Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 31:stä 60:een 218:sta
  1. #31
    Lainaa tonttuj kirjoitti Katso viesti
    No tuolla ei varmaan löydykään, kokeiles hakea sanoilla Interphone F4 niin ainakin jotain tuloksia tulee.
    Kirjotus härö päässy näköjään...
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  2. #32
    Lainaa MR64 kirjoitti Katso viesti
    Varsinaiselta käytöltä ei ole kokemuksia, mutta muutama havainto löytyy:

    1. Hyvää: mukana sekä avo että umpi kypäräsetti
    2. Edullinen
    3. Naittuu ainakin G8E:hen ja SR-10:iin

    1. Huonoa:Napit "kovaa" muovia! Paljain käsinkään ei tunne kun "mikrokytkin" napsahta, tästä voi pohtia käytön mukavauutta / toimivuutta ajossa!
    2. Sama liitin sekä lataukseen että kypäräsetille, eli joka kerta kypäräsetin liitin irti kun ladataan -> kuinka kauan ehjä?
    3. Ko. liitin on erittäin vaikea saada irti keskusyksiköstä, heikommilla sormivoimilla vaatii työkalun.
    4. Liitin kolosta suora näkymä piirilevylle ja akulle..... :|
    5. Puomimikrofoni kiinni toisessa kaiuttimessa -> rajoittaa aika tehokkaasti asennus mahdollisuuksia.

    +/- Mikrofoni kytketty 2,5mm stereoplugilla, antaa mahdollisuuksia asennuksen suhteen, mutta sitten kun mikki on asennettu kypärän pehmusteisiin ja ko. liitin "lipsahtaa" auki, niin sit vaan purkamaan pehmusteita.
    Mä edelleen puolustan F4 henkeen ja vereen
    Meillä siis ollut käytössä reippaat neljä vuotta ja edelleen toimii.
    1.Mä olen aina löytänyt asetusnapit ajon aikana helposti, lisäksi puhelimen kautta mulla on säätö jolloin F4 toimii suoraan äänikomennoilla puheluihin vastatessa tai soitettaessa.
    2.Liitin vaihdettu kerran kolmen vuoden jälkeen, ladata tarvii muutenkin kerran viikossa vaikka joka päivä luukutan n.2h musiikkia.
    3. En ole huomannut , mutta saatan olla sitten vaan tosi vaffa
    4. Ei mun versiossa näy mitään akkua
    5. ?? EN tiedä miten muilla on noi kamat pääkopassa kii mutta mulla ainakin suu korvien välissä keskellä nenän alla, en oikein ymmärrä mihin toi mikki sitten pitäisi asentaa, musta ainakin hyvä juttu että mikin johto lyhyempi, jää karvan verran vähemmän sitä jemmattavaa johtoa sinne poskipalojen väliin.

    Miedän suosituksilla kaksi ystävää ostanut tänä vuonna F4 ja pieniä muutoksia tullut esim kuulokkeet näyttivät olevan vähän matalammat ja pienemmät.

    Voihan se tietty olla että kalliimmat versiot on Törkeen paljon käytännöllisempiä ja parempia mutta normiblondille (kuten mä) , toi on ollut älyttömän hyvä. Helppokäyttää ja tarvii vaihtaa osia harvemmin kuin kypärää.
    Not bad day to drive

  3. #33
    Piti vielä lisätä tohon napsahtamiseen että aina kun tekee nappia painaen komennon antaa F4 ääni merkin josta tietää milloin on painanut tarpeeksi, äänimerkkejä on muutamia erilaisia joista erottaa , soittaako F4 toiseen puhelimeen, toiseen F4 , vai sammuuko kypärä puhelin.
    Not bad day to drive

  4. #34
    Lainaa Anu.nukka kirjoitti Katso viesti
    Mä edelleen puolustan F4 henkeen ja vereen
    Meillä siis ollut käytössä reippaat neljä vuotta ja edelleen toimii.
    1.Mä olen aina löytänyt asetusnapit ajon aikana helposti, lisäksi puhelimen kautta mulla on säätö jolloin F4 toimii suoraan äänikomennoilla puheluihin vastatessa tai soitettaessa.
    2.Liitin vaihdettu kerran kolmen vuoden jälkeen, ladata tarvii muutenkin kerran viikossa vaikka joka päivä luukutan n.2h musiikkia.
    3. En ole huomannut , mutta saatan olla sitten vaan tosi vaffa
    4. Ei mun versiossa näy mitään akkua
    5. ?? EN tiedä miten muilla on noi kamat pääkopassa kii mutta mulla ainakin suu korvien välissä keskellä nenän alla, en oikein ymmärrä mihin toi mikki sitten pitäisi asentaa, musta ainakin hyvä juttu että mikin johto lyhyempi, jää karvan verran vähemmän sitä jemmattavaa johtoa sinne poskipalojen väliin.

    Miedän suosituksilla kaksi ystävää ostanut tänä vuonna F4 ja pieniä muutoksia tullut esim kuulokkeet näyttivät olevan vähän matalammat ja pienemmät.

    Voihan se tietty olla että kalliimmat versiot on Törkeen paljon käytännöllisempiä ja parempia mutta normiblondille (kuten mä) , toi on ollut älyttömän hyvä. Helppokäyttää ja tarvii vaihtaa osia harvemmin kuin kypärää.
    Hienoa että joku kyseenalaistaa näitä meikäläisen juttuja! Ja juuri kyseenalaistamalla tai kysymällä saa selville semmoisia asioita tai ominaisuuksia mitä ei muuten olisi tullut huomattua!
    Korostan että nämä ovat vain meikäläisen mielipiteitä, mutta taustalla on 10v näiden kanssa "säätelyä" jolloin noihin erilaisiin "ominaisuuksiin" on joutunut hieman tutustumaan......

    1. Jep, tätä kohtaa vertasin omaan testiin ja muutamaan markkinoilla olevaan merkkiin ja malliin!
    Se mikä on hyvää on se että F4:ssa on vain 3 näppäintä, joka helpottaa hieman asiaa !!!!
    Mutta muihin verrattuna ne on "tunteettomat". Tosin ei ne HYVÄT ole monissa muissakaan!

    2. Verrattuna muutamaan markkinoilla olevaan merkkiin ja malliin! SENA, SCALARIDER, MIDLAND ladataan erillisellä latausliittimellä. Osan (SMH10, Q2/G4/G9/Teamset) keskusyksikkö on kytketty suoraan telakkaan jossa kuulokkeet ja mikki on kiinteänä ja lataus suoritetaan omasta liittimestään!
    Ja joissain malleissa (SMH5, BT1/BT2/BT NEXT) kuulokemikkisetti on kytketty samalla tavalla kuin F3, F4 ja F5 malleissa, eli erillisellä liittimellä keskusyksikköön, mutta ne ladataan kuitenkin eri liittimestä.
    (F5:sessa jenkki sivujen mukaan samaa ongelmaa, vaikka liittimeen on rakennettu "tuki" ja on muutenkin massiivisempi).
    Linkissä liitin/piirilevy/akku näkyy kuuden kuvan setissä keskellä oikealla: http://www.webbikeworld.com/motorcyc...interphone-f4/

    3. Yksilöitäkin varmasti löytyy ja varmasti riippuu siitä kuinka syvälle liittimen painaa, mutta jo rakenteeltaan se on hankala (matala liitin ja kaapeli lähtee sivulle). Ko. "tiukkuudella" on tietysti haettu sen tiiveyttä!

    4. Akku on se mikä näkyy liittimen ja piirilevyn alla. Se on kiiltävä hopean värinen ja keltaista peräpäässä.
    (Ruuvit on semmoiset ettei tarvitse kotikonstein avata, mallia kolmio)

    5. Markkinoilla löytyy kymmeniä erilaisia kypäriä ja jokaisessa tuo asentaminen on hieman erilainen. Ja nyt jos puomi on kiinni kaiuttimessa niin silloin niiden välinen etäisyys on maksimi, eli jos jossain kypärässä joudut "vetämään" mikin jonkun pehmusteen takaa ja puomin mitta ei enään riitä niin silloin jompi kumpi mikki tai kauitin ei enään asetukkaan oikealle kohtaa kypärässä.

    Toiminnallisia ominaisuuksia F4:sesta löytyy muiden tapaan mainiosti!

    Pääasiahan on se että oppii käyttään oma laitetta ja on siihen tyytyväinen.
  5. #35
    Joo jossitella voi aina , hyvähän se on että tietää sen joskus varmasti hajoavan .

    Silleen mun mielestä vähän hakemalla haettuja noi sun viat mitä F4seen löysit mutta hyvähän se on tietää että siellä alla F4ssa näkyy akku ja että jotain toista laitetta voi ladata suoraan toisesta liittimestä vaikka sitten tupakan sytyttimen kautta ajon aikana.

    Veikkaan että jokaisesa laitteesta löytyy kuvia katsomalla jo niin paljon vikaa ettei kannata ostaa mitään. Sen takia ehkä parempi antaa mielipide käyttö kokemuksen perusteella tyyliin positiivinen/negatiivinen kuin koittaa kertoa kuvien perusteella mikä laitteessa on vikana.

    Toivottavasti näistä meidän mielipiteistä on niille apua jotka BT kypäräpuhelimen hankintaa harkitsee.
    Not bad day to drive

  6. #36
    Usean vuoden kokemuksella voin suositella interphone F4
    Akku kestää helposti viikonkin vaikka puhuu pälpättää vähän väliä jonkun kanssa tai kuuntelee musiikkia taukoamatta, sammuttamatta äffneljää kun käy vaikka kahvilla tai syömässä.
    Uskomattoman järkevä kapistus tuo äffnelonen, kun soitan/vastaan ajonaikana niin luurin toisessa päässä oleva ei tiedä että ajelen mopolla kyliä ympäri Sen verran hyvin suodattaa tausta äänet pois/nostaa äänen tasoa kun aistii ulkopuolista melua liikaa. Vesitiivis kapistus, voi ajaa sateella kun sateella, ei mitään akku ongelmia tai pelkoa että vesi pääsisi keskusyksikköön.
    Kuulokkeet/mikki toteutettu järkevästi ja pienellä miettimisellä saa kaikki johdot järkevästi piiloon kypärän pehmusteiden alle. Niin ja ajelen itse kaudessa jotain +20tkm ja vaikka "vähän" väliä tietenkin olen lataillut akkua, niin eipä liittimet ole itseensä ottanut.
    Kai sekin kertoo jotain luotettavuudesta että kaveripiirissä on alkanut lisääntyä äfnelosen käyttö.
    Muita merkkejä/malleja en ala arvostelemaan puoleen/toiseen kun ei ole omaa kokemusta Mutta jos joku ostaa äffnelosen ja ei osaa sitä käyttää, niin eipä tarvi miettiä minkään toisenkaan laitteen ostamista
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  7. #37
    Tullut nyt jonkin aikaa katseltua kypäräpuhelmia valinnan varaa tuppaa olemaan Sena SMH5 sekä Interphone F4 valikoituivat jatkoon ja noista pitäisi alkaa sitten valitsemaan, että kumpi? Löytyykö toisesta jokin ylivertainen asia minkä takia pitäisi juuri se hankkia? Hinta noissa kahdessa täsmää budjettiini

    Senassa USB kyllä, mutta jollei sitä kaipaa niin saahan parin kympin sijoituksella taas jo vanhan mallin SMH10:n. Sit taas siihen pari kymppiä kylkeen ja saa uuden mallin, äh alkaa tää varustelu kierre viedä mukanaan uutta motoristia
  8. #38
    Itselläni on Interhone malli päärynä ja toiminut hyvin, nyt kun päivitin kypärän tuli aika vaihtaa myös kypäräpuhelin ja tarjontaa löytyy... mutta luotan uusimpiin, koska tässäkin tekniikka kehittyy tosi nopeasti.
    Kunhan pieni testi tulee tehtyä ja jos se näyttää et laitteet toimii niin päädyn G9 scalaan.
    Akkujen kestosta on turha jaaritella käyttö tapoja on niin erinlaisia, itse jos emännän kanssa liikkeellä(kaksi pyörää) on jatkuva yhteys ja tuo rassaa akkua kiitettävästi.
    On hienoa katsoa keskustelua jossa tulee puolesta ja vastaan eri laitteista, koska siitä jokainen voi poimia pointit itselleen, turhaan siitä hernettä ottaa jos joku eri mieltä mielipiteistä on.
    Päärynällä takana n.80.000km ja jokunen lataus.
  9. #39
    Lainaa Anu.nukka kirjoitti Katso viesti
    Joo jossitella voi aina , hyvähän se on että tietää sen joskus varmasti hajoavan .

    Silleen mun mielestä vähän hakemalla haettuja noi sun viat mitä F4seen löysit mutta hyvähän se on tietää että siellä alla F4ssa näkyy akku ja että jotain toista laitetta voi ladata suoraan toisesta liittimestä vaikka sitten tupakan sytyttimen kautta ajon aikana.

    Veikkaan että jokaisesa laitteesta löytyy kuvia katsomalla jo niin paljon vikaa ettei kannata ostaa mitään. Sen takia ehkä parempi antaa mielipide käyttö kokemuksen perusteella tyyliin positiivinen/negatiivinen kuin koittaa kertoa kuvien perusteella mikä laitteessa on vikana.

    Toivottavasti näistä meidän mielipiteistä on niille apua jotka BT kypäräpuhelimen hankintaa harkitsee.
    Pahoittelen analysoinnin keskittymistä F4:seen, mutta kun kaveri kysyi ko. mallista kokemuksia niin ajattelin niitä omalta kohtaa avartaa. Kaikissa kypäräpuhelimissa on omat vikansa ja puutteensa ja niitäkin voidaan myös käsitellä täällä, ei missään nimessä ollut tarkoitus keskittyä vain F4:seen.

    Mielelläni käsittelen asioita perustuen faktoihin, tällöin on helpompi perustella oma tarve/valinta. Kovasti liikaa olen törmännyt keskusteluryhmissä "mutu" malliin "tää on hyvä, osta tää" valintaa kuitenkaan tarkemmin perustelematta.
    Myös se että kypäräpuhelimien keskustelu lähes poikkeuksetta pyörii vain "toiminnallisten" ominaisuuksien ympärillä tyyliin "Tässä on radio, 4 keskusteluryhmä, VOX, km kantama, A2DP-tuki, ...... ym."
    Mutta sitten pitkän ajan käytölle tärkeitä asioita ei pohdita ollenkaan (Mekaaninen rakenne, käytön helppous, varaosat, lisävarusteet, minkälainen se on käyttää ajossa hyvät ja huonot puolet, takuut, puomien materiaalien kesto, johtojen paksuus/kesto, ym.)

    Pyrin käsittelemään ko. asioita, ominaisuuksia, vikoja ja vaivoja mahdollisimman objektiivisesti. Mutta kun lisää oppii, testaa ja tutkii niin väkisin sitä alkaa johonkin päin suuntautua.

    Mutta niinkuin aijemmin jo sanoin noita esittämiäni havaintoja saa kritisoida ja vaikka väittää että "tää ominaisuus on parempi kun tossa" , mutta mielellään perustuen johonkin faktaan jolloin asioita voidaan verrata.
  10. #40
    Lainaa Jeeppa kirjoitti Katso viesti
    Tullut nyt jonkin aikaa katseltua kypäräpuhelmia valinnan varaa tuppaa olemaan Sena SMH5 sekä Interphone F4 valikoituivat jatkoon ja noista pitäisi alkaa sitten valitsemaan, että kumpi? Löytyykö toisesta jokin ylivertainen asia minkä takia pitäisi juuri se hankkia? Hinta noissa kahdessa täsmää budjettiini

    Senassa USB kyllä, mutta jollei sitä kaipaa niin saahan parin kympin sijoituksella taas jo vanhan mallin SMH10:n. Sit taas siihen pari kymppiä kylkeen ja saa uuden mallin, äh alkaa tää varustelu kierre viedä mukanaan uutta motoristia
    Minkälaiseen käyttöön olit niitä ajatellut?

    Yksi, kaksin ... ?

    Täältä voit katsoa jenkkien tarkempaa selontekoa ko. malleista:

    http://www.webbikeworld.com/motorcyc...iew-part-2.htm

    http://www.webbikeworld.com/motorcyc...interphone-f4/

    http://www.webbikeworld.com/motorcyc...mh10-intercom/

    USB-päivitettävyyden etu on se että jos ja kun markkinoille tulee uusia "älypuhelimia", navigaattoreita, MP-3 soittimia, tai sitten uusia ominaisuuksia itse kypäräpuhelimen toimintaan niin ne saa päivitettyä tuon USB:n kautta. Siis mikäli niitä tarvitsee ... Tosin keskusyksikön käyttöliittymän päivityksistä voi olla hyötyä vaikkei noita lisälaitteita käytäisikään.

    Tässä tapauksessa tuo helppo käytettävyys on SENA:n puolella, johtuen vain kahdesta reippasti toisistaan erilaisista ohjain napeista.

    Jos noista pitäisi valita, niin tuo SHM10 ehdottomasti !
    (Perustelut: Erittäin helppo käyttöinen, selkeä, pelkän keskusyksikön saa irti telakasta vaivattomasti klipsillä, isot kaiuttimet, vahvat kaiutin johdot, takuu 2v (kertoo jotain laadusta), 12V ajoneuvovirta johto vakioina, telakassa 3,5mm plugi ulkopuolisille audiolähteille MP-3 /navigaattori ja niiden äänen voimakkuutta voi säätää isolla pyörylällä ja ne myös käyttävät SMH10:in vahvistinta jolloin äänen voimakkuus riittää, puomimikrofonissa valettu merkki josta näkee onko mikki oikein päin,
    + toiminnalliset ominaisuudet)
    (Negatiivisina ominaisuuksina muhkea koko, latausliittimen suojakumi pitää muistaa painaa kiinni jottei sada vesi sisään)

    Ja taas saa kysyä ja kyseenalaistaa ominaisuuksia.
  11. #41
    Lainaa MR64 kirjoitti Katso viesti
    Minkälaiseen käyttöön olit niitä ajatellut?

    Yksi, kaksin ... ?
    Pääsääntöisesti musan kuunteluun sekä puheluihin vastaamiseen. Puhelimen navia tulee silloin tällöin käytettyä. Tulevaisuudessa varmaan sitten tuon paremman puoliskon kanssa jutusteluun jahka se sen kortinkin saa


    Kyllä tuon Sena puoleen alkaa vaakakuppi painaa, mutta tuo Senan koko askaruttaa hieman sekä jog dialin kesto? Vai mikä tuo pöyritettävä namiska nimeltään onkaan
    Viimeksi muokannut: Jeeppa; 13.07.2012 klo 00:07.
  12. #42
    Olis hakusessa ensimmäinen kypärä puhelin, ja olen vähä miettiny tota motonetin uutta mallia. (midland btx2 twin)
    Puhelimet tulis kuljettaja-matkustaja käyttöön.
    Olen aika amatööri näiden vehkeitten kanssa, joten miten on, päästääkö kypärä puhelimet tuulen kohinan yms. läpi, niin et korvissa humisee entistä enemmän?
    Entä mitä tarkoittaa full duplex? (edellä mainitun tuotteen kuvauksessa)

    Olisin kyllä kiitollinen, jos jollain sattuis olemaan kokemusta samaisista luureista, et onko se 259 eskon väärtti.
  13. #43
    Kyllä tuon Sena puoleen alkaa vaakakuppi painaa, mutta tuo Senan koko askaruttaa hieman sekä jog dialin kesto? Vai mikä tuo pöyritettävä namiska nimeltään onkaan
    Mulla on ollut nyt reilun vuoden setti ankarassa käytössä, vajaa 20.000 km pyöritetty nuppia. Kokoa en minä eikä vaimo ole nähty mitenkään ongelmalliseksi, korkeintaan kun sadepukua repii niskaan tienpientareella kypärä päässä niin tulee vahingossa olkapäällä tökättyä intercomi auki Senan päällyste osoittaa hieman patimoitumista mutta mekaniikka sinänsä toimii moitteettomasti. Laitteillahan on kahden vuoden takuu joten uskoisin että ei mekaanisesta kestävyydestä jää kiinni. Kuten todettu aiemmin, SMH10 on hintansa väärti.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  14. #44
    Olen aika amatööri näiden vehkeitten kanssa, joten miten on, päästääkö kypärä puhelimet tuulen kohinan yms. läpi, niin et korvissa humisee entistä enemmän?

    Entä mitä tarkoittaa full duplex?
    Full duplex = voit puhua ja kuunnella vastapuolta samanaikaisesti kuten matkapuhelimessa, erona half duplexiin joka toimii kuin radiopuhelin missä tangentti pohjassa voit puhua ja vasta sen jälkeen kuunnella.

    Ainakaan minä en ole huomannut kasvanutta kypärämelua noiden vehkeiden kanssa. Midlandista ei ole kokemusta mutta Senasta ja Autocomista kylläkin.
    - '11 BMW R 1200 GS
    - IBA SS1600K
    ---
    ex: '00 Honda CBR 1100 Super Blackbird / '08 Harley-Davidson VRSCDX Night Rod Special
  15. #45
    Koska olen muinaisen pomoni lausunnon mukaisesti "Teknologiarunkkari, parasta A-ryhmää"
    Piti sitten klikkailla ScalaRider G9 ostin sitten parin, ja kaveri lunasti omansa pois. Ja nyt jotenkin kummastuttaa.

    Tämä pari on "tehdasparitettu" ja silloin kun kaverin kanssa kohtaan, kuuluu iloinen "Rider A connected" ja siihen se ilo sitten loppuukin, jotenkin tuo härpäke onnistuu olemaan intuitiivisuudessaan täysin käsittämätön.

    Jos mun puhelin on BT-kytketty, A nappi lasauttaa MP3 soittimen päälle, jos ei niin se A nappi joskus yhdistää tuohon toiseen kikkareeseen, joskus taas se yhdistyy itsestään ja joskus ei juuri millään... keskimäärin viitisen minuuttia sitä on yleensä jumpattu ennen kuin puheyhteys syntyy.

    Pärkele! seuraavaksi mä luen käyttöohjeet

    Mutta lähtökohtaisesti toiveet ton toiminnallisuudelle on korkealla, ehkä se oikeasti käyttöohjeita tavaamalla alkaa sujua, sikseen en yhtään syytä heitä jotka ostavat sen kypärä-iphonen jossa on vain kaksi nappia, tuo kuusinappinen harmonikka suo mahdollisuuksia väärinymmärryksiin, runsaasti.
  16. #46
    Lainaa Jeeppa kirjoitti Katso viesti
    Pääsääntöisesti musan kuunteluun sekä puheluihin vastaamiseen. Puhelimen navia tulee silloin tällöin käytettyä. Tulevaisuudessa varmaan sitten tuon paremman puoliskon kanssa jutusteluun jahka se sen kortinkin saa


    Kyllä tuon Sena puoleen alkaa vaakakuppi painaa, mutta tuo Senan koko askaruttaa hieman sekä jog dialin kesto? Vai mikä tuo pöyritettävä namiska nimeltään onkaan
    Minä hain kanssa musiikin kuunteluun ja satunnaiseen puheluiden vastaamiseen kypäräpuhelinta. Jonkun aikaa asiaa pähkäiltyäni päädyin tuohon Sena SMH5:seen vaikka sen kaiuttimia hieman moitittiin lontoon kielisillä foorumeille verrattuna kalliimpiin laitteisiin. Nyt hetken aikaa sitä käytettyäni voin todeta että täyttää ainakin minun tarpeen hienosti. Pelaa hyvin yhteen iPhonen kanssa (musat, navigointi, puhelut). Äänen laatu on minun mielestä hyvä, tosin enpä paremmasta tiiä kun en ole muita kokeillut. Varusteena siihen saa listojen mukaan isommat (paremmat?) kaiuttimet, mutta enpä ainakaan toistaiseksi aio niihin panostaa. Mikki toimii puheluissa tosi hyvin, vastapäälle joutunut todistelemaan että joo-o, ajelen tässä samalla motarilla Enpä tosin tuota kenellekään suosittele.
  17. #47
    Tuli sitten Interphone F4 hommattua, edullinen hankintahinta ratkaisi päätymisen tuohon F4:ään.

    Testaamaan en vielä ole päässyt laitosta, pitää tänään kiinnitellä se kypärään ja testailla laitetta..
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  18. #48
    Hyvät kaupat teit Mulla on tuo äfnelonen ollut useamman vuoden ja toimii kuin uusi, vieläkin.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

  19. #49
    Tulihan se kypäräpuhelinkin lopulta hankittua ja Sena SMH5 nyt kypärässä killunut ensinmäiset 200km. SMH5 päädyin suht huokean hankinta hinnan sekä tuon kehutun käytettävyyden takia. Käytössä Sena osoittautui varsin toimivaksi

    Nyt saa musiikit bluetoothilla, eikä tarvi enää johtojen kanssa telmiä ja nappeja korviin näsvätä, vaan saa heittää tulpat jotka eivät pidemmän päälle niin pahasti korvia paina. Puhelut kuuluvat hienosti molempiin suuntiin. Eipä meinannut tuo avokki uskoa kun matkalta soitin, että pyörän selässä olen Koko oli odotettua pienempi ja paljon, mistä lie saanut ajatuksen suuresta koosta SMH10 tulevaisuudessa jos tarpeet sen mukaiset.

    Jos jotain huonoja puolia pitää hakea niin äänenlaatu voisi olla parempi kun tottunut napeilla ajamaan jossa se äänenlatu on hyvä, sekä tuo kiinnitysklipsin väljys omaan ruukkuun (HJC R-PHA10), mutta minkäs ruukun suunnittelulle voit. Piti laittaa hieman lisää kumia väliin, että istuu tiukasti paikallaan.


    Summa summarum: Tyytyväinen Senaan kaikinpuolin sekä kiitokset avuista!
  20. #50
    Interphone F4 asenneltu eilen kypärään Shoei Xr1000 ja hyvinhän se siihen istui. Kajareitten paikkaa pitää vielä aavistuksen siirtää edemmäs.

    Korvatulppien kanssa musiikki kuuluu omiin tarpeisiin ihan tarpeeksi. Napit on kyllä todellakin aika tunnottomat käyttää hanskat kädessä, mutta eiköhän niidenkin käyttöön totu kun oppii laitetta käyttämään.

    Puhelimen kautta nettiradiota tuli kuunneltua ja isooooo miinus joka ei liity kypäräpuhelimeen vaan operaattoriin on suuret katvealueet lakeuksilla ajeltaessa, välillä katoaa nettikenttä täysin ja tule hiljaista kypärän sisällä ja yhtäkkiä 5 min jälkeen taas alkaa musiikki raikaamaan ja kävipä eilen niinkin että ei vaan muka enää yhteyttä löytynyt ja tuttu hiljaisuus ja suhina tuli taas kypärään.
    Ny Suzuki DL1000 Vstorm -07Vm
    Ex Honda 1100 xx -99Vm
    Ex Triumph Sprint ST 1050 -05
    Ex Honda 1100 XX -96Vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 Or/Mu
    Ex Honda 1100 XX -07vm
    Ex Suzuki Hayabusa K8 valakoone
    Ex Suzuki Sv 650N -99Vm
  21. #51
    Todella hyvä ostos tuo Sene 10. Ajeltiin kolmella pyörällä viikon ajan porukassa ja oli helppo käyttönen peli ja varmatoiminen.Akku kesti hyvin koko päivän n. 10 h. ja kuuluvuus on niinpaljon kun silmä kantaa.
  22. #52
    Lainaa Ladadude kirjoitti Katso viesti
    Koska olen muinaisen pomoni lausunnon mukaisesti "Teknologiarunkkari, parasta A-ryhmää"
    Piti sitten klikkailla ScalaRider G9 ostin sitten parin, ja kaveri lunasti omansa pois. Ja nyt jotenkin kummastuttaa.

    Tämä pari on "tehdasparitettu" ja silloin kun kaverin kanssa kohtaan, kuuluu iloinen "Rider A connected" ja siihen se ilo sitten loppuukin, jotenkin tuo härpäke onnistuu olemaan intuitiivisuudessaan täysin käsittämätön.

    Jos mun puhelin on BT-kytketty, A nappi lasauttaa MP3 soittimen päälle, jos ei niin se A nappi joskus yhdistää tuohon toiseen kikkareeseen, joskus taas se yhdistyy itsestään ja joskus ei juuri millään... keskimäärin viitisen minuuttia sitä on yleensä jumpattu ennen kuin puheyhteys syntyy.
    Samoja ongelmia. Välillä riitti, kun jommasta kummasta puhelimesta painoi A nappia ja välillä vaati useamman yrityksen molemmilla puhelimilla. Muuten toimii aivan loistavasti. Kuuluvuus on tosi hyvä eikä kaverin avokypärä aiheuttanut liikoja kohinoita (kuten aiemmassa CellularLine puhelimessa). Sitä ei testattu riittääkö kantavuus tosiaan luvattuun 1,6 km, mutta ainakin paikalla olessa kuului seinienkin läpi oikein hyvin (huoltsikan vessasta pihalle :-)).

    Sehän ei tietenkään ole kypäräpuhelimen vika, että Nokian N8/E7 navigointia "ei ole tarkoitettu käytettäväksi BT:n kautta" - wtf? Tämän naviongelman kun vielä saisi ratkaistua, niin olisin erittäin tyytyväinen hankintaani.

    Onko muuten kukaan testannut sitä "flirttitoimintoa" (voit lähettää lennosta yhteyspyynnön jos vaikka liikennevaloissa huomaat jollain samanlaisen puhelimen :-))?
    F800R
  23. #53
    Lainaa mische kirjoitti Katso viesti
    Samoja ongelmia. Välillä riitti, kun jommasta kummasta puhelimesta painoi A nappia ja välillä vaati useamman yrityksen molemmilla puhelimilla. Muuten toimii aivan loistavasti. Kuuluvuus on tosi hyvä eikä kaverin avokypärä aiheuttanut liikoja kohinoita (kuten aiemmassa CellularLine puhelimessa). Sitä ei testattu riittääkö kantavuus tosiaan luvattuun 1,6 km, mutta ainakin paikalla olessa kuului seinienkin läpi oikein hyvin (huoltsikan vessasta pihalle :-)).

    Sehän ei tietenkään ole kypäräpuhelimen vika, että Nokian N8/E7 navigointia "ei ole tarkoitettu käytettäväksi BT:n kautta" - wtf? Tämän naviongelman kun vielä saisi ratkaistua, niin olisin erittäin tyytyväinen hankintaani.

    Onko muuten kukaan testannut sitä "flirttitoimintoa" (voit lähettää lennosta yhteyspyynnön jos vaikka liikennevaloissa huomaat jollain samanlaisen puhelimen :-))?
    Toi bt ongelma on helppo ratkaista. Etsi jostain täyttä hiljaisuutta sisältävä mp3 ja laitat soimaan luurin soittimesta luuppiin, tämän jälkeen myös navigoinnin ohjeet tulee bt:n läpi...
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  24. #54
    Lainaa JaLe kirjoitti Katso viesti
    Interphone F4 asenneltu eilen kypärään Shoei Xr1000 ja hyvinhän se siihen istui. Kajareitten paikkaa pitää vielä aavistuksen siirtää edemmäs.

    Korvatulppien kanssa musiikki kuuluu omiin tarpeisiin ihan tarpeeksi. Napit on kyllä todellakin aika tunnottomat käyttää hanskat kädessä, mutta eiköhän niidenkin käyttöön totu kun oppii laitetta käyttämään.

    Puhelimen kautta nettiradiota tuli kuunneltua ja isooooo miinus joka ei liity kypäräpuhelimeen vaan operaattoriin on suuret katvealueet lakeuksilla ajeltaessa, välillä katoaa nettikenttä täysin ja tule hiljaista kypärän sisällä ja yhtäkkiä 5 min jälkeen taas alkaa musiikki raikaamaan ja kävipä eilen niinkin että ei vaan muka enää yhteyttä löytynyt ja tuttu hiljaisuus ja suhina tuli taas kypärään.
    Mulla nuubian n8 ei pysy vauhdissa mukana nettiradion kanssa... alle 70 vauhdeissa toimii, lujemmissa vauhdeissa ensin pätkii ja sitten katkeaa kokonaan.... Vituttaa
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  25. #55
    Lainaa Jeeppa kirjoitti Katso viesti
    Tulihan se kypäräpuhelinkin lopulta hankittua ja Sena SMH5 nyt kypärässä killunut ensinmäiset 200km. SMH5 päädyin suht huokean hankinta hinnan sekä tuon kehutun käytettävyyden takia. Käytössä Sena osoittautui varsin toimivaksi

    Nyt saa musiikit bluetoothilla, eikä tarvi enää johtojen kanssa telmiä ja nappeja korviin näsvätä, vaan saa heittää tulpat jotka eivät pidemmän päälle niin pahasti korvia paina. Puhelut kuuluvat hienosti molempiin suuntiin. Eipä meinannut tuo avokki uskoa kun matkalta soitin, että pyörän selässä olen Koko oli odotettua pienempi ja paljon, mistä lie saanut ajatuksen suuresta koosta SMH10 tulevaisuudessa jos tarpeet sen mukaiset.

    Jos jotain huonoja puolia pitää hakea niin äänenlaatu voisi olla parempi kun tottunut napeilla ajamaan jossa se äänenlatu on hyvä, sekä tuo kiinnitysklipsin väljys omaan ruukkuun (HJC R-PHA10), mutta minkäs ruukun suunnittelulle voit. Piti laittaa hieman lisää kumia väliin, että istuu tiukasti paikallaan.


    Summa summarum: Tyytyväinen Senaan kaikinpuolin sekä kiitokset avuista!

    Miten laitoit tuon kypärään?
    Itsellä kanssa tuo R-PHA 10 kypärä.
    Ja nyt olisi ajatus hankkia kypäräpuhelin.
    Mutta en halua mitään erillistä pitkää mikrofonia kypärän kupeeseen.
    Kuvat olisivat myös todella kivoja.
    Ja muilta jos löytyy hyviä ja halpoja ehdotuksia niin otetaan ilomielin vastaan.
  26. #56
    Tuossa on ihan kelpo tarjous, F4 hinnat tulivat alas kun F5 tuli markkinoille.

    http://www.luurinettikauppa.com/inte...le-p-3550.html

    Paketissa tulee mukana tarvikkeet sekä avokypärälle (sopii myös avattavaan), että ympikypärään.

    Yksi Norjan reissu testattu. Toimii ihan asiallisesti.

    BF
    <p>R1200RT-2008</p>
  27. #57
    Lainaa JP900RR kirjoitti Katso viesti
    Miten laitoit tuon kypärään?
    Itsellä kanssa tuo R-PHA 10 kypärä.
    Ja nyt olisi ajatus hankkia kypäräpuhelin.
    Mutta en halua mitään erillistä pitkää mikrofonia kypärän kupeeseen.
    Kuvat olisivat myös todella kivoja.
    Ja muilta jos löytyy hyviä ja halpoja ehdotuksia niin otetaan ilomielin vastaan.
    Tuossa olisi linkki missä muutama kuva Senasta asenettuna http://imgur.com/a/6K3EW#qqOBf


    Kiinnitys mukana tulevalla kiinnikkeellä, lisäsin väliin palan kumia jolla sai väljyyden pois. Johdot pehmuisteiden alle piiloon ja mikki kiinni tuohon vasemalle puolelle kuten kuvasta selviää, josta se ylttää sopivasti suun eteen. Nyt yli 2000km takana Senan kanssa ja en kyllä pois antaisi eli money well spend!
  28. #58
    Minulla on käytössä Midland BT2 ja olen ollut muuten tyytyväinen settiin, mutta...
    Härpäkkeet on paritettu siten, että iPhone > Zumo550 > BT2. Näin pystyn vastaamaan/soittamaan puheluita Zumon kautta, joka on erittäin näppärää.

    Haluaisin kuitenkin kuunnella nettiradiota, spotifya ja iTunesin musiikkia iPhonesta. Tämä ei bluetoothilla onnistu, kun iPhone on jo paritettuna Zumoon ja Zumo BT2:een. Laitoin iPhonesta suoraan johdon BT2:een tämäkään ei toimi silloin, kun BT2 on paritettu Zumoon, vaan musiikki kuuluu epämääräisenä mörinänä. Kun BT paritukset purkaa, niin sitten musiikki kuuluu kyllä hienosti iPhonesta johdon avulla.

    Zumon kautta kyllä pystyy kuuntelemaan MP3:sia, mutta MP3:t on jo niin out ja muutenkin niiden siirtäminen älyttömän hidasta PC:ltä Zumoon, että niiden käytöstä haluaisin eroon.

    Onko joku saanut edellä mainitut härpäkkeet toimimaan siten, kun minä niiden haluaisin toimivan? Entä onko näistä uudemmista BT kypäräseteistä 100% varmuudella toimimaan siten kun haluan?
    https://www.youtube.com/@OnhanVielaPitkaMatka
    https://www.tiktok.com/@onhanvielapitkamatka
  29. #59
    Olipa hankala löytää tätä viestiä uudelleen kun vasta jälkeenpäin tuli vastaus mieleen...

    Lainaa JaLe kirjoitti Katso viesti
    Näin vähän epäilinkin, piti heti kokeilla ja eihän se hansikas kädessä mitään reagoi..
    Hankit sellasen stylus-tikun johon näyttö reagoi. Sen kanssa on todennäköisesti vielä helpompi tökkiä puhelimen ruutua hanskat kädessä kuin pelkällä sormella. Ebay ja huutonet tarjoaa monenlaisia vaihtoehtoja pikkurahalla.

    Hankalampi temppu onkin virittää tikulle säilytyspaikka josta sen saa käsiin helposti ja jonkinlainen naruviritys (tai repullinen tikkuja).

    Näytön tyyppihän on kapasitiivinen (eli reagoi sormen sähköisyyteen), sitä ei joka paikassa mainosteta mutta hakemalla huipputeknistä termiä "iphone stylus" löytyy senkin edestä vaihtoehtoja...
  30.  
  31. #60
    Lainaa MR64 kirjoitti Katso viesti
    Käy ihmeessä kattomassa myös SENA SMH10, jos haluat helppoa, varmaa ja luotettavaa BT kypäräpuhelinta!
    Ehdottomasti helpoin laite käyttää, ainoastaan kaksi selkeästi toisistaan erilaista hallinta "nappia".
    Pohdi esim. käyttöä ajettaessa!
    Käytettävyys ja äänenlaatu hyvä. Pikkuinen stereoplugi iPodille ja Bluetooth käskee Samsungin älypuhelinta nätisti (seuraava kappale, volume, stop, jne). Puhuttuja käskyjä mm navigoinnin suhteen Samppa ei sitten ymmärräkään, mutta sehän ei ole Senan vika. Todella helppo käyttää ajellessa. Tulpat korvissa kuulee musiikin ongelmitta motarivauhdissakin. Ainoa mitä toivoisi on se, että soiva puhelin katkaisisi stereoplugista tulevan musiikin. Tai sitten en ole osannut asetuksista laittaa sitä päälle. BT-moodissa puhelu yhdistetään kun huutaa vaikka "HALOO!"

    Kiinnitysmekanismiltaan sen sijaan - jos ei täysin p*ska niin erittäin yhteensopimaton kypärääni (Nolan N85)

    Mokkulaa on täysin mahdoton kiinnittää Nolan N85:een niin että pysyisi tukevasti paikallaan. Lähes joka keikan jälkeen pitää olla ruuveja kiristämässä. Ja kun kirraa tarpeeksi - pakko ettei mokkula tipahda kesken ajon - (kiinnitys vain alapäästä kahdella kuusiokoloruuvilla) muovikuori lähtee ajan kanssa halkeilemaan. Pakko oli paikkailla kuorta Aquasurella, että sai kotelon sisällä olevan elektroniikan edes jotenkin suojaan kosteudelta.

    Juurisyy taisi olla se, että kypärän alareunan ja styroksin välissä on pari senttiä tyhjää tilaa - Senan puristusklipsu on suurimmaksi osaksi tyhjän päällä. Tarttee paskarrella sisäpuolelle vähän lisää kiinnityspintaa, jos tuo vaikka ensi kaudella pysyisi paremmin paikoillaan.
Sivu: 2 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ... ViimeinenViimeinen