Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 113:sta
  1. #1
    Tänään 4.5.12 sain mahdollisuuden keskustella liikuvan poliisin kanssa tästä kevään kohu-uutisesta.

    Samassa yhteydessä mitattiin kokeeksi 15 pyörän melut poliisin käyttämällä mittarilla. Mittaukset toteutettiin 50cm päästä, 45 asteen kulmasta tyyppikilpeen merkatun db(A) arvon ja kierroksien ollessa mittauksen raja-arvo. Tapa joka on virkavallalle annettu yleisohjeeksi. Pyöriä oli mm. R1 devilin kokoputkistolla ilman killereitä, SuperDuke R devilin slipareilla, Fz1S devilin sliparilla, Ducati Monster 2001 slipareilla ilman killereitä, H-D nightrod orggisputkilla, R1 ixlin slipareilla, KTM SmR remuksen hexacon slipareilla ja muutama muu tuiki tavallinen pyörä. Jokaikinen läpäisi mittauksen suhteellisen selvästi.

    Virkavallan edustajien kanta asiaan oli suhteellisen maltillinen ja erittäin asiallinen. Tarkoituksena ei ole aloittaa mitään ajojahtia, saati kiusata ketään ehdoin tahdoin. Jutun päätarkoitus on saada karsittua pois ne kaikkein pahimmat ylilyönnit. Kantana putkien e-leimoihin oli ettei se ole niinkään oleellista, jos melut pysyy aisoissa. Suurimpia omituisuuksia on se että joistain pyöristä teillämme on ehdoin tahdoin revitty itse pyörän tyyppihyväksyntäkilpi / -tarra pois, ikään kuin sillä estettäisiin asiallisen mittauksen suorittaminen, kun arvoja ei ole saatavilla. Tästä seuraa kilpien karkumatka sakkolapun kera oitis.

    Valvontaa suorittavan virkamiehen saamat ohjeet ovat lyhyesti seuraavat: mittaus tehdään 50 cm etäisyydeltä, 45 asteen kulmasta takaapäin. Mittauksessa tulee mittarin asetusten olla A-suodatusta käyttävässä tilassa, jolloin kyseinen filtteri leikkaa ihan alimmat ja ihan korkeimmat äänet pois. Mittaustuloksesta vähennetään 3 db(A): ta pois ja jäljelle jäävä arvo saa ylittää enintään 5 db(A): ta tyyppikilpeen merkityn arvon. Melko yksinkertaista siis. Mittausta suorittaessa ei lähimmän 3 metrin sisällä saa olla kuin kaasunkäyttäjä ja mittaaja.

    Voin siis rauhoitella kaikkia siinä mielessä että jos esim oma hiilikuituslipareilla varustettu SDR läpäisee mittauksen, läpäisee sen suurin osa tiellä liikkuvista moottoripyöristä melko helposti. Siispä killerit kiinni jos epäilet ääniäsi ja eikun maittavaa mopoilukautta

    Ps. Tämä ei siis ole mikään lupalappu tai lupaus mihinkään vaan pelkästään yhdessä vietetyn päivän keskustelujen loppuhajatelma.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.05.2012 klo 15:02.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  2. #2
    Tulkitsen tämän niin, ettei ole syytä huoleen, jos on edes jotenkin huolehtinut pyöränsä äänenvaimennuksesta?

    Kiitos tiedosta, vaikken itse alunperinkään huolestunut asiasta. Tämä tieto saattaa kyllä huojentaa muita motoristeja..?
    <p>BRG/Cream T-Bird 2003</p>
  3. #3
    Kiitos infosta. Ei liene vaikeuksia tuon R1200S:n ja originaalin Akran kanssa sitten.
    Retired
  4. #4
    Lainaa CJ kirjoitti Katso viesti
    Tulkitsen tämän niin, ettei ole syytä huoleen, jos on edes jotenkin huolehtinut pyöränsä äänenvaimennuksesta?

    Kiitos tiedosta, vaikken itse alunperinkään huolestunut asiasta. Tämä tieto saattaa kyllä huojentaa muita motoristeja..?
    Juurikin tämä oli koko käydyn keskustelun tarkoitus. Turha paniikki pois ja nautitaan kesästä jos tiedossa on että mitään tyystin räävitöntä ei jalkojen välistä kuulu.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  5. #5
    Kiitos tästä. Selventää hommaa sen verran, että edelleen suurin todennäköisyys sakoille, kuten myös edellisinä vuosina, on niillä perseilijöillä, joiden on pakko keskustassa luukuttaa ja vedellä ihan millä vaan vaihteella tappiin saakka. Omassani on TOR-vaimentimet mutta käyttökierrokset taajamissa on yleisesti alle 3000rpm.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  6. #6
    Lainaa Sami77 kirjoitti Katso viesti
    Kiitos tästä. Selventää hommaa sen verran, että edelleen suurin todennäköisyys sakoille, kuten myös edellisinä vuosina, on niillä perseilijöillä, joiden on pakko keskustassa luukuttaa ja vedellä ihan millä vaan vaihteella tappiin saakka. Omassani on TOR-vaimentimet mutta käyttökierrokset taajamissa on yleisesti alle 3000rpm.
    Sen verran jos sallit oikaista, ettei keskustelu ajaudu väärille urille, ajotavalla ei ole asian kanssa muuta merkitystä kuin se että sillä ehkä herättää virkavallan kiinnostuksen turhaan. Itse mittaustapaan ajotyyli ei vaikuta lainkaan.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  7. #7
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Sen verran jos sallit oikaista, ettei keskustelu ajaudu väärille urille, ajotavalla ei ole asian kanssa muuta merkitystä kuin se että sillä ehkä herättää virkavallan kiinnostuksen turhaan. Itse mittaustapaan ajotyyli ei vaikuta lainkaan.
    Trendi tuntuu kuitenkin olevan se, että varsinaiset "kaikki pysäytetään" ratsiat painottuvat pk-seudulle. Näin ollen täällä päin maata oma käytös vaikuttaa reilummin mahdolliseen pysäytykseen.
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  8. #8
    Jäin myös melko vahvasti siihen uskoon että pahimmat ääniongelmat eivät suinkaan ole moottoripyörät, vaan ns. Teharilla ryyditetyt 2-tahti mopot. Näiden käyttötapa kun usein on varsin pienen alueen sisällä tapahtuva kurvailu ja äänen taajuus myös selvästi kiusallisempi kuin moottoripyörissä. Myöskin äänisaasteen vaikutusaika on selvästi pidempi hitaammasta etenemisvauhdista johtuen.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  9. #9
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Jäin myös melko vahvasti siihen uskoon että pahimmat ääniongelmat eivät suinkaan ole moottoripyörät, vaan ns. Teharilla ryyditetyt 2-tahti mopot. Näiden käyttötapa kun usein on varsin pienen alueen sisällä tapahtuva kurvailu ja äänen taajuus myös selvästi kiusallisempi kuin moottoripyörissä. Myöskin äänisaasteen vaikutusaika on selvästi pidempi hitaammasta etenemisvauhdista johtuen.
    Ts. poliisit suosivat killereillä varustettua ylinopeuden ajamista
    Triumph Daytona 675 tornado red '07 (2007 - 2009)
    Triumph Thunderbird '10 (2010-2021)

    - Turvaton karkulainen -
  10. #10
    Hieno homma, että saadaan tänne jotain todellistakin tietoa.
    Joten tavallisilla motoristeilla ei ole mitään syytä huoleen.

    Noi muiden palstojen polemiikit ovat olleet ihan eri sfääreissä.
    Ja joillakin pelko perseessä. No ehkä joillakin on syytäkin siihen.

    Pekka
    Viimeksi muokannut: Pekkavee; 05.05.2012 klo 01:13.
  11. #11
    Seiskytluvun hemmetin enkeli siki:n avatar
    Liittyi Jul 2005
    Helsinki
    MotOrg ry jäsen
    Kiitoksia asiallisesta infosta. Näemmä saa ajaa Akran kokoputkistolla ilman killeriä ihan rauhassa. Apparalla on aina mitattu 4500rpm 94dba. Kilvessä lukee 4250rpm 91dba.
    Uudestisyntynyt REXERI Suzuki T-250 -71 Kawasakit: A7 Avanger 350 -71 H1 Mach III (H1B) 500 -73 Z500 -80 ZRX 1200 -04
  12. #12
    Lainaa sikiviki kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia asiallisesta infosta. Näemmä saa ajaa Akran kokoputkistolla ilman killeriä ihan rauhassa. Apparalla on aina mitattu 4500rpm 94dba. Kilvessä lukee 4250rpm 91dba.
    Uskaltaisin eilsen perusteella sanoa että ei pienintäkään hätää. Korostaen toki sitä että tämä ei ole mikään mooseksen kivitaulu vaan poliisin ohjauksessa opittu asia. Itse ainakin jatkan ajamistani varsin luottavaisin mielin. Siitäkin huolimatta että omat melut meni 1db(A):n päähän sallitusta.

    Poliisin edustajat tähdensivät sitä seikkaa että melutilanne voi toki muuttua kun pyörällä ajetaan paljon ja ikää alkaa karttua. Äänenvaimentimien villat kun tuppaavat ajan kanssa kadota hiljaksiin tomuna taivaalle.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  13. #13
    Lainaa sikiviki kirjoitti Katso viesti
    Kiitoksia asiallisesta infosta. Näemmä saa ajaa Akran kokoputkistolla ilman killeriä ihan rauhassa. Apparalla on aina mitattu 4500rpm 94dba. Kilvessä lukee 4250rpm 91dba.
    Samoilla linjoilla eli kiitos asiallisesta infosta. Toi "uutuus" eli 3 dB(A):n vähennys mittaustuloksesta ennen vertailua tyyppikilpeen rauhoittelee kummasti. Moposta saisi lähteä siis 102 dB mittauskierroksilla (4625) ja vielä menisi tyyppikilven (94 dB) lukemiin. Tosin edelleen olisin kiinnostunut jos asiaankuuluvia mittalaitteita löytyy Lahden seudulta.
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  14. #14
    Lainaa mikkokoo kirjoitti Katso viesti
    Samoilla linjoilla eli kiitos asiallisesta infosta. Toi "uutuus" eli 3 dB(A):n vähennys mittaustuloksesta ennen vertailua tyyppikilpeen rauhoittelee kummasti. Moposta saisi lähteä siis 102 dB mittauskierroksilla (4625) ja vielä menisi tyyppikilven (94 dB) lukemiin. Tosin edelleen olisin kiinnostunut jos asiaankuuluvia mittalaitteita löytyy Lahden seudulta.
    Itse asiassa nuo mainitsemasi lukemat ovat lähes suora kopio oman Kottaraiseni mittauksesta
    Samoin yleistä hauskaa saatiin monsterin mittauksesta, kun moottorin äänet olivat kovemmat kuin pakoäänet
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  15. #15
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Itse asiassa nuo mainitsemasi lukemat ovat lähes suora kopio oman Kottaraiseni mittauksesta
    Samoin yleistä hauskaa saatiin monsterin mittauksesta, kun moottorin äänet olivat kovemmat kuin pakoäänet
    Ducati
    T U O N O 2 0 0 5 R
    Aprilia Club Finland
  16. #16
    Omassa KTM 690SMR mittasin tiukimmilla killereillä 95db ja kilvessä 92db elikkä rajoilla ollaan, taidan sittenkin päästä Ahvenistolle ajaa
    KTM 1290 Adv.S -23,KTM 690,Duke-12,Suzuki VL 1500-02 KTM Duke 1290 GT-23 Triumph Rocket GT-20,Suzuki M1800R-10,Yamaha XV 1900 Midnight Star.Yamaha XV 1600.Intruder VS 1400.KTM690SMR.Yamaha FZ1-S.Kawasaki Z1000.KTM950Supermoto, KTM690E.

  17. #17
    BTW lisään vielä sen verran että älkää hemmetissä sitten luottako mihinkään kännyköiden db mittarisoftiin.
    Vertailuksi omat testit: Nokia N8 96db, Nokia Lumia 98 db, Ilman killereitä. poliisin virkamittari 102 db(A) killereiden kanssa.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.05.2012 klo 11:03.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  18. #18
    Olikos SDR:ssä killerit kiinni slipareissa? Ilman ei taida mennä läpi virkavallan mittauksessa? Nim. merk. akrat ja killerit kiinni SD:ssä ja kuullostaa joltain ompelukoneelta kun aluksi tottui olemaan ilman moisia.
  19. #19
    Lainaa GoA kirjoitti Katso viesti
    Olikos SDR:ssä killerit kiinni slipareissa? Ilman ei taida mennä läpi virkavallan mittauksessa? Nim. merk. akrat ja killerit kiinni SD:ssä ja kuullostaa joltain ompelukoneelta kun aluksi tottui olemaan ilman moisia.
    Kyllä, nöyrryin laittamaan killerit kiinni, joskin Devilissä ainut ero on että tasakaasulla ajettaessa melut hieman rauhoittuvat. On huomionarvoista että mittaus tehdään nimen omaan tasakaasulla (onneksi, kun tietää mitä tapahtuu SD/R:ssä kun veto lyödään päälle).

    Akrat ovat killereillä huomattavasti hiljaisemmat kuin Devilit, ainakin korvakuulolla mitattuna...
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.05.2012 klo 11:05.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  20. #20
    Kai muistit kysyä tarkempia tietoja pyöristä, joista lähtee tyhjäkäynnillä 112 dB (A) ja mittauskierroksilla 130?

    Toinen asia minkä voisi ottaa puheeksi on se, että miksi melua ylipäätään mitataan tyyppikilven kierroksilla kun kerran lakitekstissä sanotaan, että mittausjakso alkaa siitä kun kaasu löysätään ja päättyy siihen, kun tyhjäkäyntikierrokset on saavutettu?

    Kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen, koko mittausjaksolta alkaen tasaisista kierroksista ja päättyen heti kun moottori saavuttaa tyhjäkäynnin pyörintänopeuden.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  21. #21
    Lainaa vetomies kirjoitti Katso viesti
    Kai muistit kysyä tarkempia tietoja pyöristä, joista lähtee tyhjäkäynnillä 112 dB (A) ja mittauskierroksilla 130?

    Toinen asia minkä voisi ottaa puheeksi on se, että miksi melua ylipäätään mitataan tyyppikilven kierroksilla kun kerran lakitekstissä sanotaan, että mittausjakso alkaa siitä kun kaasu löysätään ja päättyy siihen, kun tyhjäkäyntikierrokset on saavutettu?

    Kun tasainen pyörintänopeus on saavutettu, kaasu päästetään mahdollisimman nopeasti nolla-asentoon. Testitulos on testisarjan korkein lähimpään kokonaislukuun pyöristettynä ilmoitettava LAF-tulos, eli enimmäistaso määritettynä taajuuspainostusta A ja aikapainotusta F (Fast) käyttäen, koko mittausjaksolta alkaen tasaisista kierroksista ja päättyen heti kun moottori saavuttaa tyhjäkäynnin pyörintänopeuden.
    Kahdesta syystä. En katsonut asialliseksi alkaa viisastelemaan virkavallan kanssa joka ei tee päätöksiä mittaustavasta, vaan toteuttaa annettuja määräyksiä. Enkä tapaa tiellä lainlaatijoita saati virastojen mörköjä, vaan nimenomaan liikkuvan poliisin.

    Tässä ketjussa on enää turhaa alkaa vatkata tuota samaa lakijargonia mitä tuolla toisessa meluketjussa on jauhettu niin että siellä ei enää ole kukaan kartalla asian suhteen.

    Tämän ketjun idea on tuoda tuoreet terveiset niiltä jotka joutuvat itsekin pakon sanelemana tätä piirileikkiä tien päällä leikkimään. Korostan että suhtautuminen asiaan oli erittäin motoristimyönteinen. Tämä ei kuitenkaan vapauta poliisia tekemästä tälle ylemmältä taholta annettua työtehtävää. Jos itse katsot asialliseksi alkaa oksentamaan tuota diipadaapaa poliisille mittaustilanteessa niin olet siihen toki oikeutettu. Itse en enää jaksa moista schaissea vaan aion keskittyä ajamiseen.

    Ja kyllä, olen lukenut läpi pariin otteeseen koko ey-direktiivin asiasta ja koko melupamflettihan on noin 7 sivuinen, täynnä tiukkaa tekstiä. Tuo kopioimasi osa on vain pikkiriikkinen pala kokonaisuutta. Olen tämän kyllä kertonut tapaamisessa eteenpäin. Onmelko varmaa että joku kilpensä menettävä vie asian oikeuden ratkaistavaksi ja sittenhän asiaa aletaan penkoa virallisella tasolla. Minulle pääasia on selvitä mahdollisesta kanssakäymisestä poliisipartioiden kanssa, kunnes tämä kohu kohta laantuu.
    Viimeksi muokannut: GuessWho; 05.05.2012 klo 11:43.
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  22. #22
    Tämä uutinen vähän helpottaa että killerin kanssa on vähän paremmat mahdollisuudet ajella rauhassa.
    Elä elä hyvö mies panikoi turhaa, ei sillä kateudella voita mitää
  23. #23
    Hassua että tuollaisesta tulos -3db(A) vähennyksestä ei ole missään sanottu.

    Muuten kuulostaa tietysti kivalta asenteelta, mutta henkilökohtaisten kokemuksien mukaan tuo asenne riippuu aivan siitä liikkuvan poliisin henkilöstön edustajasta jonka kulloinkin sattuu kohtaamaan, että miten siihen sitten oikeasti suhtaudutaan. Se on selvää että tää hypetys on lähtenyt pahasti lapasesta, varsinkin kun mitään konkreettisia esimerkkejä en tämän lisäksi ole lukenut oikein mistään.

    Tästä kohtaamisestakin kiinnoistaisi tietää että tämä oliko ratsia tyylinen pysäytämme kaikki, vai mökän perusteella sivuun vedetty.

    Kiitos raportista, katotaan miten kausi etenee. Henkilökohtaisesti ei vielä ole joutunut jasiaa ännittämään kun kortti palaa taskuun vasta kolmen viikon päästä. Sitten vaan
    'Not only do they reach erroneous conclusions and make unfortunate choices, but their incompetence robs them of the ability to realize it. Instead they are left with the erroneous impression they are doing just fine.'
    -Dunning-Kruger effect-

    ZX12R
  24. #24
    Omassa 12r:ssä ti forcen koko putki,tein varmuuden vuoksi killerin siihen kun ei oo mitään takeita minkälaiset melut lähtee ilman killeriä.Oisko kellään tietoa,noin suunnilleen
  25. #25
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Hassua että tuollaisesta tulos -3db(A) vähennyksestä ei ole missään sanottu.
    Lain mukaan tuloksesta on vähennettävä mittalaitteiston virhe. Ilmeisesti jollakin on ollut miltei kaikki muumit talossa, kun ei ole päätellyt virheen suuruutta näytön desimaalien määrästä.
    Niin sitä juuri pitää nyt selvittää, että kuka sanoi minulle ja mitä, että sain sellaisen käsityksen, minkä sanoin käsityksenäni.
  26. #26
    Lainaa Murina kirjoitti Katso viesti
    Hassua että tuollaisesta tulos -3db(A) vähennyksestä ei ole missään sanottu.

    Muuten kuulostaa tietysti kivalta asenteelta, mutta henkilökohtaisten kokemuksien mukaan tuo asenne riippuu aivan siitä liikkuvan poliisin henkilöstön edustajasta jonka kulloinkin sattuu kohtaamaan, että miten siihen sitten oikeasti suhtaudutaan. Se on selvää että tää hypetys on lähtenyt pahasti lapasesta, varsinkin kun mitään konkreettisia esimerkkejä en tämän lisäksi ole lukenut oikein mistään.

    Tästä kohtaamisestakin kiinnoistaisi tietää että tämä oliko ratsia tyylinen pysäytämme kaikki, vai mökän perusteella sivuun vedetty.

    Kiitos raportista, katotaan miten kausi etenee. Henkilökohtaisesti ei vielä ole joutunut jasiaa ännittämään kun kortti palaa taskuun vasta kolmen viikon päästä. Sitten vaan
    Kyseessä oli orgin toisen tapahtuman yhteydessä järjestetty tilaisuus käydä asiasta keskustelua kahden virkavallan edustajan kanssa. Edustajan joista kumpikin tekee valvontatyötä työkseen tien päällä yli 10 vuoden kokemuksella ;)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  27. #27
    Ja vielä tarkennuksena, että kyseisessä tapahtumassa mitattiin R1 Devilin kokoputkistolla, vähintään 20tkm lämmitetyt äänenvaimentimet, ilman killereitä, ja tulos tosiaan meni aivan nätisti sallittuun haarukkaan. Niin paljon huojensi, että taisi siinä pieni tuuletuskin päästä ilmoille
    Yamaha R1 '06
  28. #28
    Eli ymmärsinkö oikein, että jos tyyppikilpi vuorimallista riippuen löytyy, niin mittaus tehdään tyyppikilven kierrosluvun mukaan, eikä (täysistä kirroksista 10% pois ja siitä puolet, joka Trafista kerrottiin)?

    Toi on jotekin huvittavaa, että ku tosiaan noi villat voi kulua, niin kuinka usein motoristin pitäisti sittten käydä pyöränsä ääniä mittaamassa, joka vuosi vai..
    Viimeksi muokannut: VT; 05.05.2012 klo 14:42.
  29. #29
    Lainaa VT kirjoitti Katso viesti
    Eli ymmärsinkö oikein, että jos tyyppikilpi vuorimallista riippuen löytyy, niin mittaus tehdään tyyppikilven kierrosluvun mukaan, eikä (täysistä kirroksista 10% pois ja siitä puolet, joka Trafista kerrottiin)?

    Toi on jotekin huvittavaa, että ku tosiaan noi villat voi kulua, niin kuinka usein motoristin pitäisti sittten käydä pyöränsä ääniä mittaamassa, joka vuosi vai..
    Kyllä tähän uskoon jäin että aina kun tyyppikilpi löytyy, mitataan äänet siihen rustattujen arvojen perusteella.
    Eikä tosta villa-asiastakaan kannata ottaa probleemaa. Virkavallan tavoite on antaa asiasta ensin ns. Valvontailmoitus eli periaatteessa kirjata asia rek.otteeseen ja antaa korjauskehoitus määräaikaan mennessä. Edelleenkään kilpiä ei tule poistumaan pelkkien äänien perusteella kovinkaan helposti. Ainakin näin minä aion asian uskoa. Mutta edelleenkin, en ole melumessias enkä muu luvanmyöntäjä. Tässä on listattu lähinnä asioita jotka minulle kerrottiin. Valvovassa organisaatiossakin on erilaisia persoonia, ja valvontaan johtavia tilanteita voi olla tuhansia erilaisia.

    Jos keulii karkuun keskisormi pystyssä ja taputtelee matkalla paljasta hanuria, on lähtökohta asiaan uskoakseni aina hieman erilainen ;)
    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  30.  
  31. #30
    Ok!

    Hyvän kirjoituksen muuten laitoit tänne! Toi toinen keskustelu tosiaan on lähtenyt pahasti keulimaan
Sivu: 1 / 4:sta 123 ... ViimeinenViimeinen