Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 220:sta
  1. #61
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Poliisin sana voittaa aina oikeudessa, jos sinulle ei ole todistajaa
    Ei voita aina
  2. #62
    Tällainen tapaus poimittuna eräältä toiselta foorumilta:



    xxx kirjoitti:
    Näin tänään tilanteen jossa kevarilla ajellut kaveri ajeli autojen välistä liikenneruuhkassa, itse kyseisen toiminnan hyväksyn ja annan tilaa, mutta joku ei hyväksynyt ja kun kevari tuli tuon harmaanskodan kohdalle, niin kuljettaja avasi oven ja kaveri lensi hienossa kaaressa tonttiin... aika mitäänsanomaton ja järkyttynyt olo on nyt... miten jollekkin tulee edes mieleen avata ovi kun joku ajaa ihan laillisesti ohi???? :o joten hyvät foorumilaiset, ettehän syyllisty yhtä törkeään käytökseen liikenteessä ajaessanne, ei pidennä teidän matka-aikaanne mitenkään jos joku kevari/mopo/moottoripyörä menee siinä jonossa ohi.


    Täytyy sanoa että järkyttävän kokoinen kokovartalo kyrpä on sellainen joka noin tekee. Pistää wituttamaan tollainen käytös. Toivottavasti edes Skodan ovi meni paskaksi. Miten muuten tklanne jatkui?

    Nousin autosta ja menin ensimmäisenä tarkastamaan pyörämiehen kunnon, ei kuulemma sattunut vaikka näki kyllä että meinas itku tulla, joka toki on täysin ymmärrettävää tuollaisessa tilanteessa, todennäköisesti järkyttyi aika pahasti. Sen jälkeen sitten pari saatanan vihaista huutoa skoda kuskille minun suunnastani ja sitten soittoa hätäkeskukseen ja poliisille, lähettivät sieltä maijan ja lanssin. Skodan ovi vääntyi ihan kummalliseen kulmaan ja Kevarista taisi vääntyä etuosa ihan kivasti, ja ainakin katteet meni. Skoda kuskilta piti käydä hakemassa avaimet kun meinasi että kun ei kerta sattunut niin häntä ei tarvita enää... Oli kuskilla erittäin ylimielinen asenne koko tilanteen ajan, ja vaikka itse olen suhtelliisen rauhallinen enkä kiihdy kovin helposti, niin siinä vaiheessa kun skoda kuski kyseli kevari kuskilta puhelinnumeroa ja ilmoitti että lähettää laskun ovesta sitten hänelle niin oli hyvin lähellä ettei kaveri saanut kunnolla päähänsä. Kyrpii kyseinen tyyppi nyt erittäin pahasti ja toivon että ajokieltoon pistävät.
    Ei kiinnosta pätkääkään
  3. #63
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Tällainen tapaus poimittuna eräältä toiselta foorumilta:



    xxx kirjoitti:
    Näin tänään tilanteen jossa kevarilla ajellut kaveri ajeli autojen välistä liikenneruuhkassa, itse kyseisen toiminnan hyväksyn ja annan tilaa, mutta joku ei hyväksynyt ja kun kevari tuli tuon harmaanskodan kohdalle, niin kuljettaja avasi oven ja kaveri lensi hienossa kaaressa tonttiin... aika mitäänsanomaton ja järkyttynyt olo on nyt... miten jollekkin tulee edes mieleen avata ovi kun joku ajaa ihan laillisesti ohi???? :o joten hyvät foorumilaiset, ettehän syyllisty yhtä törkeään käytökseen liikenteessä ajaessanne, ei pidennä teidän matka-aikaanne mitenkään jos joku kevari/mopo/moottoripyörä menee siinä jonossa ohi.


    Täytyy sanoa että järkyttävän kokoinen kokovartalo kyrpä on sellainen joka noin tekee. Pistää wituttamaan tollainen käytös. Toivottavasti edes Skodan ovi meni paskaksi. Miten muuten tklanne jatkui?

    Nousin autosta ja menin ensimmäisenä tarkastamaan pyörämiehen kunnon, ei kuulemma sattunut vaikka näki kyllä että meinas itku tulla, joka toki on täysin ymmärrettävää tuollaisessa tilanteessa, todennäköisesti järkyttyi aika pahasti. Sen jälkeen sitten pari saatanan vihaista huutoa skoda kuskille minun suunnastani ja sitten soittoa hätäkeskukseen ja poliisille, lähettivät sieltä maijan ja lanssin. Skodan ovi vääntyi ihan kummalliseen kulmaan ja Kevarista taisi vääntyä etuosa ihan kivasti, ja ainakin katteet meni. Skoda kuskilta piti käydä hakemassa avaimet kun meinasi että kun ei kerta sattunut niin häntä ei tarvita enää... Oli kuskilla erittäin ylimielinen asenne koko tilanteen ajan, ja vaikka itse olen suhtelliisen rauhallinen enkä kiihdy kovin helposti, niin siinä vaiheessa kun skoda kuski kyseli kevari kuskilta puhelinnumeroa ja ilmoitti että lähettää laskun ovesta sitten hänelle niin oli hyvin lähellä ettei kaveri saanut kunnolla päähänsä. Kyrpii kyseinen tyyppi nyt erittäin pahasti ja toivon että ajokieltoon pistävät.
    Tapon yritys tai ainakin törkeä ruumiinvamman tuottaminen...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  4. #64
    Mitkä mahtoi yllä olevassa tapauksessa olla poliisin kommentit?
    Varadero 1000 XL
    mutkan takaa löytyy aina jotain
  5. #65
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    ...ei kuulemma sattunut vaikka näki kyllä että meinas itku tulla, joka toki on täysin ymmärrettävää tuollaisessa tilanteessa, todennäköisesti järkyttyi aika pahasti...
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    ...tai ainakin törkeä ruumiinvamman tuottaminen...
    Vammoja ei tullut, joten tämä ei nyt istu tähän kohtaan.
    Mutkaista tietä näkymättömiin... jollakin?
  6. #66
    Lainaa Hesekiel kirjoitti Katso viesti
    Mitkä mahtoi yllä olevassa tapauksessa olla poliisin kommentit?
    Tämä jatko-osa olisi tuosta tarinasta hyvä myös kuulla, sillä molemmat osapuolet rikkoivat lakia => mitkä olivat ko. osapuolien rangaistukset?
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  7. #67
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Vammoja ei tullut, joten tämä ei nyt istu tähän kohtaan.
    Mä tarkotinkin niitä syytekohtia jotka tulen itse saamaan kun ensimmäinen kotilokuski tekee mulle ton saman...
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  8. #68
    Lainaa -perttu- kirjoitti Katso viesti
    Vammoja ei tullut, joten tämä ei nyt istu tähän kohtaan.

    Joo, ehkä pitäis istua. Seuraavassa tekstissä (lainaus IS v2012) kuitenkin hauskan erikoinen esimerkki syyttäjän ehdottamista rikosnimikkeistä melko vakavassa tapauksessa.
    Eipä tuossa kuitenkaan mitään tolkkua ole.


    "Syyttäjä vaati tänään syytettä Ylivieska-Raahe käräjäoikeudessa tuomiota 63 -vuotiaalle miehelle neljästä murhan yrityksestä tai vaihtoehtoisesti neljästä törkeästä pahoinpitelyn yrityksestä. Syyttäjän mielestä mies on joka tapauksessa syyllistynyt vaaran aiheuttamiseen

    Miehelle vaaditaan vähintään yhdentoista vuoden vankeusrangaistusta. Mies kiistää yrittäneensä tappaa poliisit. Sen sijaan hän myöntää aiheuttaneensa vaaraa.

    Mies oli ampunut huhtikuussa WC:n ikkunasta kiikaritähtäimellä ja äänenvaimentimella varustetulla pienoiskiväärillä yhteensä viisi laukausta kohti neljää poliisia".
    T7
  9. #69
    Tuohonhan voisi vielä lisätä, jotta vaatii yhdentoistavuoden kakkua; tai ainakin täytyy käydä lakaisemassa HYKS:in toimiston lattia
    T7
  10. #70
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Tällainen tapaus poimittuna eräältä toiselta foorumilta:

    xxx kirjoitti:
    Näin tänään tilanteen...
    Esimerkillistä toimintaa kyseiseltä tarinankertojalta. Aika törkeyden huippu vielä tuo, että kehtaa mussuttaa jotain oven laskun lähettämisestä sen jälkeen kun ite availee sitä eteen. Ja ylläri karkuunkin yritti. Kaikenlaista mulkkua sitä näköjään löytyykin.
    ex. Aprilia Tuono V4R (-11)
    ex. KTM 350 EXC-F SD (-11)
    ex. KTM 990 SuperDuke (-09)
    ex. Kawasaki Z1000 (-08)
    ex. Kawasaki ER-6N (-06)
  11. #71
    Jollakin naksahtanut pahasti päässä! adenauer300 päädyitkö todistajaksi? olis kiva tietää miten tuossa jatkossa käy..
    Se maksaa kuka nauttii!

    Suzuki GSF 1250A -08 Exät:KTM 950 SM -06, KTM 990 SD -07, Suzuki GSF 1200S Bandit -06, Yamaha XJR 1300 -03, Suzuki GSX 750 -01
  12. #72
    Rekkari jakoon, että osaa liikenteessä varoa tuota avohoitopotilasta...
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  13. #73
    Skodalle näin tehtävä olisi:
    Ja kakka roiskusi.
    http://www.miikavenalainen.net
  14. #74
    Lainaa Miikam kirjoitti Katso viesti
    Skodalle näin tehtävä olisi:
    Joku munaton nöösi näköjään tangon takana, ja pakeneekin vielä kuin neiti kun accionia olisi tarjolla.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
  15. #75
    Näyttihän tuo videon Juken ensimmäinen eteenveto täyttävän aivan tarkkaan mopoilijan
    hengissäsäilymisoppaan sivun 1 ensimmäisten tipsien kriteerit.

    "Ei haittaa seurata liikennettä ja edes koittaa ymmärtää mitä seuraavaksi tulee tapahtumaan".

    Vituttaahan tuo kuitenkin, ei siinä mitään, mutta noilla eväillä mopoillessa
    tahtoo kyllä tulevien kilometrien ennusteet olla aika huonot.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  16. #76
    oli kyllä tällä kertaa ihan puusilmä mopoilija ajaa liian lähellä, yksi kaista, kai se auto nyt väistää sitä parkkeerattua kuorma-autoa ja tekee sen ihan oikein.
    - slipping and sliding since 1982 -
  17. #77
    Ensinnäkin, kiitokset aloittajalle muistutukseksi miten voi käydä aktiiviselle splittaajalle, joka olen, vain kun en viitsi jonoissa maleksia ja mitähän se sitten muille kuuluu, kun splittaaminen itsessään ei aiheuta minkään valtakunnan vaaraa muille.
    Tässä tapauksessa splittaaja ei todellakaan aiheuttanut vaaraa kenellekään, ei edes itselleen, mutta sokota-kuski aiheutti ja tahallisesti: motoristille välittömästi ja muille välillisesti, kun liikenne varmaankin pysähtyi jne, mistä edelleen voi aiheutua muuta ikävää.
    <p>.</p>
  18. #78
    Voihan olla, että se Skoda-kuski avasi oven tuulettaakseen, tyhjentääkseen tuhkiksen tms. eikä tahallaan kevarin eten.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  19. #79
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    Voihan olla, että se Skoda-kuski avasi oven tuulettaakseen, tyhjentääkseen tuhkiksen tms. eikä tahallaan kevarin eten.
    Seli - seli...
    <p>.</p>
  20. #80
    Ihan kertauksena:
    - Samaan suuntaan menevien kaistojen välissä splittaajan ohjaustangon kärkikään ei saa ylittää kaistaviivaa tai kyse on oikealta ohittamisesta = laitonta
    - Jos vaikka pystyykin em. kohdan täyttämään, niin siihen ohitettavaan tulee kyetä jättämään riittävä turvallisuusväli. Ja juuri tässä tuleekin sitten se tulkinnan kohta, mikä on riittävä

    Omakohtaisesti olen jo kertaalleen päiväsakkoni maksanut kun seisovan jonon splittaaminen ryömintävauhtia Kehä I:llä oli eräälle mp-poliisille liikaa No mikäs siinä, tiesin kyllä lakia rikkovani, myönsin sen poliisillekin ja pv-sakkojen määrää katseltiin sitten sieltä asteikon alapäästä. Mutta kyllä tuo vieläkin vaikka n. 10 splittausvuoteen tuo on ainutkertainen tapaus ja siitä onkin jo jokunen vuosi.

    Eli yhä tuossa ovi-tapauksessa lakia rikkoivat molemmat osapuolet, vaan mitkä olivat heidän rangaistukset? Voihan se sokota-mies sanoa vaikka että autoon tuli yllättävä vika ja se sammui, joten hänen oli pakko nousta autosta
    Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08
  21. #81
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa TripleTwin kirjoitti Katso viesti
    Voihan olla, että se Skoda-kuski avasi oven tuulettaakseen, tyhjentääkseen tuhkiksen tms. eikä tahallaan kevarin eten.
    Kuinka usein olet normaalissa ruuhkassa nähnyt jonkun avaavan oven yllättäen? Itse olen vajaan vuosikymmenen liikkunut pk-seudulla ja muistelen nähneeni yhden tuhkakupin tyhjennyksen pitkäkilpisestä ja sekin kipattiin ikkunasta ja kertaalleen on jollekin kyydissä olijalle tullut huono olo, jota helpotettiin heittämällä pitkää sylkeä tien viereen. Kantakaupungin liikennevaloissa näkee jonkin verran kyydistä jääntejä, mutta nekin yleensä tapahtuvat kadun reunassa, ei keskellä tietä. Eli kyllähän tuo vahingossa oven avaaminen on mahdollista, mutta pirun epätodennäköistä.
    Superbike #7
  22. #82
    Ilmoittautukohan silminnäkijä todistajaksi skoda-kuskin tahallisuuden suhteen? Saattaaisi olla apuja... mahdollisesti tulevassa oikeudenkäynnissä.
    "Tyhmyys ihmisen tyhmentää" -FG
  23. #83
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kuinka usein olet normaalissa ruuhkassa nähnyt jonkun avaavan oven yllättäen?
    En koskaan.
    'pääasiassa ei huvita yhtään mikään, mutta v***ttaa kaikki'
  24. #84
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Ensinnäkin, kiitokset aloittajalle muistutukseksi miten voi käydä aktiiviselle splittaajalle, joka olen, vain kun en viitsi jonoissa maleksia ja mitähän se sitten muille kuuluu, kun splittaaminen itsessään ei aiheuta minkään valtakunnan vaaraa muille.
    Tässä tapauksessa splittaaja ei todellakaan aiheuttanut vaaraa kenellekään, ei edes itselleen, mutta sokota-kuski aiheutti ja tahallisesti: motoristille välittömästi ja muille välillisesti, kun liikenne varmaankin pysähtyi jne, mistä edelleen voi aiheutua muuta ikävää.
    Sinulla on aika vaarallinen suhtautuminen liikenteeseen. Katsot oikeudeksesi toimia oman mielesi mukaan, kun et mielestäsi aiheuta muille vaaraa ( " ja mitähän se muille kuuluu "). Toimiessasi liikennesääntöjen vastaisesti aiheutat vaaran ja onnettomuuden mahdollisuuden. Siksi se kuuluu muillekin liikenteessä liikkuville.
    Toivottavasti tuurísi kestää tuolla asenteella!
  25. #85
    Lainaa Motoristi1958 kirjoitti Katso viesti
    Tässä tapauksessa splittaaja ei todellakaan aiheuttanut vaaraa kenellekään, ei edes itselleen,
    Jostain syystä, vaaraa aiheuttamatta edes itselleen, joutui onnettomuuteen? Aika ristiriitaista.
  26. #86
    Mulla kävi apaut 10 vuotta sitten (autolla) silleettiin että kadun varteen parkkeeratusta autosta äijä avas oven ja oli hyppäämässä ulos katsomatta peileihin jollon mä rusautin oven irti. Onneks ei äijä ehtiny tuuppaa itteensä väliin. Poliisi paikalle ja heidän tulkintansa paikan päällä oli se että se on sen oven avaajan vika. Samaan tulokseen tuli vakuutusyhtiötkin eli sen ukkelin vakuutuksista maksettiin mun ja sen kulut (eli oikeuteen ei menty vaikka se mies sitä vaatikin kun sen bonukset tippuu). Poliisien ja vakuutusyhtiön perusteluna oli se että on täysin mahdotonta huomata missä parkkeeratussa autossa joku istuu niskatuen takana. Poliisi myös katsoi että olin noudattanut riittävää varovaisuutta liikenteessä enkä ollut ajanut ylinopeutta. Se auton oven avannut mies sai sakot törkeästä liikenteen vaarantamisesta kun parkkeerattu auto rinnastettiin liikenteessä olevaan autoon (tämän logiikka ei kyllä muhun purrut mutta so not).

    Avasko toi piikin eteen oven avannut sen oven tahallaan tai katsomatta peiliin tarkotuksenaan käydä sulkemassa takakontti tms (tästähän tuskin koskaan varmuutta saadaan, en jaksa uskoa että ko. kuski tunnustaa kuulusteluissa avanneensa oven tahallaan mopon eteen) niin lopputulemahan lie sama? Onko se parkkeerattu auto vs liikenneruuhkassa seisova auto jotenkin eri viivalla juridisesti vai ei, kun mun kokemuksen mukaan liikenteessä liikkujan sekä parkissa oleva rinnastettiin ja kuskien pitäis kaikissa tilanteissa varmistaa muu liikenne. Se että onko splittailu miten sallittua tai ei niin siitä tuntuu olevan mielipiteitä puoleen ja toiseen enkä siihen ota kantaa, olen itse splitannut suoraan maijan eteen eikä siitä tullut sanomista kun pysyin omalla kaistalla.

    Mutta, mä olen samoilla linjoilla GuessWhon kanssa, jos mä moista käytöstä nään liikenteessä niin mä saan pahemmat syytteet kuin se kuski ikinä... Luulen että jos tommosen tilanteen näkee niin saa oikeesti olla lehmän hermot jos meinaa pysyä rauhallisena.

    Toivottavasti sille piikkikuskille ei oikeasti tullut mitään vammoja, sitähän me ei itse asiassa tiedetä vaikka paikalla nouskin pystyyn jne, adrenaliini peittää kivut oikein mukavasti.
    Mopovapaa vuosi

    Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
  27. #87
    Taas tätä lukiessa ei voi kuin ihmetellä mistä näitä sikiää..

    On se nyt kumma kun toi niin yleinen splittaus muuttuu hirmu vaaralliseksi kun ylitetään Suomen rajat (siis takaisin päin palatessa)..
    Kawazaki Z900 2020
    (Ex: Yamaha RD125 '75, Suzukit RG125 '86, GSX600F '95, RF900R '96, TL1000S K1, GSX-R1000 K5, R1 '05)
  28. #88
    Lainaa ts18056 kirjoitti Katso viesti
    Jostain syystä, vaaraa aiheuttamatta edes itselleen, joutui onnettomuuteen? Aika ristiriitaista.
    Varsin erikoista logiikkaa, varsinkin kun ottaa huomioon, että toinen osapuoli aiheutti "onnettomuuden" tahallaan.
    ZX-10R '04 - "Think Han Solo and making the jump to lightspeed." - Motorcyclist
  29. #89
    Lainaa adenauer300 kirjoitti Katso viesti
    Tällainen tapaus poimittuna eräältä toiselta foorumilta:



    xxx kirjoitti:
    Näin tänään tilanteen jossa kevarilla ajellut kaveri ajeli autojen välistä liikenneruuhkassa....
    Täytyy todeta, että ei ole ruudinkeksijä toi ovenavaaja, jos sen tahaltaan teki. Ei tulisi pieneen mielenekään koittaa kaapata moottoripyörää ovella auton sisään. Eihän se sisälle tule, mutta ainahan se voi esim kaatuessa tulla osittain sisään ja katkoa pari kylkiluuta tms
    “Dying is the day worth living for" - Captain Hector Barbossa

    Orgin venejaosto 2015 --> Tuuliajelehtimis osasto 2016 -->
    Yamahaki YZF-R1 (-07) 2011-2015
    Kawasaki zx-9r (-01) 2007-2011)
    Kawasaki Er-5 (2007-2008)
  30.  
  31. #90
    Lainaa Medi kirjoitti Katso viesti
    Varsin erikoista logiikkaa, varsinkin kun ottaa huomioon, että toinen osapuoli aiheutti "onnettomuuden" tahallaan.
    Kun liikutaan lain rajamailla, on valmistauduttava kaikkeen. Ja silloin ei voi sanoa "vaaraa aiheuttamatta".
Sivu: 3 / 8:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 12345 ... ViimeinenViimeinen