Kyllä!
Ei
MotoristinSuomijaEurooppa - Reittivinkkejä Nordkappin ja Malagan väliltä
Mutkapätkillä letkan pitäminen letkana on oikeasti vaikeata ja vaatii kaikilta kuskeilta jo taitoa ja uskallusta, ajettiin sitten kuinka hitaasti tahansa. Riittävän pitkä pätkä mutkia niin ilman porukan kasaamista niin haitaria tulee väkisin. Yleensä kun joku tulee toisen perässä mutkaan ja edessä oleva himmaa niin takana oleva pitää vähintään saman välin vaikka sen pitäs pienentyä ja sit mutkan jälkeen avataan hitaasti ni joutuu suoralla kirimään. Tuon efektin takia aloittelijat jotka menee heti alusta alkaen letkan hännille kuvittelee et siel kärjessä ajetaan ihan tukka putkella vaik siel mennäänkin ihan rauhassa, minkä varmaan huomasit nyt ku eka pääsit kokeilemaan kärjessä ajamista. Tota ei voi millään estää ellei letkan vetäjä mene selkeästi alle nopeusrajoituksen mikä menee sit jo ajelusta joksikin kulkueeksi
Hyvä että asiasta keskustellaan, samalla vanhalla porukalla ku ajellaan niin jumitutaan vanhoihin tapoihin.
Mutta joo, Alastaron jälkeen ootte ku uusia mimmejä tuolla letkassakin, pari niksiä ni ei edellä ajava pyörä pääse karkuun millään ja maisematkin ehtii nauttimaan![]()
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Eikös se juuri tämän takia olisi helpoin paikka laittaa alottelijat eteen kun taidot ei kerran riitä haitarin aaltojen kirimiseen?? ja alussa kun kärjessä ajoin niin oli mulle helpompaa ja mukavempaa matkantekoa
[/QUOTE]Hyvä että asiasta keskustellaan, samalla vanhalla porukalla ku ajellaan niin jumitutaan vanhoihin tapoihin.[/QUOTE]
Jos ilmoitetaan turun letkasta mihin kaikki on tervetulleita kokemuksen tasoon ja pyörään katsomatta niin eikö silloin pitäisi konkareiden hiukan tinkiä omista juurtuneista tavoistaan yhteisen edun vuoksi? Voihan niitä ydinporukan omia letkoja järjestää sitten erikseen niin ettei me tumpelot olla siellä häiritsemässä???
Ja siis toivottavasti saadaan oma slow ryhmä aikaiseksi niin voi sieltä sitten alotella ilman paineita![]()
Kyllähän noihin letkoihin kaiken näköstä menijää mahtuu mukaan ja mun mielestä rauhallisemmatki kuskit on tervetulleita.
Tässähän vois tulla itekki vastaan sen verran noita hitaampia ajatellen et vois sopia jo ennen starttia sillai et siinä edessä ajaa, joku joka vois vähän himmailla ja toimia niinku väliveturina.
Ja sit tosta letkan yleisestä vauhdista.. Mun mielestä ihan sopiva. Piste. Se vauhti vaan tuntuu ihan erilaiselta riippuen et mis menee. Kärjessä kun painaa veturin perässä tasasta vauhtia ni aika lailla rajotuksissa mennään. Sit letkan keskivaiheilla on enemmän haitaria ku tollaset kankeet litrakoneet hidastelee mutkiin ja kiihdyttelee suorille. Siinä joutuu oikein vaihdettaki välillä vaihtamaan että niiden perässä pysyy ja ajotahti vaikuttaa paljon nopeemmalta. Tietenkin tämäkin on vältettävissä kun pitää vähän etäisyyttä ja ajaa omaa ajoaan.
Ajovauhti ja oman paikan löytäminen on alkuunsa varmaan aika vaikeeta. Ite ainaki muistan viime kesänä ensimmäisen letka-ajeluni. Siinä oikein unohti et mitenkä ajetaan ku huomio kiinnitty liikaa edellä ajavaan.
Jos joku rauhallisempi letka tullaan järjestämään ni mulla olis monta kaveria, jotka olisi varmaan mukana.
Joo, yleisestiottaen hyviä otteita kaikilta! Itte olen ollu siellä puolenvälin takaosassa näissä letkoissa ja mukavaa on ollut. Vauhtia on takana joissan kohdin aika reippaasti (ei ole mua haitannut), mutta yleensä letkan aikana jarruun ei tarvitse koskea kuin ehkä kerran tai kaksi kun ajaa mutkat maltilla, ennakoiden ja havainnoiden letkan mukana. Jos pitää jarrutella, niin sitten on vielä opeteltavaa kurvaamisessa tai kurvin ennakkoinnissa/lukemisessa. Tietysti joskus käy mielessä, että eihän sieltä vaan tule mitään yllättävää, routamontut tai hiekat ehkä pahimpina ylläreinä. Hereillä on oltava koko ajan, mutta se on moottoripyöräilyssä aina olennaista. Maisemia moottoripyöräillessä on mun mielestä tosi vaikea katsella, olipa vauhti melkein mitä tahansa nollan yläpuolella. On paremminkin vaan nautittava maisemassa ajamisesta, meinasin kirjoittaa että "olemisesta", mutta semmoinenhan ei kuulu moottoripyöräilyyn.Itte olen kokenut Joken veturoinnin loogisena, ennakoitavana ja tasaisena ja on mun mielestä ollut siksi hyvää ja tuo letkan kulkuun luottoa. Kyllä niissä kiihdytyksissäkin pysyy perässä, kun vaan "tietää" että nyt ne varmaan hapettaa bensaa risteyksen jälkeen, niin pitää kierrokset valmiina siellä neljässä tonnissa, niin vanhempikin peli vastaa nopeasti kaasunantoon.
Mitäs jos lähdettäisiinkin kahtena ryhmänä lenkeille? Sama lenkki, mutta kaksi veturia, nopea ja hidas... Aina pysähdyspaikoilla sitten kerättäis taas porukka kasaan ja vois turista ihmisten kanssa oli sitten nopea tai hidas.
Meikä vois vaikka vetää jokusen hitaan lenkin, kunhan saan taas pyörän nippuun.
ZX-6R 2005 --> GSX-R 1000 K8
Jos nuo nuoret sinkkumiehet ei satu olemaan paikalla, tää täti-ihminen voi väliveturoida kans hitaammin.
Navia ei ole mutta lähimutkat on sen verran tutut, että veturi kun kertoo minne mennään ja mitä kautta, päästään samoista mutkista nauttimaan
Ei tuon takia kannata luovuttaa, letkailu on hauskaa.
Tuolle nopeemmat kärjessä on hyvät perusteet, matka-ajossa olisi eri. Mutta mutkista nautiskellessa juuri näin. Nopeet edessä ja hitaat takana.
Sitä ei voi liiaksi terottaa, jokainen ajaa omien kykyjensä mukaan.
Ekasta letkareissusta ei kannata vielä loppupäätelmiä tehdä![]()
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Ja tuskin niin hidasta letkaa saatte aikaiseksi ettenkö jaksaisi peräpäätä valvoa, on talven jäljiltä välityksetkin erityisen soveliaat vähän rauhallisempaan ajoon...![]()
määkin voisin tullaa husulla..
jos ois tarpeeks hidas ryhmä ,kun toi paska ei oikeesti kulje...
vois olla oikeesti hauska ajella motorenkailla löysällä alustalla pitkin apsfalttia
eli mukana...
old guys and young ladies like it slowly...![]()
HRD vh125 silverhorse
V-max 1700 "Tohatsu"
CVO Breakout
GSX-R 1100
XJ650T
Legend TT
S600c V12
xj6
Route66 -16 with H&D heritage softail
eastcoast -19 with Indian chief vintage
kantatie66 -20 with HD cvo breakout
Täältä ääni nykyiselle systeemille... Kokeilemisen arvoinen juttu tuo kahden veturin systeemi.
SM T
Mukava ku pukama...eiku mukana
Mei tö iiköls SKRIIM!
The Mocamaster
Koska kortti ja leipä
Nimenomaan näin, eli yhdessä porukassa, mutta se "väliveturi" sitten vähän himmailee, jos hänen takanaolevat alkaa häviämään peileistä. Ja aina välillä otetaan koko letka kasaan ja vanhalla säännöllä ainakin joku jää seuraavaan risteykseen odottamaan. Näinollen se toinen navikaan ei ole pakollinen.
Tuohon nopeet edellä argumenttiin vielä, että niinkuin joku jo sanoikin niin ainakin ite lähden mukaan ja oikeestaan perustan koko mp-harrastukseni siihen, että pääsee nauttimaan makeista mutkista itelle sopivissa nopeuksissa. Ja Joken ylläpitämä matkanopeus on ollut mulle ainakin juuri sopiva. Tiukemmissa mutkissa mukavasti adrenaliini virtaa ja suorilla on kiva katella maisemia
Älkää nyt tytöt säikähtäkö! Kyllä tässä joku systeemi keksitään, että kaikki on tyytyväisiä. ;)
Onk tää hoitoainet, vai tulinkmää?
ex. CBR600F -93, SV1000S -03, CB1000R -09, 690 Duke R -11, CBR600RR -09, XLH1000 -71, ZX10R -06, R1200S -07, Sportster R -02
Nyt: Cb seven fifty
Eikä me olla vielä edes ajettu soralla
Mä voin kyllä myös tulla perää pitämään, muisti on sen verran huono että jos tasasta menoa haluaa ni väliveturiksi musta ei ole, sit tulee just niitä et oho tää olikin tiukempi mutka, ite siitä kyl selviää mut takantulijat sit kiittää seuraavalla pysäkillä.
Eiköhän tässä joku balanssi löydetä, ite pidän aina näitä tikkarivauhtisia letkoja koko porukan hommana ja sit siitä erikseen on nää runttaukset mistä mainitaan kyllä aina.
Ducati Streetfighter 1098 '10
ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Tuo väliveturi kuulostaa oikein hyvältä.
Hyvä homma että tuli keskustelua asiasta, tarkoitus on tosiaan että kaikki nauttivat mutkista ja hyvästä seurasta![]()
ZX-9R -95
Ex YZF 750 R -95
Ex FZR 1000 -92
Ex FZS 600 -01
Ex XJ 900F -93
Ex XJ 600 S Diversion -96
Kukahan nää mutkat oikein määrää..
Kiitos pojat ettette heti tyrmänneet minua, hetken jo meinasin että jääkö letka-ajeluyritykset sitten vasta syksyyn kun on ensin itekseen opetellut, mutta nyt pääsen luottavaisin mielin reissuihin mukaan ja saan nauttia mutkista mahtavassa porukassa!!
Ei muuta kun milloin mennään uudestaan!?![]()