Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 39:sta
  1. #1
    http://www.ksml.fi/uutiset/kotimaa/p...ieltoa/1195772

    "Tyypillinen poliisin antama valvontaseuraamus liikenteessä havaitusta etupyörän nostattamisesta on sakko ja ajokielto."

    Tuleeko tosiaan ajokieltoa keulimisesta?

    En moista kikkailua liikenteessä hyväksy (suljetulla alueella hienoa kun tyypit osaa) mut lähinnä pisti silmään et tän kevään "poliisi puhuu moottoripyöräilystä" teemana on Raippaa ja Ruoskaa - sakkoa ja ajokieltoa/kilvet pois.

    Jotenkin vaan tuntuu ettei tää aikaisempina vuosina oo olu näin rankkaa tää panettelu ja rangasituksilla "uhkailu", vaikka joka vuosi meitä on kyllä muistutettu ettei saa kaahottaa. Mites muilla fiilis tuon suhteen?

    - se että olen vainoharhainen ei tarkoita sitä etteikö NE jahtais mua....
    <"I needed a clue and a drink, one of them I knew where to find">

    McJäykät
  2. #2
    On tää ollut jo aiemmin. Ajoneuvon hallinnan tahallinen menettäminen tjsp yhtä älytöntä.
    Jos mietit, mikä pyörä pitäisi hommata, osta Triumph Street Triple R. Niin minäkin tekisin.
  3. #3
    Kiitos kuuluu varmaan mm.sille sankarille, joka muutama vuosi sitten päätti keulia päin pysäköityjen autojen jonoa, ja jatkoi siitä ilmalennon jälkeen teholle.

    Jos minulta kysytään, niin ainakin vilkkaassa kaupunkiliikenteessä keulimisesta joutaa sen läsyn ottaakin pois. Jossain sivummalla ehkei ole tarpeen. Päästänsä kakaroille on tietysti ongelmallista se, että muualla ei suoritusta välttämättä näe kuin ehkä joku metsän orava.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  4. #4
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ajoneuvon hallinnan tahallinen menettäminen tjsp yhtä älytöntä.
    Eikös se vasta olekin ajoneuvon hallintaa kun osaa takarenkaalla ajella
    Kawa is green. Is there other colours available? Who gives a sh*t..?

    636 -06
  5. #5
    Tätä yleensä sovellettaneen vain ns kunnon keulintaan eikä normaaliin "voimakeulaan" joka seuraa ripeästä kiihdytyksestä, ei itellä ole koskaan siihen puuttuneet vaikka on usein ollut sinipukuisia passissa.

    Kaupungilla perseilystä saakin lähteä kortti.
    Viimeksi muokannut: Grodin; 16.05.2012 klo 12:58.
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  6. #6
    Lainaa pecha kirjoitti Katso viesti
    Kiitos kuuluu varmaan mm.sille sankarille, joka muutama vuosi sitten päätti keulia päin pysäköityjen autojen jonoa, ja jatkoi siitä ilmalennon jälkeen teholle.
    Niin ja sille sankarille ketä Turussa keuli ja mopo lähti käsistä kahden jalankulkijan pälle jotka loukkaantuivat.
    Saakelin neropatti, ehkä joutaakin kortin pois ottaa.
  7. #7
    Kiitos tästä nykyisestä rangaistuskäytännöstä kuuluu yksinomaan iltapäivälehdille, jotka kyllästyivät uutisoimaan helvetinperkeleistä ja tekivät bombereista ja pyörällä kikkailusta yhteiskunnan suurimpia vihollisia.
  8. #8
    Bomberit ja pyörällä kikkailu ei todellakaan kuulu muun liikenteen sekaan. Nykyään näkyy jokainen mopokin tulevan keulapystyssä vastaan tuolla liikenteessä. Ajokielto on ihan pätevä tälläisen pelleilyn lopettamiseen.
  9. #9
    Ymmärrettävissä, että nuoremmat taitavat kuskit mieluusti kikkailevat, eikä sitä koskaan saada kitkettyä pois, eikä tarvitsekaan. Mutta pitää mennä suljetuille hiljaisille alueille, ei muun liikenteen sekaan. Järjestäväthän bomberistit ympäri maata tapahtumia, ja tiedottavat omilla sivuillaan.
    Liikenteessä nimittäin, jos se mopo karkaa käsistä, niin tapaturmaa tiedossa, ja kallista on ne hoitopäivät Härmässä, sattuu se sitten kuskille tai ulkopuolisille tai molemmille. Vakuutukset ne kattaa ja ne kustannukset katetaan kaikilta kerätystä yhteisestä kukkarosta.
    Ikäukon mielipide: Kikkaile jos kikkailuttaa, mutta ei liikenteessä.

    Tässäkin olisi kannattanut säästää venttiilinnousun nopeuden kokeilut motarille:
    http://www.ess.fi/?article=371440
    Viimeksi muokannut: M58; 16.05.2012 klo 13:46.
    <p>.</p>
  10. #10
    Sain joskus "kultaisella" 80-luvulla sakot keulimisesta, ja poliisin sakkoon kirjoittama rangaistuksen syy kuului näin: "turha kiihdyttäminen valoristeyksestä moottoripyörällä siten että ajoneuvon eturengas menetti kosketuksen ajoradan pintaan n.500 metrin matkalla..."

    Termiä keuliminen ei viranomaisella tunnettu ainakaan silloin vielä...
  11. #11
    Väliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jäsen
    mulla luki joskus että "hetkittäistä ajoa pelkän takarenkaan varassa" (tosin tuo oli vain yksi virke lukuisan kirjavassa lapussa jonka johdosta ajelinkin seuraavat 3 kuukautta todella varovasti ja sääntöjä kunnioittaen )
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  12. #12
    Monesti on tullut estettyä tuo hallinnan menetys kytkemällä eturengas ilmaan, ei töksähdä niin pahasti esteen ylityksessä.
    Tuolla syrjäisemmillä reitellä kun ei aina ole tienpinta niin sileä, tai sitä ei ole lainkaan...
    Tosin yleensä ei noilla teillä näy sinivuokkoja kuin keväisin pientareella, harvemmin edes muita kulkijoita vaivaksi saakka...
  13. #13
    Lainaa Temmeltaja kirjoitti Katso viesti
    Bomberit ja pyörällä kikkailu ei todellakaan kuulu muun liikenteen sekaan.
    Eikö pomppeli saa ajella jos tekee sen sivistyneesti ja oikeaoppisesti kahdella yhtä lujaa pyörivällä renkaalla, jotka kumpikin koskettavat maata? Perhana pitikös se rakennettu mopo nyt jättää talliin homehtumaan

    Asiaan. Olen itsekkin nähnyt kaupunki keskustassa keulimista ja kaahausta, ja en kyllä hyväksy tuollaista alkuunkaan. Mutta sitten jos jossain syrjäisellä tyhjällä tiellä hiukan riuhtaisee takapyörän varassa, niin kyllä siitä pitäisi mielestäni pelkillä varoituksilla tai korkeintaan sakoilla selvitä. Paikka ja aika kun on mietitty/katsottu niin hyvähän se on jos opettelee sitä pyöräänsä hallitsemaan niin taka kuin etupyörällä. Suoraan liikenteen seassa se ei kuitenkaan ole hyvä idea, itsensä tai muidenkaan vuoksi. Ugh olen puhunut, nyt vain tervaa ja höyheniä odotellessa
  14. #14
    Ajokielto mikään rangaistus ole ja ei se ketään estä ajamasta, ei sillä kortilla ole ennenkään ajettu. -nimim. 4 vuotta autoilua ilman korttia.
    Savosta tulossa, helevettiin mänössä.
    K5 GSX-R 600
  15. #15
    Lainaa parrukeisari kirjoitti Katso viesti
    Ajokielto mikään rangaistus ole ja ei se ketään estä ajamasta, ei sillä kortilla ole ennenkään ajettu. -nimim. 4 vuotta autoilua ilman korttia.
    mites se onkaan... kortitta ajosta 20pvs ja liukumaa riittää 40pvs asti. Fiksua toimintaa taas.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  16. #16
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa JeTi kirjoitti Katso viesti
    mites se onkaan... kortitta ajosta 20pvs ja liukumaa riittää 40pvs asti. Fiksua toimintaa taas.
    Niin no, jokainen voi taas miettiä että onko näissä rangaistukset kohdillaan?

    -Keuliminen tai 50kmh ylinopeus tyhjällä moottoritiellä (törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen) minimi 30ps+3kk ajokieltoa, yleisempi ~40ps +6kk ajokieltoa
    -ajokortitta ajo 20ps
    -karkuun lähteminen, eli poliisin pysähtymiskäskyn noudattamatta jättäminen 12ps

    Tuosta jokainen voi päätellä miksi porukka tällä hetkellä yrittää ottaa hatkat siinä vaiheessa jos poliisi tulee vastaan ja alkaa vilkuttelemaan valojaan...

    Ajokortitta puolestaan on pakko ajaa jos vaihtoehtona on puolen vuoden lomautus tai irtisanominen. Itsekin olen tuohon joskus syyllistynyt, mutta se taitaa olla jo rikoksena vanhentunut. Sakot oli jollain pakko maksaa, niin töissä oli käytävä ja autoa ajettava.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  17. #17
    Hyväksyttyyn suoritukseen voi kuulua se, että etu- tai takapyörä irtoaa maasta

    [Liikenteen Turvallisuusvirasto Trafin inssiajo-ohje]
    Me pesemme itse vaatteitamme, laitamme itse ruokaamme, kärsimme kaikenlaisista asioista ja silti ihmiset eivät pidä meistä motoristeista.
  18. #18
    Kauniilla 80-luvulla kaveri treenasi keulimista pikku kaupungin syrjäkadulla. Homma oli jo aika hyvin hanskassa ja etupyörä pysyi ilmassa melko pitkään.
    Tällä kertaa kaveri vaan ei huomannut takana tullutta poliisiautoa. Poliisi totesi kaverin pysäytettyään, että ihan näyttävä suoritus, mutta ikävä kyllä laiton. Sakkohan siitä tuli, mutta ei sen kummempaa sanktiota, tai edes v.....lua!
    XX -05 Kaikki loppuu aikanaan, vaan konsanaan ei milloinkaan...

  19. #19
    Lainaa Hilippa kirjoitti Katso viesti
    Niin ja sille sankarille ketä Turussa keuli ja mopo lähti käsistä kahden jalankulkijan pälle jotka loukkaantuivat.
    Saakelin neropatti, ehkä joutaakin kortin pois ottaa.

    Ja sille joka Tampereella keuli polkupyöräolijän päälle.
    __________________________________________________ _______________
    "Yksi hullu kysyy enemmän kuin viisi viisasta kerkiää vastaamaan"

    Yamaha FZ6S 2006
    Honda XL1000 2004 ABS
    BMW R1200GS 2009
  20. #20
    Pavel Pude:n avatar
    Liittyi Sep 2008
    Littoinen helmi paskan keskellä.
    Kaverini sai aikoinaa piikkisellä sakot "keulimisesta", sakossa luki näin..
    Tarpeettomasti m-pyörää ryöpyttäen ja samalla etupäätä nostellen..
    Kortti ei kuitenkaan siitä lähtenyt, elettiin silloin aikaa 90luvun alkupäätä.
    Yamaha fz1-s
    ex Yamaha xt660x
    ex Honda CB 600 hornet
    ex Kawasaki er-6n

    Ihmisillä, jotka väittävät, etteivät anna pikkuasioiden häiritä
    itseään, ei ole koskaan ollut hyttysiä makuuhuoneessaan.
  21. #21
    Ei ainakaan pirkanmaalla ole mikään automaattinen kortin lähtö tai välttämättä edes sakkoa. Jos keulii suht hiljaista vauhtia, jossain ns. vetomestassa eli ei missään liikenteenseassa vaan tyyliin teollisuusalueella iltasella niin saattaa selvitä hyvinkin pienillä rapsuilla.
  22. #22
    Lainaa Zip kirjoitti Katso viesti
    Eikös se vasta olekin ajoneuvon hallintaa kun osaa takarenkaalla ajella
    On jos sen tekee yleisen liikenteen ulkopuolella. Liikenteessä IMO tuo on törkeää, kun siinä keuliessa "tahallaan" tosiaan menettää sen hallinnan, esim "kas kun nyt pitäiskin yhtäkkiä jarruttaa". Niin jokainen motoilija tietää, miten onnetonta on yrittää takajarrulla kovaa jarruttaa. Ja liekö se keulimistilanteessa vielä tuo eturenkaan alas turhan kovasti ja vielä vaikeampaa sen jälkeen.

    Temppuja tykkään katsoa ja mutta eikö niitä voi tehdä kuitenkin siellä missä se on turvallista, kaikille.
    Ducati 750
  23. #23
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    -Keuliminen tai 50kmh ylinopeus tyhjällä moottoritiellä (törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen) minimi 30ps+3kk ajokieltoa, yleisempi ~40ps +6kk ajokieltoa
    -ajokortitta ajo 20ps
    -karkuun lähteminen, eli poliisin pysähtymiskäskyn noudattamatta jättäminen 12ps

    Tuosta jokainen voi päätellä miksi porukka tällä hetkellä yrittää ottaa hatkat siinä vaiheessa jos poliisi tulee vastaan ja alkaa vilkuttelemaan valojaan...
    Mutta, eikös tuo lisätä jo siinä tilanteessa kun lähtee karkuun ja sen jälkeen kun mitä todennäköisemmin ajellaan aika kovaa ja holtitta, niin ne kerryttää tuota pottia aikalailla kivasti. Ei sitä ihan niin voi ajatella, että oho räpsäytin tutkaan motarilla 250km/h, ajampa karkuun niin halvempaa...


    edit: lisäsin enemmän lainausta
    Viimeksi muokannut: theim; 17.05.2012 klo 00:42.
    Ducati 750
  24. #24
    Lainaa Temmeltaja kirjoitti Katso viesti
    Bomberit ja pyörällä kikkailu ei todellakaan kuulu muun liikenteen sekaan. Nykyään näkyy jokainen mopokin tulevan keulapystyssä vastaan tuolla liikenteessä. Ajokielto on ihan pätevä tälläisen pelleilyn lopettamiseen.
    Miksi ei Bomberit saisi ajaa mutta sinä saat? Mikä tekee sinusta ns paremman ihmisen bombereihin nähden? Sekö että oletettavasti aivopierustasi päätellen ajat kustomilla tai matkasohvalla. Oletko sitten sitä mieltä että, myös rata-ajo tulee kieltää? Sehän voi yllyttää ihmisiä ajamaan myös moottoriratojen ulkopuolella vastuuttomasti.
    rekisteröinnistäsi päätellen olet liittynyt hiljattain ja pääsi on täynnä ihanteita. Tosin näyttäisivät sopivan enempikin p-koreaan kuin tänne.
    Joten eiköhän anneta kaikkien hölmöillä tavallaan, DARWIN pitää sitten huolen lopuista...
    XX 06>>>GSX-R K7, kilvetön R6R, kilvellinen R6R, Kutter K9, PuimuriGSA, PuimuriGSA wasserboxer.
  25. #25
    Lainaa Jukka kirjoitti Katso viesti
    Miksi ei Bomberit saisi ajaa mutta sinä saat? Mikä tekee sinusta ns paremman ihmisen bombereihin nähden? Sekö että oletettavasti aivopierustasi päätellen ajat kustomilla tai matkasohvalla. Oletko sitten sitä mieltä että, myös rata-ajo tulee kieltää? Sehän voi yllyttää ihmisiä ajamaan myös moottoriratojen ulkopuolella vastuuttomasti.
    rekisteröinnistäsi päätellen olet liittynyt hiljattain ja pääsi on täynnä ihanteita. Tosin näyttäisivät sopivan enempikin p-koreaan kuin tänne.
    Joten eiköhän anneta kaikkien hölmöillä tavallaan, DARWIN pitää sitten huolen lopuista...

    Eiköhän tuossa hieman virheellisesti kuitenkin bombereilla viitattu liikenteen seassa tapahtuvaan pelleilyyn Todellisuudessa kyseessä on kuitenkin suljetulla alueella tapahtuvaa toimintaa tähän malliin http://www.youtube.com/watch?NR=1&fe...&v=1lVztFWfBHc
    Viimeksi muokannut: Grodin; 17.05.2012 klo 01:07.
    '96 Laverda Custom 125 -> '94 CB500 -> '97 CBR 600F -> '06 ZX-6R -> '05 ZX-10R -> '03 RSV-R 1000 -> '08 CBR 600RR
  26. #26
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa theim kirjoitti Katso viesti
    Mutta, eikös tuo lisätä jo siinä tilanteessa kun lähtee karkuun ja sen jälkeen kun mitä todennäköisemmin ajellaan aika kovaa ja holtitta, niin ne kerryttää tuota pottia aikalailla kivasti. Ei sitä ihan niin voi ajatella, että oho räpsäytin tutkaan motarilla 250km/h, ajampa karkuun niin halvempaa...


    edit: lisäsin enemmän lainausta

    Törkeän liikenneturvallisuuden vaarantamisen yhteydessä tekoa arvioidaan kokonaisuutena, jolloin karkuun ajaminen ei lisää pottia juurikaan verrattuna jo räpsähtävään ajokieltoon. Tuo 50kmh ylitys tulee aika helposti esim. Tampereen motarilla Karhunkorven kohdalla olevalla työmaalla jossa nopeusrajoitus tippuu 120->80 hyvin nopeasti.

    Pointtina mulla tuossa vertailussa on se, että keulimisesta ja ylinopeudesta saa aivan suhteettoman kovat rangaistukset verrattuna kortitta ajamiseen ja karkuun lähtemiseen.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  27. #27
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Pointtina mulla tuossa vertailussa on se, että keulimisesta ja ylinopeudesta saa aivan suhteettoman kovat rangaistukset verrattuna kortitta ajamiseen ja karkuun lähtemiseen.
    Tuota kortitta ajon rangaistusta pitää kyllä kans kompata ihmetellessä, että miten siitä voi tulla niin pienet seuraamukset.
    Ducati 750
  28. #28
    Kaikki kiva on yleensä kiellettyä, mutta minkä sille voi jos joskus esim. suljetulla alueella liikennevaloissa keulii vahingossa.
  29. #29
    Lainaa theim kirjoitti Katso viesti
    Tuota kortitta ajon rangaistusta pitää kyllä kans kompata ihmetellessä, että miten siitä voi tulla niin pienet seuraamukset.
    kortitta ajelusta tosiaan ekalla kerralla tulee 20 pvs ja sen jälkeen se nousee joka kerta kun kärähtää uusiks. Maksimi on sen 40pvs ohjeistuksen mukaan. Ajokieltoahan siitä ei voi määrätä, kun henkilöllä ei ole ajo-oikeuttakaan.
    Yamaha FZS 1000cc
    Ex: Kawasaki er-5
  30.  
  31. #30
    Lainaa theim kirjoitti Katso viesti
    Mutta, eikös tuo lisätä jo siinä tilanteessa kun lähtee karkuun ja sen jälkeen kun mitä todennäköisemmin ajellaan aika kovaa ja holtitta, niin ne kerryttää tuota pottia aikalailla kivasti. Ei sitä ihan niin voi ajatella, että oho räpsäytin tutkaan motarilla 250km/h, ajampa karkuun niin halvempaa...


    edit: lisäsin enemmän lainausta
    Jos ajaa siihen tutkaan 250km/h niin ajatus on aivan oikea, karkuun lähteminen on halvempaa.
    Touring
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen