Kuinka onnistuu kyykyssä ohjaustangon vaihtaminen & nostaminen jos ajoasentoa haluaa pystymmäksi? Tarvitaan erilaisia korokepaloja, mistä niitä saa ja millä nimellä niitä voi kysellä? Millaisen noston jarruletkut jne antaa myöten? Esimerkiksi Hondan 1100-kuutioinen blackbird.
Esim. Stormilla myydään muutossarjoja joilla clip-on-tankojen tilalle voi vaihtaa ns. tavallisen ohjaustangon ja malleja on monia. Hinta n. 200 euroa. Letkujen ym. vaihtotarve riippuu siitä paljonko tanko nousee mutta muutama sentti niissä on pelivaraa mutta Stormilta saa myös teräspunosjarruletkuja mihin tahansa mittaan.
ZZR 1200 2003
Edellinen ZZR 1100 -92
Kiitos, ilmeisesti tuo tangon vaihtaminen on sitten huoltoliikeen tai korjaamon heiniä? Osaatko sanoa ajettavuudesta, toimiiko kyykky pystympänä? Mietin tässä kannattaako lähteä kokeilemaan tangon vaihtoa ja nostamista, vaiko suoraan etsiä toisenmallinen pyörä.
Ei tarvi vaihtaa tilalle ohjaustankoa. Löytyy myös korottavia Clip-on kahvoja, esim Helibars:
http://www.helibars.com/product/cbr1100xx-97-03-0
Voi joutua kohtuu paljon kikkaileen, kun suora tai korkeampi tanko ottaa kiinni sitte yläkatteeseen ainakin käännettäessä ääriasentoon ja joutuu letkuja ja johtoja jatkeleen. Riippuu toki pyörässä, mutta mitä itelläni on ollut ei oo ollu juurikaan varaa korottaa tankoa. Puolikatetuissa tai pystypyörissä onnistuu helpommin. Korotetuilla tai säädettävillä clip-oneillaki saa toki jotain muutosta aikaan eikä tarvi poistaa tai modata katetta.
Helibarit käy tosiaan suoraan kiinni ilman letkujen tai piuhojen jatkamista, mutta ei se muutos ihan valtava ole - tai noin ainakin ittelläni kyykky-Ducatissa. Asento kevensi käsien painetta, mutta puutui edelleen maantieajossa. Joutuu varmaan kokeileen riittääkö muutos itselle.
Honda NT1100 -22 (exät: BMW K1300GT, Honda Fireblade, 2 kpl BMW K1200S, Ducati ST4, Ducati S750HF, Kawa ER-5, Moto Guzzi V65C, Suzuki S1, PV50)
Helpommalla pääsee kun vaihtaa pyörää. Jos ei pyörään ole kovin syvällistä suhdetta niin kiertoon vaan. Tämä on subjektiivinen totuus.![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Olikos semmonen huhu totta, että Tupla Äxään kävis VFR:n cliparit? Jotka myös olisivat korkeammat. Sinällään kiinnostaisi, kun appiukon pyörään pieni korotus olisi ehkä tarpeen.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Honda ST1300A
Husqvarna TE250, kuntoilutarkoituksiin ainoastaan...
Juu nuo VFR:n cliparit menee hyvin bläkkäriin,viime kesänä itselleni pistin. Nostaa ja tuo vähän taaksepäin. Asento tälläiselle vajaamittaiselle parempi. Letkuja ei tartte jatkaa tms, mutta nesteletkujen "ohjurin" katkaisin etupuolelta dremelillä, menee letkut parempaan asentoon. Ei rajoita liikerataa, mutta lepuuttajan kanssa tulee todella lähelle tankkia äärioikealla. Tilasin http://www.davidsilverspares.co.uk, mutta on hinta pompsahtanut vuodessa liki tuplaksi ... Löysin vanhoista maileista tilausnumeron ja vanhan hinnan.
Order information
1 x 53150MCWD00 - Handlebar, Left hand (£69.00) - £69.00
1 x 53100MCWD00 - Handlebar, Right hand (£69.00) - £69.00
Total: £138.00
Delivery: £0.00
Total inc VAT: £165.60
Mika
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Kiitos kaikille, unohdetaan mustarastaan korottaminen ja kokeillaan vaihtoehtoja.
Omasta mielestäni tangon vaihto on kyllä pienempi homma kuin koko pyörän vaihto... ja nopeampi.
En kyllä itsekään ymmärrä näitä "Vaihda_heti_älä_muokkaa"-juttuja. Tankojen vaihto on satasten ja parin tunnin juttu. Lisäksi Bläkkäri on mitä mainioin laite, saa uusikin Bansku olla melko hyvä, että olisi parempiMuutama sentti tangolla tekee varmaan jo kummia.
Täytyypä ryhtyä jahtaamaan noita VFR:n tankoja appiukon pyörään.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Pääseekö sillä itseä tyydyttävään lopputulokseen? Todennäköisesti ei. Ainakin minusta tuntuu siltä että topicin aloittajalla ei välttämättä ole, en tiedä, kovinkaan paljon kokemusta erityyppisistä pyöristä ja siksi kyllä kannattaa ehdottomasti ainakin käydä koeajamassa joitakin pystympiä vekottimia. Sen jälkeen on paaaaljon selkeämpi näkemys siitä mitä oikeasti haluaa ja voiko lopputuloksen nykyistä pyörää muuttamalla saavuttaa.
Ja sen jälkeen todennäköisesti pyörä menee vaihtoon ja Tuija on tyytyväinen ettei alkanut väkisin mustarastaasta pystypyörää tekemään. Bläkkäri on varmaan ihan hyvä pyörä jos sellaisen sattuu omistamaan mutta miksi väkisin pitää kyykkyä jos ajamisesta ei nauti. Ei siitä modaamalla kuitenkaan tule juuri sellaista kuin halusi, vaikka kuinka yrittää itselleen vakuuttaa, vaan vähän sinne päin.
Ja vielä: koeajo on vielä nopeampi kuin tangon vaihto![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Aika pitkälle vietyä spekulointia näinkin vähillä tiedoilla.
Jos alkuperäinen kysymys oli, että saako tankoa korottamalla pystymmän ajoasennon, niin todennäköisesti saa. Itseasiassa saa 100% varmasti.
Minua taas kummastuttaa, että miksi pitää väkisin tyytyä siihen, mikä tehtaalla on laitettu, kun sen voi vaihtaa parempaankin. Valinta on toki Tuijan.
Itse olen harkinnut vaihtamista isompaan, ja vaihtoehtoina olleet käytännössä busa ja blackbird. Molempia ajanut ja molempiin kaipaisin tangon korkeammalle, lähinnä pidempiä reissuja varten. Mitää muuta järkevää pyörävaihtoehtoa ei oikein ole tullut vastaan mun kriteereillä. Ei täydellistä pyörää välttämättä jokaiselle löydy suoraan kaupan hyllyltä ja jos pienellä vaivalla pystyy modaamaan itselle istuvan pyörän, niin silloin se kannattaa kyllä.
CB500X
CBR1000RR
Taffu_altterin altteri
Genmar tekee korotuspaloja clipareiden alle ja myös Bläkkäriin näyttäisi löytyvän malli H-112. Näillä tulee korotusta 19mm mikä ei ole paljon, mutta omassa CBR1000F:ssä tuo oli juuri sopiva korotus
Hinta netistä tilattuna pauttiarallaa satasen rahteineen ja asennus vie 10 minuuttia.
CBR1000F -99
Motoristi, mutta muuten terve.
Ihan oikeasti, ei se parin sentin korotus mitä bläkkäriin cliparivaihdolla saa, ilman letkunvaihtoja, ilman katteiden sahaamista, ilman hölmömpää ulkonäköä, loppupeleissä paljoa auta![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Koska Ylijumala-RoRo sanoo, menenkin tästä tallille poistamaan omasta pyörästä tangon riserit, kun eivät noin matalina auta mitään. Ei ainakaan yhtään parantanut ajoasentoa tai helpottanut pyörän hallintaa radalla.
Myydään nykyinen ja ostetaan vakio-Bandiitti.
"Ei se koko, vaan miten sitä käyttää", sanoi 50cc (+750 +1100cc +125cc)
Mitäs täällä kinastellaan?? Mut ei siin mit. Täältä saapi bandun mut LSL leveemmäl ja raisereil toteutetun setin ostettuu jos miel tekkeepi!
Suzuki DL1000 v-strom.
SLAVA UKRAINI!
FUCK PUTIN!
Yritetään mut ku noi ottaa heti nokkiinsa![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
Älkääkä hemmetissä mitään isorosvoa hommatko, siinä ole mitään muuta hyvää kuin ajoasento (jos pystyä haluaa) ja hinta. Muuten se on aivan kaamea tekele![]()
www.facebook.com/jukka.huolman
Exät BMW F800R -09, valkoinen, R.I.AVK. ja
Honda VFR800 VTEC -03, musta
Nyxä BMW F800R -09, hopea, silloin kun saan vaimolta sitä lainata.
helpoin ja nopein tapa bläkkärin tangon korotukseen joko 16mm tai 28mm:n paikat tankoihin. tällä hetkellä itsellä jälkimmäiset kiinni.
kaverilla oli vfr:n tangot ja tykkäs niistä.
lsl:n cliparit oli mulla jonkin aikaa mutta kun olin tottunut noihin 28mm:n palikoihin niin ne lähti liikenteeseen uudelle omistajalle, joka ajelee niillä nyt tyytyväisenä kuulemma.
ja taitaa ehkä jawsilta saada halvimmalla ne koropalikat. ainaki jos vertaa blackbird.fi:n hintoihin.
ja itse ennemmin hankin muutaman kympin palikat ja kokeilen ku laitan het pyörää vaihtoon, jos muuten mukava peli... henk. koht. mielipide. jota tuskin kukaan kaipaa...![]()
Viimeksi muokannut: XX-xenon; 07.07.2012 klo 00:15.
'07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211
onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...
6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Se jos muuten värkki on hyvä, voi se muuttua paskaksi noilla korokkeilla esim. ittellä oli 1100ZZR ja muuttui kertaheitolla paremmaksi, kun heitti kuikkaa sillä crossitankosysteemillä ja laitto originaaliosaset paikoilleen.
Mutta jos nykyisessä paikat kipeytyy tai on muuten vaan epämukavaa, niin kaikkiin värkkeihin saa jotain tangon korokkeita, jalkatappisarjoja, penkkejä etc. mutta onko kuitenkin järkevämpää käydä testaan jotain muuta vehjettä olisko sellainen parempi.
Kyllähän jotkut tuota hajapuskaakin pitää huonona matkakulkimena, mutta voi sillä sentään vedellä toista tonnia päivässä ja muutaman päivän putkeenkin tarvittaessa ja vieläpä ihan laillisia nopeuksiakin.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein