Tulokset 1:stä 6:een 6:sta
  1. #1
    Tuli tässä kuukausi sitte tehtyä
    mopedi kauppoja....Viime viikolla tuli postissa Pohjolalta
    mopedin vakuutus lasku,W.T.F takas sieltä piti rahaa tulla kun
    kausi oli vuoden lopuun asti maksettu?
    Laskua aikani pläräilin ja pähkäilin kunnes selvis että bonukset
    lähti Tapiolaan niinku pitiki mutta vanhan pyörän vakuutus vaan
    jatkuu vaikka piti katketa.
    Noh,äsken pohjolan neidin kanssa selvis että vaihdokki edelleen
    meikäläisen nimissä ja jäännösvelka lunastamatta rahotusyhtiöltä.

    Nyt on kuitenkin kyseessä yks suurimmista Mopokaupoista.
    Vanha mopokin on jo liikkeestä "hävinnyt" kolmisen viikkoa sitten.

    Eihän sitä mopoa nyt tietokone
    aikana vaan unohdeta maksaa ja rekisteröidä nimiinsä.
    Varsinkin jos se myydään jo eteenpäin niin luulis että myyjä huomaa että muutama "pikku"
    juttu on jääny tekemättä.
    Onko kellään vastaavia kokemuksia?

    Eihän mulla tässä mitään hätää kai, mustaa valkosella (osamaksusoppari/luovari).
    Kuhan ny teki mieli purkaitua
    White punks on dope!!
  2. #2
    On vastaavia kokemuksia vakuutusyhtiötä vaihtaessa. Kyseessä tuontipyörä itse tuotuna, joten vakuutukset oli tehty alun perin runkonumeron perusteella, eikä rekisterinumeron perusteella (koska sitä ei tekohetkellä vielä ollut). Jälkeenpäin ilmoitin kyllä rekisterinumeronkin, ja vakuutuslaskuissakin se näkyi olevan lisätietona, mutta kun vakuutusyhtiön vaihdon aika tuli, niin vanha vakuutus ei päättynyt. Veikkaisin että uudelta yhtiöltä tuli vanhaan yhtiöön siirto/lopetuspyyntö rekisterinumerolla, ja vanhan yhtiön järjestelmä ei osannut yhdistää sitä alunperin runkonumerolla tehtyyn vakuutukseen. Soitolla homma korjautui 5 minuutissa.
    Honda CB 600 FA Hornet 2007 --> Suzuki Intruder M1500 2010
  3. #3
    Onko motokauppa unohtanut maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön, vai rahoitusyhtiö unohtanut laittaa rekisteriotteen luovutusosan motokauppaan. Ja jos kerran myyty eteenpäinkin, ihme ettei uusi omistaja odottele rekisteripapereita.

    Itse soittaisin tällaisessa tapauksessa motokauppaan ja pyytäisin tarkistamaan tilanteen.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->
  4. #4
    Tekevälle sattuu ja tapahtuu, ei tämä nyt niin ihmeellistä ole. Otapa yhteyttä vakuutusyhtiöösi ja kerro heille tilanteesi. Tieto omistajan vaihdosta näkyy todennäköisesti pyörän rekisteritiedoissa ja vakuutus saadaan sillä poikki sekä laskutus ajan tasalle.

    //Andy
    Lähetäthän ratapäiviin liittyvät kysymykset osoitteeseen ratavastaavat@moottoripyora.org
  5. #5
    Lainaa Mouru kirjoitti Katso viesti
    Onko motokauppa unohtanut maksaa loppuvelan rahoitusyhtiöön, vai rahoitusyhtiö unohtanut laittaa rekisteriotteen luovutusosan motokauppaan. Ja jos kerran myyty eteenpäinkin, ihme ettei uusi omistaja odottele rekisteripapereita.

    Itse soittaisin tällaisessa tapauksessa motokauppaan ja pyytäisin tarkistamaan tilanteen.
    Mopoliike ei oo maksanu velkaa ku kerran Trafin sivuilla oli tieto että
    rahotusyhtiö on omistaja.Sitä mä en ymmärrä että semmosen fillarin voi
    myydä eteenpäin jos ei oo pelin omistaja
    No eköhän tää selvii kun menee sopparipaprujen kanssa konttorille
    Viimeksi muokannut: Waltzu; 21.05.2012 klo 14:05.
    White punks on dope!!
  6.  
  7. #6
    Lainaa Waltzu kirjoitti Katso viesti
    Mopoliike ei oo maksanu velkaa ku kerran Trafin sivuilla oli tieto että
    rahotusyhtiö on omistaja.Sitä mä en ymmärrä että semmosen fillarin voi
    myydä eteenpäin jos ei oo pelin omistaja
    No eköhän tää selvii kun menee sopparipaprujen kanssa konttorille
    Kyllä motoliike on voinut sen maksaa, mutta jos ei rahoitusyhtiö ole laittanut papereita eteenpäin heille. Rekisteriotteen luovari on omistajalla eli rahoitusyhtiöllä.. Rahoitusyhtiö voi pahimmassa tapauksessa odottaa jotain puuttuvaa pikkusummaa (esim päivän parin korko) ihmettelemättä motoliikkeellepäin.

    Jos tuo sun vaihturi on ollut niin hyvä ja haluttu että sille on löydetty uusi omistaja samantien, voi se siirtyä eteenpäin ennenkuin paperihommat on valmiit.
    "On katsottava tarkkaan, mihin astuu kissa tassuillaan, itse kumminkin ne joutuu nuolemaan."
    * * * *
    Kawasaki GPZ500S -88 : 2010
    Yamaha FZS600 Fazer -99 : 2011->