Sivu: 19 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 541:stä 570:een 1489:sta
  1. #541
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Eikö se hakkaa rajoittimeen jo Bussipäskin taitossa noilla väleillä? Ainakin mitä Gearincommanderista kattelin.

    Jos siis Hondan vakio on 16-42?
    Ei hakkaa. Ja mun huiput tolla välityksellä on 273 teoreettisesti. Käytännössä mun enkka sinne suoran päähän on 257km/h eikä ollu lähelläkää rajaria.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #542
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Negatiivisiakin vaikutuksia on, mutta ne on vielä pienemmät kuin positiiviset vaikutukset, joten sen takia tein tuon taka-akselin siirron.
    Kiitos. Harkitaan akselivälin pidennystä, kun ketjut tulevat vaihtokuntoon ja vauhti paranee. Nyt palaute oli aika selvää eli aika ei tällä tasolla parane akseliväliä muuttelemalla
    CBR1000RR - radalle & kadulle
  3. #543
    Mä just tänään laitoin uudet ketjut ja rattaat paikoilleen.
    Edelliset muistaakseni 16/43, 112 lenkkiä.
    Nyt 15/46 ja oli pakko laittaa 116 lenkkiä. 114 lenkkisellä olis tullut 180/55 rengas lähelle swingiä ja kesäksi on nyt tilattu 180/60 nakkeja.
    En mitannut akseliväliä, mutta 6 viivaisesta asteikosta on nyt noin 4 ja puol näkyvissä.
    Saas nähdä pystyykö tonne enää laittamaan pienempää takaratasta Kymille, vai pitääkö laittaa eteen 16 piikkinen.

    Kait toi ihan hyvä setuppi on. Vähän jäi vielä varaa ketjujen venymisellekkin.
    Tuppaako tollanen erv3 venymään paljonkin kusiaisessa?
    cbr600rr -04
  4. #544
    Lainaa timjoo kirjoitti Katso viesti
    Kiitos. Harkitaan akselivälin pidennystä, kun ketjut tulevat vaihtokuntoon ja vauhti paranee. Nyt palaute oli aika selvää eli aika ei tällä tasolla parane akseliväliä muuttelemalla
    Itse oon niin tyhmä yksilö, että vaikka pyörän käytös saattaisi parantua max pitkällä akselivälillä, ni mä oon liian laiska ruvetakseni nyppimään ketjuja lyhemmäksi vain saadakseni pidemmän ketjun johonki välityksiin.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  5. #545
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    Meinasin lähinnä että jos Hondassa on rajoitin siinä 13k rpm tienoilla.

    Privateerin vauhdilla niin luulisin että on aika hiinä ja hiinä?
    1:24-vauhdissa bussipysäkin taitossa:
    Kapula 66%
    Vgps 240 kmh
    Vrear 272 kmh
    Bussipysäkin jälkeisellä suoralla:
    Kapula 100%
    Vgps 269 kmh
    Vrear 276 kmh.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #546
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Tuppaako tollanen erv3 venymään paljonkin kusiaisessa?
    Ei se kyl bimmerissäkään juurikaan veny. Jos venyy niin oot unohtanu voidella ja se on sayonara sen jälkeen.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  7. #547
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ei se kyl bimmerissäkään juurikaan veny. Jos venyy niin oot unohtanu voidella ja se on sayonara sen jälkeen.
    Nonni. Eli ei muuta ku kovaa ajoa.
    cbr600rr -04
  8. #548
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Tuppaako tollanen erv3 venymään paljonkin kusiaisessa?
    Itellä on tonnarissa ajettuna 700km ja oon tasan 1 kerran joutunu pikkasen kiristämään.
    Sillä ajanee sen 2000+km yksillä ketjuilla kun vain pitää rasvassa ja kattoo ettei oo liian kireä/löysä
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #549
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Mä just tänään laitoin uudet ketjut ja rattaat paikoilleen.
    Edelliset muistaakseni 16/43, 112 lenkkiä.
    Nyt 15/46 ja oli pakko laittaa 116 lenkkiä. 114 lenkkisellä olis tullut 180/55 rengas lähelle swingiä ja kesäksi on nyt tilattu 180/60 nakkeja.
    En mitannut akseliväliä, mutta 6 viivaisesta asteikosta on nyt noin 4 ja puol näkyvissä.
    Saas nähdä pystyykö tonne enää laittamaan pienempää takaratasta Kymille, vai pitääkö laittaa eteen 14 piikkinen.

    Kait toi ihan hyvä setuppi on. Vähän jäi vielä varaa ketjujen venymisellekkin.
    Tuppaako tollanen erv3 venymään paljonkin kusiaisessa?
    Itsellä ollut tapana uusia ketjut (erv3) joka kesä. Silloin ei tartte kaivaa niitä lohkosta tai omasta reidestä/perseestä. 130e ei oo sen suhteen mikään iso menoerä kaudessa. Surullisempaa on ettiä vaihtomoottoria/lohkoja.
    Aprilia RSV4-R
  10. #550
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    1:24-vauhdissa bussipysäkin taitossa:
    Kapula 66%
    Vgps 240 kmh
    Vrear 272 kmh
    Bussipysäkin jälkeisellä suoralla:
    Kapula 100%
    Vgps 269 kmh
    Vrear 276 kmh.
    Olisin luullu, että huiput olisi vähän korkeemmat suoran päähän 1:24 kyydissä. Mulla kolmisen sekkaa hitaammassa kyydissä nimittäin tasan samat. Motoparkissa tosin tuulen suunta vaikuttaa jonkin verran huippuihin.
    Superbike #7
  11. #551
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Olisin luullu, että huiput olisi vähän korkeemmat suoran päähän 1:24 kyydissä. Mulla kolmisen sekkaa hitaammassa kyydissä nimittäin tasan samat. Motoparkissa tosin tuulen suunta vaikuttaa jonkin verran huippuihin.
    Et sä häviä ku ehkä 0.1-0.2 sekkaa siinä suoralla huippujen seurauksena... Se puuttuva vajaa 3 sekkaa tulee aivan muualta. Suorilla häviää loppujen lopuksi aivan helvetin vähän aikaa.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  12. #552
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Olisin luullu, että huiput olisi vähän korkeemmat suoran päähän 1:24 kyydissä. Mulla kolmisen sekkaa hitaammassa kyydissä nimittäin tasan samat. Motoparkissa tosin tuulen suunta vaikuttaa jonkin verran huippuihin.
    Suoran päässä:
    Kapula 87%
    Vgps 270.7 kmh
    Vrear 267.2 kmh

    Johtuen siitä, että tonnareissa loppuu tehot noissa nopeuksissa, niin hyvin pienillä asioilla on merkitystä, jos aletaan nopeuksia vertailemaan esim 1 kmh tarkkuudella kokonaisnopeuden ollessa noin 270 kmh, eli 1 kmh ero on 0,37%. Eli päästään jo tuhannesosien puolelle.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  13. #553
    1 kmh ero keskimääräisessä nopeudessa motoparkin bussipysäkin jälkeisellä suoralla on noin 0,019 sekunttia.
    Laskettuna bussipysäkin apeksista seuraavaan jarrumerkkiin.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  14. #554
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    1 kmh ero keskimääräisessä nopeudessa motoparkin bussipysäkin jälkeisellä suoralla on noin 0,019 sekunttia.
    Laskettuna bussipysäkin apeksista seuraavaan jarrumerkkiin.
    Ei mutta tarkotin että jos häviää esim. 1km/h koko suoran matkan pienemmästä pyörän tehosta johtuen ni paljonko se tekee koko suoran mitalla? Veikkaisin max 0.2 sekkaa
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  15. #555
    1 kmh ero keskimääräisessä nopeudessa, 253 kmh vs 252 kmh, motoparkin bussipysäkin jälkeisellä suoralla on noin 0,019 sekunttia.
    Laskettuna bussipysäkin apeksista seuraavaan jarrumerkkiin, 344 metriä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  16. #556
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    1 kmh ero keskimääräisessä nopeudessa, 253 kmh vs 252 kmh, motoparkin bussipysäkin jälkeisellä suoralla on noin 0,019 sekunttia.
    Laskettuna bussipysäkin apeksista seuraavaan jarrumerkkiin, 344 metriä.
    Niin, ja mä puhun koko suorasta T3:sta sinne jarruun. Ja kyllä, se bussipysäkki on keskellä suoraa, en laske sitä mutkaksi.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  17. #557
    MotOrg ry:n hallituksen varapj, koulutusvastaava, sihteeri Tumppi:n avatar
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2004
    Vesilahti
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Nyt 15/46 ja oli pakko laittaa 116 lenkkiä. 114 lenkkisellä olis tullut 180/55 rengas lähelle swingiä ja kesäksi on nyt tilattu 180/60 nakkeja.
    En mitannut akseliväliä, mutta 6 viivaisesta asteikosta on nyt noin 4 ja puol näkyvissä.
    Saas nähdä pystyykö tonne enää laittamaan pienempää takaratasta Kymille, vai pitääkö laittaa eteen 14 piikkinen.
    Nyt kun suomessakin on semmoinen rata, missä on oikeasti pitkä suora, niin toi välitysjuttu muuttuukin vähän hankalammaksi varsinkin kusiaisella. Erityisesti vakiomoottorisella missä voi huipputeho olla esim. 2krpm ennen rajoitinta.

    Vakionahan noi välitetään siten, että pyörä ei jaksa kiertää kutosella rajarille edes alamäkeen myötätuulessa. Mansaari on ollut ainoa paikka missä olen kuullut että voi käyttää vakiomoottorillakin vakiovälitystä. Toki jos moottoria muokataan niin siellä voi joutua pidentämään välitystä vakiosta.

    Pitkän suoran radoilla välitys pitää käytännössä hakea sopivaksi sille nopeimmalle paikalle. Eli hakea semmoinen setup missä pyörä jaksaa kiihtyä suoran loppuun asti, eikä esimerkiksi putoa vetoalueelta puolivälissä suoraa jolloin huiput voi jäädä esim. 10km/h alhaisemmaksi.

    Epäilen, että sun pitää laittaa eteen 16 piikkinen ratas ja taakse hakea se sopiva. Varmaan kaksi piikkiä vakiota isompi vois olla hyvä lähtökohta. Hauskaksi homman tekee tietysti se, että oikea välitys riippuu siitä mitä vauhti on ja miten se kehittyy.
    The Lakkivaari


    Yamaha R6



  18. #558
    Lainaa Tumppi kirjoitti Katso viesti
    Epäilen, että sun pitää laittaa eteen 16 piikkinen ratas ja taakse hakea se sopiva. Varmaan kaksi piikkiä vakiota isompi vois olla hyvä lähtökohta. Hauskaksi homman tekee tietysti se, että oikea välitys riippuu siitä mitä vauhti on ja miten se kehittyy.
    16 nimenomaan.
    En noista liikaa jaksa ottaa ressiä vielä tässä vaiheessa, mutta toi mainitsemasi vois tosiaan olla hyvä lähtökohta.
    cbr600rr -04
  19. #559
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ei mutta tarkotin että jos häviää esim. 1km/h koko suoran matkan pienemmästä pyörän tehosta johtuen ni paljonko se tekee koko suoran mitalla? Veikkaisin max 0.2 sekkaa
    Joskus vertasin tossa omia kierroksia 600 CBR:llä ja tonni gixulle. Tonnari oli tolla pätkällä muistaakseni n. 1,5s nopeempi. 😁
    Superbike #7
  20. #560
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Niin, ja mä puhun koko suorasta T3:sta sinne jarruun. Ja kyllä, se bussipysäkki on keskellä suoraa, en laske sitä mutkaksi.
    Mitäs sulla on kyytiä siinä pysäkin vasurin apeksin kohdalla minimissään?
    Superbike #7
  21. #561
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Mitäs sulla on kyytiä siinä pysäkin vasurin apeksin kohdalla minimissään?
    Olikohan 210 ku menin kevyellä kaasulla sisään. Toi 210 oli vasuriapexissa sillä kerralla ku sain suoran päähän sen 257.
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Joskus vertasin tossa omia kierroksia 600 CBR:llä ja tonni gixulle. Tonnari oli tolla pätkällä muistaakseni n. 1,5s nopeempi. 
    Toki 600cc häviää 1000cc:lle iha helvetisti ku se hyytyy siinä about 200 kohdalla. Mutta tarkotin että jos esim mun tonnari vs sun tonnari jos olen koko suoran matkalla tasan 1km/h hitaampi ku sinä ni paljonko siinä tulee takkiin?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  22. #562

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Olikohan 210 ku menin kevyellä kaasulla sisään. Toi 210 oli vasuriapexissa sillä kerralla ku sain suoran päähän sen 257.
    Hyvin riittää Hondassa puhtia ja jarrumerkki ollut kohdillaan... Samaan kohtaan 228-232 ja suoran päässä on 260 tiukassa... joskus myötätuuleen, imussa ja aurinko selän takana 268 jäänyt gepsiin.
    Gixerillä sain joskus 299 mittariin jo noin 10v sitten. Ei olisi pitänyt siirtyä gps maailmaan
    ---
  23. #563
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    jarrumerkki ollut kohdillaan...
    Meni 2 metriä pitkäksi se jarrutus Mutta joo toi mun alusta oli tuona päivänä aivan hirveä ku se oli 2x kireemmällä kuin mitä Botnialla jossa se vieläki oli liian kireällä... Keula pomppi siinä takasuoran jarrussa aivan tolkuttomasti eikä näinollen halunnut pysähtyä oikeen millään. Toivottavasti tänä vuonna on asiat toisin
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #564
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Olikohan 210 ku menin kevyellä kaasulla sisään. Toi 210 oli vasuriapexissa sillä kerralla ku sain suoran päähän sen 257.

    Toki 600cc häviää 1000cc:lle iha helvetisti ku se hyytyy siinä about 200 kohdalla. Mutta tarkotin että jos esim mun tonnari vs sun tonnari jos olen koko suoran matkalla tasan 1km/h hitaampi ku sinä ni paljonko siinä tulee takkiin?
    Ei toi 210 voi olla siitä vasurin apeksista. 😮 Siinä pitäs olla se 230-240km/h.

    Ja bussipysäkki tasaa tehoeroa aika kivasti, koska käytännössä siihen kaikki nostaa vähän, eli käytännössä se joka nostaa vähiten, on nopein tuolla välillä. Lähinnä se tehoero näkyy sitten ohitusta hakiessa, eli voi olla pysäkin jälkeen hankala päästä rinnalle jos tehoeroa on se 15-25hp. Tossa sun Hondassa on varmaan about samat tehot takapallolla mitä mulla oli Suzukissa.
    Superbike #7
  25. #565
    Mul oli kawalla siinä vasurissa 214 ja suoranpäässä 260, eikä varmasti ollu myöhänen jarru.
  26. #566
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ei toi 210 voi olla siitä vasurin apeksista.  Siinä pitäs olla se 230-240km/h.
    Ehkä mä sitte näen väärin
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  27. #567

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ehkä mä sitte näen väärin
    Videolta katsellen ajat vähän erilaisella linjalla sisään, mitä itse tulee mentyä. Lähinnä omaan ajamiseen vertasin noita lukemia, sillä jos kevennän tuollain hyvissä ajoin jo ekan oikean kanttarin kohdalla, niin tuosta vauhdista suoran pääähän ehtisi kertyä noin 250-254 vauhtia. Ero voi olla omassa turhan ryhdikkäässä ajoasennossa tai sitten tehossa on ero +10 hevoista.

    Tuohonkaan paikkaan ei toki kannata mennä sen kovempaa, mikä hyvältä tuntuu. Ei ole kiva paikka kaataa.
    ---
  28. #568
    Noilla iskareilla kaikki tuntui pahalta. Toi keula löi sormille jokaisessa töyssyssä ni ei ihan hirveästi uskaltanut puskea mutkaan sisään. Ihme että meni noinkaan hyvin. Sentään taipui kaasu pohjassa ulos mutkasta.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  29. #569
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ehkä mä sitte näen väärin
    Toi selittää miks se bussipysäkki on sun mielestä suora.
    Tokihan siitä saa suoran jos ajaa ihan liian hiljaa, jolloin voi ajaa väärällä linjalla sisään ja mopo pystyssä.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #570
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ehkä mä sitte näen väärin
    Eikös tuossa jarrussa kannattais olla oikeassa reunassa rataa? Osuis sitten tuo vasuri paremmin vai oonko väärässä?
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
Sivu: 19 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 9171819202129 ... ViimeinenViimeinen