Tulokset 1:stä 9:een 9:sta
  1. #1
    Mitkä renkaat ja mistä kannattaa hommata kaverin otsikon mukaiseen pyörään?
    Onkos tuossa siis samankokoiset ja levyset edessä ja takana 130/90/16?

    Vuosimalli on -99 ja on alkuperäiset alla...sen vuoksi tarttis vähän päivitettyä tietoa....
    T7
  2. #2
    Mynetmoton mukaan edessä 130 ja takana 150 leveä. Toihan ei ole mikään totuuden torvi eli kannattaa varmistaa vielä ennenkuin tilaa.
  3. #3
    Lainaa harald73 kirjoitti Katso viesti
    Mynetmoton mukaan edessä 130 ja takana 150 leveä. Toihan ei ole mikään totuuden torvi eli kannattaa varmistaa vielä ennenkuin tilaa.

    Jep. kiitoksia jeesistä. Ihmettelin vaan kun katoin tuon pyörän speksejä netissä niin siinä oli molemmissa 130.....
    Näkeehän toki rekotteesta suositukset mutta ei ole nyt saatavilla rekotetta...täytyy vielä yrittää tutkia sopivaa/hyväks todettua merkkiä. Tästä saitilta en löytäny mitään tuohon liittyvää..
    T7
  4. #4
    Kaikissa evo-runkoisissa taisi olla 130/90 vakiokoko takana ja peltikeuloissa myös edessä. Merkeistä on monia mielipiteitä, mulla on ollut hyviä kokemuksia metzelerin marathonista ja misukan vanhasta commanderista. (Keväällä laitoin taakse commander II:n, tosin tällä uutuudella ole vielä ehtinyt ajaa metriäkään kun kaikki ajoaika menee geesaa sisäänajaessa.)
  5. #5
    Lainaa s&s kirjoitti Katso viesti
    Kaikissa evo-runkoisissa taisi olla 130/90 vakiokoko takana ja peltikeuloissa myös edessä. Merkeistä on monia mielipiteitä, mulla on ollut hyviä kokemuksia metzelerin marathonista ja misukan vanhasta commanderista. (Keväällä laitoin taakse commander II:n, tosin tällä uutuudella ole vielä ehtinyt ajaa metriäkään kun kaikki ajoaika menee geesaa sisäänajaessa.)

    Ok, hyvä kun on joku suositus renkaasta. Itse en customirenkaista tiedä mitään. Ajo on rauhallista sillointällöin daycruisailua, joten renkaatkin voivat olla sen mukaiset..... hyvät saa tietty olla ....
    T7
  6. #6
    Ajoltaan Mezeler on parempi kuin vakio Dunloppi, koko on molemmissa päissä joko 130/90x16 tai MT90x16 ovat vaihtokelpoisia keskenään. Uutta Commander II on kehuttu, metriäkään en ole ajanut. Dunlopilla kovuuden takia on ajettu yli 25 000 km, sateella saakin olla kieli keskellä suuta.
    1997 HD Road King
    1994 BMW R100R
  7. #7
    Lainaa drago kirjoitti Katso viesti
    Ajoltaan Mezeler on parempi kuin vakio Dunloppi, koko on molemmissa päissä joko 130/90x16 tai MT90x16 ovat vaihtokelpoisia keskenään. Uutta Commander II on kehuttu, metriäkään en ole ajanut. Dunlopilla kovuuden takia on ajettu yli 25 000 km, sateella saakin olla kieli keskellä suuta.

    No nyt alkaakin jo pääsemään eteenpäin, hienoa. Uskoisin just ajettavuuden ja sadepidon olevan ne tärkeimmät valintakriteerit. Ajoa tuntuu olevan kuitenkin sen verran vähän/a, joten kulutuskestävyydellä ei varmaankaan ole tässä tapauksessa niinkään suurta merkitystä.
    Tackar edelleen kaikille.....
    T7
  8. #8
    Joop, onhan mullakin -90 Hertsikassa 130/90-16 Metzelerin valkosivu rinkulat alla. Miksiköhän anto FLSTC:lle sen 150 leveän taakse? Näin siis mulla.

    Vaikka noi valkosivut maksaakin enemmän, sopii ne mun mielestä todella hyvin ko. pyörään. Ja se puhtaanapidon ihanuus...
  9.  
  10. #9
    Mulla on Kingissa Pirelli Night Dragon renkaat. Pirelleistä oon kuullut puhuttavan, etteivät renkaat kestä suurta painoa, vaikka specsit ovat tismalleen samat kuin esim. Metzeler Marathonissa. Ehkä aiemmat Pirellin mallit ovat sitte sulaneet alle... Oon nyt itse ajellut pyörälläni matkaa raskaalla lastilla, mutkateitä vauhdikkaammin, sateella ja kylmällä kelillä, eikä mulle ole koskaan tullut mieleen edes epäillä renkaan ominaisuuksia! Helkkarin hyvä rengas! Kestävyydestä en vielä osaa sanoa mitään. Noin 8tkm oon noilla nyt ajanut, eikä noi nyt vielä Marathonia kummemmin ole kuluneet. Pintaa on vielä reilusti. Hinta noilla samaa luokkaa, kuin muillakin vastaavilla(Dunlop, Metzeler).
    Joko löydän tien tai teen sen...
    -Hannibal-

    H-D Road King Custom 2004