Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen
Tulokset 181:stä 210:een 218:sta
  1. #181
    Kyselin tovi sitten täällä vinkkejä kypäräpuhelin valintaan ja nyt on pari pikku reissua käytössä ollut Scala freecom 4+ puhelimet ja ero Scala q2:Iin on vaikuttava. Sarjassa on JBL kuulokkeet jotka jytää aikaa hyvin eli nyt viitsii musiikkiakin kuunnella. Käyttö on helppoa ja paritukset menee kuin itsestään vs esim.q2 joissa piti toivoa, että tähdet on oikeašsa asennossa, että paritukset menee ok. Puheohjaus ei toimi kovin hyvin tiedä sitten on ääntämisessä vika, mutta teoriassa tuota freecom 4+ pitäisi pystyä aika pitkälti puheella ohjaamaan. Kirsikkana kakun päällä oli org ale+40€ jäsen alennus kun eurobikerilta ostettiin, kiitokset taas orgin puuhamiehille ja naisille tästäkin
    Honda vfr750 vm.1996
    Honda cb 450 Vm.1971
    Ex.Kawasaki zx6r kilvetön
    Ex.Yamaha R6 vm.2000
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1990
    Ex.yamaha xj900 diversion vm.1997
    Ex.Suzuki gsx750f vm.1989
    Ex.kawa ltd 450 vm.1985
  2. #182
    Senalta tullut uusia malleja esim. SFR SF4 yms. Onko noista jo jollain mitään kokemuksia?
  3. #183
    Hommasin eukolle ja mulle Snell E1 kypäräpuhelimet, asennettiin ja muka kaikki oli valmista,paitsi viimeisessä vaiheessa piti löytää puhelimesta Snell E1,bluetoothin valikosta,mutta kun ei löydy.Mitäköhän teen väärin/en tajua,bluetoothit on kyllä puhelimissa päällä🧐😳
  4. #184
    Lainaa kuhajuha88 kirjoitti Katso viesti
    Hommasin eukolle ja mulle Snell E1 kypäräpuhelimet, asennettiin ja muka kaikki oli valmista,paitsi viimeisessä vaiheessa piti löytää puhelimesta Snell E1,bluetoothin valikosta,mutta kun ei löydy.Mitäköhän teen väärin/en tajua,bluetoothit on kyllä puhelimissa päällä類
    Snellistä ei aavistustakaan, mutta yleensä se kypäräpuhelin laitetaan ns. paritustilaan joko painamalla jotain tiettyä nappia pitkään, tai sitten jollain kahden näppäimen yhdistelmällä. Sen jälkeen on tyypillisesti muutama kymmenen sekuntia aikaa etsiä laite kännykän bluetooth-laitehaulla. Ohjekirjassa pitäisi kyllä olla ohjeet.
  5. #185
    Lainaa kuhajuha88 kirjoitti Katso viesti
    Mitäköhän teen väärin/en tajua,bluetoothit on kyllä puhelimissa päällä類
    Olen huomannut että joissain vehkeissä on tarkkaa onko puhelimen bt päällä jo ennen parituksen alkua vai paneeko päälle vasta sen jälkeen kun parituksen panee päälle. Joku vekotin oli että piti tapella aika pitkää eritahtiin käynnistellen ennen kuin paritus onnistui...
    Lattia on liukas, eikä kukaan kerro.

    Honda Shadow VT600C -93 ( ex )
    Honda Shadow VT750C -05 ( ex )
    Honda Vtx 1300s -06 ( ex )
    Suzuki Intruder C1500T -14
  6. #186
    Ok,täytyy rupee sit tappelee ton luutuutin kanssa,meil o aina ne ollu päällä,oon kyl laittanu päälle ja pois sitä muttei auta ja joo, kahta nappii näis ainaki painetaa yhtaikaa et ne lähtee päälle,mut sit ku hetken yrittää löytää taas tota Snellii luurist ni sammuvat,ehkä max 5min ovat päällä, erikoista.Nää o ekat luurit mitkä tällee temppuilee,on ollu varmaa viidet😤Kiitti vastauksista👊
  7. #187
    Oma havainto on, että Bluetooth on edelleen pariliitos. Vanha kansa sanoo että kahden kauppa on kolmannen korvapuusti. Etevä toteamus kun pätee edelleen.

    Totesin kun yritin liittää kypärän naviin/pyörään ja puhelimeen. Saattaa toimia kun herättelee oikeassa järjestyksessä - kunnes tulee puhelu tai yksi laitteista sammuu.

    Toimiihan se luutöötti kun tekee vain sen yhden pariliitoksen. Ei pidä näin uudelle (20v?) tekniikalle asettaa epärealistisia odotuksia.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  8. #188
    Siis yhden pariliitoksen?Yx potta ja yx puhelin yhdistetään vaan kerrallaan? Ymmärsinkö ihan päin v....a? Nyt on kax pottaa ja kax puhelinta,kaikki päällä ja vierekkäin pöydällä muttei löydä puhelimesta tota Snellii luutuutista.
  9. #189
    Lainaa kuhajuha88 kirjoitti Katso viesti
    Siis yhden pariliitoksen?Yx potta ja yx puhelin yhdistetään vaan kerrallaan? Ymmärsinkö ihan päin v....a? Nyt on kax pottaa ja kax puhelinta,kaikki päällä ja vierekkäin pöydällä muttei löydä puhelimesta tota Snellii luutuutista.
    Olettaisin että on hyvät mahikset saada kumpikin puhelin-kypärä liitos toimimaan. Haasteet alkaa sitten kun lisäät vielä yhden liitoksen. Sekin varmaan(kin) onnistuu, mutta sitten käytössä tilanne arvotaan uudelleen. Käynnistysjärjestys vaikuttaa, ja vaikkapa saapuva puhelu. Onnea matkaan! Ei sillä että olisin mitenkään skeptinen...
    Viimeksi muokannut: Kotarikuski; 16.12.2021 klo 13:54.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  10. #190
    Kai täs on muuttunu itekki sellasex et "kaikki mulle heti nyt", täytyy vaa rupee vexlaa kunnolla ajan kans noita, ohjekirjahan näyttää kyllä selkeesti et etit " vaa" Luutuutista sen Snellin ja kaikki toimii🤗
  11. #191
    Lainaa Kotarikuski kirjoitti Katso viesti
    Oma havainto on, että Bluetooth on edelleen pariliitos. Vanha kansa sanoo että kahden kauppa on kolmannen korvapuusti. Etevä toteamus kun pätee edelleen.

    Totesin kun yritin liittää kypärän naviin/pyörään ja puhelimeen. Saattaa toimia kun herättelee oikeassa järjestyksessä - kunnes tulee puhelu tai yksi laitteista sammuu.

    Toimiihan se luutöötti kun tekee vain sen yhden pariliitoksen. Ei pidä näin uudelle (20v?) tekniikalle asettaa epärealistisia odotuksia.
    Puhelin naviin ja navi kypäräpuhelimeen. Navista näkee kuka soittaa ja myös sen avulla on helppo soittaa.
    En ymmärrä miksi se puhelin siihen kypäräpuhelimeen pitäisi naittaa, jostain syystä moni niin haluaa tehdä.
  12. #192
    Lainaa ismo kirjoitti Katso viesti
    Puhelin naviin ja navi kypäräpuhelimeen. Navista näkee kuka soittaa ja myös sen avulla on helppo soittaa.
    En ymmärrä miksi se puhelin siihen kypäräpuhelimeen pitäisi naittaa, jostain syystä moni niin haluaa tehdä.
    Kuuntelen usein puhelimesta jotakin. Jos känny on kiinni navissa tai pyörässä ja puhelu tulee niin se keskeytyy eikä jatku ennenkuin kaivan puhelimen esiin.

    Softapäivityksiä on tullut taas joka laitteeseen, joten onhan se mahdollista että ensi kesänä kaikki on paremmin. Mut eipä tuo reissaamista estä.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  13. #193
    Mulla istuu navi takapenkillä, eli en nää navista mitää puheluita,puhelut ei itelle niin tärkeessä roolissa ajon aikana ole,mutta kun keskustelee "navin"kanssa kaikesta,myös pari läheltä piti tilannetta kypäräpuhelimet pelastanut.
  14. #194
    Hmm,

    on pari pottaa snelleillä + pari kännykkää + navi ollu vähän aikaa,
    toimii kyllä. Mutta liittämisjärjestys on tosiaan merkitsevä.
    Hämmennyn aina vaan uudestaan kun katoaa jokin,
    nopeampi poistaa kaikki liitokset ja tehdä uudestaan kuin
    vanhoja peukaloida.
    CBR1100XX/C1800R - SS2000
    ex Versys650/ZR-7S/GSF1250SA/Versys1000/V-Strom650/TunturiSuperSport
  15. #195
    Täytyy kokeilla alottaa alusta koko yhdistämis prosessi.
  16. #196
    Kun oliskin vaan liittämisjärjestyksestä kiinni, mutta kun virrankytkemisjärjestyskin vaikuttaa. Ja käytöaikaiset tapahtumat.

    Mut hyvin noiden kanssa pärjää kun ei aseta liian kunnianhimoisia tavoitteita. Sähköautollakin voi ajaa joko lujaa tai kauas, mut tarvitaan kaksi reissua jos molemmat haluaa toteuttaa.
    SF 1098S
    MTS V4S Sport
  17. #197
    Kannattaa myös päivittää molempiin laitteisiin viimeisin firmware, jos sitä ei ole vielä tehty.
    -- Brake later and open the gas earlier --
  18. #198
    Ok, eli päivitystä meiän Snell E1 kypäräpuhelinasennus se koiluun😁, tyhjensin muistin kypärä puhelimista, alotin alusta yhdistämisprosessin,tein omasta mielestä kaikki niinku ekallaki kerralla ja nyt ekaa kertaa löydettiin meiän luutuutti hausta se vaadittava Snell E1,yhdistettiin heti tietenki ne,mutta, keskinäistä puhetta ei kuulu mutta kun soittaa ni se kuuluu joo tässä et soitto tulee,mut samalla toinenkin potta hälyttää jotain EI soittoääntä mut jotai piippausta🧐Eli nyt puuttuu ENÄÄ se tärkein eli meiän keskinäinen höpötys pitäis saada kuuluviin,joku jujitsu mul viel uupuu,jatketaan.....
  19. #199
    Onhan homma hoidettu käyttöohjeen mukaan?

    https://fccid.io/2AKNQS-1/User-Manua...al-3252902.pdf
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  20. #200
    Joo,tossa sun linkissä olevas ohjees on vähä erilaiset ohjeet ku tos Snellin mukana tulevat,mut on niis paljo samaaki,täytyy kokeilla totaki vaihtoehtoo🙏
  21. #201
    Mites, onko kokemuksia Cardo Packtalk slimistä? Vissiin laadukas, mutta onko hintansa väärti?
    Suzuki Bandit 600 -04
  22. #202
    Lainaa Hekksa kirjoitti Katso viesti
    Mites, onko kokemuksia Cardo Packtalk slimistä? Vissiin laadukas, mutta onko hintansa väärti?
    Ollut muutaman vuoden, mutta kun ei tule ajeltua sellaisessa porukassa jossa käytettäisiin keskinäisiin keskusteluihin, niin ei kokemusta miten toi mesh homma toimii.

    No navin käskyt tulee ja kännykkäsoitot toimii. Radiota en kuuntele, enkä oikeastaan musiikkiakaan. Itse tykkään siitä varsin huomaamattomasta designista. Vastapainona sitten nappulat on välistä hukassa kun ei tule aktiivisesti käytettyä muuta kuin äänen voimakkuuksia, jotka on varsin ok löytää ja käyttää.

    Kuulokkeisiin kaipaisin lisää ääntä, kun kypärässä kulokkeet ei satu ihan kohdallaan, kun ei ole kuulokkeille edes paikkaa ja lisäksi ajelen tulpat päässä kun muutenkin mopedi on vähän äänekäs.

    Puheluissa vastapuoli ei välttämättä erota, jotta pyörällä liikenteessä ja muutenkin positiivinen palaute äänen laatuun liittyen.

    Käskytyksistä äänellä ei paljoa kokemusta. Joskus kokeillut ja toimii ihan ok.

    Minun käytössä akku kestänyt hyvin ajopäivän ja yhteydet laitteisiin pelannut tosi hyvin, ei ole paljoa tarvinnut kikkailla.

    Itsellä yhdessä takissa kyttyrä ja jos pään taivuttaa ihan taakse, niin akkupaketti yltää pattiin kiinni ja kypärän asento ei ole ihan mitä hakee. Mutta arkikäytössä tästäkään ole minulle lainkaan riesaa.
  23. #203
    Joo, sitä juuri haen tuon muotoilun kohdalta, että olisi paljon pienempi kuin muut. Jotenkin vaikuttaa nuo muut sellaisilta, että aiheuttaisivat ylimääräistä suhinaa. Lähinnä tulisi käytettyä musiikin kuunteluun, mahdollisesti mesh-verkossa, jos tulee sellaista porukkaa vastaan.
    Suzuki Bandit 600 -04
  24. #204
    Lainaa Hekksa kirjoitti Katso viesti
    Joo, sitä juuri haen tuon muotoilun kohdalta, että olisi paljon pienempi kuin muut. Jotenkin vaikuttaa nuo muut sellaisilta, että aiheuttaisivat ylimääräistä suhinaa. Lähinnä tulisi käytettyä musiikin kuunteluun, mahdollisesti mesh-verkossa, jos tulee sellaista porukkaa vastaan.

    Olenkin ihmetellyt, että nuo kypäräpuhelinten aerodynamiikka on samaa tasoa tiiliskiven kanssa ja siten aiheuttavat joskus helvetillisen toispuoleisen melun korvaan. Olen ratkaissut ongelman käytettävyyden kustannuksella siirtämällä yksikön potan taakse.


    https://www.karkkainen.com/verkkokau...r%C3%A4puhelin

    Vähän tuossa katselin, että onkohan tuossa kiinnitetty ongelmaan huomiota, vai onko se vain optinen harha.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  25. #205
    Mä tilasin tällaisen paketin, kun mun mielestä oli edullinen jne. Vielä en tiedä katumuksen määrää, mutta aika sen sitten näyttää.

    Vaikka on vanha malli, eikä tietenkään mikään Mesh, niin ajattelin riittävän yksinajavalle navigaattorin ohjeisiin. Päivityskin toimi ja vielä kun asentaa kypärään, tietää miten skulaa käytännössä.
    Triumph Thunderbird 1700 -10
    BMW R1200RT -05
    Yamaha DT 125 X -06
    Gilera SMT50 -18
  26. #206
    Mulla jokusen vuoden ollut käytössä Interphone Tour.
    Ihan täyttää tehtävänsä, kunhan opettelee tavoille.

    Mulla semmonen kolmiokytkentä, eli
    Interphone (IP) - Puhelin
    IP . TomTom
    Puhelin - TomTom

    Ainakin jos kuuntelee radiota kuten minä, ja navigoi silloin tällöin, pitää radio laittaa päälle ennen navigaattorin käynnistämistä.
    Radio ei ala kuulua jos navi on jo paritettuna. Miks, ei aavistustakaan.
    Oikeassa järjestyksessä kun tekee, molemmat kuuluu kun aika on. Radio normaalisti, navigointi kun on opastettavaa.

    Muutama outous oli alkuun, mut kun viime vuonna hoksasin seurata toimintaa kännykkä apin kautta pari pulmaa ratkes.

    Navi opastus kuului joskus tosi vaimeesti, kunnes hoksasin seurata apista volumeasetuksia. Jostain kumman syystä navin volume putoaa alle puolenvälin käynnistyessään.
    Kun apista laittaa ne volumet kohilleen, alkoi opastuskin taas kuulua.

    IP:n puute on se, ettei siitä nää missä "moodissa" se milloinkin on, eikä näin ollen voi olla varma, että jos volumee säätää, minkä toiminnon volumeen se säätö kohdistu. Kas kun joka ominaisuudelle on oma säätö (enempi haittaa ku hyötyä).

    Samoin radio kuulu minusta tosi huonosti, kunnes iski oivallus. IP käynnistyy joskus viimeiseksi kuunneltuun asemaan, mutta joskus taas ei. Ja tätäkään ei nää mistään ilman appia.

    Samoin esivalitun radiokanavan valinta on mahdoton ilman appia. IP kun ei kerro mistään onko se millä asemalla, ja mihin suuntaan asemia pitäs selata. Paljon helpompi ennen liikkeellelähtöö kattoo apista ja laittaa kohilleen.
    Viimeksi muokannut: Havis; 10.04.2022 klo 09:02.
    Yamaha FJR 1300 -07
    Ex: Suzuki SV 1000 N K4
    Ex: Suzuki GSX 750 -98 ("Inazuma")
  27. #207
    No, Packtalk tuli hankittua Louis:in verkkokaupasta. Ainoa ongelma onkin nyt, ettei sitä saa kiinni HJC i70 kypärään. Eli saattaa olla uuden kypärän hankinta edessä.
    Suzuki Bandit 600 -04
  28. #208
    Kypäränä toimii Schubertin C3 Pro ja nyt olisi ajankohtaista hankkia kypärä puhelin. Kyseiseen kypäräänhän löytyy kahta ns integroitavaa mallia mutta niistä vähän lukenut että hinta-laatusuhteeltaan eivät ole kummoiset. Mikä olisi siis paras kypäräpuhelin musiikin/podcastien kuunteluun ja satunnaisesti ajokaverin kanssa keskusteluun. Ei tarvetta millekkään mesh verkoille tai muille, keskustelut käytäisiin kuitenkin puhelimien välityksellä kypäräpuhelimen ajaessa ns handsfreen virkaa. Eli vaatimuksina kun on hyvä äänenlaatu sekä puomimikki niin mitä lähtisitte suosittelemaan?

    Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
  29. #209
    Lainaa Iivanainen kirjoitti Katso viesti
    Kypäränä toimii Schubertin C3 Pro ja nyt olisi ajankohtaista hankkia kypärä puhelin. Kyseiseen kypäräänhän löytyy kahta ns integroitavaa mallia mutta niistä vähän lukenut että hinta-laatusuhteeltaan eivät ole kummoiset. Mikä olisi siis paras kypäräpuhelin musiikin/podcastien kuunteluun ja satunnaisesti ajokaverin kanssa keskusteluun. Ei tarvetta millekkään mesh verkoille tai muille, keskustelut käytäisiin kuitenkin puhelimien välityksellä kypäräpuhelimen ajaessa ns handsfreen virkaa. Eli vaatimuksina kun on hyvä äänenlaatu sekä puomimikki niin mitä lähtisitte suosittelemaan?

    Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
    Minulla on tuossa potassa nyt Cardon Freecom4+ ryyditettynä JBL:n 45mm kuulokkeilla ja ensikertaa äänenlaatu ja paine ovat riittävän hyviä. Toinen vaihtoehto pelkkään musan kuunteluun olisi tarpeeksi pienet BT korvanapit, jolloin siinä tulisi jonkin tasoinen kuulonsuojaus mukana jos tulppa on tiivis. Parhaiten sopivat sellaiset BT:t, joissa on johto tulppien välissä, koska silloin itse kuulokkeet ovat pienet.
    Oikeastaan vasta autokeitailla ja kokoontumisajoissa tajuaa, miten ruma kansa olemme...
  30.  
  31. #210
    Lainaa oili kirjoitti Katso viesti
    Minulla on tuossa potassa nyt Cardon Freecom4+ ryyditettynä JBL:n 45mm kuulokkeilla ja ensikertaa äänenlaatu ja paine ovat riittävän hyviä. Toinen vaihtoehto pelkkään musan kuunteluun olisi tarpeeksi pienet BT korvanapit, jolloin siinä tulisi jonkin tasoinen kuulonsuojaus mukana jos tulppa on tiivis. Parhaiten sopivat sellaiset BT:t, joissa on johto tulppien välissä, koska silloin itse kuulokkeet ovat pienet.
    Tällä hetkellä juurikin tuollaiset JBL langalliset bt nappikuulokkeet. Ajokaveri vain meni ostamaan kypäräpuhelimen niin nyt siirtyi paine itselle hankkia joku setti että saadaan höpöteltyä tarvittaessa kesken ajon. Häiritseekö Cardon ulkoinen mötikkä aurinkovisiirin käyttöä ja huomasitko jotain eroa kypärämelussa senkanssa? Tuota settiä itsekin juuri katsellut kun ei nuo integroidut oikein ole maailmalla vakuuttaneet musiikin kuuntelussa

    Lähetetty minun BE2029 laitteesta Tapatalkilla
Sivu: 7 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5678 ViimeinenViimeinen