Väittävät ettei kilokyykyistä ole matkakäytössä mihinkään ?! Mehän lähdettiin kolmen tyypin voimin ottamaan siitä selvää kunnon Norjareissulle. Lähtö oli sopivasti juhannuksen jälkeen sunnuntaina ja kaikki kolme äijää olivat ihme kyllä ainakin suurin piirtein täysissä sielun ja ruumiin voimissa. Takaisin tultiin viikko myöhemmin maanantaina. Kilsoja tuli kolmisen tuhatta ja matkalle osui hienojen maisemien lisäksi monta kommellusta...
Koko tarina kuvineen löytyy mun blogista, KLIKS
Teksti by Joke ja kuvat by Joke (Sony TX5 ja Samsung ST65) & Fayout (Samsung Galaxy S3)
Pikku tiiseri:
![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Hyvin kirjoitettu juttu! Oli kiva taas kattella kuvia ja muistella reissua.
Kilokyykyt on tehty ajamista varten. Tylsää tuolla olis tullu tourinkipyörällä.
Ihmetystä herätti pyörien tosi pieni kulutus. Reippaasti alle 5l/100km ajettiin ja tasaista matkavauhtia ei kyllä pidetty.
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Hyvä juttu oli ja komeita kuvia![]()
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Olisko Norjassa parempilaatuista bensaa? Ilmankosteus suurempi?
Kilokyykky on ainoa oikea matkapyörä.
Pakettiautot ja matkailuautot ovat tavaran kuljetusta varten.
Kuljettajaksi todettiin paikallinen toimeton sekatyömies.
BMW F900R K23
BMW K1300S K15
BMW Nine T Pure K17
BMW K1300S K14
Suzuki GSX-R 1000 K9
Honda CB 1000R K8
Suzuki GSR 600 K6
Just näin! Juvashyttalla törmättiin pariin suomalaiseen jotka ajeli tyhjillä pyörillä, niillä oli huoltopaku mukana! Voi alkaa v***tamaan, kun aurinko paistaa ja vedät kolmantena päivänä peräkkäin sen lyhimmän tikun![]()
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
25 päivä lähen taas Norjaan,päämajaksi Geiranger misä vietetään koko viikonloppu ja pikkasen juhlitan synttäreitä samalla,eli jos joku on lähistöllä niin saa tulla moikkaamaan.
Voin mä olusenkin tarjota
25 päivä yöviikingillä tuckholmaan ja seuraava yöpyminen abaut 20 kilsaa Lillehammerin yläpuolella mistä jatketaan Geirangeriin misä ollaan pers-maanantaiaamupäivä.
4 mökkiä vuokrattu mutta kaikki täynnä jo mutta eiköhän hotellihuoneita tai telttapaikkoja löytyy jos joku saattais olemaan juhlatunnelmis?
Tosta mulla on 4 mökkiä varattuna
http://www.geiranger.no/index.php/nb...g-camping.html
Lauantaina ajelua peikkopolulle ym ja sitten pikkasen juhlimista ja sunnuntai aamupäivällä fisustamaan kunnes on ajokunnos taas![]()
Hyvää tekstiä ja nättejä kuvia
Laskikos kukaan teistä miten paljon kokonaisuudessaan meni reissuun rahaa per lärvä?
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Eiköhän sen touhutonni menny![]()
Ihan tarkkaan en oo kyl laskenu mut pikanen taulukko:
Bensa 300€ (3000km 5l/100km 2€/litra)
Yöpyminen reilu 200€
Ruoka 150€ (vaikee arvioida ku ei oo kuitteija)
Olut 150€ (myöskin vaikee arvioida)
Laivamatkat ja lautat ja tullit 200€
Voi olla et toi on jopa vähän positiivisesti arvoitu noiden ruokien ja juomien suhteen. Ne oli kuitenkin ihan sika kalliita.
Me kyl vedettiin yhdellä aterialla/päivä, joten se vähän laskee tota summaa.
Melkein napattiin Oslosta julkijuopottelusakko. Se olis sit tuplannu jo ton budjetin.
Yamaha FZ6-N -> Triumph Daytona 955i
Hyvän kirjoitettu JokeKuvia kun katselee ja muistelee reissua niin pakkohan tonne on tulevaisuudessa vielä lähteä. Aivan mahtava reissu
Tosiaan kyllä kilokyykylläkin reissaaminen onnistuu. Syheröisillä Norjan mutkapätkillä en muuta olisi halunnutkaan alle, vihoviimeiseksi minkäänvaltakunnan matkalehmääIhmeenä pidän sitä ettei perse/muukaan paikka puutunut oikeastaan koko matkalla, siis häiritsevästi. Ilmeisesti riittävästi vauhtia, mutkia ja lyhyitä taukoja ovat vaikuttavimmat tekijät. Tietysti vielä tien tasaisuus Suomen perunapeltoihin verrattuna.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8