Sivu: 27 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 781:stä 810:een 1489:sta
  1. #781
    Esso.k
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    esso.k anto tuossa juuri yhden hyvän esimerkin siitä kun mielikuvitus ei vastaa todellisuutta. Homma lähtee alusta asti hieman väärään suuntaan, ja matka jatkuu jonkun aikaa, ja loppupeleissä sitten eskaloituu umpikujaan josta ei oo enää pakoreittiä. Jokaisen kaadon anatomia (miinus tekniset viat).
    etvois olla pahemmin vääräsä-mikä voi ollasen turvalisempi tapa ajaa lujaa ku avata täysillä semottela pyärällä missä on kunnon luistoesto- jollaki vanhalla bemarila siellä on nii hitaat aivot et vaikka se nappaaki kii nii iha sama mite säätää se joko ei kulje minnekää tai sit se nakaa perää sivule hätäsee- kysyn 44 teetin kaljupäältä voiko uude yamaha tc luottaa ni sano et jos oikee säädetty ni lähes mahdoto saaha haikkaria aikaa- laittaa ensi iha löysälle jos alkaa haitata eikä mitää ihmeelistä tapahu laittaa lisää ja kokelee ei sen ihmellisempää-
    jos noudattasit omia oppeja ajasit ilma luistoestoo ku sanot tossa yhdesä viestisä et virheitä ei saa koetaa piilottaa- jos laitat luistoeston eikö se sillo tarkota et käet ei osaa annostella kasua oikeen piilotat virheitä- ite kuulun niihi- nitros varmaa avaa ilma luistoestoja paaljo kovemmi mitä mä tai sitte eemeli joka ajaa bsb siällä ei semmosia edes ole-
    jos avaa liia aikasi nii sehä ei käänny jos avaan viäläkovemmi nii keula alkaa puskee mut edelleenkää ei haikkaria- se mikä oli mulle kova voi olla toisele lösä avaus- mut kute sanoin niin hondalla en ois uskaltanu- nii mitkä pelit mahto olla noi haikkari mopot jos uus yamaha nii syön hatullise- tc täytys olla 3tai enemmä tai säätö virhe- ylesin syy kaatoo muute taitaa olla ulos ajo tai jarutetaa etune alta
  2. #782
    MotOrg ry:n hallituksen jäsen, ratavastaava Jonezi:n avatar
    Moderaattori
    Hallitus
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2014
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    toiseks luotin hullun lailla siihe et yamahan luistoesto toimii ja avasin paljo kovemmi mitä koskaa olsi hondalla uskaltanu- parisa kohtaa perä tuntu luisuvan pehmeesti- kertaaka ei lipsunu tai tehny mitää epäilyttävää et sanosin et toimii-
    No onhan se makeeta ku lähtee mutkasta vähän pelonsekaisin tuntein kun perä avauksessa vähä luistelee ja keula alkaa keventyä.

    Harmi ku tämä apulaite sukupolvi ei pysty näitä elämyksiä kokemaan.
    Ei järjellä, ei taidolla, ei työllä, ei tuskalla vaan tuurilla.
  3. #783
    RG500:lla radalle päiväksi niin sen jälkeen kaikki tuntuu helpolta.

    Näistähän on tehty dokumenttikin, "The Unrideables"

    https://www.youtube.com/watch?v=QFUgs6VtjrY
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  4. #784
    Kouluttajan retale Knaku:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Jun 2012
    Kirkkonummi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Jonezi kirjoitti Katso viesti
    No onhan se makeeta ku lähtee mutkasta vähän pelonsekaisin tuntein kun perä avauksessa vähä luistelee ja keula alkaa keventyä.

    Harmi ku tämä apulaite sukupolvi ei pysty näitä elämyksiä kokemaan.
    Toivottavasti apulaitesukupolven ei tarvii käydä sairaalassa moikkaamassa...
    "The only easy day was yesterday."
    2012 S1000RR
    GSX-R 750 K8 (ex)

  5. #785
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    etvois olla pahemmin vääräsä
    Vetasit some-kilarit ennen ku ees tajusit mitä tekstissä liki. Aika neitii.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  6. #786

    Rata & Koulutus
    Liittyi Oct 2005
    Jyväskylä
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Knaku kirjoitti Katso viesti
    Toivottavasti apulaitesukupolven ei tarvii käydä sairaalassa moikkaamassa...
    Apulaitteita en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta halu päivittää pyörä apulaitteelliseen joskus olisi kova. Jokainen oho -tilanne on riski kaatua ja kaato taas sisältää riskin satuttaa itseään, joten olen koittanut välttää "ohjelmaa" ajaessa niin paljon kuin mahdollista ja kaato taajuus on myös oleellisesti pienentynyt parina viime vuonna. 2019 en tosin tarvinnut kuin yhden harmittoman kaadon vakavaan loukkaantumiseen.

    Sähköiset avut oikein säädettynä taitaa tänä päivänä olla jo aika paljon ihmistä fiksumpia, mutta niillä pääsee myös kovempaa opettelemalla ajamaan oikein, etteivät ne tee turhaa työtä. Muutama pointti turvalliseen harjoitteluun, jota olen itse koittanut noudattaa. Joku voi tehdä toisin ja en väitä, että se olisi huonompi tapa

    *Ajatus ajamisessa ja tulevassa muutamassa sekunnissa. Määrittelee koko ajan linjaa, missä haluaa pysyä. Jos ei pysy, niin yleensä katseen käytön muuttaminen tai vauhdin hidastaminen auttaa asiaa.
    *suurimaan osaan mutkista vauhti hidastuu ennen apeksia ja lähtee kiihtymään vasta sen jälkeen.
    *tämä ei ole voimalaji, kuten vaikka laulaminen.
    * painon siirto, katseen ja pyörän rintama suunta siten, että mikäli keula tai perä lähtee luistamaan, se ei lähde alta, vaan siirtyy nätisti sivuttain.
    * luistava pyörä ei yllätä. Esim kuluneet nätisti luistavat roskis renkaat lähtee toki alta aikaisemmin, kuin uusi virheetön rengas, mutta juuri syy on jossain muualla

    Toki kaikesta huolimatta välillä lähtee laitteet lapasesta, mutta virheitä suurin osa ihmisistä tekee ainakin netin ulkopuolella.
    ---
  7. #787
    Lainaa Esso.k kirjoitti Katso viesti
    etvois olla pahemmin vääräsä-mikä voi ollasen turvalisempi tapa ajaa lujaa ku avata täysillä semottela pyärällä missä on kunnon luistoesto- jollaki vanhalla bemarila siellä on nii hitaat aivot et vaikka se nappaaki kii nii iha sama mite säätää se joko ei kulje minnekää tai sit se nakaa perää sivule hätäsee- kysyn 44 teetin kaljupäältä voiko uude yamaha tc luottaa ni sano et jos oikee säädetty ni lähes mahdoto saaha haikkaria aikaa- laittaa ensi iha löysälle jos alkaa haitata eikä mitää ihmeelistä tapahu laittaa lisää ja kokelee ei sen ihmellisempää-
    jos noudattasit omia oppeja ajasit ilma luistoestoo ku sanot tossa yhdesä viestisä et virheitä ei saa koetaa piilottaa- jos laitat luistoeston eikö se sillo tarkota et käet ei osaa annostella kasua oikeen piilotat virheitä- ite kuulun niihi- nitros varmaa avaa ilma luistoestoja paaljo kovemmi mitä mä tai sitte eemeli joka ajaa bsb siällä ei semmosia edes ole-
    jos avaa liia aikasi nii sehä ei käänny jos avaan viäläkovemmi nii keula alkaa puskee mut edelleenkää ei haikkaria- se mikä oli mulle kova voi olla toisele lösä avaus- mut kute sanoin niin hondalla en ois uskaltanu- nii mitkä pelit mahto olla noi haikkari mopot jos uus yamaha nii syön hatullise- tc täytys olla 3tai enemmä tai säätö virhe- ylesin syy kaatoo muute taitaa olla ulos ajo tai jarutetaa etune alta
    Ei se noissa vanhoissakaan huono ole, kun puhutaan eurooppalaisista pyöristä. Japsit tuli alussa melkoisen jäljessä.
    Aprilia RSV4-R
  8. #788
    Omat kokemukset ja asetukset tohon Yampan apupyöriin oli:
    TC 1, SC 2, WC 1

    Alastarossa 1:23 vauhdissa TC on pelissä ja WC, SC ei koskaan.
    Kemora 1:12 TC melkein koko ajan datan mukaan, WC välillä ja SC ~2 kertaa jonkun sekunnin osan kierroksella

    Eli aika paljon kovemmin voisi vielä käskeä, että SC tulisi mukaan.

    En muista edes kokeilleeni miedompia asetuksia. Noilla sai hyvin tuntuman luistoon avauksissa. Henk.kohtaisesti en tykkäisi ajaa pyörällä joka on kuohittu tunnottomaksi. Kyllä sen takasen saa noilla asetuksilla Palmasin avauksessa aika raikkaasti sivulle ja sen jälkeen etusen ylös, jos haluaa. Mutta mieluummin jätän vastuun ja hauskuuden itselleni.
    KL Service kx250x -23
  9. #789
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Tonne mun kisatopiciin jo kirjoittelenkin, mutta pääsin tiistaina ekaa kertaa kokeilemaan kunnolla sähköapupyöriä. Toki kyseessä gen4. Kawan apupyörät, jotka on aika paljon alkeellisemmat ainakin säätömahdollisuuksien puolesta kuin noissa uudemmissa. Kaikkein löysimmälläkin asetuksella tuo tuntui puuttuvan kuskin tekemiseen vähän liikaa hitaiden mutkien avauksissa. Lisäksi keulaa se tahtoi ottaa alas vähän turhan helposti. Semmonen keuliminen, joka normaalisit olisi loppunut, kun punarajan tuntumassa vaihtaa isompaa, tuli nyt alas ennen vaihtamista, kun ecu rupesi rajoittamaan voimaa. Totesin, että pyörä tuntui paremmalta ajaa, kun käänsi apupyörät päältä pois.
    Superbike #7
  10. #790
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    Omat kokemukset ja asetukset tohon Yampan apupyöriin oli:
    TC 1, SC 2, WC 1

    Alastarossa 1:23 vauhdissa TC on pelissä ja WC, SC ei koskaan.
    Kemora 1:12 TC melkein koko ajan datan mukaan, WC välillä ja SC ~2 kertaa jonkun sekunnin osan kierroksella

    Eli aika paljon kovemmin voisi vielä käskeä, että SC tulisi mukaan.

    En muista edes kokeilleeni miedompia asetuksia. Noilla sai hyvin tuntuman luistoon avauksissa. Henk.kohtaisesti en tykkäisi ajaa pyörällä joka on kuohittu tunnottomaksi. Kyllä sen takasen saa noilla asetuksilla Palmasin avauksessa aika raikkaasti sivulle ja sen jälkeen etusen ylös, jos haluaa. Mutta mieluummin jätän vastuun ja hauskuuden itselleni.
    Mulla on hyvin miedot tc5 sc3 wc3. Loggeria ei ole, AIM ei näytä ymmärtääkseni luistoa. Jos huomenna sais sen lopulta kytkettyä eculle. Ajanototkin meni mönkään, kun kotona loggerin muistissa ei ollut mitään. Näytti kuitenkin kierrosajat, olin laitettanut niin että aktivoituu ecusta, 2000rpm. Luulin kaiken olevan kunnossa mutta näköjään unohtui mitä olin conffannut. Pitäisikö mittaristossa vilkkua kun jokin tc/sc aktivoituu? Pientä vilkkua välillä taitaa olla wheelie control.

    Sitten päivän kysymys: paljonko erittäin nopeat on tonnarilla täyskaasulla Alastarolla ja missä?
    K8-1000
  11. #791
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Sitten päivän kysymys: paljonko erittäin nopeat on tonnarilla täyskaasulla Alastarolla ja missä?
    En tiedä lasketaanko mut tohon ryhmään, mutta 1:19 alkusella kiekalla jotakuinkin näin on kaasu 100% auki

    Lähtösuora: 6,00s (Kahvilan avauksesta ykkösen jarruun)
    1-2 väli: 0s (max. 76% auki)
    2-3 väli: 0,33s
    3-4 väli: 2,89s (yli 90% auki 3,77s)
    4-5 väli: 2,01s (Ennen Palmasia)
    5-6 väli: 3,4s
    6-7 väli: 1,91s (Ennen Lemminkäistä)
    7-8 väli: 0,79s

    Yhteensä: 17,33 sekuntia kaasu 100% auki Alastaron ratakierroksella.

    Radan loppuosalla kaasu ei sitten käy kokonaan auki missään kohtaa ennen kahvilan avausta.

    Edit. Ja tämä siis ajettu L1 1000 gixerillä, eli sähköapuina käytössä vain moottorijarrukontrolli.
    Viimeksi muokannut: Nitrous; 09.05.2020 klo 21:06.
    Superbike #7
  12. #792
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Mulla on hyvin miedot tc5 sc3 wc3. Loggeria ei ole, AIM ei näytä ymmärtääkseni luistoa. Jos huomenna sais sen lopulta kytkettyä eculle. Ajanototkin meni mönkään, kun kotona loggerin muistissa ei ollut mitään. Näytti kuitenkin kierrosajat, olin laitettanut niin että aktivoituu ecusta, 2000rpm. Luulin kaiken olevan kunnossa mutta näköjään unohtui mitä olin conffannut. Pitäisikö mittaristossa vilkkua kun jokin tc/sc aktivoituu? Pientä vilkkua välillä taitaa olla wheelie control.

    Sitten päivän kysymys: paljonko erittäin nopeat on tonnarilla täyskaasulla Alastarolla ja missä?
    En mittaritaulua kattele ajossa. Ne merkkivalot on kovin himmeät ja pienet Yampassa. Muutaman kerran meinasi bensa loppua, alko kiihytyksessä rykiin ja näin bensavalon palavan. Joskus on olen vaihteen kanssa sekoillut ja katsonut taulusta, mikä pykälä on pesässä.

    Noi apupyörät säädiin tunteen ja datan perusteella. Jos tunne oli, että vähemmällä pärjää ja data näytti samaa, niin homma bueno. Ei mua haittaa, jos pyörä vähän elää.
    KL Service kx250x -23
  13. #793
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    En tiedä lasketaanko mut tohon ryhmään, mutta 1:19 alkusella kiekalla jotakuinkin näin on kaasu 100% auki

    Lähtösuora: 6,00s (Kahvilan avauksesta ykkösen jarruun)
    1-2 väli: 0s (max. 76% auki)
    2-3 väli: 0,33s
    3-4 väli: 2,89s (yli 90% auki 3,77s)
    4-5 väli: 2,01s (Ennen Palmasia)
    5-6 väli: 3,4s
    6-7 väli: 1,91s (Ennen Lemminkäistä)
    7-8 väli: 0,79s

    Yhteensä: 17,33 sekuntia kaasu 100% auki Alastaron ratakierroksella.

    Radan loppuosalla kaasu ei sitten käy kokonaan auki missään kohtaa ennen kahvilan avausta.
    Kiitos! Antaa vähän perspektiiviä, mulla käy parissa kohtaa hetken. Ottaa huomioon että kaikki apupyörät vahvasti mukana.
    K8-1000
  14. #794
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    En mittaritaulua kattele ajossa. Ne merkkivalot on kovin himmeät ja pienet Yampassa. Muutaman kerran meinasi bensa loppua, alko kiihytyksessä rykiin ja näin bensavalon palavan. Joskus on olen vaihteen kanssa sekoillut ja katsonut taulusta, mikä pykälä on pesässä.

    Noi apupyörät säädiin tunteen ja datan perusteella. Jos tunne oli, että vähemmällä pärjää ja data näytti samaa, niin homma bueno. Ei mua haittaa, jos pyörä vähän elää.
    Jälkikäteen katsonut kun kamera sopivasti, mittaria ei juuri ehdi vilkuilla.
    K8-1000
  15. #795
    Kävin testaamassa uutta pyörääni keskiviikkona Alastarossa.
    Kunnon kivireki, eikä säädöt auttaneet. Täytyy purkaa ja tsekkaa, mikä ahistaa ja mitä jousia siellä on kiinni.
    Takavanteen kulmaventtiili oli ihan surkea ja välillä tuppasi vuotamaan. Joka setin välillä oli pakko tarkistaa paineet. Pahimmillaan paineet oli 1,0 bar, mutta normaalisti 1,4 tai ainakin melkein.

    Koko päivän oli ihan ok vauhti. ~0,5 sekkaa jäin omasta enkastani, jonka olen joskus lainapyörällä ajanut. Että ihan ok potentiaali. Seuraavaksi kerraksi välityksiä pitää tihentää jousituksen tsekkaamisen lisäksi. On kyllä läjä muitakin juttuja, mitä pitää viilaa.

    57 kierrosta tuli päivän aikana ajettua.

    Edessä ja takana 2015 paistetut rinkulat. Edessä MS1 ja takana MS4. Molemmat priimana koko päivän
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Braaaaap
  16. #796
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    On kyllä läjä muitakin juttuja, mitä pitää viilaa.
    Takana olevassa mopossa näyttää olevan rata-ajon muotoiltu tankkikate(?). Onko omaa tuotantoa vai ostettu jostain?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  17. #797
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Sitten päivän kysymys: paljonko erittäin nopeat on tonnarilla täyskaasulla Alastarolla ja missä?
    Vastaakohan toi kuva ollenkaan kysymykseen?
    Eli 21.5 ja kapulan asento: http://racedac.com/s1000rr/Alastaro21.5Grip.png
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  18. #798
    <sitten päivän kysymys: paljonko erittäin nopeat on tonnarilla täyskaasulla Alastarolla ja missä?>

    Löysin kännystä yhden 1:23,6 kierroksen viime kesältä. Kahvion avauksessa kapula ja läpät 100% auki 0.1 s. Muuten koko ajan selkeesti alle 100%
    KL Service kx250x -23
  19. #799
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Vastaakohan toi kuva ollenkaan kysymykseen?
    Eli 21.5 ja kapulan asento: http://racedac.com/s1000rr/Alastaro21.5Grip.png
    Vauhtivasurin ja -oikean jälkeen? Palmasissa tc rajoittaa, sekä nähtävästi maalisuoralla. Ei kuitenkaan montaa sekuntia. Aika isosti eroa kuitenkin Mikilläkin 4 sekunnin haarukassa tuohon -19 alkuiseen.
    K8-1000
  20. #800
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vauhtivasurin ja -oikean jälkeen? Palmasissa tc rajoittaa, sekä nähtävästi maalisuoralla. Ei kuitenkaan montaa sekuntia. Aika isosti eroa kuitenkin Mikilläkin 4 sekunnin haarukassa tuohon -19 alkuiseen.
    Ei mulla TC rajota, kaasun käyttö on sen verran pehmeää ja vähäistä/ en aja TC:tä vasten. Ainoa mitä TC mulla tekee, on että se pehmentää muutaman ensimmäisen sekunnin kymmenyksen kun lähtee apeksista.

    Tossa erittäin nopea hemuli Alastaron vanhalla pinnalla 19.1 (mitä se ois uudella pinnalla; 17.X ?), ei TC:tä, eli täysin kuskin hanskalla ajettu: http://racedac.com/s1000rr/Alastaro19.1GripNoTC.png
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  21. #801
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Takana olevassa mopossa näyttää olevan rata-ajon muotoiltu tankkikate(?). Onko omaa tuotantoa vai ostettu jostain?
    Ostettu ja mulle tulee myöhemmin samanlainen. On pirun hyvä!

    https://www.ricambiweiss.com/en/verk...636-ninja.html
    Braaaaap
  22. #802
    Lainaa T1mppa kirjoitti Katso viesti
    Ostettu ja mulle tulee myöhemmin samanlainen. On pirun hyvä!

    https://www.ricambiweiss.com/en/verk...636-ninja.html
    Ja pienellä hifistelyllä sais täydellisen.

    Satula näyttää vähä turhan kapeelta. Pienellä leventämisellä vois olla paljon parempi. Toki jos ei paljoakaan siirrä persettä, niin sit ei edes tarvetta.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  23. #803
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vauhtivasurin ja -oikean jälkeen? Palmasissa tc rajoittaa, sekä nähtävästi maalisuoralla. Ei kuitenkaan montaa sekuntia. Aika isosti eroa kuitenkin Mikilläkin 4 sekunnin haarukassa tuohon -19 alkuiseen.
    Lähinnä kuriositeettinä tuo mun 1:23,6 ja 0,1 s kaasu auki. Eli tohon aikaan ei tartte vielä ryntäillä, riittää tasainen eteneminen. 1:3x aikaan pitäis ehtiä katselemaan maisemia tai hörpätä kaffeet ilman mitään ylimääräistä ohjelmaa. Eikä ole kettuilua, ehkä ajatuksia herättävää.
    KL Service kx250x -23
  24. #804
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Ei mulla TC rajota, kaasun käyttö on sen verran pehmeää ja vähäistä/ en aja TC:tä vasten. Ainoa mitä TC mulla tekee, on että se pehmentää muutaman ensimmäisen sekunnin kymmenyksen kun lähtee apeksista.

    Tossa erittäin nopea hemuli Alastaron vanhalla pinnalla 19.1 (mitä se ois uudella pinnalla; 17.X ?), ei TC:tä, eli täysin kuskin hanskalla ajettu: http://racedac.com/s1000rr/Alastaro19.1GripNoTC.png
    Tossa vielä tuo mun aiemman viestin sisältö kuvana. Jänniä eroja tulee kyllä kaasunkäytössä.

    Edit. Nopeiden mutkien sisäänmenossa näkee näppärästi Suzukin moottorijarrukontrollin toiminnan, kun se pitää ensiöläppiä kymmenisen pinnaa auki.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Superbike #7
  25. #805
    Lainaa Miki kirjoitti Katso viesti
    1:3x aikaan pitäis ehtiä katselemaan maisemia tai hörpätä kaffeet ilman mitään ylimääräistä ohjelmaa. Eikä ole kettuilua, ehkä ajatuksia herättävää.
    Jaa niinko tälleen?
    1.39.9 http://racedac.com/s1000rr/Alastaro39.9Grip.png
    1.34.2 http://racedac.com/s1000rr/Alastaro34.2Grip.png
    Kovempaakin oisin mennyt samalla kaasun käytöllä, ellen olis joutunut väisteleen edellä menevää.

    Ja sama videona: https://www.youtube.com/watch?v=ECs3X-1rMnM
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  26. #806
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Tossa vielä tuo mun aiemman viestin sisältö kuvana. Jänniä eroja tulee kyllä kaasunkäytössä.

    Edit. Nopeiden mutkien sisäänmenossa näkee näppärästi Suzukin moottorijarrukontrollin toiminnan, kun se pitää ensiöläppiä kymmenisen pinnaa auki.
    Saisko combined geen ton vauhdin tilalle?

    Mitäs tykkäät pehmeestä moottorijarrusta?
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  27. #807
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Saisko combined geen ton vauhdin tilalle?

    Mitäs tykkäät pehmeestä moottorijarrusta?
    Siinä olis geen kanssa.

    En sanos tuota moottorijarrua pehmeäksi vaan sopivaksi. Noita testailin jonkin verran viime kesänä ja totesin, että 4-6 vaihteilla moottorijarru kannattaa pitää tossa suitsan ecussa aika pienellä, tällöin perä ei tahdo karata sivulle nopeissa jarruissa. Varsinkin Motoparkin röykkyisellä takasuoralla tuosta oli aika paljon etua. 1-3 mulla oli sit muistaakseni mediumilla. Tolla setupilla takanen jarruttaa, mutta ei luista liikaa, jolloin mutkaan taittaessa ei ole ylimääräistä ohjelmaa siitä, että tarttis ottaa jarrupainetta löysäämällä luisteleva perä kiinni.
    Liitetyt kuvat Liitetyt kuvat
    Superbike #7
  28. #808
    Esso.k
    Lainaa Sippe kirjoitti Katso viesti
    Vauhtivasurin ja -oikean jälkeen? Palmasissa tc rajoittaa, sekä nähtävästi maalisuoralla. Ei kuitenkaan montaa sekuntia. Aika isosti eroa kuitenkin Mikilläkin 4 sekunnin haarukassa tuohon -19 alkuiseen.
    touoha kertoo jus sen että siinä vaiheessa ku kaarrevauhti ja jarrut alkaa olla maksimissa ni ei jää jälelle muuta ku avata lujaa jos meinaa päästä kovemmi- nitros varmaa ajaa 1.24 yhdellä vaihteella ja taas rataenkan haltija ihmettelee et 19 pystyy ajaa iha kruisaille- mä taas käytin pyörän ominasuutta eli hyvää luistokontrollii et ei vielä tarvinnu työntää mutkii iha hirvee lujaa ja silti mentii alle 1.30 näi vähällä kokemuksela-
  29. #809
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Siinä olis geen kanssa.
    Näyttäis olevan erittäin paljon käyttämätöntä potentiaalia jarrun/jarrun ajolinjan ensimmäisessä ja toisessa kolmanneksessa. Mikä ollee sinänsä hyvä asia, eli tuollakaan nopeahkolla kierrosajalla rajat/maksimi ei ole lähelläkään.
    "Eihän sitä tietoa .orgin kuskeille kannata tarjota, ne kun tietävät jo kaikesta kaiken."
  30.  
  31. #810
    Nitrous:n avatar
    Rata & Koulutus
    Liittyi Mar 2004
    Järvenpää
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Näyttäis olevan erittäin paljon käyttämätöntä potentiaalia jarrun/jarrun ajolinjan ensimmäisessä ja toisessa kolmanneksessa. Mikä ollee sinänsä hyvä asia, eli tuollakaan nopeahkolla kierrosajalla rajat/maksimi ei ole lähelläkään.
    Aika pienellä riskillä ja perustekemisen hieromisella nää pari viime kautta on menty. Mistä kertoo sekin, että kaatoja ei ole tullut, mutta pari sekkaa on joka paikassa muualla paitsi parkissa paranneltu kierrosaikaa.
    Superbike #7
Sivu: 27 / 50:sta EnsimmäinenEnsimmäinen ... 17252627282937 ... ViimeinenViimeinen