Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Lauantaina 16.6.2012 kohtasi pieni teknisluonteinen ongelma. Asiaa ihmetellessä paikalle saapui kotilolla herra ja tarjosi auttavan käden. Suurkiitos TMiettinen asiallisesta ja auttavaisesta ORG!-hengestä jonka ansiosta matka jatkui aavistuksen turvallisemmin ja kaikenlisäksi tuoreen kahvin kera. Seuraavat kahvit mun piikkiin kun treffataan !

    Viimeksi muokannut: GuessWho; 16.06.2012 klo 22:40.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #2
    Hienoa että näitä tämmössiä ihmisiä vielä löytyy...
    Eikä vaan kaahaa ohi pysähtymättä.
    Bmw k1200LT vm. 04
    Honda cb350 k4 twin
    Ic m49
    ex. Fjr 1300 vm. 05
    ex. Kawasaki zr-7 vm.01
    ex. Suzuki gs 500 vm.99

  3. #3
    Taasko "tekninen ongelma"
    Pitäiskö peräkärry laittaa auton perään ja noita Kotareita kerätä pitkin teitä ?
    Tomppa mitä arvostat pyörässäsi ? Mainitsitko "teknistä varmuutta"
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  4. #4
    Lainaa Reiska_SB kirjoitti Katso viesti
    Taasko "tekninen ongelma"
    Pitäiskö peräkärry laittaa auton perään ja noita Kotareita kerätä pitkin teitä ?
    Tomppa mitä arvostat pyörässäsi ? Mainitsitko "teknistä varmuutta"
    Jos se tarkottais sitä että pitäs ajella tollasella teuvo loman mopolla joita on 16 tusinassa niin valitsen silti ennemmin Kotarin. Ja kyllä toi kadonnut korkki oli ihan oma vika. Ja jos Kotarit joskus kerätäänkinpitkin teitä, noi kiinailmiöt yleensä kerätään sieltä tieojasta
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #5
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Lauantaina 16.6.2012 kohtasi pieni teknisluonteinen ongelma. Asiaa ihmetellessä paikalle saapui kotilolla herra ja tarjosi auttavan käden. Suurkiitos TMiettinen asiallisesta ja auttavaisesta ORG!-hengestä jonka ansiosta matka jatkui aavistuksen turvallisemmin ja kaikenlisäksi tuoreen kahvin kera. Seuraavat kahvit mun piikkiin kun treffataan !

    Eipä mitään. Ilo oli minun puolellani. Oli mukava turista hetki mopoilusta ja vähän muustakin.
    "Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks."
    - Dirty Harry
  6. #6
    ^herrasmies, ehdottomasti. Kiitos
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  7. #7
    Ainahan tien laidassa olevaa motoristiveljeä on pysähdytty jeesaamaan, tai ainakin kysymään tarviitko apua, jo paaaljon ennen ORGin keksimistä...
  8. #8
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Ainahan tien laidassa olevaa motoristiveljeä on pysähdytty jeesaamaan, tai ainakin kysymään tarviitko apua, jo paaaljon ennen ORGin keksimistä...
    Ei aina.

    Kun itse olin joskus pyörän kanssa pulassa keskellä ei mitään, niin ohi meni kymmeniä moottoripyöriä, mutta ainoa, joka pysähtyi auttamaan, oli autoilija.

    Sitä en katsonut, näytettiinkö ohimenevistä orgmoroja.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  9. #9
    Ehkä me "old school"-motoristit olemme sitten erilaisia ja pysähdymme, tiedän itse kuinka eri vittumaista on olla tien poskessa kun peli ei jostain syystä pelitä ja matkan pitäis kuitenkin jatkua..80-luvulla kävi muutaman kerran että peli halvaantui kesken matkan, ei niinkään enää nykyään..

    Tosin nykyään tässä touhussa on jo niin paljon eri "kuppikuntia", että samaa yhteishenkeä motoristien keskuudessa ei ole kuin joskus menneisyydessä..aika muuttuu, ihmiset muuttuu..
  10. #10
    Totta, ja kun nykyään on kännykät mukana, niin helposti sitä olettaa, että apu on jo tulossa. Itse kyllä tapaan pysähtyä kun näen motoristin tien vieressä.
    jamaha 02 --> riumppi 11

    Blue's brother
  11. #11
    Eikös se mennyt niin että jos roikkuu huivi tangon päästä, niin apua kaivataan. Muutoin apu on jo tulossa ja siinä vaan tapataan aikaa kiviä potkiskelemalla.
    K1200GT & 701Enduro
  12. #12
    Itse olen useinkin pysähtynyt, jos liikenteen osalta ollut mahdollista. Tuo menee helposti, jos on samalla puolella mihin on itse menossa.
    Vastakkaiseen suuntaan kun on mennyt, niin olen käynyt heittämässä uukkarin. Useimmiten turhaan, kun on röökitauko tai puhelinkeskustelu tms .

    ELI: Onko olemassa jotain merkkiä, mitä näyttää puolin ja toisin avun tarpeesta.
    ( Esim. peukku alaspäin prätkän päälle jos on levähtänyt; ohiajava tietää heti, mistä on kysymys).

    Ei mua kyllä haittaa yks tai kaks "turhaa" uukkaria/pysähdystä kaudessa kun välillä siinä tulee sitten itsekin pölli polteltua ja rupateltua; tuli vaan mieleen.

    Pidetään herrasmiesperinteet/yhteishenki kunniassa ja yllä!

    edit; hondapena tuohon ehtikin jo laittaa....
    T7
  13. #13
    Lainaa W-P kirjoitti Katso viesti

    ELI: Onko olemassa jotain merkkiä, mitä näyttää puolin ja toisin avun tarpeesta.
    ( Esim. peukku alaspäin prätkän päälle jos on levähtänyt; ohiajava tietää heti, mistä on kysymys).
    Muinoin tuosta avun tarpeesta kertoi huivi stongassa.
    ... jotain piti muistaa
  14. #14
    Minustakin on todella hienoa että vielä on ihmisiä, jotka auttavat kanssakulkijoita!

    Tulee mieleeni pohtia: olisiko nykyään vähemmän sellaisia ohikulkijoita, jotka ylipäätään osaavat tehdä mitään, josta olisi apua? Minusta ainakaan ei ole kellekään mitään riemua tasan, kun en mopoista ymmärrä mitään, hyvä kun vähän osaan ajaa.

    Toinen asia: kyllä silti varmasti pysähtyisin, jos ihminen yhtään näyttäisi tarvitsevan apua tai odottavan, että joku pysähtyy tai jopa hiukka heiluttelisi apua pyytääkseen. Ton huivijutun tiesin myös, mutta mahtaako moni tietää. Jos joku vaan kököttää kännykkä korvalla bussipysäkillä, niin ei kai silloin tule pysähdyttyä. Kännykkäaika on ehkä tosiaan muuttanut tätä käyttäytymistä.

    Niin, ja usein kyllä ohi ajavat motoristit katsovat "sillä silmällä" luulisin, siis että "mitäköhän toi tuossa kököttää" ja kun vaan moikkaan, niin ymmärtävät että kaikki on okei.
    ...
  15. #15
    Lainaus:[QUOTE=pxu;6069014]Minustakin on todella hienoa että vielä on ihmisiä, jotka auttavat kanssakulkijoita!

    Tulee mieleeni pohtia: olisiko nykyään vähemmän sellaisia ohikulkijoita, jotka ylipäätään osaavat tehdä mitään, josta olisi apua? Minusta ainakaan ei ole kellekään mitään riemua tasan, kun en mopoista ymmärrä mitään, hyvä kun vähän osaan ajaa. ###lainaus


    No juu samma här; mut bentsiiniä ainakin voin hakea ja lainaa kännyä, jos vaikka vielä akku lopussa kaiken kukkuraksi. Hinausnumerollekin voi olla tarvis ymsyms.
    Vartsikassa just laitoin nuorelle neidolle customiin ketjut paikoilleen. Vanhanmmiehen märkä päiväuni
    T7
  16. #16
    Minkäsorttinen tekninen probleema iski jos haluat jakaa?
    wille
  17. #17
    Lainaa hondapena kirjoitti Katso viesti
    Eikös se mennyt niin että jos roikkuu huivi tangon päästä, niin apua kaivataan. Muutoin apu on jo tulossa ja siinä vaan tapataan aikaa kiviä potkiskelemalla.
    Tämä oli mulle uusi tieto. Pitää laittaa korvan taakse kun työkseni kerään noita hyytyneitä autoja tienposkesta kyytiin ja sattuu omassakin autossa olemaan aina työkalupakki mukana niin monesti miettinyt että pitääkö toi kaveri kessutauko vai onko sil joku onkelma.

    Autoissahan perinteinen merkki on konepelti auki (vaikkei sitä enää näköjään käytetä kun ei tunneta autoa enää senkään vertaa että tietäis miten aukeaa) ja varoituskolmio, mikä toki sekin unohtuu liian monilta. Pyörissä kun ei ole kumpikaan mahdollista.

    Kuitenkin lähtökohta on se että jos joku on avun tarpeessa niin pysähdytään.
    Honda CBR1100XX
  18. #18
    Takajarrun jarrunestesäiliön kansi otti ja lähti lentoon. Jarrunesteet lentelivät pitkin huggeria ja siitä tasaisesti takarenkaalle. Eli siis potentiaalit pikku pannuille olivat hyvät, puhumattakaan pienestä mahdollisuudesta sille että takajarru olisi lakannut olemasta (tämä lähinnä teoreettinen). Eli emme olleet suinkaan tienvarressa vaan jokelan keskustan kiinni olevan huoltoaseman pihassa jonne TMiettinen avuliaasti kaartoi tunnistettuaan -Anu-:n hidasajotreeneistä. Välitön kutsu ontua hänen kotiinsa josta löytyi pikafiksaukseen tarvittavat kalut.

    Eli olin itse jättänyt tarkistamatta kannen kireyden vaikka hyvin tiedän että V2:ssa pitää ajoittain tarkistella paikkojen kireys. Tsekkaappa Wille omastasi kanssa
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  19. #19
    Ainahan on kanssamotoristejä autettu ja välillä autokuskejakin,jopa niitä jotka eivät sitä ansaitse henkilökohtaisten syitten takia.
  20. #20
    Lainaa jyke kirjoitti Katso viesti
    Ei aina.

    Kun itse olin joskus pyörän kanssa pulassa keskellä ei mitään, niin ohi meni kymmeniä moottoripyöriä, mutta ainoa, joka pysähtyi auttamaan, oli autoilija.

    Sitä en katsonut, näytettiinkö ohimenevistä orgmoroja.
    Noh, näytitkös mitään elkeitä että apua kaipaat, en minä ainakaan pysähdy jos ei lapanen heilahda.
    Muutama viikko sitten kotimatkalla nousi jedan liittymästä ylös ja ehdin just bongata pari kustomia tien laidasta.
    Toinen herroista näytti hienosti käsivarret ristiin, että apua kaipaisivat. Pyörä tien laitaan parkkiin ja miekkoset tuli juttusille, en nähny karttaa, saatikka navia heillä (olivat ulkomailta, huono englanti ja sillei), halusivat löytää tien Turkuun ja sen selitin, tiedä sitten menikö perille

    Pointti on se, että pitää tehdä selväksi, tarvitseeko apua vai ei, turhaan en pysähtele.
    Chief Dark Horse -22
    Tracer GT -18
    F 700 GS -13
    GSR 600 -06
    FZS-600 -00
    Virago 535 -99
  21. #21
    Tämä on aivan totta. Tien laidassa pelkkää rööki- tai muuta taukoa pitäviä matkaajia saattaa olla normi mutkapätkäilyn aikana useita. Jokaisen kohdalle kun stoppaa niin aika team ahmaksi alkaisi itsensä tuntea.
    Reilusti vaan käsimerkkiä kehiin jos pysähdyksen syy on ongelma johon kaipaisi apuja. Aivan sitten sama sitooko marja kurkea stongaan vai viittilöikö käsin. Jokaisen kohdalle on hankalaa alkaa pysäyttelemään. Mutta jokainen täysipäinen tajuaa kyllä käsimerkistäkin että apua kaivattaisiin. Ja silloin sitä on kiva myös antaa.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  22. #22
    Mistä ihmeen Org hengestä? Kyllä me vanhemmat motoristit jeesataan muita tiellä liikkujia jos joku apua tarvitsee. Ja jeesattiin jo paljon ennen kuin kukaan oli kuullutkaan Orgista tai internetistä.
    Taivas saa odottaa
  23. #23
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Rata & Koulutus
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    "Sillä jokainen joka apua saa, sitä joskus tajuu myös antaa..."

    Itsellä ainakin noin. Ekan kerran meikäläistä auttoi tien päällä eräs kuusikymppinen MotoGuzzi-kuski kun multa oli pakoputken kiinnikkeet hajonneet. Kun yritin tyrkyttää rahaa, oli vanhan motoristin kommentti ainoastaan että auta vuorostasi seuraavalla kerralla toista. Niin hän itsekin saa sitten joskus apua kun tarvitsee.

    Mun mielestä viisas neuvo ja olen jatkanut tuota eteenpäin niissä tilanteissa joissa olen itse jeesannut.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
  24. #24
    Annetaan hyvän kiertää...
    <p>.</p>
  25. #25
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Annetaan hyvän kiertää...
    just niin se pitäs mennä..
    Elämä on ihmisen parasta aikaa.
  26. #26
    Jokunen vuosi sitten olin kantatien kapealla pientareella starttivikaisen suitsan kanssa ja ystävällinen bemarikuski (mp) pysähtyi kysymään josko tarvin apua, ja sitähän olin vailla. Paikasta mihin olin jäänyt pystyi helposti päättelemään ettei ollut mikään normi "tupakkitauko" menossa. Kaikki ei ole dingofaneja eikä löydy huivia mitä ripustella.
  27. #27
    Lainaa BlackCat kirjoitti Katso viesti
    Mistä ihmeen Org hengestä? Kyllä me vanhemmat motoristit jeesataan muita tiellä liikkujia jos joku apua tarvitsee. Ja jeesattiin jo paljon ennen kuin kukaan oli kuullutkaan Orgista tai internetistä.
    Kyllä me nuoremmatkin jeesataan ja jeesattiin jo piikkiaikoina, tai mikä nyt on nuoren määritelmä motorismin näkökulmasta... Tässä vaan kiteyty hauskasti se että edellisenä iltana oltiin tavattu TMiettisen kanssa hidasajotreeneissä ja seuraavana päivänä sattumalta huomas meijät pensiksen (joka oli männy kii 5 minsaa aiemmin) pihalla, vetäs ukemit ja tuli kysyyn jeesin tarvetta Me ei nimittäi oltu vielä ees epätoivosen näkösiä, ei kyynelii, ei tukan repimistä Mutta joo, kyllä multa on tultu kysyyn mutkilla onko kaikki hyvin vaikka olen pysähtyny vaikka tupakille. Ite pysähyn aina jos joku ei selkeästi ole känny/tupakkitauolla. Epäselvissä tilanteissa pysähyn. Mitään en tosin osaa tehä mutta voin mä vaikka pensaa hakee.
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  28. #28
    .Org tiepalvelu
    __________________________________________________ _______________

    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
  29. #29
    Mustalaiset kerran kysy multa: Hyvää velii otaksie hinaukseen meijän mersun ?
    Vastasin: No en varmaan ota, sulaa prätkästä kytkin

    Tämä tarina on tosi..
    Terveisin Reiska

    - Kawasaki Z1000SX -
  30.  
  31. #30
    Lainaa Karza kirjoitti Katso viesti
    Ehkä me "old school"-motoristit olemme sitten erilaisia ja pysähdymme, tiedän itse kuinka eri vittumaista on olla tien poskessa kun peli ei jostain syystä pelitä ja matkan pitäis kuitenkin jatkua..80-luvulla kävi muutaman kerran että peli halvaantui kesken matkan, ei niinkään enää nykyään..

    Tosin nykyään tässä touhussa on jo niin paljon eri "kuppikuntia", että samaa yhteishenkeä motoristien keskuudessa ei ole kuin joskus menneisyydessä..aika muuttuu, ihmiset muuttuu..
    Näin se on, toteaa Old School Wanhan liiton motoristin pieru. Kuppikuntia on ja niissäkin eri merkkien sisäisiä kuppeja. Jos ORGillakin on oma merkkimorjenstus, niin
    Nykyään tuntuu, että useimmat jättää esim. morjenstamatta kun touhua katselee. Uskoisin että ainakin OSWL porukalta händy nousee, kun kohdataan. Pitäsköhän perustaa OSWL kuppikunta.

    Imatranajoissa jo vuonna -72.
    <p>.</p>
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen