Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 47:sta
    http://kuvablogi.com/blog/3225/34/

Kuvat kertovat suhteellisesti kaiken.

Keskiviikkona 16.5 olin ajellut Padontietä Laitilan puolella kohti Kodisjokea, kunnes uimarannan jälkeisen loivasti oikealle kaartuvan kurvin jälkeen lopputulos on tämä.

Itse en tapahtumasta mitään muista, yhdessä kuvassa makaan puun juurella tajuissani, mutta mitään en siis tuosta muista, seuraava muistikuva on TYKS:tä n. klo 02.00 kun minut on herätetty ja viety tietokonetomografiaan.

Nyt olen jo päässyt kotiin ja pienehköjen henkisten kolhujen lisäksi vasemmassa kyljessä on koko torson mittainen verinaarmu ja sydämmen alapuolella on kylkiluussa pienehkö murtuma.

Kaiken kaikkiaan olen siis ajanut kurvista ulos, en suoraan ja pystyssä, vaan liian kevyesti kaartaen, ilman mitään jarrutusjälkiä. Vauhtia on ollut n. 60-80 km/h (poliisin arvio). Siis täysin oma syyni, mutta varmuutta esim. epilepsiakohtauksesta, pieneläimen väistämisestä, jne. ei ole suljettu pois. Tuttu tie ja olen sen tälläkin pyörällä jo ennestään ajanut, mutta näin siis tälläkertaa.

Loppujen lopuksi olen selvinnyt todella vähällä (ajovarusteeni ovat kaikki kypärää lukuunottamatta ehjiä) ja onnea on ollut roppakaupalla matkassa...kuitenkin selvää on, että uuden pyörän takia vitutus on melkoinen, ei edes 400 kilometriä mittarissa, ensimmäistä vakuutusmaksuakaan en ole vielä maksanut ja lopputulos on tämä...
    Vakuutushan tuon sitten jotenkin korvaa, mutta eipä ole tällä hetkellä mitenkään luottamusta herättävän kuskin olo...

No, 3 viikkoa saikkua ja ajokielto kaikilla moottoriajoneuvoilla niin kauan, että lasketaan kaikki nuppiin liittyvät jutut pois.
    C-luokan meininkiä vuodesta 84
    Kai muuten tiesitte, että nykyään kaikki on kiellettyä?
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Ducati Monster 696 -11 -RIP-
    Suzuki RF 600R -96
    Tsemppiä ja jaksamista.
    Jotain, jossain, silloin tällöin!
    No höh, kaikkee sitä voi sattua. Toivottavasti syykin selviää aikaa myöten!

Ei muuta kuin pää pystyssä kohti uusia vastoinkäymisiä!
    Honda XL1000VA 2006
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Tässä paikkaa sitten vissiin: http://g.co/maps/vhsxe Tsemppiä vaan ja hyvä tuuri että on muuten mies kunnossa. Kiva tiehän tuo on ajella, outo paikka kyllä ajaa ulos..
    auts...
    mies on tosiaan hieman poissaolevan näköinen tuossa kuvassa.

tsemppiä paranemiseen!
    * Who's General Failure and why's he reading my disk? - Anon.
    * Tuubi
    Huhuh. Palautumisia. Miten noin pehmeän näköseen maastoon mennykki pyörä poikki. Onko tossa yhdes kuvas kivi, mihin se on osunu.
    Testi
    Lainaa S^Hansu kirjoitti Katso viesti
    Huhuh. Palautumisia. Miten noin pehmeän näköseen maastoon mennykki pyörä poikki. Onko tossa yhdes kuvas kivi, mihin se on osunu.
    Avokalliota ja miehen paksuisia mäntyjä. Missä se pehmeä tuolla on?
    Speed Triple
    Ikävä juttu, mutta tärkein eli terveys säilyi. Mopoja saa uusia, henkisetkin paranee ajan kanssa ja kylkiluu 2 viikossa joten ei muuta kun kohti uusia seikkailuja.
    Tärkeintä ei ole se, mitä tietää, vaan se mikä juolahtaa päähän juuri oikealla hetkellä...
    Pikaisia paranemisa

Toivottavast pääset Posariin...
    Kawasaki ZX-10R - En pyydä enkä anna anteeksi
    Osoittaa mielestäni hiton moista munaa että jakaa tällaiset kuvat kaikelle org-kansalle, hatun nosto tästä.
    Tällaisten katselussa on kaikessa kauheudessaan se hyvä puoli että ne saavat edes hetken ajattelemaan.

Upeta että ukko on nipussa ja toivottavasti kipeää vielä satulaankin joskus.

Tsemppiä toipumiseen !
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
    Juu, eli sen viimeisen kuvan kiven sammaleenkuorinnan suoritti eturengas, jonka jälkeen on pyörä ottanyt yli 10 metrin lennon ilman etuhaarukkaa ja minua...

Kyllähän tuo paikka minuakin ihmetyttää näin jälkikäteen, olen kuitenkin ajanut tuhansista pahemmistakin kurveista sillä vanhalla kawallakin, mutta vasta kun käyn paikanpäällä, niin saan hieman kokonaiskuvaa tapahtuneesta.
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Suzuki RF 600R -96
    Rajun näköiseksi uusi pyörä mennyt

Hieno homma että noin vähällä itse selvisit

...kerrothan jos syy joskus selviää? Tosi outo paikka vetää lapajättiläisiä, kun ei ole kuitenkaan kyse ihan noviisista.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

Mei tö iiköls SKRIIM!

The Mocamaster

Koska kortti ja leipä
    Hyvä että selvisit. Toivottavasti ei ilmene mitään myöhemminkään.

Itse pyrkisin selvittämään syyn mahdollisimman hyvin ennen liikenteeseen palaamista. Syyhän voi olla hyvinkin yksinkertainen loppujen lopuksi.

Omalle kohdalle joskus osunut väsymys, ylinopeus, soraa asvaltilla, törmäys eläimeen...
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Olisko mahdolista, että uuden pyörän ylä-tai alakolmiossa olis ollu valuvika ja se olis antanu kurvissa periks? Nehän tossa kuvassa ainakin on "päreinä" ja emäputki näyttäis olevan kunnossa (verrattuna kolmioihin).
    Rajun näköinen pyörä, hyvä ettei käynyt pahemmin.
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
    Pääasia, että Jannu on kunnossa! Arvostan, että muistutat muitakin, että onnettomuus ei itestään ilmottele ja voi sattua kelle tahansa. Panee miettimään...
    Saattavat suhtautuvat aika vakavasti noihin epäilyksiin kohtauksista yms. Pahimmassa tapauksessa vievät kortista kirjaimia pois pysyvästi. Nimim. kokemusta on lähipiiristä.
    Pikaista paranemista

Tälläinen kertomus ja kuvat antaa ajattelemisen aihetta itse kullekkin.
    R 1200 GSA LC

Aikaisemmat:
    GT 125 -75 , CR 125 -75 , CB 750 -73 , IT 250 -81 , CB 750 F -82 , FJ 1200 *-86 , GSX R 1100 W -97 , GSR 600 -06 , Z750 -10, R 1200 GS -09
    Kaikkea sitä voi sattua. Pääasia kuitenkin, että selvisit noin vähällä onnettomuudesta. Pyöriä saa kuitenkin uusia, ihmishenkiä ei. Mutta varmasti uuden pyörän hajoaminen harmittaa, niin harmittaisi itseäkin. Yritä nyt parantua pian ja päästä taas pyörän selkään.

Tämä kyllä havahduttaa huomaamaan, että moottoripyöräily ei ole vaaratonta. Hyvä muistutus itselle, että täytyy pitää järki päässä ja kaikki varusteet päällä kun on pyörällä liikkeellä. Onnettomuus voi todellakin sattua milloin vain.
    Hyvä että ei käynyt pahemmin Pyörä mennyt suht hyvin osiin Ei muuta kuin paranemista ja toivon mukaan järkevä syy löytyy tähän.
    gsx-r 1000
    kawasaki zx6rr kilvetön

Ihmeellinen toi keulan irtoominen?voisko olla että tuore etunen lähti alta,varoitteli tuosta kun juuri vaihdoin renkaat ,tosin ei ole itsellä ollut ikinä mitään pito ongelmia uusilla renkailla,onneksi mitään vakavampaa kus
    kille ei käynyt
    tl1000s >zx12r 03 >
    Honda F6C Valkyrie>triumph rocket3 roadster 2010> Ktm super duke gt 2016
    On hienoa, että kerrot onnettomuudestasi. Se on hyvää terapiaa sinulle. Onni oli mukana oikein isolla kädellä

Älä kuitenkaan ihmettele sitä, että joku täällä taas nostaa esille sen, että oikealla jarruttamisella olisit pelastunut. Vain ja ainoastaan oikealla jarruttamisella...

Ja voihan se olla, että mutkassa oli jotain schaissea, joka lipsautti ajolinjan. Todellinen syy lienee kuitenkin siellä kumin ja asfaltin välillä, kuin nupissa. Miten olisi mahdollista, että juuri niissä olosuhteissa olisi tullut kohtaus. Enemmän todennäköisempää on jotain ihan muuta, kuin terveydellinen syy.

Toivotan jaksamista, kirjoittele välillä mitä kuuluu
    "Päin helvettiä menee, mutta ei voi valittaa, rima pysyy paikallaan kun riman alittaa..."

ZZR 1400 2014
    Voi luoja.... Onneks sinä oot yhessä kasassa. Paranemisia
    Mopovapaa vuosi

Exät YaRRu R6R ratavinkulelu Orkku FZ1-S Mutkaporkkana CBF1000S CBF600S FZ6S Intruder 600
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Olisko mahdolista, että uuden pyörän ylä-tai alakolmiossa olis ollu valuvika ja se olis antanu kurvissa periks? Nehän tossa kuvassa ainakin on "päreinä" ja emäputki näyttäis olevan kunnossa (verrattuna kolmioihin).
    Ilman muuta pyörä tarkkaan syyniin, huom jollekin joka jotain pyöristä ymmärtää (vakuutus tarkastajat ei ymmärrä sitäkään vähää mitä autoista) ei sillä että Italialaisia epäilisin... vikoja löytyy huipputuotteistakin.
    Kaikille olisi tietysti helpointa julistaa että kuskin päässähän se vika on ja piste, kortti pois.
    Hienoa kuitenkin että kuski ei pahemmin teloontunut.
    Emmää minkään lähre, paitti vähä.
    Rahastonhoitaja
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Masa kirjoitti Katso viesti
    Ja voihan se olla, että mutkassa oli jotain schaissea, joka lipsautti ajolinjan. Todellinen syy lienee kuitenkin siellä kumin ja asfaltin välillä, kuin nupissa.
    Alussahan jo lukee jotta että kuitenkaan asvaltissa ei ole lipsuttelun jälkiä.. Että loivasti kaartaen ulos. Edelleen vaan mietityttää noi kolmiot, asiasta jotain tietävältä olis kiva kuulla että antaako noi tuonnäköisesti periksi ihan tollasessa nopeudessa?
    Paranemisia, toivottavasti syy löytyy muusta kuin kuskista.
    Bensalla pestään pensselit, dieselillä tehdään voimaa.
    tuossa viimeisessä kuvassa näkyy tien vieressä puulaani. olisiko tiellä voinut olla oksa, puunkuorta tms...??
    kawasaki ZZR1100 -93D, motti päivitetty -95 D2
    edelleen voimaa tarvittaessa.

Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    No huh huh, onneks on mies vielä meidän joukossa jakamassa tämän tarinan vaikka ikävä tarina onkin..
    Pikaista parananemista ja toivottavasti asiat selviytyvät, ettei jää ns. pimentoon että mitä on tapahtunut.
    Ihmellistä black out(tia) se ei vaadi kun tapahtuu, itse tulin tikkailta 2m. korkeudelta päälleen terassille kun olin valokatetta laittamassa.
    Mitään muistikuvaa koko asiasta mulla ei ole, muistikuvat mitä muistan tapahtuneesta on on kun seison tikkailla ja seuraava onkin kun multa kysellään että saatkos liikuteltua raajoja..
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
    Itse konttasin muutama vuosi sitten ja sain solisluun poikki sekä mojovan aivotäräyksen.
    Sen verran muistan että yritin nostaa pyörää pystyyn mutta tunsin kun jotakin erkani toisistaan olkapäässä.
    Tuosta koko tällistä seurasi ilmeisesti luonnollinen kipushokki ja pimeä hetki mitä on tapahtunut.

Muistan että kyselin mitä tapahtu ja kaikki vaan toisteli että kaaduin pyörällä.
    Helvetti kai nyt sen tiesin mutta miksi!!!

Seuraavaan päivänä palasin paikalle ja tutkin pyörän. Jo takarengasta katsomalla paljastui kaikki.
    Muuten puhtaalla kylmällä asfaltilla se yksi vaahteran lehti joka lipsautti hetkessä perän alta, aivan kumin reuna kuitenkin puraisi pidon josta hillitön highsider toiselle puolelle ja ukko lähti tangentin suuntaan.

Kokemuksesta sanon että ei tuohon tarvita kuin vajoaa hetkeksi ajatuksiin, hartialukko, väsymys, tissit, tai lähes mitä vaan.
    Älä ole huolissasi päästäsi ja ala vaatia ajo-oikeutta takaisin että pääset pian satulaan.
    Viimeksi muokannut: AimoPamaus; 19.05.2012 klo 02:02.
  30.  
    Kiitoksia vaan kaikille vastanneille, eiköhän tästä posariinkin vaan kömmitä, kunhan vain tästä nämä pahimmat kivut laantuvat. Viinaa en kyllä voi ottaa ja suurempi saunominenkin on vähän niin kuin sopimatonta, mutta kyllä se siiitä...

Saattaa olla hyvinkin mahdollista että tiellä on ollut jotain roskaa, josta olen ajanut yli tai olen yrittänyt väistää, tätä kun ei kuulemma oltu niinkään tutkittu, vaan niitä jarrutusjälkiä oli enemmänkin etsitty, niitä siis ei kuulemma ollut löytynyt.

Tällainen epileptisen ns. tyhjään tuijottamisen tilan olen kokenut kaksi kertaa ennemminkin, mutta niistäkin on aikaa jo useita vuosia ja kahdella ensimmäiselläkin kerralla on väliä ainakin kolme vuotta. Olen siis itse vapaaehtoisesti halunnut lähteä näihin testeihin, mutta koska nyttenkään ei magneettikuvissa kuulemma havaitti mitään kummempia poikkeamia, niin suht epätodennäköisesti tämä on onnettomuuden syy. Todenäköisempää on ollut liian hidas reagointi, pelästyminen, juurikin tuo ajatuksissaan olo, jne.

Testeihin on muutenkin pakko mennä, koska olen pääni lyönyt ja kärsinyt muistinmenetyksestä.

Itse olin myös paikan päällä selittänyt ummet ja lammet, soittanut sanasta sanaan samanlaisia puheluja yhdelle kaverille n. 15 kertaa, yrittänyt nostaa pyörää takaisin pystyyn, jne. Onneksi ensivaste on tullut paikanpäälle n. 7-8 minuutissa kun ulkopuolinen sen oli soittanut.

Tuohon etuhaarukan pettämiseen on huonoa ottaa kantaa, mutta kuulemma tuo osumapaikka kivessä on suht korkea ja tasainen, sitä kun ei tuosta kuvasta oikein hahmota. Luultavammin massa vain on kasvanut yläkolmiolle sietämättömäksi osumassa.
    Suzuki GS 450S -87
    Kawasaki GPX 500R -88
    Suzuki RF 600R -96
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen