Katso äänestykset tulokset: Siirretäänkö lähtö SU-aamulle?

Äänestäjät
13. Et voi äänestää tässä kyselyssä
  • Kyllä!

    8 61,54%
  • Ei

    5 38,46%
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen
Tulokset 61:stä 90:een 105:sta
  1. #61
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa Joke kirjoitti Katso viesti
    Löytyisköhän Turusta halukasta "Turkumiitti goes slow" letkojen vetäjää? Niille tuntuis olevan kysyntää.
    Siis minä vaan kysyn, että pitääkö olla turkulainen? Meillä on pitkät perinteet Tampereella näiden hitaiden letkojen kanssa, ja voisin ihan tässä justiin vaan ilmoittautua, että jos turkulaiset sinkkutytöt...
  2. #62
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siis minä vaan kysyn, että pitääkö olla turkulainen? Meillä on pitkät perinteet Tampereella näiden hitaiden letkojen kanssa, ja voisin ihan tässä justiin vaan ilmoittautua, että jos turkulaiset sinkkutytöt...
    Jos vaan veturi saadaan ni voisin mainostaa Turun aluetta motorgin naisväelle kun meillä on kerran ihan oma ryhmä facessakin, tiedä millasen lauman vielä saat mukaas joskin pelkkiä sinkkuja en voi luvata
  3. #63
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siis minä vaan kysyn, että pitääkö olla turkulainen? Meillä on pitkät perinteet Tampereella näiden hitaiden letkojen kanssa, ja voisin ihan tässä justiin vaan ilmoittautua, että jos turkulaiset sinkkutytöt...
    No ei tietenkään tarvitse Ja olit sä niin monessa Turkumiitin letkassa viime kesänä mukana, että sut voidaan jo laskea puoliTurkulaiseksi
    MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
  4. #64
    Lainaa katri83 kirjoitti Katso viesti
    Myöskin letka käsitys minulle on se että porukka oikeasti ajaa letkassa eikä niin että jengi hajaantuu oman vauhtinsa mukaan pisin tiepätkää. Veturille nopeus on varmastikin helposti tasainen mutta loppupäässä vauhti on yhtä kiihdyttämistä ja äkkijarrutuksia kun yrittää välimatkaa kuroa umpeen niin joutuu selkeästi ylittämään nopeusrajoituksia jolloin itelläkin mittari näytti useammankin kerran yli 110 km/h. Autojen ohituksetkin saattavat olla hankalia ja kestää kauan jolloin alkupään olisi hiukan himmattava vauhtia jotta kaikki pysyy mukana eikä tarttis kaahata muita kiinni, vaikka sitten kuin odotettaisiinkin risteyksissä.
    Mutkapätkillä letkan pitäminen letkana on oikeasti vaikeata ja vaatii kaikilta kuskeilta jo taitoa ja uskallusta, ajettiin sitten kuinka hitaasti tahansa. Riittävän pitkä pätkä mutkia niin ilman porukan kasaamista niin haitaria tulee väkisin. Yleensä kun joku tulee toisen perässä mutkaan ja edessä oleva himmaa niin takana oleva pitää vähintään saman välin vaikka sen pitäs pienentyä ja sit mutkan jälkeen avataan hitaasti ni joutuu suoralla kirimään. Tuon efektin takia aloittelijat jotka menee heti alusta alkaen letkan hännille kuvittelee et siel kärjessä ajetaan ihan tukka putkella vaik siel mennäänkin ihan rauhassa, minkä varmaan huomasit nyt ku eka pääsit kokeilemaan kärjessä ajamista. Tota ei voi millään estää ellei letkan vetäjä mene selkeästi alle nopeusrajoituksen mikä menee sit jo ajelusta joksikin kulkueeksi

    Hyvä että asiasta keskustellaan, samalla vanhalla porukalla ku ajellaan niin jumitutaan vanhoihin tapoihin.

    Mutta joo, Alastaron jälkeen ootte ku uusia mimmejä tuolla letkassakin, pari niksiä ni ei edellä ajava pyörä pääse karkuun millään ja maisematkin ehtii nauttimaan
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  5. #65
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    Mutkapätkillä letkan pitäminen letkana on oikeasti vaikeata ja vaatii kaikilta kuskeilta jo taitoa ja uskallusta, ajettiin sitten kuinka hitaasti tahansa. Riittävän pitkä pätkä mutkia niin ilman porukan kasaamista niin haitaria tulee väkisin. Yleensä kun joku tulee toisen perässä mutkaan ja edessä oleva himmaa niin takana oleva pitää vähintään saman välin vaikka sen pitäs pienentyä ja sit mutkan jälkeen avataan hitaasti ni joutuu suoralla kirimään. Tuon efektin takia aloittelijat jotka menee heti alusta alkaen letkan hännille kuvittelee et siel kärjessä ajetaan ihan tukka putkella vaik siel mennäänkin ihan rauhassa, minkä varmaan huomasit nyt ku eka pääsit kokeilemaan kärjessä ajamista. Tota ei voi millään estää ellei letkan vetäjä mene selkeästi alle nopeusrajoituksen mikä menee sit jo ajelusta joksikin kulkueeksi
    Eikös se juuri tämän takia olisi helpoin paikka laittaa alottelijat eteen kun taidot ei kerran riitä haitarin aaltojen kirimiseen?? ja alussa kun kärjessä ajoin niin oli mulle helpompaa ja mukavempaa matkantekoa

    [/QUOTE]Hyvä että asiasta keskustellaan, samalla vanhalla porukalla ku ajellaan niin jumitutaan vanhoihin tapoihin.[/QUOTE]

    Jos ilmoitetaan turun letkasta mihin kaikki on tervetulleita kokemuksen tasoon ja pyörään katsomatta niin eikö silloin pitäisi konkareiden hiukan tinkiä omista juurtuneista tavoistaan yhteisen edun vuoksi? Voihan niitä ydinporukan omia letkoja järjestää sitten erikseen niin ettei me tumpelot olla siellä häiritsemässä???
  6. #66
    Ja siis toivottavasti saadaan oma slow ryhmä aikaiseksi niin voi sieltä sitten alotella ilman paineita
  7. #67
    Kyllähän noihin letkoihin kaiken näköstä menijää mahtuu mukaan ja mun mielestä rauhallisemmatki kuskit on tervetulleita.
    Tässähän vois tulla itekki vastaan sen verran noita hitaampia ajatellen et vois sopia jo ennen starttia sillai et siinä edessä ajaa, joku joka vois vähän himmailla ja toimia niinku väliveturina.
    Ja sit tosta letkan yleisestä vauhdista.. Mun mielestä ihan sopiva. Piste. Se vauhti vaan tuntuu ihan erilaiselta riippuen et mis menee. Kärjessä kun painaa veturin perässä tasasta vauhtia ni aika lailla rajotuksissa mennään. Sit letkan keskivaiheilla on enemmän haitaria ku tollaset kankeet litrakoneet hidastelee mutkiin ja kiihdyttelee suorille. Siinä joutuu oikein vaihdettaki välillä vaihtamaan että niiden perässä pysyy ja ajotahti vaikuttaa paljon nopeemmalta. Tietenkin tämäkin on vältettävissä kun pitää vähän etäisyyttä ja ajaa omaa ajoaan.
    Ajovauhti ja oman paikan löytäminen on alkuunsa varmaan aika vaikeeta. Ite ainaki muistan viime kesänä ensimmäisen letka-ajeluni. Siinä oikein unohti et mitenkä ajetaan ku huomio kiinnitty liikaa edellä ajavaan.

    Jos joku rauhallisempi letka tullaan järjestämään ni mulla olis monta kaveria, jotka olisi varmaan mukana.
  8. #68
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Joo, yleisestiottaen hyviä otteita kaikilta! Itte olen ollu siellä puolenvälin takaosassa näissä letkoissa ja mukavaa on ollut. Vauhtia on takana joissan kohdin aika reippaasti (ei ole mua haitannut), mutta yleensä letkan aikana jarruun ei tarvitse koskea kuin ehkä kerran tai kaksi kun ajaa mutkat maltilla, ennakoiden ja havainnoiden letkan mukana. Jos pitää jarrutella, niin sitten on vielä opeteltavaa kurvaamisessa tai kurvin ennakkoinnissa/lukemisessa. Tietysti joskus käy mielessä, että eihän sieltä vaan tule mitään yllättävää, routamontut tai hiekat ehkä pahimpina ylläreinä. Hereillä on oltava koko ajan, mutta se on moottoripyöräilyssä aina olennaista. Maisemia moottoripyöräillessä on mun mielestä tosi vaikea katsella, olipa vauhti melkein mitä tahansa nollan yläpuolella. On paremminkin vaan nautittava maisemassa ajamisesta, meinasin kirjoittaa että "olemisesta", mutta semmoinenhan ei kuulu moottoripyöräilyyn. Itte olen kokenut Joken veturoinnin loogisena, ennakoitavana ja tasaisena ja on mun mielestä ollut siksi hyvää ja tuo letkan kulkuun luottoa. Kyllä niissä kiihdytyksissäkin pysyy perässä, kun vaan "tietää" että nyt ne varmaan hapettaa bensaa risteyksen jälkeen, niin pitää kierrokset valmiina siellä neljässä tonnissa, niin vanhempikin peli vastaa nopeasti kaasunantoon.
  9. #69
    Mitäs jos lähdettäisiinkin kahtena ryhmänä lenkeille? Sama lenkki, mutta kaksi veturia, nopea ja hidas... Aina pysähdyspaikoilla sitten kerättäis taas porukka kasaan ja vois turista ihmisten kanssa oli sitten nopea tai hidas.
    Meikä vois vaikka vetää jokusen hitaan lenkin, kunhan saan taas pyörän nippuun.
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  10. #70
    Lainaa SQ89 kirjoitti Katso viesti
    Mitäs jos lähdettäisiinkin kahtena ryhmänä lenkeille? Sama lenkki, mutta kaksi veturia, nopea ja hidas... Aina pysähdyspaikoilla sitten kerättäis taas porukka kasaan ja vois turista ihmisten kanssa oli sitten nopea tai hidas.
    Meikä vois vaikka vetää jokusen hitaan lenkin, kunhan saan taas pyörän nippuun.
    Loistava idea!! Täältä tulee ainakin vahvaa kannatusta
  11. #71
    Jos nuo nuoret sinkkumiehet ei satu olemaan paikalla , tää täti-ihminen voi väliveturoida kans hitaammin.

    Navia ei ole mutta lähimutkat on sen verran tutut, että veturi kun kertoo minne mennään ja mitä kautta, päästään samoista mutkista nauttimaan
    Ei tuon takia kannata luovuttaa, letkailu on hauskaa.

    Tuolle nopeemmat kärjessä on hyvät perusteet, matka-ajossa olisi eri. Mutta mutkista nautiskellessa juuri näin. Nopeet edessä ja hitaat takana.

    Sitä ei voi liiaksi terottaa, jokainen ajaa omien kykyjensä mukaan.
    Ekasta letkareissusta ei kannata vielä loppupäätelmiä tehdä
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  12. #72
    Ja tuskin niin hidasta letkaa saatte aikaiseksi ettenkö jaksaisi peräpäätä valvoa, on talven jäljiltä välityksetkin erityisen soveliaat vähän rauhallisempaan ajoon...
  13. #73
    määkin voisin tullaa husulla..

    jos ois tarpeeks hidas ryhmä ,kun toi paska ei oikeesti kulje...

    vois olla oikeesti hauska ajella motorenkailla löysällä alustalla pitkin apsfalttia

    eli mukana...

    old guys and young ladies like it slowly...
    HRD vh125 silverhorse
    V-max 1700 "Tohatsu"
    CVO Breakout
    GSX-R 1100
    XJ650T
    Legend TT

    S600c V12
    xj6
    Route66 -16 with H&D heritage softail
    eastcoast -19 with Indian chief vintage
    kantatie66 -20 with HD cvo breakout
  14. #74
    Lainaa Naakka kirjoitti Katso viesti
    Jos nuo nuoret sinkkumiehet ei satu olemaan paikalla , tää täti-ihminen voi väliveturoida kans hitaammin.

    Navia ei ole mutta lähimutkat on sen verran tutut, että veturi kun kertoo minne mennään ja mitä kautta, päästään samoista mutkista nauttimaan
    Ei tuon takia kannata luovuttaa, letkailu on hauskaa.

    Tuolle nopeemmat kärjessä on hyvät perusteet, matka-ajossa olisi eri. Mutta mutkista nautiskellessa juuri näin. Nopeet edessä ja hitaat takana.

    Sitä ei voi liiaksi terottaa, jokainen ajaa omien kykyjensä mukaan.
    Ekasta letkareissusta ei kannata vielä loppupäätelmiä tehdä
    Arvelinkin että tähän suuntaan lähdetään
    ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
  15. #75
    Täältä ääni nykyiselle systeemille... Kokeilemisen arvoinen juttu tuo kahden veturin systeemi.
    SM T
  16. #76
    Lainaa SQ89 kirjoitti Katso viesti
    Arvelinkin että tähän suuntaan lähdetään
    Juu, mutta kun ollaan pari tyttöä saatu letkaan niin ei säikytetä heti pois? Hitaampaa vauhtia loppupäähän ja sama reitti silti.
    Kaksi kokonaan omaa Turkumiitti-letkaa kuulostaa tylsältä ajatukselta.
    Mukava ku pukama...eiku mukana

    Mei tö iiköls SKRIIM!

    The Mocamaster

    Koska kortti ja leipä
  17. #77
    Lainaa Naakka kirjoitti Katso viesti
    Juu, mutta kun ollaan pari tyttöä saatu letkaan niin ei säikytetä heti pois? Hitaampaa vauhtia loppupäähän ja sama reitti silti.
    Kaksi kokonaan omaa Turkumiitti-letkaa kuulostaa tylsältä ajatukselta.
    Nimenomaan näin, eli yhdessä porukassa, mutta se "väliveturi" sitten vähän himmailee, jos hänen takanaolevat alkaa häviämään peileistä. Ja aina välillä otetaan koko letka kasaan ja vanhalla säännöllä ainakin joku jää seuraavaan risteykseen odottamaan. Näinollen se toinen navikaan ei ole pakollinen.

    Tuohon nopeet edellä argumenttiin vielä, että niinkuin joku jo sanoikin niin ainakin ite lähden mukaan ja oikeestaan perustan koko mp-harrastukseni siihen, että pääsee nauttimaan makeista mutkista itelle sopivissa nopeuksissa. Ja Joken ylläpitämä matkanopeus on ollut mulle ainakin juuri sopiva. Tiukemmissa mutkissa mukavasti adrenaliini virtaa ja suorilla on kiva katella maisemia

    Älkää nyt tytöt säikähtäkö! Kyllä tässä joku systeemi keksitään, että kaikki on tyytyväisiä. ;)
    Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?

    ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02

    Nyt: Cb seven fifty
  18. #78
    Eikä me olla vielä edes ajettu soralla

    Mä voin kyllä myös tulla perää pitämään, muisti on sen verran huono että jos tasasta menoa haluaa ni väliveturiksi musta ei ole, sit tulee just niitä et oho tää olikin tiukempi mutka, ite siitä kyl selviää mut takantulijat sit kiittää seuraavalla pysäkillä.

    Eiköhän tässä joku balanssi löydetä, ite pidän aina näitä tikkarivauhtisia letkoja koko porukan hommana ja sit siitä erikseen on nää runttaukset mistä mainitaan kyllä aina.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  19. #79
    Tuo väliveturi kuulostaa oikein hyvältä.
    Hyvä homma että tuli keskustelua asiasta, tarkoitus on tosiaan että kaikki nauttivat mutkista ja hyvästä seurasta
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  20. #80
    Lainaa tate66 kirjoitti Katso viesti
    Tuo väliveturi kuulostaa oikein hyvältä.
    Hyvä homma että tuli keskustelua asiasta, tarkoitus on tosiaan että kaikki nauttivat mutkista ja hyvästä seurasta
    Kiitos pojat ettette heti tyrmänneet minua, hetken jo meinasin että jääkö letka-ajeluyritykset sitten vasta syksyyn kun on ensin itekseen opetellut, mutta nyt pääsen luottavaisin mielin reissuihin mukaan ja saan nauttia mutkista mahtavassa porukassa!!

    Ei muuta kun milloin mennään uudestaan!?
  21. #81
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Siis minä vaan kysyn, että pitääkö olla turkulainen? Meillä on pitkät perinteet Tampereella näiden hitaiden letkojen kanssa, ja voisin ihan tässä justiin vaan ilmoittautua, että jos turkulaiset sinkkutytöt...
    Tänne vaan ajeleen ja pyöräletkoja veteleen
    Ainahan ne tamperelaisten tiet lopulta tänne Turkuunkin vie
    Eix Turussa oo ne Suomen kauneimmat kimulit ? Ups, laitoin väärin . Unohdetaan toi eix vaan Turussa on ne kauneimmat neitoset

    Eli tänne vaan pyörä alle ja vauhdilla !
  22. #82
    Lainaa Arvo Pentti kirjoitti Katso viesti
    Juu, kiitos osallistuneille ja tietty Jokelle jälleen erinomaisesta veturoinnista.
    huippuveturi, ja huippukuskeja kaikki : tää perävaunu jäi vaan vähän hittaammalle vaihteelle
  23. #83
    Lainaa ilpo22 kirjoitti Katso viesti
    Täältä ääni nykyiselle systeemille... Kokeilemisen arvoinen juttu tuo kahden veturin systeemi.
    Yhdyn tähän, . mut ois kyllä kiva nähdä miten toi kax letkaa menis ...
  24. #84
    Lainaa katri83 kirjoitti Katso viesti
    Jos vaan veturi saadaan ni voisin mainostaa Turun aluetta motorgin naisväelle kun meillä on kerran ihan oma ryhmä facessakin, tiedä millasen lauman vielä saat mukaas joskin pelkkiä sinkkuja en voi luvata
    Hyvä >Katriii !
  25. #85
    Lainaa Naakka kirjoitti Katso viesti
    Juu, mutta kun ollaan pari tyttöä saatu letkaan niin ei säikytetä heti pois? Hitaampaa vauhtia loppupäähän ja sama reitti silti.
    Kaksi kokonaan omaa Turkumiitti-letkaa kuulostaa tylsältä ajatukselta.
    ei me helpolla säikytä hei... ei meistä niin helpolla eroon pääse
  26. #86
    Rahastonhoitaja shyhander:n avatar
    Pääylläpitäjä
    Hallitus
    Liittyi Mar 2010
    Vantaa
    MotOrg ry jäsen
    Lainaa tiinuski12 kirjoitti Katso viesti
    Tänne vaan ajeleen ja pyöräletkoja veteleen
    Ainahan ne tamperelaisten tiet lopulta tänne Turkuunkin vie
    Eix Turussa oo ne Suomen kauneimmat kimulit ? Ups, laitoin väärin . Unohdetaan toi eix vaan Turussa on ne kauneimmat neitoset

    Eli tänne vaan pyörä alle ja vauhdilla !
    Jooo, eiköhän se osa-aikainen paluumuutto tässä kesän aikana taas tule eteen, alkaen ehkä ensviikolla abaut...
  27. #87
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jooo, eiköhän se osa-aikainen paluumuutto tässä kesän aikana taas tule eteen, alkaen ehkä ensviikolla abaut...
    Jep, muistat vaan käydä aina välitankkauksella matkan varrella niin vanhuksetkin on tyytyväisiä
    ZX-9R -95
    Ex YZF 750 R -95
    Ex FZR 1000 -92
    Ex FZS 600 -01
    Ex XJ 900F -93
    Ex XJ 600 S Diversion -96
    Kukahan nää mutkat oikein määrää..
  28. #88
    Lainaa Seikkailu_R kirjoitti Katso viesti
    Tuolta sigusta löytyy jotan...
    Niinpä näkyy. Näköjään ajelinkin lauantaina osan majavaa, kun tuolla forssan liepeillä pyhäjärven kiersin. Nättiä seutua se.
  29. #89
    Lainaa shyhander kirjoitti Katso viesti
    Jooo, eiköhän se osa-aikainen paluumuutto tässä kesän aikana taas tule eteen, alkaen ehkä ensviikolla abaut...


    låter bra också på svenska
  30.  
  31. #90
    Lainaa katri83 kirjoitti Katso viesti
    Loistava idea!! Täältä tulee ainakin vahvaa kannatusta
    ja täältä toiset
Sivu: 3 / 4:sta EnsimmäinenEnsimmäinen 1234 ViimeinenViimeinen