Katso äänestykset tulokset: lainaisitko pyörääsi tälle kaverille?

Äänestäjät
139. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • kyllä

    27 19,42%
  • en

    106 76,26%
  • pitkällisen keskustelun jälkeen

    6 4,32%
Monivalintainen kysely
Tulokset 1:stä 23:een 23:sta
  1. #1
    Neiti A omistaa moottoripyörän. Miesystävänsä Herra B haluaa lainata pyörää.
    Ennen ajelua Neiti A sopii hra B;n kanssa, että pyörällä ajetaan asiallisesti ja nätisti.

    Hra B käy ajamassa tunnin lenkin. Neiti A kysyy kuinka sujui?

    Hra B vastaa: " Kerran kävin pientareella ja ajoin mutkan suoraksi, koska keskellä mutkaa oli heinää. Kerran ajoin
    isoon halkeamaan tiessä ja pyörä ravisti reippasti. Kokeilin myöskin keulimista, mutta eihän sen keula noussut kuin vähän."

    Lainaisitko pyörääsi toistamiseen Hra B:lle?
    Suzuki SV 650
    Honda VTR 1000
    Suzuki Bandit 600
    Kawasaki GPZ 500
    Kawasaki KX 80
  2. #2
    Lainaa pöljä kirjoitti Katso viesti
    Neiti A omistaa moottoripyörän. Miesystävänsä Herra B haluaa lainata pyörää.
    Ennen ajelua Neiti A sopii hra B;n kanssa, että pyörällä ajetaan asiallisesti ja nätisti.

    Hra B käy ajamassa tunnin lenkin. Neiti A kysyy kuinka sujui?

    Hra B vastaa: " Kerran kävin pientareella ja ajoin mutkan suoraksi, koska keskellä mutkaa oli heinää. Kerran ajoin
    isoon halkeamaan tiessä ja pyörä ravisti reippasti. Kokeilin myöskin keulimista, mutta eihän sen keula noussut kuin vähän."

    Lainaisitko pyörääsi toistamiseen Hra B:lle?
    Lainaisin, kerrankin pärrä saa kunnon tuuletusta, vehkeet tykkää siitä, että niitä käytetään.
  3. #3
    Toki. Rehellisyys maan perii

    Nätisti ja asiallisesti ajaminen on niin suhteellinen käsite
  4. #4
    Veljelle tullut aina välillä lainattua ja kun kuule raporttia mitä pyörällä on tehty niin kyllähän se vähän puistattaa mutta aina uusiks tulee lainattua.
    Buell XB12S -08

    Menneet:Buell XB12S -04, KTM Super Duke 990 -08, Ducati Monster 1000DS -05, Honda CBR1000RR Fireblade -06 ,Honda CBR900RR Fireblade -99, Honda Shadow VT 750 -97
  5. #5
    moottoripyörä ,hammasharja ja alusvaatteet lasketaan samaan "henkilökohtainen hygienia" osioon jota ei lainailla...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  6. #6
    Lainaa adville kirjoitti Katso viesti
    moottoripyörä ,hammasharja ja alusvaatteet lasketaan samaan "henkilökohtainen hygienia" osioon jota ei lainailla...
    samaa mieltä olen minäkin.
    kawasaki zx9r
  7. #7
    Minä en lainaa pyörääni kellekään.
    Harley Davidson Vrod -03
    Suzuki B-King -09
    Tuska tuottaa mielihyvää.
  8. #8
    miksei? jos rikot niin maksat ei se ole sen vaikeempaa.

    ei se pyörä ole mikään maaginen yksisarvinen mikä menee yhtäkkiä rikki jos joku muu sillä ajaa.
    KooTeeÄm
  9. #9
    Lainaa pöljä kirjoitti Katso viesti
    Ennen ajelua Neiti A sopii hra B;n kanssa, että pyörällä ajetaan asiallisesti ja nätisti.

    "Kerran kävin pientareella ja ajoin mutkan suoraksi. Kokeilin myöskin keulimista, mutta eihän sen keula noussut kuin vähän."
    Ei kuulosta kovin luottamusta herättävältä.
    Fillari
  10. #10
    En lainaa kenellekkään. Vanha viisaus "ne ei koskaan tule parempana takaisin".
    Jos ei perse kestä ostaa omaa niin polkekoot jopolla.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  11. #11
    Harvassa on ne kaverit joille mopoani lainaisin.
    Enhän mä vaimoanikaan lainaa..
    Hessu, vanha mutta hidas ja kankea.
    Team Green
  12. #12
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa shwoomie kirjoitti Katso viesti
    miksei? jos rikot niin maksat ei se ole sen vaikeempaa.

    ei se pyörä ole mikään maaginen yksisarvinen mikä menee yhtäkkiä rikki jos joku muu sillä ajaa.
    Mulla onkin maaginen ykspyttynen, mut ei se rikki menny taaskaan vaikka sinä ja muutkin sillä ajeli ympäri Gotlantia. Toivottavasti joku kikkailikin sillä, siihen kun se on tehty ja itse en osaa.
    Ja Suzukikin on varmaan ehjä vaikka silläkin muut ajeli reissussa enemmän kilometrejä kuin itse, sen näkee sitten kun pyörä joskus kotiutuu (ei kiirettä).

    Mun pyöriä on aina saaneet kaverit lainata, kiva toki on jos lupa ensin kysytään. Joskus on vähän ärsyttänyt kun itse radalle lähtiessä on bensavalo palanut lainauksen jäljiltä tai pyörän akku ollut tyhjä kun kilvettömään tottunut kaveri on vahingossa jättänyt virrat päälle. Asiasta mainitsemalla on tankki ja akku täyttyneet ja sen isompia ongelmia ei ole ollut.
    -nomen est omen-
  13. #13
    Isäukolle olen lainannut ja sanonut, että aina halutessaan saa lainaksi. Luotan äijään täysin, varsinkin kun vierestä katsoo sen omistautumista omiin pyöriinsä. Samoin pari kaveria saa lainaksi jos tajuavat pyytää mutten aio mainostaa. Über-solidaariset ihmiset tässä kyselyssä eivät ole vielä törmänneet siihen kaikkien kaveripiiristä löytyvään persaukiseen malmi-annihilaattoriin mutta aika yleensä tekee tehtävänsä.

    Edit : Skeptismin Biolanina toimii työn puolesta vähintään kerran viikossa kuultu "ei ne koneet lainassa parane".
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  14. #14
    Lainaa Sami77 kirjoitti Katso viesti
    Isäukolle olen lainannut ja sanonut, että aina halutessaan saa lainaksi. Luotan äijään täysin, varsinkin kun vierestä katsoo sen omistautumista omiin pyöriinsä. Samoin pari kaveria saa lainaksi jos tajuavat pyytää mutten aio mainostaa. Über-solidaariset ihmiset tässä kyselyssä eivät ole vielä törmänneet siihen kaikkien kaveripiiristä löytyvään persaukiseen malmi-annihilaattoriin mutta aika yleensä tekee tehtävänsä.

    Edit : Skeptismin Biolanina toimii työn puolesta vähintään kerran viikossa kuultu "ei ne koneet lainassa parane".

    En ehkä lainaisi tuon tarinan jälkeen mutta kyllä itse lainaan mielelläni vaikkapa pyörää kaverille, kuten lainaan autoanikin jos tarvetta on. Yksinkertaisesti joillekin lainaan, toisille en sitten vaikka maksaisi.
    Pyörätön
  15. #15
    Eipä olis itellä varaa korjata ja tuskin heebollakaan kun kikotinta tarttis lainaksi.
    Not bad day to drive

  16. #16
    Tjaa, eipä tuo pyörä ole lopulta mitään muuta ku ylimäärästä rojua. Joten totta munassa lainaan kaverille jos sillä saa hyvää mieltä aikaiseksi.

    Onhan se varma, että jos lainaaja sen puun ympärille kietoo niin ketuttaa homma sitäkin aidosti. Jos siis on ylipäätään niin hyvässä kunnossa että ketutuksella selviää? Ainoa tilanne missä EN LAINAISI olis kaiketi sellainen jossa tietäisin, että nyt ei vaan yksinkertasesti taidot riitä. Sillä onhan nuo lelut ihan tappovehkeitä täysin kokemattomissa käsissä... Ja tietty täysin tuntemattomille & hyvän päivän tutuille EN LAINAA, se nyt on selvää.
    Viimeksi muokannut: Yamaha1; 10.07.2012 klo 21:22.
    It´s better to die on your feet than live on your knees...
  17. #17
    Hassu kysymys, mutta vanha sanonta pätee tähänkin. "Lainassa ei parane kuin varreton kirves"

    Ja taivahan tosihan tuo. Mieleen muistuu vuosien varrelta monenlaista.. Esimerkiksi tuhannen tukossa palautettu maaliruisku, vituiksi väännetty käsisirkkeli, palauttamatta jäänyt hiomakone, toinen rikkonaisena palautettu hiomakone, rikottu painepesuri, kaadettu mopo, öljysäiliö tyhjäksi ajettu 2-t moottoripyörä, tyhjällä tankilla palautettu auto, sohjolumella rikottu lumilinko, kosteana pakattu > homehtunut teltta, verellä kyllästetty retkipatja jne..

    Jotenkin nykyään aika nihkeästi lainailen yhtään mitään..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  18. #18
    Lainaa J@ck kirjoitti Katso viesti
    verellä kyllästetty retkipatja
    Aiheuttiko rikostutkintaa vai oliko menty punasia päin

    Itse voin lainata jos kyseessä on henkilö jonka tiedän pyörän hallitsevan. Isäukko ja muutama muu sukulainen lukeutuu tähän kategoriaan. Kaveripiiristä tällä hetkellä ei taida sellaista löytyä...
  19. #19
    Ei ole pyörä lainattavissa tai vuokrattavissa, ostettavissa toki aina. Kukin ajakoon omilla vehkeillään.
    Ei ole sellaista mekaanista ongelmaa, jota eivät raaka voima ja tietämättömyys kykenisi ratkaisemaan.

    Suzuki GSX-1300R Hayabusa
    Kawasaki ZZR1400
  20. #20
    Tänään lainasin ensimmäistä kertaa pyörää kaverille ja tyytyväinen olen, että näin tein. Eiköhän se tästä innostu ja viimein hommaa oman pyörän. Aluks kyllä pelotti ja eka puoli tuntia tuli puhelinta seurattua. Kun soittoa ei kuulunu, niin ajattelin, että eiköhän se pystyssä pysy lopunki aikaa. Takasin kun kaveri tuli, niin katteet oli ehjät ja kaveri yhtä hymyä.
    Annoin moottoripyörille pikkusormen, se vei koko käden
  21. #21
    Kaksi kertaa "antanut" ajaa/kokeilla. Vahinko tapahtunut kummallakin kerralla!

    Moto-cross pyörä oli toinen. Kaveri kuitenkin osti! Käsi verta valuen latoi rahat pöytään.

    Toinen mopo korjattiin koeajajan laskuun. Herrat olivat melko kokemattomia.

    Että sillei........

    Jos aivan tarkkoja ollaan niin pari kokenutta (monivuotinen) on tehnyt pienen tutustumisen.
    Tunturi Sport. Siitä se alkoi,,,,
  22. #22
    Lainaa Old motoman kirjoitti Katso viesti
    Kaksi kertaa "antanut" ajaa/kokeilla. Vahinko tapahtunut kummallakin kerralla!

    Moto-cross pyörä oli toinen. Kaveri kuitenkin osti! Käsi verta valuen latoi rahat pöytään.

    Toinen mopo korjattiin koeajajan laskuun. Herrat olivat melko kokemattomia.

    Että sillei........

    Jos aivan tarkkoja ollaan niin pari kokenutta (monivuotinen) on tehnyt pienen tutustumisen.
    tuohan Kuulostaa ihan samalta ku pyörän huoltoon vieminen. Aina jotain jälkeä ku hakee pois..

    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124 ja '98 LN170.

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
  23.  
  24. #23
    Lainaa XX-xenon kirjoitti Katso viesti
    tuohan Kuulostaa ihan samalta ku pyörän huoltoon vieminen. Aina jotain jälkeä ku hakee pois..

    Samaa mieltä.

    Lainaan pyörääni vain jos olen ajanut kaverin kanssa aikasemminkin ja tiedän kuinka hän kohtelee pyöräänsä. Pärrääjille sanon automaattisesti sori, ei onnistu