Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    Alla nyt dragstar 1100 kolmatta kesää ja aina silloin tällöin vaihto käy mielessä. Tähän asti katsellut vain customeita kunnes jammun sivuilla törmäsin ko. pyörään.
    Jos on kokemuksia jaettavana niin jakakaa. Ajatuksissa ruiskuvehje eli 07---> mikäli olen oikeassa..
    Lähinnä haen mahdolliselta uudelta pyörältäni enemmän matkamukavuutta/perseen puutumattomuutta nykyiseen verrattuna ja sen takia olen alkanut katselemaan myös nakuja ja nyt tätä xjr:ää.
  2. #2
    Toista kesää alla XJR, tosin kaasari malli 2001. Tyytyväinen olen ollut. Viimekesänä Norjan reissu 4000km 9 päivää eikä kyllä ole ainakaan mieleen jäänyt että perse ois puutunut. Muutenkin tuntunut näppärältä käsitellä koko kapistus.
  3. #3
    Ensipyöräksi ostin xjr:n vm.04 kaasarikoneella tälle kesää, eikä ole kyllä vielä kaduttanu!3000tkm ajellu ja ei ole paikat puutunu vaikka yhtäjaksosestiki ajellu pitempääkin matkaa!
    Suosittelen!!
  4. #4
    Mä ajan tuollaisella, nimenomaan 07:lla josta lähtien nuo tosiaan ovat ruiskulla. Muita eroja aiempiin vuosimallihin ovat vain yksi putki ja muistaakseni myös kattavammat alustan säädöt plus jotain kosmetiikkaa kuten erilaiset takavalot ja olisiko ollut myös vilkut.

    Mahottoman kiva pyörä, mä olen tykännyt. Ulkonäkö sopii silmään ja ajettavuus on ainakin mun mittakaavassa kunnossa. Moottorissakin riittää puhtia varsinkin ruiskun säädön jälkeen ja samalla poistui aiemmin tasakaasulla vaivannut lievä nypytys. Ajoasennon olen saanut toimimaan ihan hyvin miltei parimetrisenäkin.

    Tuosta perseen puutumisesta en osaa sanoa, en mä oikein tiedä miksi tuolla voisi ajaa pidempään kuin jollakin muulla. Satula on peruslankku kevyellä vaahtomuovivuorauksella ja keinonahalla. Mä laitatin siihen viime talvena geelit, tosin ensisijaisesti siksi että sitä samalla korotettiin pari kolme senttiä. Polvikulma on mullakin vielä ihan leppoisa, polkimiakin sai säädettyä pari senttiä alkuperäisestä alaspäin. Sopivaa etukenoa olen haeskellut lähinnä tankoa vähän kääntelemällä.

    Kattamattomana tuo sopii hyvin mulle ja suomalaisiin rajoituksiin. Alta satkun ajoviima ei haittaa, satkun jälkeen se alkaa tuntua ja 120 jälkeen häiritä, poislukien ohitukset yms. lyhyemmät rykäykset. Toki tuulisella kelillä, esim. farkun tai pakettiauton pyörteiden perässä niskaa vahvistavan jumpan saa kaupan päälle.
  5. #5
    Mahtava mopotin. Edellinen mopo oli -03 XJR ja sillä tuli kierrettyä monet reissut euroopan suunnalla. Se ei oikeastaan ole paras missään, mutta sopii melkein kaikenlaiseen ajoon. Vääntävä motti ja persustakin lepää suht hyvin pitkilläkin matkoilla. Jopa emännyys tykkäsi olla kyytissä, vaikka yleensä pitkillä matkoilla tulee juuri penkistä valitusta.

    Hetken mielijohteesta/vaihtelun halusta tuli vaihdettua kyykympään mopottimeen ja sitä kauppaa olen katunut. Luultavammin seuraavakin mopotin on XJR mutta ruiskumalli.
  6. #6
    Joo kyllä tässä on nyt vakavaan harkintaan mennyt uuden osto, noita käytettyjä ruiskupelejä kun on aika hintsusti tarjolla (tällä hetkellä 4kpl). Toki niissä olisi pönttöö ja laukkuja valmiina, mutta onhan uusi aina uusi.. Toki jos saa oman myytyä suoralla kaupalla voi käytettykin tulla kysymykseen.
    Kassellaan kassellaan..

    Ps. Kuume kun on päällä niin perustelut itselle pyörän vaihdon tarpeellisuudesta alkaa käymään jo no sanotaan vaikka kekseliääksi.
    Viimeisin perusteluni itselle oli kun kävin mittaamassa erään lämpimän paikan sisämitat ja totesin että xjr mahtuisi sinne juuri ja juuri talvisäilytykseen (toisin kuin dragstar) eli siinäkin säästää vajaa 200€/vuosi eli 30vuodessa väliraha tienattu

    Pps. Vakuutusmaksujen nousua tuolla mainitsemallani 200€:lla ei saa ajatella
  7. #7
    kävin pällistelemässä äxjiiärrää ja ensireaktio oli kyykky asento vaikka en ole kuin 180cm. Toki kaikki tuntuu kyykyltä kun on korttia lukuunottatta ajanu pelkästään customia. No onneksi oli uusi pyörä niin ei päässyt koeajolle ja pahin kuume laantui ainakin hetkeksi.
  8. #8
    Ei kyllä ole kyykkyasentoa nähnytkään ellei ole clipareita vaihdettu
  9. #9
    Lainaa Zwäng kirjoitti Katso viesti
    kävin pällistelemässä äxjiiärrää ja ensireaktio oli kyykky asento vaikka en ole kuin 180cm.
    Polvikulmako siis oli liian tiukka vaiko paino liikaa käsillä?
  10. #10
    Lainaa MikaT kirjoitti Katso viesti
    Polvikulmako siis oli liian tiukka vaiko paino liikaa käsillä?
    Kai vähä molemmat. Toki pienellä modaamisella saa ihmeitä aikaan ajoasentoon, mutta kuten sanoin taisi tuo ensireaktio tulla vain siitä ettei ole ajanut kuin customeilla korttia lukuunottamatta..
  11. #11
    Ok...Käy istumassa joku kyykkykin niin saat vertailupohjaa.

    Asento tuntuu myös tietty tien päällä erilaiselta kun ilmanvastus kantaa osan käsille tulevasta painosta.
  12. #12
    Itsellä myös -07 mallinen. Kyykkyjen jälkeen yllätyin etenkin XJR:n monikäyttöisyydestä. Pieni Kappa:n tuulisuojaa auttaa myös moottoritienopeuksilla. Ajoasento on rento eikä käy käsiin tai "hanuriin" pidemmälläkään matkalla. Vaimokin viihtyy myös paremmin takana, kun ei tarvi istua sammakkoasennossa tuulen pieksettävänä. Kulutus pyörinyt 5-6 l/100km eikä mitääan ongelmia ole ollut, kop...kop...
    Voima ja vääntö riittää normiajoon mainiosti ja XJR:n kanssa on tullut laiskaksi vaihteiden kanssa
    Raskas keula kuluttaa ainakin mulla renkaita tasatahtiin, vai johtuuko sitten ajotyylistä??? Tankkiin ei mahdu niin paljon bensaa kuin ilmoitettu tilavuus on (21ltr), max saanut 18 ltr tankattua. Jousitus on näissä ruiskuvehkeissä parempi kuin aiemmissa malleissa.
    Tää pyörä kestää varmaan pidempään mun käytössä kuin mikään muu

    Lainaa MikaT kirjoitti Katso viesti
    ... Moottorissakin riittää puhtia varsinkin ruiskun säädön jälkeen ja samalla poistui aiemmin tasakaasulla vaivannut lievä nypytys.
    Mika T:ltä kysyisin, että miten tuon ruiskun säätö on tehty ja missä? Joskus huollossa kysyin vaeltavan tyhjäkäynnin säätämistä ja vastaus oli ettei sille voi tehdä mitään saati säätää koko ruiskua. Power Commanderia ei pyörään ole saatavissa vaikka monta vuotta listoilla on ollutkin. Vaimentimen vaihto hengittävämpään versioon toi puhtia lisää mutta tuo tasakaasu nytkyttely on toisinaan häirinnyt. Penkissä katsottiin seokset ja laihallahan tuo käy.
  13. #13
    Tuli hommattua sittenkin gsx 1400 -07 tos pari viikkoo sitten. Sattui vain niin helmi hyvillä varusteilla vastaan ja välirahakin oli ok niin merkin vaihto oli selviö.
    Erittäin tyytyväinen olen valintaani ollut (siis customin vaihdosta isoon nakuun). Sukisukiahan ei tällä palstalla viitsi alkaa liikaan kehumaan.
    Kawasaki versys 1000 -16
    Bmw f800gs -15
    Kawasaki vn900 classic -08
    Suzuki gsx 1400 -07
    Yamaha dragstar 1100 classic -00
  14. #14
    Olikos nuo GSX:t ylivuotisia muistaakseni? Itsellä oli myös vaihtoehtona mutta ei uusia ollut tarjolla, taisi viimeiset tulla -06 maahan samoin kuin ZXR 1200 Kawat. Mutta ei huono vaihtoehto tuo Suiza. Varmaan löytyy piristyspalikoita ym. helpommin kuin XJR:ään.
    Ei muuta kuin onnea uudelle pyörälle!
    XJR1300 -07
    ZX636R -03
    ZX6R -99
    Z750L -83
    RD350LC -84
    Z440LTD -82
    CB125 -73
  15. #15
    Lainaa Arimotska kirjoitti Katso viesti
    Olikos nuo GSX:t ylivuotisia muistaakseni? Itsellä oli myös vaihtoehtona mutta ei uusia ollut tarjolla, taisi viimeiset tulla -06 maahan samoin kuin ZXR 1200 Kawat. Mutta ei huono vaihtoehto tuo Suiza. Varmaan löytyy piristyspalikoita ym. helpommin kuin XJR:ään.
    Ei muuta kuin onnea uudelle pyörälle!
    Joo taisi -06 olla suomes/euroopas viimenen. Jaappanin ym markkinoille on tainnu mennä nuo 07 ja 08 mallit.
    http://www.suzukicycles.org/GSX-series/GSX1400.shtml
    Kawasaki versys 1000 -16
    Bmw f800gs -15
    Kawasaki vn900 classic -08
    Suzuki gsx 1400 -07
    Yamaha dragstar 1100 classic -00
  16. #16
    XJR:llä aloitin pitkän tauon jälkeen mp-harrastuksen tosin -98 1200:lla, mutta perustahan on sama.
    Hyvä peli se oli ja pitkät reissut sillä vaimoni kanssa teimme, ajoasento oli rento, melkein custom-tasoa, nykyiseen verrattuna.
    Jarruletkut edessä olisi pitänyt vaihtaa metallivahvisteisiin, olivat pehmeät jonka seurauksena koko etujarru oli löysä.
    Suosittelen vaihtoa, melko tärkeä kapistus tuo etujarru.
    Ja rivinelikkojahan on tehty maailmassa miljoonia kappaleita, ei niitä rikki saa, ellei särje...
    Mukavat ajot Jammulla.
    <p>.</p>
  17. #17
    Itsekkin tähän ryhmään eillen siirtyneenä voin kovalla kokemuksella kehua "möhköä" loistavaksi lajinsa edustajaksi!
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  18. #18
    Moro
    tuli pari päivää sitten ostettua 2012 mallinen XJR 1300 kyseessä liikkeen 1500km ajettu koe ajopyörä.
    kertokaas onko normaalia kun tuntuu että se nykii hiukan 2000-3000 kierroksilla ajaessa eli noin 70-80km/h
    kun lisää kierroksia pyörii tasaisemmin.
    muuten tuntuu mukavalta peliltä
  19. #19
    Aika hiljaista on täällä xjr osastolla. Tuli tommosta - 07 xjr mopotinta kokeiltua ja olihan siinä vääntöä. Tuntui, että kädet venyi pari senttiä. Budjettisyistä katselen pääasiassa noita kaasariversioita, vaikka ruiskuversiota kokeilinkin. Eipä niissä varmaan ihmeellistä vikaa ole. Paljon tossa keväällä tuli luettua miten ei taas ihmisten pyörät lähtenyt käyntiin(kaasarikoneet). Se on oikeastaan ainoa mikä siinä jännittää. Tosin mulla on lämmin talli missä pyörä on aina säilytyksessä ja olen nytkin pyörän ottanut muutaman kerran talvella ulos ja käytellyt sitä. Alusta omasta mielestäni näissä tämän tyyppisissä on pyörissä tuntuu olevan aika lerju, kun vertaa näihin mitä on tottunut ajamaan. Kokemusta xjr:stä ja honda cb 1300:sta.
    Viimeksi muokannut: Reterete; 16.08.2014 klo 22:26.
    Ex: Suzuki gsr 600,Honda cbr 600 f
  20. #20
    mitäs vikaa niissä nyt olis, mottihan on FJ:n peruja ja pelaa pirun hyvin, kaasarikoneiden käyntiinlähtö on omistajien laiskuutta, huolimattomuutta tai tietämättömyyttä, ei ole mitään ongelmaa kevään startissa.
  21. #21
    Eipä ole minullakaan vielä ensimmäisen kymmenen vuoden aikana ollut ongelmia saada omaa XJR:ää käyntiin keväällä. Ja nyt kun uhoan täällä niin ensi keväänä ei tietenkään lähde käyntiin mitenkään .
    <br /><br type="_moz" />
  22. #22
    Mulla oli kans FJ1200 (-92) vuodesta 2002 vuoteen 2009 ja aina lähti keväällä laakista käyntiin. Sen kun malttaa odottaa että bensapumppu saa naksuteltua paineet kohdilleen. Säilytys puolilämpimässä tallissa.
    FJR -17
  23. #23
    Luotettavasti on toiminut -06 malli, ajettu pian 70 tkm. Tosin takapyörän laakeri jouduttiin vaihtamaan sekä samoin kytkimen alapään sylinteri, kun vuosi pikkuhiljaa.
    Hyvä matkapyörä nakuksi kyytiläisenkin kanssa.
  24. #24
    ^ kappas sulla on ihan samat murheet ollut kuin omassa 2004 mallisessa.
    Tosin viime talvena uusittiin lisäksi kaasarin kurkut, oli ne kumit jo niin huonon näköset ja etupyörän laakerit varmuuden vuoksi. Kilometrejä itellä tähän mennessä vähän reilu 110000.
    <br /><br type="_moz" />
  25. #25
    Joo, kaasarin kumit näyttää hapristuvan. Paljonko maksoivat?
  26. #26
    Oli n. 85€/kpl, siinä oli itse asiassa kaksi erihintaista palikkaa. Aika suolainen hinta, vuotta vanhempaan olisi saanut muistaakseni puolet halvemmalla.
    <br /><br type="_moz" />
  27. #27
    60 egee sarja saa maailmalta
  28. #28
    Laitatko linkkiä tuonne kauppaan, noitahan pitää tuolla hinnalla ostaa jo monta varastoon.
    <br /><br type="_moz" />
  29. #29
    Tere, liityin viikonloppuna XJR 1300 kerhoon -06 kaasarimalli.
    Katselin että kaasarin kumi kurkut on murtuneet, onko ao. linkin kurkut sopivat?
    Useammassa paikassa myydään 30-40€ kappalehintaan noita, tuossa 90€ postikuluineen sarja.

    http://www.ebay.de/itm/Ansaugstutzen...item3aa0ced4e1

    Briteillä on vissiin myyty xjr:ää kuristettuina kun näitä 36Y merkillä olevia myydään jossain viritysosina, tuossakin sakemanni tekstissä jotain tehonnoisuista tuntuu lukevan.

    Mutta siis onko nämä samat kuin vakiot tuossa mun pyörässä?
    Jos joskus tuntuu että olet menossa läpi helvetin... anna mennä. -Winston Churchill-
    XJR 1300 -06
  30.  
  31. #30
    Moi. Mulla semmonen muistikuva, et noi 36y kurkut on fj 1200 vakiona ja ne käy suoraan xjr. Ne on vaan isommat sisältä ja suoremmat...tarttee sit säätää kaasarit???
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen