusta/mahdollisuutta rakentaa penkinkorviketta ite niin laiskemmat on hommannu kolaripyörästä passelin takajakkaran ja pultannu laukun asennuslevyn siitä läpi.
  10. #10
    Uus penkki maksanee turhan paljon ja yhteisvarastolta ei kolaroitua FZ1-S takapenkkiä löytynyt.

    Joten ainut mahdollisuus oli tehdä itte ja saada just sellanen kun haluaa.

    Pari tuntia vielä ja olis viikon reissu tien päällä edessä. Eiköhän se laukku paikoillaan pysy....
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  11. #11
    Nyt on kyllä hinnoittelu täysin karannut. Katselin eräässä bemarissa samanlaista viritystä, jossa koko penkki oli korvattu single-penkillä, jonka takaosassa oli säilytyslokero ja lokeron yläpinta muodosti tavaratelineen/laukkukiinnitysmahdollisuuden. Koko hökötyksen hinta Suomen marmoritiskillä 300€.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  12. #12
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Nyt on kyllä hinnoittelu täysin karannut. Katselin eräässä bemarissa samanlaista viritystä, jossa koko penkki oli korvattu single-penkillä, jonka takaosassa oli säilytyslokero ja lokeron yläpinta muodosti tavaratelineen/laukkukiinnitysmahdollisuuden. Koko hökötyksen hinta Suomen marmoritiskillä 300€.
    eihän tuo ole Bemariin mittään .
    Katselin Bmw-kaupassa tulitikkuaskin kokoisia alumiinisia Turhatekin jalkatapin pudotuspalikoita 170 eur pari
    Triumph Tiger 800 XRX

  13. #13
    Tein vastaavan virityksen omaan naku-versioon alkukesästä ja sillä tuli heiteittyä myös norjan reissu. Omassa versiossa tosin oli laukku kiinteästi tuossa pohjalevyssä kiinni joten irroitus oli varsin työlästä. Katselin myös noita takapenkkejä mutta aika vähän oli ainakin tuolloin tarjolla. Saksasta olisi saanut 200e:lla.

    Muutama vika omassa virityksessä oli, että laukkua ei saanut pois esim. mökkiin sisään ilman että peräloota olisi jäänyt avonaiseksi. Toinen moka tuli tehtyä kun kuvittelin että mikromillin mittainen klappi ei haittaisi. Huonoja teitä kun rynkytteli menemään, niin laukku sai hakattua ja vatkattua tuota rakoa matkan aikana hieman isommaksi ja lopputuloksena ei ollutkaan enää niin luotettava viritys. Ensi kesäksi pitää hieman muokata viritystä tai hommata takapenkki johon laittaa laukun pohjalevyn kanssa kiinni.
  14. #14
    Nyt ois jo Tanskan kierros hoidettu ja pian ollaan "tukkiholmassa".

    Eli vielä olis viimenen etappi huomenna edessä.

    Hyvin on laukku pysyny matkassa.

    Itellä ei ole klappia tuon peltilevyn ja mopon rungon (muovien) välillä, kun laitoin leveetä tarranauhaa väliin.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  15. #15
    Taas olis reissua tiedossa, mutta alkaa tuo lähinäkö temppuilemaan.

    Piilarit, silmälasit, laserleikkaukset, ym. ei nyt ole mahdollisia/käytännöllisiä.

    Joten, mietintämyssy päähän ja tämmöistä tulokseksi tälläkertaa.





    Eli ongelmana oli, että tangossa kiinniolevan navigaattorin näyttö alkoi olla hieman sumuista, eikä teksteistä enään saanut kunnolla selvää.

    Rumahan tuo on kuin mikä, mutta toimii, joten...

    Tarjoustalon 3 euron muoviset suurentavat lasit, joista toinen puoli korotuspaloilla ja ruuveilla kiinni kypärään.

    Ja ei, ei tule normaalin näkökentän eteen, eli ei haittaa näkyvyyttä. Katseen joutuu kääntämään alas, ennenkuin tuo linssi on näkökentässä.

    Bonuksena, myös mittaristo näkyy selvemmin tuon läpi

    Tämmönen tällä kertaa.
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  16. #16
    ^ Brilliant viritys! Taytyy kokeilla jotain vastaavaa, kun kaukonako viela 2.0 molemmissa mutta kaikki alle metrin paassa alkaa olla sumeaa.
    The point is not to die for your country but to make the other bugger die for his...
  17. #17
    Näppärä keksintö! Varo ettei aurinko polta reikää poskipäähän
    Yamaha YZF-R6R 2009 + Ktm 350 Exc-f 2014
    Kawasaki Z750R 2012 exä
  18. #18
    Ropaaja voi kyllä piirtää itelleen papukaijamerkin! Ja juoda vaikka pullakahvit päälle valitsemassaan paikassa.

    Just aamulla kiroilin tuota samaa ongelmaa.
    Mulla homma oli vielä helpompi, rillit visiiriaukon alareunalle ja sangat poskipalojen alle.
    Testattu ja toimii.
  19. #19
    Lainaa Ropaaja kirjoitti Katso viesti
    Taas olis reissua tiedossa, mutta alkaa tuo lähinäkö temppuilemaan.

    Piilarit, silmälasit, laserleikkaukset, ym. ei nyt ole mahdollisia/käytännöllisiä.
    Eli ongelmana oli, että tangossa kiinniolevan navigaattorin näyttö alkoi olla hieman sumuista, eikä teksteistä enään saanut kunnolla selvää.
    Ja ei, ei tule normaalin näkökentän eteen, eli ei haittaa näkyvyyttä. Katseen joutuu kääntämään alas, ennenkuin tuo linssi on näkökentässä.

    Bonuksena, myös mittaristo näkyy selvemmin tuon läpi

    Tämmönen tällä kertaa.
    Mä ostin Ebaystä tuommoiset lasit. Sangat sopivat hyvin tuonne kypärän vuorausten väliin ja lasit pysyvät hyvin paikoillaan. Mulla noi lasit on +2 vahvuudella. Noita saa muillakin vahvuuksilla. +1 - +3.
    Noi pysyvät hyvin kypärässä kiinni, kun ottaa kypärän pois ja laittaa taas päähän.
    Rillit maksoivat netistä tilattuna kokonaista 2.29 euroa toimituskuluineen.
    Tuolta noita löytyy




    Tuossa kuva rilleistä.
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 13.07.2014 klo 17:52. Syy: Lisätty kuva
    Pekka
  20. #20
    Milloin tulee eka kypärä markkinoille, jossa on ylhäällä aurinkovisiiri ja alhaalla kaukonäkövisiiri
  21. #21
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Milloin tulee eka kypärä markkinoille, jossa on ylhäällä aurinkovisiiri ja alhaalla kaukonäkövisiiri
    Siis lähinäkövisiiri olis paikallaan.
    Kun me ei nähdä enää lukea mitään ilman rillejä eikä saada navigaattorista selvää ilman tuollaisia virityksiä.
    Olis muuten tarpeen, kun aletaan olemaan vanhoja ukkoja kaikki ja jokainen käyttää lukulaseja.
    Pekka
  22. #22
    Jos näet epäselvästi lähelle, mutta selvästi kauas, olet kaukonäköinen

    Sen takia laitoin kaukonäkövisiirin

    Ps. Likinäköinen ei näe kauas...
  23. #23
    Lainaa lario kirjoitti Katso viesti
    Jos näet epäselvästi lähelle, mutta selvästi kauas, olet kaukonäköinen
    Sen takia laitoin kaukonäkövisiirin
    Ps. Likinäköinen ei näe kauas...
    No näinhän se tosiaan on. Piti oikein Wikipediasta katsoa. Jotenkin epäloogista noi nimitykset. Mä olen sitten kaukonäköinen, kun näen hyvin kauas.
    Joten mulla pitäisi sitten kai olla kaukonäkövisiiri siellä kypärän alareunassa. Nyt on +2 lasit.
    Mun näkö on muuten kehittynyt niin, että miinus laseja piti käyttää 15 v - 50 v tai jotain. Sitten toi kaukonäkö parani ja lähellä olevan tekstin näkö huononi. Sain sitten uuden ajokortinkin tuon takia. Aikaisemmin mun ajokortissa luki, että pitää käyttää laseja. Nyt ei enää tarvitse.
    Pekka
  24. #24
    Juu, itekin näen vielä! kauas, mutta tosiaan lähinäkö on pilalla.

    Ekassa versiossa toi mun linssi oli ihan alareunassa kiinni ja näytti siistiltä. Kun sitten laitoin visiirin takas ja kokeilin miten tulos toimii, niin niinhän se oli pinlock-kalvon alareuna just linssin keskellä.

    Siksipä laitoin noi korotuspalat. Nyt pelittää. Eli tuommoiset kokonaiset lasit alareunassa ei oikein pinlocin kanssa ole hyvät.

    Samaten eka versio oli pikkasen liian sivussa, eli piti siirtää keskemmälle, niin on helpompi tuijottaa siitä läpi, kun ei tarvii vinoon kattoa, vain alaspäin.

    Kiva huomata, että muillakin on hyviä ideoita yhteisiin ongelmiin
    En aina muista, etteivät muut ajattele yhtä nopeasti kuin minä.

    Kawasaki GTR 1400
    Yamaha FZ1-S => myyty
    Yamaha FZ6-S => myyty
    Honda CL70 => myyty
  25. #25
    Lainaa Pekkavee kirjoitti Katso viesti
    No näinhän se tosiaan on. Piti oikein Wikipediasta katsoa. Jotenkin epäloogista noi nimitykset. Mä olen sitten kaukonäköinen, kun näen hyvin kauas.
    Joten mulla pitäisi sitten kai olla kaukonäkövisiiri siellä kypärän alareunassa. Nyt on +2 lasit.
    Mun näkö on muuten kehittynyt niin, että miinus laseja piti käyttää 15 v - 50 v tai jotain. Sitten toi kaukonäkö parani ja lähellä olevan tekstin näkö huononi. Sain sitten uuden ajokortinkin tuon takia. Aikaisemmin mun ajokortissa luki, että pitää käyttää laseja. Nyt ei enää tarvitse.
    Parasta kun on vanhuuden myötä tullu likinäkö JA kaukonäkö. Pitäs olla kahdet lasit päällekkäin
    <p>2002-2014</p>
  26. #26
    Lainaa C-A-D kirjoitti Katso viesti
    Parasta kun on vanhuuden myötä tullu likinäkö JA kaukonäkö. Pitäs olla kahdet lasit päällekkäin
    Pienoismalleja kasatessa väillä näin onkin.
    GT380-DS7-CB350F-GT500-GS750-VF750F-GSX1100F-GSXR1100-XJ600-GSXF750

    How far can you travel when you're six feet underground?
  27. #27
    Meinasin tilailla pyörään mökäputken kun alkuperäisellä putkella papatus ei enää kuulu tuolla 80 nopeudessa. Pyörän mukana tulleessa, edellisen omistajan kiinanpöntöstä ja putkesta taivuttelemassa DIY putkessa taas oli ääntä liikaakin. Alkukesästä tuli hankittua MIG ja täällä kun kannustetaan omatoimisuuteen, niin ei kun tekemään kiinanpönttöön kiinteää killeriä...

    Lähtökohtana siis tuo em. omavalmisteinen torvi (arvatkaa kumpi ), jota kukaan ei huolinut kun sitä myyntipalstalla tyrkytin...



    ...putken päädystä porasin popniitit pois ja naapurista löytyi joutilas pätkä lasten pihakeinun putkea...



    ...ja ei kun rälläkkä laulamaan ja räkimään palasia toisiinsa kiinni... viimeksi tullut hitsattua 25 vuotta sitten, joten työn jälki nauratti itseäkin ...



    ...vaan eipä se ulospäin näy...



    ...ja lopputulos maalattuna oli ihan kelvollinen... minun tekemäksi



    Huomenna maalin kuivuttua putki kiinni ja kokeilemaan löytyikö sopivat äänet.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  28. #28
    No täysin kelvollinen omaanki mykiöön... Rautaa nämä lelut vaan on, ja harrasteita. Propsit tippuu täältä, vaikket niitä tarttiskaan sen kummemmin.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  29. #29
    Kiitos vaan... tässä taas kannustan muitakin omatoimisuuteen eli rohkeasti vain työstämään
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  30.  
  31. #30
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Huomenna maalin kuivuttua putki kiinni ja kokeilemaan löytyikö sopivat äänet.
    Hiljeni selvästi, mutta paukutti edelleen turhan kovaa. Pikku viilauksella parani eli hitsasin killerin sisäpäädyn umpeen, porasin siihen yhden 10mm reiän ja kahta puolta killerin kylkiin neljä 8mm reikää. Nyt äänet aika liki sitä mitä hainkin... en vain älynnyt ottaa enää kuvaa viimeisimmästä virityksestä.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen