Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen
Tulokset 1:stä 30:een 41:sta
  1. #1
    Eilen oli tuon taksi uutisoinnin yhteydessä (http://www.katsomo.fi/?progId=118226&itemId=46045) maikkarilla mielenkiintoista kuultavaa:

    - 18 tuntia ajossa: sama kuin ½ promillen humalassa ajaisi
    - 24 tuntia ajossa: sama kuin 1 promillen humalassa ajaisi
    - 36 tuntia ajossa: sama kuin 1½ promillen humalassa ajaisi

    Nyt kaikki innolla ajamaan rautaperseajoja, varsinkin ensikertalaiset!

    Tuosta vähän statistiikkaa tueksi: http://www.liikenneturva.fi/www/fi/t...-netti-pdf.pdf sekä http://www.liikenneturva.fi/www/fi/t...e_Suomessa.pdf. Jos ei muuta jaksa kahlata läpi niin tuo tiivistelmä tuosta ensimmäisen linkin alusta on aika valaisevaa.

    Myönnän kyllä, itsekin on tullut ajeltua äärirajoilla ja monesti on vedetty näitä mikrotirsoja matkalla. Mutta ei enää.

    Viime kesänä yksi kaveri nukahti pyörän selässä ja ajautui ojaan. Lieventävinä asianhaaroina tässä tapauksessa että mitään varsinaista vahinkoa ei sattunut ja että kaveri oli ulkomaalainen. Mutta kuitenkin.
    Viimeksi muokannut: iaj; 19.04.2012 klo 09:24.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  2. #2
    Lieventävä asianhaara että kaveri oli ulkomaalainen ?? WTF ?

    youtube channel "austrianoutlaw"
    Home away from home: Antibes, Cote d`Azur (French Riviera)
    Proud owner of a Yamaha T-Max 530 maxiscooter
  3. #3
    Lainaa GuessWho kirjoitti Katso viesti
    Lieventävä asianhaara että kaveri oli ulkomaalainen ?? WTF ?

    Niin, ei ihan ymmärtänyt mihin porukkaan lyöttääntyi ja yritti sinnitellä mukana...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  4. #4
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    - 18 tuntia ajossa: sama kuin ½ promillen humalassa ajaisi
    - 24 tuntia ajossa: sama kuin 1 promillen humalassa ajaisi
    - 36 tuntia ajossa: sama kuin 1½ promillen humalassa ajaisi
    Tuossa olevaa matematiikkaa en ihan ymmärrä! Kun laskee noita tunteja ja vertaa promillenousua niin ei ihan täsmää!

    Koko maikkarin uutisointikin oli tuossa jutussa melko perseestä! Törkeää yleistystä ja moni varmaan luulee nyt että kaikki taksikuskit on just tuollaisia!
    BMW G650XChallenge
    gozamite-blogi
  5. #5
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tuossa olevaa matematiikkaa en ihan ymmärrä! Kun laskee noita tunteja ja vertaa promillenousua niin ei ihan täsmää!
    No tuossa ekassa linkissä minkä laitoin löytyi viitteineen tästäkin tarkempaa tietoa:

    Väsymykseen liittyvää toimintakyvyn laskua voidaan verrata alkoholin aiheuttamaan
    toimintakyvyn laskuun. Kokeelliset tutkimukset osoittavat, että valveillaoloon liittyvä
    toimintakyvyn lasku vastaa 17 - 19 tunnin jälkeen toimintakykyä veren
    alkoholipitoisuuden ollessa 0,5 promillea ja 20-25 tunnin jälkeen yhden promillen
    humalatilan aiheuttamaa toimintakyvyn laskua (Arnedt & ym., 2000, 2001; Dawson &
    Reid, 1997; Lamond & Dawson, 1999; Williamson & Feyer, 2000). Lisäksi voidaan
    väittää, että normaali terve ihminen ei voi nukahtaa rattiin tuntematta tätä ennen
    jatkuvaa kohonnutta uneliaisuutta (Horne & Baulk, 2004; Lisper, Laurell & Van Loon,
    1986; Reyner & Horne, 1998). Varoittamattomia unikohtauksia ei ole olemassa,
    ainakaan terveiden yksilöiden kohdalla (Horne & Baulk, 2004).
    Näistä lähteistä varmasti löytyy lisää perusteluja miten tällaisiin lukemiin on päädytty.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  6. #6
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti

    Koko maikkarin uutisointikin oli tuossa jutussa melko perseestä! Törkeää yleistystä ja moni varmaan luulee nyt että kaikki taksikuskit on just tuollaisia!
    Ei kaikki,mutta iso osa,valitettavasti.Valvontaa ei käytännössä oo ollenkaan ja ukot ajaa provikkapalkalla.Ilman järkyttäviä tunteja ei saa säällistä palkkaa.
    Katana-85 ,Blade-96, R1-2001,R1-2005,10r-06, Ratalelu zx-6r,GSXR 1000 K4 ratalaite , Triumph T595 ,Superbike zx10r -04,Triumph Daytona 675, Kawasaki zx6r 2011 kilpuri
  7. #7
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    - 18 tuntia ajossa: sama kuin ½ promillen humalassa ajaisi
    - 24 tuntia ajossa: sama kuin 1 promillen humalassa ajaisi
    - 36 tuntia ajossa: sama kuin 1½ promillen humalassa ajaisi

    Nyt kaikki innolla ajamaan rautaperseajoja, varsinkin ensikertalaiset!
    liikenneturvan tutkimuksesta:

    Väsymykseen liittyvää toimintakyvyn laskua voidaan verrata alkoholin aiheuttamaan
    toimintakyvyn laskuun. Kokeelliset tutkimukset osoittavat, että valveillaoloon liittyvä
    toimintakyvyn lasku vastaa 17 - 19 tunnin jälkeen toimintakykyä veren
    alkoholipitoisuuden ollessa 0,5 promillea ja 20-25 tunnin jälkeen yhden promillen
    humalatilan aiheuttamaa toimintakyvyn laskua (Arnedt & ym., 2000, 2001; Dawson &
    Reid, 1997; Lamond & Dawson, 1999; Williamson & Feyer, 2000). Lisäksi voidaan
    väittää, että normaali terve ihminen ei voi nukahtaa rattiin tuntematta tätä ennen
    jatkuvaa kohonnutta uneliaisuutta (Horne & Baulk, 2004; Lisper, Laurell & Van Loon,
    1986; Reyner & Horne, 1998). Varoittamattomia unikohtauksia ei ole olemassa,
    ainakaan terveiden yksilöiden kohdalla (Horne & Baulk, 2004).


    Tuosta voidaan todeta, että esitetyt väitteet ovat totta.
    Aja rautaperse ja saa todistelappu myös poliisilta.
  8. #8
    Lainaa Go-Za kirjoitti Katso viesti
    Tuossa olevaa matematiikkaa en ihan ymmärrä! Kun laskee noita tunteja ja vertaa promillenousua n
    Koko maikkarin uutisointikin oli tuossa jutussa melko perseestä! Törkeää yleistystä ja moni varmaan luulee nyt että kaikki taksikuskit on just tuollaisia!
    Eipä siihen tuota uutisointia tarvittu, että jo tietää, että ainakin kaikki ne jotka yrittäjinä sitä ajavat niin ajavat aivan järkyttäviä tunteja.

    Itse tunnen kolme eri taksiyrittäjää ja tekevät kaikki sitä päätoimisesti. Ei tuu leipää pöytää tai voi sanoa, että tienais niin paljon kun yrittäjän pitää tienata, jos ei aja huimia tunteja vuorokaudessa.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  9. #9
    Juu, ei kannata rautaperseaoja suosia. Juurikin tuon väsymysriskin takia.

    Ei millään pahalla ao. kuppikuntaa kohtaan noin muutoin.
    <p>.</p>
  10. #10
    Oikeastaan tässä olisi mukava kuulla kommentteja aiheesta ajatko kännissä pärrää?
    Varmaan kukaan ei sano näin, mutta jo 20h ajo vastaa tuota 1 promillen känniä.
  11. #11
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Varmaan kukaan ei sano näin, mutta jo 20h ajo vastaa tuota 1 promillen känniä.
    Huonosti nukuttu yö tai raskas lounas väsyttää varmasti yhtälailla, varsinkin jos ajaa yksitoikkoisia teitä. Iaj mainitsi aloituksessa nuo mikrotirsat. Varsinkin yksin reissatessa on tullut ajettua levähdyspaikalle/syrjään ja nukuttua vartista puoleentoista tuntiin. Eikä sen jälkeen väsytä pariin tuntiin.
  12. #12
    Mikrotirsoista, tähän liittyy omakohtainen juttu tältä vuodelta: Matkalla autolla kohti Stuttgarttia. Lähtö Tallinnasta puolen yön jälkeen. Herään säpsähtäen 'että nyt auto menee ojaan', hetken sekaista ihmettelyä että mettään mentiin ja lujaa kunnes iskee tajuntaan että olin tuntia aikaisemmin vetänyt levähdyspaikalle tirsalle... Mutta tuon herätyksen jälkeen pysyikin sitten pitkään hereillä...
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  13. #13
    Tuskin tuolla taksipuolella väsyneenä ajaminen niin suuri on kun noilla isommilla vehkeillä. Ainakaan ei ole uutisoitu taksien ajaneen unissaan mihinkään pahki.

    Uni tulee todella huomaamatta. Kerran heräsin kun auton(henkilö-) pyörät putosi asfaltilta vasemmalla puolella. Ei tullu ketään vastaan ja oli suora kohta tiellä. Sittemmin kun olin parikymmentä vuotta maantiellä, opin ottamaan niitä pikkutirsoja jo hyvissä ajoin.

    Olen samaa mieltä: väsyneenä ajaminen on vaarallista
  14. #14
    Enpä epäile yhtään, etteikö näin olisi.. Tosin osaa se vähempikin ajaminen joskus nukuttaa, ainakin minua.

    Tuosta tuli mieleen, liekö tutkittu kylmän vaikutusta ajosuoritteeseen? Vaikuttaa varmaan samoin, jos ei pahemminkin. Tarkoitan siis sellaista kylmää, kun ainoana ajatuksena alkaa olla " ..ttu pääsis jo kotiin". Mitä sitten tekee väsymys ja kylmä yhdessä..
    S1000XR ja Winha 340. Aiempia K1300S, K16GT, K1200S, K1200RS x 2, Virago 1100, Kawasaki Mach III, Suzuki T250, Yamaha DT125, Mz 125 jne..
    Route 66 - 2006.
  15. #15
    Kyllä kylmä ainakin henkilökohtaisesta kokemuksesta on vaikuttanut, kuten myös liika lämpö. Eli vaatetus on sovitettava ajo-olosuhteiden mukaan sopivaksi.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  16. #16
    Itse joskus kun ajoin tollasen 100 km siivun kun olin valvonut kaksi päivää putkeen, eli siis yhteen yöhön en ollut nukkunut ollenkaan, niin ei ollut hauskaa. En muistanut (enkä muista vieläkään) matkasta jälkeenpäin oikeastaan yhtään mitään. Sen verran että silmät tapitti suoraan koko matkan ja en tiedä oonko mahtanu vähä pilkkiäkkin välillä.

    Meikäläiselle kyllä uni pirun tärkeää.
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  17. #17
    Jos on väsynyt, niin pitää ajaa per*eleen lujaa, että pysyy hereillä
    xxx
  18. #18
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Jos on väsynyt, niin pitää ajaa per*eleen lujaa, että pysyy hereillä
    Itseasiassa monien kokemus on, että kun alkaa väsyttämään niin nopeus alkaa automaagisesti laskemaan vaikka kuinka yrittäisi polkea enemmän vauhtia.
    https://www.juvander.me/ilpo

    AL-AND-AM-A-AZ-B-BIH-BG-HR-CZ-DK-EST-FL-FIN-F-GE-D-GR-H-IR-I-KZ-KS-RKS-LV-LT-M
    MK-MD-MC-MGL-MNE-MA-NL-N-PL-P-RO-RUS-SRB-SK-SLO-E-S-CH-TJ-TR-TM-UA-USA-UZ
    KTM 690 Enduro R
  19. #19
    Lainaa Streethawk kirjoitti Katso viesti
    Jos on väsynyt, niin pitää ajaa per*eleen lujaa, että pysyy hereillä
    Jep, varsinkin kun on niin väsynyt että kun pilliin puhaltaa niin seki näyttää 1,5 promillea ja sitten vielä kun ajaa edes sen 200 km/h niin hyvä!

    PS. Suosittelen kokeilemaan toukokuun aikana niin tulee halvempi kesä. (ehkä?)
    Yamaha XJ 900 S Diversion '99
  20. #20
    HEH.
    Ei sullakaan helppoa ole ilpo
    Kaikin tavoin pitää yrittää mustamaalata ibalaisia ja rp ajoja.
    Vaatimattomuus kun ei ikinä ole kuulunut sun heikoimpiin piirteisiin niin on kyllä tiedossa sun hehkutukset kuinka kova kuski olet näissä rp ajoissa ja olethan itse nimennyt itseäsi tosimieheksikin
    Ei sua ainakaan aikaisemmin ole väsy yllättänyt kaikissa sun rp ajoissa,niin minkähän takia se nytt on sulle niin vakava asia?

    Mut nytt kun näin sattus menemään niin ..........

    Se nytt on ilmiselvää et jos on tarpeeks väsynyt niin ei kannata ajella,rp ajo tai ei!

    Oletko muuten aina pistänyt näin paljon aikaa ja vaivaa joka kerta kun lähdet ovet paukkuen jostain mp kerhost tai foorumist mustamaalamiseen?

    Kohta orgin vuoro
  21. #21
    Lainaa iaj kirjoitti Katso viesti
    Mikrotirsoista, tähän liittyy omakohtainen juttu tältä vuodelta: Matkalla autolla kohti Stuttgarttia. Lähtö Tallinnasta puolen yön jälkeen. Herään säpsähtäen 'että nyt auto menee ojaan', hetken sekaista ihmettelyä että mettään mentiin ja lujaa kunnes iskee tajuntaan että olin tuntia aikaisemmin vetänyt levähdyspaikalle tirsalle... Mutta tuon herätyksen jälkeen pysyikin sitten pitkään hereillä...
    Minullekin kävi kerran ihan Suomenmaalla kun yötä vasten palailin pakulla pohjoisesta, oli aivan pakko mennä johonkin taukopaikalle vähän tirsottamaan. On muuten tosiaan inhottava tunne, kun herää siitä auton ratista, ja eka ajatus on että voi prkl kohta lepikko rytisee... siinä voi mennä hetkisen verran ennen kuin ajatus kerkiää mukaan, että parkissahan tässä ollaankin!


    Pyörällä ihan ´omia rautaperseajoja´ on ollut pian 20 vuotta sitten Brindisistä Etelä-Italiasta samoilla silmillä Tukholmaan +3000km, ja sitten toisen kerran Etelä-Espanjan Cadizista Saksan Saarbrückeniin jotain 2200... ja nämä siis ei mitenkään etukäteen suunnitellen, tai edes mitään kunnon taukoja pidellen, vaan ihan idioottimaisesti vaan eteenpäin puskien...´rahat loppu ja pakko päästä kotia´ tjsp. Kohti Tukholmaa taisin yrittää ottaa pienet nokkaunet jossain bensiksellä, melkein heti tulivat tökkimään ylös. Espanjasta Saksaan ei sitten ollut kuin lyhyitä tankkaustaukoja. Erittäin typerää ja helvetin vaarallista, varsinkin loppumatkasta, koska todella se yhtäjaksoinen valvominen rupeaa vastaamaan kuin jotain pientä huppelitilaa. Eikä se mitään kivaakaan ollut. Jos siis joku suunnittelee jotain rautaperseajoja, niin kannattaa tehdä hieman fiksumpi ´pläni´.
    Viimeksi muokannut: pecha; 19.04.2012 klo 15:11.
    - Myynnissä: Sivulaukkusarja, Touring-pleksi, Alakate, Rengassarja (kaikki uusia,ajamattomia), sopii DL650A 2012 -
    25.5.12 tuli 40 täyteen ja päätin että nyt saa netissä notkuminen jäädä
  22. #22
    Lainaa sirloin kirjoitti Katso viesti
    Itse joskus kun ajoin tollasen 100 km siivun kun olin valvonut kaksi päivää putkeen, eli siis yhteen yöhön en ollut nukkunut ollenkaan, niin ei ollut hauskaa. En muistanut (enkä muista vieläkään) matkasta jälkeenpäin oikeastaan yhtään mitään. Sen verran että silmät tapitti suoraan koko matkan ja en tiedä oonko mahtanu vähä pilkkiäkkin välillä.

    Meikäläiselle kyllä uni pirun tärkeää.
    Vähän sama kokemus itellä, 3 tuplavuoroa töissä putkeen silleen että aina 8 tuntia välissä, tosta työmatkoihin voi vielä miinustaa tunnin ja sit muuhun toimeen kans. Kolmannen tuplavuoron jälkeen kun ajelin kotiin niin 10km kotoa havahduin että miten olin jo siihen asti päässyt, rekan perässä siististi ajelin mutta ei mitään muistikuvaa työpaikan portilta siihen pisteeseen. Ja muutenkin Helsinginreissuilla on kyllä välillä väsyttänyt, vittumaista yrittää sinnitellä kotiin asti.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  23. #23
    Lainaa panman kirjoitti Katso viesti
    Oikeastaan tässä olisi mukava kuulla kommentteja aiheesta ajatko kännissä pärrää?
    Varmaan kukaan ei sano näin, mutta jo 20h ajo vastaa tuota 1 promillen känniä.
    En ajaa kännissä pärrää,mutta ei toi 20 tuntia voi olla samaa kuin 1 promille!
  24. #24
    Kun joku edellä kysyi, niin promillien nousu suhteessa aikaan johtuu siitä, että se kumuloituu!!

    Liikenteessä ei pidä ajaa, jos ei ole ajokuntoinen. Ja väsynytkään ei ole ajokuntoinen. Yksinkertaista.
  25. #25
    Ei tuo välttämättä ole tunneista kiinni jos nyt liikutaan 24h luokassa.
    Parempia lähtökohtia turvalliseen liikennöintiin varmasti löytyy, mutta
    eiköhän valtaosa puikkoihin nukkumisista "kehity" hieman eri puitteissa ja syistä.
    Racin`with the wind....
    Freedom !
    That`s what it all about.
    Life is a Bitch... but god, i love how she Rock me.
    http://www.youtube.com/watch?v=_7VsoxT_FUY
  26. #26
    Lainaa Adve kirjoitti Katso viesti
    En ajaa kännissä pärrää,mutta ei toi 20 tuntia voi olla samaa kuin 1 promille!
    Sanottaisiinko niin, että kun asiaa on tutkittu ja tutkimustulos julkistettu niin väitteelle löytyy pohjaa:
    Tuossa tutkimuksessa todetaan aika selkeästi että näin on.
    Tietty tämä ei tunnu mukavalta varsinkaan jos harrastaa noita kestävyysajoja, mutta totuudelle ei nyt
    voi mitään. noin 20h valvonta vastaa 1 promillen kännejä. Varmasti löytyy yksilöitä joille tuo voi vaikuttaa
    vähemmän tai enemmän. Mitä sitten on nämä superrautaperseajot, sanoisin että niissä leikitään jo
    aika vahvasti liikenneturvallisuuden kanssa. Kun uskallan sanoa, niin saan varmaan kukkahattu
    leiman, enpä välitä

    liikenneturvan tutkimuksesta:
    Väsymykseen liittyvää toimintakyvyn laskua voidaan verrata alkoholin aiheuttamaan
    toimintakyvyn laskuun. Kokeelliset tutkimukset osoittavat, että valveillaoloon liittyvä
    toimintakyvyn lasku vastaa 17 - 19 tunnin jälkeen toimintakykyä veren
    alkoholipitoisuuden ollessa 0,5 promillea ja 20-25 tunnin jälkeen yhden promillen
    humalatilan aiheuttamaa toimintakyvyn laskua
  27. #27
    Ei täsä foorumissa leimata kukkahatuks

    Mutta noi tutkimukset ovat mitä ovat kun aina löytyy iso kasa muita tutkioita jotka tutkivat samaa asiaa ja eroja on kun yö ja päivä,se nytt paljolti riippuu siitä kuka sen tutkimuksen kustantaa

    Toki niin en sano että väsyneenä pitäis ajaa edes ruohonleikkurilla,mutta ei se sentään ihan niin menee et kampa on tolleen ja sen alla vedetään se linja kun nämä narkolepsia potilaat mitä meillä oli täsä tutkimuksessa ei vaan oikein hanskanut sitä 24H simulaattorissa istumista.
    Omalle kohdalle toi 24H ei vaikuta juuri mihinkään suuntaan kun en nuku kun 5-6H vuorokaudessa.
    En ole kun parit (hyväksytyt) rp ajot ajanut ettei sen puolesta,mutta nämä rp kuskit jotka ajavat pitkiä päiviä ajaa sitä ulkomailla misä saavat 4-6 tuntia nukkumisaikaakin per vuorokaus,ei se silleen hirveesti sitä liikenettä vaaranna.
    Enkä usko että niitä kuskeja (rp kuski tai ei) yliväsyneenä ajelee hirveesti liikenteessä kun eivät joudu sitä palkan takia tekemään.........
  28. #28
    Moni tietää miltä tuntuu ajaa 24h valveillaolon jälkeen mutta moniko tietää miltä tuntuu ajaa promillen humalassa? Jos toi 24h valveilla on ku leikkiä vaan ni voisko vetää johtopäätöksen että promillerajaakin vois nostaa?
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
  29. #29
    Lainaa Mikuni kirjoitti Katso viesti
    Moni tietää miltä tuntuu ajaa 24h valveillaolon jälkeen mutta moniko tietää miltä tuntuu ajaa promillen humalassa? Jos toi 24h valveilla on ku leikkiä vaan ni voisko vetää johtopäätöksen että promillerajaakin vois nostaa?
    Ei noi ole edes lähellä toisia noi sun vertaukset,etenkin promillirajan nostosta.
    Jokainen saa ihan vapaasti vetää omia johtopäätöksiä ilman kukkahatun leimaa.
  30.  
  31. #30
    No promillerajan nostaminen oli läppä mutta muuten kun täällä väännetään kättä että onko toi tutkimus oikeassa niin moniko on testannut molempia? Mulla ei ole tutkittua tietoa millon ite olen esim. 0,5 tai 1 promillen humalassa enkä ole kännissä ajanut niin paha sanoa onko se sitten sama kuin 24h valveillaolon jälkeen ajaminen mitä olen kokeillut.
    Ducati Streetfighter 1098 '10
    ex Ducati Monster S2R 1000 '07
Sivu: 1 / 2:sta 12 ViimeinenViimeinen