Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 32:sta
  1. #1
    Nancy f**king Drew Kriisi:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Dec 2003
    Espoo
    MotOrg ry jäsen
    Tässäpä nyt sitten toivottu ketju nopean ryhmän kuskien ajatusten vaihtoon.
    -nomen est omen-
  2. #2
    Kuka kuuluu tai mahtuu nopeaan ryhmään? on yhtä hyvä kysymys, kuin "mahtuuko kahdeksan hengen torvisoittokunta soittamaan majakassa?" Mahtuu jos vähän kulmistä venyttää.
    Kannatan venytettyjä majakoita
  3. #3
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa a-pp kirjoitti Katso viesti
    Kuka kuuluu tai mahtuu nopeaan ryhmään? on yhtä hyvä kysymys, kuin "mahtuuko kahdeksan hengen torvisoittokunta soittamaan majakassa?" Mahtuu jos vähän kulmistä venyttää.
    Kannatan venytettyjä majakoita
    Aikarajoja ei oikein voi laittaa, sillä ne vaihtelee senkin mukaan miten nopeita päivällä on mukana. Nopeassa ryhmässä ajamisen ehdoton edellytys on loogiset ajolinjat ja muukin ajokäytös. Todella pahoja vaaratilanteita on syntynyt kun kokematon kuski vaihtaa yllättäen ajolinjaansa kesken mutkan tai mutkan ulostulossa ei menekkään kunnolla kaasulle, vaan rullailee hitaasti ulos mutkasta ilman mitään syytä. Epäloogiseksi ajotavaksi myös laitan esimerkiksi n. 40kmh hitaamman mutkanopeuden nopeassa mutkassa. Jos nämä perusasiat eivät ole hanskassa, niin nopeaan ryhmään ei ole mitään asiaa.

    Jos mieli tekee nousta keskiryhmästä nopeaan, niin kannattaa tulla juttelemaan ratavastaavien kanssa ratapäivän aikana. Todennäköisesti siinä vaiheessa esitetään kysymys päivän kierrosajoista sekä yleisellä tasolla, että paras aika. Sen lisäksi mahdollisesti seuraavassa setissä joku liivimies käy ajelemassa keskiryhmän seassa ja ajelee perässä pari kierrosta ajoa seuraten. Sieltä se tuomio sitten tulee.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  4. #4
    Ajelen nopeassa ryhmässä,ja edellinen kommentti oli vitsi. Ihan asiaa vastauksesi.
  5. #5
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa a-pp kirjoitti Katso viesti
    Ajelen nopeassa ryhmässä,ja edellinen kommentti oli vitsi. Ihan asiaa vastauksesi.
    Itseasiassa muistelikin että olet nopean kuskeja, eikä vastaus ollut sinulle tarkoitettu suoraan vaan sorruin ns "sinä-passiiviin".

    Anyways tuo on tuntunut olevan sellainen aihe josta jatkuvasti kyselyjä tulee, niin tuli runoiltua. Saadaanpahan edes jotain keskustelua tähänkin aiheeseen...
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  6. #6
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Itseasiassa muistelikin että olet nopean kuskeja, eikä vastaus ollut sinulle tarkoitettu suoraan vaan sorruin ns "sinä-passiiviin".

    Anyways tuo on tuntunut olevan sellainen aihe josta jatkuvasti kyselyjä tulee, niin tuli runoiltua. Saadaanpahan edes jotain keskustelua tähänkin aiheeseen...
    Hyvin tämä lähti liikeele. Asia on herätänyt tunteitakin toisaalla, ja juoksukuvioissa on käyty kovia sanasotia, kuka on juoksija, kuka hölkkääjä. Ihan sama, edetäänkö pyörän selässä vai ilman, nopeus on arka aihe
  7. #7
    YCC #666 Juutana:n avatar
    Moderaattori
    Liittyi Aug 2007
    Epsoo
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa a-pp kirjoitti Katso viesti
    Hyvin tämä lähti liikeele. Asia on herätänyt tunteitakin toisaalla, ja juoksukuvioissa on käyty kovia sanasotia, kuka on juoksija, kuka hölkkääjä. Ihan sama, edetäänkö pyörän selässä vai ilman, nopeus on arka aihe
    Joo, puhumattakaan siitä jos menee eksymään "nopeiden uimareiden" radalle uimahallissa. Siitähän se vääntö saadaan välittömästi aikaiseksi.
    Moottoripyörät ovat kuin tyttöystäviä. Moottoripyöriin vain panostetaan enemmän aikaa ja rahaa..
    KAIKKI RATAPÄIVIÄ KOSKEVAT KYSYMYKSET OSOITTEESEEN: ratavastaavat@moottoripyora.org
  8. #8
    Onko järjestävällä seuralla visiota että minkälaista kyytiä nopean ryhmän hitaimmat menee Motoparkissa?
    Common sense - so rare, it's a goddamn superpower.

    RC36 > RC51
  9. #9
    Lainaa killa kirjoitti Katso viesti
    Onko järjestävällä seuralla visiota että minkälaista kyytiä nopean ryhmän hitaimmat menee Motoparkissa?
    Oiskohan karkeesti yleistäen kaikille radoille aika lähellä rataennätys + 15 sekuntia? Riippunee myös hieman päivästä ja osallistujakunnasta. Motoparkissa tuskin hirveästi on tällä kertaa kisakuskeja ajamassa, koska se menee päällekkäin Alastaron Scanujen kanssa. Korjatkoon viisaammat jos tää meni pahasti metsään.

    Edit. Tuli tossa tsekattua samalla rataennätys, joka on tällä hetkellä 1:24.449. Mielenkiintoisena yksityiskohtana Korpiaho on ajanu jo -99 1:26.59. Tolla ajalla oltas kai vieläkin kympin kärjessä Nordic Superbikessa. Veikkaan, että varsinkin renkaat oli jonnin verran huonompia vajaa 15-vuotta sitten.
  10. #10
    Lainaa Juutana kirjoitti Katso viesti
    Joo, puhumattakaan siitä jos menee eksymään "nopeiden uimareiden" radalle uimahallissa. Siitähän se vääntö saadaan välittömästi aikaiseksi.
    Mä en tajua mitä järkeä on mennä johonkin halliin uimaan. Sehän on vähän kuin menisi kuntosalille juoksemaan juoksumatolla. Suomihan on täynnä erilaisia lutakoita missä voi oman elämänsä hylkeet ja vastarannankiisket muljahdella. Tarvitseeko sitä nyt helvetti mennä johonkin ruuhkaiseen akvaarioon? Tai en mä uimisesta mitään tajua. Ehkä uimahalli on vähän kuin moottorirata ja siellä saa vetää eniten, mutta meressä on sitten nopeusrajoitukset ja joella täytyy olla valot otsassa?
  11. #11
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Oiskohan karkeesti yleistäen kaikille radoille aika lähellä rataennätys + 15 sekuntia? Riippunee myös hieman päivästä ja osallistujakunnasta. Motoparkissa tuskin hirveästi on tällä kertaa kisakuskeja ajamassa, koska se menee päällekkäin Alastaron Scanujen kanssa. Korjatkoon viisaammat jos tää meni pahasti metsään.

    Edit. Tuli tossa tsekattua samalla rataennätys, joka on tällä hetkellä 1:24.449. Mielenkiintoisena yksityiskohtana Korpiaho on ajanu jo -99 1:26.59. Tolla ajalla oltas kai vieläkin kympin kärjessä Nordic Superbikessa. Veikkaan, että varsinkin renkaat oli jonnin verran huonompia vajaa 15-vuotta sitten.
    1. Scanuja ei ole. On vain PM-kisat jossa ajaa pelkästään suomalaisia kuskeja.
    Lähde: http://www.iceroadracing.com/eilmo/i...ry&sivu=listaa

    2. Renkaat ovat voineet kehittyä, pyörätkin, mutta niin on kehittynyt ratakin. Suunta tosin ei ole noilla sama.

    Saarinen ajoi Ahvenistolla 60-luvun lopussa 1:32 alkuisen ajan. Haluaisinpa nähdä kuskin joka nyt vetää siellä vastaavalla pyörällä, vastaavilla renkailla saman ajan. Reilussa neljässäkymmenessä vuodessa on tapahtunut jonkinlaista kehitystä pyörien alustoissa, jarruissa, koneissa ja ehkä renkaissakin. Itse en varmasti uskaltaisi edes käynnistää sellaista pyörää millä silloin ajoivat.

    Eilen vedin Alastarolla 2 sekuntia nopeampaa kuin vuosi sitten aika-ajoissa. Toissailtana vedin kaljaa, tosin vain kolme tölkkiä, neljäs olisi tullut liian kalliiksi. Nyt vedän päikkärit ja iltapäivällä ehkä hiekalle.

    Jukka
  12. #12
    Kirjoitetaanpa tännekin jotain, kun liityin toissa viikolla myös MotoOrgin jäseneksi. Liitymisen syy oli ratapäiville pääsy helpommin. Ja miksei muutenkin. Kisoissa tulen "edustamaan" Mp-Tukea, koska sen ratapäivillä opettelin toissa kesänä tämän lajin alkeita.
    Tässä ketjussa oli alkukesästä puhetta missä se raja menee nopeaan ryhmään, ja itse irvailin "mahtuuhan sinne majakkaan kahdeksanhenkinen torvisoittokuntakin soittamaan, kun vähän kulmista venyttää.
    Sen jälkeen menin ensimmäistä kertaa Motoparkiin, ja nopeaan ryhmään suoraan. Oli tarkoitus ajaa ainakin ensimmäinen setti nopean kaverin perässä, mutta tämän mopo teki stopin heti alussa, ja jouduin radalle omin päin, tarra jo ostettuna. En muistanut edes radan karttaa, ja olikin aika showta ekat kierrokset, kun ei tiennyt mitä seuraavan nyppylän takana tulee vastaan. Tulin radalta pois muutaman kierroksen jälkeen, ja hitaan tarra pleksiin. Sitten kokonainen setti, jonka aikana opin sen verran, että muistin mutkien suunnat suurin piirtein. Seuraavalla setillä sain jo hiukan kohennettua vauhtia, ja ajo alkoi tuntua mukavalta. Ratakin osottautui pirun hienoksi. Kolmannella setillä, kun olin ajanut muutaman kierroksen, musta lippu heilui radan varressa, ja lipun varrella osoitettiin minua. Seuraavalla kierroksella kysymään, ja vastaus "sinä kuulut nopeaan ryhmään, vaarallista ajaa täällä". Lippumies oli oikeassa, vauhtierot kun kasvoi melko isoiksi.
    Sattuma puuttui peliin sateen muodossa, ja näillä kierroksilla jouduin lähtemään Endurance-kisaan, jossa sain ajaa kymmenkunta kierrosta ennen starttia. Sinänsä ei mitään ongelmaa kisassa, kun sielä oli tilaa radalla, mentyäni sinne vasta 30:n kierroksenn jälkeen. Pääsin sentää 1.37.x vauhtiin, ja sain ajaa putkeen 30 kierrosta.
    Tuonne pitää mennä tuplapäivälle heti kun mahdolista, niin saa rutiinia sen veran, että voi lähteä yksilökisaankin ens kesänä
  13. #13
    Lainaa a-pp kirjoitti Katso viesti
    Tuonne pitää mennä tuplapäivälle heti kun mahdolista, niin saa rutiinia sen veran, että voi lähteä yksilökisaankin ens kesänä
    Tuplapäivä on tulossa ja kolmantena kisat, joten kannattaako sitä ensimmäistä "oikeaa" kilpailua liian kauas siirtää? Syyskuussa Motoparkissa työnnetään menemään.
  14. #14
    Lainaa Moottoripyorailyn_tuki_ry kirjoitti Katso viesti
    Tuplapäivä on tulossa ja kolmantena kisat, joten kannattaako sitä ensimmäistä "oikeaa" kilpailua liian kauas siirtää? Syyskuussa Motoparkissa työnnetään menemään.
    Kiitos infosta. Laitoin kalenteriin. Kun sais vielä kuivalla treenata.
  15. #15
    Olihan se hirveää hommaa nämä kesän ensimmäiset päivät
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  16. #16
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Olihan se hirveää hommaa nämä kesän ensimmäiset päivät
    Kerro ny kovaako meni? Ite pääsin nippa nappa alle 1:30 Alastaroon kahden setin treenillä siinä +6 lämpötilassa.
  17. #17
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kerro ny kovaako meni? Ite pääsin nippa nappa alle 1:30 Alastaroon kahden setin treenillä siinä +6 lämpötilassa.
    Niin näkyihän se mattipoekakin hengailevan siellä varikolla kyseisenä takatalvipäivänä. En nähnyt tosin yhtäkään ärceetä paikan päällä.
    Yamaha R6 -08 kilipapyörä #28
  18. #18
    Lainaa tamik87 kirjoitti Katso viesti
    Niin näkyihän se mattipoekakin hengailevan siellä varikolla kyseisenä takatalvipäivänä. En nähnyt tosin yhtäkään ärceetä paikan päällä.
    Matti possujunaili sillon tuolla 690 enduro-smotolla ja meikäläinenkin kisko alkupäivästä letkaa. Hyvä jos alle kahden minuutin mentiin.
  19. #19
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Kerro ny kovaako meni? Ite pääsin nippa nappa alle 1:30 Alastaroon kahden setin treenillä siinä +6 lämpötilassa.
    Chronon mukaan paras oli 1.28.5x ja optimi 1.27.02. Petrattavaa kyl, mut hauskaa
    ---------------------------

    Mattipoeka

    KTM 690 Enduro R 2012
    Husqvarna FE 350 2014

    ex. KTM 990 SM-T 2010
    ex. KTM 1190 RC8R Race Spec 2011
    ex. Husaberg TE 250 2009
    ex. KTM 690 Enduro 2009
    ex. KTM 990 Super Duke 2008

    www.mattipoeka.com
  20. #20
    Lainaa mattipoeka kirjoitti Katso viesti
    Chronon mukaan paras oli 1.28.5x ja optimi 1.27.02. Petrattavaa kyl, mut hauskaa
    Hyvää kyytiä heti alkukaudesta. Alko vissiin kottarainen istumaan käteen?
  21. #21
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Hyvää kyytiä heti alkukaudesta. Alko vissiin kottarainen istumaan käteen?
    On kyllä hyvä kyyti ekoille päiville! Ei ois meikäläiseltä onnistunu. Hauska nähdä kuin kovaa loppukaudesta menee!
  22. #22
    Nyt tulevana ma-ti koetaan 40v odotuksen jälkeen, miltä tuntuu ajaa "täysiverisellä" kilpurilla slickseillä
    BMW S1000RR
  23. #23
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Nyt tulevana ma-ti koetaan 40v odotuksen jälkeen, miltä tuntuu ajaa "täysiverisellä" kilpurilla slickseillä
    Onko tullu muuten paljo rataa pyörällä kierrettyä?
  24. #24
    Väliaika ! kahvia ja karttaplottereita. GuessWho:n avatar
    Liittyi Sep 2009
    Stadi
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa hornet10 kirjoitti Katso viesti
    Nyt tulevana ma-ti koetaan 40v odotuksen jälkeen, miltä tuntuu ajaa "täysiverisellä" kilpurilla slickseillä
    Jaa että meinasit sitte suoraan nopean ryhmän kyytiin. On se kova, mut kyl se onki
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
  25. #25
    Perjantaina olis tarkoitus tulla Kemoraan kokeilemaan ajoa nopeassa ryhmässä.
    Jos ei vauhti riitä tai linjat mettässä niin näyttäis tuolla olevan vielä tilaa keskiryhmässäkin.

    Koitan lähteä jonon hänniltä niin ei olla heti ekassa mutkassa tukkona.
    ZX10R -08
    ZX10R -11
  26. #26
    Lainaa qazwsx kirjoitti Katso viesti
    Perjantaina olis tarkoitus tulla Kemoraan kokeilemaan ajoa nopeassa ryhmässä.
    Jos ei vauhti riitä tai linjat mettässä niin näyttäis tuolla olevan vielä tilaa keskiryhmässäkin.

    Koitan lähteä jonon hänniltä niin ei olla heti ekassa mutkassa tukkona.
    Harvemmin siinä portilla jonoa on kun nopea ryhmä lähtee radalle. Yleensä porukka osaa jo valua radalle tossa kohtaa silleen pikkuhiljaa, että pahimmilta jonomuodostumilta vältytään. On se ohittaminenkin sitten helpompaa kun edessä (tai takana) ei ole kymmenen mopon häröpalloa.
  27. #27
    Lainaa Nitrous kirjoitti Katso viesti
    Harvemmin siinä portilla jonoa on kun nopea ryhmä lähtee radalle. Yleensä porukka osaa jo valua radalle tossa kohtaa silleen pikkuhiljaa, että pahimmilta jonomuodostumilta vältytään. On se ohittaminenkin sitten helpompaa kun edessä (tai takana) ei ole kymmenen mopon häröpalloa.
    Just noinhan se näytti olevankin. Ajoin tuolla Perjantaina ja osan päivää Lauantaina (äänenvaimennin paloi puhki)

    Oma enkka tuolla ennen tuohon nopeaan ryhmään menoa oli 1:17,8

    Aika hyvin aukesi ajo ja jo eka setti oli tasaista 1:23-1:22 aikaa (eka setti aina mulla huono) toisella alko olemaan matalaa 1:18 aikaa ja kolmannella 1:17 alkuista parhaan ollessa 1:16 korkea sellainen.

    Palasin tuonne takasin Botnian Sunnuntain jälkeen ja ajelin tuolla vielä toisen viikon, ainoastaan, Keskiviikko jäi ajamatta kokonaan.
    Viikon parhaaksi jäi Sunnuntaina tyhjällä radalla ajettu 1:15,90
    Olis ehkä mennyt vielä paremminkin mutta yks paha välivapaa 6-5 vaihteiden välissä sotki rytmin aika pahasti (optimi 1:15,4)
    ZX10R -08
    ZX10R -11
  28. #28
  29. #29
    Lainaa scuuba kirjoitti Katso viesti
    Sitä poralla solariin joka vanhoja muistelee.

    https://www.youtube.com/watch?v=KAtfHor2VSs
    Voisiko tän möderöidä esim. Bmw / luistonesto ja abs keskusteluun? myy mulle se kawa.. se on tilastojen perusteella terveellisempi harrastepeli.
    <p>https://www.facebook.com/Mikko-Koirikivi-52-778144195566031/</p>
  30.  
  31. #30
    Lainaa suizaki kirjoitti Katso viesti
    Voisiko tän möderöidä esim. Bmw / luistonesto ja abs keskusteluun? myy mulle se kawa.. se on tilastojen perusteella terveellisempi harrastepeli.
    Että mitä kö tuosta solarin poraamisesta pitäisi oppia? No, ehkä se, että jos biimerissä on hipo-hipo-luistokontrolli, ja se on säädetty erittäin nopeiden kisakuskien toimesta. Niin siinä vaiheessa kannattaa todellakin ottaa aikalisä, JA tutustua/ottaa selvää siihen miten ko systeemi on säädetty.
    Koska, jos on yhtä tyhmä kuin minä, eli ajattelee jotta ko hipo-hipo systeemi ESTÄÄ kuskia tekemästä mitään tyhmää, niin on aika lähellä hi-sideria.

    Kyseinen systeemihän oli nimenomaan säädetty siten että se ei estä kuskia mitenkään. Vaan käytännössä, mitä enemmän kuski vääntää kaasua, niin sitä enemmän systeemi sallii luistoa. Eli toimii erittäin hyvin nopealla kisakuskilla, joka on tottunut perän hallitsemiseen kaasulla/ nimenomaan haluaa ettei systeemi rajota mitenkään, vaan lopullinen käsky on kuskin kädessä.

    Mutta sitten kun puikkoihin pistetään tyhmä nopean ryhmän kuski (joka luulee että systeemi on turvaverkko), niin catastrofee on valmis, vaikkei ko kuski sitä mitenkään edes yritä.

    Noh, oppia ikä kaikki. Olen ajanut myöskin samalla vekeellä, siten että olen säätänyt systeemin turvaverkoksi. Ja itsehän en ajaessa huomannut milloin systeemi rajoittaa menoa. Kulku oli erittäin pehmeää ja sulavaa.
    Sitten kun säädöt jäi vahingossa päälle, ja puikkoihin astui kuski, joka tykkää vetää sladissa apeksista ulos, niin ko kuski ihmetteli että mikä v***u mopoa vaivaa kun se ei lähe mihkään vaikka kuin vääntää.
    Datasta katsoen lähes maksimi kallistus (45-50 astetta) ja maksimi kaasu (kahva 100%). Jokainen voi kuvitella mitä tonnari tekee tuossa tilanteessa ilman systeemiä...

    Eli kaikki on mahdollista, JOS tietää mitä oikeasti tekee, eikä vain kuvittele/ oleta jotain ja jotain.


    Enkä myy kawaa.
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen