Sivu: 10 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 271:stä 300:een 1489:sta
  1. #271
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Valehtelet taas.

    Tässä muistin virkistämiseksi:
    Niin.... ja missäs kohtaa mä valehtelin?

    Tuon jälkeen sanoin että "1:21.4 puhkiraastetulla nakilla. Entäs itse?"
    johon sinä vastasit
    "Eli sä ajoit tuon 1:21.4 vanhalla nakilla?"
    johon minä vastasin
    "Kyllä"

    Johon sinulta loppui replyyminen.

    Joten kerro kultaseni, missä minä valehtelin?

    P.S. Jaa sry kirjotin väärän sanan. Mä kirjotin "vanhoilla nakeilla" ku piti kirjottaa "uusilla nakeilla" mutta olinki ajanu jo kovempaa vanhoilla nakeilla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  2. #272
    Esso.k
    alon miettiä minkä takia nitrous on nopein ja sitte hyvänä kakkosena tulee skuupa ja privateer ainaki näin olen voorumilta ymmärtäny- skuupa vanoo kovan jarru nimeen notrous vaan on nopee ja privateer tekeee vähä kaikkee et on nopppee- mut jos aletaa datasta kattomaan ni mistä ne erot tulee kuka avaa enite ja voittaako skuupa jarrussa? entä sitten kun otetataa tuulennopee pröö kuski mistä se tekee sen paremman ajan kääntääkö jarrulla ja vähä lisää kaasulla nii mutkat menee slatissa nopeemmi?
  3. #273
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    alon miettiä minkä takia nitrous on nopein ja sitte hyvänä kakkosena tulee skuupa ja privateer ainaki näin olen voorumilta ymmärtäny- skuupa vanoo kovan jarru nimeen notrous vaan on nopee ja privateer tekeee vähä kaikkee et on nopppee- mut jos aletaa datasta kattomaan ni mistä ne erot tulee kuka avaa enite ja voittaako skuupa jarrussa? entä sitten kun otetataa tuulennopee pröö kuski mistä se tekee sen paremman ajan kääntääkö jarrulla ja vähä lisää kaasulla nii mutkat menee slatissa nopeemmi?
    Väärä järjestys! Scuuba on nopein, Nitrous vain luulee olevansa nopea, ja mä olen hidas kaasun räpeltäjä.

    Ne erot Scuuban ja MotoGP kuskin välillä on vain se että motogp kuski osaa juuri sen piirun verran paremmin viedä pyörän mutkan läpi niin jarrujen alussa, trail braken aikana kuin avauksessa. Ajolinja säilyy juuri oikeana vaikka jarru on myöhempi ja kaasun avaus rajumpi. Jos mietit että kymmenen mutkan radalla on sekunti eroa kierrosajassa ni se on vain 0.1s per mutka eli ei hirveän paljon.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  4. #274
    Mitä teillä nopeilla on avauksissa kiihtyvyydet? (m/sek2)
    Ninja H2 2020
    CBR 600RR 2009 Ten Kate Tribute
    ZZR 1400 2008

  5. #275
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Mitä teillä nopeilla on avauksissa kiihtyvyydet? (m/sek2)
    Perus paskalla 1:22 kierroksella kahvilan mutkasta Alastarolla ni pituussuunnassa kiihtyvyys nousee apexin 0G:stä 0.85G kymmenen metrin matkalla. Siitä vielä hetken päästä kasvaa lukuun 0.96G.
    Tämä siis alustalla joka ei tehnyt mitään niinku pitäisi. Veikkaan että toimivalla alustalla tulee huomattavasti kovemmat lukemat ku pystyy avaamaan surutta torven auki.

    Jos tosta mutkasta lasketaan apexin jälkeen yhdistettynä sivusuuntaan ja pituussuuntaan kiihtyvyydet ni huippu on 1.25G
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  6. #276
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Batmanninja kirjoitti Katso viesti
    Mitä teillä nopeilla on avauksissa kiihtyvyydet? (m/sek2)
    Tosta 10Hz datasta kiihtyvyyksien laskeminen on vähän epätarkkaa, mutta parhaillaan yli 0,95 geetä näyttäs olevan hitaiden mutkien ulostuloissa.
    Superbike #7
  7. #277
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    alon miettiä minkä takia nitrous on nopein ja sitte hyvänä kakkosena tulee skuupa ja privateer ainaki näin olen voorumilta ymmärtäny- skuupa vanoo kovan jarru nimeen notrous vaan on nopee ja privateer tekeee vähä kaikkee et on nopppee- mut jos aletaa datasta kattomaan ni mistä ne erot tulee kuka avaa enite ja voittaako skuupa jarrussa? entä sitten kun otetataa tuulennopee pröö kuski mistä se tekee sen paremman ajan kääntääkö jarrulla ja vähä lisää kaasulla nii mutkat menee slatissa nopeemmi?
    Isoin ero sm-kärkeen tulee ainakin mulla jarruissa, etenkin niiden loppuosassa, ja joissain mutkissa myös keskimutkan nopeudessa. Jotain kertonee mun jarrunössöilystä, että en ole ajanut keulaa alta jarrussa vuoden 2012 jälkeen.
    Superbike #7
  8. #278
    Lainaa nitrous kirjoitti Katso viesti
    jotain kertonee mun järjenkäytöstä, että en ole ajanut keulaa alta jarrussa vuoden 2012 jälkeen.
    ftfy
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  9. #279
    Ootko Esa miten kauan ajanut rataa? Kilpaa?
    cbr600rr -04
  10. #280
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Ootko Esa miten kauan ajanut rataa? Kilpaa?
    AT2 vuonna 2008 superdukella, 5 päivää rataa 2009, katukyykky alle 2010, eka kilvetön 2012, eka kisa 2016, 2017 välivuosi, kun vedin itteni teholle jo toukokuussa, 2018 ja 2019 täydet kaudet kilpaa.

    Kaatoja tullu kaikkineen puolen kymmentä, viimeksi naamallaan siis 2017 keväällä.

    Ja sen verta muisti petti, että se oli 2011 kilpimopolla, kun lipsautin keulan alta jarrussa viimeksi.
    Superbike #7
  11. #281
    Esalla on vaan ollu niin kovia opettajia että siitä on jalostettu nopea... Siis luontaisen lahjakkuuden lisäksi.
    vuoristoatleetti
  12. #282
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Esalla on vaan ollu niin kovia opettajia että siitä on jalostettu nopea...
    Ja vastaavasti henk.koht. täytyy sanoa että Esa on sen verran kova opettaja että se jalostaa kuskille lisää vauhtia todella tehokkaasti
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  13. #283
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa garagesale kirjoitti Katso viesti
    Esalla on vaan ollu niin kovia opettajia että siitä on jalostettu nopea... Siis luontaisen lahjakkuuden lisäksi.
    Niistä lahjoista niin tiedä, mutta kieltämättä oppia on saanut vuosien varrella aika kovilta ukoilta. Sun lisäksi neuvoja on tullut Mika ja Vesa Kalliolta, Kari Vehniäiseltä, Eemeli Lahdelta, Marko Rätöltä, Raimo Kesseliltä ja monilta muulta. Jokaiselle olen isosti kiitollinen, että noiden neuvojen avulla on saanut ajamista vietyä eteenpäin.

    Ja rehellisesti voin sanoa, että suosittelen lämpimästi tuota KVR:n valmennuspakettia, taitaa tällä hetkellä olla tässä maassa parasta valmennusta vauhdin kasvattamiseen. Todisteena tästä toiminee tuo mun viime kesän Alastaron kierrosajan parannus 1:21 alkuisesta matalaan 1:19 aikaan. Ei huonosti noin yhden päivän preppaamisella.

    Edit. Ja Emelle vielä erityismaininta siitä aidosta innosta ja halusta auttaa kuskeja. Naurattaa vieläkin, kun ukko oli tippua tuolilta, kun demonstroi tuolla KVR:n kurssilla palauteosion aikana, kuinka yläkroppaa pitää käyttää pyörän kääntämiseen.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 22.01.2020 klo 22:13.
    Superbike #7
  14. #284
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Ja vastaavasti henk.koht. täytyy sanoa että Esa on sen verran kova opettaja että se jalostaa kuskille lisää vauhtia todella tehokkaasti
    Sen verta saanut jeesiä itseäni nopeammilta ukoilta, että hyvä vaan jos mun horinat auttaa myös muita kehittymään. Se on koko lajin etu, jos edes parille ukolle saa kesän aikana sen verran vauhtia, että saadaan ne viivalle mukaan.
    Superbike #7
  15. #285
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sen verta saanut jeesiä itseäni nopeammilta ukoilta
    Ei kestä kiittää
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  16. #286
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa PoS kirjoitti Katso viesti
    Ei kestä kiittää
    Ollos hyvä, siitä onkin hetki aikaa... 😉
    Superbike #7
  17. #287
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sen verta saanut jeesiä itseäni nopeammilta ukoilta, että hyvä vaan jos mun horinat auttaa myös muita kehittymään. Se on koko lajin etu, jos edes parille ukolle saa kesän aikana sen verran vauhtia, että saadaan ne viivalle mukaan.
    Hyvä kun horiset, hyviä neuvoja rakentavassa hengessä, selkeästi ja ymmärrettävästi kirjoitettuna.
  18. #288
    Super Retard PoS:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Sep 2005
    Tallinn
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Ollos hyvä, siitä onkin hetki aikaa... 
    Vaalin muistoa varmasti hautaan asti
    Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.

    * Suzuki Katana * KTM 690 Enduro * Kawasaki ZX-8R * KTM 890 Duke R * Honda Fireblade *
  19. #289
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Sen verta saanut jeesiä itseäni nopeammilta ukoilta, että hyvä vaan jos mun horinat auttaa myös muita kehittymään. Se on koko lajin etu, jos edes parille ukolle saa kesän aikana sen verran vauhtia, että saadaan ne viivalle mukaan.
    Sä oot oikeastaan ainoa jolta mä oon koulutusta saanu, muuten tässä on aika paljolti opittu ite.
    Kemoran mutka vinkki tuli joltakulta muulta mutta en enää muista keneltä.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  20. #290
    Kysymyksiä/ aiheita tälle illalle?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #291

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kysymyksiä/ aiheita tälle illalle?
    No löytyy toki. Aloitetaan takajarrun käytöstä... käytän. En osaa perustella sen isommin, kuin satunnaista tupakointia tai ranskalaisen auton omistamista, mutta täältä varmaan osaamista löytyy.
    Jos ei muuta, niin meno on ainakin ajoittain näyttävämpää, kuin ilman. Sana vapaa..
    ---
  22. #292
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Kysymyksiä/ aiheita tälle illalle?
    Itseasiassa on.

    Yks mun kaveri joka on todella paljon säätänyt kilpa-autoja telemetrian pohjalta kysyi eilen että säädetäänkö prätkän ja auton iskareita saman periaatteen mukaisesti telemetrian pohjalta.

    Eli haetaanko esim prätkän iskareissa samanlaista Bell curvea kuin autoissa?
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  23. #293
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    No löytyy toki. Aloitetaan takajarrun käytöstä... käytän. En osaa perustella sen isommin, kuin satunnaista tupakointia tai ranskalaisen auton omistamista, mutta täältä varmaan osaamista löytyy.
    Jos ei muuta, niin meno on ainakin ajoittain näyttävämpää, kuin ilman. Sana vapaa..
    Eiköhän tuo ole ihan preferenssi kuskista riippuen. Ei ole toinen tapa toista nopeampi, vaan enemmänkin kyse siitä miten kuski käyttää pyörää. Ihan samoin kuin jotku tykkää moottorijarrua käyttää, toiset eliminoi sen lähes kokonaan. Ite tykkään moottorijarrua käyttää, toimii takajarruna oikein tehokkaasti. Takajarruun en ole vielä ikinä koskenut radalla enkä aio.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  24. #294
    Mika Kallio jossain aiemmassa haastattelussa sanoi käyttävänsä takajarrua hillitsemään takarenkaan rauhattomuutta mutkan jälkeisessä avauksessa---
    GSR750
    ex.Z800
    ex.ER6n
  25. #295
    Lainaa usagi kirjoitti Katso viesti
    Mika Kallio jossain aiemmassa haastattelussa sanoi käyttävänsä takajarrua hillitsemään takarenkaan rauhattomuutta mutkan jälkeisessä avauksessa---
    Eli käytännössä sama tekniikka kuin mitä mika häkkinen käytti 1998 Melbournessa kun autossa oli kaks jarrupoljinta. Kun se lähti mutkasta ulos, se painoi toisen jarrupedaalin pohjaan joka jarrutti kevyesti vain takapyöriä. Eli käytännössä laillinen Luistonesto.

    Myöskin jossakin rata pyörissä on runko sellainen että takajarruun koskemalla ennen avausta takarengas "laahaa" vastaan jolloin takarengas siirtyy Swingin liikkeen ansiosta hitusen taemmas. Rauhoittaa ilmeisesti pyörän perän käytöstä avauksissa.

    En kyllä ole lainkaan varma että tuo toimisi joka alustalla niin hyvin että sitä kannattaisi edes kokeilla.
    "Faster, Faster, until the thrill of speed overcomes the fear of death." - Hunter S. Thompson
  26. #296
    Jos heitetään vielä kolmaskin kysymys.
    Löytyyko jostain ohjeita, videota, yms. öhlinsin ohjausiskarin purkuun/huoltoon.
  27. #297
    Lainaa PrivateeR kirjoitti Katso viesti
    Eli käytännössä sama tekniikka kuin mitä mika häkkinen käytti 1998 Melbournessa kun autossa oli kaks jarrupoljinta. Kun se lähti mutkasta ulos, se painoi toisen jarrupedaalin pohjaan joka jarrutti kevyesti vain takapyöriä. Eli käytännössä laillinen Luistonesto.

    Myöskin jossakin rata pyörissä on runko sellainen että takajarruun koskemalla ennen avausta takarengas "laahaa" vastaan jolloin takarengas siirtyy Swingin liikkeen ansiosta hitusen taemmas. Rauhoittaa ilmeisesti pyörän perän käytöstä avauksissa.

    En kyllä ole lainkaan varma että tuo toimisi joka alustalla niin hyvin että sitä kannattaisi edes kokeilla.
    Erkka ajoi ainakin joskus esim. alastaron nopeat niin että painoi takajarrua jo ennen mutkaan menoa. Sitoi kai juositusta tai jotain muuta viisasta.

    Monet varmaan tän nähneet, mutta aina yhtä kiva katsoa : https://www.youtube.com/watch?v=DS0KsDzII2E
  28. #298
    Ei ehkä ihan oikee ketju, mutta pistetään lauantai-illan kysymys kuitki.

    Jos hommaan uudet lämppärit kusiaiseen, niin miks en ostais samantien 200 leveelle kumille tarkoitettua taakse?
    cbr600rr -04
  29. #299
    Lainaa KawaJava kirjoitti Katso viesti
    Ei ehkä ihan oikee ketju, mutta pistetään lauantai-illan kysymys kuitki.

    Jos hommaan uudet lämppärit kusiaiseen, niin miks en ostais samantien 200 leveelle kumille tarkoitettua taakse?
    Edullisimmat lämppärit ei tykkää jos menee limittäin, tuppaavat palamaan.
  30.  
  31. #300
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    2017 välivuosi, kun vedin itteni teholle jo toukokuussa
    Mitä hittoo tapahtui, että niin pahasti kävi?
    Jos hyppäät laskuvarjolla, joka ei aukea, voisi katsojille olla hauskaa, jos tekisit vaikka uintiliikkeitä.
Sivu: 10 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8910111220 ... ViimeinenViimeinen