Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 44:sta
  1. #1
    Moi,

    Tuli ostettu hetken mielijohteesta tuollainen pyörä. Aiempaa kokemusta moottoripyöristä ei ole lainkaan ja mopoajoistakin on 25 vuotta aikaa. Eli vanhoilla päivillä iski kuume päälle. Onko kellään kokemuksia tuosta pyörästä? Tehoahan tuossa on tosi vähän muihin pyöriin verrattuna. Olikohan 47 hv. Pyörää en ole vielä saanut enkä kertaakaan edes kokeillut ajaa. Mutta heti iski morkkis et oisko pitänyt sittenkin ostaa tehokkaampi esim. ER-6 tai vaikkapa CBR-600F.
  2. #2
    Hyvä pyörä varmasti varsinkin aloittelijalle. Käytännön voimaa ja vääntöä pitäisi olla normaaliliikenteessä käytettävillä kierroksilla enemmän kuin 600F mallissa. Kätevä tavaratila on myös plussaa. Moottorin osia on lainattu Civicistä ja varmasti ovat kestäviä.
    HONDA, SUZUKI, VICTORY, INDIAN ja POLARIS mekaanikko / valtuutettu huolto => SEFOTEC
    http://www.sefotec.fi
  3. #3
    Äläpä huoli, tuo on hyvin lähellä täydellistä ensipyörää.

    Helppo ja johdonmukainen ajaa ja paljon vääntöä alakierroksilla (tosin yläkierroksia ei sitten ole olemassakaan). Bensaa menee kohtuullisesti ja pienten tehojen takia myös vakuutukset ovat edulliset. Hondan mukaan tuo myös lähtee kaikilla Suomen laillisilla ja vähän laittomillakin nopeuksilla nopeammin kuin tuo toinen "kansanpyörä" CBF 600, vaikka siinä on huomattavasti enemmän hevosvoimia.

    Asiassa on myös toinen puoli. Todella harvoin se ensipyörä on se jolla ajellaan kone loppuun. Joku muu pyörä alkaa melkein kaikilla poltella. Ajele tämä kausi sillä ja myy minulle pois asevelihintaan ensi keväänä ;)
  4. #4
    Aina sitä tuijottellaan pyörän huipputehoihin, jotka ovat käytössä vasta kun moottori kiertää 10000 r/min. Mutta kahta asiaa ei helpolla saa samaan pyörään, hyvää alavääntöä ja korkeaa tehoa. Jos normaaliajoa ajattelee, eikä ole näyttämisen tarvetta, niin tuollainen NC 700S on mitä sopivin pyörä. Saas nähdä, kun syksyllä katsellaan myyntitilastoja, ovatko nämä Hondan uuteen moottoriin perustuvat mallit vuoden hittituotteita.
    Itselläni on 700 kuutioinen deuville, kaksimukisella V-koneella. Pirun hyvä pyörä niin matkailuun kuin iltajaeluihinkin. Ihan riittävästi kulkee ja kulutus on 1-1,5 litraa pienempi kuin näillä "vinkutuskoneilla"
  5. #5
    Mulla alla Transalp 700:nen. Kävin ottaan kylmätyypit tuosta nc:stä. Oli kyllä mukavan käteensopiva. Juuri tuota moottoria kestävyyden kannalta mietin, että varmasti kestää pitkään. Eikös se oo jotensakin "puolikas civicin koneesta", kun tuossa aiemmin joku mainitsi. Tykkään myös tutkia sorateitä, että silleesti tuo Alppi mulle passaa ja jos tuntuu jossain vaiheessa, että haluaa erilaisen, niin nehän tykkää kauppiaat ottaa entisen vaihdossa. Tuollainen nc vähän käytettynä varmasti löytää ostajan, en epäile yhtään...
  6. #6
    Mietin NC700 ... ja jotain kirjaimia perään. Ajelen ER5, joten tehot olisivat samat. Jos hoku haluaa vaihtaa, keskustellaan:-) Er5 vuosimalli 2004 ...ehkä se ei mene ihan päikseen vaihtaen...
  7. #7
    Juuri eilen tulin 3500 km reissun Norjasta ja menopelinä uusi NC700X rtg paketilla(3 laukkua).
    Aivan loistava peli, keskikulutus alle 4 litraa, tankin paikalla oleva 21 litran säilytystila tosi käytännöllinen,
    tehot mun käyttöön aivan riittävät.5 v takuu, huoltoväli 12 000 km.Tosi helppo ajettava.
    Pyörään oli kiinnitettynä 2 kameraa, jahka kerkeen laitan matkadokumenttiä tulemaan.
  8. #8
    Ensiviikolla pitäisi pyörä saada. Pelottaa helkutisti, että osaako tuolla ajaa lainkaan. Ajokokemusta kun ei ole kuin moposta vuodelta miekka ja kivi. Olen nyt kesälomareissussa ja käynyt eri kaupunkien moottoripyörä liikkeissä. Myyjät ovat kertoilleet, että mallini on erittäin haluttu ja pulaa myyjillä pyöristä. Eli siinä mielessä ei varmaan tullut huonoa ostosta. Sottailin tosi kauan uuden Er6-n ja tään välillä. Jotenkin ulkonäkö hondassa sopi näin vanhemman patun silmään. Er-6 kohdalla tuli tunne et onko liian nuorekkaan(räyhäkkään) näkönen. Tuli hiukka sama tunne kuin autoissa jos on liikaa "tuuninkia". Kertoilen kokemuksistani tänne heti kun tuon alle saan.
  9. #9
    Heips,

    Tänään sain pyörän alle. Haparoivaa ajo kyllä on En tiedä onko laitteessa vai käyttäjässä vikaa mut vaihteen vaihto tuottaa aina ikävän kolahduksen ja ajo on töksähtelevää. Varsinkin alaspäin vaihtaminen tekee ajosta todella töksähtelevää. Pitäskö noissa vaihteen vaihdoissa käyttää jotain tekniikkaa?.

    Muuten ajo oli mukavaa. Jarru toimivat todella hyvin. Ajoasento hyvä. Pyörä tuntuu ajossa pieneltä vaikka painaa 215 kg.

    Äkistään tuntuu et kypärään kantautuu hirvittävä tuulen ujellus. Yritin ostaa hiljaisen kypärän Shoie qwest mut melua riittä ihan himona. Pitänee ostaa korvatulpat. Onko kukaan ostanut whisper kittiä tuon malliseen kypärään? Kokemuksia siitä?

    Nyt vain odottelen viikonloppua niin vois lähteä hiukan pitemmälle testiajolle
  10. #10
    Alaspäin vaihtaessa kannattaa samalla ehkä hillitä nopeutta myös jarruilla, jotta kytkintä nostaessa pyörän nopeus on suunnilleen sama kuin mitä päällä oleva vaihde ja moottorin kierrosluku edellyttää. uusi pyörä kun on, niin aikansa menee, kun jouheaan vaihtamiseen oppii.
    Itse aloitin MP-urani lähes kylmiltään Deauvillellä ja kyllä siinä useampi tuhat kilometriä meni, ennenkuin pyörällä ajaminen meni "takaraivoon". Kannattaa alkuun kierellä hiljaisia ja mutkasia maaseuden teitä, jolloin oppiin niin vaihtamiset kauin vastaohjauksenkin salat. Myös hidasajoa kannttaa harjoitella, siitä on hyötyä taajama-ajossa.
  11. #11
    Nyt täytyy toivoa vaan hyviä kelejä. Niin se vaan muisti teki tepposet eli onhan minulla ajokokemusta"moottoripyörästä" minullahan oli mopopoikana kawasakin joku iän ikunen 100 kuutioinen sport mökkipyöränä. Tulihan sillä puoteltua mökkiteillä varmaan tuhat km. Virallisesti tämä kuitenkin ensimmäinen ns. katulaillinen pyörä.

    Tuota vaihteen vaihtoa täytyy treenata nyt oikein urakalla. Ensimmäinen tankkaus reissukin tuli illalla heitettyä. Tankkaus muuten kestää kauan kun joutuu liruttamalla täyttämään tankin. Pistooli kun ei uppoa aukosta kuin n. 3 cm. Heti jos yrittää pistää vauhtia tankkaukseen alkaa kuohua yli.
  12. #12
    Lainaa NewHondisti kirjoitti Katso viesti
    Heips,

    Tänään sain pyörän alle. Haparoivaa ajo kyllä on En tiedä onko laitteessa vai käyttäjässä vikaa mut vaihteen vaihto tuottaa aina ikävän kolahduksen ja ajo on töksähtelevää. Varsinkin alaspäin vaihtaminen tekee ajosta todella töksähtelevää. Pitäskö noissa vaihteen vaihdoissa käyttää jotain tekniikkaa?.

    Muuten ajo oli mukavaa. Jarru toimivat todella hyvin. Ajoasento hyvä. Pyörä tuntuu ajossa pieneltä vaikka painaa 215 kg.

    Äkistään tuntuu et kypärään kantautuu hirvittävä tuulen ujellus. Yritin ostaa hiljaisen kypärän Shoie qwest mut melua riittä ihan himona. Pitänee ostaa korvatulpat. Onko kukaan ostanut whisper kittiä tuon malliseen kypärään? Kokemuksia siitä?

    Nyt vain odottelen viikonloppua niin vois lähteä hiukan pitemmälle testiajolle
    Kyllä se vaihdekin vaihtuu ilman kolinaa kun nätisti komentaa poljinta. Toki se vaihto kaikilla joskus kolahtaa. Pikkasen välikaasua pienemälle vaihtaessa niin ei nyi. Olikos pyörässäsi ABS-jarrut ?. Ihan mielenkiinnosta kysyn.
    Pyörätön
  13. #13
    Absit löytyy. Taitaa takajarrun painaminen vaikuttaa myös etuseen. Ainakin sellanen tuntemus tuli eilen kun harjoittelin ajoa.
  14. #14
    Olemme vaimolle katsomassa mahdollisesti NC700. PItuutta hällä 161cm, osaisitteko arvioida riittääkö pituus tuon pyörän hallitsemiseen, tai saako siihen madallettua penkkiä joka helpottaisi hallintaa? Mukava kuulla kokemuksistanne tuon pyörän suhteen muutenkin!
  15. #15
    Uusimmassa Bikessä oli testattuna tuo Honukka. Ei tullut pyörälle testivoittoa ei jäi vimpaksi.

    Kone oli pettymys toimittajille. Eli tehoton luokassaan. No itselle onneksi tehot vielä riittää vallan mainiosti.

    Jarrut ilmeisesti olivat tehokkaimmat. Samoin kulutus pienintä. Sekä ajettavuus helppoa.

    Loppu toteamus tais olla jotain et luotettava kuormajuhta tjsp. Soveltuu työmatkaajoon jne. Eli ns. hauskuus- ja kikkailukerroin puuttui Hondasta.
    Viimeksi muokannut: NewHondisti; 29.06.2012 klo 21:35.
  16. #16
    Ihan vaan vaihtamisesta.
    Kun ylöspäin kolahtaa niin vaihdat liian hitaasti, kuin autolla, moottorin kierrokset laskee liian alas.
    Ja alaspäin hiukan sama oire, lääkkeenä pieni 'vasta' kaasu.
    Sama kuin ajaisi synkronoimattomalla vaihteistolla. Auto tai traktori tms. Puhuvat myös 'väli kaasusta'.
    Mutta ei siinä muuta kuin kokeilevaa harjoitusta. Moton vaihteet toimii myös ilman kytkimen käyttöä kun kaasuranne on sopivasti synkassa.
    Onnea ja menestystä valitsemallasi tiellä. Eikä tuo laite siihen huono ole.
    Vanha&kädetön(mies)='tyttöjen' pyörä.
    Ei osaa/uskalla. Oppisi edes vähän ajamaan!
    Tauko 16/17.
    Nyt toi mopo on oma ja uusi yritys ;)
    Ihan ok 2018 ja 2019.
  17. #17
    Väliaika kommentteja. Mittariin on ehtinyt tulla 365 km ja täytyy ajaa seuraavaksi tankille. Näköjään 400 km ajaa minun tyylillä ennen kuin gaso loppuu. Eli suht vähällä mennään. Pyörän kanssa alkaa tulla sinuiksi. Yllättävän lupsakaa ajo on. Kokeilin toista pottaakin schubertin c3:sta mut ei tuo paljoa hiljasempi ollut kuin tuo qwesti. Jotenkin tuntuu et toi shoie on paremmin tehty. Viimeistely siistimpää. Laitoin tilaukseen whisper stripin katsotaan auttaako asiaan. Nimittäin ei huvittais kaupunki pörräilyyn laittaa korvatulppia. Vaihtaminen on sujunut jo paremmin. Nyt pitäs vain löytää jostain ajoseuraa jolle vauhti ei ois pääasia ja ei menettäisi hermoja aloittelija kanssa. Kaveripiireissä ei ole pyöräilijöitä.
    Viimeksi muokannut: NewHondisti; 02.07.2012 klo 21:33.
  18. #18
    Eilen kävin allekirjoittamassa paperit ja NC700 saadaan omaan talliin ensi viikolla. Otin muuten saman tien sen suuremman windshieldin (Hondan oman siis) maksoi 99e ylimääräistä. Pyörän loppuhinnaksi tuli 5999 sis. rekisteröinnit ja madallussarjan (3cm vakiota matalampi). Tänään vielä tarjous vakuutuksesta, niin sitten on alkukustannukset tiedossa.

    Tuo polttoaineen kulutus on muuten tosi maltillista, katsotaan pääseekö vaimo Newhondistin lukemiin
    Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
    Etelä-Saksa
  19. #19
    Ilmeisesti ei Suomesta kuitenkaan tuohon hintaan? Tai jos noin on niin maksoin hiukan liikaa
  20. #20
    Eka tankillinen rällätty. Kulutus oli iloinen yllätys 3.13 l satkulle. Eli kulutus on oikeasti mopoluokkaa
  21. #21
    Lainaa NewHondisti kirjoitti Katso viesti
    Ilmeisesti ei Suomesta kuitenkaan tuohon hintaan? Tai jos noin on niin maksoin hiukan liikaa
    Saksassa asustellaan ja kyllähän pyörät on täällä selkeästi halvempia. Vakuutukselle tuli hintaa 400e/vuosi sis liikenne ja kaskon - ei paha! Vielä pitäisi odotella 8 päivää Hondan saantia.
    Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
    Etelä-Saksa
  22. #22
    Osaako kukaan kertoa miten nc700s ja nc700x tehoero on saatu aikaan? Ilmeisesti softalla? Kohta pitäisi alkaa varailemaan ekaan huoltoon aikaa. Vaihteetkin tuntuu menevän paremmin päälle kuin alussa. Rehellisesti sanottuna tehot riittää vallan mainiosti jos ajelee ns. rajoitusten mukaan.
  23. #23
    Kävin myös koeistumassa NC:n ja harmitti, kun se oli mulle hiukkasen liian korkea (olen 168cm naisihminen). Muuten pyörä miellytti jopa ulkonäöltään, sillä se oli parempi kuin kuvissa. Tavaraluukku on oiva keksintö. Kytkin ja jarrukahvat ovat hieman etäällä ja vähän kankeahkot, mutta tottumiskysymys varmaan. Säätöjähän niissä ei ole.

    Miten muuten Bratkartoffel, joko olette saaneet pyörän? Miltä se vaimosta tuntuu?
    Itse mietin myös pyörän madaltamista tai erilaisia ajosaappaita, sillä jollakin konstilla pitäisi saada n. 3 cm joko jalkoihin lisää pituutta tai pyörää vastaavasti matalammaksi.
    Onko NC:n valikoimissa vielä madallettua satulaa tai onko jotain muutoksia tulossa ensi vuonna? Minusta pyörän korkeus on yllätys, kun vertaa sitä esim. cbf-malleihin. Onhan matalampi nakumallikin saatavilla, mutta mieluimmin ottaisin katetun kaikilla herkuilla.
  24. #24
    Lainaa ZZHonda kirjoitti Katso viesti
    Kävin myös koeistumassa NC:n ja harmitti, kun se oli mulle hiukkasen liian korkea (olen 168cm naisihminen). Muuten pyörä miellytti jopa ulkonäöltään, sillä se oli parempi kuin kuvissa. Tavaraluukku on oiva keksintö. Kytkin ja jarrukahvat ovat hieman etäällä ja vähän kankeahkot, mutta tottumiskysymys varmaan. Säätöjähän niissä ei ole.

    Miten muuten Bratkartoffel, joko olette saaneet pyörän? Miltä se vaimosta tuntuu?
    Itse mietin myös pyörän madaltamista tai erilaisia ajosaappaita, sillä jollakin konstilla pitäisi saada n. 3 cm joko jalkoihin lisää pituutta tai pyörää vastaavasti matalammaksi.
    Onko NC:n valikoimissa vielä madallettua satulaa tai onko jotain muutoksia tulossa ensi vuonna? Minusta pyörän korkeus on yllätys, kun vertaa sitä esim. cbf-malleihin. Onhan matalampi nakumallikin saatavilla, mutta mieluimmin ottaisin katetun kaikilla herkuilla.
    Pyörä saatiin viime viikolla ja tuntuu olevan hyvä valinta vaimolle; tykkää kovasti. On helppo ajaa ja kevyehkö käsitellä, ja kytkin on kyllä aika kevyt, ainakin omaan pyörään verrattuna. Meillä on tuo nakumalli ja sitä madallettiin hänelle vielä 3 cm (ei satulaa vaan runkoa madallettiin). Lisäksi saappaat joissa 2 cm ylimääräistä pohjassa joten ulottuu hyvin nyt. (pituus 161 cm)

