Mitä siihen pultin irroitukseen tarvitaan? Pultti katkes pakosarjaan... Sitä on esillä noin 3-4milliä. Pultti taitaa olla 8mm
Meneekö se niin, että poraan reiän pulttiin (kuinka ison ja syvän) ja ruuvaan siihen vastakierre pultin ja sit se lähtee irti? Noin helppoa vai? Mut miten sen vastakierrepultin kanssa? Saako Biltemasta/Motonetista? Tarviiko muuta? Olis varmaan hyvä että reikä pulttiin menee suoraan? En jaksais taas konetta purkaa ja koneistamoon kiikuttaa että pultin pois saan
Olisiko vinkkejä kokemsuta kuinka tästä selvitään? Nyt mun on tämä kohdattava sillä pyörässä on kolme muutakin pulttia mitä ei saa irti, joita joutuu porailee.
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3
Googleta pultin irroitus, löytyy monta ketjua ja monta keinoa. Itse suosin lämpölaajenemisen hyödyntämistä eli pultin ympäristö kuumaksi ja pultti kylmäksi ja irti.
CBR 600F -93
Ei kannata alkaa niitten vastakierretappien kanssa turaileen, ovat astetta vittumaisempia pois otettavia kun katkeavat sinne pultin sisään (on tullut tuokin tehtyä).
Jollei muuta ole käsillä niin reikä ja siihen sopivan tiukka torx-hylsy ja sitten akkukoneella irti, momentit saa olla alkuun pienellä ja siitä isontaen.
Tietenkin jos pulttia on näkösällä niin hitsaten lisää tavaraa kiinni ja pihteillä irti, tuossa vaiheessa pultti on jo saanut lämmintä ja saattaa jopa irrotakin.
"On vain kaksi ääretöntä asiaa: universumi ja ihmisten typeryys. Ja ensin mainitusta en ole aivan varma." Albert Einstein
laita jotain irroitusöljyä siihen muhimaan crc:kin käy jos muuta ei ole, ja jos jämästä saa otteen pihdeillä niin kokeile huomenna uudelleen.
voit myös antaa muutaman terävän napautuksen siihen pätkään.
viimesenä keinona sitten se poraus,aloita ensin pienellä poralla ja sitten suurempaan hiljaksiin
Jos pyystyy hitsaamaan siihen mutterin päähän niin sen avulla saa hyvin irti,töissä käytetään sellaisia hylsyjä joilla kyllä saa ainakin sen loppupultin katkeamaan paremmin sinne siään jos on kunnolla kiinni..
Itse suosin hitsausta jos vaan pystyy hitsaamaan jatkoa..
Kiitos ja anteexi
1. sääntö katkenneen pultin irrotuksessa. Älä milloinkaan, missään olosuhteissa, edes viimeisenä keinona käytä vastakierretappia. Ne tuppaavat katkeamaan reikään.
Jos pultin vartta on esillä, niin laita siihen sopiva mutteri(ei nyloc) johon varsi menee sisälle ja täytä hitsillä. Tehoa tarpeeksi jotta mutteri käy punaisena. Odottele jäähtymistä ja kierrä pultti pois. Älä nopeuta jäähtymistä vedellä.
Joo, se pultti sinne on katkennut, koska on jumissa. Todennäköisyys vastakierretapin katkeamiseen on iso, jos mitään muuta ei tehdä. Eli esitetyt keinot helpoimmasta alkaen
- kunnon napautus katkenneeseen pulttiin
- irrotusöljy
- lämpö/kylmäkäsittely
yhdessä vastakierretapin (tai tiukan TORX-hylsyn) kanssa hyvällä tuurilla toimii... Yleensä ne sieltä on pois saatu![]()
<p>2002-2014</p>
Ja sitte nää 3e maksaneet, halpamarketista hommatut v*ttupihdit pistetään roskikseen.
Ja tilalle haetaan Knipex:in pihdit. Maksaa noin 25e ne keskikokoiset.
Niillä voima menee sinne minne pitääki ja leuat puree kiinni. Parempi mahdollisuus saada pultinjämä irti.
Ja mielummin jotain iha oikeeta irrotusöljyä. Siinä on parempi tunkeuma, ku "certsussa" tai "Weedeessä"...
Myös hyvälaatusilla lukkopihdeillä voi koittaa.
Lämmityksessä voi koittaa sellasta pientä nestekaasupoltinta, ja sitte lujaa sitä irrotusöljyä.
Nää jos sitä hitsiä ei ole käytössä.
Vastakierretapit voi jättää kaupan hyllylle, tai lahjottaa m*lkulle sukulaiselle tai naapurille. Saa sitte itte naureskella kun se yrittää kaivaa niitä kovia, katkenneita tapinpätkiä pois siitä pultinjämästä...
(v*ttupihit = nää halpis siirtoleukapihdit, mikkä lasahtaa aina sormille, leukojen ote lipsahtaa irti tuhoten kappaleen, tai koko pihtihökötys räjähtää tuhannen p*skaksi kun puristat kunnolla...)
Se oli jo rikki...
No halpis on halpis, mutta sellaset mistä nyt tuntee tatsista jo että voiman annostelu onnistuu, ja ote on kun perkeleen puruhampaalla. Se vaan on, että noilla ei tietty ahtaaseen väliin pääse.
+1 Käytä ammattihitsarilla, on varma ja hyvä keino. Jos kokemusta ja taitoa riittää, niin pultti irtoaa hitsaamalla vaikka katkennutta pulttia ei olisi esillä milliäkään. Joskus nuorena olin hommissa eräässä koneistamoissa. Siellä kannettiin hitsari-Mikolle suosiolla kaikki palikat, joihin oli pultti katkennut sisään. Muutama hetki ja aina pultti irtosi, oli se vaan aika seppä![]()
S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
Route 66 - 2006.
Ongelma ratkennut! Käytin sylinterinkannen korjaamolla jossa hitsillä pultti kiinni ja irti... Ammattimiehelläkin meni kolme pulttia joten oli hyvä etten itse lähtenyt säätämään! Ja femman makso!
Nyt kohti uusia haasteita (ongelmia)
Tarvii malttaa mieli, malttaa malttaa, kaikessa rauhassa![]()
Fat boy -03 100 v juhlamalli
ex: zzr 1100 -92 + zx9r -01 + zx10r -05 <3