Vaikka ei olisi ruvella ja näkyisi niin risteykseen ei maalata keltaisia viivoja. Syy ---> kelt.viiva=sulkuviiva= ei saa ylittää. Eli risteyksestä ei saisi kääntyä jos viivat maalattaisiin risteyksen läpi, mutta tämän me kaikki autokoulun käyneet jo tiesimme. Kuten myös sen jos risteys on tasarvoinen ei maalata valkoista katkoviivaa risteysen läpi vaan risteys jätetään auki...olikohän tämäkin autokoulussa en muista..
Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
Traktori, sen tekninen kunto ja kuljettajan "sääntöjenmukainen" liikennekäyttäytyminen.
Niihin uskominen, niiden "vaatiminen" ja ihan myönteisessä hengessä odottaminenkin......
Taitaa ennemmin loppua maailmasta sodat, nälänhätä ja asennevammaiset valvovat virkamiehet.
Jos ihan vaan motoristi kuin motoristi ottaisi ns. lusikan kauniiseen käteen ja kohtaisi
nöyrästi todellisuuden....... jäisi monet turhat peijaiset pitämättä.
Racin`with the wind....
Freedom !
That`s what it all about.
Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
No joo. Paljon fiksumpaa koulia tienpäällä ja netissä muista yhtä täydellisiä kuskeja kuin itsekin on. Ei kyllä kannata väistää jos on itse (aina) oikeassa...![]()
TE 350
TRX 450R
Mulla on melkein vastaavanlaisesti käynyt Isonkyrön Lehmäjoella jokin aikaa sitten. Edellä meni tukkirekka tyhjänä ja rekka ajoi linja-auto pysäkille ja pysähtyi sinne, mutta ilma vilkkua. Oletin, että rekka pysähtyi, eikä lähde liikkeelle. Olin juuri kiihdyttämässä ohi, kun rekka lähti liikkeelle ja kääntyi vasemalle tien yli. Minä löin jarrut pohjaan. Siinä kun rekka mateli niin huomasin että kyllä sen punaisen Scanian vasen vilkku pelaa, mutta kärryssä ei. Periaatteessa kuskin kyllä pitäisi huomata, että kärryn vilkku ei pelaa auton merkkivaloista. Joko Scanioissa ei ole tätä viallisen polttimon ilmaisinta tai sitten kuski on väärällä alalla ja hän ei piittaa liikenneturvallisuudesta pätkääkään, koska ei ollut vaihtanut viallista kärryn vilkun polttimoa. Vasen vilkku periaatteessa on tärkein merkki takanatulijoille.
Yamaha FZ-6 2004
Eilen ohittelin yhtä traktori+kärryt yhdistelmää Toijala ja Urjalan välissä. Ihan fiksu ajatus vetää sivuun pientareelle... Mutta kiitos vaan siitä pöly-ja hiekkapilvestä. Kun viimeks pääsin mutkaisella pätkällä turvallisessa paikkaa ohi, niin koitin kädellä näyttää taaksepäin että pysy kaistalla kiitos..![]()
aina kun näkee traktorin tai puimurin, niin ajattele sitä jonain joka yrittää tappaa sinut.
hiljennä vauhti pois, seuraa peltoristeyksiä. Ohita se kun se vähiten sitä odottaa.!
traktoria ei kannata ohittaa siten, että tuuppaa satasta tulemaan ja katsoo, että hidas traktori ja ohi vaan.
ihan sama periaate, kuin jos näet tien sivussa auton tai auto edestäsi hidastaa tien reunaan. Niin ajattele, että se vetää u käännöksen. Tämä siksi, että koska se on pahin vaihtoehto sinun kannaltasi, niin kannattaa toimia sen mukaan. jos se ei vedä upareita, niin valmistaumisesi ei haittaa mitään.
we cannot tolerate zero tolerance!
Juuri tänään oli mielenkiintoinen tilanne Sumiaisissa, kun ajelin traktorin perässä. Kyseisessä rakkineessa ei näyttänyt minkään valtakunnan valot toimivan ja kuski ajeli kaistan oikeaa reunaa nähdessään meikäläisen peileistään. Olin jo vähällä lähteä ohittamaan, kun jokin kuudes aisti käski odottamaan vielä hetken ja eipä mennyt sekuntiakaan, kun traktorisankari vetäisi äkillisen käännöksen vasempaan. Luonnollisestikaan jarruvaloja, vilkkuja tai muitakaan ei toiminnassa ollut. Siinä oli jälleen yhden uuden kynttiläketjun synty pienestä kiinni...
Sen verran pisti v-tuttamaan isännän spedeily, että teki mieli lähteä perään vähän "kouluttamaan".![]()
Pyörätön on hyödytön...
ex. Hyosung GT 650 Comet -05
Njööh...
Mua ei näihin päiviin saakka o mopoillessa pahemmin kiinnostanut kuka on oikeassa, kuka väärässä.
Ainoa aidosti kiinnostava asia on pysyä tuolla hengissä ja mielellään vielä suht terveenäkin.
Moista ei juuri auta ajatus, että jonkun toisen ei "kuuluisi" tehdä jotain.
Kumma juttu, sellainen lähtökohtainen ajattelu, että "jos tuo tuossa pystyy jotenkin edes
hölmöilemään niin että voi sattua leukaan...... se saattaa hyvin sen tehdäkin", kantaa tuolla
mopoillessa varsin hyvin ja pitkälle.
Racin`with the wind....
Freedom !
Ihan heti en lähtis painostettunakaan allekirjoittamaan, että tärkein sukupuolielin on aivot.....
(järki seisoo kuin... )
mutta tuolla liikenteessä se matokasa vaan aikojen saatossa on osoittautunut ylivertaiseksi "turvallisuustekijäksi".
Näin siitä huolimatta, että meno olisi hetkittäin näennäisen päättömän näköistä.
Racin`with the wind....
Freedom !
Mopomönkijän ohittaminen, melkein sama. Tänään sellainen ajeli ja veti jonoa perässä pitkän matkaa. Kiltisti ajoi aivan tien oikeata reunaa, välillä oikea puoli valkoisen viivan oikealla puolella. Kun oli aika kääntyä seuraavasta risteyksestä vasemmalle niin tämä hyväkäs laittaa vilkun päälle ja sillä silmänräpäyksellä suoraan liittymään, tie oikeasta reunasta, ilman taakseen katsomista ja mitään ryhmittymisiä. Vasta kun minä annan torvea melkein liinat kiiinni mönkijät vasemman takarenkaan kohdalla niin tämä 15 v vilkaisee hölmistyneenä taakse. Onneksi tuli taas ennakoitua hyvissä ajoin mutta silti meinasi päästä yllättämään.
Tänään toisaalla kun sattumalta kuulin pihassa mitä naapurin 16v skootterityttö kertoo kaverilleen. "En mä mitään liikennesääntöjä osaa"
Tuhansia kuvia Pohjois-Thaimaan moottoripyöräretkiltä.
Lasse's Paradise
North Thailand's Riders- Pohjois-Thaimaata moottoripyörällä.
Exhaustin liikennekoulu päätti tarttua tähän vaaraan ja pyöräyttää turvallisuusvideon aiheesta!
Linkki Tapatalkia varten: http://www.youtube.com/watch?v=_pckvN6GCG8
GSR750 -11 (Scorpion slip-on, K&N, PCV => 102 hp ja suloinen kaasuvaste!)
Olin yhtenä päivänä ajelemassa, niin pari traktorikuskia oli hienosti hereillä. Kun saavutin, niin molemmissa alkoi pää pyöriä ja kädellä heilauteltiin, että mene ohi vain.
jamaha 02 --> riumppi 11
Blue's brother
Joo, toi on hyvä pointti, jos sulkuviivoissa on reikä niin silloin ainakin pitäis hälytyskellojen soida.
Itse olen varuillani, vaikka siinä ei reikää olekaan. Muuten taas antaa henkikultansa tiemerkitsijän ja traktorin kuljettajan haltuun. Mikä on vastoin turvallisen moottoripyöräilyn filosofiaa
Mutta on se turvallisempi paikka ohitukseen kyllä tosiaan eteen kääntymisen suhteen.
GSR750 -11 (Scorpion slip-on, K&N, PCV => 102 hp ja suloinen kaasuvaste!)