    Tehojen puute alkaisi itseäni vaivaamaan muutaman kuukuaden jälkeen mutta luulen että rauhalliselle ajelijalle pyörä riittää pidemmäksi ajaksi. Hyvä valinta kuitenkin ensi pyöräksi!
    Kawa Z1000SX, BMW K1300S ja Ducati XDiavel
    Etelä-Saksa
  25. #25
    Eka puoltoistatuhatta nyt NC700X:llä tahkottu
    ja ilme on
    mukava kun on kolmesataa kilsaa ajeltu ja tankkiin menee melkein kymmenen litraa
    soratie ajelun vuoksi päädyin ko pyörään ja eipä tarvinnut pettyä vaikka vielä on Misukan jotku asfalttirenkaat alla
    seuraavat onkin sitten Avonin Blizardit
    oikein näppärä pyörä ja helppo hallita eikä ole niin karanttu vaihteiden käytölle

    Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille ja vakkarille ?
    minä en ole vielä löytänyt !!
    Valoja pitää parantaa ,mutta miten ??
    Ei jaksa ymmärtää miksei pyöriin tehdä kunnon valoja !
    Yhdellä ja vielä huonolla lampulla pitäisi pärjätä siinä missä autoilijat jopa neljällä.
    Triumph Tiger 800 XRX

  26. #26
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Oula kirjoitti Katso viesti
    Oletteko löytänyt ko pyörästä mistä saisi alipainetta rasvarille
    Hommaa Tutoro Auto, niin et tarvi sähköjä tai alipaineita. Laite on siis "täytä ja unohda". Aivan mainio laite, ollut nyt tän kesän 10 000 verran käytössä. Sopivat säädöt kun löytää niin ketju on kostean näköinen ja vanne on puhdas, eikä parkkipaikallekaan ole tippunut pisaraakaan. Öljynä voi käyttää pullonpohjat öljytonkista tai miksei ostaa vaikka sitä kuuluisaa peräöljyä.
  27. #27
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Hommaa Tutoro Auto, niin et tarvi sähköjä tai alipaineita. Laite on siis "täytä ja unohda". Aivan mainio laite, ollut nyt tän kesän 10 000 verran käytössä. Sopivat säädöt kun löytää niin ketju on kostean näköinen ja vanne on puhdas, eikä parkkipaikallekaan ole tippunut pisaraakaan. Öljynä voi käyttää pullonpohjat öljytonkista tai miksei ostaa vaikka sitä kuuluisaa peräöljyä.
    Mites tuo öljyä lykkää ? Ohivirtausperiaatteella vai ?
    __________________________________
    Yamaha Virago 535
    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
    Aprillia Caponord 1200 2014
    Honda NC 750X 2021
  28. #28
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Siinä on säätöruuvi mistä säädetään perusvaluma, mikä riippuu käytetystä öljystä ja lämpötilasta ja ehkä pyörän ominasitärinöistä jne. Parkissa siinä oleva mekaaninen automaattiventtiili menee kiinni ja ajossa se venttiili automaattisesti aukeaa. Vaikuttaa toimivan mainiosti. Asennukseen ei tarvita siis mitään muuta kuin kiinnitys jonnekin ja letkun veto takarattaalle (itse jätin letkunpäässä olevan nokan pois, letkun sisällä oleva rautalanka pitää letkun hyvin rattaalla).
  29. #29
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Vaikka nyt menee mainostuksen puolelle, niin jokaiseen mun ketjupyörään (jos ja kun sellaisia hommaan) tulee tollanen

    Noi sähköset on tietty yks vaihtoehto, paljon kalliimpi ja hyöty minusta minimaallinen, koska toikin pelaa mun mielstä ihan täydellisesti kun vaan muistaa täyttää öljysäiliön tarvittaessa. Jos lähtee sateeseen tms. niin ruuvaa säätöruuvia karvan enempi auki.
  30.  
  31. #30
    ääni pro-oilerille. ihan piruuttaan. toki sähköllä toimii mut pumppaa sit reippaasti ohuempaa ja paksumpaa tavaraa yhtälailla.

    onkos tuolle tutorolle mitään öljysuosituksia? scottoilerilla ainaki suosituksena kahta öljyä ilman lämpötilan mukaan. ja sehän toimii myös avustetusti mutta alipaineella..
    '07 XX, '09 GSA, '18 Monkey, '91 5900GLX, '19 900ACE Commander, '89 W124, '98 LN170 ja '07 S211

    onhan se komia pyörä, mutta kuka sen viittis pestä...

    6 x SS1000, 2 x SS1600K ja XXironbutt 2011 (SS1000)
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen